Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Annyira nem hiányzik... szívem szerint már tekerném még lejjebb, de várni kell a gumikra. :icon1:

Én pont fordítva vagyok. A gumik megvannak, de várni kell a futóműre. Miért ilyen bonyolult az élet? :wacko:

Elküldve

Igen, ha rendesen meg van csinálva és nem sérült "létfontosságú" elem, ami már necces, akkor nem para. Nagyfaterom autója az utóbbi 4 évben kb évente egyszer meg lett törve, előtte meg semmi, és mindig a bal első vagy jobb hátsó elem. Mindegyik önhibán kívül, de rendesen lett megcsinálva és igazából semmit nem számít, minden rendeltetésszerűen működik, ha nem valljuk be, kívülről nem látszik, csak ha valaki nagyon tüzetesen alánéz/körülnéz.

VISZONT, most hallottam olyasmi km "csalásról", hogy veszel egy autót 150k km-rel, és új korában első szerviz rendesen szakszervizben minden, ahogy kell, következő szerviz már olcsóbban innen-onnan, km visszateker, következő szintén szakszerviz, mindent rendesen, ahogy kell, ismét nem szakszerviz stb stb. Tehát lehet, hogy "csak" 150k km van beleírva, de valójában lehet sokkal több van benne, de a szervizkönyvben meg a 150k-t látod. Remélem értitek mit akarok kihozni belőle. Ez mondjuk nem annyira gond, mert voltak rendes szervizek, csak fura. Valaki más is hallott ilyenről esetleg?

Elküldve

Igen, ha rendesen meg van csinálva és nem sérült "létfontosságú" elem, ami már necces, akkor nem para. Nagyfaterom autója az utóbbi 4 évben kb évente egyszer meg lett törve, előtte meg semmi, és mindig a bal első vagy jobb hátsó elem. Mindegyik önhibán kívül, de rendesen lett megcsinálva és igazából semmit nem számít, minden rendeltetésszerűen működik, ha nem valljuk be, kívülről nem látszik, csak ha valaki nagyon tüzetesen alánéz/körülnéz.

VISZONT, most hallottam olyasmi km "csalásról", hogy veszel egy autót 150k km-rel, és új korában első szerviz rendesen szakszervizben minden, ahogy kell, következő szerviz már olcsóbban innen-onnan, km visszateker, következő szintén szakszerviz, mindent rendesen, ahogy kell, ismét nem szakszerviz stb stb. Tehát lehet, hogy "csak" 150k km van beleírva, de valójában lehet sokkal több van benne, de a szervizkönyvben meg a 150k-t látod. Remélem értitek mit akarok kihozni belőle. Ez mondjuk nem annyira gond, mert voltak rendes szervizek, csak fura. Valaki más is hallott ilyenről esetleg?

Én kb. 1 éve olvastam róla, hogy a "rutinosabbak" ezt csinálják. Így gyakorlatilag megfoghatatlan a dolog... Szervizköny alapján tudod igazolni, hogy bizony ebben az autóban annyi van amit az óra mutat... Közben meg a duplája. Ezek ellen semmi nem véd. Hiába rögzítik a műszakin az óraállást stb.

Elküldve

Én pont fordítva vagyok. A gumik megvannak, de várni kell a futóműre. Miért ilyen bonyolult az élet? :wacko:

Épp van eladó futóművem... ;) (lásd a hirdetések között)

Elküldve

Én kb. 1 éve olvastam róla, hogy a "rutinosabbak" ezt csinálják. Így gyakorlatilag megfoghatatlan a dolog... Szervizköny alapján tudod igazolni, hogy bizony ebben az autóban annyi van amit az óra mutat... Közben meg a duplája. Ezek ellen semmi nem véd. Hiába rögzítik a műszakin az óraállást stb.

Ha az emberek végre megtanulnák hogy nem kilométert veszünk hanem állapotot, akkor értelmét vesztené a tekergetés... Ma Magyarországon nemigen lehet eladni olyan autót amiben 150-200e km-nél több van, mert az emberek valahogy még mindig abban a hitben élnek hogy akkor nemsoká' jön a motorgenerál... Pedig egy Németországban, rendszeresen hosszú távon használt autó még 4-500000km-rel az órájában is sokszor jobb állapotban van mint egy Magyarországon 100000-et futott. Hogy mást ne mondjak azért, mert arrafelé nem divat a sarki Józsi bácsival szereltetni, hanem rendes szervizben rendes karbantartást kapnak az autók, előírt időközönként, nem csak akkor amikor már füstöl és nem megy, vagy (jobb esetben) amikor kigyullad a "check engine".

Elküldve

Ha az emberek végre megtanulnák hogy nem kilométert veszünk hanem állapotot, akkor értelmét vesztené a tekergetés... Ma Magyarországon nemigen lehet eladni olyan autót amiben 150-200e km-nél több van, mert az emberek valahogy még mindig abban a hitben élnek hogy akkor nemsoká' jön a motorgenerál... Pedig egy Németországban, rendszeresen hosszú távon használt autó még 4-500000km-rel az órájában is sokszor jobb állapotban van mint egy Magyarországon 100000-et futott. Hogy mást ne mondjak azért, mert arrafelé nem divat a sarki Józsi bácsival szereltetni, hanem rendes szervizben rendes karbantartást kapnak az autók, előírt időközönként, nem csak akkor amikor már füstöl és nem megy, vagy (jobb esetben) amikor kigyullad a "check engine".

Teljesen egyetértek veled. Pont azért vettem az autómat úgy, h. nem érdekelt 190.000 km van benne, mert jó állapotban volt. De itthon mindenki olcsón vagy ingyen akar 1 éves 0 km-es autót... Addig pedig ez kőkemény üzlet marad. Sajnos az egyszerűbb embereket ezzel az olcsó és könnyű trükkel simán át lehet verni.

A sarki Józsi bácsi is szerelhet jól, és ha nem gagyi alkatrészt tetetsz bele, akkor semmivel sem lesz rosszabb mint a márkaszervizben. Ettől függetlenül szintén magyar szokás, h. a legolcsóbb alkatrészt tesszük bele, mert jó az... Értem én, hogy pénztárca szabja, de vannak olyan alkatrészek amin nem szabad spórolni...

Elküldve

Hány meg hány durva dolgot hallani az itthoni szakszervízekről ! Ismerősöm is ott dolgozott és igen, maguk alatt vágták a fát ezzel a mentalitással, ami itthon van. Már nem dolgozik ott, bezártak.

Elküldve

Én inkább viszem a haveromhoz aki lelkiismeretesen megcsinálja töredék áron mint a szakszervíz.Ja és nem önt bele 10W-40-es olajat mint a Schiller.

Elküldve

Hány meg hány durva dolgot hallani az itthoni szakszervízekről ! Ismerősöm is ott dolgozott és igen, maguk alatt vágták a fát ezzel a mentalitással, ami itthon van. Már nem dolgozik ott, bezártak.

A gond az, hogy szinte általános ez, és nem egy-két durva dologról van szó...

Amíg a márkaszervizes „szerelő”, füstölő cigivel a szájában éppen lopja ki az ügyfél autójából az alkatrészt, meg az olajat a saját autójába..., mit várjon az ember?

Neki, minimálbéren tartott embernek semmi érdeke nem fűződik a márkaimidzshez, meg tisztességes munkához, meg ilyen „fennkölt” dolgokhoz... A jó, fiatal szakember nem fog leépülni egy ilyen halott helyen, elmegy, sufniszervizt nyit, hentesnek áll Németországban, akármi...

És ennek megváltozására esély sincs a közeljövőben...

(Off ez, bocsánat.)

Elküldve

Naponta autópályázom, reggelente azért hideg van már...a rekord -5 volt októberben :)

nincs kedvem a lemezfelni+dísztárcsához :) jah még vennem kell dísztárcsát is :D

Elküldve

Annak az árából azért már kapni használt garnitúra 15-öst aluba is. Nem?

Nekem ilyen hópehely mintás van fent évek óta. Kocsihoz kaptam a némettől. Még a gumi sem változott rajta.

http://www.callparts.de/sites/default/files/productimages/LRP21000292602042/1735592.jpg

Ez nem rossz ennyiért. Mondjuk 20ba elhozni.

http://www.jofogas.hu/budapest/Opel_alufelni_10186686.htm

Különleges állatfajta, ilyet még nem láttam:

http://www.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Opel_alufelni_15__5x110_et49_12390389.htm

Ez is akár: http://www.jofogas.hu/pest/Opel_alufelni_5x110_6x15_ET49_10248363.htm

Olyan mint az enyém:

http://www.jofogas.hu/tolna/5x110_15os_Opel_gyari_alufelni_9482680.htm

Elküldve

Néztem már alukat csak ami most van lemezem az nem üt nem ráz és fel van gumizva...gyári dísztárcsa szett van 12-ért...és nem kell szereltetni stb max egy centírozás ami sosem árt...egyszerűbb...rondább...:D

Elküldve

Csak már a gyári dunlop kopna le róla....

:D :D :D

még én is nyárin vagyok :) jövőhétvége lesz a napja

kíváncsi vagyok hogy mekkora különbség lesz a 235 után a 205 :)

Elküldve

amikor az omegára felkerülnek a 235 után a 205-ök boldogság és mámor van...azt nem viszi el a nyomvájú :)

:)

a 225öt rángatta , a 235 nem

lehet hogy azért mert még új

a 225ös az nem akart nyúlni amikor szedték :) kicsit kemény volt

Elküldve

Ma végre bekerült a toronymerevítő is, ezzel a futómű és a komolyabb átalakítások idénre befejeződtek, az autó elvonul téli pihenőre. Folyt. köv. jövő tavasszal, addig megint Corsázok.

1243176-20131110-L9FUWt.jpg

  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.