FBalazs Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 egy "újonc" kérdésem lenne Hozzátok: az ESP tulajdonképpen hogy működik? ha az érzékelők valamelyik kerék megcsúszását érzékelik, akkor elveszik a gázt? gondolom ennél azért bonyolultabb a dolog. köszi az okosítást Talán valami német nyelvű leírást adtam már erre is... nézd meg a technikai leírások részt. Nagyjából ez a lényege, viszont Astra H-ban meglepően jól eltalálták - meg adtak neki valami ESP+ megjelölést is. (pl. OFF autóval jártunk úgy, hogy 3asban előzésnél gondolt egyet, és leállította a motort) Ha jól emlékszem, az üzemanyag mennyiséggel variál valamit, így csak minimális fordulatszám veszteséged van. Viszont lehet neki padlózni közben, és ha normálisan tapadnak a kerekek - elalszik a lámpa, és elindul a kocsi. Sport módban az 1.9DTH motor 2es padlónál, és 3as váltásoknál elég keményen kihasználja ezeket :rolleyes: - bár itt (Sport) nem tudom az IDS mit/mennyit befolyásol a normál ESPhez képest. IDS-re írtak valahol olyan okosságokat, hogy egy időben 3 (?) keréken tud beavatkozni... recseg is? nem lehet, h elment benne vmelyik végfok? vagy rosszul van bekötve az iso csatlakozó? erősítő nem volt előtte bekötve? Ha véletlenül otthon barkácsoltak bele egyet, akkor lehet integetni a garanciának. Ha hivatalos szervízben építették be, akkor meg lehet számlát/munkalapot kérni a szerelésről, és a garancia is megy tovább... Nekem is a szalonban rakták be a kábeleket, én nem fogok faragni semmit... Március 3-án tolunk rá egy erősítőt, meg 2 hangfalat, és kész... Amúgy nálam lényeges javulást eredményezett az is, hogy a gyári fejegységet kicseréltem az - anno Kadettben levő - Pioneer fejre... Szerintem érdemes meghallgatni - a gyári hangszórókkal is érezhető a különbség.
AstraGabor Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 Kivetted a gyári fejet? Arra (gyárira) lehet erősítőt akasztani normális rca, ill kimenet hiányában? átalakító? vagy van rajta? nem sajnáltad a gyári fejet? azért az kinéz vhogy :rolleyes: Ja és a Settings/BC-vel mi lett?
pjotr Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 recseg is? nem lehet, h elment benne vmelyik végfok? vagy rosszul van bekötve az iso csatlakozó? erősítő nem volt előtte bekötve? Recsegni nem recseg. Ha valamelyik végfok elment volna, akkor egyáltalán nem szólna, de szól mindegyik hangszóró. Az előző tulaj nem mondta, hogy erősítő lett volna az autóban. A csatlakozó dologra én is gondoltam már, ehhez az első ajtóban lévő hangszórót meg is akartam nézni, de nem sikerült lebontanom a belső borítást, Valaki nem tudja véletlenül, hogy hogyan lehet hozzáférni a hangszórókhoz? A két csavart, ami alatta van kicsavartam de ettől még a belső borítás pont ugyanúgy mozdíthatatlan volt, mint előtte. Még azon gondolkodtam, hogy van-e hangváltó az autóban, amivel a mély és magas hangokat szedik szét. Mert ha van, akkor akár ez is gallyra mehetett. Sztereo esetben két hangváltó kéne, annak viszont kicsi az esélye, hogy egyszerre menjen mindkettő tönkre. Úgyhogy egyelőre tanácstalan vagyok... Érlelődik bennem egy Opel szervíz meglátogatása....
FBalazs Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 Még azon gondolkodtam, hogy van-e hangváltó az autóban, amivel a mély és magas hangokat szedik szét. Végül is van. Az ajtókba egy-egy pár kábel megy át, és a csipogó előtt van egy kondi. Hívhatod hangváltónak is :rolleyes: Occcó megoldás, és néhány mezei Júzernek megfelel Kivetted a gyári fejet? Arra (gyárira) lehet erősítőt akasztani normális rca, ill kimenet hiányában? átalakító? vagy van rajta? nem sajnáltad a gyári fejet? azért az kinéz vhogy :blink: Ja és a Settings/BC-vel mi lett? Gyárilag nincs rajta semmi értelmes csatlakozó, de biztos lehet rá varázsolni valamit. a mutatvány az összes átalakítóval, kerettel, kábelekkel, Pioneer gyári elektronikával együtt kb. egy 50es mutatvány. Viszont visz mindent... Kormánytáv, BC, stb. A Settings menü nem működőképes, sajnos, azzal vsz. bajban leszek ;)
AstraGabor Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 Ez érdekes! Megy a pio-ról a kormányvezérlés? Én úgy tudom, ahhoz átalakító kell, ami mindegyik márkához és autóhoz van, csak qrva drága, kacsa audionál és vagy 20-30rugóba fáj. És a BC hogy a fenébe megy a pio rádióról??? Vagy a kormányvezérlőről lehet csak állítani? Egyébként hogy csinálják meg, hogy gyári rádiókba sose ugrik a CD, utólag beszereltbe pedig szokott és 70ezres fejegységekbe miért nem bírnak olvasási buffer memóriát tenni?
Taxy Elküldve Február22, 2006 Elküldve Február22, 2006 Ez érdekes! Megy a pio-ról a kormányvezérlés? Én úgy tudom, ahhoz átalakító kell, ami mindegyik márkához és autóhoz van, csak qrva drága, kacsa audionál és vagy 20-30rugóba fáj. És a BC hogy a fenébe megy a pio rádióról??? Vagy a kormányvezérlőről lehet csak állítani? Egyébként hogy csinálják meg, hogy gyári rádiókba sose ugrik a CD, utólag beszereltbe pedig szokott és 70ezres fejegységekbe miért nem bírnak olvasási buffer memóriát tenni? Hát nekem sűrűn ugrik a gyári CD. :rolleyes: Sokkal sűrűbben, mit az előző OFF Renault-ban a Panasonic lejátszóban. Abban szinte lehetetlen volt megugraszani. Ki is lopták sajnos. :blink: Igaz az Opelnak sokkal spotosabb futóműve van, ami nem baj.
AstraGabor Elküldve Február23, 2006 Elküldve Február23, 2006 Nekem még nem ugrott meg a cd asszem, pedig ez bp-t (ha és nem mp3ra gondolok) :rolleyes: A régi G-be sem ugrált, amíg a gyári VDO cd-s fej volt benne, miután kicseréltem már igen.
tabasco Elküldve Február23, 2006 Elküldve Február23, 2006 tisztelt astra h tulajok! Nektek milyen védelem van az autótokban? Tudom ellophatatlan autó nincs, de eléggé meg akarom nehezíteni az ellophatóságát a jövendő autómnak... tudom ez nem autólopás fórum, de mi a véleményetek a következő védelemről: casco, gyári immo, gyári riasztó de utólag egyedire beépítve, egyedi kapcsolók, valami külföldről bányászott itthon nem annyira ismert minőségi kormánypajzs (én speciel az Autolok2000-et nem tartom nagyra), pedal lock, teljeskörű UV gravír, motorháztető-zár és még 1-2 egyedi trükk... csak váltózár nincs a listán (multlock és társai), sajnálom rá a viszonylag nagyobb összeget úgy, hogy már azt is simán ki tudják nyitni a profibbak...
Tom Elküldve Február23, 2006 Elküldve Február23, 2006 tisztelt astra h tulajok! Nektek milyen védelem van az autótokban? Tudom ellophatatlan autó nincs, de eléggé meg akarom nehezíteni az ellophatóságát a jövendő autómnak... tudom ez nem autólopás fórum, de mi a véleményetek a következő védelemről: casco, gyári immo, gyári riasztó de utólag egyedire beépítve, egyedi kapcsolók, valami külföldről bányászott itthon nem annyira ismert minőségi kormánypajzs (én speciel az Autolok2000-et nem tartom nagyra), pedal lock, teljeskörű UV gravír, motorháztető-zár és még 1-2 egyedi trükk... csak váltózár nincs a listán (multlock és társai), sajnálom rá a viszonylag nagyobb összeget úgy, hogy már azt is simán ki tudják nyitni a profibbak... Ha kell valakinek a kocsid, akkor azt rendelésre, trélerrel fogják vinni szerintem. A rejtett indítás és a riogató, csak egy bizonoys szintig hasznos szerintem. :rolleyes:
WaseK Elküldve Február23, 2006 Elküldve Február23, 2006 Ha kell valakinek a kocsid, akkor azt rendelésre, trélerrel fogják vinni szerintem. A rejtett indítás és a riogató, csak egy bizonoys szintig hasznos szerintem. :rolleyes: Ha mégjobban kell valakinek a kocsid, akkor kirántanak a pirosnál, aztán mire feltápászkodsz már sehol sincs az autó :blink:
FBalazs Elküldve Február23, 2006 Elküldve Február23, 2006 nézd meg az orosz oldalakat... kis pénzért GSM/GPRS blokkolókat is lehet rendelni tőlük, nem beszélve az ugrókódos riasztókhoz használható kódfejtő eszközökről... Tökéletes védelem nincs, csak nehezíteni tudod a tolvajok dolgát. Szerintem ilyen kategóriájú kocsiknál a tréleres megoldással "nem éri meg" foglalkozni, így ha elviszik, keréken viszik... a bejutást és a mozdíthatóságot kellene első sorban korlátozni valamivel. Amúgy a gyári riasztó tartalmaz egy szirénát, ultrahang modult, és emelésérzékelőt, illetve motortér nyitás érzékelőt. Ezen kívűl "reteszeli" az ajtókat. Utólagosan bővíteni nem lehet - pont ma reggel kérdeztem meg. Ha más gyártó riasztórendszerén gondolkozol, olyat célszerű nézni, ami Can-Bus rendszerekkel kompatibilis... Ha mégjobban kell valakinek a kocsid, akkor kirántanak a pirosnál, aztán mire feltápászkodsz már sehol sincs az autó :rolleyes: Majd küldök SMS-t az autódnak, aztán nézegethetsz :blink: A tel. számát majd kilesem a családi telefonkönyvetekből... Megjegyzés az autóvásárlással kapcsolatban: Egy ismerősömnek kértem ma ajánlatot Astra GTC-re, olyan paraméterekkel, mint az enyém. Kedvezményekkel csökkentett (hehe) listaárak közt van vagy 4k eltérés, a havi törlesztőben meg 10e... Ennyit a 2005-2006 éves változásokról, mind az árak-kedvezmények, mind a hitel THM-ek terén...
tabasco Elküldve Február23, 2006 Elküldve Február23, 2006 Tökéletes védelem nincs, csak nehezíteni tudod a tolvajok dolgát. Szerintem ilyen kategóriájú kocsiknál a tréleres megoldással "nem éri meg" foglalkozni, így ha elviszik, keréken viszik... a bejutást és a mozdíthatóságot kellene első sorban korlátozni valamivel. Megjegyzés az autóvásárlással kapcsolatban: Egy ismerősömnek kértem ma ajánlatot Astra GTC-re, olyan paraméterekkel, mint az enyém. Kedvezményekkel csökkentett (hehe) listaárak közt van vagy 4k eltérés, a havi törlesztőben meg 10e... Ennyit a 2005-2006 éves változásokról, mind az árak-kedvezmények, mind a hitel THM-ek terén... köszi a véleményeket! riasztót berakatom, nem hangzik rosszul amit tud. Trélertől nagyon nem félek, a közelemben lesz az autó általában (rálátok), a piros lámpás esetekre meg lesz fegyver a kocsiban. :rolleyes: a 4k eltérés 400e-t jelent? és lefelé vagy felfelé mozdultak az árak? (bocs a béna kérdésért csak nem akarom félreérteni)
WaseK Elküldve Február23, 2006 Elküldve Február23, 2006 Majd küldök SMS-t az autódnak, aztán nézegethetsz :blink: A tel. számát majd kilesem a családi telefonkönyvetekből... Leshetsz, mert csak 1 számról fogadja el az utasításokat ;) :rolleyes:
FBalazs Elküldve Február24, 2006 Elküldve Február24, 2006 a 4k eltérés 400e-t jelent? és lefelé vagy felfelé mozdultak az árak? (bocs a béna kérdésért csak nem akarom félreérteni) Ugyan arra a kocsira, idei rendeléssel, "hasonló" feltételekkel kb. 1.500.000.-rel fizetnék vissza többet :rolleyes:
tabasco Elküldve Február24, 2006 Elküldve Február24, 2006 Ugyan arra a kocsira, idei rendeléssel, "hasonló" feltételekkel kb. 1.500.000.-rel fizetnék vissza többet :rolleyes: az igen, elég gáz... mondjuk én is úgy tudom, hogy tavaly még sok akciós hitel volt, minimális thmekkel, és idén már nem tudták tartani a bankok...
Thom007 Elküldve Február24, 2006 Elküldve Február24, 2006 Szeged-BP oda vissza:8.5L jött ki nem sok?? 1.6 Caravan. 130nál 7.5-8 mutat 150-160 10-11L, míg 100nál olyan 6,5L, igaz az autóban 2500Km van összesen. Szóval amit tud az autó ehhez a fogyasztást nagyon soknak tartom.
warwolf Elküldve Február24, 2006 Elküldve Február24, 2006 Szeged-BP oda vissza:8.5L jött ki nem sok?? 1.6 Caravan. 130nál 7.5-8 mutat 150-160 10-11L, míg 100nál olyan 6,5L, igaz az autóban 2500Km van összesen. Szóval amit tud az autó ehhez a fogyasztást nagyon soknak tartom. Mivel még bejáratós,és figyelembe véve a kasztni nagyságát is, nem sokkal lesz ez kevesebb a későbbiekben. Tudom olcsó vigasz, de 100-as átlagtempónál, az én 180e.km-t futott X16XEL-m is olyan 6l körül eszik.
Tom Elküldve Február25, 2006 Elküldve Február25, 2006 Szóval amit tud az autó ehhez a fogyasztást nagyon soknak tartom. Pont azért ennyi a fogyi, mert gyengus a moci ehhez böszme nagy és nehéz kasztnihoz. :rolleyes:
Thom007 Elküldve Február25, 2006 Elküldve Február25, 2006 Pont azért ennyi a fogyi, mert gyengus a moci ehhez böszme nagy és nehéz kasztnihoz. :rolleyes: chiptuning érne vmit?
warwolf Elküldve Február25, 2006 Elküldve Február25, 2006 chiptuning érne vmit? jelen esetben semmit.Ahhoz nagyon bele kellene nyúlni a dolgokba.Válassz inkább, ha van rá lehetőséged, egy 2.0 benzines, vagy pedig az 1.9CDTI/150LE motort.
Thom007 Elküldve Február25, 2006 Elküldve Február25, 2006 jelen esetben semmit.Ahhoz nagyon bele kellene nyúlni a dolgokba.Válassz inkább, ha van rá lehetőséged, egy 2.0 benzines, vagy pedig az 1.9CDTI/150LE motort. akko marad az ami van :DD
warwolf Elküldve Február25, 2006 Elküldve Február25, 2006 akko marad az ami van :DD Idő kérdése, és rááll a lábad, hidd el!Meg az a moci is majd kopik össze szépen!Szerintem! :rolleyes: :blink:
pjotr Elküldve Február28, 2006 Elküldve Február28, 2006 Korábban írtam, hogy furcsa hangok jönnek a motorból. Hétvégére ez már szabályosan kerepelt, morgott méghozzá annyira, hogy nem tudtam elképzelni, hogy ez kizárólag csak a motorból jöhet, és egyébként kurvára idegesített. A hangok csak alacsony fordulatról történő gyorsításkor jöttek elő 1500-as fordulat körül, viszont ha egyenletes sebességgel haladtam, akkor nem voltak ilyen hangok. Sőt üresben felpörgetve sem jelentkezett ez a jelenség, emiatt is gondoltam azt, hogy rezonancia lehet (pl. kipufogó rendszer) DE!!! Tegnap a szokásomtól eltérően nem MOL kúton (mégiscsak magyar cég :-)), hanem Shell-en tankoltam. Kb. 50 km múlva igen nagy mértékben csökkent a fenti jelenség - legnagyobb örömömre. Utólag rekonstruálva az eseményeket én az alacsony oktán számra gondolok, emiatt kopoghatott a motor. Ez azért elgondolkodtató, hogy a két 95-ös benzin között ilyen különbség lehet.... Az F ASTRA-m szerette a MOL-os benzint... Szerintetek 98-as benzin tankolható a H ASTRA-ba? Lehet, hogy kíváncsiságból egy tankolás erejéig kipróbálom. Annak, aki korábban írta, hogy neki is morgó hangok jönnek a motorból, javaslom, hogy próbáljon kutat váltani. Már csak a hifi problémámra kellene gyógyírt találnom... :-(
ccorsa Elküldve Február28, 2006 Elküldve Február28, 2006 Korábban írtam, hogy furcsa hangok jönnek a motorból. Hétvégére ez már szabályosan kerepelt, morgott méghozzá annyira, hogy nem tudtam elképzelni, hogy ez kizárólag csak a motorból jöhet, és egyébként kurvára idegesített. A hangok csak alacsony fordulatról történő gyorsításkor jöttek elő 1500-as fordulat körül, viszont ha egyenletes sebességgel haladtam, akkor nem voltak ilyen hangok. Sőt üresben felpörgetve sem jelentkezett ez a jelenség, emiatt is gondoltam azt, hogy rezonancia lehet (pl. kipufogó rendszer) DE!!! Tegnap a szokásomtól eltérően nem MOL kúton (mégiscsak magyar cég :-)), hanem Shell-en tankoltam. Kb. 50 km múlva igen nagy mértékben csökkent a fenti jelenség - legnagyobb örömömre. Utólag rekonstruálva az eseményeket én az alacsony oktán számra gondolok, emiatt kopoghatott a motor. Ez azért elgondolkodtató, hogy a két 95-ös benzin között ilyen különbség lehet.... Az F ASTRA-m szerette a MOL-os benzint... Szerintetek 98-as benzin tankolható a H ASTRA-ba? Lehet, hogy kíváncsiságból egy tankolás erejéig kipróbálom. Annak, aki korábban írta, hogy neki is morgó hangok jönnek a motorból, javaslom, hogy próbáljon kutat váltani. Már csak a hifi problémámra kellene gyógyírt találnom... :-( Szia! Nekem a C Corsám is jobban viselkedik a 98-al, mint 95-el. Csendesebb, nyugodtabb, valamint szerintem ez felel meg a nyugati 95-nek minőségben :blink: És a Tescos 98 után a Jet 98 is érezhetőbben jobb volt. Azóta csak márkásabb kúton, és csak 98-ast. Szerintem egy kis vitát indítok el :rolleyes: Üdv: ccorsa
Thom007 Elküldve Február28, 2006 Elküldve Február28, 2006 ezekre én is kíváncsi vagyok én inkább shell tankolnék, mint MOLt bár fene se tudja.. de az tényleg igaz hogy átlag magyar 98 benzin németben 95 felel meg sajna de a JET 98 egész jó :rolleyes:
Recommended Posts