Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


sznuni

Recommended Posts

Én is így szoktam, még az ütött-kopott céges autóval is vigyázok, pedig azon aztán tényleg nem tűnne fel senkinek, ha lenne rajta valahol még egy horpadás.

Sajnos hiába vigyáz az ember, vannak olyan dolgok, amiket nem tud kivédeni.

Nekem az autó elején, lökhárítón, motorháztetőn vannak apró kavicsfelverődések. Már akkor is voltak mikor megvettem az autót és azóta csak szaporodnak.

Ezt el lehet valahogy szakszerűen tüntetni az egész elem újrafényezése nélkül?

Link to comment
Megosztás:

Én régebben úgy vigyáztam az autó fényezésére, mint a hímes tojásra.

Egyébként gyönyörű is, makulátlan volt, fekete gyöngyházmetál.

Aztán az évek alatt szépen a parkolókban rányitották az összes elemre szinte az ajtókat a gyökerek (van olyan sérülés a jobb első ajtón, ahol még a lemez is be van kicsit horpadva, képzelhetitek, mekkora erővel kell nekibaszni a suttyónak az ajtaját az Opelemnek), szóval szépen lassan már a kisebb karcokkal sem foglalkozom.

Ez van, itthon a máséra nem divat vigyázni. Sokan járnak minősíthetlenül igénytelen roncsokkal, gondolom, mennyire érdekli, ha az ő ajtaja vagy lököse sérül meg kicsit, mikor a TESCO parkolóban benézi kicsit a pozízionálást...

Érdekes, én mindig úgy szállok ki, de a párom is, hogy még véletlenül se nyissuk rá az ajtót a mellettünk állóra. De hát ezek mi vagyunk.

Én mindig messzebb parkolok, ahol már kevés az autó. Inkább gyalogolok, bár így is van pár "agysebész", aki már neki vágta az ajtót.

Link to comment
Megosztás:

...

Ezt el lehet valahogy szakszerűen tüntetni az egész elem újrafényezése nélkül?

Szerintem nem. :(

Én is el akartam tüntetni a kisebb karcokat egy éve tán, gondoltam profi polírozó műhelyben csodákra képesek.

Aztán a szakiktól azt hallottam, hogy csak azt a karcot lehet kipolírozni, amit, ha körömmel végighúzod a karcon a kezed, nem akad még bele a körmöd.

Kőfelverődés ennél még komolyabb. Nekem a fóliázást ajánlották, de az már eső után köpönyeg erősen.

Aztán ki tudja, lehet, hogy valami gyári javító spéci festékkel meg lehet csinálni a kőfelverődést...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem. :(

Én is el akartam tüntetni a kisebb karcokat egy éve tán, gondoltam profi polírozó műhelyben csodákra képesek.

Aztán a szakiktól azt hallottam, hogy csak azt a karcot lehet kipolírozni, amit, ha körömmel végighúzod a karcon a kezed, nem akad még bele a körmöd.

Kőfelverődés ennél még komolyabb. Nekem a fóliázást ajánlották, de az már eső után köpönyeg erősen.

Aztán ki tudja, lehet, hogy valami gyári javító spéci festékkel meg lehet csinálni a kőfelverődést...

Gyári színkódos GM javítófestékkel javítgatom és előttem is így csinálták. De ha az ember közelről jobban megnézi, sajnos meglátszik a nyoma.

Az a baj, hogy ha pl pályán megelőz valaki és viszonylag közel sorol be elém, szinte minden napos esetként hallom az apró koppanásokat. Ilyenkor a lelki szemeimmel látom, ahogy pattogzik le a festék a lökhárítómról.

És ezek szerint sajnos nem nagyon tudok ellene tenni semmit...

Link to comment
Megosztás:

A minap észrevettem egy érdekes dolgot az autón, ami eddig soha nem tűnt fel:

Hideg motornál ha beindítottam viszonylag magas 1,0-1,4 l/h a fogyasztás. Na de még nem ez az érdekes, ez rendben van. :D Hideg a motor, az üzemanyag egy része kicsapódik a hideg hengerfalon, ezért hogy egyenletes legyen az alapjárat egy kicsit több üzemanyagra van szükség. Ez oké.

De ha eközben a fékpedált elkezdem pumpálni, az alapjárati fogyasztás leesik 0,3-0,5 l/h környékére, ami nekem a meleg motori alapjáratnak felel meg. Ha abbahagyom a pumpálást, szépen visszakúszik a kezdeti 1,0-1,4 l/h értékre.

Erre mi a magyarázat? Gondolom a vákuumpumpához lesz valami köze, de még nem jöttem rá hogy pontosan mi.

Nektek is így működik?

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

A minap észrevettem egy érdekes dolgot az autón, ami eddig soha nem tűnt fel:

Hideg motornál ha beindítottam viszonylag magas 1,0-1,4 l/h a fogyasztás. Na de még nem ez az érdekes, ez rendben van. :D Hideg a motor, az üzemanyag egy része kicsapódik a hideg hengerfalon, ezért hogy egyenletes legyen az alapjárat egy kicsit több üzemanyagra van szükség. Ez oké.

De ha eközben a fékpedált elkezdem pumpálni, az alapjárati fogyasztás leesik 0,3-0,5 l/h környékére, ami nekem a meleg motori alapjáratnak felel meg. Ha abbahagyom a pumpálást, szépen visszakúszik a kezdeti 1,0-1,4 l/h értékre.

Erre mi a magyarázat? Gondolom a vákuumpumpához lesz valami köze, de még nem jöttem rá hogy pontosan mi.

Nektek is így működik?

Szia!

Nem kell aggódni, az enyém is ezt csinálja, de nekem lemegy akár 0,2-re is.

Egyébként erre hogy jöttél rá? :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nem kell aggódni, az enyém is ezt csinálja, de nekem lemegy akár 0,2-re is.

Egyébként erre hogy jöttél rá? :icon1:

Szia! Nem aggódom, csak mint érdekességet gondoltam felvetem. Volt egy olyan érzésem, hogy a többi is így csinálja. De azért megkérdeztem. :) Most úgyse olyan pörgős a fórum.

Teljesen véletlenszerűen vettem észre. Ki kellett állnom a garázsból, hogy kihozzam a fűnyírót. Ha már úgy is beindítottam az autót kicsit tesztelgettem a féket mielőtt leállítottam volna a motort. Működik-e a rásegítés, nem levegős-e stb. Így picit játszottam vele és eközben véletlenül rápillantottam a kijelzőre...

Link to comment
Megosztás:

Elnézés a tudatlanságomért de, hogy lehetne megforditani a hozzászolásokat ? Az utoljára hozzászolók legyenek elöl.

Köszönet a segítségért,üdvözlettel: Basanyi

Szia!

A szöveg melletti csillagra kattincs rá,és akkor az új hozzászólások jellenek meg,ami utolsó belépésed óta megjelent.

Link to comment
Megosztás:

Elnézés a tudatlanságomért de, hogy lehetne megforditani a hozzászolásokat ? Az utoljára hozzászolók legyenek elöl.

Köszönet a segítségért,üdvözlettel: Basanyi

Ha tag vagy, és be vagy jelentkezve, akkor a fórum kezdőoldalán(Astra H) az egyes témák kiemeltté válnak, ahol van új hozzászólás. A téma végén ott van, ki mikor szólt hozzá utoljára, ha az időpontra kattintasz, akkor a legutolsó hozzászólás jön elő.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Hátha itt tud valaki segíteni .Következő a problémám , 2008-as 1,7-s dízel astrám van, mikor ráadom a gyújtást csipogó hangot ad . Nem olyan mint az ajtó jelző "bim-bam" jellegű , konkrétan csipog kb 15-20 mp-ig . Az sem zavarja meg ha közben beindítom az autót. Mi lehet a gond ?

Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Meg tudná mondani valaki, mi a külömbség az 1,9es diesel astra f40es és m32wr váltó között??? váltót szeretnék cserélni, az adatlapok alapján az enyémen m32wr van (gtc,150le), de csak f40-es,elvileg ugyanerre a motorra való váltót találok mindenhol.

Köszönöm. ja,ugyanitt kishibás váltó eladó...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Meg tudná mondani valaki, mi a külömbség az 1,9es diesel astra f40es és m32wr váltó között??? váltót szeretnék cserélni, az adatlapok alapján az enyémen m32wr van (gtc,150le), de csak f40-es,elvileg ugyanerre a motorra való váltót találok mindenhol.

Köszönöm. ja,ugyanitt kishibás váltó eladó...

Parancsolj:

F40: http://www.opel-infos.de/getriebe/f40.html

M32: http://www.opel-infos.de/getriebe/m32.html

Ha hinni lehet a táblázatnak az F40-es váltót nem szerelték gyárilag H Astrába. Csak Signumba és Vectra C-be 1.9-es dízel motorral.

Feltételezem bontott váltóban gondolkozol. Az újnak annyi az ára, amennyiért egy jobb állapotú komplett használt kocsit tudnál venni.

Mi lett a régi váltóddal?

Módosítva : Cserenkov
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Hátha itt tud valaki segíteni .Következő a problémám , 2008-as 1,7-s dízel astrám van, mikor ráadom a gyújtást csipogó hangot ad . Nem olyan mint az ajtó jelző "bim-bam" jellegű , konkrétan csipog kb 15-20 mp-ig . Az sem zavarja meg ha közben beindítom az autót. Mi lehet a gond ?

Válaszokat előre is köszönöm.

Tolatóradar :)))))

Link to comment
Megosztás:

Parancsolj:

F40: http://www.opel-infos.de/getriebe/f40.html

M32: http://www.opel-infos.de/getriebe/m32.html

Ha hinni lehet a táblázatnak az F40-es váltót nem szerelték gyárilag H Astrába. Csak Signumba és Vectra C-be 1.9-es dízel motorral.

Feltételezem bontott váltóban gondolkozol. Az újnak annyi az ára, amennyiért egy jobb állapotú komplett használt kocsit tudnál venni.

Mi lett a régi váltóddal?

Besült,megsült,kinek hogy tetszik.februárban egyszer csak eltüntek a sebességek belőle. a szerelőm szétszedte,2 csapágyat cserélt benne,fél napig mosta belőle a kormot.azóta 3.ban és 6.ban picit fütyül,ami nem zavarna,mert hibátlanul működik,de május közepén elkezdem tuningolni,alaposan,és nem bízok benne.

Link to comment
Megosztás:

Innét szereltetett már fel valaki benzines Astra H-ra alsó motorvédő burkolatot? Dízelhez találtam benzineshez nemigen. Nekem csak arra kellene hogy esőben ne fröcsögje össze az egész motort, mert ahogy észrevettem sajnos eléggé koszolódik esős időben a motor. Arra a célra jó lenne az utángyártott is nemde? Vagy az a víz felverésétől nem véd, oda pont nem kerülne ez a műanyag elem?

Link to comment
Megosztás:

1.7 dízel h astra alatt fém védő lemez van nem műanyag olajcsere most volt onnan tudom az mennyire takarja be a motort nemtudom kb így nézett ki http://olx.hu/hirdetes/opel-astra-g-h-zafira-also-motorvedo-burkolat-fembol-IDbXJz.html#be605d32e8

Én ilyet találtam ami talán benzineshez is jó lenne:

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/karosszeria/muanyag_elemek/opel_astra_h_also_motorvedo_burkolat_benzin_diesel_1886352176.html

Link to comment
Megosztás:

1.7 dízel h astra alatt fém védő lemez van nem műanyag olajcsere most volt onnan tudom az mennyire takarja be a motort nemtudom kb így nézett ki http://olx.hu/hirdetes/opel-astra-g-h-zafira-also-motorvedo-burkolat-fembol-IDbXJz.html#be605d32e8

Érdekes, mert én meg pont tegnap cseréltem olajat és egyéb okból kifolyólag elég részletesen megvizsgáltuk és műanyagból van. Teljesen másképp néz ki, mint amit linkeltél. Szerintem ez nem is gyári a linken, hanem valami utólagos megoldás.

Az enyém inkább ahhoz hasonló, mint amit sulep linkelt azon a vaterás linken. És milyen "meglepő", az is műanyag?!

A bajom egyébként az vele, és azért kérdeztem, mert ez a műanyag burkolat alulról a bölcsőre van közvetlenül felcsavarozva. Közte meg van ez a szivacsszerű szigetelés. Ha ez esőben, alvázmosáskor nedvességet kap, elég nehezen szárad ki, mert rá van nyomva a vas vázra. Amit szépen nedvesen is tart. Így itt-ott a hegesztéseken megjelenik a felületi rozsda.

Állítólag pont emiatt volt is visszahívás még a G Astráknál és talán Zafiránál is. A gyári megoldás erre, hogy hosszabb csavarokkal fogatják fel a burkolatot és a szivacs és a bölcső közé tesznek távtartó alátéteket. Így a vas nem a vizes szivacsban ázik, és a menetszél is könnyebben ki tudja szárítani.

Valószínű majd nekem is ez lesz. Le kell venni az egész burkolatot, a bölcsőt ledrótkefekorongozni, lekezelni, majd távtartókkal megy vissza a burkolat...

Egyébként kosz ellen jól véd. Nem zár hermetikusan, vannak rajta rések, de a fölfröccsenő sár, sós lé, meg egyéb koszok 90%-a ellen egész jó. Nekem a motor alja teljesen tiszta.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.