Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Turbo-sokk-feltöltés


Atommanó

Recommended Posts

Érdekes, hogy 15-öt megy 1/4 mérföldön és szerinte 215 paci a gép. :lol:

Ha gyárilag 7 mp alatt van 100-on, akkor alapból kb. 15-öt kéne mennie.

Mindenestre érdekes ez moci, tényleg van benne fantázia. 7psi az szinte semmi, elvileg bőven lehetne még húzni.

ezt nem értem. honnan jön ez a "7 mp alatt van 100-on"? az idézett lapon az szerepel, hogy "The Astra GTE 16v boasted just over a 7 second 0-60". erre gondoltál? ez ugyanis azt jelenti, hogy az Astra GTE 16v kicsit több, mint 7 mp alatt van 60 mérföldön, ami 96 km/h, amiből a 0-100-ra éppen az ismert 8 mp jön ki. (a 0-60 mph 7,2 mp emlékeim szerint, ami a szöveggel egyezik is). ehhez a 15.5 máris nagyon jó. nincs ellentmondás. én az OPC-vel 15.92-t mentem, igaz 8.04-es részidő tartozott hozzá, tehát éppen fost@licska voltam, de akkor is, a 15.5-ös idő az nagyon is jó eredmény! a legjobb 0-100-as időmhöz (7.39 mp) a computer 15.09-et becsült, és ahhoz 6.72-es 0-60-as részidő tartozott.

Link to comment
Megosztás:

ezt nem értem. honnan jön ez a "7 mp alatt van 100-on"? az idézett lapon az szerepel, hogy "The Astra GTE 16v boasted just over a 7 second 0-60". erre gondoltál? ez ugyanis azt jelenti, hogy az Astra GTE 16v kicsit több, mint 7 mp alatt van 60 mérföldön, ami 96 km/h, amiből a 0-100-ra éppen az ismert 8 mp jön ki. (a 0-60 mph 7,2 mp emlékeim szerint, ami a szöveggel egyezik is). ehhez a 15.5 máris nagyon jó. nincs ellentmondás. én az OPC-vel 15.92-t mentem, igaz 8.04-es részidő tartozott hozzá, tehát éppen fost@licska voltam, de akkor is, a 15.5-ös idő az nagyon is jó eredmény! a legjobb 0-100-as időmhöz (7.39 mp) a computer 15.09-et becsült, és ahhoz 6.72-es 0-60-as részidő tartozott.

Olvasd el a következő hozzászólásom. :lol:

A gyári/nem gyári konfig eredményeit értettem félre. :lol: :D

ezt nem értem. honnan jön ez a "7 mp alatt van 100-on"? az idézett lapon az szerepel, hogy "The Astra GTE 16v boasted just over a 7 second 0-60". erre gondoltál? ez ugyanis azt jelenti, hogy az Astra GTE 16v kicsit több, mint 7 mp alatt van 60 mérföldön, ami 96 km/h, amiből a 0-100-ra éppen az ismert 8 mp jön ki.

Hát azt azért Te sem gondolod komolyan, hogy 96-ra 7 mp alatt gyorsul álló helyzetből, és utána 96-ról 100-ra pedig 1 másodperc kell neki. :D

Bár ez szeritnem nagyon részletkérdés... ;)

Link to comment
Megosztás:

Olvasd el a következő hozzászólásom. :lol:

A gyári/nem gyári konfig eredményeit értettem félre. :lol: :D

Hát azt azért Te sem gondolod komolyan, hogy 96-ra 7 mp alatt gyorsul álló helyzetből, és utána 96-ról 100-ra pedig 1 másodperc kell neki. :D

Bár ez szeritnem nagyon részletkérdés... :D

nem csak gondolom, hanem tudom. kb. 0.8 mp kell neki, mivel kb. 0.15 g a gyorsulása ilyenkor, ami kb. 5 km/h-t jelent másodpercenként, vagyis a 4 km/h sebességnövekményt kb. 0.8 mp alatt futja meg a gép. hihetetlen mi? ;) ;)

a fizika néha megtréfál. itt is ez történik, azt hiszed, hogy a 0-60 mph (0-96 km/h) az szinte azonos érték a 0-62-vel (0-100-zal), de naggggggyon neeeeeem. :D :P :D

Link to comment
Megosztás:

Olvasd el a következő hozzászólásom. :lol:

A gyári/nem gyári konfig eredményeit értettem félre. :lol: :D

Hát azt azért Te sem gondolod komolyan, hogy 96-ra 7 mp alatt gyorsul álló helyzetből, és utána 96-ról 100-ra pedig 1 másodperc kell neki. :D

Bár ez szeritnem nagyon részletkérdés... ;)

96-ra 7 mp alatt amit mértek, és a gyári 100-ra adat pedig 7.2...tehát elképzelhető hogy ez így okés... ;)

Link to comment
Megosztás:

Voszi hol gyorsultál időre?Mert se tökölön se lacházán se györben nem számít bele az időbe a reakció idő.Mindegy mikor indulsz el az időt akkor kezdik el mérni mikor elindulsz.A reakció idő csak akkor számít,ha a döntö van mert ott az nyer aki elöbb ér be a célba.A hungaroringen viszont beleszámít az időbe

Link to comment
Megosztás:

Voszi hol gyorsultál időre?Mert se tökölön se lacházán se györben nem számít bele az időbe a reakció idő.Mindegy mikor indulsz el az időt akkor kezdik el mérni mikor elindulsz.A reakció idő csak akkor számít,ha a döntö van mert ott az nyer aki elöbb ér be a célba.A hungaroringen viszont beleszámít az időbe

:lol: Mr. Dynoval gyorsulgatok. ez a mérő verseny szintű, a mérési eredmény 0.01 mp-en belül hiteles. lehet rolloutot is mérni, de még nem tanultam meg, hogy hogyan (nem is érdekel).

akit érdekel, annak mérünk majd vele, nagyon tanulságos. eddig Anti jelentkezett.

a Corsa-val pl. mértem 8.34-et (gyári érték: 8.5), de mértem 10.17-et is, és persze 9 mp körül szórt a mérések java. szóval sokat lehet finomítani az elinduláson, meg a váltáson, ha az ember próbálgatja.

pl. nem hittem volna, de a Corsa-nál csak akkor érhetsz el igazán jó eredményt, ha 1-esben szabályozásig húzod, és éppen előtte váltasz el, egyébként 8.6...8.7-nél nem lesz jobb.

ugyanígy OPC-nél: ha nincs kikapcsolva az ESP + TC, akkor 7.7 a legjobb, amit elérhetsz, egyébként 7.2 körül (nekem 7.39 volt a legjobb, de keveset próbáltam, és most meg már készül a Phase I., nincs több mérés alapból)

96-ra 7 mp alatt amit mértek, és a gyári 100-ra adat pedig 7.2...tehát elképzelhető hogy ez így okés... :D

gyári adat 0-100-ra 8 mp, és 0-60-ra mértek "7 mp felett picivel". szerintem azért kevered te is Anti, mert sokan a 0-60-as 7.2-t idézik 0-100-nak, ami a fentiekből is látszik, hogy nagyon nem pontos érték.

pl. OPC turbó gyári 0-100 kph = 7.5, gyári 0-60 mph = 6.9, de persze vannak, akik ez alapján 6.9-et írnak a 0-100-ra, ami hülyeség.

6.9 Phase I. mellett lesz kb. de majd jóóóól megmérem azt is! :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor tényleg nem is olyan rossz az én 14,084-em. :lol:

100-ra pedig olyan 6mp körül lehet a Corsa.

Már mi is mértük Mr Dynoval, de elég hihetetlen nyomaték jött ki a végén. :D

Mr. Dyno elsősorban nagyon pontos gyorsulásmérő, aztán pedig használható teljesítmény mérő. de szigorúan ebben a sorrendben.

14,084 az zseniális, főleg egy Corsa-tól, de hát 1000-szer mondtam már, vannak kocsik, meg van a Corsa. ;)

1000 oka lehet, hogy hülyeség jött ki nyomatékra.

- légkörállapot jól volt meghatározva? légkörállapot körrekció be volt kapcsolva?

- tengerszint feletti magasság helyesen volt megadva?

- kocsi tömege pontos volt?

- hajtási veszteség ki lett mérve a Dyno-val? hány mérésből? mekkora volt a szórása a méréseknek?

- kerék mérete be lett számítva (ha eltért a gyári mérettől)?

pár apróságon múlik tehát, hogy mi jött ki. ezek egyenként 5...20% hibát okozhatnak.

egyébként 14,084-hez a 6 mp elég meredeknek tűnik, de 6,2...6,3 simán. persze ezt érzésre mondom, aztán lehet, hogy 6 mp bejön! megmérjük? :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hopp, hülye voltam, azok az értékek még a gyári mocira vannak megadva. :lol:

én is csak most olvastam a lapot végig, és most jövök rá, hogy ez nem is Astra F GSi, hanem Kadett E GSi! :lol: de a gyorsulási értékek úgy is korrektek, az "Astra GTE 16v"-nek (= Kadett E GSi, 150 lovas 2 literes szívó) gyárilag szintén 8.0 a 0-100-a.

Link to comment
Megosztás:

egyébként 14,084-hez a 6 mp elég meredeknek tűnik, de 6,2...6,3 simán. persze ezt érzésre mondom, aztán lehet, hogy 6 mp bejön! megmérjük? :lol: :lol:

Még akkor is meredek, ha 9,000mp 1/8 mérföldre? :D

Csütörtökön megyek talán Lurdyba, ott próbálgathatjuk. :D

Link to comment
Megosztás:

nem csak gondolom, hanem tudom. kb. 0.8 mp kell neki, mivel kb. 0.15 g a gyorsulása ilyenkor, ami kb. 5 km/h-t jelent másodpercenként, vagyis a 4 km/h sebességnövekményt kb. 0.8 mp alatt futja meg a gép. hihetetlen mi? :D :D

a fizika néha megtréfál. itt is ez történik, azt hiszed, hogy a 0-60 mph (0-96 km/h) az szinte azonos érték a 0-62-vel (0-100-zal), de naggggggyon neeeeeem. ;) ;) :D

Hát szerintem kb. 0.5 lehet az eltérés max. :lol:

De ez még mindig kisebb, mint a reakció időből, vagy a váltásból következő különbség... :lol:

Link to comment
Megosztás:

:lol: Mr. Dynoval gyorsulgatok. ez a mérő verseny szintű, a mérési eredmény 0.01 mp-en belül hiteles. lehet rolloutot is mérni, de még nem tanultam meg, hogy hogyan (nem is érdekel).

akit érdekel, annak mérünk majd vele, nagyon tanulságos. eddig Anti jelentkezett.

Ez engem is érdekelne.. mégha full gyári is a gép.. vagy pont azért..csak mondjuk mostanság jön a kaki idő..

Mondjuk a hol váltsunk el, és hogyant igy is lehet gyakorolni.. mondjuk én ugy vettem észre, h nálunk,illetve nekem nem érdemes 1-2ben szabályzásig tolni.. olyan 6e fölött hangyaf...val szoktam elváltani.. bár ez csak érzésre.. többnyire nem nézem a fordszám mérőt.. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát szerintem kb. 0.5 lehet az eltérés max. :lol:

De ez még mindig kisebb, mint a reakció időből, vagy a váltásból következő különbség... :D

Tom, akkor most számoljunk, hogy tisztán lássunk:

maximum 0.5 mp alatt 4 km/h gyorsulás az maximum 1 mp alatt 8 km/h, ami minimum 0,23 g (1 g = 9.81 m/s2, 8 km/h = 2.22 m/s -> 2.22/9.81 = 0.23)

na most akkor irány a timeslip.hu, és légyszi nézd meg, hogy melyik kocsi fog neked 0.23 g-t produkálni 96 km/h és 100 km/h közt.

kikerestem a legjobb Astra GSi-t, amivel 8.07-et mentek 0-100-ra. ez éppen a gyári teljesítményt hozta, és hát ez nem is olyan rossz a korához képest!!! nézz körül, 8.8, meg ilyeneket mennek a GSi-k. szóval az a GSi 0.19-et gyorsul 96...100 környékén. abból 0.6 mp jön ki, és ez nem max, hanem min, vagyis ennél csak nagyobb lesz a 0-96 és a 0-100 közötti időeltérés.

remélem ez már meggyőzött. ha pl. csak 0.2 mp lenne a különbség, akkor 0.5 g jönne ki gyorsulásnak, ami brutális 100-nál, azok a kocsik teljesítik, akik 4 mp alatt vannak 100-on. durva mi?

talán ha vki profi, az 8.0 alá viheti, de nem ez a jellemző. én a saját GSi-met (az Astra C20XE-t) 8.11-re tudtam annó legjobban megcsinálni, de tény, hogy a kuplung, meg a váltó fing kész volt, és nagyon lassan lehetett váltani, meg utcai gumi, meg tököm miazmás, Anti mesélhetne, hogy mi minden fogja le a teljesítményt. de egyébként is itt most utcai állapotról beszélünk.

na persze nem bírtam megállni, és a Demó Corsa 9.000-ját belőttem, 125 km/h-hoz: kb. 5.8...5.9 mp tartozik!!! :lol: :D ;) ;)

Demó, a géped zsííír!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.