Endlos Elküldve November11, 2006 Megoszt Elküldve November11, 2006 Lenézünk bnőmmel paláűzába, ha hazaér, nem jön vki? 06705016076 Link to comment Megosztás: More sharing options...
szabot Elküldve November11, 2006 Megoszt Elküldve November11, 2006 Akkor jöjjön egy kis elektro-oktatás mackó kedvéért. :unsure: A LED egy félvezető eszköz, ezért polarizált. Kibocsájtott fényerővel, üzemi feszültséggel és üzemi árammal jellemezzük. A hozzávaló előtét ellenállást így lehet kiszámolni: R=U/I, ahol R az előtét ellenállás, U a tápfesz - LED üzemi feszültsége, I a LED üzemi árama (ha A-ban számolunk, akkor Ohm-ban kapjuk meg az eredményt). LED-ek sorba kapcsolásakor az U a tápfesz - üzemi feszültségek összege, az I egy LED üzemi árama. LED párhuzamos kapcsolásakor az U a tápfesz - egy LED üzemi feszültsége, az I az üzemi áramok összege. A Zener diódát feszültség stabilizálásra használjuk. A stabilizálandó áramkör kapcsaira kell kötni záróirányban. Szerintem 2 ilyen 12V-os zenert kellene venned és az angyali szem + és - kapcsaira kötni (csík a minusz felé). A 270Ohm nem abszurd, mert van olyan LED, ami 80-100mA-en(!) adja le a max fényerejét. Jó, mondjuk ezek extramegahyperultrafényes LED-ek. :blink: Neked most olyan 30mA-re van beállítva, ami sztem tök normális fehér LED-nél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyuszifül Elküldve November11, 2006 Szerző Megoszt Elküldve November11, 2006 Sziasztok, kéne már egy tali, nemde? Üdv Bishop nevű új regisztráltunknak, örülök, hogy idetaláltál :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve November11, 2006 Megoszt Elküldve November11, 2006 Aki tud az tud! :unsure: Régen mikor a TV szerelő iskolába jártam a 127-esbe, még én is tudtam ilyen szépeket! De az már a múlté. Link to comment Megosztás: More sharing options...
adorjant Elküldve November11, 2006 Megoszt Elküldve November11, 2006 Sziasztok, kéne már egy tali, nemde? Üdv Bishop nevű új regisztráltunknak, örülök, hogy idetaláltál ;) a tali ötletét én támogatom,pláne most,hogy olvastam,elmarad a dec 9. buli. majd megnézem,de a Bishop nevű nickről egy Honda Civices srác jut eszembe,többször beszéltem vele ;) (Carstyling) de persze lehet,hogy más is ezt a nevet választotta,itt :unsure: c20ne pedig érthető hogy az év motorja lett anno. 8 szelepes technika,kellemes,nem aszfalttépő,de elegendő erő. Gran Turismo :blink: a 16 szelepesek soha nem fogják úgy bírni,mint a régi 8 szelepesek. nem is értem miért vannak úgy oda a 16 szelepért. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sörös Sanyi Elküldve November11, 2006 Megoszt Elküldve November11, 2006 Én sem. Vagy 12, vagy 24... :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
adorjant Elküldve November11, 2006 Megoszt Elküldve November11, 2006 Én sem. Vagy 12, vagy 24... ;) áááááá Sanyi b+ ez betett most nekem :unsure: :blink: de azért csak nyílt kérdést intéznék,hogy a mostani motor milyen ;) teljesen semmibe nézed szegényt,mindig csak a hat henger.... :P én a helyében megsértődnék ;) na megyek szelepeket számolgatni,bár szerintem egy után elalszom. szép estét! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sörös Sanyi Elküldve November11, 2006 Megoszt Elküldve November11, 2006 Tudod Tomi, ez egy folyamat. Nem is, inkább egy lejtő, amin lehetetlenség megállni. Az egész úgy kezdődik, hogy van egy kis ccm-es autód. Minden jó, szereted, úgy vagy vele, hogy minek neked nagyobb? Aztán bedöglik, megcsináltatod, vagy veszel másikat. Rájössz, hogy ez így jó. Elkezdesz különböző tuningokkal több erőt kisajtolni belőle. Elérsz az észszerű határokon belüli maximumra, de neked ez még mindíg nem elég. Még többet akarsz, beszerzel egy másik motort, vagy egy nagyobb autót. Még jobb, élvezed, még több erőt akarsz... És ennek sose lesz vége. Aki ebbe belekerül, az csak addig nyugodt, amíg meg nem szokja az újabb verziót. Amint megszokta, máris elégedetlen. Én is marhára örültem a 2.2-nek az 1.6 után, de mára már kinőttem. A motor egyébként köszöni szépen, még ketyeg, de a váltóból eltűnt az 1 és a 2. Hármasban meg kicsit lomhán indul. Hiába, a négyes váltót nem ehhez találták ki. :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyuszifül Elküldve November11, 2006 Szerző Megoszt Elküldve November11, 2006 :blink: Dili! Na ma nekem is sikerült kidobni a kocsi farát...a baj csak annyi, hogy én nem akartam :unsure: Éreztem, én hogy megy kifelé alattam a kocsi, de nem nagyon foglalkoztam vele, mett szépen haladtam utána tovább, csak akkor amikor a mögöttem lévő kocsi viszont ugynazaon a helyen majdnem megpórdült...a tükörből láttam, de nagyon megijedtem... ;) valami lehettett abban a kanyarban Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sörös Sanyi Elküldve November11, 2006 Megoszt Elküldve November11, 2006 Ügyi vagy, büszke vagyok rád! :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endlos Elküldve November11, 2006 Megoszt Elküldve November11, 2006 c20ne pedig érthető hogy az év motorja lett anno. 8 szelepes technika,kellemes,nem aszfalttépő,de elegendő erő. Gran Turismo :blink: a 16 szelepesek soha nem fogják úgy bírni,mint a régi 8 szelepesek. nem is értem miért vannak úgy oda a 16 szelepért. Nah ezzel is okosabb lettem, de akkor a vectra GT, mitől volt GT? abba már C20XE moci volt nem? teljesen semmibe nézed szegényt,mindig csak a hat henger.... ;) én a helyében megsértődnék ;) na megyek szelepeket számolgatni,bár szerintem egy után elalszom. szép estét! A mantához azért az illik, nagyvérű gép, útra való, nemúgy mint a mienik :-))) ;) Dili! Na ma nekem is sikerült kidobni a kocsi farát...a baj csak annyi, hogy én nem akartam :unsure: Éreztem, én hogy megy kifelé alattam a kocsi, de nem nagyon foglalkoztam vele, mett szépen haladtam utána tovább, csak akkor amikor a mögöttem lévő kocsi viszont ugynazaon a helyen majdnem megpórdült...a tükörből láttam, de nagyon megijedtem... :P valami lehettett abban a kanyarban Ilyen élményem már nekem is volt, ez a legveszélyesebb, mikor helyenként csúszik, és nem szokik hozzá az ember Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve November11, 2006 Megoszt Elküldve November11, 2006 ....akkor a vectra GT, mitől volt GT? abba már C20XE moci volt nem?.... Szerintem a GT átmenet volt a vectra 2000 és "normál" Vectra között, rövidebb váltóval, sportosabb ülésekkel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lujdzsi Elküldve November12, 2006 Megoszt Elküldve November12, 2006 Halihó! Jöttem kicsit visszaolvasgatni. :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kiscsávó Elküldve November12, 2006 Megoszt Elküldve November12, 2006 Halihó! Jöttem kicsit visszaolvasgatni. :unsure: Sziasztok! Lujdzsi van mit! :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve November12, 2006 Megoszt Elküldve November12, 2006 Akkor jöjjön egy kis elektro-oktatás mackó kedvéért. :blink: A LED egy félvezető eszköz, ezért polarizált. ... A 270Ohm nem abszurd, mert van olyan LED, ami 80-100mA-en(!) adja le a max fényerejét. Jó, mondjuk ezek extramegahyperultrafényes LED-ek. ;) Neked most olyan 30mA-re van beállítva, ami sztem tök normális fehér LED-nél. Jó reggelt! Tomi! kicsit túloztam, tudom, de kezd elegem lenni ferdeszemű barátaink mókájából. talán nem véletlen, hogy eddig 6 LED adta meg magát. gyártók lapocskáit nézegetve ezek a LEDek igen "magas" feszültségen mennek, ezt meg akárhova beírtam, meg mondjuk 14 voltot tápnak, hát 300-as értékeket kapok, ha 25 mA-ra állítom... nem lehet az Tomi, hogy ezek úgy lőtték be az "olcsó" LEDjüket, hogy picit "feszítve" van, ha 14-re emelkedik a feszültség? És mivel töltésem az van, így hát nem bírják a terhelést. Én ezért tartom alacsonynak az ellenállásokat. eddig már 2-t cseréltem. A fényesebbje ugyi nem a 30 ft-os kategória, sajnos felénk 300-500 körül lehet kapni. most megint minimum 4-et kell vegyek... 2 hét múlva nincs kedvem megint szenvedni. inkább veszek 3-350 körül ellenállásokat, és játszom velük. ha már akkufeszen is világítani fognak, akkor már megelégszem. inkább legyen tartós, mint drága. ;) dec. 9. elmarad?? :unsure: kocsi farát meg már a vekivel is dobtam ki... 1-2 alkalom már volt, hogy úgy kanyarodtam ki a monostorpályiról a mikepércsire, mikor zöld volt még épen a lámpa a balra kanyarodóknak, de sejthető volt, hogy hamar bepirul, én meg lendülettel érkeztem és nem volt más lehetőségem. ;) Sziasztok! Lujdzsi van mit! :P Szia! Ezt pont te mondod? Te is nagyon el vagy veszve. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kiscsávó Elküldve November12, 2006 Megoszt Elküldve November12, 2006 Ezt pont te mondod? Te is nagyon el vagy veszve. :unsure: hát ööööö :blink: ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve November12, 2006 Megoszt Elküldve November12, 2006 gyerünk, gyerünk.. tessék szorgosan olvasni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve November12, 2006 Megoszt Elküldve November12, 2006 Mivel itt nagy a csend, közben beraktam a gépbe főnököm CD-jét... 3 szám van rajta, amiket a nyáron kezdett csinálni.... szerintem qrva jó... olyan instrumentális... ő nem énekel rajta... szerencsére, csak gitározik, a többbit meg géppel nyomta alá. De jóóóóóó majd ha lesz idő, dobok fel nektek mintát, hogy tudjátok miről beszélek.... vagy álljatok be mellém, amikor a vekiben hallgatom full hangerőn! :unsure: ui: egyetemi évei alatt egyetemi zenekarban is játszott... szóval nem rossz... szerintem. :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
adorjant Elküldve November12, 2006 Megoszt Elküldve November12, 2006 Tudod Tomi, ez egy folyamat. Nem is, inkább egy lejtő, amin lehetetlenség megállni. Az egész úgy kezdődik, hogy van egy kis ccm-es autód. Minden jó, szereted, úgy vagy vele, hogy minek neked nagyobb? Aztán bedöglik, megcsináltatod, vagy veszel másikat. Rájössz, hogy ez így jó. Elkezdesz különböző tuningokkal több erőt kisajtolni belőle. Elérsz az észszerű határokon belüli maximumra, de neked ez még mindíg nem elég. Még többet akarsz, beszerzel egy másik motort, vagy egy nagyobb autót. Még jobb, élvezed, még több erőt akarsz... És ennek sose lesz vége. Aki ebbe belekerül, az csak addig nyugodt, amíg meg nem szokja az újabb verziót. Amint megszokta, máris elégedetlen. Én is marhára örültem a 2.2-nek az 1.6 után, de mára már kinőttem. A motor egyébként köszöni szépen, még ketyeg, de a váltóból eltűnt az 1 és a 2. Hármasban meg kicsit lomhán indul. Hiába, a négyes váltót nem ehhez találták ki. :unsure: hmmmm nem tudom. jó érzés a teljesítmény,de én nem vágyom folyton egyre erősebb autóra.mármint utcai használtra :blink: a váltógond ismerős,anno a gti-ben szar volt a kulissza,és a R-1-3 tök ugyanúgy állt. néha sikerült elindulni 3asban,de vitte ;) kulisszacsere után hibátlan volt. Nyuszi,te pedig óvatosan,ugyanis ha nem tetszene tudni HIDEG VAN ÉS TÉL ÉS MEGVÁLTOZTAK AZ ÚTVISZONYOK! és ehhez mérten kell közlekedni ;) bár tisztában vagyok a vezetési képességeiddel,no meg elsőkerekes autóval könnyen korrigálható az ilyen farelindulás,azért óvatosan,mert szeretnélek mindenkor viszontláni!!!! ;) szombaton nagyszabású autótakarításba kezdtem. mivel két hete nem volt megmosva,igen nehéz volt tisztára tisztítani...vettem lökhárító-műanyag ápoló sprayt,amivel mosás után le is ápoltam a külső,nem fényezett elemeket. mit ne mondjak,nagyon hasznos dolog! aztán ma reggelre persze esett az eső... na legalább fél napig majd el olvadtam tőle :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyuszifül Elküldve November12, 2006 Szerző Megoszt Elküldve November12, 2006 Nyuszi,te pedig óvatosan,ugyanis ha nem tetszene tudni HIDEG VAN ÉS TÉL ÉS MEGVÁLTOZTAK AZ ÚTVISZONYOK! és ehhez mérten kell közlekedni :blink: Mint mondottam volt, volt valami az úton...én óvatosan vezetek, ennyire hülyének nem kéne azért nézni, csak mert egyszer csináltam egy hülyeséget :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
adorjant Elküldve November12, 2006 Megoszt Elküldve November12, 2006 Mint mondottam volt, volt valami az úton...én óvatosan vezetek, ennyire hülyének nem kéne azért nézni, csak mert egyszer csináltam egy hülyeséget :unsure: nem nézlek hülyének egyáltalán :blink:, csak már nem nyár van,na! de épp azért kell megfelelően vezetni,mert akármikor akármi történhet... ha ne adj Isten baj lenne,akkor mit mondanál? nem tehetsz róla,mert megcsúsztál? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyuszifül Elküldve November12, 2006 Szerző Megoszt Elküldve November12, 2006 Időjárásnak megfelelően vezetk, azért lettem pipa, mert te úgy állítottad be mintha az én hibám lett volna, holott tényként közöltem korábban, hogy nem az én manőverem miatt történt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
adorjant Elküldve November12, 2006 Megoszt Elküldve November12, 2006 Időjárásnak megfelelően vezetk, azért lettem pipa, mert te úgy állítottad be mintha az én hibám lett volna, holott tényként közöltem korábban, hogy nem az én manőverem miatt történt. nem mondtam,hogy a te hibád,de ilyen szar nedves úton akármikor bekövetkezhet. de ha az ilyen veszélyes helyeken az átlagosan megszokottnál is óvatosabb vagy,akkor nem csúszott volna meg. erre akartam célozni,de te egyből másfelé gondolkodsz :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyuszifül Elküldve November12, 2006 Szerző Megoszt Elküldve November12, 2006 nem mondtam,hogy a te hibád,de ilyen szar nedves úton akármikor bekövetkezhet. de ha az ilyen veszélyes helyeken az átlagosan megszokottnál is óvatosabb vagy,akkor nem csúszott volna meg. erre akartam célozni,de te egyből másfelé gondolkodsz :blink: A tegnapi nap folyamán nem esett az eső, azaz nem volt nedves az út...de végülis mindegy, arról meg nem tehetk ha kanyarodik az út...máskor is kanyarodtam már ott, szal...minek magyarázom... :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
adorjant Elküldve November12, 2006 Megoszt Elküldve November12, 2006 A tegnapi nap folyamán nem esett az eső, azaz nem volt nedves az út...de végülis mindegy nem mindegy,mert nem csak a nedves út veszélyes ilyenkor.de ha "mindegy",akkor hiába beszélnék pl fekete jégről...azt nem lehet pl látni,és életveszélyes. csak annyit mondtam,hogy vezess óvatosan de még mindig nem érted,ha tényleg bajod lenne (DE SOHA NE LEGYEN),akkor azt mondanád a rendőrnek,hogy nem tehetsz róla,megcsúsztál. mit mondana a rendőr szerinted????? (ja,és ahol én koccantam,nap mint nap arra járok.és mégis baleset lett belőle...butaság amit mondasz,már ne haragudj :unsure: ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts