Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
33 perce, premium írta:

A zár nem CAN-BUS-on megy? Vagy akkor mihez megy az ajtóba a CAN? Mert megy, a sordott érpár az az... Mert ha CAN-es, akkor nem tud ilyet azon keresztül..

Mindegy, szétcincálom a többit is..Úgy is ráfér egy kis szilikon zsír a kábelekre, így nem törnek meg "soha"... Megnézem holnap.

Az ajtokba nem megy CAN busz, a REC (vagy ha nincs, akkor az UEC) vezerli a zarakat es az ablakokat is.

A belso kilincs mechanikusan oldja az adott ajto reteszeleset, es ahogy nyilik az ajto, a zartsagot jelzo kapcsolo jelere nyitja a vezerlo a tobbi ajtot is. Ha az egyik ilyen kapcsolo beteg, az lehet, hogy at tudja verni a rendszert parkolas kozben is.

Elvileg a zaras gomb masodik megnyomasara a belso nyitas is letiltodik, de nem tudom, ez mindegyikben bent van-e.

Elküldve

Szia! De akkor mi az ajtó kábelben a két csavart ér? 

Gyanítom, ez máshogy nem fog menni, csak ha a bontóból szerzek 1 zárat, és megnézem, milyen mikrokapcsolók vannak benne. Aztán mindben kicserélem. Úgy is villanyablakot akarok rakni hátra is, akkor már mindegy, hogy ezt is kiszedem, vagy nem :)

Megsértődik a REC, ha egyenként lehúzom a komplett ajtót? Mert akkor meg lehet találni, melyik a kerge. Lehúzom kompletten a bal hátsót, bezárom kézzel a "gombbal", és járok vele.. Ha 1 hónapig nem nyit ki, akkor az a beteg :) Csak nem tudom, zokon veszi -e az autó...

Elküldve
57 perce, premium írta:

Szia! De akkor mi az ajtó kábelben a két csavart ér? 

Gyanítom, ez máshogy nem fog menni, csak ha a bontóból szerzek 1 zárat, és megnézem, milyen mikrokapcsolók vannak benne. Aztán mindben kicserélem. Úgy is villanyablakot akarok rakni hátra is, akkor már mindegy, hogy ezt is kiszedem, vagy nem :)

Megsértődik a REC, ha egyenként lehúzom a komplett ajtót? Mert akkor meg lehet találni, melyik a kerge. Lehúzom kompletten a bal hátsót, bezárom kézzel a "gombbal", és járok vele.. Ha 1 hónapig nem nyit ki, akkor az a beteg :) Csak nem tudom, zokon veszi -e az autó...

Nem minden csavart erpar CAN busz :) Amugy fogalmam sincs, mi az, de az enyemben nem is remlik, hogy lenne.

Egy kapcsolo van, de semmi garancia nincs arra, hogy cserelheto...

A kerdes az, mi a mikrokapcsolo helyzete zart ajtonal; legrosszabb esetben rovidre kell zarni ket labat a csatlakozon. De gyanithatoan a nyitott kapcsolo jelent zart ajtot, mert a tipikus torott kabelkoteges torteneteknel nem emlekszem olyan panaszra, hogy nyitott ajtot jelzett volna a kocsi. 

Huzd szet, es ha megy a kozponti zaras, akkor jo. Ha esetleg nem, azaz nyitottnak erzi az ajtot, akkor kell a szurke vezeteket testre kotni (a sofor ajtonal a feher-szurket).

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Lebontottam mindent. A bal hátsó ajtóban egy volt csak kirepedve a kábelek közül, de az sem elszakadva, de kicseréltem. A többi hibátlan. Kapott mind szilikonzsírt, így nem tapadnak egymáshoz a kábelek, sem a gumihoz.. nehezebben törik. Talán..  Elsők, csomagtér, hátsók mind jó.

Úgy tűnik, az anyós oldali motor lesz a hibás. Ha fülelek, lassabban zár, tovább nyekereg. Amikor sokat teker, akkor elvileg bezárás után kilincset húzva visszanyit. Sajnos itt már nincs gomb, mint a G astra esetén, nem tudom, hogy mechanikailag mi történik...

