warwolf Elküldve Február4, 2008 Megoszt Elküldve Február4, 2008 De ha más is tudja választ, akkor megoszthatja velünk áááááááááááám :) Sztem a hozzáértők majd bőszen kuncognak! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
josh_ Elküldve Február4, 2008 Megoszt Elküldve Február4, 2008 Ott az a kopmresszor.Felrakom tegyük fel az Opelre.Konkrétan az én X20XEV-mre.Azon kívül, hogy sivítani fog, mi történik még?No meg kikönyököl a motorom.Vagy ennél nem olyan nagy a teljesítményleadás?Vagy hogy van ez? A roots elvü kompresszorok nem nagyon visítanak. A vw g-feltöltöje viszont nagyon. A kompresszor által felépített nyomást is lehet szabályozni lefújó szeleppel, vagy a meghajtó ékszíjtárcsát nagyobbra kell csináltatni, hogy ne pörögjön annyira. A kompresszor elönye, hogy alacsony fordulattól "kompresszál" pl eaton m45 kis kompresszor 1fordulat alatt is 0,75liter levegöt tol. Másik elönye, hogy a kompresszálás nem hevíti annyira fel a levegöt mint a turbónál. Egyszerübb kiszedni : müszaki vagy eladás esetén. Hátránya : a fötengelyt terheli le, azaz csökkenti a maximálisan elérhetö teljesítményt 1bar körüli nyomáson már 10-15lovat is elvehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
josh_ Elküldve Február4, 2008 Megoszt Elküldve Február4, 2008 Gyanítom ez a projekt is minimum 1M feletti......Mint minden ilyen vállalkozás... :) Én úgy vagyok vele, hogy kompressziót visszaveszem 9,7-röl 9 alá. Kap 0,3-0,5bart és kész. Ha a moci meghal akkor kap másikat. Nem vagyok az a versenyzös fajta, de szeretek biztonságosan elözni. Elvileg egy nagyobb tengellyel is +25-+30% levegöt kap a moci, így a 0,3bart sokáig kell bírnia, tekintve hogy pörgetni se kell hogy menjen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Február4, 2008 Megoszt Elküldve Február4, 2008 Én úgy vagyok vele, hogy kompressziót visszaveszem 9,7-röl 9 alá. Kap 0,3-0,5bart és kész. Ha a moci meghal akkor kap másikat. Nem vagyok az a versenyzös fajta, de szeretek biztonságosan elözni. Elvileg egy nagyobb tengellyel is +25-+30% levegöt kap a moci, így a 0,3bart sokáig kell bírnia, tekintve hogy pörgetni se kell hogy menjen. Értem.Köszönöm a választ. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Február4, 2008 Szerző Megoszt Elküldve Február4, 2008 De ha más is tudja választ, akkor megoszthatja velünk áááááááááááám :D Akkor én már csak azért sem... Amúgy baromi egyszerű...a lényege ugyan az mint a turbónak, többletlevegőt juttat a mociba...így a terhelés a kompresszor méretével ugyanúgy növelhető mint turbó esetében...itt is lehet alacsony nyomást, 0.3-0.4 bart kreálni mint a turbónál...ennek pont semmi értelme...főleg hogy a kompresszor az a meghajtás módja miatt veszteséggel is jár egyúttal...0.4 bar felett mindenképp cserebere minden szép lassan, pont mint a turbó esetében... :lol: De én nem mondtam semmit...majd jönnek a nevek azt megaszondják... :) :) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
josh_ Elküldve Február4, 2008 Megoszt Elküldve Február4, 2008 Akkor én már csak azért sem... Amúgy baromi egyszerű...a lényege ugyan az mint a turbónak, többletlevegőt juttat a mociba...így a terhelés a kompresszor méretével ugyanúgy növelhető mint turbó esetében...itt is lehet alacsony nyomást, 0.3-0.4 bart kreálni mint a turbónál...ennek pont semmi értelme...főleg hogy a kompresszor az a meghajtás módja miatt veszteséggel is jár egyúttal...0.4 bar felett mindenképp cserebere minden szép lassan, pont mint a turbó esetében... :D De én nem mondtam semmit...majd jönnek a nevek azt megaszondják... :) :) :) Én nézegettem az eaton kompresszorok tulajdonságait, és nem vesz el nagyon nagy teljesítményt a mocitól (0,3-0,4barnál). 0,1baronként kb +10% a bejuttatott levegö. Egy 90LE-s motornál 0,4barral számolva kb 120-130LE jön. Amiböl veszítesz kb 5-8lovat, mert a kompresszorok hatásfoka kb 4000-8000rpm tarományba a legjobb 0,3-0,5baros túlnyomásnál. Jobb lenne nagyobb nyomással tölteni, de ahhoz tényleg minden cserés (ráadásul a veszteség is csak nö 10-15LE 1bar körül), ráadásul akkor már turbó... Azt inkább mégse. Elég lesz a 0,3bar is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tascona Elküldve Február4, 2008 Megoszt Elküldve Február4, 2008 Értem.Köszönöm a választ. :) Warvolf ez megfelelő kompressyor az x20xev motorhoz ez pontosan az Eaton M271 Melyet szereltek az 1.8-2.3 lityis slk mercikre Hogy tisztán lássuk a dolgot ennek is van hangja de nem olyan hangos mint a g feltöltö vagy a csak sima roots mert itt a süritő fogak evolvens alakuak és megvannak csavarva a zajcsökkentés miatt (kb mint az egyenes fogazásu váltó a mindenaposhoz képest) ez a kompressor gyári áttétellel a mercin max 0.9 bárt tud tolni az 1.8 asson még 0.5 a 2.3 lityisen kompressziót tudsz közlemezzel is csökkenteni meg két tömités vez tengely fokoló tárcsa ilyenkor már kell. ha evvel szeretnéd összeszerelni max teljesitményyel a kompressziótb lekell vinni 8.5 re ami azt jelenti 0.75mm közlemez meg két széria tömités pillangó szelepet a kompresszor elé kell rakni igy nem kell lefujó szelep sem(pillangó -kompressor-szivósor -motor) egy nagyon ügyes csippelö hozzá tudja 80% ba igazitani az elektronikát de csak azért 80 mert nincs nyomás érzékelőd és nagy középúti adatokon müködik a motor ez azért kivitelezhetö mert a kompresszor töltése könnyen kiszámolható és fix érték marad. igy kb 250 paci lehet a motorod ez felé nem kellene menni mert kellenek már a kovácsolt dugok olajhütés a dugóknak stb. amit még hozzá kellene venni azok a z 20let befecsi szelepek mert nyálból is több kell. és a kedvenc elfoglaltság ezt mind összehozni beilleszteni itt egy calibra kép az enem tuningtól kb igy kellene kinézni Üdv Tas Link to comment Megosztás: More sharing options...
tascona Elküldve Február4, 2008 Megoszt Elküldve Február4, 2008 azér a turbótól jóval egyszerűbb Anti én megértem hogy próbálod óvva inteni az embereket a tanulságaidon És pont én ugatok aki egy ilyen kompressoros project kellös közepén vagyok de ha valakinek nem sürgös kivárja a végeredményt és tanulhat belöle blitzre készen lessz tuti de lehet hogy már jenersdorfi talira kiderül az Onyegin múlik :) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sonique Elküldve Február5, 2008 Megoszt Elküldve Február5, 2008 ez nem calibra hanem astra és ez nem egyszerüen at van épitve és c20let dugokkal .... hogy birjon is valamit de ez egy lexmaul kompressoros motor volt valamikor itt meg meg alap Lexi komperssorral ami nem kevésbe került 4999 euro :) egyébként nem hiszem hogy megéri kompresszorral szenvedni egy kisebb turbot olcsobb összehozni ... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sonique Elküldve Február5, 2008 Megoszt Elküldve Február5, 2008 tessék megnezni szépen sivit a kicsike :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Február5, 2008 Megoszt Elküldve Február5, 2008 Nagyon szépen köszönöm a választ, kivi leszek a végeredményre. :) egyébként nem hiszem hogy megéri kompresszorral szenvedni egy kisebb turbot olcsobb összehozni ... Ez a kisebb turbós dolog is érdekelne, mert nem célom a 200LE, de egy egészséges 170LE körüli teljesítményt el tudnék képzelni a Vekiben.Korábban Laller csinált nekem képzeletben egy olyan motort a jelenlegiből, amivel a városban kocsikázó összes vagányt magam mögé tudtam volna utasítani, talán csak a Maseratti Quattroporte ill. egy 400LE-s Impreza lett volna ellenfél. Viszont jelentős agyagi ráfordítást igényelt volna, ami meghaladta volna a jelenlegi anyagi keretemet.Vagyis amit még elbírt volna a büdzsé.Ezért is keresem az alternatívabb megoldásokat, bár azzal is tisztában vagyok, hogy nagyon olcsó húsnak híg a leve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Február5, 2008 Megoszt Elküldve Február5, 2008 nem ismerem a kompresszoros rendszereket, csak elveiben, ezért érdemben nem tudok hozzászólni (még nem rontottam el semmit, amiben van :)) a kompresszoros ügyhöz. lehet, egyszerűbb az, mint a turbó, csak hát nem annyira kiforrott. @tascona: írj a projektedről, sztem mindenkit érdekel! engem mindenképpen! @warwolf: sztem cserélj egy 2.5v6-ra, az épp a kívánságaidnak megfelelően muzsikál, és talán kis ráfordítással tovább is pöckölhető. persze mindig mindenki ezt mondja tudom, de ebben az esetben tényleg ez a jó mo... Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Február5, 2008 Megoszt Elküldve Február5, 2008 @warwolf: sztem cserélj egy 2.5v6-ra, az épp a kívánságaidnak megfelelően muzsikál, és talán kis ráfordítással tovább is pöckölhető. persze mindig mindenki ezt mondja tudom, de ebben az esetben tényleg ez a jó mo... Elhiheted, hogy b@szná a fal alját, csak hát B Vekiben nem mertem bevállalni.Nem a fentartási, sokkal inkább az üzemeltetési költségek viszonylag magas szintje (alkatrészárak) ill. ezen kiadások gyakorisága miatt döntöttem a 4 henger mellett.... :) Osztán kisit olykor kevés ez az elvileg 137 horzepówer! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
josh_ Elküldve Február5, 2008 Megoszt Elküldve Február5, 2008 Lehet, egyszerűbb az, mint a turbó, csak hát nem annyira kiforrott. Kompresszort előbb használtak szériában, mint turbót. Jó példa erre a JAZ 2T dízel mocija, ahol nem volt átömlő csatorna, hanem egy roots töltötte a hengert ami miatt kényszeröblítés volt! Mindennek megvannak az előnyei és hátrányai! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Demó Elküldve Február5, 2008 Megoszt Elküldve Február5, 2008 Elhiheted, hogy b@szná a fal alját, csak hát B Vekiben nem mertem bevállalni.Nem a fentartási, sokkal inkább az üzemeltetési költségek viszonylag magas szintje (alkatrészárak) ill. ezen kiadások gyakorisága miatt döntöttem a 4 henger mellett.... :) Osztán kisit olykor kevés ez az elvileg 137 horzepówer! :) És mit gondolsz, turbóval mennyi lenne az üzemeltetési költség a V6-hoz képest? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Február5, 2008 Megoszt Elküldve Február5, 2008 És mit gondolsz, turbóval mennyi lenne az üzemeltetési költség a V6-hoz képest? :) Óccsó.... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Február5, 2008 Megoszt Elküldve Február5, 2008 Óccsó.... :) Kínai alkatrészekkel még óccobb... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Február5, 2008 Megoszt Elküldve Február5, 2008 meggyütt a lendkerekem, vééééégeteeeeeek! :) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gelko Elküldve Február5, 2008 Megoszt Elküldve Február5, 2008 meggyütt a lendkerekem, vééééégeteeeeeek! :) :) mééé? úgy fogod dobálni mint Toldi a malomkövet ? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tascona Elküldve Február5, 2008 Megoszt Elküldve Február5, 2008 Voszi Az egész project egy Ascona B kaszniba kerül Van egy motorom amivel lehet kisérletezni meg egy amit jobb anyagokból tákolok össze. Én az m271-es kompresszor mellet dontöttem és beszereztem 200 euróért darabját Kőrberágtam jól a témát itt az osztrák sógorokkal meg a nácikkal is a fórumokon. csippem van c20 xe motorhoz de nekem nemtetszik a megoldás ahogy az egész felvan berhelve igyhát a második variációnál járok a programozható motorvezérlő sokszor az elhelyezési hely tudja meghatározni a müszaki megoldásokat pl az asztrába és caliba kénytelen vagy a hely miatt a pillangoszelep elé tenni a kompresszort ez magával vonja a lefújó szelep elhelyezését is nembeszélve ha hüteni is szeretnéd a levegőt(bár nem muszáj 0.7 bárig elenyészö a különbség) a másik megoldás amit támogatok én is a projectbe a kompresszor elé a pillangó szelep , a cooler vizes és a kompresszor és motor közé kerül a szivósoron Biztos hogy ez is jól kiforrott csak európába eddig nem volt olyan mértékben jelen Még a tengeren tul a turbó jött később. Vitázhatunk is egy kicsit mert egészséges a vélemény csere. Sonic bátyóhoz szól a kérdés a turbó nem vesz el lóerőt a motortól ? Szerintem vesz az is el magassab nyomáson mert motor erölködik hogy kipufogjon de az tény a vesztesség elenyésző a tölthető levegő mennyiségéhez, még a kompressor magassab tartományba képtelen fizikailag tobb levegöt szállitani mint amit az áttétel és a paraméterek megadnak. Annó a nyolcvanas évek elején megjelent az olasz motorsportban Rally egy Lancsa turbós és kompressor öszvérként de a teljesitmény miatt hamar diskvalifikálták és igy jutott szinre a lancsa integrále a két cucc nem zavarja egymást megfelelöen tákolva távlati tervekben nálam is ezt mondja az álmoskönyv :) ezért eleve igy épitem hogy bővithessek idővel Ha van konkrét kérdésed szivesen válaszolok jótudásom szerint ami nem biztos hogy jó majd a végeredmény megszabja. kérdésem az lenne a te blokkodba ki épiti be azokat az olajhütő spricniket Nem szivesen dolgoztatok itt austriába horor árért ezért kérdem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Február6, 2008 Megoszt Elküldve Február6, 2008 a turbo minden fordulatszám tartományban elvesz a teljesítményből, hiszen ahogy mondod, a kipu ellenállását növeli jócskán. viszont cserébe ugye friss levegőt tölt, mégpedig a fordulatszám növekedtével egyre többet, és ez a teljesítményt növeli. azért, mert a több levegőhöz több üzemanyagot fecskendezhetsz be, ami (ha minden jól megy ideális) benzin gőz/levegő elegy fázisba kerülvén plusz munkát végez a robbanásával. olyan, mintha nagyobb lenne az égéstér. :) te ugye a kettő eredőjét érzékeled. a turbo ellenállása miatti teljesítménycsökkenés kevésbé nő, mint a több keverék miatti telj. növekedés, ezt abból a legkönnyebb belátni, hogy a turbós kocsinak tényleg nagyobb a teljesítménye magasabb fordulaton, mint a szívós társának. :) tehát odalent lesz érzékelhető teljesítményesés, vagy csak minimális telj. növekedés, fentebb egyre bikábban nő a plusz teljesítmény. kompresszornál is ez a két tényező adódik össze, de pont fordítva van, mert konstans a levegőszállítása, és ezért az általa elvett telesítmény mellett alacsony fordulaton bika a szállított plusz levegő. fentebb egyre kisebb az előny, mert a teljesítménycsökkentés az növekszik a fordulattal, aztán végül elenyészik, és onnantól felfelé már csökkenti a teljesítményt. dupla kompresszoros megoldás nincs? Link to comment Megosztás: More sharing options...
josh_ Elküldve Február6, 2008 Megoszt Elküldve Február6, 2008 tascona : A kompresszor olajrendszerét milyenre tervezed? Nagyobb olajpumpa és olajhűtő? Erről ha tudsz írhatnál még! Úgy gondoltam nekem egy Calibra olajhűtőt kéne felhekkelni egy nagyobb olajpumpával (c14se szerű motor). A pillangószelep utáni kompresszoros megoldáson nagyon gondolkodom, elvileg a lanosnál elférne. Azaz nagyobb melóval megoldható. Ha jól veszem ki amit írtál, ennél a pillangó szelep utáni elrendezéssel még kevésbé indokolt az intercooler alkalmazása. Egyébként a kompresszort hol tudtad ilyen olcsón megszerezni (ebay?)? üdv josh Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Február6, 2008 Megoszt Elküldve Február6, 2008 C16SE mennyire számít kisblokkosnak? Turbót érdemes rárakni? Igazából csak a sziszegés miatt kéne, de a kígyóktól félek :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
josh_ Elküldve Február6, 2008 Megoszt Elküldve Február6, 2008 C16SE mennyire számít kisblokkosnak? Turbót érdemes rárakni? Igazából csak a sziszegés miatt kéne, de a kígyóktól félek :) Mivel a 8v mocik magas fordulatszámon kb 60%-os töltöttséget élveznek szívó üzembe, ezért érdemes lehet, ha nemcsak a sziszegés miatt kell! Nem tudom C16SE esetében mennyire lenne járható út mondjuk 16v-s hengerfej felrakása változó hosszúságú szívósorral és arra a turbó :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve Február6, 2008 Megoszt Elküldve Február6, 2008 Sziszegést lehet turbó nélkül is...volt pár éve az a cucc ami olyan hangeffektet csinált mint a lefújószelep....igaz kicsit homasitamagnumtuning-szerű megoldás de karsztajlingon tuti kilóra gyűjtenéd a zsírt vele :) :) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts