Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Sziasztok!

Tudnátok nekem segíteni mert az autómhoz keresnék alkatrészt és a szerelőm össze írt egy pár dolgot.

A következőket írta:

Ha valamit rosszul írnék akkor elnézést

-műszercsoport

-jobb első futómű

-jobb első sárvédő

-jobb első ajtó

-jobb első fényszóró

-írták hogy a küszöb is kellene jobb oldalra

Köszönöm.

Vaterán nézz szét, ott szinte minden felsorolt alkatrész van.

Elküldve

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy lenne egy GTC gyári recaro ülés szett!

Ez bele lehet tenni az 5 ajtósba??

Mert a GTC-ben az első üléseknél van az üléslehajtó meg középen is valami, meg hasonló dolgok...a légszák szerintetek ugyanolyan??

A hátsó ülést gondolom nem lehet betenni?!

Elküldve
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy lenne egy GTC gyári recaro ülés szett!

Ez bele lehet tenni az 5 ajtósba??

Mert a GTC-ben az első üléseknél van az üléslehajtó meg középen is valami, meg hasonló dolgok...a légszák szerintetek ugyanolyan??

A hátsó ülést gondolom nem lehet betenni?!

Én csak annyit tudok hogy AstraGnél a 3ajtós hátsó ülése és az 5 ajtós hátsó sora ugyanolyan, egymással felcserélhető.

Elküldve

Sziasztok!

Valaki már vett le üléshuzatot és mosás ügyileg is már van tapasztalata?

Mennyire macera levenni és visszatenni?

Köszi a választ.

Azt az infót kaptam, hogy az üléshuzat levétele csak az egész ülés kiszedésével lehetséges és az oldallégzsákot is le kell szerelni. Aucs! :D

Elküldve

Halihó!

Cimborámmal most hoztunk el Kaposvárról egy 2005-ös 1.8 (Z18XE) (125LE) GTC-t. Pár kérdés felmerült amire keressük a válaszokat:

- hogyan működik a tempomat? :D

- mit csinál pontosan a SPORT gomb?

- vezérlés intervallum?

- mi a különbség a 125 és a 140 LE-s változat között?(ECU? vagy valami hardver is?)

- utólagos xenont befogadja-e a computer vagy majd hibát dobál?

- a lámpamosó ezek szerint csak dísznek van ott/avagy hogyan működik?(hosszú húzásra nem)

köszi előre is! :icon4:

640467532_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve
Halihó!

Cimborámmal most hoztunk el Kaposvárról egy 2005-ös 1.8 (Z18XE) (125LE) GTC-t. Pár kérdés felmerült amire keressük a válaszokat:

- hogyan működik a tempomat? :D megnyomod a gombot, és viszi az autót magától :icon4: konkrétan mi a kérdés???

- mit csinál pontosan a SPORT gomb? gázreakcio jobb lesz, sportosabbnak érzed. plusz ha van benne ilyen akkor bekeményiti a futomüvet

- vezérlés intervallum? 90.000 km/6év

- mi a különbség a 125 és a 140 LE-s változat között?(ECU? vagy valami hardver is?) tök más a motor is.

- utólagos xenont befogadja-e a computer vagy majd hibát dobál? ha can-bus ost raksz bele azt befogadja, a simát nem

- a lámpamosó ezek szerint csak dísznek van ott/avagy hogyan működik?(hosszú húzásra nem) az nem lámpamosó, az csak egy díszkocka :icon4:

köszi előre is! ;)

[ig]http://kepfeltoltes.hu/110703/640467532_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve

Tempomat működése:

A tempomaton 2 gomb van, egy billenő (fel/le) és egy hosszú.

- ezt pontosan nem tudom, de talán 40-50 km/h sebesség az alsó határ, amikor bekapcsolható

- bekapcsolni a "billenő fel" gombbal lehet, majd leveszed a lábad a gázpedálról (a kilóméter számlapon jobb alul egy zöld lámpa világít)

- ha már bekapcsoltad, a "billenő fel" gomb folyamatos nyomásával növeli, a "billenő le" gomb folyamatos nyomásával pedig csökkenteni lehet a sebességet

- kikapcsolni a tempomaton is lehet a hátsó hosszú gomb megnyomásával vagy a fékre lépve és asszem a kuplungra lépve is (de ez kérdéses)

- ha kikapcsoltad és nem módosítottad a sebváltót, visszakapcsolható az előzőleg beállított sebességre úgy, hogy a "billenő le" gombot nyomod meg.

- a tempomat bekapcsolt állapotában a gázzal is növelhető a sebesség, de amikor a gázról leveszed a lábad, visszaáll a beállított sebességre

Elküldve
Tempomat működése:

A tempomaton 2 gomb van, egy billenő (fel/le) és egy hosszú.

- ezt pontosan nem tudom, de talán 40-50 km/h sebesség az alsó határ, amikor bekapcsolható 30km/h-ra emlékszem

- bekapcsolni a "billenő fel" gombbal lehet, majd leveszed a lábad a gázpedálról (a kilóméter számlapon jobb alul egy zöld lámpa világít)

- ha már bekapcsoltad, a "billenő fel" gomb folyamatos nyomásával növeli, a "billenő le" gomb folyamatos nyomásával pedig csökkenteni lehet a sebességet

- kikapcsolni a tempomaton is lehet a hátsó hosszú gomb megnyomásával vagy a fékre lépve és asszem a kuplungra lépve is (de ez kérdéses) 100%, hogy a kuplunggal is kikapcsol

- ha kikapcsoltad és nem módosítottad a sebváltót, visszakapcsolható az előzőleg beállított sebességre úgy, hogy a "billenő le" gombot nyomod meg. tökéletes pl. lakott terület és főút váltakozásánál

- a tempomat bekapcsolt állapotában a gázzal is növelhető a sebesség, de amikor a gázról leveszed a lábad, visszaáll a beállított sebességre hacsak nem nyomod meg újra a "billenő fel"-t

Én utólag szereltettem be, és nagyon kényelmes funkció, nem bántam meg. Még lakott területen is használom.

Elküldve
Én utólag szereltettem be, és nagyon kényelmes funkció, nem bántam meg. Még lakott területen is használom.

Köszi a kiegészítést, nem voltam mindenben 100% biztos.

Elküldve

Ha nem csak egy dísz kocka, akkor a lámpamosó csak bekapcsolt fényszórónál működik, és míg az ablakra akármilyen gyakran tudsz mosófolyadékot nyomni, a lámpára csak minimum 2 percenként.

Elküldve

Hű köszönjük de akkor itt valami félreértés van...most akkor melyik is a tempomat? nem a világítástól jobbra fenn? mert az tekerős nem kapcsolgatós-nyomogatós! Jelzem nekem a coupe-ban a tempomat úgy működik ahogy leírtátok de azt eddig is tudtam :D

Elküldve

Akkor lehet dísz mert természetesen bekapcsolt lámpánál próbáltuk de nem jött ki... :D

Ha nem csak egy dísz kocka, akkor a lámpamosó csak bekapcsolt fényszórónál működik, és míg az ablakra akármilyen gyakran tudsz mosófolyadékot nyomni, a lámpára csak minimum 2 percenként.
Elküldve
Akkor lehet dísz mert természetesen bekapcsolt lámpánál próbáltuk de nem jött ki... :D

Nézz a kocsi alá elölről és fogod látni hogy van e a "kocka" mögött valami vagy nincs, mert ha nincs ott semmi akkor ne várj tőle semmit :icon4:

Elküldve
Hű köszönjük de akkor itt valami félreértés van...most akkor melyik is a tempomat? nem a világítástól jobbra fenn? mert az tekerős nem kapcsolgatós-nyomogatós! Jelzem nekem a coupe-ban a tempomat úgy működik ahogy leírtátok de azt eddig is tudtam :icon4:

Az véletlenül nem a műszerfal-világítás fényerő-szabályozója? :D

Elküldve
Az véletlenül nem a műszerfal-világítás fényerő-szabályozója? :D

De szerintem is arra gondolt. A tempomat kapcsolója a bal oldali bajuszkapcsoló (indexkapcsoló) külső szélén van (ha van...). :icon4:

Elküldve

Hello!

Átléptem a 75000km-et az autóval. Van-e ilyenkor valami előírt szerviz? Ékszíj, gyertyák, stb...

Olajat kb. 10000km-re előbb cseréltem (3hónapja), fekbetéteket 3000km-rel ezelőtt.

1.8-as 2006-os Astráról van szó, Z18XER a motorkódja.

Elküldve

Sziasztok!

Mostanában a házunk előtt nem záródik rendesen a távirányító megnyomására a kocsi. Előfordul máshol is, de itt sűrűbben, mint másutt. Vidéken például mindig elsőre zár, nyitni meg a ház előtt is általában elsőre nyit. Eléggé aggaszt a dolog, hogy nem-e valaki lehallgatja/zavarja a jelet kocsilopás céljából. De az a furcsa, hogy a külön távirányítós riasztó/rablásgátló mindig elsőre megy. Szeretném azt hinni, hogy csak valami a környező lakásokból kiszűrűdő interferencia miatt nem működik. Szerintetek ez csak paranoia, vagy kezdjek aggódni?

Ha egyszer kifigyelik az ugrókódot akkor az utánna akármikor nyitható? Az olvastam, hogy ehhez elég két egymás utáni rádiójel. Így viszont tetszóleges autó akárhonnan ellopható. Este van egy jele a rablónak a kocsi bezárásáról, reggel a nyitásáról. Mit lehet ez ellen tenni, ha egyszer lehallgatták a jelet? Feltételezem, hogy kulcs, kocsi átprogramozása elég borsos áron van, meg nem is lehet nyilvánvalóan minden este megoldani.

Ehhez kapcsolódó bónusz kérdés. :D Hogyan lehet bezárni a kocsit kulccsal? Egyáltalán be lehet? Kulcslyuk csak a vezetőoldali ajtón van és nekem csak azt az ajtót zárja, a többi nyitva marad kulcsos zárással. Van erre valami megoldás?

Elküldve
Sziasztok!

Mostanában a házunk előtt nem záródik rendesen a távirányító megnyomására a kocsi. Előfordul máshol is, de itt sűrűbben, mint másutt. Vidéken például mindig elsőre zár, nyitni meg a ház előtt is általában elsőre nyit. Eléggé aggaszt a dolog, hogy nem-e valaki lehallgatja/zavarja a jelet kocsilopás céljából. De az a furcsa, hogy a külön távirányítós riasztó/rablásgátló mindig elsőre megy. Szeretném azt hinni, hogy csak valami a környező lakásokból kiszűrűdő interferencia miatt nem működik. Szerintetek ez csak paranoia, vagy kezdjek aggódni?

Ha egyszer kifigyelik az ugrókódot akkor az utánna akármikor nyitható? Az olvastam, hogy ehhez elég két egymás utáni rádiójel. Így viszont tetszóleges autó akárhonnan ellopható. Este van egy jele a rablónak a kocsi bezárásáról, reggel a nyitásáról. Mit lehet ez ellen tenni, ha egyszer lehallgatták a jelet? Feltételezem, hogy kulcs, kocsi átprogramozása elég borsos áron van, meg nem is lehet nyilvánvalóan minden este megoldani.

Ehhez kapcsolódó bónusz kérdés. :D Hogyan lehet bezárni a kocsit kulccsal? Egyáltalán be lehet? Kulcslyuk csak a vezetőoldali ajtón van és nekem csak azt az ajtót zárja, a többi nyitva marad kulcsos zárással. Van erre valami megoldás?

Szia!

Kulccsal sajna nem záródik be az összes ajtó, csak a vezető oldali.

Így a bal első ajtóval nincs gond, azt a kulccsal tudod bezárni.

A jobb elsőt és a hátsókat pedig úgy, hogy az ajtók oldalán, ahol a gyerekvédelem zár is van, van egy plusz nyílás, amibe pontosan beleillik az indítókulcs. Ebbe a nyílásba kell a kulcsot bedugni és - ha jól emlékszem - benyomni, és egy kattanást lehet hallani, majd becsukod az ajtót.

P1040430_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kinyitás: kulccsal első ajtó nyit, majd akkor nyit a többi ajtó is, amikor kinyitod az első ajtót.

Még egy gond van, a csomagtér ajtó. Sajna arra most nem emlékszem, hogy mi módon zárható, de annak is meg van a trükkje.

Ha gondolod, utána nézek.

Üdv.

Elküldve (edited)
Sziasztok!

Mostanában a házunk előtt nem záródik rendesen a távirányító megnyomására a kocsi. Előfordul máshol is, de itt sűrűbben, mint másutt. Vidéken például mindig elsőre zár, nyitni meg a ház előtt is általában elsőre nyit. Eléggé aggaszt a dolog, hogy nem-e valaki lehallgatja/zavarja a jelet kocsilopás céljából. De az a furcsa, hogy a külön távirányítós riasztó/rablásgátló mindig elsőre megy. Szeretném azt hinni, hogy csak valami a környező lakásokból kiszűrűdő interferencia miatt nem működik. Szerintetek ez csak paranoia, vagy kezdjek aggódni?

Ha egyszer kifigyelik az ugrókódot akkor az utánna akármikor nyitható? Az olvastam, hogy ehhez elég két egymás utáni rádiójel. Így viszont tetszóleges autó akárhonnan ellopható. Este van egy jele a rablónak a kocsi bezárásáról, reggel a nyitásáról. Mit lehet ez ellen tenni, ha egyszer lehallgatták a jelet? Feltételezem, hogy kulcs, kocsi átprogramozása elég borsos áron van, meg nem is lehet nyilvánvalóan minden este megoldani.

Ehhez kapcsolódó bónusz kérdés. :D Hogyan lehet bezárni a kocsit kulccsal? Egyáltalán be lehet? Kulcslyuk csak a vezetőoldali ajtón van és nekem csak azt az ajtót zárja, a többi nyitva marad kulcsos zárással. Van erre valami megoldás?

Szia!

Kulccsal sajna nem záródik be az összes ajtó, csak a vezető oldali.

Így a bal első ajtóval nincs gond, azt a kulccsal tudod bezárni.

A jobb elsőt és a hátsókat pedig úgy, hogy az ajtók oldalán, ahol a gyerekvédelem zár is van, van egy plusz nyílás, amibe pontosan beleillik az indítókulcs. Ebbe a nyílásba kell a kulcsot bedugni és - ha jól emlékszem - benyomni, és egy kattanást lehet hallani, majd becsukod az ajtót.

[ig]http://kepfeltoltes.hu/110706/P1040430_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kinyitás: kulccsal első ajtó nyit, majd akkor nyit a többi ajtó is, amikor kinyitod az első ajtót.

Még egy gond van, a csomagtér ajtó. Sajna arra most nem emlékszem, hogy mi módon zárható, de annak is meg van a trükkje.

Ha gondolod, utána nézek.

Üdv.

Egy picit talán egyszerűbb (ha az aksi nincs lemerülve), de legalábbis gyorsabb, ha minden ajtót becsuksz, majd a jobb első ajtót kinyitva, a középkonzolon lévő ajtózár gombot megnyomod, ajtók zárnak, jobb elsőt becsukva az autó be lesz zárva, csomagtartóval, tanksapkafedővel együtt.

Mikkamano leírásával is zárható az autó, ezt a módszert akkor nagyon hasznos tudni ha lemerül a kocsi aksija.

Módosítva : uhuhu
Elküldve

Köszönöm az ajtózárós tippeket. Nagyon hasznosak.

Esetleg valaki az ugrókódos témában járatos ember a többi kérdésre a választ? Ha nem lesz senki, akkor majd mikor ráérek utánnanézek és megírom.

Elküldve
Köszönöm az ajtózárós tippeket. Nagyon hasznosak.

Esetleg valaki az ugrókódos témában járatos ember a többi kérdésre a választ? Ha nem lesz senki, akkor majd mikor ráérek utánnanézek és megírom.

Szerintem nem bibelodnek taviranyito kodokkal, nyitashoz a zarkitepes, vagy ablakbetores sokkal egyszerubb. Arrol nem is beszelve, hogy az ugrokod nyilvan nem ugy mukodik, hogy egy adatbol mar egyertelkmu a kovetkezo.

Elküldve

A mi 1.6XER-ünk zár minden ajtót kulccsal! Korábban már használtuk a kulcsos zárást és működött, de ma külön megvizsgáltam - zár minden ajtót, és a csomagteret is a kulcs!

Az ugrókódos zár/riasztó kikódolása 2 egymást követő jel levételével megtörténhet - korábban olvastam egy cikket erről Az Autó-ban. Azok a jelek, amiket "Astra H Z16XEP" leírt, éppen a kódlopás tünetei. Hasonlót tapasztaltam tavaly Győrben a plázánál - de ott direkt árnyékolták a parkolót! ...persze ezt csak akkor tudtam meg, amikor ott helyben elemet cseréltem a Toyota kulcsában!!! :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.