Tom Elküldve Január4, 2006 Megoszt Elküldve Január4, 2006 nem tudom a nevét, sötétkék Calibra, az Incontrolban csinálják. három fázisát is láttam a munkának. Akkor asszem nem ő. Neki a Muha csinálta legjobb tudomásom szerint, de már visszakerült a calaiba a C20XE, a turbó meg valami egészen vad projekthez megy. :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Január4, 2006 Megoszt Elküldve Január4, 2006 Akkor asszem nem ő. Neki a Muha csinálta legjobb tudomásom szerint, de már visszakerült a calaiba a C20XE, a turbó meg valami egészen vad projekthez megy. :) tudom, egy Corsa A-ba :blink: esküszöm, fúrja az oldalam ez a kocsi. hol lehet megnézni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Január4, 2006 Megoszt Elküldve Január4, 2006 http://www.syntech.hu/video.avi Szeretem én a berzinest is feltöltve Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sonique Elküldve Január4, 2006 Megoszt Elküldve Január4, 2006 hááááát. 1900 rpm az Astra H OPC-nek majdnem 100-as tempó... Neki nem kell visszaváltania 6-osból, te meg tolhatod vissza hármasba... sztem a kettő közt kényelemben zongorázni lehet a különbséget. azt tényleg mindenki nagyon tudja tolni... hat azért ez biztos nem igy van nem hiszem hogy ha én 6osba döcögnék a leendö ~330Le astrámmal akkor sok esélye maradna egy astra H Opc nek ha szazrol elkezdünk gyorsitani :blink: és hogy épp 320nm 1900nal az nem azt jelenti hogy nincs e közelében egy c20let de ez akkor kifog derülni amikor készenleszek én vagy anti és valamelyikönk eldöcög leméretni http://www.syntech.hu/video.avi Szeretem én a berzinest is feltöltve igen a syntech es audi is elégszépen meg van csinalva de Árvay Gabornak van is erre pénze mivel ugy 12milla az az audi Link to comment Megosztás: More sharing options...
meriva1.8 Elküldve Január5, 2006 Megoszt Elküldve Január5, 2006 Én csak mint teljesen amatőr szólok hozzá, turbóst még csak dízelekben vezettem. Szerintem mindig ezekkel az iszonyat magas nyomatékokkal dobálódznak a dízeleknél, de mi van 800 és 1900 között?? Szerintem semmi. Amit mai dízelt vezettem eddig, azt 1600-1800 alatt könnyebb volt lefullasztani, mint egy benzinest. Ha csak a nyomaték maximuma számítana, akkor 2x jobbat kéne gyorsulniuk, mint egy benzinesnek. És nem így van. A rugalmasság igaz, de ez inkább autópályán jön elő, ahol eleve nagyobb fokozatban, de relatíve közepes forulaton autózol. Ott viszont azért a benzinesek se fogyasztanak rosszul. Amellett ezekkel a mai felhúzott dízelekkel, aki azt mondja, hogy városban 5,5-el jár, az valamit rosszul lát. :blink: Egyéni vélemény... és tapasztalat. :) Ja, valakinek nincs meg az 17D/100LE-s motorgörbéje? Mert feldobhatná ide. Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Január5, 2006 Megoszt Elküldve Január5, 2006 hat azért ez biztos nem igy van nem hiszem hogy ha én 6osba döcögnék a leendö ~330Le astrámmal akkor sok esélye maradna egy astra H Opc nek ha szazrol elkezdünk gyorsitani :blink: és hogy épp 320nm 1900nal az nem azt jelenti hogy nincs e közelében egy c20let de ez akkor kifog derülni amikor készenleszek én vagy anti és valamelyikönk eldöcög leméretni Sonique, amit leírsz, a te "megérzésed" . talán igazad van, és egyébként én is kiváncsi lennék rá. én mindössze objektíven bemutattam a tényeket, amiket találtam a neten. én sose próbáltam semmilyen Phase x-es kocsit, illetve egyszer vittek egy Phase I.-es coupé turbo-val. 3000-ig pontosan hogy semmit nem éreztem a sajátomhoz képest pluszban, viszont onnantól már azért venni lehetett, hogy a kocsi erősebb jóval. nekem az információkból kiderült, hogy a tuningolás alul nem igen erősíti az autót, sőt, mennél feljebb srófolod a teljesítmény maximumot, annál kisebb tered marad annak kihasználására. példának okáért azt is kiolvastam a számadatokból - amiket sokszor olvasgattam, de sose gondoltam végig - hogy hiába tolod fel 240-260LE-re a Z20LET-et, meg a C20LET-et, ez az új motor akkor is erősebb marad. az okok szerintem nyilvánvalóak, sokkal jobb konstrukció, hiszen az előd két motor tapasztalataiból indulhattak ki a tervezők. ha nem így lenne, bajban is lennénk, mert akkor még mindig inkább a C20LET motort kéne gyártani és szériában beszerelni a kocsikba. én 2000-es fordulat környékén gurigázom a kocsival, és például - persze rohadt sokat megyek, és ezért kímélem a motort - 4000 fölé nem nagyon szeretem hajtani, csak ha olyan a szitu. nekem ez a fordulattartomány a lényeg. aki 4000 alá nem szeret menni, annak meg az. Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Január5, 2006 Megoszt Elküldve Január5, 2006 Ez a Cali ugyanabban a műhelyben készült a Vmax-nál. Talán így meggyőzhetőbb leszel. Ez egy 100asal hosszabb lúba. :blink: ezen is pont 3500-nál ébred 320nm nyomaték. erős motor - sovány tartományban. szakember mondta: ezeket a motorokat 300LE felett gyakorlatilag csak széthajtani lehet, mert alul nem érzed, hogy igazán erős lenne (nem is az), odafent persze atombivaly, de ott is kell tartani ahhoz. nincs átmenet, vagy szétnyomod a mocit az állandó bénító nyomatékkal, vagy azt érzed, hogy az irtózatos erős kocsid nem gyorsul. nem mondtam, hogy akkor ez a Cali is pl. hülyeség, hogy így meg lett nyomva. egyszerűen csak a tisztánlátás végett vetem fel ezeket a dolgokat. és nagyon is kíváncsi vagyok minden véleményre, de mindenek előtt tapasztalatokra! Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve Január5, 2006 Megoszt Elküldve Január5, 2006 persze, a benzines mocik tuningja jellemzően ilyen: eltolódik a felső fordulattartományba a megnövekedett teljesítmény.....nézz meg egy rallyközvetítést belső kameraállásból Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Január5, 2006 Megoszt Elküldve Január5, 2006 de pl. Phase I. és II.-nek látom értelmét, mert ott a nyomatékgörbe kb. lineárisan emelkedik 4000-es fordulatig, tehát VAN átmenet. a kocsi persze lájtos marad egy 330LE-s Sonique géphez képest, az igaz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Január5, 2006 Megoszt Elküldve Január5, 2006 ezen is pont 3500-nál ébred 320nm nyomaték. erős motor - sovány tartományban. szakember mondta: ezeket a motorokat 300LE felett gyakorlatilag csak széthajtani lehet, mert alul nem érzed, hogy igazán erős lenne (nem is az), odafent persze atombivaly, de ott is kell tartani ahhoz. nincs átmenet, vagy szétnyomod a mocit az állandó bénító nyomatékkal, vagy azt érzed, hogy az irtózatos erős kocsid nem gyorsul. nem mondtam, hogy akkor ez a Cali is pl. hülyeség, hogy így meg lett nyomva. egyszerűen csak a tisztánlátás végett vetem fel ezeket a dolgokat. és nagyon is kíváncsi vagyok minden véleményre, de mindenek előtt tapasztalatokra! Én ezt soha sem értettem. Miért nyomnám szét a mocit a bénító nyomatékkal? Nyilván fordulaton kell tartani hogy menjen. De ha alul megnézed ott se nyomatéktalan, mégha persze jóval alacsonyabb is, mint nagy fordulaton. Ilyen a benzines moci. Nem fog azért tönkremenni, mert 4000-en jársz vele, nem pedig 1900-on. Persze biztos gyorsabban kopik, dehát valamit valamiért. Nemértem az miért széthajtás, ha GYÁRILAG megadott, TARTÓSAN megengedett max. fordulat 5/8-án használod. 9000-er pörgetve tényleg széthajtás. 4000-en meg használat. Ennyi erővel autópályára se vinném ki a gépet, mert széthajtom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Január5, 2006 Megoszt Elküldve Január5, 2006 Én csak mint teljesen amatőr szólok hozzá, turbóst még csak dízelekben vezettem. Szerintem mindig ezekkel az iszonyat magas nyomatékokkal dobálódznak a dízeleknél, de mi van 800 és 1900 között?? Szerintem semmi. Amit mai dízelt vezettem eddig, azt 1600-1800 alatt könnyebb volt lefullasztani, mint egy benzinest. Ha csak a nyomaték maximuma számítana, akkor 2x jobbat kéne gyorsulniuk, mint egy benzinesnek. És nem így van. A rugalmasság igaz, de ez inkább autópályán jön elő, ahol eleve nagyobb fokozatban, de relatíve közepes forulaton autózol. Ott viszont azért a benzinesek se fogyasztanak rosszul. Amellett ezekkel a mai felhúzott dízelekkel, aki azt mondja, hogy városban 5,5-el jár, az valamit rosszul lát. :blink: Egyéni vélemény... és tapasztalat. :) Ja, valakinek nincs meg az 17D/100LE-s motorgörbéje? Mert feldobhatná ide. Felhúzott dizil 6-16 litr, kimondta neked az 5.5. Te normál dizilt probáltál, 800-1900 között. (sajnos nekem sem volt még szerencsém brutál dizilhez csak olyan lájtos verzióhoz) de ha lefulasztod nem tudsz vezetni :) egyébként ezért vannak a biturbók, a kicsi alapjáraton is dolgozik, alacsony nyomás, a nagy pedig a csúcs nyomást adja. 330le az pedig már brutál elsőkerékhez, vagy összkerekes lessz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
meriva1.8 Elküldve Január5, 2006 Megoszt Elküldve Január5, 2006 Felhúzott dizil 6-16 litr, kimondta neked az 5.5. Te normál dizilt probáltál, 800-1900 között. (sajnos nekem sem volt még szerencsém brutál dizilhez csak olyan lájtos verzióhoz) de ha lefulasztod nem tudsz vezetni :blink: egyébként ezért vannak a biturbók, a kicsi alapjáraton is dolgozik, alacsony nyomás, a nagy pedig a csúcs nyomást adja. 330le az pedig már brutál elsőkerékhez, vagy összkerekes lessz? Ha megnézed ezeknek a dízeleknek a gyári adatait, mind nagyon alacsonyra vannak kalibrálva. Nem normált próbáltam, mert az húz alapjárattól is, nem lefulladós. Vezettem 2.0 literes OFF totoját is, 4D4 motorral, dettó ugyanilyen. Sebességhatárokat betartva ótópályán, nem nagy kaszni (korcsolya), 7-7.5. Beismerem, 2500 és 4000 között megindul, de az ölég szűk tartomány. Szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Andris22 Elküldve Január5, 2006 Megoszt Elküldve Január5, 2006 Nemértem az miért széthajtás, ha GYÁRILAG megadott, TARTÓSAN megengedett max. fordulat 5/8-án használod. Ennyi erővel autópályára se vinném ki a gépet, mert széthajtom. nekem is azt mondtak a nagyokosok amikor tonkrement a kocsiba a motor, hogy szethajtottam. pedig sose porgetem 5000fole, de szerintem 4500fole is csak nagyritkan. nincs is ertelme az en motoromnal. osztom a velemenyed. akkor miert nem szabalyozzak le gyarilag 3500nal ha a 6000art neki? :? apam azt sem hiszi el, mikor azt mondom neki, hogy ellustitja a motort ha mindig 3000 alatt hasznalja. foleg hogy 16v. :blink: na de ez OFF, ugyhogy elnezest kerek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Január5, 2006 Megoszt Elküldve Január5, 2006 nekem is azt mondtak a nagyokosok amikor tonkrement a kocsiba a motor, hogy szethajtottam. pedig sose porgetem 5000fole, de szerintem 4500fole is csak nagyritkan. nincs is ertelme az en motoromnal. osztom a velemenyed. akkor miert nem szabalyozzak le gyarilag 3500nal ha a 6000art neki? :? apam azt sem hiszi el, mikor azt mondom neki, hogy ellustitja a motort ha mindig 3000 alatt hasznalja. foleg hogy 16v. :blink: na de ez OFF, ugyhogy elnezest kerek. cseppet sem off, ez egy fontos kérdés, fontosak a tapasztalatok. a motor "széthajtása" ezer okra vezethető vissza, és én se úgy értettem, hogy 4000-en, meg felette hajtva biztosan szétütődik a kocsi. de 4000 felett kezdődik a komoly igénybevétel ez tény, itt felerősödik a rezonancia jelensége, a forgó alkatrészek excentrikusságával összefüggő jelenségek, amelyek extra mértékben koptatják és kifárasztják a tengelyt, valamint annak ágyazását (csapágyakat). akkor még ráadásul megnövekszik a súrlódás is a hengerfalon, amitől túlmelegszik a blokk, alakváltozás következik be, és kész a katasztrófa. stb., stb. vagy megnő a berágódás veszélye. ennek valószínűsége is a fordulatszám növekedtével erősen növekszik. mind-mind a magas fordulat miatt következik be. én pl. a GSI-vel néha megyek 5500-as fordulaton az autópályán (100 km-eket), és a motornak - nemrég volt 100ezres szerviz - nincs olajfogyasztása. szóval azért ez is egy jó nehéz kérdés, mert a GSI jól bírja. de az 1,6-os 100 lovas Astra G-m 100ezernél már nagy piás volt. de asszem annak pont ez lehetett az oka, mert a bejáratáskor nem vigyáztam nyomtam 5000-es, meg magasabb fordulatokat soxor. aszondták a nagyokos, hogy tegyem nyugodtan, nem lesz baja... hm, valaki most nagyon anyázik egy 2001-es fekete Astra G-ben, az biztos... Én ezt soha sem értettem. Miért nyomnám szét a mocit a bénító nyomatékkal? Nyilván fordulaton kell tartani hogy menjen. De ha alul megnézed ott se nyomatéktalan, mégha persze jóval alacsonyabb is, mint nagy fordulaton. Ilyen a benzines moci. Nem fog azért tönkremenni, mert 4000-en jársz vele, nem pedig 1900-on. Persze biztos gyorsabban kopik, dehát valamit valamiért. Nemértem az miért széthajtás, ha GYÁRILAG megadott, TARTÓSAN megengedett max. fordulat 5/8-án használod. 9000-er pörgetve tényleg széthajtás. 4000-en meg használat. Ennyi erővel autópályára se vinném ki a gépet, mert széthajtom. Tom erre csak azt tudom mondani neked, hogy a smart limit 1-em 2,2 baros turbonyomása mellett a motor élettartama gyárilag 100ezer km-re volt garantálva. nos, 67ezernél sikerült kikészítenem, mégpedig úgy, hogy a motor falán endoszkópos vizsgálatok megállapították, olyan berágódási nyomok vannak, ami úgy keletkezett, hogy a nagy nyomástól a falnak préselődött apró (kopásból keletkezett) fémrészecskék vájtak ki rajta. ezen az olaj szivárogni kezdett, és a mocinak annyi lett. egyértelműen a túlnyomás okozta a bajt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Andris22 Elküldve Január5, 2006 Megoszt Elküldve Január5, 2006 Tom erre csak azt tudom mondani neked, hogy a smart limit 1-em 2,2 baros turbonyomása mellett a motor élettartama gyárilag 100ezer km-re volt garantálva. nos, 67ezernél sikerült kikészítenem, mégpedig úgy, hogy a motor falán endoszkópos vizsgálatok megállapították, olyan berágódási nyomok vannak, ami úgy keletkezett, hogy a nagy nyomástól a falnak préselődött apró (kopásból keletkezett) fémrészecskék vájtak ki rajta. ezen az olaj szivárogni kezdett, és a mocinak annyi lett. egyértelműen a túlnyomás okozta a bajt. neked szmartod is van? nemáá :) aszittem ide rendes emberek járnak :) :lol: :blink: akkor már inkább egy mini cooper s Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Január5, 2006 Megoszt Elküldve Január5, 2006 Turbósítás.Korábban Mélykék linkelt be a Totalcarról egy videót, ahol egy Off Toyota Celicát turbósított, és vadított meg egy tuner.Érdemes rákeresni a honlapon, és végignézni.Klassz nagyon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Január5, 2006 Megoszt Elküldve Január5, 2006 Tom erre csak azt tudom mondani neked, hogy a smart limit 1-em 2,2 baros turbonyomása mellett a motor élettartama gyárilag 100ezer km-re volt garantálva. nos, 67ezernél sikerült kikészítenem, mégpedig úgy, hogy a motor falán endoszkópos vizsgálatok megállapították, olyan berágódási nyomok vannak, ami úgy keletkezett, hogy a nagy nyomástól a falnak préselődött apró (kopásból keletkezett) fémrészecskék vájtak ki rajta. ezen az olaj szivárogni kezdett, és a mocinak annyi lett. egyértelműen a túlnyomás okozta a bajt Ú bassz ,sajnos nem ismerem a smartot de ,2,2 nyomás az brutál , biztos vagy benne, Ha ez igaz akkor valami más is közre játszott, talán (lehet hogy most hülyének nézel) de a levegő szűrésénél kellet valami hibának lennie. Úgyanis ha turbó tölt , mit csinál ?szívja be a friss levegőt és ugye nyomja a mociba. Vagyis tiszta levegőnek kellene bejutni az égstérbe mégha az 2.2 bar is volt de az qva sok. Ha gajra ment a mocid előbb kellett volna meghalni a turbódnak. Természetesen csak okoskodtam és valóban minden úgy történt ahogy írtad, :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Január5, 2006 Megoszt Elküldve Január5, 2006 Tom erre csak azt tudom mondani neked, hogy a smart limit 1-em 2,2 baros turbonyomása mellett a motor élettartama gyárilag 100ezer km-re volt garantálva. nos, 67ezernél sikerült kikészítenem, mégpedig úgy, hogy a motor falán endoszkópos vizsgálatok megállapították, olyan berágódási nyomok vannak, ami úgy keletkezett, hogy a nagy nyomástól a falnak préselődött apró (kopásból keletkezett) fémrészecskék vájtak ki rajta. ezen az olaj szivárogni kezdett, és a mocinak annyi lett. egyértelműen a túlnyomás okozta a bajt Ú bassz ,sajnos nem ismerem a smartot de ,2,2 nyomás az brutál , biztos vagy benne, Ha ez igaz akkor valami más is közre játszott, talán (lehet hogy most hülyének nézel) de a levegő szűrésénél kellet valami hibának lennie. Úgyanis ha turbó tölt , mit csinál ?szívja be a friss levegőt és ugye nyomja a mociba. Vagyis tiszta levegőnek kellene bejutni az égstérbe mégha az 2.2 bar is volt de az qva sok. Ha gajra ment a mocid előbb kellett volna meghalni a turbódnak. Természetesen csak okoskodtam és valóban minden úgy történt ahogy írtad, :blink: a turbonak is vége volt, ez igaz, de az olajfogyás (1 liter / 1000 km) mutatta, a motornak van vége (annak is volt). a nagy nyomás a falnak présel minden szutykot, azt is amit a turbo beszív, meg azt is ami odabent keletkezik. márpedig keletkezett, mert ahol berágódás van a falon, ott eredetileg fém volt... 2,2 bar nem elírás. 600 ccm - 75LE az bizony keményen kihegyezett kocsi. ennél bivalyabb a brabus, az 2,5 bar, 100LE. ezek ugye off mercik. jóóó gépek, csak kicsi élettartammal. egyébként már nincs meg, eladtam, azután vettem a GSI Corsa-t. nem bántam meg a smart-os külön kört, de nem kéne még egyszer. Turbósítás.Korábban Mélykék linkelt be a Totalcarról egy videót, ahol egy Off Toyota Celicát turbósított, és vadított meg egy tuner.