Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
8 órája, Bertone002519 írta:

Még 1 kérdés, létezik itt ezen a forumon olyan, hogy képeket tudjak feltölteni a vasamról? És ha igen ezt hol tehetem meg? thx!

Feltöltöd például ide: http://pics.coldline.hu/ 

Én paint-ben szoktam 30%-ra lekicsinyíteni, mert amúgy túl nagy lesz a kép a fórum oldalán.

Aztán ezt a linket: http://p.coldline.hu/2016/12/19/2421624-20161219-VLqjrS.png

Bemásolod az itt megnyíló ablakba: http://p.coldline.hu/2016/12/19/2421625-20161219-v4t6Jd.png

 

  • Like 1
  • 3 months later...
  • 4 months later...
Elküldve
10 órája, snec írta:

említette, hogy lesz egyszer egy video is :blush:

Már hogy miről? Van egy csomó ilyen-olyan videóm a gépen amiről úgy terveztem hogy egyszer majd megvágom és lesz belőle valamiféle klip, csak valahogy nincs erőm nekiállni... azóta meg már aktualitását is vesztette (némelyik videó már 3 éves), már nem is úgy néz ki az autó rajtuk, ahogy a valóságban.:blush:

  • Szomorú 1
  • 3 months later...
Elküldve

Üdvözlök Mindenkit!

Beszúrok egy-két képet én is a "Bertonémról". :)

Lassan 2 éve vagyok már a tulajdonosa.

Lehet zaklatlak majd Titeket pár kérdéssel. :)

627kamsonbertone03.jpg

Üdv: Kamson

  • Like 1
Elküldve

Széép Bertone ;) Vagány kinézete van.

Eltaláltad a motort, 1.8-as. 85kw, 116lóerő, amiből talán még megvan 100 :). X18XE1.

A Z18XE az X18XE1 utódja, vagyis az X18XE, ami 92kw/125lóerő, ugye? Ha most vásárolnék Bertonét és kapható lenne én is ilyen motorral vennék. De most már hű maradok hozzá. :)

 

 

Elküldve
3 órája, Kamson írta:

A Z18XE az X18XE1 utódja, vagyis az X18XE, ami 92kw/125lóerő, ugye? 

Öö.. majdnem. A Z18XE valóban az X18XE1 utódja, és tényleg 125 lóerős, viszont az X18XE-t ne keverjük ide, annak semmi köze az előbb említett két motorhoz. Az X18XE1 és a Z18XE amúgy közös blokkon osztozik, és a főbb különbségek a Z18XE javára az elektromos gáz (bowden helyett), a két lambdaszonda (egy helyett) és a másik motorvezérlő (Siemens Simtec MS71 az MS70 helyett)

Az X18XE-nek semmi köze ezekhez, az eleve nagyblokk, teljesen más kuplung és váltó való rá, ilyen motort nem is szereltek G Astrába, csak F Astrába meg B Vectrába. Ennek még egy verzióval régebbi a motorvezérlője (Siemens Simtec 56.5), és más a furat/löket aránya is, kicsit rövidebb löketű, és nagyobb a furata. Habár ez is 115 lóerős mint az X18XE1, azzal semelyik alkatrésze sem csereszabatos.

  • 2 months later...
Elküldve

Sziasztok 

Volt valakinek tapasztalata hogy a küszöbön a bertone alu díszt lehet e cserélni?. És hogy lehet e kapni?És hol lehet kapni ha lehet?

  • 2 weeks later...
Elküldve
On 2018. 02. 16. at 17:28, kalmim írta:

Sziasztok 

Volt valakinek tapasztalata hogy a küszöbön a bertone alu díszt lehet e cserélni?. És hogy lehet e kapni?És hol lehet kapni ha lehet?

Cserélni lehet, ha jól emlékszem, ragasztott! Pont olyan, mint az opc-nél a turbo feliratos díszléc. Újra már nemigazán látok esélyt, talán elfekvő darabba, de bontva biztosan van a Norbinál vagy a HorZsoltnál.

Elküldve (edited)
14 órája, Sabby1994 írta:

Cserélni lehet, ha jól emlékszem, ragasztott! Pont olyan, mint az opc-nél a turbo feliratos díszléc. Újra már nemigazán látok esélyt, talán elfekvő darabba, de bontva biztosan van a Norbinál vagy a HorZsoltnál.

Le lehet szedni vajon sérülésmentesen?

Valakinek nincs véletlenül jobb hátsó díszléce z20h szinkodos?

Módosítva : kalmim
Elküldve
On 2018. 02. 25. at 14:37, kalmim írta:

Le lehet szedni vajon sérülésmentesen?

Valakinek nincs véletlenül jobb hátsó díszléce z20h szinkodos?

Le lehet szedni óvatosan.

  • 4 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!A cupe-m olyan hibát produkál,hogy mikor bemelegszik nem működik a fordulatszám-mérő,kigyullad a motorhűtés lámpa és a kipörgésgátló rendszer lámpája.Ez mind egyszerre.Van,hogy menet közben felugrik a fordulatszám.Ekkor a motorhűtés lámpa kialszik.Ebben kérném segítségetek.A motor egy x18xe1.Valaki találkozott már ilyen jelenséggel?Mi lehet a probléma?Segítségetek előre köszönöm!

Elküldve

Érdekes amit írsz... logikusan gondolkodva a fentebbi dolgoknak egyedül a műszercsoportban van közük egymáshoz (a motorhűtés-lámpa a hűtőmodul problémáját jelenti,  a kipörgésgátló az ABS jeleit használja, azoknak az érzékelői meg a kerékcsapágyakban vannak, a fordulatszámjelet pedig az ECU (motorvezérlő) adja), szóval szerintem a műszeregység csatlakozójával lehet valami az óracsoport háta mögött. De ez csak tipp, még sosem tapasztaltam ilyesféle hibákat az autómon külön sem, nemhogy egyszerre.

Elküldve

n

Nekem is érdekes.Főleg idegesítő.Azt mondták testhiba a motor és a kasztni közt.Letesteltem,de ugyan az a hiba.Csak az az érdekes,hogy ehhez be kell melegedni a motornak.Ekkor jön elő a hiba.Gondolom nem kontakt hibára gyanakszol az óracsoportnál?!Motorvezérlőt már hármat cseréltem.Remélem nem lesz negyedik.Kapott egy bontottat.Aztán megint egy bontottat.Tudom zsákbamacska a bontott alkatrész.Nem is tartott sokáig bontott cucc.Generátor totál felújítva.Arra gyanakodtam,hogy az nyírta ki az ECU-t.A fordulatszám mérő a főtengely jeladóról kapja a jelet?Op com csak erre hozott hibát.Még nem lett kicserélve a jeladó.Kiváncsi vagyok mi fog változni csere után.Ja meg csinál olyat,hogy üzemmelegen alacsonyabb fordulatszámom harmadikban 50Km/h-nál rángat.Ez betudható a főtengely jeladónak?

Elküldve

Ha alacsony fordulaton rángat, az inkább elkoszolódott fojtószelepház lesz szerintem, bár akkor minden fokozatban kéne csinálnia, nem csak harmadikban. Hogy használod, gyakran mész alacsony fordulatszámon?

Elküldve

Hello!Alacson fordulaton minden fokozatban rángat.Még 5-ben is érzem.Folytoszelep tisztának tünik.Enyhe olajfilmet látok rajta.A szivotorok alján látok olajat.Azt leereszteni nem lehet gondolom.Az lehetséges,hogy fötengely jelado végett jön be a hütés probléma?Nem érzékeli a fötengely forgását.A hütésvezérlöt néztem.Belselye tiszta és oxid mentes.Kiolvast forrasztások nincsennek.A müszerfalbol kiszedtem az oracsoportot.Ott is rendben vannak az érintkezök.Általában lakott területen betartom a seb.hazárt.2500-3000fordulat körül pörög.Lakott területen kivül 4000-5000körül forgatom.De van,hogy tovabb is pörgetem váltások között.Huzni se ugy huz,mint ahogy kéne.Lomhának érzem.Reggel már hideg motornál is jött a hiba.Ha 2500fölé pörgetem a fordulatszám mérö késik gázadáskor.Aztán leesik nullára,de már világit is a hütéslámpa meg az esp lámpa.De az abs lámpa nem.Nem hinném,hogy kerekek forgás jeladoja vacakolna.

Elküldve

ABS vezérlő hiba ügyben láttam ezt-azt az évek alatt. Ha csak az egyik csapágy szórakozik, akkor világít az ABS lámpa (és ha van TC-d akkor annak a lámpája is), érelemszerűen egyik sem működik persze. Ha maga a vezérlő rossz (ami az esetek döntő többségében az alumínium áram-bevezetés típushibája -kontakt hiba- a Bosch gyártmányú vezérlőn, s sok akkori kocsit érint: Saab, Audi, etc...), akkor is világít ez a kettő, plusz: nincs sebességjeled -> tehát a sebességmérő 0-t mutat és a kilométer-számláló sem megy. Az áram-bevezetés gagyiságát leszámítva úgy láttam, hogy egy nagyon profi elektronika van az ABS modulban, bármi (komoly, nem csak az, hogy egy csapágyjel nincs) hibája esetén leállítja magát és a fenti tüneteket adja -> no speed jel, 0-t mutat a sebességmérő.

  • 3 months later...
  • 11 months later...
Elküldve

Sziasztok, 

Díszléc rögzítőpatentet keresek(patenthüvellyel) , mert a két oldalsó rövidebb díszlécen mindegyik törött. Cromaxnál láttam, de eszement ára van 1600ft/db. 

Valami tipp, hogy hol kaphatnék? Bontott, ha van is, gondolom ugyanúgy fáradt, törik. Vagy valaki fel tudta rakni esetleg tartósan másképp is? Kétoldalú ragasztó? 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.