mélykék76 Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 Merciken kívűl használnak még valamelyik márkában kompresszort? :blink: :) Messerschmitt :) Igaz az is DB motor vót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hagalex Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 Messerschmitt :D Igaz az is DB motor vót. Az röpülőbe vót teee! :o B) Azt tudtam én is...véletlenül... :) De amúgy??? Csak a Mergákba tette olyant? Anno az ezüst nyilak zúztak ezzel a teknológiával! B) :lol: Vajon miért nem terjedt ez el jobban? Miért a turbót ajnározza mindenki? :) :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 Az röpülőbe vót teee! B) B) Azt tudtam én is...véletlenül... :) De amúgy??? Csak a Mergákba tette olyant? Anno az ezüst nyilak zúztak ezzel a teknológiával! B) :lol: Vajon miért nem terjedt ez el jobban? Miért a turbót ajnározza mindenki? :) :blink: Hát ténlyleg löpülő a Messerschmitt ? B) Márkát véstél nem avtómárkát :o Kompresszor amcsi kocsikban lehetett széria. Kompresszort a motor hajtsa a turbót megen a kipufgáz ergó a komp ad is, de "le is vesz" a pacikból. Kb. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hagalex Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 Hát ténlyleg löpülő a Messerschmitt ? B) Márkát véstél nem avtómárkát :lol: Kompresszor amcsi kocsikban lehetett széria. Kompresszort a motor hajtsa a turbót megen a kipufgáz ergó a komp ad is, de "le is vesz" a pacikból. Kb. :) Vágom... :D ...én is erre gondoltam, de ezt nem mertem írni, hátha nem! :blink: :) De akkor ennyi erővel a sugárhajtású repülőgép egy nagy - nagy kompresszoros motor!? :o B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 Hát ténlyleg löpülő a Messerschmitt ? :) Márkát véstél nem avtómárkát :) Kompresszor amcsi kocsikban lehetett széria. Kompresszort a motor hajtsa a turbót megen a kipufgáz ergó a komp ad is, de "le is vesz" a pacikból. Kb. :blink: olcsóbb, kisebb, hosszabb élettartam, és .és.és. turbó Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sörös Sanyi Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 Az röpülőbe vót teee! :D :o Azt tudtam én is...véletlenül... :) De amúgy??? Csak a Mergákba tette olyant? Anno az ezüst nyilak zúztak ezzel a teknológiával! B) :lol: Vajon miért nem terjedt ez el jobban? Miért a turbót ajnározza mindenki? :) :blink: Annak idején a Bentley-k egy szérián kívüli kis darabszámú egyedi versenykocsiján is kompresszor volt, azt hiszem, hamarabb használták rajtuk, mint a Mercedeseken. Ez azt hiszem, hogy a huszas években történt. A gyári versenygépek azonban nem vették át a technikát, mert Bentleynek nem tetszett a feltöltés ötlete, ő a szívómotorokban hitt. A feltöltős Merciket pedig úgy győzték le, hogy azok feltöltőjét csak akkor használták, ha nagyon menni kellett. Namost, a Mergák mögött mindíg volt egy Bentley és így túlhajtották a motort, így azok sorra kikészültek. Aztán tökéletesítették a Mercedesnél a technikát, és végleg legyőzték a Bentley-t. Ezzel véget ért a Bentley fiúk dicsőséges menetelése, amellyel éveken át nyerték a nagydíjakat. Ja, egyébként egy feltöltős Bentley egy angol múzeumban még mindíg működőképes állapotban van. Egyszer ha kijutok, megnézem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stock16v Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 Ez nem hiszem hogy csak a vizes füvön forogja el magát. :blink: 450ló Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hagalex Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 http://kepfeltoltes.hu/thumb/060103/CORSA_...ltoltes.hu_.jpg Ez nem hiszem hogy csak a vizes füvön forogja el magát. :lol: 450ló Nyugtass meg, hogy nem turbódízel! :blink: :) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stock16v Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 Nyugtass meg, hogy nem turbódízel! :) :) :lol: Ez biztosan nem az! :D C20let,Garrett T04 RS500-as turbóval,(2báron)600x400x45-ös töltőlevegőhűtővel,2.75colos leömlőkkel,90mm-es kipufogó rendszerrel. :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sonique Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 Egyébként ültem már párszor a Muha Csabi mellett (turbós kadett), és eszméletlen élménnyel lettem gazdagabb minden alkalommal...az én c20xe-m sem mert szarul, de elképzelni sem tudom milyen lesz vezetni nap mint nap a 300 paci feletti GSI-t... ...ááá ki sem fogom tudni várni...:-) ki varni ki fogod tudni én is ki tudom varni mikozben lassan 1 éve meg van a motor hogy milyen érzés lesz azt elöre tudom neked mondani amikor elöször elnyomod neki és szembesülsz avval mennyi is az a cirka ~300Le akkor foogd kicsit visszaengedni a gazt és a térdeid kocogtatni fogjak egymast mert nem egyszerü érzés, tapasztalatbol beszélek de ott van pl Tarr is akinek 1 honaputan is remegett a lába ha kiszalt belöle szoval 1 honap bejaratas + 1 honap az autohoz idomulas ... no ha itt meg élsz :blink: akkor már valoszinü megamardsz :) ÉS ezutan Megyünk leméretni ?LE LET a géped az F28 as valtotol meg a ######t kell félni nem kell allatmondjara váltani mint a tarati "aki a kalaptartora dobta a valtogombott" és szépen 2,5 litert kell bele tölteni és nem fog szétmenni nekem sem megy szét ami most van pedig kap rendesen és ez már nem is 100 as ... de azt hidd el hogy az az F20 ami most a kocsidban van max 1 honapot fog birni és elindulni sem fogsz tudni .... a masik ha f20 be veszel spert akkor az nem lesz jo f28 ba igy itt megis ragadtal.. szerintem igy kezdetre vegyél egy F20 4*4 et az egy jo kompromisszum nem olyan drága mint az F28 de jobb mint az F20 CR akkor mikor akarod magadnak lemaslni a CCT 3+ os chip et ? jahh és tovabbra is amondo vagyok kár hogy az ARP csavarokat már sajnaltad belöle a masik hogy mennyi egy c20let et berakni egy astrába a motor 400kilo minden sallangal 1üt ha nem szeded szét akkor MAX +100e ft és bent van egy astrába ANTI a szelepfedél is ott van már a Muhanal ? azt elnefelejtse szétszedni mert az qrva nagy gaz lenne Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 http://kepfeltoltes.hu/thumb/060103/CORSA_...ltoltes.hu_.jpg Ez nem hiszem hogy csak a vizes füvön forogja el magát. :D 450ló nah végre már egy ontopik hozzászólás...kezdtem azt érezni, hogy fölöslegesen tépem a számat :blink: tetszik a hűtés....itthon a fagyasztón nincs ekkora :) :) a direkszűrő meg mint egy 2 L-es kólásflakon :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sonique Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 Ez nem hiszem hogy csak a vizes füvön forogja el magát. :) 450ló 450Le de mi maradt benne c20let :blink: max a h fej és a blokk :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hagalex Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 nah végre már egy ontopik hozzászólás...kezdtem azt érezni, hogy fölöslegesen tépem a számat :blink: tetszik a hűtés....itthon a fagyasztón nincs ekkora :) :) a direkszűrő meg mint egy 2 L-es kólásflakon :lol: Tessék akkor turbós cikk! Kettő is.... :D Biturbó Biturbó Vectrában Link to comment Megosztás: More sharing options...
Speed Elküldve Január4, 2006 Megoszt Elküldve Január4, 2006 Lehet, hogy picit az OFF felé húzok ezzel... de mivel tegnap téma volt, ezért idézek egy cikkből, ami ma reggel jött e-mailen. "Az új, 175 lóerős Renault 2.0 dCi jelenleg a világ legnagyobb liter-teljesítményű, nagy sorozatban gyártott dízelmotorja - egy turbóval. ... A 175 lóerős teljesítményhez természetesen jókora forgatónyomaték is tartozik. Ezt egyelőre még titkolja a gyár, de a csúcsérték valószínűleg valahol 380-400 Nm között alakulhat majd. ... A 84 mm furatú, 90 mm löketű, 16:1 - tehát kis - sűrítési arányú motort változó geometriájú turbófeltöltővel szerelték fel, amely természetesen két szívószelepen keresztül nyomja a levegőt a hosszáramlású hengerfejbe. Az szívó- és a kipufogószelepek egymás melletti elhelyezésének előnye, hogy az ebből adódó szívócsatorna-kiképzés miatt a hengerbe beömlő levegő örvénylésre kényszerül. A legérdekesebb mégis a harmadik generációs, piezofúvókás common-rail rendszer, amely 1600 baros nyomással, akár munkaütemenként öt adagra osztva fecskendezi a gázolajat az égéstérbe." Na erre egy kis tuning... és már 200 LE fölött van egyből! :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Január4, 2006 Megoszt Elküldve Január4, 2006 Lehet, hogy picit az OFF felé húzok ezzel... de mivel tegnap téma volt, ezért idézek egy cikkből, ami ma reggel jött e-mailen. "Az új, 175 lóerős Renault 2.0 dCi jelenleg a világ legnagyobb liter-teljesítményű, nagy sorozatban gyártott dízelmotorja - egy turbóval. ... A 175 lóerős teljesítményhez természetesen jókora forgatónyomaték is tartozik. Ezt egyelőre még titkolja a gyár, de a csúcsérték valószínűleg valahol 380-400 Nm között alakulhat majd. ... A 84 mm furatú, 90 mm löketű, 16:1 - tehát kis - sűrítési arányú motort változó geometriájú turbófeltöltővel szerelték fel, amely természetesen két szívószelepen keresztül nyomja a levegőt a hosszáramlású hengerfejbe. Az szívó- és a kipufogószelepek egymás melletti elhelyezésének előnye, hogy az ebből adódó szívócsatorna-kiképzés miatt a hengerbe beömlő levegő örvénylésre kényszerül. A legérdekesebb mégis a harmadik generációs, piezofúvókás common-rail rendszer, amely 1600 baros nyomással, akár munkaütemenként öt adagra osztva fecskendezi a gázolajat az égéstérbe." Na erre egy kis tuning... és már 200 LE fölött van egyből! :) Ja és aztán meg generál. :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FBalazs Elküldve Január4, 2006 Megoszt Elküldve Január4, 2006 Merciken kívűl használnak még valamelyik márkában kompresszort? :blink: :) Mini Cooper S - 1.6, Compressor, 160LE... A gáz, hogy amikor teszteltük, egy BP-ZEG távon kb. 18l átlagfogyi jött ki. Ha jól emléxem, van valami BMW érdekeltség is a járműben... Amúgy az Opel Astra 1.9 (150 lótos) verte a Focus új dízelét, és a Golf utolsó pumpadűzésdízelét is! (Japcsik nem voltak a tesztben) A D4D Toyotára kíváncsi lennék! Szóval 3 nagy autós lap közös tesztjén az Astra volt a legmeggyőzőbb, elsősorban járáskultúráját dícsérték. A PDTDI -k zajosan, nyersen járnak, szinte minden tesztben kihangsúlyozzák... Ez jól hangzik :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Speed Elküldve Január4, 2006 Megoszt Elküldve Január4, 2006 Ja és aztán meg generál. :) :blink: Erről szól a tuning... nem? :) Kérdezd csak Antit! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Január4, 2006 Megoszt Elküldve Január4, 2006 igen, igen. úgy gondoltuk, hogy ez egy olyan topik lenne, ahol egyrészt zsír turbo gépeket, másrészt turbo-s tapasztalatokat, tuningolásra vonatkozó ismereteket osztanánk meg egymással. de persze mindenhol becsúszik ez-az, meg beszélgetés közben másra terelődhet a szó, stb. én pl. nagyon szívesen venném, ha vki tudna valami infókat dumpolni a hazai Opel-es turbo sztorikról (ki milyen gépet csinált, hogyan, mi volt a tapasztalata, stb., stb.). én pl. megpróbálom elérni a srácot, aki 350LE-re pumpáltatta a Calibráját, és közreadni a tapasztalatait. remélem sikerül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Január4, 2006 Megoszt Elküldve Január4, 2006 az jutott eszembe még, hogy láttátok, hogy az Astra H OPC-nek már 1900-as fordulattól 320nm a nyomatéka? ezt a C20LET meg Z20LET motorokból kihozni még tuninggal sem nagyon lehet (úgy tudom): pl. VMax-nál C20LET: Phase I. 360nm csúcsnyomaték 3300rpm-en -> 3100-on jön a 320 nm Phase II. 405nm (a diagramon csak 390) csúcsnyomaték 4600rpm-en -> 3700-on jön a 320 nm Phase III. 450nm (a diagramon csak 440) csúcsnyomaték 4900rpm-en -> 2900-on jön a 320 nm Phase sok :blink: 740nm (itt 650 LE-s a motor) csúcsnyomaték 5700rpm-en -> 4500-on jön a 320 nm Mantzel-nél Z20LET (bocs, de VMax nagyon gyatrán tuningolja a Z20LET-et, inkább ezt választottam): Phase I. 380nm csúcsnyomaték 3500rpm-en -> 2900-on jön a 320 nm Phase II. 400nm csúcsnyomaték 3500rpm-en -> 2800 felett picivel jön a 320 nm Phase III.