voszi Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 Tényleg off, de lekerült a Lexmaul honlapjáról is, mert állítólag nem feleltek meg az elvárásaiknak... :) már lassan 1 éve...de most megint ott vannak...:-) Akkor passz... www.lexmaul.de www.lexmaul.hu Viszont egyik cartársunk autóját már jó másfél vée csinálgatják ott...nem kapkodják el...:-( De most már tényleg a téma legyen a téma!!! Azt a 700-át!!! :blink: láttam nevezett ótót... nekem is van róla véleményem. viszont a szervizben kint fityeg a 2005-ös pecsételésű lexmaul cert. volt velük vkinek még gondja? főleg turbo-s tuningra gondolok, mert pl. Gugu Corsa C GSI-jét atom módon összerakták, kb. 170LE lett (vagy NyuszMusz lájtos Tigra tuningja is nagyon jól sikerült). írjatok, mert ez ugye nem vicc! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Január3, 2006 Szerző Megoszt Elküldve Január3, 2006 Turbó ügyben még nem hallottam róluk se jót se rosszat... Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 a PDI ("pumpe düse") az milyen rendszer a VW-nál? az ugye nem turbo? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Január3, 2006 Szerző Megoszt Elküldve Január3, 2006 Esküszöm hogy életemben nem hallottam... :blink: :lol: :) Nekem így a neve alapján inkább valami kompresszoros megoldásnak tűnik...de mittomén.. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 lehet, hogy keverek vmit, de ez rémlik, hogy a PDI jelű kocsik ilyen rendszerűek. nekem is inkább vmi kompresszorszerűségnek tűnik, ezért aztán Hag-nak is juthat vmi öröm :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Január3, 2006 Szerző Megoszt Elküldve Január3, 2006 Utánanézegettem... Minden turbódízelhez írják... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 Utánanézegettem... Minden turbódízelhez írják... Nem véletlenül az adagolót jelenti? Én úgytom hogy semmi extra, sőt valami régebbi megoldás fantázianeve. Szerintem 0 köze van a turbóhoz és kompresszorhoz. De ebben (mit sok másban) nem vagyok biztos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 Merciken kívűl használnak még valamelyik márkában kompresszort? :blink: :) gyárilag? mert a miénkbe is lehet kapni, 3-4 éve vmi 5000 euróért adták a kit-et :) :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 Utánanézegettem... Minden turbódízelhez írják... Magában a PD ,csak a befecskendezőre utal, dizil, nincs adagoló csak hengerenkénti befecskendező fúvóka ami akár 5ször is képes beporlasztani az üzemanyagot. Ezek álltalában PDTDI- névre halgatnak, de turbó végzi a feltöltést, Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hagalex Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 gyárilag? mert a miénkbe is lehet kapni, 3-4 éve vmi 5000 euróért adták a kit-et :blink: :) GYárilag értettm... nekem a Mazda valamelyikje rémlett, de leht, hogy hüeség! Pumpa dűze...... Én úgy tudom, hogy a közvetlen hengerenkénti befecskendezés WV szabadalomvédett formája!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
ptoma Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 Magában a PD ,csak a befecskendezőre utal, dizil, nincs adagoló csak hengerenkénti befecskendező fúvóka ami akár 5ször is képes beporlasztani az üzemanyagot. Ezek álltalában PDTDI- névre halgatnak, de turbó végzi a feltöltést, Nem értek nagyon a témához de a PDTDI azok a közös nyomó csöves (új fejlesztésü)dizelek é ami mellé még társulnak a turbóflóeltöltök (pl klijó dci 1.5 60le vagy 100le)(megyen mint az állat :blink: ) "jelzései" pl merzsóké a cdi a rönóké meg dci stb stb a PDI = PDTDI(szerintem) :) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 Ezekben a motorokban nagy teljesítményű befecskendező rendszerekre van szükség, amelyek az igen finom üzemanyag-porlasztás érdekében magas befecskendező nyomást termelnek, ill. pontosan vezérlik a befecskendezés kezdetét és a befecskendezendő mennyiséget. E magas követelményeknek tesz eleget az adagolófúvókás (Pumpe-Düse) rendszer, amely kompakt egyhengeres modul. Főként kevesebb henger esetén alkalmas. Jelenleg a PD-rendszerrel érhető el a minden közvetlen befecskendező eljárással összehasonlítva is legnagyobb (2.000 bar-t meghaladó) befecskendező nyomás. Az üzemanyag finom porlasztása magas termodinamikai hatásfokot, valamint a lökettérfogat 1000 cm3-ére vetített legjobb forgatónyomaték-kihasználást biztosítja. A PD-technika lehetővé teszi a szabályozott előbefecskendezést is, melynek hatása a jó motor-akusztika és az alacsony károsanyag-kibocsátás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hagalex Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 Nem értek nagyon a témához de a PDTDI azok a közös nyomó csöves (új fejlesztésü)dizelek é ami mellé még társulnak a turbóflóeltöltök (pl klijó dci 1.5 60le vagy 100le)(megyen mint az állat :lol: ) "jelzései" pl merzsóké a cdi a rönóké meg dci stb stb a PDI = PDTDI(szerintem) :D :o nem nem..... Mörfi jól írja!!! :) PDTDI ---> Pumpa Duse Turbo Disel Intercooler ... már ha jól betűzöm.... a Rönő, Fiat, meg asszem a Pögó is.... más utat járnak, asszem azok mindegyike közös nyomócsöves, csak mindenki kicsit másképpen csinálta meg! (részletekről ne kérdezz!) :) :blink: Amúgy a szakma szerint a VW kicsit tévútra ment a pumpadűzével.... de sztem meg nem biztos! A Merciék is bőszen kompresszoroznak mind a mai napi, mindenki más meg turbózik! Ha car lenne a kompreeszor mint megoldás akkor biztos a Mergák is turbósak lennének! ....szerintem! B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ptoma Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 nem nem..... Mörfi jól írja!!! :) PDTDI ---> Pumpa Duse Turbo Disel Intercooler ... már ha jól betűzöm.... a Rönő, Fiat, meg asszem a Pögó is.... más utat járnak, asszem azok mindegyike közös nyomócsöves, csak mindenki kicsit másképpen csinálta meg! (részletekről ne kérdezz!) :) :blink: Amúgy a szakma szerint a VW kicsit tévútra ment a pumpadűzével.... de sztem meg nem biztos! A Merciék is bőszen kompresszoroznak mind a mai napi, mindenki más meg turbózik! Ha car lenne a kompreeszor mint megoldás akkor biztos a Mergák is turbósak lennének! ....szerintem! :lol: Akkor nem, tévedtem sokat :D :o én már vezettem 1.9pdtdi pásszátot hááááááát hümhüm megyen a szekér B) elég rendesen kapkodja a lábait B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 Így van ezek a comonrail motorok Haga ígyunk valamit :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hagalex Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 Így van ezek a comonrail motorok Haga ígyunk valamit :blink: Jó, de te fizecc! :) Amúgy az Opel Astra 1.9 (150 lótos) verte a Focus új dízelét, és a Golf utolsó pumpadűzésdízelét is! (Japcsik nem voltak a tesztben) A D4D Toyotára kíváncsi lennék! Szóval 3 nagy autós lap közös tesztjén az Astra volt a legmeggyőzőbb, elsősorban járáskultúráját dícsérték. A PDTDI -k zajosan, nyersen járnak, szinte minden tesztben kihangsúlyozzák... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 Merciken kívűl használnak még valamelyik márkában kompresszort? :blink: :) Tűzoltóautókban meg katonai autókban is :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 http://www.vezess.hu/cikk_print.php?idx=6096 na még ezt aztán nem off-olok Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 Tűzoltóautókban meg katonai autókban is :) Meg a hűtőkben is. :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Január3, 2006 Szerző Megoszt Elküldve Január3, 2006 Meg a hűtőkben is. :blink: Mielőtt valaki még a benzinkutakat is idesorolná, a téma továbbra is a régi!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 Magában a PD ,csak a befecskendezőre utal, dizil, nincs adagoló csak hengerenkénti befecskendező fúvóka ami akár 5ször is képes beporlasztani az üzemanyagot. Ezek álltalában PDTDI- névre halgatnak, de turbó végzi a feltöltést, akkó' melléfogtam... ez se nem komresszor... :blink: emlékszem egy kb. 1977-es autó-motorra, aminek a középső "poszter" :) lapján egy rallye kocsi volt, és az volt ráírva: "Jönnek a kompresszorosok!!!" több nem rémlik, de ebből következik, hogy akkoriban kezdték sűrűbben építeni a kompresszoros kocsikat. (már nyugaton.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hagalex Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 Amúgy azt tudtátok, hogy a világon először sorozatban az Opel gyártott közvetlen befecskendezéses turbodiesel -t?? (hogy támaba vágjak) :blink: Az enyim motor... x20dtl volt az első.... 1998 -ban, előtte még nem létezett ilyesmi!.... állítólag! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 ezt télleg nem hittem vóna! azazhogy... nekem volt egy citrongy AX-em, 1,4 Diesel volt, az is Turbo Diesel volt, ha jól emlékszem. és 70LE-s volt, tehát nem lehetett sima szívó, vagy mégis? persze, lehet, hogy nem volt közvetlen befecskendezéses. határozottan rémlik, hogy turbo-s volt. 1993-as évjárat, de ha jól emlékszem 1989-től gyártották azt a mocanátort... akko' már egy kis érdekességként ide írom Nektek (csak a turbo miatt), hogy nekem volt egy smart limited 1-em. ismeri valaki? 600 ccm, 2,2 bar turbónyomás, 75LE, max. 6700 rpm. csak a brabus volt erősebb (2,5 bar, 100LE, 7500 rpm). nagy meglepetéseket lehetett okozni azzal a járgánnyal felkészületlen versenyző jelölteknek... :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hagalex Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 ezt télleg nem hittem vóna! azazhogy... nekem volt egy citrongy AX-em, 1,4 Diesel volt, az is Turbo Diesel volt, ha jól emlékszem. és 70LE-s volt, tehát nem lehetett sima szívó, vagy mégis? persze, lehet, hogy nem volt közvetlen befecskendezéses. határozottan rémlik, hogy turbo-s volt. 1993-as évjárat, de ha jól emlékszem 1989-től gyártották azt a mocanátort... ...nálam a közvetlen befecskendezésen volt a hangsúly... a turbo csak a modiknak szólt, hogy ne üssenek nagyon! :lol: :) ...amúgy az a citróen dízel valami világcsúcsot is tartott vagy mifene...egy idejig legalábbis... 4 liter alatt evett, asszem tán 3,6 volt a gyári országúti fogyasztás... akkoriban ez nagy szám volt....meg most is! :blink: :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Speed Elküldve Január3, 2006 Megoszt Elküldve Január3, 2006 (edited) Kérdezd meg Antit, nekem rémlik a nyári beszélgetésünk.... Ő már megjött a "hülyére tuningolásból" Szerinted, amikor most, hogy szétugrasztotta az agyontuningolt C20XE mociját... és helyette egy 300-330LE-re tuningolt C20LET-et akar rakni a gépbe, akkor már "megjött a "hülyére tuningolásból"" ? :blink: Mert szerintem nem! :) Sztem tuningolni magáért a sebességért kell, nem azért, hogy másokat oktassunk, gyalázzunk...stb... nem? Tévedsz! PÉLDA: egy Astra GTC 2.0 Turbo (benzin) alapból is viszi a 240-et, belenyomják az OPC tuningot és akkor is leszabályozzák (gyárilag) max 250-nél (nem tudom a pontos adatot). Akkor lenne értelme? Nem. A tuning a gyorsuláról szól! Nagyon-nagyon ritkán megy az ember 200 fölött... főleg Magyarországon. Mégis nagyon sokan tuningolnak... egy direkt szűrő, egy kis chip tuning, egy új szívósor... stb. Ez mind-mind a gyorsulásról szól! Azt szeretné az ember, ha jobban "ugrana" az autója... vagy esetleg "büntetne" :) Módosítva Január3, 2006 : Speed Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts