Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

  • 1 month later...
Elküldve

CSak egy kérdés.Érdemes-e, normál, nem kimondottan versenykörülményekre tervezett motorra feltenni egy kisnyomású turbót?Lesz-e bármi hatása, ill. mennyire terheli meg a motort?Lóerőkben ez mennyire jelentkezhet?Nyomatékban?

Elküldve

A 7végén írtam egy turbósítással foglalkozó cégnek, hogy az X16XEL motorból vajh' mennyiért lehetne csinázni turbós szörnyeteget.Kaptam egy 2M-es ajánlatot, így a motorka mindenfajta erőlködés nélkül tudna 250LE-t, versenybenyával pedig 280LE-t.

Viszont amire igazán kíváncsi voltam, és megmondták a frankót, hogy szériamotorra NEM lehet turbót tenni.Az én esetemben, akár csak Antinál, a blokk, és a hengerfej néhány alkatrésze maradna a régi.

Hát ennyi.Kb.

Ja,.......... mostanában nem lesz ilyenem! :huh:

Elküldve

Én már egy ILYEN teljes átépítésével is tökéletesen kiegyeznék. :huh:

valszeg túl hosszú a link, ezért nem jön be, de ha idézed, akkor előjön, és megnézhető.......

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Elküldve

Szerintem nagyon tanulságos. Bár én már láttam ezt korábban is angolul.

Megfigyelhető, hogy a forgó tömeg csökkentése (kerekenként ~6 kilóval) fél másodperces javulást hoz 0-100-ig (8 seces tartományban). Az autó tömegének 10%-os csökkentése pedig további fél másodpercet hoz.

A többi már csak hülyeség, de információnak jó.

Elküldve

Hát igen.

A felni dolog elég egyértelmű.. ja és még egy féktávot is érdekes mérni egy felnicsere után. főleg ha áldozol sok pénzt drága erős és könnyű felnire, amire megfelelő gumákat raksz.

Az is látszik, hogy ha egyszer a drag gépet építenék mondjuk egy A Corsaból egy kis 2lityós szívó motorral, akkor valami hasonló borzalmasságokat követnék el, bár cabrionak nem vágnám le. De se szellőzőmotorok, se kárpit nem lenne benne, és a lámpáktól is megszabadulnék. :unsure:

Elküldve

én szétröhögtem az agyam rajta, de az OPC-t nem fogom akkor sem flexelni... :unsure: viszont nem véletlen, hogy nem akarok nehéz felnit a gépre. maradok a jó kis (könnyű és erős) OPC felnimnél... pedig dájól néz ki ez az OZ superturismo...

ja, jut eszembe meg van a szinterkuplung a géphez, a gyári cuccos meg eladó, ha vkit érdekelne...

  • 1 month later...
Elküldve

Most hallottam fél füllel, hogy létezett C20NE turbósított verzióban gyárilag, v.mi iszonyat pici szériában, 170LE-vel, és 0.5-0.6bar töltőnyomással.

Lehetséges ez? :lol:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.