-IV. 420nm csúcsnyomaték 3500rpm-en -> 2800 alatt picivel jön a 320 nm Lexmaul: Phase I. 390nm csúcsnyomaték 4000rpm-en -> 3000-en jön a 320 nm Phase II. 420nm csúcsnyomaték 4000rpm-en -> 2900-on jön a 320 nm a Z20LEH motor dinamikában (alulról) minden tuning nélkül valószínűleg jóval erősebb a C20LET és Z20LET motorknál azok bármelyik tuningállapotában. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sonique Elküldve Január4, 2006 Megoszt Elküldve Január4, 2006 az jutott eszembe még, hogy láttátok, hogy az Astra H OPC-nek már 1900-as fordulattól 320nm a nyomatéka? ezt a C20LET meg Z20LET motorokból kihozni még tuninggal sem nagyon lehet (úgy tudom): pl. VMax-nál C20LET: Phase I. 360nm csúcsnyomaték 3300rpm-en -> 3100-on jön a 320 nm Phase II. 405nm (a diagramon csak 390) csúcsnyomaték 4600rpm-en -> 3700-on jön a 320 nm Phase III. 450nm (a diagramon csak 440) csúcsnyomaték 4900rpm-en -> 2900-on jön a 320 nm Phase sok :) 740nm (itt 650 LE-s a motor) csúcsnyomaték 5700rpm-en -> 4500-on jön a 320 nm Mantzel-nél Z20LET (bocs, de VMax nagyon gyatrán tuningolja a Z20LET-et, inkább ezt választottam): Phase I. 380nm csúcsnyomaték 3500rpm-en -> 2900-on jön a 320 nm Phase II. 400nm csúcsnyomaték 3500rpm-en -> 2800 felett picivel jön a 320 nm Phase III.-IV. 420nm csúcsnyomaték 3500rpm-en -> 2800 alatt picivel jön a 320 nm Lexmaul: Phase I. 390nm csúcsnyomaték 4000rpm-en -> 3000-en jön a 320 nm Phase II. 420nm csúcsnyomaték 4000rpm-en -> 2900-on jön a 320 nm a Z20LEH motor dinamikában (alulról) minden tuning nélkül valószínűleg jóval erősebb a C20LET és Z20LET motorknál azok bármelyik tuningállapotában. 1900rpm el ugysem autokazok :blink: isten igazabol ha nyomja az ember neki akkor ugyis magas fordulat a lényeg elindulni meg ugysem tudok majd igysem mit kezdenék 1900n al 320nm el !! egyébként a külömbség abbol van hogy a Z20Let és társain már hibrid turbo van igy sokkal alacsonyabbrol van nyomas, és kisebb a turbo lyuk viszont sokkal gyengébb szegényke Link to comment Megosztás: More sharing options...
Agressor Elküldve Január4, 2006 Megoszt Elküldve Január4, 2006 450Le de mi maradt benne c20let :blink: max a h fej és a blokk :) Ja. :) Azért kíváncsi vagyok a dyno mennyit mérne rajta, mert a tuningvilágban nagyon megy ez a lóerőkkel való dobálózás... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Január4, 2006 Megoszt Elküldve Január4, 2006 1900rpm el ugysem autokazok :blink: isten igazabol ha nyomja az ember neki akkor ugyis magas fordulat a lényeg elindulni meg ugysem tudok majd igysem mit kezdenék 1900n al 320nm el !! egyébként a külömbség abbol van hogy a Z20Let és társain már hibrid turbo van igy sokkal alacsonyabbrol van nyomas, és kisebb a turbo lyuk viszont sokkal gyengébb szegényke hááááát. 1900 rpm az Astra H OPC-nek majdnem 100-as tempó... Neki nem kell visszaváltania 6-osból, te meg tolhatod vissza hármasba... sztem a kettő közt kényelemben zongorázni lehet a különbséget. Ja. :) Azért kíváncsi vagyok a dyno mennyit mérne rajta, mert a tuningvilágban nagyon megy ez a lóerőkkel való dobálózás... :) azt tényleg mindenki nagyon tudja tolni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stock16v Elküldve Január4, 2006 Megoszt Elküldve Január4, 2006 Ja. :blink: Azért kíváncsi vagyok a dyno mennyit mérne rajta, mert a tuningvilágban nagyon megy ez a lóerőkkel való dobálózás... :) Ez a Cali ugyanabban a műhelyben készült a Vmax-nál. Talán így meggyőzhetőbb leszel. Ez egy 100asal hosszabb lúba. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Január4, 2006 Megoszt Elküldve Január4, 2006 én pl. nagyon szívesen venném, ha vki tudna valami infókat dumpolni a hazai Opel-es turbo sztorikról (ki milyen gépet csinált, hogyan, mi volt a tapasztalata, stb., stb.). én pl. megpróbálom elérni a srácot, aki 350LE-re pumpáltatta a Calibráját, és közreadni a tapasztalatait. remélem sikerül. A Pilisi Csabira gondolsz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Január4, 2006 Megoszt Elküldve Január4, 2006 A Pilisi Csabira gondolsz? nem tudom a nevét, sötétkék Calibra, az Incontrolban csinálják. három fázisát is láttam a munkának. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts