Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


sznuni

Recommended Posts

Egy apróság amiről megfeledkeztek szerintem. Miből gondolod, hogy mondjuk budapestiként vehetsz Baranya megyei matricát? Ezt sehol nemírták le. egyszerűen arról van szó, hogy alacsony olajárak miatt olcsó a benzin nagy összegő ÁFA hiányzik a költségvetésből. Az oroszok pénze amiért kepesztettek nincs, Szóval padlás lesöprés van. Nem fogunk jól járni.. :D

Kb abból, ami ma reggel is elhangzott a tévében két külön csatorna hírműsorában is:

Az egyiken elmondták, hogy aki rendszeresen jár például Budapestről a Balatonra, 15.000Ft-ot fog fizetni egész évre az eddigi 43.000 helyett.

A másikon már nem emlékszem pontosan név szerint ki nyilatkozott, de elmondta, hogy aki 8 megyében jár már az is spórolni fog.

Továbbá sehol nem hallottam olyan információt, hogy mindenki kizárólag a lakóhelyének megfelelő megyében használhatja az autópályákat térítés ellenében, a többiről pedig ki lenne tiltva, mert ha fizet, akkor sem használhatja. Nem is értem, ez benned hogy vetődött fel...

Ha pécsiként nem vehetek budapesti matricát, akkor pl egy külföldi nem vehet semmilyet? Valamint ez hogy lenne? A benzinkúton elkérnék a lakcímkártyámat hogy ellenőrizzék hogy vehetek-e Győrben érvényes matricát?

Sziasztok, Z17DTH 2008/11 160eKm a cr pumpa környékáről jön vmi huhogó/suhogó hang, valakinek ismerős? Mi lehet a baja?

Üdv: Peti

Nem volt mostanában vezérlés cseréd?

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Egy apróság amiről megfeledkeztek szerintem. Miből gondolod, hogy mondjuk budapestiként vehetsz Baranya megyei matricát? Ezt sehol nemírták le. egyszerűen arról van szó, hogy alacsony olajárak miatt olcsó a benzin nagy összegő ÁFA hiányzik a költségvetésből. Az oroszok pénze amiért kepesztettek nincs, Szóval padlás lesöprés van. Nem fogunk jól járni.. :D

Én Tatáról jártam Tatabányára ingyen az M1-esen, ez ezentúl ez 5.000 Ft lesz, ennyit összesen nem spóroltam a rezsicsökkentésen tavaly....

A másik lehetőség Vértesszőlősön keresztül bumlizok, de egy ottani nagyeszű csinovnyik beszereltetett egy lámpát a falu elején, ha 40-nél gyorsabban közelíted meg pirosra vált 1 másodpercre. Oké, hogy vidék, de ekkora parasztot hogyan találtak...

Link to comment
Megosztás:

Én Tatáról jártam Tatabányára ingyen az M1-esen, ez ezentúl ez 5.000 Ft lesz, ennyit összesen nem spóroltam a rezsicsökkentésen tavaly....

A másik lehetőség Vértesszőlősön keresztül bumlizok, de egy ottani nagyeszű csinovnyik beszereltetett egy lámpát a falu elején, ha 40-nél gyorsabban közelíted meg pirosra vált 1 másodpercre. Oké, hogy vidék, de ekkora parasztot hogyan találtak...

Egyébként én arra számítottam, hogy a rezsicsökkentés folytatása miatt az éves matrica árát jövőre leírhatom a személyi jövedelemadómból, így csak az adót nem fizetőknek (pl. külföldiek, nyugdíjasok, ingyenélők) kellene fizetni a pályahasználatért. Ehhez képest 5k bukta elég nagy eltérés.

A németeknél is leírható lesz a pályamatrica ára az adóból, ha egyáltalán bevezetik, mert ott demokrácia van.

Link to comment
Megosztás:

Üdv a napokba vettem az astrámra egy első lámpát és egy szerelővel be is rakattam , de eláll a kasznitól kb 1 cm-et . elképzelhető hogy valami utángyártott fos ezért nem passzol úgy mint az elöző , mert a szerelő állitja , hogy ezt csak egy féleképpen lehet beteni és nincs állitási lehetőség.

Link to comment
Megosztás:

szia

Írtad valamikor,hogy állítattad a futóműved...úgy jártam,hogy a fiam megcsúszott egy vízátfolyáson és jobb elsővel telibe kapta a patkát,felni kuka,gumi lefordult róla de az nem sérült...futóművet állítattam,de szerintem valami nem ok,holnap visszamegyek...kocsi ok nem húz,nem ráz semmi nagy hibát nem látok de valamit érzek és úgy látom kb 1cm-el(lehet csak fél centi) hátrébb van a kerékjáratban a jobb elsőm mint a ball(az ilyenre én allergiás vagyok,ha nem is érzek különösebben semmit).Ez gtc futómű és talán az utánfutás ment el,ezért van hátrébb,mert sérülést nem találtak,de lehet,hogy utánfutást nem is mértek,mert papírt elfelejtettek adni a beállítás értékeiről.Ezeken az első futóműveken mindent lehet már állítan? kerékdőlés,összetartás,utánfutás

kinek mi a tapasztalata?

Lényegében már tök mindegy, úgyis szét van ütve a felni. Nem hiszem hogy ez így javítható. Ahol ütötték, meg mellette :omg: gyakorlatilag megfolyt az alu.

Már a neten körülnéztem, 70-ért találtam ilyen felnit, mint amim van. Illetve majd bontóknál is körülnézek, csak kérdés, hogy ott 1 db-ot is adnak-e, ne kelljen megvennem a komplett garnitúrát, mert úgy már nem éri meg a használt.

Végül is most nem sürgős, mert úgyis a téli garnitúra megy föl. Na meg majd egy újabb futómű geometria ellenőrzés se ártana a püfölés után...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Nem rég lettem tulajdonosa egy 1.6 benzines H Astra Station Wagonnak. Van egy barátom akinek egy D Corsa -ja van és van benne egy marha jó beállítási lehetőség. Mikor beteszi a sluszkulcsot ( nem fordítja el ) és a mindkét kart magad felé húzza 5-6 mp ig előjön a kilométeróra és a fordulatszám közötti kicsi kijelzőn egy menü amikben mindenféle dolgot lehet állítgatni. ( központi zár kapcsolódjon -e automatikusan ilyesmik ) Kérdésem, hogy van -e ilyemsmi az én autóban ? A titkos menüt már tudom a középső kijelzőn.

Köszönöm

Norbi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Nem rég lettem tulajdonosa egy 1.6 benzines H Astra Station Wagonnak. Van egy barátom akinek egy D Corsa -ja van és van benne egy marha jó beállítási lehetőség. Mikor beteszi a sluszkulcsot ( nem fordítja el ) és a mindkét kart magad felé húzza 5-6 mp ig előjön a kilométeróra és a fordulatszám közötti kicsi kijelzőn egy menü amikben mindenféle dolgot lehet állítgatni. ( központi zár kapcsolódjon -e automatikusan ilyesmik ) Kérdésem, hogy van -e ilyemsmi az én autóban ? A titkos menüt már tudom a középső kijelzőn.

Köszönöm

Norbi

Mért nem próbálod ki?

Szerintem egyébként 90%, hogy nincs ilyen. Minek szórakoztak volna a km-óra kis kijelzőjével, mikor akár erre is ott a nagy teljesen grafikus, esetenként színes kijelző a középkonzolon!?

Heló, kintről hozott, nincs szervizkönyve szóval nemtudom hogy volt-e rajta cserélve. Megnézéskor tűnt fel ez a hang.

Aham. Csak azért kérdeztem mert nálam is és másnál is volt már, hogy zajosan ment a nagynyomású szivattyú, aminek az volt az oka, hogy vezérléscserénél túlhúzták a vezérműszíj feszítőgörgőjét.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Nem rég lettem tulajdonosa egy 1.6 benzines H Astra Station Wagonnak. Van egy barátom akinek egy D Corsa -ja van és van benne egy marha jó beállítási lehetőség. Mikor beteszi a sluszkulcsot ( nem fordítja el ) és a mindkét kart magad felé húzza 5-6 mp ig előjön a kilométeróra és a fordulatszám közötti kicsi kijelzőn egy menü amikben mindenféle dolgot lehet állítgatni. ( központi zár kapcsolódjon -e automatikusan ilyesmik ) Kérdésem, hogy van -e ilyemsmi az én autóban ? A titkos menüt már tudom a középső kijelzőn.

Köszönöm

Norbi

Szia!

A D Corsa az egy átcsomagolt Fiat Punto. Ezért van ez a funkció benne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Nem rég lettem tulajdonosa egy 1.6 benzines H Astra Station Wagonnak. Van egy barátom akinek egy D Corsa -ja van és van benne egy marha jó beállítási lehetőség. Mikor beteszi a sluszkulcsot ( nem fordítja el ) és a mindkét kart magad felé húzza 5-6 mp ig előjön a kilométeróra és a fordulatszám közötti kicsi kijelzőn egy menü amikben mindenféle dolgot lehet állítgatni. ( központi zár kapcsolódjon -e automatikusan ilyesmik ) Kérdésem, hogy van -e ilyemsmi az én autóban ? A titkos menüt már tudom a középső kijelzőn.

Köszönöm

Norbi

Ez szinte biztos nem működik a H Astrában. A D Corsa az a J Astra kortársa, és ott sok minden máshogy van, mint az előző generációban (H Astra)

Link to comment
Megosztás:

Ma megnéztem egy kicsit a térképet, az M1-es mellett Nagyszentjánosnál a lehajtó Komárom-Esztergom megyében van a felhajtó viszont Győr-Moson-Sopron megye, az helyből 2 megyei matrica. Mondjuk ez a rész eddig is fizetős volt...

Az M8 hídja eddig ingyenes szakasz volt, most szintén 2 megyei matrica kell az átkeléshez, ráadásul itt nincs is más út, ez az érintett 3 falunak( Dunavecse, Kisapostag, Apostag) hatalmas pofon lesz 10.000 Ft/év 3000 méter útért.

Módosítva : kezdőkabriós
Link to comment
Megosztás:

Ma megnéztem egy kicsit a térképet, az M1-es mellett Nagyszentjánosnál a lehajtó Komárom-Esztergom megyében van a felhajtó viszont Győr-Moson-Sopron megye, az helyből 2 megyei matrica. Mondjuk ez a rész eddig is fizetős volt...

Az M8 hídja eddig ingyenes szakasz volt, most szintén 2 megyei matrica kell az átkeléshez, ráadásul itt nincs is más út, ez az érintett 3 falunak( Dunavecse, Kisapostag, Apostag) hatalmas pofon lesz 10.000 Ft/év 3000 méter útért.

Hídpénz :)))))) (tudom nem vicces, bocsi)

Link to comment
Megosztás:

Helló.

Tetőcsomagtartókkal van valakinek tapasztalata?

Két keresztrudat vennék a szekerem tetejére, de nem tudom, megéri-e megvenni a kétszer olyan drága Thule-t.

Van ezzel kapcsolatban bárkinek benyomása, tanácsa?

Előre is kösz.

elvileg a gyári is thule de az igazi thule talán esztétikailag jobban mutat

nekem gyári van igazán annyira nincs használva,kb 4-5 alkalommal raktam fel,12000 volt használtan.(nem tetősíneshez)

bicajtartóhoz vettem de azt még nem vettem :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia Csaba66!

Egy-két hónapja értekeztünk valamelyik témánál a merev hátsó híd kerékösszetartásának állíthatóságáról.

Nos, érdeklődtem közben futóművesnél, hogy ezt hogyan tudják állítani:

Abban az esetben lehet korrigálni rajta, ha a menettengely-szög nullától eltér. Azaz ha a hátsó híd nem teljesen merőleges az autó hossztengelyére, tehát kvázi "keresztbe" áll a hátsó híd és ezért nem optimális az összetartás.

Ekkor a rögzítési pontokon mindkét oldalon van mód a felfüggesztés kicsit előrébb vagy hátrébb állítására.

Például ha a jobb hátsó keréknek túl nagy az összetartása, a hátsó híd jobb oldalát lehet egy kicsit hátrébb vinni. Ez persze kissé hatással van a bal hátsó kerékre is. Jelen példában neki nőni fog valamelyest az összetartása míg a bal oldalinak jelentősebb mértékben csökkenni. Így bejátszható a két hátsó kerék összetartása a lehetőségekhez mérten legoptimálisabb értékre.

Ez a rejtély is megoldódott. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

elvileg a gyári is thule de az igazi thule talán esztétikailag jobban mutat

nekem gyári van igazán annyira nincs használva,kb 4-5 alkalommal raktam fel,12000 volt használtan.(nem tetősíneshez)

bicajtartóhoz vettem de azt még nem vettem :)

Nekem négy ponton lecsavarozható kell - gondolom ezt értetted nem tetősínes alatt.

Én is bringát szállítanék, bár szívem szerint vennék inkább egy akkora kocsit, amibe befér két bicaj... de az év 350 napjában mit kezdenék egy akkora batárral?

Közben néztem az új Opeleken, ócóért van fiók hátul a kocsin... több mint két kilóért.

Link to comment
Megosztás:

Ekkor a rögzítési pontokon mindkét oldalon van mód a felfüggesztés kicsit előrébb vagy hátrébb állítására.

Például ha a jobb hátsó keréknek túl nagy az összetartása, a hátsó híd jobb oldalát lehet egy kicsit hátrébb vinni.

Ok, koszonom, szoval akkor az egesz hatso futomuvet forgatjak el :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem négy ponton lecsavarozható kell - gondolom ezt értetted nem tetősínes alatt.

Én is bringát szállítanék, bár szívem szerint vennék inkább egy akkora kocsit, amibe befér két bicaj... de az év 350 napjában mit kezdenék egy akkora batárral?

Közben néztem az új Opeleken, ócóért van fiók hátul a kocsin... több mint két kilóért.

lecsavarozhatóból kétféle fedéllel létezik(ezen van a kulcsnyílás)

nekem volt mindkettő.az egyiknek a takarófedelének az alja egyenes(felrakva nem áll szépen,ment is a háztól)) meg van egy olyan aminek a fedele nem egyenes alul,követi a tetővonalat

olx-en van 15ért egyenesaljú pesten

http://www.kephost.com/image/FSqj

ez az egyenes aljú

ilyet keress:

http://www.kephost.com/image/FSqg

Módosítva : krisztus
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.