krisztus Elküldve Augusztus11, 2014 Elküldve Augusztus11, 2014 On 2014. 08. 11. at 17:36, Cserenkov írta: Nálunk az egyik kocsin, gyárilag van ilyen könnyűfém hatású, szellős lemezfelni. Nem hiszem, hogy bárki is utólag vette volna rá. A sárvédő elem mögötti fekete doboz micsoda? Kérdeztem pedig de már nem emlékszek rá Amúgy bontott ezüst ajtó,fényezni nem kell csak a zsanérok környékét mert rátéve nem passzolt és állítgatni kellett
brzoli Elküldve Augusztus12, 2014 Elküldve Augusztus12, 2014 Sziasztok! Meg tudnátok adni a gyári elakadásjelző háromszög dobozának méretét? Nekem nem gyári van, szeretnék venni helyette olyat, ami befér a helyére, a csomagtérajtóba. Köszi, Zoli
Habi Elküldve Augusztus13, 2014 Elküldve Augusztus13, 2014 On 2014. 08. 12. at 18:57, brzoli írta: Sziasztok! Meg tudnátok adni a gyári elakadásjelző háromszög dobozának méretét? Nekem nem gyári van, szeretnék venni helyette olyat, ami befér a helyére, a csomagtérajtóba. Köszi, Zoli Én épp a múlt héten vettem 1-et a Tescoban. 2 fajta volt és a kissebbik pont méretes volt az ajtóba. ~ 50mm x 33mm 1
pala33 Elküldve Augusztus13, 2014 Elküldve Augusztus13, 2014 Érdeklődnék, hogy a gyári automata (fokot itt manuálisan állítom, de van egy A betű a hőmérséklet tartására a fokozatoknál) klímát fel lehet upgradelni digitklímára? A vezérlő panel cseréje elég-e, vagy szerkezetileg a klíma rendszer más "belül". CID van ami a digit megjelenítésére kell.
Davee Elküldve Augusztus13, 2014 Elküldve Augusztus13, 2014 On 2014. 08. 13. at 17:53, pala33 írta: Érdeklődnék, hogy a gyári automata (fokot itt manuálisan állítom, de van egy A betű a hőmérséklet tartására a fokozatoknál) klímát fel lehet upgradelni digitklímára? A vezérlő panel cseréje elég-e, vagy szerkezetileg a klíma rendszer más "belül". CID van ami a digit megjelenítésére kell. Úgy tudom a panelt kell cserélni, ami kb 5 perces mutatvány, illetve Op-commal van tech-2-vel kell átállítani a klímát, hogy digitális, a menüpontot most fejből nem tudom megmondani, de ott találkoztam vele úgy rémlik.
Cserenkov Elküldve Augusztus13, 2014 Elküldve Augusztus13, 2014 Ez micsoda?http://kepfeltoltes.hu/140813/P1030661_www.kepfeltoltes.hu_.jpgA hátsó hídra van felszerelve ez a rudazatszerűség.
Maybal Elküldve Augusztus13, 2014 Elküldve Augusztus13, 2014 On 2014. 08. 13. at 17:53, pala33 írta: Érdeklődnék, hogy a gyári automata (fokot itt manuálisan állítom, de van egy A betű a hőmérséklet tartására a fokozatoknál) klímát fel lehet upgradelni digitklímára? A vezérlő panel cseréje elég-e, vagy szerkezetileg a klíma rendszer más "belül". CID van ami a digit megjelenítésére kell. Szia. Volt már itt szó erről, talán csaba66 Cartárs írta, hogy sajnos nem csak ennyi lenne, hanem az egész rendszert kellene cserélni.....ha jól emléxem....
csaba66 Elküldve Augusztus13, 2014 Elküldve Augusztus13, 2014 On 2014. 08. 13. at 19:18, Maybal írta: Szia. Volt már itt szó erről, talán csaba66 Cartárs írta, hogy sajnos nem csak ennyi lenne, hanem az egész rendszert kellene cserélni.....ha jól emléxem.... Az a manualisra vonatkozott, az automata elvileg lehet egy fokkal egyszerubb... Persze kerdes, van-e GID, es meg hianyozhat mas is... Az utolagos extrazas - a tempomattol eltekintve - altalaban nagyon maceras. Az elektronikus vezerlesu klima futesnel is tartja a hofokot, azzal pl. nem tudom, mi van az automatanal...
Thomas80 Elküldve Augusztus13, 2014 Elküldve Augusztus13, 2014 Xenon fényszóró automatikus magasságallitoja. On 2014. 08. 13. at 18:40, Cserenkov írta: Ez micsoda?http://kepfeltoltes.hu/140813/P1030661_www.kepfeltoltes.hu_.jpg A hátsó hídra van felszerelve ez a rudazatszerűség. 1
Cserenkov Elküldve Augusztus14, 2014 Elküldve Augusztus14, 2014 On 2014. 08. 13. at 21:43, Thomas80 írta: Xenon fényszóró automatikus magasságallitoja.Köszi, volt egy ilyen sejtésem.Mi a különbség a manuális, az automata és a digitális klíma között?
csaba66 Elküldve Augusztus14, 2014 Elküldve Augusztus14, 2014 On 2014. 08. 14. at 6:15, Cserenkov írta: Mi a különbség a manuális, az automata és a digitális klíma között? Az, hogy egyre tobbe kerul, ilyen sorrendben :) Manualis: valaszthatsz, hogy ki, vagy be van kapcsolva Automata: tartja a beallitott homersekletet Digitalis: a fentieken tul a legelosztast, ventilator sebesseget is lehet menubol allitgatni, nem csak a klimaval, hanem futeskor is intezi az adott homersekletet, stb.
Cserenkov Elküldve Augusztus14, 2014 Elküldve Augusztus14, 2014 On 2014. 08. 12. at 18:57, brzoli írta: Sziasztok!Meg tudnátok adni a gyári elakadásjelző háromszög dobozának méretét? Nekem nem gyári van, szeretnék venni helyette olyat, ami befér a helyére, a csomagtérajtóba.Köszi,ZoliEzt találtam, ha még aktuális a kérdés: http://opelcentrum.hu/aruhaz/autofelszereles/biztonsag/elakadasjelzo-haromszog-43-1-4-9-3-2cmEsetleg ha nem felejtem el, megnézem az enyémet. Bár fogalmam nincs hogy az enyém gyári-e. Nekem a csomagtérrendezőben van gyárilag kialakítva neki egy rekesz, abba pont belepasszol. 1
pala33 Elküldve Augusztus15, 2014 Elküldve Augusztus15, 2014 On 2014. 08. 13. at 19:39, csaba66 írta: Az a manualisra vonatkozott, az automata elvileg lehet egy fokkal egyszerubb... Persze kerdes, van-e GID, es meg hianyozhat mas is... Az utolagos extrazas - a tempomattol eltekintve - altalaban nagyon maceras. Az elektronikus vezerlesu klima futesnel is tartja a hofokot, azzal pl. nem tudom, mi van az automatanal... Köszi a válaszokat. Igen van benne CID, hőérzékelő az ablaknál, motorok állítják a lamellákat (hang alapján u.a. mint a digitnél, indításkor, leállításkor) Illetve fűtésnél is tartja a hőfokot, ha az "A"-ra van a kapcsoló állítva. Mondjuk a hópehely jel (bal szélső, ahol a digit esetén az auto gomb van)télen csak párásodás esetén van bekacsolva, de érezhetően akkor se hideget fúj, hanem párátlanít. ezek miatt gondoltam, meg egy márkaszervíz azt mondta, hogy 99% cserélhető csak a panel egy feltanítással, mivel CID kijelzőm van alapból. Megvenném mert van a neten, pár db, csak jó lenne kipróbálni előtte menne-e.
koco Elküldve Augusztus15, 2014 Elküldve Augusztus15, 2014 A klíma kezelőpanelnak is letanítottnak kell lennie, erre figyelj a vásárlásnál. Szinte biztos, hogy Tech2 kell majd a felprogramozáshoz (opcom szerintem nem elég).
csaba66 Elküldve Augusztus15, 2014 Elküldve Augusztus15, 2014 On 2014. 08. 15. at 10:13, pala33 írta: Köszi a válaszokat. Igen van benne CID, hőérzékelő az ablaknál, motorok állítják a lamellákat (hang alapján u.a. mint a digitnél, indításkor, leállításkor) Illetve fűtésnél is tartja a hőfokot, ha az "A"-ra van a kapcsoló állítva. Mondjuk a hópehely jel (bal szélső, ahol a digit esetén az auto gomb van)télen csak párásodás esetén van bekacsolva, de érezhetően akkor se hideget fúj, hanem párátlanít. ezek miatt gondoltam, meg egy márkaszervíz azt mondta, hogy 99% cserélhető csak a panel egy feltanítással, mivel CID kijelzőm van alapból. Megvenném mert van a neten, pár db, csak jó lenne kipróbálni előtte menne-e. Es akkor valojaban mi lenne a plusz? Hogy a kijelzon megjelennek a beallitasok? Ennyiert szerintem nem erdemes vacakolni :)
pala33 Elküldve Augusztus15, 2014 Elküldve Augusztus15, 2014 On 2014. 08. 15. at 14:51, csaba66 írta: Es akkor valojaban mi lenne a plusz? Hogy a kijelzon megjelennek a beallitasok? Ennyiert szerintem nem erdemes vacakolni :) Lehet, de ez már egy cél lett nálam, mivel cd30mp3-ról csak sikerült felupgradelnem dvd90+CID+gyári bt, ezért ez már nem kéne, hogy kimaradjon. :D Plusz lehet is jó üzlet lesz mint anno a dvd-vel...ott 5000 ft-ot adtam érte mert nem volt letanítva, de kis türelemmel és ismeretséggel hibátlan lett.
Astra555 Elküldve Augusztus15, 2014 Elküldve Augusztus15, 2014 On 2014. 08. 15. at 18:32, pala33 írta: Lehet, de ez már egy cél lett nálam, mivel cd30mp3-ról csak sikerült felupgradelnem dvd90+CID+gyári bt, ezért ez már nem kéne, hogy kimaradjon. :D Plusz lehet is jó üzlet lesz mint anno a dvd-vel...ott 5000 ft-ot adtam érte mert nem volt letanítva, de kis türelemmel és ismeretséggel hibátlan lett. Mondjuk arra kíváncsi leszek, hogy pl. a levegőminőség ellenőrzést hogyan fogja csinálni....
Cserenkov Elküldve Augusztus15, 2014 Elküldve Augusztus15, 2014 On 2014. 08. 15. at 14:51, csaba66 írta: Es akkor valojaban mi lenne a plusz? Hogy a kijelzon megjelennek a beallitasok? Ennyiert szerintem nem erdemes vacakolni :)Na, nem véletlenül kérdeztem ám, hogy mi a különbség a három féle klíma között! :) Pont ezért. Ezek szerint ha jól értem csak annyi lenne a különbség, hogy nem a tekerőn lennének a feliratok, hanem a kijelzőn jelezné. Egy klímavezérlő panel még bontottam sem két fillér. Csak ezért megéri? Így a működésében semmivel sem tudna többet a kijelzésen kívül...Bár azt sem teljesen értem, ha a CID kijelzőt alapból beletették a kocsiba, akkor a klímapanelen mért spóroltak... Vagy most ahogy olvasom, lehet az is utólagos megoldás?!
Maybal Elküldve Augusztus15, 2014 Elküldve Augusztus15, 2014 On 2014. 08. 15. at 18:47, Astra555 írta: Mondjuk arra kíváncsi leszek, hogy pl. a levegőminőség ellenőrzést hogyan fogja csinálni.... Ennek nincs köze a digitális klímához. Szerintem. Nekem digitális klíma van, és nincs benne levegőminőség ellenőrzés. Bekapcsolni még be tudnám opcommal(ha jól emlékszem van ilyen lehetőség), de a szonda nincs benne......ez ugye ott lenne a tetőn lévő világítás előtti panelban.
Maybal Elküldve Augusztus15, 2014 Elküldve Augusztus15, 2014 Amúgy ennyit az olcsó Brembo-ról... forrás
brzoli Elküldve Augusztus15, 2014 Elküldve Augusztus15, 2014 On 2014. 08. 15. at 22:20, Maybal írta: Ennek nincs köze a digitális klímához. Szerintem. Nekem digitális klíma van, és nincs benne levegőminőség ellenőrzés. Bekapcsolni még be tudnám opcommal(ha jól emlékszem van ilyen lehetőség), de a szonda nincs benne......ez ugye ott lenne a tetőn lévő világítás előtti panelban. A világítás előtti panelban nem a gyári kihangosító mikrofonjának a helye van? Úgy tudom, hogy a bejövő levegő minőségét figyeli, annak függvényében vált belső keringetésre. Úgyhogy szerintem az a szonda máshol lehet.
koco Elküldve Augusztus16, 2014 Elküldve Augusztus16, 2014 A tetőn a mikrofon van. A motortérben, a utastéri levegő belépőnyílás előtt van a levegőminőség-érzékelő. Mondjuk én még nem vettem észre, hogy működésre bírta volna a belső keringtetést, én előbb adtam fel a kinti büdös szagolgatását (tarlót égetnek, elhanyagolt kétütemű ballag előttem, stb.)
Bat83 Elküldve Augusztus16, 2014 Elküldve Augusztus16, 2014 On 2014. 08. 15. at 22:22, Maybal írta: Amúgy ennyit az olcsó Brembo-ról... forrás Érdekes cikk de tegyük fel hogy a haza pénzhajhász kereskedők nem adják olcsóbban hanem ugyan abba az árba mint az eredetit akkor mit tegyünk??
pala33 Elküldve Augusztus16, 2014 Elküldve Augusztus16, 2014 On 2014. 08. 15. at 20:19, Cserenkov írta: Na, nem véletlenül kérdeztem ám, hogy mi a különbség a három féle klíma között! :) Pont ezért. Ezek szerint ha jól értem csak annyi lenne a különbség, hogy nem a tekerőn lennének a feliratok, hanem a kijelzőn jelezné. Egy klímavezérlő panel még bontottam sem két fillér. Csak ezért megéri? Így a működésében semmivel sem tudna többet a kijelzésen kívül... Bár azt sem teljesen értem, ha a CID kijelzőt alapból beletették a kocsiba, akkor a klímapanelen mért spóroltak... Vagy most ahogy olvasom, lehet az is utólagos megoldás?! A CID már az én művem, de tény, hogy a kocsim fura felszereltségű volt gyárilag, pl: ülésfűtés bőr, xenon, hátul külön kapcsolható infotaiment rendszer,, de a kijelző az tid volt, míg 1-2 hónap múlva már ilyen felszereltséggel már gid jött ki. Nekem megéri 15-20 a bontott panel.
Astra555 Elküldve Augusztus17, 2014 Elküldve Augusztus17, 2014 On 2014. 08. 15. at 22:20, Maybal írta: Ennek nincs köze a digitális klímához. Szerintem. Nekem digitális klíma van, és nincs benne levegőminőség ellenőrzés. Bekapcsolni még be tudnám opcommal(ha jól emlékszem van ilyen lehetőség), de a szonda nincs benne......ez ugye ott lenne a tetőn lévő világítás előtti panelban. Lehet, hogy igazad van. Érdemes elolvasni a Nagy Gumimaci kódexben a klímáról szóló részt. Itt tulajdonképpen 3 fajtát említ. 1. sima mezei klíma (érzésre állítod be a hőmérsékletet) 2. automatikus klíma ( a középső gomb körül skálázva van a hőmérséklet tartomány) 3. elektronikus klíma ( a CID kijelzőn jelenik meg a hőmérséklet, stb.) Ha csak annyi a különbség a 2.-3. verzió között hogy utóbbi a kijelzőn is megjeleníti az infókat, akkor az egy nagy átverés volt az Opel részéről. :D Egyébként a 2.-3. változat között még az is a különbség, hogy a hőmérsékletet más gombbal lehet állítani. Ez nem lehet majd probléma? Ráadásul az elektronikusnál 7 fokozatú a ventilátor sebessége, míg az automatánál 4. 2: Automatikus légkondicionáló berendezés Bármilyen idõjárási körülmény és külsõ hõmérséklet mellett, bármely évszakban ugyanazt a komfortot biztosítja. Az állandó és kellemes belsõ hõmérséklet biztosításához a rendszer a külsõ körülményektõl függõen automatikusan változtatja a belépõ levegõ hõmérsékletét és mennyiségét. A külsõ körülmények változása miatt létrejövõ hõmérséklet-változást, mint például az erõs napfény okozta felmelegedést, a rendszer automatikusan kompenzálja. 3: Elektronikus légkondicionálórendszer Bármilyen idõjárási körülmény és külsõ hõmérséklet mellett, bármely évszakban a legnagyobb komfortot biztosítja. Az állandó és kellemes belsõ hõmérséklet biztosításához a rendszer a külsõ körülményektõl függõen automatikusan változtatja a belépõ levegõ hõmérsékletét, mennyiségét és elosztását. A külsõ körülmények változása miatt létrejövõ hõmérséklet-változást, mint például az erõs napfény okozta felmelegedést, a rendszer automatikusan kompenzálja. A beállítások megjelennek az információs kijelzõn. A beállítások módosítása rövid idõre megjelenik az információs kijelzõn, felülírva az aktuális menüt. A kijelzõ típusától függõen a megjelenítés eltérõ lehet – lásd 46. oldal. A gépkocsi zárásakor az elektronikus légkondicionáló rendszer beállításai tárolódnak az adott kulcson, lásd „Személyes beállítások tárolása a kulcson ”, 68. oldal. A különbözõ távirányítókhoz egyedi beállítások tárolódnak el. A távirányító használata elõhívja az adott távirányítóhoz rendelt beállításokat. A kézi beállítások, pl. a hûtés nélküli üzemmód és a levegõelosztás beállítása, a menü segítségével történhet – lásd 173. oldal. A bekapcsolt hûtés (légkondicionáló kompresszor) lehûti a belépõ levegõt, és csökkenti annak páratartalmát. A pollenszûrõ megszûri az utastérbe jutó friss levegõt, illetve az utastérben keringtetett levegõt is, leválasztva ezáltal a port, koszt, polleneket és spórákat. Az automatikus levegõkeringtetõ rendszer levegõminõség-érzékelõ segítségével észleli a külsõ levegõben található káros gázokat, és szükség esetén automatikusan bekapcsolja a belsõ levegõkeringtetést. Ha az automatikus üzemmódot választja, az elektronikus légkondicionáló rendszer gyakorlatilag bármilyen körülmények között biztosítja az optimális beállítást. Szükség esetén az elektronikus légkondicionáló rendszer beállításai kézzel is módosíthatóak. Az elektronikus légkondicionáló rendszer csak járó motornál üzemképes. A hûtés (légkondicionáló kompresszor) alacsony külsõ hõmérsékletnél automatikusan kikapcsol.
Recommended Posts