Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Turbo-sokk-feltöltés


Atommanó

Recommended Posts

"akkor még ráadásul megnövekszik a súrlódás is a hengerfalon, amitől túlmelegszik a blokk, alakváltozás következik be, és kész a katasztrófa. stb., stb. vagy megnő a berágódás veszélye. ennek valószínűsége is a fordulatszám növekedtével erősen növekszik. mind-mind a magas fordulat miatt következik be."

Én úgy tudom hogy álltalában a magas fordulatszámra hangolt motorok viszonylag kis lökettel rendelkeznek,emiatt a dugattyúsebesség orbitálisan nem különbözik egy alacsonyabb fordulatszámon működő nagyobb löketű autóhoz képest.És szerintem ez felépítési elv magával vonz 1-2 dolgot a tartósságával kapcsolatban.

A két motor karakterisztikája teljen más lesz az biztos,de ezzel csak azt akartam mondani hogy tudják azt a tervezőmérnökök hogy egy motort mettől meddig lehet forgatni és ahhol már nem igazán szabad ott így vagy úgy jelezni is fogják.

Sorry ha elkanyarodni látszunk az eredeti témától.

témába vág, a turbo-s motorok ugye szeretnek szétesni. itt autentikus arról beszélni, hogy miért is.

a kisebb lökethossz a középső holtponti dugattyúsebességet csökkenti, azzal meg a súrlódás csökken. de ettől még a magas fordulaton jön elő a nagy súrlódás ott is. ez egy bevált trükk, hogy a túlhevülést elodázhasd - a mocit pörgetheted akár 16-18ezerig (F1).

a kisebb lengő tömeg meg pl. a rezonanciát késlelteti. ebbe az irányba is lehet javítani a dolgokon.

Itt van eladó Vmax-os C20LET motor 550 LE-vel és 350 LE-s Z20LET, ha valaki nem akarja maga építeni, csak berakni a tutit. :blink: Aki árulja (Samy), övé a piros Vmax-os Calibra.

Mondjuk nem ócsó egyik sem.

KLIKK IDE!

köszi a linket! nekem ugyan nem kell, de tök jóóóó!

Link to comment
Megosztás:

Hi

ha valaki ismer már kész leírást a dugattyú sebességekről és a rövid-hosszúlöket mértékéről kérem linkelje már be.

Végülis mennyi mm az a rövid löket?

vagy ez egy arányszám? az átmérőhöz viszonyítva?

mennyi mm a normál löket, ha van ilyen kategória

Link to comment
Megosztás:

Hi

ha valaki ismer már kész leírást a dugattyú sebességekről és a rövid-hosszúlöket mértékéről kérem linkelje már be.

Végülis mennyi mm az a rövid löket?

vagy ez egy arányszám? az átmérőhöz viszonyítva?

mennyi mm a normál löket, ha van ilyen kategória

a dugattyúsebesség a lökethosszból meg a fordulatszámból számolható kis képlettel. maximális értéke: 2*pi*fordulatszám (1/sec-ben, vagyis a fordulatszámmérőn látható értéket el kell osztani 60-nal)*lökethossz. nagy fordulatoknál 10...20, extrém esetben (nem a mi kocsijainkban) 30 m/s lép fel.

Link to comment
Megosztás:

Hello!!!Megtudna valaki nekem az opc kek szinkodjat???????Elore is koszi!!!!! :blink:

ilyesmiket találtam:

Z291

291/12L

12L/L291

291/12L/12U

mindre azt írják, hogy az Arden Blue (OPC kék) kódja.

a 291/12L viszont egy katalógusban szerepelt.

Link to comment
Megosztás:

bocs Berlina, de sehol se találom a többi kérdésedre a választ...

viszont nekem is volna pár kérdésem, ha már berlina-nak nem tudunk válaszolni: :blink:

tud valaki valami leírást, amiben megtalálható, hogy a különféle turbo-s Opel modellekhez milyen váltókat társítanak gyárilag?

az új 6 sebességesnek mi a kódja?

hol lehet a váltókról jó leírásokat szerezni?

Link to comment
Megosztás:

A G feltöltős VW-k esetében az az általános vélekedés, hogy használtban nagyon kell velük vigyázni, ugyanis nagyon gyakran hibásodnak meg és igen költséges a javításuk.

Nem véletlen van az sem, hogy pl. Corrado-ban a G60-asok sokkal olcsóbban megvehetők, mint az összes többi motorral szerelt corrado.

Ha rákeresel pl. a mobile.de-n a corrado-ra, az első néhány oldalon (növekvő ár szerint) csak G60-as lesz! :blink:

Viszont teljesítményre pedig tényleg dícsérik őket. Elég jól mennek!

Link to comment
Megosztás:

a g60ról én meg pont azt hallottam, hogy jóval tartósabb (normál használat mellett) mint a turbós moci... most akkor hol az igazság? (odaát)

amúgy azért dícsérik nagyon a g60-as mocikat, mert a moci gyárilag túl van méretezve, ergo elbír egy turbót is.... azzal meg még jobban lehet a teljesítményét fokozni...

Link to comment
Megosztás:

bocs Berlina, de sehol se találom a többi kérdésedre a választ...

viszont nekem is volna pár kérdésem, ha már berlina-nak nem tudunk válaszolni: :blink:

tud valaki valami leírást, amiben megtalálható, hogy a különféle turbo-s Opel modellekhez milyen váltókat társítanak gyárilag?

az új 6 sebességesnek mi a kódja?

hol lehet a váltókról jó leírásokat szerezni?

a H astra 6 sebességes valto M32 kod alatt fut

Link to comment
Megosztás:

Ugyan nem turbó, de incontroll... :blink: (Voszi kérdésére)

Kicsit azért már jobban áll.

Olyan nagyon nem bánom, hogy télre nem készült el, bár nyugodtabb lennék, az biztos.

Meg aztán találtam egy másik emberkét, úgyhogy ha nem úgy készül, ahogy utoljára megbeszéltük a szerelővel, akkor költöztetem az egész pereputtyot. Az viszont tuti, hogy oda többet nem viszem a verdát.

Másfél éve készül ott az autó...

Link to comment
Megosztás:

Turbonak lehet égett szaga ?

Néha enyhe égett szagot érzek az utastérben és se én se a szerelő akihez járok nem tudott rájönni, hogy mi lehet. Volt egy két elképzelés de mind kilőve, nem kuplung nem a turbora folyó olaj, nem fék. Passz.

Valakinek ötlete, hogy miminden lehet ? Vezetékek látszólag rendben vannak.

Link to comment
Megosztás:

Turbonak lehet égett szaga ?

Néha enyhe égett szagot érzek az utastérben és se én se a szerelő akihez járok nem tudott rájönni, hogy mi lehet. Volt egy két elképzelés de mind kilőve, nem kuplung nem a turbora folyó olaj, nem fék. Passz.

Valakinek ötlete, hogy miminden lehet ? Vezetékek látszólag rendben vannak.

talán inkább az elektronika rosszalkodhat... nekem sosincs büdi szaga, ha rendesen odapakolok neki, akkor sem. nincs most más ötletem.

kérdezz rá a fószernál, akitől vetted, ha jól értettem, valami versenyzőféle volt, talán tudja (elárulja), mi lehet. a hozzászólások alapján igazán porfista a témában.

ajánlottak egy dbilas komplett turbo szettet a gépemre, minden kütyüvel, 290 LE lenne a vége. van vkinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?

akkor azt vadászom napok óta, hogy létezik-e olyan, hogy én mondjam meg a chip tuningistának, hogy a nyomatékgörbe hogyan alakuljon. semmi esetre sem tetszik ugyanis nekem, hogy minden hülye phase tuningolós 1900-as fordulattól nyitja a turbo-t. így nem lehet az országúton kényelmesen 90-100-zal menni, úgy, hogy a turbo ne menjen állandóan. olvastam, hogy a (OFF) subaru imprézia (ON) eszesen úgy van megcsinálva, hogy csak 2700-nál nyílik a turbo ki (ami 110 km/h feletti tempó), vagy ha jól olvastam, a CALIBRA (C20LET Mr Atom Anti :) apropó, hogy áll a projekt?) is csak 2300-nál nyit, az is sokkal kedvezőbb lenne, mint ez (már nekem). van vkinek ötlete, vagy egy zsenkó chip pogromozója? :D

Link to comment
Megosztás:

....akkor azt vadászom napok óta, hogy létezik-e olyan, hogy én mondjam meg a chip tuningistának, hogy a nyomatékgörbe hogyan alakuljon. semmi esetre sem tetszik ugyanis nekem, hogy minden hülye phase tuningolós 1900-as fordulattól nyitja a turbo-t. így nem lehet az országúton kényelmesen 90-100-zal menni, úgy, hogy a turbo ne menjen állandóan. olvastam, hogy a (OFF) subaru imprézia (ON) eszesen úgy van megcsinálva, hogy csak 2700-nál nyílik a turbo ki (ami 110 km/h feletti tempó), vagy ha jól olvastam, a CALIBRA (C20LET Mr Atom Anti :D apropó, hogy áll a projekt?) is csak 2300-nál nyit, az is sokkal kedvezőbb lenne, mint ez (már nekem). van vkinek ötlete, vagy egy zsenkó chip pogromozója? ;)....

Ne aprózd el, legyen Motec, csak legyen aki programozza :)

Link to comment
Megosztás:

talán inkább az elektronika rosszalkodhat... nekem sosincs büdi szaga, ha rendesen odapakolok neki, akkor sem. nincs most más ötletem.

kérdezz rá a fószernál, akitől vetted, ha jól értettem, valami versenyzőféle volt, talán tudja (elárulja), mi lehet. a hozzászólások alapján igazán porfista a témában.

ajánlottak egy dbilas komplett turbo szettet a gépemre, minden kütyüvel, 290 LE lenne a vége. van vkinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?

akkor azt vadászom napok óta, hogy létezik-e olyan, hogy én mondjam meg a chip tuningistának, hogy a nyomatékgörbe hogyan alakuljon. semmi esetre sem tetszik ugyanis nekem, hogy minden hülye phase tuningolós 1900-as fordulattól nyitja a turbo-t. így nem lehet az országúton kényelmesen 90-100-zal menni, úgy, hogy a turbo ne menjen állandóan. olvastam, hogy a (OFF) subaru imprézia (ON) eszesen úgy van megcsinálva, hogy csak 2700-nál nyílik a turbo ki (ami 110 km/h feletti tempó), vagy ha jól olvastam, a CALIBRA (C20LET Mr Atom Anti :) apropó, hogy áll a projekt?) is csak 2300-nál nyit, az is sokkal kedvezőbb lenne, mint ez (már nekem). van vkinek ötlete, vagy egy zsenkó chip pogromozója? :D

no olyan nincs hogy 2300 nyit a turbo ;) ;)

a turbo mindig muködik maximum a nyomas 2300 nal épül fel

szoval olyat hogy a turbo nem muxik nem csinal senki sem

és egyébként is semmi értelme

az meg hogy autopalyan messz és ne turboval menj

ennek mi értelme is van ?

valoszinü meg többet is fogyasztana a gép mert ugye ugy gyengébb a motor

szoval felejtsd eszt ..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.