Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


sznuni

Recommended Posts

Sziasztok!

Képzeljétek, ma reggel a totalcar oldalról ráakadtam egy igen furcsa express hirdetésre.

12e km-t futott 2004-es H astrát árultak 123000 ft-ért. Először azt hittem, elírta az árat. A hirdetés szövegében azt írta, hogy egy bajban lévő családnak akar segíteni, és aki először telefonál, az viheti. Felhívtam, úgy tűnik másodiknak, tehát állítólag pont előttem elvitték (a hirdetés feladása után kb. 5 perccel). Azt mondta az (állítólagos) eladó, hogy azért adja ilyen olcsón, mert ez a legrosszabb autója, és nem kell neki, és különben belökné a Dunába. Egyébként plüss kárpittól kezdve műholdas követőig minden extrával fel volt szerelve, az új ára 6,5 millió volt, és teljesen újszerű állapotban volt most is. Csak azt nem értem, ha ennyire segíteni akart valakin, miért pont 123e ft-ot kért, hiszen tízszer ennyiért is simán el lehetett volna adni. Vagy ha hirtelen pont ennyi kellett, akkor egy ilyen ember akinek ez a legrosszabb autója, egyszerűen elővesz a pénztárcájából ennyi pénzt.

Szóval igencsak gyanús, de vajon miért ad fel valaki egy ilyen vélhetően kamu hirdetést? Na mi szóltok hozzá?

Szerintem kamu volt, akinek ekkora arca van, hogy ez volt a legrosszabb autója és azért ezt akarja eladni, és ráadásul 123.000 ft-ért.... Miért nem vett elő valamelyik zsebéből, és azt adta volna inkább oda. Valakit jól megszopattak!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy kis problémám. Fekete autó, már egyszer asszem írtam erről, de nem kaptam használható infót.

Az autómosás kész rémálom. Valaki leírhatná hogy tudja úgy lemosni a fekete járgányát hogy az nem lesz foltos mint a zebra.

Próbálkoztam már mindennel, szarvasbőrrel, vileda kendővel de semmi. Valahol én cseszem el az tuti, azért is vok kiváncsi ki hogy csinálja. De kérlek láma vok, ezért lépésről-lépésre írjatok le mindent! :devlish:

Előre is köszi :lol:

Peti

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy kis problémám. Fekete autó, már egyszer asszem írtam erről, de nem kaptam használható infót.

Az autómosás kész rémálom. Valaki leírhatná hogy tudja úgy lemosni a fekete járgányát hogy az nem lesz foltos mint a zebra.

Próbálkoztam már mindennel, szarvasbőrrel, vileda kendővel de semmi. Valahol én cseszem el az tuti, azért is vok kiváncsi ki hogy csinálja. De kérlek láma vok, ezért lépésről-lépésre írjatok le mindent! :devlish:

Előre is köszi :lol:

Peti

fekete autót nem lehet lemosni szépen... ez ilyen. a mi fekete autónkat se nagyon lehet.

max rengeteg víz, és nagyontiszta viledával, ugy hogy minden nagy törlés után kimosod tiszta vizzel.

kész szopás.

nekünk nem lesz több fekete autónk...

Link to comment
Megosztás:

Otthon slaggal tökéletes eredményt lehet elérni, ha mosás után, a már éppen csak nedves autót (pár csepp) egy szintén csak éppen Clin-es viledáva (nagyon enyhén nedves:D:D!!!!!)l, de nem a szarvasbőrössel szerintem az egy gagyi dolog (nekem nem vált be rosszul törölt) hanem ami ilyen sima általános vileda, pamutszerű vagy "nemistudommilyen" anyagból (sárga vagy kék vagy halványsárga mintás vileda feliratokkal:D->ilyenek vannak most is)... és persze ez is csak akkor hatékony ha előtte nem viaszozod le az autót (inkább csak nyáron), télen meg inkább a kézimosó, lépésről-lépésre, vigyél egy szivacsot (nehogy kefét), és a végén a cseppmentesen száradó (ioncserélt) vízzel öblítsd le, és ha bevonatot is raktál rá, nehogy áttöröld mert attól lesz foltos!

A gumilehúzó sem rossz, de a rongy szerintem precízebb!:lol:

http://www.progressziv.hu/termek/Vileda_egyben.jpg a sárga a nyerő:lol:

Nekem ez vált be a fekete autókon!:lol:

Sziasztok!

Van egy kis problémám. Fekete autó, már egyszer asszem írtam erről, de nem kaptam használható infót.

Az autómosás kész rémálom. Valaki leírhatná hogy tudja úgy lemosni a fekete járgányát hogy az nem lesz foltos mint a zebra.

Próbálkoztam már mindennel, szarvasbőrrel, vileda kendővel de semmi. Valahol én cseszem el az tuti, azért is vok kiváncsi ki hogy csinálja. De kérlek láma vok, ezért lépésről-lépésre írjatok le mindent! :devlish:

Előre is köszi :lol:

Peti

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Nahh igen, asszem itt cseszem el a dolgot: és ha bevonatot is raktál rá, nehogy áttöröld mert attól lesz foltos! :devlish:

Mondjuk igen, tavaly előtt még nem nagyon voltak gondok, de most megnéztem a flakont. Akkor majd kap korpa elleni sampont :lol:

Ha elmúlik ez az esős idő majd ki is próbálom.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Nem tudom, volt-e olyan aki próbálta már, az ilyen emelt fényerejű, xenon hatású (+50%,+90%)... stb. izzókat?

Én sima h7-est használok, néha kicsit kevésnek érzem, de az élettartamra nincs panaszom, 2-3-4 év/izzó kb...

Azt mondták a boltban, hogy kb felére esik az élettartam, ez mennyire igaz?

Arra vagyok kíváncsi, hogy ennek függvényében megéri-e a csere szerintetek, tényleg annyival jobban látni...

Szóval mik a tapasztalatok?

Köszi! :devlish:

Ja és hogy melyik márkát ill. típust ajánljátok és melyiket nem?

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, volt-e olyan aki próbálta már, az ilyen emelt fényerejű, xenon hatású (+50%,+90%)... stb. izzókat?

Én sima h7-est használok, néha kicsit kevésnek érzem, de az élettartamra nincs panaszom, 2-3-4 év/izzó kb...

Azt mondták a boltban, hogy kb felére esik az élettartam, ez mennyire igaz?

Arra vagyok kíváncsi, hogy ennek függvényében megéri-e a csere szerintetek, tényleg annyival jobban látni...

Szóval mik a tapasztalatok?

Köszi! :devlish:

Ja és hogy melyik márkát ill. típust ajánljátok és melyiket nem?

Előre szólok csak saját vélemény, szóval nem feltétlenül igaz :lol: Szerintem nem sok értelme van a xenon "hatású" izzóknak. A legegyszerűbb megoldás és talán a legjobb is, ha egyszerűen nagyobb fényerejű normál izzót veszel. Olcsóbb is mint a xenon utánzat, és jobb is. Bárdiba, Unixba jó áron lehet kapni őket. Viszont ami nagyon fontos, hogy a fényszórókat be kell állítani normálisan, mert hiába van bármilyen jó izzód, ha nem oda világít ahova kell. A Hella szerintem általánosan jó, de biztos van más márka is, ami tudja azt a minőséget. Hogy mennyi lehet az élettartama nem tudom, de szerintem két évet biztos kibír.

Link to comment
Megosztás:

Szóval akkor érezhető egy ilyen emelt fényerejű izzó használata éjszaka, vagy azért nem lényegesen jobb?

Előre szólok csak saját vélemény, szóval nem feltétlenül igaz :devlish: Szerintem nem sok értelme van a xenon "hatású" izzóknak. A legegyszerűbb megoldás és talán a legjobb is, ha egyszerűen nagyobb fényerejű normál izzót veszel. Olcsóbb is mint a xenon utánzat, és jobb is. Bárdiba, Unixba jó áron lehet kapni őket. Viszont ami nagyon fontos, hogy a fényszórókat be kell állítani normálisan, mert hiába van bármilyen jó izzód, ha nem oda világít ahova kell. A Hella szerintem általánosan jó, de biztos van más márka is, ami tudja azt a minőséget. Hogy mennyi lehet az élettartama nem tudom, de szerintem két évet biztos kibír.
Link to comment
Megosztás:

Szóval akkor érezhető egy ilyen emelt fényerejű izzó használata éjszaka, vagy azért nem lényegesen jobb?

Nálam egyértelműen érezhető volt, de ez lehet, hogy autó (lámpa) függő, úgyhogy nem merem azt mondani, hogy minden autónál ugrásszerű változást hoz.

Hátha van valaki, aki nálam tapasztaltabb és megmondja, hogy mi a legjobb :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Én amikor erősebb fényű izzót vettem, először csak az egyiket cseréltem ki és bekapcsoltam a lámpát. Fehérebb a fénye, észrevehetően jobban világít. Ahogy előttem is írták, a legfontosabb, hogy jól legyen a fényszóró beállítva. Az erősebb fényű izzó szerintem jó választás, az ál-xenon inkább pénzkidobás. Én korábban Tungsram Megalux +50%-ot használtam (Bauhaus, 3000 Ft/pár, de régebben), bő két év volt az élettartama az Astra G-ben. Most a Zafira B-ben még az eredeti Osram van, az autó két éves. Ha kiég valamelyik, akkor párban cserélem Philips +50%-osra (már megvettem, 7000 Ft/pár, Norauto). Remélem az is bírja majd legalább ennyi ideig. A Philips ára a fájdalomküszöb fellett volt, de a Tungsram ára is rendesen felment azóta :devlish:.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Nekem OSRAM Night Breaker-el van fél éves tapasztalatom egy C Vectra-ban. A gyári szintén OSRAM izzóhoz képest sokkal fehérebb a fénye, érezhetően jobban bevilágítja az utat, még vizes burkolaton is jobban látni vele. Élettartamról nem tudok nyilatkozni, de kíváncsi vagyok meddig fogja bírni a diesel remegését :devlish: A gyári égővel sem volt rossz bár még fiatal az autó, alig múlt fél éves (na jó, már 2008-ban legyártották). Viszont az ősszel volt nálam két hónapot egy másfél éves C Veki, na az katasztrófa volt. Sárga és erőtlen volt a fénye. Azt nem néztem milyen izzó volt benne, de nem lehetett sokat látni vele.

Már arra is gondoltam, hogy ezek a modern, vetítőlencsés fényszórók mintha visszafogottabb fényerővel rendelkeznének. Az előző autóm egy C Corsa volt, hagyományos fényszóróval, egy pár normál Tesla égővel, és tökéletesen lehetett vele látni, éles kontúrja, és viszonylag fehér fénye volt.

Szóval nekem mondhatni kötelező "upgrade" volt az emelt fényerejű égő.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Tudtommal a Z14XEP motorok a gyártás kezdete óta EURO IV-es normájú motorok.

Ha jól tudom a motorkód Z karaktere pont ezt jelenti.

Akkor hogyan lehet az hogy a forgalmi engedélyben a környezetvédelmi besorolás (V.9) 6-os ami EUROIII-as besorolás.

Az új környezetvédelmi vizsgálatnál, a műszaki vizsgán ez ugye kék plakettet jelent zöld helyett.

Lehet e miatt reklamálni a vizsgán?

Vagy amiatt van ez így, mert a EURO IV-es norma csak 2005-től volt szabvány, az enyém pedig 2004-es?

Akinek 2005- vagy utáni gyártású 1.4-es Astra H-ja van nézze meg lszi., hogy mi van a forgalmi V.9-es pontjához írva.

Előre is köszönöm a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vettem a 7en egy astra H-t Enjoy 2007.09 -hós!

z14xep a motor! Most akkor ez láncos ugye? És twinport is? mert nekem erről senki nem beszélt!

Plussz tükörfűtés az alapból van ebbe a szériába, vagy az nincsen?

köszi

A Z14XEP motor láncos és twinport-os.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Tudtommal a Z14XEP motorok a gyártás kezdete óta EURO IV-es normájú motorok.

Ha jól tudom a motorkód Z karaktere pont ezt jelenti.

Akkor hogyan lehet az hogy a forgalmi engedélyben a környezetvédelmi besorolás (V.9) 6-os ami EUROIII-as besorolás.

Az új környezetvédelmi vizsgálatnál, a műszaki vizsgán ez ugye kék plakettet jelent zöld helyett.

Lehet e miatt reklamálni a vizsgán?

Vagy amiatt van ez így, mert a EURO IV-es norma csak 2005-től volt szabvány, az enyém pedig 2004-es?

Akinek 2005- vagy utáni gyártású 1.4-es Astra H-ja van nézze meg lszi., hogy mi van a forgalmi V.9-es pontjához írva.

Előre is köszönöm a válaszokat.

Nekem 2005/7 havi a gép, Z14XEP, és a V.9-es pontban 09-es kód látható, tehát Euro4. Szerintem Nálad a 2004-es gyártás miatt írták a 6-ost, de a károsanyag-kibocsátási normál szerintem ettől még Euro4.

Link to comment
Megosztás:

A H Astrát hogy csinálhaták meg úgy hogy nincs benne vizhőfokmérő ez egy hatalmas hiba! :rolleyes:

Tudtak autónként spórolni 5000 ft-ot, ami 1000000 eladott autónál már jókora összeg. Egyébként én is furcsálltam újkorában, de már megszoktam, sőt hosszabb úton test modban mindig a vízhőfokmérőre állítom.

Link to comment
Megosztás:

Tudtak autónként spórolni 5000 ft-ot, ami 1000000 eladott autónál már jókora összeg. Egyébként én is furcsálltam újkorában, de már megszoktam, sőt hosszabb úton test modban mindig a vízhőfokmérőre állítom.

És ha nincs BC akkor is meg tudom nézni a víz hőfokát? vagy hogy jutok el Test módba?

Link to comment
Megosztás:

És ha nincs BC akkor is meg tudom nézni a víz hőfokát? vagy hogy jutok el Test módba?

Próbáld ki! Settings gomb egyszer megnyom és elenged, ezután megnyom még egyszer, de most addig nyomni, amíg nem sípol egyet, és írja, hogy TEST MODE. Ezután a BC gombbal tudsz lépegetni a menüben, én a 7. oldalt szoktam megnézni, ez a generátor töltőfeszültségét mutatja, a 9. oldalon pedig a V: a kocsi sebessége, a T: a hűtővíz hőmérséklet.

Link to comment
Megosztás:

Próbáld ki! Settings gomb egyszer megnyom és elenged, ezután megnyom még egyszer, de most addig nyomni, amíg nem sípol egyet, és írja, hogy TEST MODE. Ezután a BC gombbal tudsz lépegetni a menüben, én a 7. oldalt szoktam megnézni, ez a generátor töltőfeszültségét mutatja, a 9. oldalon pedig a V: a kocsi sebessége, a T: a hűtővíz hőmérséklet.

Hát ez nekem nem működik próbáltam úgy is hogy ha állt a motor ill. ha ment de semmi, nem sípol a settings hiába nyomom hosszan a BC meg csak annyit ír hogy NO Function !

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.