Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Chat


nyuszifül

Recommended Posts

  • Hozzászólások 23,9k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

  • mackosajt

    4294

  • adorjant

    3721

  • nyuszifül

    3645

  • Sörös Sanyi

    2865

Legtöbb hozzászólás

Ezt sohase értettem, miért is? :excl:

Nem tudom, én is csak halottam eseteket, valaki azt mondja, hogy a tnakban megült koszt ha kitakarítom, akkor ezt megelőzhetem, de tapasztaltabbak azt mondják, hogy a régóta álló használt AC (amiben van is benzin) nagy eséllyel (nem mindig) megy tönkre az első beüzermelésnél. Én még sohsem építettem be motort, és eddig csak mechanikus AC.m volt, szal nem saját tapasztalat.

Link to comment
Megosztás:

Segítek szívesem de sokkal jobban jársz egy gyári rendszerrel.

Az se mellékes, hogy bontottban bizti olcsóbb. Vagyis remélem.

Aztán az se mellékes, hogy a héten délelőttös vagyok, szal örülök, ha arra jut időm, amit akarok. :excl:

Azt hiszem, hogy ebben az évben nem fejezem be a palafestést, ráadásul tönkrement a festék is, kitakarítom a betonkeverőt, és utána ha kell még, akkor szívesen kölcsönadom. Bár hidegben nem ajánlatos betonozni sem.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, én is csak halottam eseteket, valaki azt mondja, hogy a tnakban megült koszt ha kitakarítom, akkor ezt megelőzhetem, de tapasztaltabbak azt mondják, hogy a régóta álló használt AC (amiben van is benzin) nagy eséllyel (nem mindig) megy tönkre az első beüzermelésnél. Én még sohsem építettem be motort, és eddig csak mechanikus AC.m volt, szal nem saját tapasztalat.

Én már építettem be használt AC-t bírta is vagy 2-3 napig, de nem láttam az összefüggést az elromlás, és hogy sokáig állt benzin nélkül. Amúgy is kiszárad belőle pár nap alatt. De mit lehet tudni, hűtőről is mondtak már olyat, hogy le kell zárni a csöveket ha kiszerelem, mert kiszárad, és ereszteni fog. Ennek sem értem az okát, de azért én is lezártam.

Link to comment
Megosztás:

Én már építettem be használt AC-t bírta is vagy 2-3 napig, de nem láttam az összefüggést az elromlás, és hogy sokáig állt benzin nélkül. Amúgy is kiszárad belőle pár nap alatt. De mit lehet tudni, hűtőről is mondtak már olyat, hogy le kell zárni a csöveket ha kiszerelem, mert kiszárad, és ereszteni fog. Ennek sem értem az okát, de azért én is lezártam.

Kérdés ugye, hogy benzin nélkül áll-e gondolom a kicsapódó parafin is megeheti a membránt. (membrános szivattyúk ezek?)

Link to comment
Megosztás:

Kérdés ugye, hogy benzin nélkül áll-e gondolom a kicsapódó parafin is megeheti a membránt. (membrános szivattyúk ezek?)

Nekem a tankon bellüli nem membrános, egy sima állórész-állandómágnes, forgórész-kommutátoros-szénkefés, mint egy mezei villanymotor, a tengelyén meg egy bakelit fogaskerék-szerűség van, az maga a pumpa. Az egész benyában úszik, csak mivel ugye nem kap levegőt nem robban fel.

125960-20101120-NlgRmm.jpg

Link to comment
Megosztás:

Nekem a tankon bellüli nem membrános, egy sima állórész-állandómágnes, forgórész-kommutátoros-szénkefés, mint egy mezei villanymotor, a tengelyén meg egy bakelit fogaskerék-szerűség van, az maga a pumpa. Az egész benyában úszik, csak mivel ugye nem kap levegőt nem robban fel.

%7Boption%7D

A tankon kívüli szerinted sokkal másabb lehet? Szeretném olcsón megúszni, de mindneképpen újat szeretnék. Állítólag, ha eléri azt a 3-4 bár nyomást, akkor már megfelelő, akármilyen típus is.

A Bosch pumpája is univerzális.

Link to comment
Megosztás:

A tankon kívüli szerinted sokkal másabb lehet? Szeretném olcsón megúszni, de mindneképpen újat szeretnék. Állítólag, ha eléri azt a 3-4 bár nyomást, akkor már megfelelő, akármilyen típus is.

A Bosch pumpája is univerzális.

Hja tankon kívül még megvan az az előny is, hogy csak a csatinak kell passzolnia meg a csőátmérőnek, a tankon bellül azért valamennyire be vannak határolva a méretek, bár ahogy néztem itt is van lehetőség másfajtát beszerelni.

Link to comment
Megosztás:

Benzinben parafin? :excl:

(Ezt is csak hallottam) A kőolaj finomítás során kivonták belőle, de valamennyi csak marad. Mikornnyi, mondjuk mit árthat egy műanyag lapátkeréknek, vagy a csapágytömítéseknek ez az anyag? (ha van tényleg benne) De szerintem csak tippelgetnek az emberek, hogy miért is mennek tönkre az használt AC-k újrabeszerelés után.

Link to comment
Megosztás:

(Ezt is csak hallottam) A kőolaj finomítás során kivonták belőle, de valamennyi csak marad. Mikornnyi, mondjuk mit árthat egy műanyag lapátkeréknek, vagy a csapágytömítéseknek ez az anyag? (ha van tényleg benne) De szerintem csak tippelgetnek az emberek, hogy miért is mennek tönkre az használt AC-k újrabeszerelés után.

Na ezt a területet szakértem!:excl: Parafint a benzinben nem igazán találni, a gázolajban annál inkább. Nagy mínuszoknál ezért szoktak a rutinosok kis petróleumot önteni a gázolajhoz, ami meggátolja a dermedést (kiparafinosodást), és nem tömíti el a szűrőt! Parafin a műanyagnak nem árt, mert szerkezeti változáson nem megy keresztül a műanyag, de jól meg tud rajta tapadni! Én erre a lerakódásra fektetném a hangsúlyt, mert az tud gondot okozni!

Link to comment
Megosztás:

Na ezt a területet szakértem!:excl: Parafint a benzinben nem igazán találni, a gázolajban annál inkább. Nagy mínuszoknál ezért szoktak a rutinosok kis petróleumot önteni a gázolajhoz, ami meggátolja a dermedést (kiparafinosodást), és nem tömíti el a szűrőt! Parafin a műanyagnak nem árt, mert szerkezeti változáson nem megy keresztül a műanyag, de jól meg tud rajta tapadni! Én erre a lerakódásra fektetném a hangsúlyt, mert az tud gondot okozni!

Konkrétan milyen lerakódás, és hogyan lehetne beszerelés előtt kitisztítani? Végre egy kis remény, hogy használt pumpát is használhatok.

Link to comment
Megosztás:

Konkrétan milyen lerakódás, és hogyan lehetne beszerelés előtt kitisztítani? Végre egy kis remény, hogy használt pumpát is használhatok.

A parafin amikor kiválik a hideg miatt, akkor ilyen zselés-kocsonyás (mondanám hogy olyan mint a takony), ami képes lerakódni. Tisztításra legjobb szerintem a tisztító folyadék, de ha már alaposan lemosod és megtörölgeted, már akkor is sokat segítettél rajta.

Link to comment
Megosztás:

A parafin amikor kiválik a hideg miatt, akkor ilyen zselés-kocsonyás (mondanám hogy olyan mint a takony), ami képes lerakódni. Tisztításra legjobb szerintem a tisztító folyadék, de ha már alaposan lemosod és megtörölgeted, már akkor is sokat segítettél rajta.

Tehát akkor az a parafin, amire azt mondtátok, hogy a benzinben nincs? :-DDDDDDDDD

De az enyém benzines

Link to comment
Megosztás:

NA igen nagyon kihegyeztük ezt a témát a parafinra, holott az eredeti kérdés az AC-k tönkremenetele az újrabeszerelés után...:excl:

Egykuty titkos bújkálós fórumot leskelődős kolléga javaslatára kitisztítom a tankot, mert a benne levő csuva teszi tönkre. (bár nem értem, hogy akkor az előző AC-t miért nem tette, de nembaj, megcsinálom, mihelyt rájövök, hogyan kell :-))

Gondolom, leszerelem, kilötyögtetem, beledugom a nyelvemet, kinyalogatom, meg ilyesmi. :-))

Link to comment
Megosztás:

Egykuty titkos bújkálós fórumot leskelődős kolléga javaslatára kitisztítom a tankot, mert a benne levő csuva teszi tönkre. (bár nem értem, hogy akkor az előző AC-t miért nem tette, de nembaj, megcsinálom, mihelyt rájövök, hogyan kell :-))

Gondolom, leszerelem, kilötyögtetem, beledugom a nyelvemet, kinyalogatom, meg ilyesmi. :-))

Igazából nem olyan egyszerű, mert a tankon szinte az összes cső bellül is benyúlik nem lehet kiönteni belőle mindent, az AC, és a szintjelző nyílásán is elég nyögvenyelősen jön ki . Hiába forgattam össze-vissza pont az a fél deci maradt mindíg benne amiben a dzsuva volt.Amúgy ha van is benne valami az akkor az AC-alatti dobozban gyűlik össze, összerakáskor ne felejtsd el a visszafolyó csövet rádugni. A 94-es pumpámon nem láttam semmilyen lerakódást.

128313-20101126-vzixBP.jpg

Link to comment
Megosztás:

Igazából nem olyan egyszerű, mert a tankon szinte az összes cső bellül is benyúlik nem lehet kiönteni belőle mindent, az AC, és a szintjelző nyílásán is elég nyögvenyelősen jön ki . Hiába forgattam össze-vissza pont az a fél deci maradt mindíg benne amiben a dzsuva volt.Amúgy ha van is benne valami az akkor az AC-alatti dobozban gyűlik össze, összerakáskor ne felejtsd el a visszafolyó csövet rádugni. A 94-es pumpámon nem láttam semmilyen lerakódást.

%7Boption%7D

Egyébként én józan paraszti ésszel arra tippelnék, hogy mint ahogy sok kis elektromotros eszköznél megfigyelhető, hogy sok állás után mondjuk egy 2 éves használat, és fél éves állás után, nagyon nyögvenyelősen indulnak, én azt gondolnám, hogy a szennyeződések valahogyan bekerülnek siklócsapágyakhoz, a rosszindulatú kopások miatt, tudnám ezt most illusztrálni egy ventilátoron, ahol csak a por, és olaj keveréke ül bele, ha nem jár.

Sanci ezt ismered?<----------- Elnézést Sanci, nem írok ide neked többet :-))

Link to comment
Megosztás:

Egyébként én józan paraszti ésszel arra tippelnék, hogy mint ahogy sok kis elektromotros eszköznél megfigyelhető, hogy sok állás után mondjuk egy 2 éves használat, és fél éves állás után, nagyon nyögvenyelősen indulnak, én azt gondolnám, hogy a szennyeződések valahogyan bekerülnek siklócsapágyakhoz, a rosszindulatú kopások miatt, tudnám ezt most illusztrálni egy ventilátoron, ahol csak a por, és olaj keveréke ül bele, ha nem jár.

Sanci ezt ismered?<----------- Elnézést Sanci, nem írok ide neked többet :-))

Jó, de azért az AC-zártabb mint egy ventillátor.

Link to comment
Megosztás:

A benne folyó benzinben lévő szennyeződéseknek talán nem annyira.

Elméletileg azért van az előszűrő, mondjuk az enyémről pont leesett azért volt szarrá kopva a kerék, meg egy törmelékdarabkában akadt meg a végén. Szerintem csak arról van szó, hogy páran megjárták a bontott pumpával, ugye használt cumó mindíg lutri ( meg az új is, csak arra van gari) aztán ráfogták, hogy azért cart be, mert sokat állt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.