Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Chat


nyuszifül

Recommended Posts

  • Hozzászólások 23,9k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

  • mackosajt

    4294

  • adorjant

    3721

  • nyuszifül

    3645

  • Sörös Sanyi

    2865

Legtöbb hozzászólás

Ha valakinek van valami ötlete arranézve,hogy a leváló tetőkárpitomat mivel lehetne pótolni azt szivesen venném.Mert a bontós keresgélős interneten szétnézős és értelmes árat nemtalálós Lujdzsi már nagyon unja,hogy vezetés közmen a buksiját súrolja a tetőkárpit.

Egyszóval a Leváló kárpitomat Kiválóra cserélném. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Ha valakinek van valami ötlete arranézve,hogy a leváló tetőkárpitomat mivel lehetne pótolni azt szivesen venném.Mert a bontós keresgélős interneten szétnézős és értelmes árat nemtalálós Lujdzsi már nagyon unja,hogy vezetés közmen a buksiját súrolja a tetőkárpit.

Egyszóval a Leváló kárpitomat Kiválóra cserélném. :unsure:

Nembittosaz lujgi, hogy le kell cserélned, kis patentok kellenek bele, vagy el is szakadt? Én is most cserélem, ha az enyém jó beléd, akkor szívesen adom, még j állapot, csak egybe mindent vcserélek, és azért csere

Link to comment
Megosztás:

Jójó, de lehetséges, hogy vmi pillangószeleppel kapcsol, amikor elér egy fordulatot, és akkor enged működni, bár nem logikus, én hagynám, hogy folyton menjen

Szeva srác! :unsure:

Szegény turbókra ne tegyé' kapcsolót,úgy van ahogy AdorjanT koma mondja.

Képzeld el úgy hogy a kipufgázod meghajt egy "lapátkereket",amelynek a tengelyén egy másik lapát van,és az pedig a beáramlott levegőmennyiséget hivatott betolni az égéstérbe.

A turbó igazából akkor kezd "dolgozni",amikor a meghajtott lapát végett a motor elkezd több levegőt kapni annál mintha csak simán szívna kompresszióval,innentől kezdve,minnél jobban pörög,egyenes arányosság elvén annál több levegőt kap...ekkor már csak arra kell figyelned,hogy a beáramlott levegőmennyiséghez megfelelő benya is kerüljön,hogy meglegyen a sűrítési arányod,oszt' mennyen is a masina.

Amíg viszont nincs annyi kipufgázod,hogy rendesen megtekerje a turbót,mindezt el is felejtheted,az autód csak úgy fog menni,mintha nem is lenne rajta semmi,talán még annál is rosszabbul....

Ezt híjják' turbolyuknak,ezzel küzd annyi turbó megszállott,hogy ez minnél kisebb legyen,ergo minnél hamarabb el tudjon kezdeni dolgozni a feltöltő.

A kompresszor ezzel ellentétben a főtengelyről kap meghajtást,és már nagyon alacsony fordulatszám tartományban is tud több levegőt tolni,mint amennyit a motor önerejéből be tudna szívni...

Ezt lehet még azzal is fokozni,hogy megfelelő áttétellel növeled a főtengely és a kompresszor közötti fordulatszám külömbséget,pl. 1:4 arányú áttételnél míg a főtengelyed fordul egyet,addig a kompresszorod már négyet,itt pl. 6000-es motorfordulatnál a kompresszor fordul 24000-et! Te meg élvezed,és kapaszkodsz a kormányba ;)

Ennek ellenére a kompresszor hátránya is ez,az igénybevétel miatt szabad 20-30e km után teljes csapágygarnitúrát cserélni benne :blink: De azért jó móka...

Ha minden jól megy,nemsokára lesz aki bemutatót tartson neked mindkettőről működés közben ;)

Link to comment
Megosztás:

Szeva srác! :unsure:

Szegény turbókra ne tegyé' kapcsolót,úgy van ahogy AdorjanT koma mondja.

:-)) Csak a dízelekre gondoltam, hogy esetleg így működthet az alap működést ismertem (csak már régen volt suli, ahol tanbultuk, terveztük, rajzoltuk) A karbisoknál valszeg a turbokat könnyebben lehet beállítani, mivel ott pauli elv alapján nagysebességű levegőnél arányosan több benzó csusszan be az égéstérbe, jól gondolom?

Szeva srác! :blink:

Ha minden jól megy,nemsokára lesz aki bemutatót tartson neked mindkettőről működés közben ;)

Húha, na és hogy is lesz, meg mikor, meg ki? :-)))

Tyűűűűűűűűűűűűűű a bűvös hatszázas nyitóoldal, nagyon büszke vagyok magfamra :-))

Link to comment
Megosztás:

Nembittosaz lujgi, hogy le kell cserélned, kis patentok kellenek bele, vagy el is szakadt? Én is most cserélem, ha az enyém jó beléd, akkor szívesen adom, még j állapot, csak egybe mindent vcserélek, és azért csere

Nos ez úgy néz ki,hogy maga a tető alatti karton vagy mi az ép és a helyén van csak a gyárilag ráragasztott vékonyka szivacs és az azo lévő szövet vált le .Próbáltam visszaragasztani de bebuktam mert átütött a ragacs a szöveten. Most necsak lóg de tiritarka is.

Na ez van.

:blink:

:-)) Csak a dízelekre gondoltam, hogy esetleg így működthet az alap működést ismertem (csak már régen volt suli, ahol tanbultuk, terveztük, rajzoltuk) A karbisoknál valszeg a turbokat könnyebben lehet beállítani, mivel ott pauli elv alapján nagysebességű levegőnél arányosan több benzó csusszan be az égéstérbe, jól gondolom?

Húha, na és hogy is lesz, meg mikor, meg ki? :-)))

Tyűűűűűűűűűűűűűű a bűvös hatszázas nyitóoldal, nagyon büszke vagyok magfamra :-))

Nos igen chat-ben jók vagyukn: Ha jól néztem a másodikak lennénk?!Nem sámli gyerekek. :unsure:

Nade az én időm is lejár lassan:Üdv mindenkinek aki itt járt ma és annak is aki nem.

A lóerő legyen veletek! ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem!

Asszem csatlakozok Lujdzsihoz, és msotmár én is szellemképként fogok feltünni néha...annyi a melóm :unsure:

ma,napközben,épp írni akartam,hogy még nem is jelentkeztél,és pont akkor kaptam privit

úgyhogy nem szellem vagy,hanem boszi :blink:

(egyébként ezt már egyszer írtad,no de inkább kétszer mint egyszer se!!!!! ;) )

Link to comment
Megosztás:

Jó estét!

turbó: lécci pszt... még a végén Anti is meghallja és, ha végigolvassa az előző 2 oldalt... hát... tulképp szinte csak Roli írt róla helyesen. Szerintem. ;)

Lujdzsi! a kecskemétieknél J0hnny most csinált ilyesmit. Megkérdezzem neked, hogy mivel, hogyan stb? :unsure:

Ja, majd holnap jövök! :blink:

Link to comment
Megosztás:

Jó estét!

turbó: lécci pszt... még a végén Anti is meghallja és, ha végigolvassa az előző 2 oldalt... hát... tulképp szinte csak Roli írt róla helyesen. Szerintem. :P

Lujdzsi! a kecskemétieknél J0hnny most csinált ilyesmit. Megkérdezzem neked, hogy mivel, hogyan stb? :unsure:

Ja, majd holnap jövök! :blink:

én is jót írtam én isssssssss ;) Roli is megmondta ;)

el vagy tűnve te is,remélem nem a betegség miatt!!!

Link to comment
Megosztás:

hol hibáztam,Mester? ;) :lol:

hihiii... bevetted! :lol:

McMester? :unsure:

ugye nem mekkmester? :blink:

BrummMester! ;)

hmmm... most kevés volt a brumm... vagyis az alvás...

este, vagyis éjjel még eurosporton megnéztem a motogp éves összefoglalót, aztán meg a vicces válogatást. ;)

Na annak a végén pont ott volt az a "hogyan vegyék föl a nők a melltartót ügyesen!" videó is. :P

Ja, Jóóóóóó Reggggggeeeelt Debrecen és környéke!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.