Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Turbo-sokk-feltöltés


Atommanó

Recommended Posts

szóval mindent egybevetve, sztem 5,3..5,5-re jó lehetsz a géppel jelen formájában. közúton, szar időben, ballaszttal (=haverral az anyós ülésben :blink:) mindig hozza a 6 mp-et a gép, ami azért zsííír teljesítmény!

de ugye azelőtt mértetek mielőtt megevett egy tálca sajtburgert? ;) :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem jó az a shortshifter.Én még úgy se tudok vele váltani mint Anti,ráadásul vigyáznia is kell a váltóra mert nem biztos hogy bírja a nagy nyomatékot hirtelen váltásnál.

Neked mikor lesz bent a nagy cooler?

fogalmam sincs, mert viszont ha elkapta kettesben, brutál vadállat volt a gyorsulás, egészen leszabályozásig úgy tolta, mint az OPC tuning nélkül egyesben, hármasban meg 5000-ig olyat tolt, mint az OPC mostani állapotában a kettes végén!!!

szóval nagyon erős a gép, de nem megy a váltás meg az indulás elég jól még. ha jól elkapja mindkettőt, akkor 5,3 bejön, tuti. élmény volt, sokkal közvetlenebb érzés, mint az OPC-vel 6,7-et menni. azon alig érzed, mert nincs szinte hangja, nem remeg minden körülötted, stb., stb.

jó volt ezt is kipróbálni.

a cooler sztem november vége felé megy rá, egyszerre akarok mindent rátenni, és a coolerre, meg a szinter kuplungra várunk még.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem jó az a shortshifter.Én még úgy se tudok vele váltani mint Anti,ráadásul vigyáznia is kell a váltóra mert nem biztos hogy bírja a nagy nyomatékot hirtelen váltásnál

őőő..izé.. pironkodok. mi is az a short shifter? váltóút rövidités? még amit ezer éve szerzett be?

Link to comment
Megosztás:

ezexerint... de ezt én se tudtam.

Anti, lehet, hogy egy vadállat kuplung, meg difivel menne a gsi.tom féle atomizált váltásidő is, vagy akkor se lenne jó, mert a váltó fogaskerekei adnák be a kulcsot a buliban?

Pont így van.Nem igazán tudjuk hogy kibirná-e a váltó a nagy nyomatékot.Eddig senki nem ment felhúzott turbós mocival és f18as váltóval.

Lehet azzal is gyorsan váltani csak hozzá kell szokni.Nekem mondjuk jobban bejön a gyári csak kicsit lenne talán rövidebb a váltókar.

Link to comment
Megosztás:

vannak további adataim Tom és Anti meneteihez:

1./ Váltási idők:

Tom legjobb: 0,40 mp

Tom legszarabb: 0,69 mp

Tom átlag: 0,47 mp

Anti legjobb: 0,73 mp

Anti legszarabb: 0,87 mp

Anti átlag: 0,81 mp

Úgy átlagoltam, hogy a nyilván elb@szott váltásokat (Antinál volt ilyen kettő, Tomnál egy) elhagytam.

nekem a legjobbam / Morzsa = 0,58 mp, / OPC = 0,53 mp, szóval, Tomi bá' kegyetlen!!! :unsure:

2./ Anti teljesítmény

Ha a gép 1000 kg, akkor kettőnkkel volt 1160 kg. Ebben az esetben a legnagyobb teljesítménye KERÉKEN 205,06 LE volt.

Ha a gép 1100 kg, akkor kettőnkkel volt 1260 kg. Ebben az esetben a legnagyobb teljesítménye KERÉKEN 222,73 LE volt.

Valahol a kettő közt lesz az igazság. Ha kéritek a diagramot, akkor kipreparálom, mint a Tomiét, és kiteszem.

Az OPC vesztesége 18% (azzal egyébként 195 és 205 LE közé jött ki az összes mérés, amíg nem volt felhúzva). Valahol itt kell legyen az Anti vesztesége is. Szerintem kicsit több kell legyen, mint az OPC-nek, mert a C20LET motor alapból vagy 40 kg-mal nehezebb, mint a Z20LET, és az illesztések egy osztállyal pontosabbak az OPC blokkon, mint a Calibráén. De hallottam már olyat, aki szerint csak 16% a veszteség a C20LET-nél (de én nem hiszem). A lehetséges főtengelyen mért teljesítmény az alábbi lehet ezek alapján:

1160 kg / 16% veszteség -> 244,11 LE

1160 kg / 18% veszteség -> 250,07 LE

1160 kg / 20% veszteség -> 256,32 LE

1160 kg / 22% veszteség -> 262,89 LE

1260 kg / 16% veszteség -> 265,16 LE

1260 kg / 18% veszteség -> 271,62 LE

1260 kg / 20% veszteség -> 278,42 LE

1260 kg / 22% veszteség -> 285,55 LE

mindent egybevetve, Anti, a géped szerintem jelenleg olyan 260...270 LE-s lehet! nem semmi!!!!

Link to comment
Megosztás:

vannak további adataim Tom és Anti meneteihez:

1./ Váltási idők:

Tom legjobb: 0,40 mp

Tom legszarabb: 0,69 mp

Tom átlag: 0,47 mp

Anti legjobb: 0,73 mp

Anti legszarabb: 0,87 mp

Anti átlag: 0,81 mp

Úgy átlagoltam, hogy a nyilván elb@szott váltásokat (Antinál volt ilyen kettő, Tomnál egy) elhagytam.

nekem a legjobbam / Morzsa = 0,58 mp, / OPC = 0,53 mp, szóval, Tomi bá' kegyetlen!!! :blink:

Na igen ezt magyaráztam kint Lurdy meet! ;) Kb kellett egy év gyakorlás míg rájöttem a gyors váltás mikéntjére. Aztán van nálam is kegyetlenebb mit kegyetlenebb gyilkosabb. Őt ill. az autót Anti ismeri szintén GSI csak épp ő nem mindíg használt kuplungot. Ennek az lett az eredménye vagyis közrejátszott elég erőteljesen, hogy 5db F20-as váltót fogyasztott el ebből 3-at 1 év alatt. :unsure: Mondjuk az sem volt serien anlage mert volt rajta egy nagyon eltalált kipuff rendszer. Valami még biztos volt csak azt nem ő rakta bele. Amikor megkapta a kipuffot akkor mentem ellene a fehérrel és kaptam vagy 4 autót. Amikor lekerült a kat az autóról és kapott egy Power Cap-et + direkt szürőt utána már csak 2 autót kaptam rajt után és azt tartottam. Annyi volt a különbség, hogy az még elosztós és nem DIS gyújtásos volt mint az enyém. Köszi Voszi a mérést és az elemzést. ;)

Link to comment
Megosztás:

Voszi!

Nagyon szépen köszönöm a lehetőséget! Egy élmény volt... :P

A teljesítmény amit írtál az lehet valós, mert én is ilyesmit saccoltam...

- Most 0.9-1 baron mentünk...ezt tavassazl feltekerem 1.2-re...addig nincs értelme...az a 0.2-0.3 pedig nagyon sokat kell, hogy számítson...

- Kuplungom halódik, lesze bele jó kis kevlár, jobb mint a mostani, mert ez nem bírta túl sokáig...az is sokat fog számítani...

- a gyors váltásokat, mert tudok azt is..még shifterrel is...nem merem bevállalni mert félek hogy a váltó nem fogja bírni...aki ült mellettem anno még szívó üzemmódban az tudja... :unsure:

- a gumik még szárazon sem a legjobbak, nem hogy ilyen gatya időben...ez is bizti rengeteget számíthat...

Összeségében elégedett vagyok az eredményekkel, de tény, hogy van még mit javítani...

Tavaszig megpróbálok szerválni, egy pótváltót, és akkor megnézem, hogy bírja e a rátépett váltást, mert ott rengeteg idő megy el...de nem hiszem, hogy bírni fogja...

Egy sperr is biztos rengeteget számítana...

Tavaszra kicsit gatyába rázom a masinát, és megnézzük úgy mit tud...

Összel mentem ugye 13.8-at, rettenet lassú váltásokkal, mert ott már nagyon csúszott a kuplungom, uccai vacaknak mondható gumikkal...

Úgy gondolom, hogy feljebbtekert turbóval, (végül is a chip ami benne van az 1.2-höz van írva nem 0.9-1-hez...) jó kuplunggal, jó szlikkel, jó váltással szerintem le tudnék menni 13 alá...12.9-nek örülnék... ;)

Lehet, hogy ez csak álom, de jól hangzik... :blink:

A diagrammnak meg nagyon örülnék... ;)

Link to comment
Megosztás:

Itt a diagram:

http://www.adeptnet.hu/images/misc/cars/ot...i-061102-01.JPG

A keréken mért teljesítményed maximuma itt 187,90 LE, de ez ugye amiatt van, hogy ez a legjobb 0-100-as futamod, a maximális teljesítményt meg az 1/8-as futamon hoztad.

A futamaid eredményei az alábbiak voltak:

idő -- max. LE

6.40 -- 177.91

6.71 -- 177.70

6.33 -- 182.35

6.00 -- 189.23

5.96 -- 187.90

6.13 -- 185.68

6.15 -- 205.06 (ez az 1/8-as futam részideje)

6.11 -- 194.11

Minden adat 1160 kg-hoz van megadva!

A gyorsulásod kettesben nagyobb, mint egyesben!!!!! Durva!!! Az elindulás sz@r volt mindig. És középen az a Grand Canyon méretű váltási luk :unsure: is talán javítható még!!!

Link to comment
Megosztás:

Hát amit tudok rossz pédaképp felhozni...

Van egy haverunk a Robi...neki túrós Vectrája van, phase kettes chippel, felhúzott turbónyomással, és gyári befecsikkel, gyári benyanyomáson...

Na neki autópályán pikk-pakk elolvadtak a dugói, de mondjuk ez nem a Cooler hiányából adódott... :unsure:

Mondjuk én addig azért kibírnám, nehogy galiba legyen...nem ér annyit az egész... :blink:

Link to comment
Megosztás:

Hát amit tudok rossz pédaképp felhozni...

Van egy haverunk a Robi...neki túrós Vectrája van, phase kettes chippel, felhúzott turbónyomással, és gyári befecsikkel, gyári benyanyomáson...

Na neki autópályán pikk-pakk elolvadtak a dugói, de mondjuk ez nem a Cooler hiányából adódott... :unsure:

Mondjuk én addig azért kibírnám, nehogy galiba legyen...nem ér annyit az egész... :blink:

benyanyomás növelődött, de befecsi maradt (arra azt mondták, 260LE-ig jó). nem akarom neki nyomogatni addig, meg amúgy se szoktam ennek a masinának nyomni, nincs hozzá szívem.

hát igen, olvastam, hogy a Z20LET fejlesztésekor az egyik legfőbb szempont volt, hogy a felületeket úgy munkálják meg, hogy a hotspot-ok (amiktől pl. elolvad a dugó) ne alakulhassanak ki olyan könnyen, mint a C20LET-nél. na nem azt akartam mondani, hogy a C20LET-nél annyira könnyen kialakul, de sok példa volt rá.

gondolom ezért drágább jóval a Z20LET blokk, mert pontosabb, finomabb a felületi megmunkálása, ami rahedli lóvé.

Link to comment
Megosztás:

Z20let injektorok vannak a tiedben? Vagy cseréltétek? Nekem is az, van...

Nem szabad az egekbe tekerni, mert 4.5 bar fölött fenneakadhat... :unsure: , nem nagyon dícsérik ezeket az injektorokat, úgyhogy ha teheted cseréld le...én is ezt fogom tenni, csak most nem tehetem... :blink:

Link to comment
Megosztás:

Z20let injektorok vannak a tiedben? Vagy cseréltétek? Nekem is az, van...

Nem szabad az egekbe tekerni, mert 4.5 bar fölött fenneakadhat... :unsure: , nem nagyon dícsérik ezeket az injektorokat, úgyhogy ha teheted cseréld le...én is ezt fogom tenni, csak most nem tehetem... :blink:

az van benne. nem tudom, most mennyin van, meg is kérdezem... meglátom, hogy muzsikál. a Laci szerint a Phase II az nagyon lájtos, azt még bírja simán. de mire lehetne kicserélni?

az mit jelent, ha a nevem alá van húzva feketével? és a Tied meg szaggatottal? a topicot leső felhasználók közt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.