Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Nekem az volt az első, hogy ezeket kipróbáltam. Nem bírtam vele várni. :)

Igen ezt a kicsit szaggatott mozgást én is tapasztaltam. Főleg mikor mélygarázsban forgolódok éles kanyarokban és látom a lámpa kivetített képét a szemben lévő falon. De kanyargós úton, szerpentinen föl se tűnik.

Korábban nekem ha álló helyzetben fal előtt álltam és fölkapcsoltam a fényszórót és a kormányt tekertem végállástól végállásig a kivetített fénycsóva is ment végállástól végállásig, mint amikor felkapcsoláskor megcsinálja azt a diagnosztikát. Kívülről nézve a fényszórók is szemmel láthatóan fordultak. De mindig villogott a hibajelző lámpa. Aztán kicseréltettem az egyik fényszórót, amelyikre folyton hibakódot dobott. Azóta álló helyzetben meg se mozdulnak a fényszórók. Az sem amelyikhez hozzá sem lett nyúlva. Menet közben mozog, de csak pár fokot, kívülről nézve alig látszik. De legalább nem jelez a hibajelző lámpa. De ezek szerint akkor így is kell neki...

A tempomattal mi a gond?

Elküldve

A sport gombbal kapcsolatban máris kérnék tőled egy tapasztalatot. Neked a motorvezérlő elektronikát mennyire befolyásolja ha be van kapcsolva? Mennyire reagál másképp a gázadásra? Nekem csak egy nagyon halvány árnyalatnyi a különbség. Ami viszont szembetűnő, hogy felkeményíti a lengéscsillapítókat. A tiéd is ilyen?

Szerintem neked az IDS+ miatt befolyásolja a lengéscsillapítókat. Az enyémben csak a kormányzás lesz közvetlenebb, meg a gázpedál sokkal érzékenyebb, és sokkal tovább engedi forogni a váltó a motort. Alap esetben 2 ezer körül már kapcsolja a következő fokozatot, ilyenkor meg jóval feljebb engedi pörögni.

Elküldve

Szerintem neked az IDS+ miatt befolyásolja a lengéscsillapítókat. Az enyémben csak a kormányzás lesz közvetlenebb, meg a gázpedál sokkal érzékenyebb, és sokkal tovább engedi forogni a váltó a motort. Alap esetben 2 ezer körül már kapcsolja a következő fokozatot, ilyenkor meg jóval feljebb engedi pörögni.

Ja-ja, de a linkben az van, hogy Colinéban is van IDS+. Azért kérdeztem tőle.

A tiéd ha jól értem automata váltós. Ezek szerint arra is hat a sport gomb.

Én a motoron, kormányzáson alig veszek észre különbséget.

Elküldve

Igen, van benne IDS+ futómű is.

Én az ülésfűtést és a panorama tetőt próbáltam ki elsőként.

Futómű még ráér, meg amugy is itt van a szomszédban (kb 300km oda) a Hockenheimring és a Nürburgring is :D

Tempomattal nincs semmi baj, egyszerűen béna voltam.
Fura nekem ez az index kapcsolós dolog, majd utána nézek, mert láttam már új astra (vagy corsa) kormányt H-ban, azon sokkal jobb a tempomat gombjai.

Az autó felszereltsége a hirdetés szerint:

astra_h_ausstattung_www.kepfeltoltes.hu_

Elküldve

Jóreggelt sziasztok! Igaz hogy én használtan vettem a kombit,de nekem is csak menet közben müködik a kanyarkövető fény. :icon1: Sport gombnál meg azt vettem észre hogy a kormányzás sokkal közvetlenebb,sport gomb nélkül mintha picit nyúlósabb lenne. :icon1: De a kedvencem a gázpedál reakciója.Öszintén megmondom hogy a futóműre idáig nem is figyeltem mert azt sem tudtam mit jelent az az ids+,itt a fórumon olvastam róla. :D Colin tetszik a felnid de nagyon!! :icon1:

Elküldve

Felniknek azért jót tesz a távolság :D

Fényszóróknak utána néztem a német kezelési könyvben.

kb 10 km/h-tól müködnek:

kanyarlampa_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve

Felniknek azért jót tesz a távolság :D

Fényszóróknak utána néztem a német kezelési könyvben.

kb 10 km/h-tól müködnek:

kanyarlampa_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve

Köszi, igen, a magyar nyelvű leírásban is ez van. Akkor lehet hogy azért jelzett nekem hibát akkoriban, mert álló helyzetben is mozgatta a fényszórókat. Bár mondjuk az engem nem zavart semmilyen szempontból.

A műszerfalon két ikonja van a kanyarvilágításnak a sebességmérő órán. Van egy vízszintes irányú és egy függőleges irányú mozgást jelző kis ikon. Gyújtás ráadásakor nektek is csak az egyik világít rövid időre?

A fényszóró csere előtt esküdni mertem volna, hogy mind a két ikon világított, most meg csak az egyik. De szervizben azt mondták, hogy ilyennek kell lennie.

A sport gombot is próbálgattam ma az alapján, amit írtatok.

Nekem valami "fél-sport" gombom lehet vagy valami butított verzió. Mert a futóművel érezhetően áthangolja. Kevésbé billeg az autó a kanyarokban, viszont cserébe az úthibákon jobban ráz, ha be van nyomva.

Valamint az ESP-t is ki/be tudom vele kapcsolni.

De ilyet a fordulatszámmal nekem soha nem csinál:

Elküldve

A sport gombot is próbálgattam ma az alapján, amit írtatok.

Nekem valami "fél-sport" gombom lehet vagy valami butított verzió. Mert a futóművel érezhetően áthangolja. Kevésbé billeg az autó a kanyarokban, viszont cserébe az úthibákon jobban ráz, ha be van nyomva.

Valamint az ESP-t is ki/be tudom vele kapcsolni.

Nekem pl. nem lehet kikapcsolni az ESP-t.:-( Viszont az automataváltó már azt is tudja, ha tempomattal megyek és emelkedőn nem lesz elég a lendület, automatikusan vissza vált.

Elküldve

Közben kipróbáltam a sport gomb adta pluszt a parkolóban.
Kormány érezhetően más lett, gáz reakció is kicsit változott, de esp-t nekem nem engedi kikapocsolni.

Felvillano ikonok inditásnál, pirossal bekarikázva, esp-ben nem vagyok biztos:

inditas_www.kepfeltoltes.hu_.png

  • Like 1
Elküldve

Köszi, hogy megnézted!

Nekem is kb ezek vannak, egy kivétellel. Nekem az ABS is világít, de cserébe az izzítás ikon soha. Még télen -10-ben se. Bár gondolom azért működik az izzítás, mert nem indul nehezebben télen sem. Egyszer a pécsi Opelben mikor ott jártam rá is kérdeztem, de azt mondták annak ilyennek kell lennie. Igaz, hogy az én motorom más, mint a tiéd.

ABS-ről jut eszembe, neked is csinálja ezt az önellenőrzést? Mikor indulás után először eléred a 20 km/h-t valami koppan.

Sport gomb: Akkor sem kapcsol ki ha hosszan nyomod, kb 5 másodpercig a gombot? Nekem a km helyére írja ki hogy ESP OFF és a kis sárga ikon is világít.

Érdekes, hogy ezek szerint többféle verziója van ennek a sport üzemmódnak. Mert nekem a kormányzás és a gázreakció nem tér el szinte semennyire.

Elküldve

Hát, majd meghallgatom a dolgokat, meg kipróbálom.

Jelenleg még nincs rendszámom, így max itt a parkolóban tudom használni, vagy sárga 5napossal, ha muszáj lenne.
De remélem hétfőn végre el tudom intézni a papirokat és kap normális rendszámot.

Aztán utána úgyis kell menni boltba, majd fülelek.

Elküldve

Lehet kérdeztem már, de valaki mostanában nem csináltatott navigáció magyarítást?

Keresek egy megbízható helyet, ahol max egy "Szent Istvánért" megcsinálnák.

Elküldve

Sziasztok!

Következő kérdéssel fordulok hozzátok-szerintem elég egyedi probléma-.Az autómban különleges büdös szagot véltem felfedezni leengedett ablaknál(égett műanyag vagy égett festékszagra emlékeztet-vagy valami elektromos égett szagra). :confused:

Félek,hogy nehogy valami nagyobb gond legyen. :(

egyébként a motortérből jön a szag és csak időközönként érezni,nem állandóan.nagyon fura-nem nagyon merek vele közlekedni,de muszáj munkába járni.

valakinek volt már hasonló problémája,valaki tud valami hasznosat mondani erre? :icon14:

nem tudom esetleg valami összefüggés lehet ,hogy nem világít a parkolólámpám?

előre is köszönöm a válaszokat

Elküldve

Sziasztok!

Következő kérdéssel fordulok hozzátok-szerintem elég egyedi probléma-.Az autómban különleges büdös szagot véltem felfedezni leengedett ablaknál(égett műanyag vagy égett festékszagra emlékeztet-vagy valami elektromos égett szagra). :confused:

Félek,hogy nehogy valami nagyobb gond legyen. :(

egyébként a motortérből jön a szag és csak időközönként érezni,nem állandóan.nagyon fura-nem nagyon merek vele közlekedni,de muszáj munkába járni.

valakinek volt már hasonló problémája,valaki tud valami hasznosat mondani erre? :icon14:

nem tudom esetleg valami összefüggés lehet ,hogy nem világít a parkolólámpám?

előre is köszönöm a válaszokat

Nem kéne minden fórumba beírni.

Bőven elég, ha egy helyre beírod.

Elküldve

Nem kéne minden fórumba beírni.

Bőven elég, ha egy helyre beírod.

rendben,csak nem tudom pontosan,hogy ez milyen fajta hiba lehet,mert nem vagyok autószerelő-segítséget szeretnék kérni azoktól akik esetlegesen értelmesen tudnak hozzászólni.

de azért köszi a segítséget-ezzel nem vagyok előrébb

Elküldve

Mi az a parkolólámpa?

Gondolom elégett valami kábel a lámpa körül.

Ha kicsit pontosabban irod le, milyen autó, milyen lámpa lehet tudunk segíteni, de lehet egy autószerelő 5perc alatt meg is csinálja neked.

nem világít a parkolólámpám?

Elküldve

rendben,csak nem tudom pontosan,hogy ez milyen fajta hiba lehet,mert nem vagyok autószerelő-segítséget szeretnék kérni azoktól akik esetlegesen értelmesen tudnak hozzászólni.

de azért köszi a segítséget-ezzel nem vagyok előrébb

Hidd el, aki benéz ebbe a topikba, az benéz a többibe is.

Ráadásul össze vissza lesznek a válaszok és a kérdések, és te sem fogod tudni követni

Mint ahogy látszik is, hogy itt is megkérdezte vki, hogy mi az a parkolólámpa, meg a másik topikban is.

Elküldve

Sziasztok!

Tudnátok nekem egy OBD 2-es diagnosztikai műszert ajánlani, ami rendesen működik.

Olyan kellene, ami az Astrámhoz és a Hondámhoz is megfelelő.

Gondolom az Opcom kilőve nem?

Elküldve

Mi az a parkolólámpa?

Gondolom elégett valami kábel a lámpa körül.

Ha kicsit pontosabban irod le, milyen autó, milyen lámpa lehet tudunk segíteni, de lehet egy autószerelő 5perc alatt meg is csinálja neked.

parkolólámpa-szerintem helyzetjelző(nem magyar nyelven ír a fedélzeti)

Ha elégett volna valami kábel a lámpa körül,akkor nem érezném ezt a szagot már kb egy hete és nem hiszem,hogy ez a szag ismétlődve jelentkezne.

tehát nem egyszerű.

igen az autó(amit elfelejtettem) 2007 astraH caravan 1.7 ,74 KW

Elküldve

Szerintetek egy bicikli (26"-os MTB) befér az 5 ajtósba ha lehajtom a hátsó üléstámlákat? Esetleg ha kikapom a bicaj eső kerekét? Gyors-záras a tengelye, úgyhogy nem tart semmiből.

Vagy mindenképp a tetőn kéne vinnem...?

Elküldve

Szerintetek egy bicikli (26"-os MTB) befér az 5 ajtósba ha lehajtom a hátsó üléstámlákat? Esetleg ha kikapom a bicaj eső kerekét? Gyors-záras a tengelye, úgyhogy nem tart semmiből.

Vagy mindenképp a tetőn kéne vinnem...?

Nekem sikerült berakni első kerékkel is, de nem egyszerű feladat.

Elkínlódtam vele, míg bement minden része és az ajtót is le tudtam csukni. :)

Elküldve

A legegyszerűbb, ha kiszeded az első kereket, 1 ülés lehajt, és szépen beállítod, lánckörüli részt letakarod valamivel és akkor még csomagokkal sem kell legózni.

Ha minen ülést tudsz külön-külön döntögetni, és szeretnének hátul is utazni, akkor középre rakd a bringát, és a kormányt forgasd el vízszintbe. Nem mondom hogy hosszútávon vállalható, de ilyen az élet :D

Létezett ilyen amúgy gyárilag is (minden verzióhoz kérhetően), meg van ez is:

http://www.radstand.de/04_Gallery/scripts/showalbum.php?albumposition=20,2,2,0

De ez mocskos drága, és sztem a megvalósítása nem is bonyolult.

Elküldve

Szerintetek egy bicikli (26"-os MTB) befér az 5 ajtósba ha lehajtom a hátsó üléstámlákat? Esetleg ha kikapom a bicaj eső kerekét? Gyors-záras a tengelye, úgyhogy nem tart semmiből.

Vagy mindenképp a tetőn kéne vinnem...?

Én vittem már kettőt is benne igaz a kormány el volt fordítva,de soha többet kettőt egyszerre.

1 nél ülések lehajt kormány kilazít, elfordít, első kerék első ülés mögé befordít és jó utat.de a kezdet hogy hátsó lököst letakarod mert sérülhet

tervbe van tetőre bicajtartó(csomagtartó van) de rá akarok próbálni 1 hátsó ajtós szállítót ami nem takarja a lámpát mert arra 3 is fér akár és abból csak 1 jó felső tartó jön ki árban

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.