Érdemes rákeresni a honlapon, és végignézni.Klassz nagyon. nekem is nagyon tetszett. ilyen jöhet méééééééééééééééééég! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stock16v Elküldve Január5, 2006 Megoszt Elküldve Január5, 2006 "akkor még ráadásul megnövekszik a súrlódás is a hengerfalon, amitől túlmelegszik a blokk, alakváltozás következik be, és kész a katasztrófa. stb., stb. vagy megnő a berágódás veszélye. ennek valószínűsége is a fordulatszám növekedtével erősen növekszik. mind-mind a magas fordulat miatt következik be." Én úgy tudom hogy álltalában a magas fordulatszámra hangolt motorok viszonylag kis lökettel rendelkeznek,emiatt a dugattyúsebesség orbitálisan nem különbözik egy alacsonyabb fordulatszámon működő nagyobb löketű autóhoz képest.És szerintem ez felépítési elv magával vonz 1-2 dolgot a tartósságával kapcsolatban. A két motor karakterisztikája teljen más lesz az biztos,de ezzel csak azt akartam mondani hogy tudják azt a tervezőmérnökök hogy egy motort mettől meddig lehet forgatni és ahhol már nem igazán szabad ott így vagy úgy jelezni is fogják. Sorry ha elkanyarodni látszunk az eredeti témától. Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve Január5, 2006 Megoszt Elküldve Január5, 2006 Turbósítás.Korábban Mélykék linkelt be a Totalcarról egy videót, ahol egy Off Toyota Celicát turbósított, és vadított meg egy tuner.Érdemes rákeresni a honlapon, és végignézni.Klassz nagyon. nem ebbe kötött bele Anti az egyik nyári lurdys talinál? aztán persze meglepődött rendesen :) :blink: :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Január5, 2006 Megoszt Elküldve Január5, 2006 nem ebbe kötött bele Anti az egyik nyári lurdys talinál? aztán persze meglepődött rendesen :lol: :blink: :) Az asszem régi volt, C.S.E. tán :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zorro_16V Elküldve Január6, 2006 Megoszt Elküldve Január6, 2006 Itt van eladó Vmax-os C20LET motor 550 LE-vel és 350 LE-s Z20LET, ha valaki nem akarja maga építeni, csak berakni a tutit. :blink: Aki árulja (Samy), övé a piros Vmax-os Calibra. Mondjuk nem ócsó egyik sem. KLIKK IDE! Link to comment Megosztás: More sharing options...
paja Elküldve Január6, 2006 Megoszt Elküldve Január6, 2006 Merciken kívűl használnak még valamelyik márkában kompresszort? :blink: :) Csak kérdés :lol: Az OFF VW "G" feltöltő ugyan mi ? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zorro_16V Elküldve Január6, 2006 Megoszt Elküldve Január6, 2006 Merciken kívűl használnak még valamelyik márkában kompresszort? :blink: :) Például Jaguar XJR 4.0 V8 compressor (371 LE) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Január6, 2006 Megoszt Elküldve Január6, 2006 Mechanikus feltök általában a főtengelyről vett teljesítményt vesznek igénybe. Az ilyen feltöltők általában térfogatkiszorításos elven működnek, G-feltöltő, Előnyük, hogy alacsony fordulatszámon is szállítanak, ellenben nem képesek akkora túlnyomás előállítására, mint a turbófeltöltők. A mechanikus feltöltőket viszonylag ritkán alkalmazzák kivéve at off fócvágenyek voltak , gyártásuk rendkívül precíz megmunkálást igényel (tehát költséges), és sűrű karbantartást igényel. De amelyik jó az elég jól megy ilyen töltővel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts