Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Turbo-sokk-feltöltés


Atommanó

Recommended Posts

Tényleg off, de lekerült a Lexmaul honlapjáról is, mert állítólag nem feleltek meg az elvárásaiknak... :) már lassan 1 éve...de most megint ott vannak...:-) Akkor passz...

www.lexmaul.de

www.lexmaul.hu

Viszont egyik cartársunk autóját már jó másfél vée csinálgatják ott...nem kapkodják el...:-(

De most már tényleg a téma legyen a téma!!! Azt a 700-át!!! :blink:

láttam nevezett ótót... nekem is van róla véleményem.

viszont a szervizben kint fityeg a 2005-ös pecsételésű lexmaul cert. volt velük vkinek még gondja? főleg turbo-s tuningra gondolok, mert pl. Gugu Corsa C GSI-jét atom módon összerakták, kb. 170LE lett (vagy NyuszMusz lájtos Tigra tuningja is nagyon jól sikerült). írjatok, mert ez ugye nem vicc!

Link to comment
Megosztás:

Utánanézegettem...

Minden turbódízelhez írják...

Nem véletlenül az adagolót jelenti? Én úgytom hogy semmi extra, sőt valami régebbi megoldás fantázianeve.

Szerintem 0 köze van a turbóhoz és kompresszorhoz. De ebben (mit sok másban) nem vagyok biztos.

Link to comment
Megosztás:

Utánanézegettem...

Minden turbódízelhez írják...

Magában a PD ,csak a befecskendezőre utal, dizil, nincs adagoló csak hengerenkénti befecskendező fúvóka ami akár 5ször is képes beporlasztani az üzemanyagot.

Ezek álltalában PDTDI- névre halgatnak, de turbó végzi a feltöltést,

Link to comment
Megosztás:

gyárilag?

mert a miénkbe is lehet kapni, 3-4 éve vmi 5000 euróért adták a kit-et :blink: :)

GYárilag értettm... nekem a Mazda valamelyikje rémlett, de leht, hogy hüeség!

Pumpa dűze......

Én úgy tudom, hogy a közvetlen hengerenkénti befecskendezés WV szabadalomvédett formája!!

Link to comment
Megosztás:

Magában a PD ,csak a befecskendezőre utal, dizil, nincs adagoló csak hengerenkénti befecskendező fúvóka ami akár 5ször is képes beporlasztani az üzemanyagot.

Ezek álltalában PDTDI- névre halgatnak, de turbó végzi a feltöltést,

Nem értek nagyon a témához de a PDTDI azok a közös nyomó csöves (új fejlesztésü)dizelek é ami mellé még társulnak a turbóflóeltöltök (pl klijó dci 1.5 60le vagy 100le)(megyen mint az állat :blink: ) "jelzései" pl merzsóké a cdi a rönóké meg dci stb stb a PDI = PDTDI(szerintem) :) :)

Link to comment
Megosztás:

Ezekben a motorokban nagy teljesítményű befecskendező rendszerekre van szükség, amelyek az igen finom üzemanyag-porlasztás érdekében magas befecskendező nyomást termelnek, ill. pontosan vezérlik a befecskendezés kezdetét és a befecskendezendő mennyiséget. E magas követelményeknek tesz eleget az adagolófúvókás (Pumpe-Düse) rendszer, amely kompakt egyhengeres modul. Főként kevesebb henger esetén alkalmas. Jelenleg a PD-rendszerrel érhető el a minden közvetlen befecskendező eljárással összehasonlítva is legnagyobb (2.000 bar-t meghaladó) befecskendező nyomás. Az üzemanyag finom porlasztása magas termodinamikai hatásfokot, valamint a lökettérfogat 1000 cm3-ére vetített legjobb forgatónyomaték-kihasználást biztosítja. A PD-technika lehetővé teszi a szabályozott előbefecskendezést is, melynek hatása a jó motor-akusztika és az alacsony károsanyag-kibocsátás.

Link to comment
Megosztás:

Nem értek nagyon a témához de a PDTDI azok a közös nyomó csöves (új fejlesztésü)dizelek é ami mellé még társulnak a turbóflóeltöltök (pl klijó dci 1.5 60le vagy 100le)(megyen mint az állat :lol: ) "jelzései" pl merzsóké a cdi a rönóké meg dci stb stb a PDI = PDTDI(szerintem) :D :o

nem nem.....

Mörfi jól írja!!! :)

PDTDI ---> Pumpa Duse Turbo Disel Intercooler ... már ha jól betűzöm....

a Rönő, Fiat, meg asszem a Pögó is.... más utat járnak, asszem azok mindegyike közös nyomócsöves, csak mindenki kicsit másképpen csinálta meg! (részletekről ne kérdezz!) :) :blink:

Amúgy a szakma szerint a VW kicsit tévútra ment a pumpadűzével.... de sztem meg nem biztos!

A Merciék is bőszen kompresszoroznak mind a mai napi, mindenki más meg turbózik! Ha car lenne a kompreeszor mint megoldás akkor biztos a Mergák is turbósak lennének! ....szerintem! B)

Link to comment
Megosztás:

nem nem.....

Mörfi jól írja!!! :)

PDTDI ---> Pumpa Duse Turbo Disel Intercooler ... már ha jól betűzöm....

a Rönő, Fiat, meg asszem a Pögó is.... más utat járnak, asszem azok mindegyike közös nyomócsöves, csak mindenki kicsit másképpen csinálta meg! (részletekről ne kérdezz!) :) :blink:

Amúgy a szakma szerint a VW kicsit tévútra ment a pumpadűzével.... de sztem meg nem biztos!

A Merciék is bőszen kompresszoroznak mind a mai napi, mindenki más meg turbózik! Ha car lenne a kompreeszor mint megoldás akkor biztos a Mergák is turbósak lennének! ....szerintem! :lol:

Akkor nem, tévedtem sokat :D :o én már vezettem 1.9pdtdi pásszátot hááááááát hümhüm megyen a szekér B) elég rendesen kapkodja a lábait B)

Link to comment
Megosztás:

Így van ezek a comonrail motorok

Haga ígyunk valamit :blink:

Jó, de te fizecc! :)

Amúgy az Opel Astra 1.9 (150 lótos) verte a Focus új dízelét, és a Golf utolsó pumpadűzésdízelét is!

(Japcsik nem voltak a tesztben) A D4D Toyotára kíváncsi lennék!

Szóval 3 nagy autós lap közös tesztjén az Astra volt a legmeggyőzőbb, elsősorban járáskultúráját dícsérték.

A PDTDI -k zajosan, nyersen járnak, szinte minden tesztben kihangsúlyozzák...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Magában a PD ,csak a befecskendezőre utal, dizil, nincs adagoló csak hengerenkénti befecskendező fúvóka ami akár 5ször is képes beporlasztani az üzemanyagot.

Ezek álltalában PDTDI- névre halgatnak, de turbó végzi a feltöltést,

akkó' melléfogtam... ez se nem komresszor... :blink:

emlékszem egy kb. 1977-es autó-motorra, aminek a középső "poszter" :) lapján egy rallye kocsi volt, és az volt ráírva: "Jönnek a kompresszorosok!!!" több nem rémlik, de ebből következik, hogy akkoriban kezdték sűrűbben építeni a kompresszoros kocsikat. (már nyugaton.)

Link to comment
Megosztás:

ezt télleg nem hittem vóna!

azazhogy... nekem volt egy citrongy AX-em, 1,4 Diesel volt, az is Turbo Diesel volt, ha jól emlékszem. és 70LE-s volt, tehát nem lehetett sima szívó, vagy mégis? persze, lehet, hogy nem volt közvetlen befecskendezéses. határozottan rémlik, hogy turbo-s volt. 1993-as évjárat, de ha jól emlékszem 1989-től gyártották azt a mocanátort...

akko' már egy kis érdekességként ide írom Nektek (csak a turbo miatt), hogy nekem volt egy smart limited 1-em. ismeri valaki? 600 ccm, 2,2 bar turbónyomás, 75LE, max. 6700 rpm. csak a brabus volt erősebb (2,5 bar, 100LE, 7500 rpm). nagy meglepetéseket lehetett okozni azzal a járgánnyal felkészületlen versenyző jelölteknek... :blink:

Link to comment
Megosztás:

ezt télleg nem hittem vóna!

azazhogy... nekem volt egy citrongy AX-em, 1,4 Diesel volt, az is Turbo Diesel volt, ha jól emlékszem. és 70LE-s volt, tehát nem lehetett sima szívó, vagy mégis? persze, lehet, hogy nem volt közvetlen befecskendezéses. határozottan rémlik, hogy turbo-s volt. 1993-as évjárat, de ha jól emlékszem 1989-től gyártották azt a mocanátort...

...nálam a közvetlen befecskendezésen volt a hangsúly... a turbo csak a modiknak szólt, hogy ne üssenek nagyon! :lol: :)

...amúgy az a citróen dízel valami világcsúcsot is tartott vagy mifene...egy idejig legalábbis... 4 liter alatt evett, asszem tán 3,6 volt a gyári országúti fogyasztás... akkoriban ez nagy szám volt....meg most is! :blink: :)

Link to comment
Megosztás:

Kérdezd meg Antit, nekem rémlik a nyári beszélgetésünk.... Ő már megjött a "hülyére tuningolásból"

Szerinted, amikor most, hogy szétugrasztotta az agyontuningolt C20XE mociját...

és helyette egy 300-330LE-re tuningolt C20LET-et akar rakni a gépbe, akkor már "megjött a "hülyére tuningolásból"" ? :blink:

Mert szerintem nem! :)

Sztem tuningolni magáért a sebességért kell, nem azért, hogy másokat oktassunk, gyalázzunk...stb... nem?

Tévedsz! PÉLDA: egy Astra GTC 2.0 Turbo (benzin) alapból is viszi a 240-et, belenyomják az OPC tuningot és akkor is leszabályozzák (gyárilag) max 250-nél (nem tudom a pontos adatot). Akkor lenne értelme? Nem.

A tuning a gyorsuláról szól!

Nagyon-nagyon ritkán megy az ember 200 fölött... főleg Magyarországon.

Mégis nagyon sokan tuningolnak... egy direkt szűrő, egy kis chip tuning, egy új szívósor... stb.

Ez mind-mind a gyorsulásról szól!

Azt szeretné az ember, ha jobban "ugrana" az autója... vagy esetleg "büntetne" :)

Módosítva : Speed
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.