Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Chat


nyuszifül

Recommended Posts

  • Hozzászólások 23,9k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

  • mackosajt

    4294

  • adorjant

    3721

  • nyuszifül

    3645

  • Sörös Sanyi

    2865

Legtöbb hozzászólás

Akkor jöjjön egy kis elektro-oktatás mackó kedvéért. :unsure: A LED egy félvezető eszköz, ezért polarizált. Kibocsájtott fényerővel, üzemi feszültséggel és üzemi árammal jellemezzük. A hozzávaló előtét ellenállást így lehet kiszámolni:

R=U/I, ahol R az előtét ellenállás, U a tápfesz - LED üzemi feszültsége, I a LED üzemi árama (ha A-ban számolunk, akkor Ohm-ban kapjuk meg az eredményt).

LED-ek sorba kapcsolásakor az U a tápfesz - üzemi feszültségek összege, az I egy LED üzemi árama.

LED párhuzamos kapcsolásakor az U a tápfesz - egy LED üzemi feszültsége, az I az üzemi áramok összege.

A Zener diódát feszültség stabilizálásra használjuk. A stabilizálandó áramkör kapcsaira kell kötni záróirányban.

Szerintem 2 ilyen 12V-os zenert kellene venned és az angyali szem + és - kapcsaira kötni (csík a minusz felé).

A 270Ohm nem abszurd, mert van olyan LED, ami 80-100mA-en(!) adja le a max fényerejét. Jó, mondjuk ezek extramegahyperultrafényes LED-ek. :blink:

Neked most olyan 30mA-re van beállítva, ami sztem tök normális fehér LED-nél.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, kéne már egy tali, nemde?

Üdv Bishop nevű új regisztráltunknak, örülök, hogy idetaláltál ;)

a tali ötletét én támogatom,pláne most,hogy olvastam,elmarad a dec 9. buli.

majd megnézem,de a Bishop nevű nickről egy Honda Civices srác jut eszembe,többször beszéltem vele ;) (Carstyling)

de persze lehet,hogy más is ezt a nevet választotta,itt :unsure:

c20ne pedig érthető hogy az év motorja lett anno. 8 szelepes technika,kellemes,nem aszfalttépő,de elegendő erő. Gran Turismo :blink:

a 16 szelepesek soha nem fogják úgy bírni,mint a régi 8 szelepesek. nem is értem miért vannak úgy oda a 16 szelepért.

Link to comment
Megosztás:

Én sem. Vagy 12, vagy 24... ;)

áááááá Sanyi b+ ez betett most nekem :unsure: :blink:

de azért csak nyílt kérdést intéznék,hogy a mostani motor milyen ;)

teljesen semmibe nézed szegényt,mindig csak a hat henger.... :P én a helyében megsértődnék ;)

na megyek szelepeket számolgatni,bár szerintem egy után elalszom. szép estét!

Link to comment
Megosztás:

Tudod Tomi, ez egy folyamat. Nem is, inkább egy lejtő, amin lehetetlenség megállni. Az egész úgy kezdődik, hogy van egy kis ccm-es autód. Minden jó, szereted, úgy vagy vele, hogy minek neked nagyobb? Aztán bedöglik, megcsináltatod, vagy veszel másikat. Rájössz, hogy ez így jó. Elkezdesz különböző tuningokkal több erőt kisajtolni belőle. Elérsz az észszerű határokon belüli maximumra, de neked ez még mindíg nem elég. Még többet akarsz, beszerzel egy másik motort, vagy egy nagyobb autót. Még jobb, élvezed, még több erőt akarsz... És ennek sose lesz vége. Aki ebbe belekerül, az csak addig nyugodt, amíg meg nem szokja az újabb verziót. Amint megszokta, máris elégedetlen. Én is marhára örültem a 2.2-nek az 1.6 után, de mára már kinőttem.

A motor egyébként köszöni szépen, még ketyeg, de a váltóból eltűnt az 1 és a 2. Hármasban meg kicsit lomhán indul. Hiába, a négyes váltót nem ehhez találták ki. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

:blink: Dili!

Na ma nekem is sikerült kidobni a kocsi farát...a baj csak annyi, hogy én nem akartam :unsure: Éreztem, én hogy megy kifelé alattam a kocsi, de nem nagyon foglalkoztam vele, mett szépen haladtam utána tovább, csak akkor amikor a mögöttem lévő kocsi viszont ugynazaon a helyen majdnem megpórdült...a tükörből láttam, de nagyon megijedtem... ;) valami lehettett abban a kanyarban

Link to comment
Megosztás:

c20ne pedig érthető hogy az év motorja lett anno. 8 szelepes technika,kellemes,nem aszfalttépő,de elegendő erő. Gran Turismo :blink:

a 16 szelepesek soha nem fogják úgy bírni,mint a régi 8 szelepesek. nem is értem miért vannak úgy oda a 16 szelepért.

Nah ezzel is okosabb lettem, de akkor a vectra GT, mitől volt GT? abba már C20XE moci volt nem?

teljesen semmibe nézed szegényt,mindig csak a hat henger.... ;) én a helyében megsértődnék ;)

na megyek szelepeket számolgatni,bár szerintem egy után elalszom. szép estét!

A mantához azért az illik, nagyvérű gép, útra való, nemúgy mint a mienik :-)))

;) Dili!

Na ma nekem is sikerült kidobni a kocsi farát...a baj csak annyi, hogy én nem akartam :unsure: Éreztem, én hogy megy kifelé alattam a kocsi, de nem nagyon foglalkoztam vele, mett szépen haladtam utána tovább, csak akkor amikor a mögöttem lévő kocsi viszont ugynazaon a helyen majdnem megpórdült...a tükörből láttam, de nagyon megijedtem... :P valami lehettett abban a kanyarban

Ilyen élményem már nekem is volt, ez a legveszélyesebb, mikor helyenként csúszik, és nem szokik hozzá az ember

Link to comment
Megosztás:

Akkor jöjjön egy kis elektro-oktatás mackó kedvéért. :blink: A LED egy félvezető eszköz, ezért polarizált.

...

A 270Ohm nem abszurd, mert van olyan LED, ami 80-100mA-en(!) adja le a max fényerejét. Jó, mondjuk ezek extramegahyperultrafényes LED-ek. ;)

Neked most olyan 30mA-re van beállítva, ami sztem tök normális fehér LED-nél.

Jó reggelt!

Tomi! kicsit túloztam, tudom, de kezd elegem lenni ferdeszemű barátaink mókájából.

talán nem véletlen, hogy eddig 6 LED adta meg magát.

gyártók lapocskáit nézegetve ezek a LEDek igen "magas" feszültségen mennek, ezt meg akárhova beírtam, meg mondjuk 14 voltot tápnak, hát 300-as értékeket kapok, ha 25 mA-ra állítom... nem lehet az Tomi, hogy ezek úgy lőtték be az "olcsó" LEDjüket, hogy picit "feszítve" van, ha 14-re emelkedik a feszültség? És mivel töltésem az van, így hát nem bírják a terhelést. Én ezért tartom alacsonynak az ellenállásokat. eddig már 2-t cseréltem. A fényesebbje ugyi nem a 30 ft-os kategória, sajnos felénk 300-500 körül lehet kapni.

most megint minimum 4-et kell vegyek... 2 hét múlva nincs kedvem megint szenvedni.

inkább veszek 3-350 körül ellenállásokat, és játszom velük. ha már akkufeszen is világítani fognak, akkor már megelégszem. inkább legyen tartós, mint drága. ;)

dec. 9. elmarad?? :unsure:

kocsi farát meg már a vekivel is dobtam ki... 1-2 alkalom már volt, hogy úgy kanyarodtam ki a monostorpályiról a mikepércsire, mikor zöld volt még épen a lámpa a balra kanyarodóknak, de sejthető volt, hogy hamar bepirul, én meg lendülettel érkeztem és nem volt más lehetőségem. ;)

Sziasztok!

Lujdzsi van mit! :P

Szia!

Ezt pont te mondod? Te is nagyon el vagy veszve. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mivel itt nagy a csend, közben beraktam a gépbe főnököm CD-jét... 3 szám van rajta, amiket a nyáron kezdett csinálni....

szerintem qrva jó... olyan instrumentális... ő nem énekel rajta... szerencsére, csak gitározik, a többbit meg géppel nyomta alá. De jóóóóóó

majd ha lesz idő, dobok fel nektek mintát, hogy tudjátok miről beszélek.... vagy álljatok be mellém, amikor a vekiben hallgatom full hangerőn! :unsure:

ui: egyetemi évei alatt egyetemi zenekarban is játszott... szóval nem rossz... szerintem.

:blink:

Link to comment
Megosztás:

Tudod Tomi, ez egy folyamat. Nem is, inkább egy lejtő, amin lehetetlenség megállni. Az egész úgy kezdődik, hogy van egy kis ccm-es autód. Minden jó, szereted, úgy vagy vele, hogy minek neked nagyobb? Aztán bedöglik, megcsináltatod, vagy veszel másikat. Rájössz, hogy ez így jó. Elkezdesz különböző tuningokkal több erőt kisajtolni belőle. Elérsz az észszerű határokon belüli maximumra, de neked ez még mindíg nem elég. Még többet akarsz, beszerzel egy másik motort, vagy egy nagyobb autót. Még jobb, élvezed, még több erőt akarsz... És ennek sose lesz vége. Aki ebbe belekerül, az csak addig nyugodt, amíg meg nem szokja az újabb verziót. Amint megszokta, máris elégedetlen. Én is marhára örültem a 2.2-nek az 1.6 után, de mára már kinőttem.

A motor egyébként köszöni szépen, még ketyeg, de a váltóból eltűnt az 1 és a 2. Hármasban meg kicsit lomhán indul. Hiába, a négyes váltót nem ehhez találták ki. :unsure:

hmmmm nem tudom. jó érzés a teljesítmény,de én nem vágyom folyton egyre erősebb autóra.mármint utcai használtra :blink:

a váltógond ismerős,anno a gti-ben szar volt a kulissza,és a R-1-3 tök ugyanúgy állt. néha sikerült elindulni 3asban,de vitte ;) kulisszacsere után hibátlan volt.

Nyuszi,te pedig óvatosan,ugyanis ha nem tetszene tudni HIDEG VAN ÉS TÉL ÉS MEGVÁLTOZTAK AZ ÚTVISZONYOK! és ehhez mérten kell közlekedni ;) bár tisztában vagyok a vezetési képességeiddel,no meg elsőkerekes autóval könnyen korrigálható az ilyen farelindulás,azért óvatosan,mert szeretnélek mindenkor viszontláni!!!! ;)

szombaton nagyszabású autótakarításba kezdtem. mivel két hete nem volt megmosva,igen nehéz volt tisztára tisztítani...vettem lökhárító-műanyag ápoló sprayt,amivel mosás után le is ápoltam a külső,nem fényezett elemeket. mit ne mondjak,nagyon hasznos dolog!

aztán ma reggelre persze esett az eső...

na legalább fél napig majd el olvadtam tőle :P

Link to comment
Megosztás:

Nyuszi,te pedig óvatosan,ugyanis ha nem tetszene tudni HIDEG VAN ÉS TÉL ÉS MEGVÁLTOZTAK AZ ÚTVISZONYOK! és ehhez mérten kell közlekedni :blink:

Mint mondottam volt, volt valami az úton...én óvatosan vezetek, ennyire hülyének nem kéne azért nézni, csak mert egyszer csináltam egy hülyeséget :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Mint mondottam volt, volt valami az úton...én óvatosan vezetek, ennyire hülyének nem kéne azért nézni, csak mert egyszer csináltam egy hülyeséget :unsure:

nem nézlek hülyének egyáltalán :blink:, csak már nem nyár van,na!

de épp azért kell megfelelően vezetni,mert akármikor akármi történhet...

ha ne adj Isten baj lenne,akkor mit mondanál? nem tehetsz róla,mert megcsúsztál? ;)

Link to comment
Megosztás:

Időjárásnak megfelelően vezetk, azért lettem pipa, mert te úgy állítottad be mintha az én hibám lett volna, holott tényként közöltem korábban, hogy nem az én manőverem miatt történt.

nem mondtam,hogy a te hibád,de ilyen szar nedves úton akármikor bekövetkezhet.

de ha az ilyen veszélyes helyeken az átlagosan megszokottnál is óvatosabb vagy,akkor nem csúszott volna meg. erre akartam célozni,de te egyből másfelé gondolkodsz :unsure:

Link to comment
Megosztás:

nem mondtam,hogy a te hibád,de ilyen szar nedves úton akármikor bekövetkezhet.

de ha az ilyen veszélyes helyeken az átlagosan megszokottnál is óvatosabb vagy,akkor nem csúszott volna meg. erre akartam célozni,de te egyből másfelé gondolkodsz :blink:

A tegnapi nap folyamán nem esett az eső, azaz nem volt nedves az út...de végülis mindegy, arról meg nem tehetk ha kanyarodik az út...máskor is kanyarodtam már ott, szal...minek magyarázom... :unsure:

Link to comment
Megosztás:

A tegnapi nap folyamán nem esett az eső, azaz nem volt nedves az út...de végülis mindegy

nem mindegy,mert nem csak a nedves út veszélyes ilyenkor.de ha "mindegy",akkor hiába beszélnék pl fekete jégről...azt nem lehet pl látni,és életveszélyes.

csak annyit mondtam,hogy vezess óvatosan

de még mindig nem érted,ha tényleg bajod lenne (DE SOHA NE LEGYEN),akkor azt mondanád a rendőrnek,hogy nem tehetsz róla,megcsúsztál. mit mondana a rendőr szerinted?????

(ja,és ahol én koccantam,nap mint nap arra járok.és mégis baleset lett belőle...butaság amit mondasz,már ne haragudj :unsure: )

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.