Szedett már szét valaki ilyen zárat? Van értelme? Mert új az horror, a bontott meg lutri, lehet, az is kuka érett.. Gondolom a zsír lehet belerohadva. Szét lehet szedni? Vagy szegecselt? Ha szétszedem, össze lehet rosszul rakni? Gondolok arra, hogy becsukom, és soha nem nyitom ki többet :)

Bontósok 10e áron akarják adni az angolt, ami ugye nekem "nem biztos", hogy jó, az bal kormányos 15e.. , azt sokallom, hogy csak "gyakoroljak".. 

Szóval van értelme szétszedni a zármotort?

Köszönöm!

Elküldve
12 órája, premium írta:

Úgy tűnik, az anyós oldali motor lesz a hibás. Ha fülelek, lassabban zár, tovább nyekereg. Amikor sokat teker, akkor elvileg bezárás után kilincset húzva visszanyit. Sajnos itt már nincs gomb, mint a G astra esetén, nem tudom, hogy mechanikailag mi történik...

Szedett már szét valaki ilyen zárat? Van értelme? Mert új az horror, a bontott meg lutri, lehet, az is kuka érett.. Gondolom a zsír lehet belerohadva. Szét lehet szedni? Vagy szegecselt? Ha szétszedem, össze lehet rosszul rakni? Gondolok arra, hogy becsukom, és soha nem nyitom ki többet :)

Bontósok 10e áron akarják adni az angolt, ami ugye nekem "nem biztos", hogy jó, az bal kormányos 15e.. , azt sokallom, hogy csak "gyakoroljak".. 

Szóval van értelme szétszedni a zármotort?

Ugy tunik, a zarszerkezet eltero az angolban, viszont ha a motort le lehet valasztani, akkor az lehet, hogy ugyanaz.

De elso korben miert nem fujod be WD40-nel? Ha az rendbeteszi, akkor biztos van olyan kenoanyag, amit szetszedes nelkul is be tudsz juttatni (ha maskepp nem, akkor egy lukat furva, majd befedve). 

Elküldve

Szia!

Mert egy kis sz@r játékmotor van benne... Abba belejut a wd40, 3 hónap múlva ember nem nyitja ki az ajtót kárpitvágás nélkül. Ezt egy Golf esetében megszívtam.Sajnos nem lehet ketté szedni. Ahogy képen látom, van egy torx csavar, meg fülecskék, amik összetartják... De hiába emelgetem őket nem borul két fele... kergetem még a bontókat. Jobb lenne gyakorolni ;-)ha megfejtettem, csinálok képeket, másnak okulásul :)

 

 

Elküldve
23 órája, premium írta:

Mert egy kis sz@r játékmotor van benne... Abba belejut a wd40, 3 hónap múlva ember nem nyitja ki az ajtót kárpitvágás nélkül. Ezt egy Golf esetében megszívtam.Sajnos nem lehet ketté szedni. Ahogy képen látom, van egy torx csavar, meg fülecskék, amik összetartják... De hiába emelgetem őket nem borul két fele... kergetem még a bontókat. Jobb lenne gyakorolni ;-)ha megfejtettem, csinálok képeket, másnak okulásul :)

Valoszinuleg nem a motor szorul, hanem a zarszerkezet...

Ami a WD40-et illeti, ahogy korabban is irtam, utana kell valamilyen mas kenoanyagot is alkalmazni. Ha szetszeded, azzal sem vagy sokkal elorebb, mert semmi garancia nincs arra, hogy sikerul ugy megkenned es osszeraknod, hogy aztan hosszu tavon is jo legyen.

Nyithatatlanna valo zarak teren van tapasztalatom, ha nem is Astran, de mindig ugy volt, hogy az elso nehany alkalom utan "megjavult" magatol (nyilvan razkodas, homerseklet, es hasonlok hatasara). Tehat ha az elso ilyen eset utan kiveszed, akkor meguszod a nagyobb bajt. 

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Új vagyok ezen a fórumon. Eddig Astra G-m volt most beújítottam egy H-ra.

Lenne két kérdésem.

1. kérdés:

A gyújtást ráadom és valami "elektromos motorhang" a motortérben zúg. Ez olyan 15 másodperc körül lehet. Mi lehet ez a hang? Ezt mindig csinálja akárhányszor ráadom a gyújtást.

Ezt mindig meg kell várnom mielőtt indítok, vagy indíthatom azonnal miután a visszajelzők elaludtak? Eddig mindig megvártam hogy abbahagyja és utána indítottam és inkább jobbnak láttam kérdezni mert sehol nem találtam információt hogy mi lehet ez.

2. kérdés

A hátsó szélvédőhöz gyárilag nincs mosóberendezés vagy én vagyok vak? Mert ez így elég "hülye" megoldás.

 

Köszönöm a válaszokat!

Elküldve
8 perce, kszaby írta:

1. kérdés:

A gyújtást ráadom és valami "elektromos motorhang" a motortérben zúg. Ez olyan 15 másodperc körül lehet. Mi lehet ez a hang? Ezt mindig csinálja akárhányszor ráadom a gyújtást.

Ezt mindig meg kell várnom mielőtt indítok, vagy indíthatom azonnal miután a visszajelzők elaludtak? Eddig mindig megvártam hogy abbahagyja és utána indítottam és inkább jobbnak láttam kérdezni mert sehol nem találtam információt hogy mi lehet ez.

2. kérdés

A hátsó szélvédőhöz gyárilag nincs mosóberendezés vagy én vagyok vak? Mert ez így elég "hülye" megoldás.

1. Kerdes, hogy milyen motorod van, de valoszinuleg az uzemanyagszivattyu. Varni nem kell ra.

2. Nalam van moso, igaz kombi, nem tudom, a tobbinel van-e.

Ha nem kaptal hozza leirast, itt az olvasnivalo:

https://www.opel.hu/content/dam/Opel/Europe/hungary/nscwebsite/hu/04_Owners/02_Manuals/00_Owners/MY_13/om_astra_kta-2584_18-hu_eu_my13_ed0712_11_hu_hu_online.pdf

Elküldve
2 perce, csaba66 írta:

1. Kerdes, hogy milyen motorod van, de valoszinuleg az uzemanyagszivattyu. Varni nem kell ra.

2. Nalam van moso, igaz kombi, nem tudom, a tobbinel van-e.

Ha nem kaptal hozza leirast, itt az olvasnivalo:

https://www.opel.hu/content/dam/Opel/Europe/hungary/nscwebsite/hu/04_Owners/02_Manuals/00_Owners/MY_13/om_astra_kta-2584_18-hu_eu_my13_ed0712_11_hu_hu_online.pdf

Az autó 2008-as évjáratú és Z16XER motorkóddal rendelkezik ha ez segít.

Végül is nézegettem a hátsó szélvédőnél van-e valami "spriccelő" de nincs. Akkor így szokom meg.

Elküldve
2 órája, kszaby írta:

Az autó 2008-as évjáratú és Z16XER motorkóddal rendelkezik ha ez segít.

Végül is nézegettem a hátsó szélvédőnél van-e valami "spriccelő" de nincs. Akkor így szokom meg.

Az ötajtósnak a középső féklámpa mellett (azzal egy műanyag elemben), bal oldalon van.

  • Like 1
Elküldve
20 órája, kszaby írta:

Sziasztok!

Új vagyok ezen a fórumon. Eddig Astra G-m volt most beújítottam egy H-ra.

Lenne két kérdésem.

1. kérdés:

A gyújtást ráadom és valami "elektromos motorhang" a motortérben zúg. Ez olyan 15 másodperc körül lehet. Mi lehet ez a hang? Ezt mindig csinálja akárhányszor ráadom a gyújtást.

Ezt mindig meg kell várnom mielőtt indítok, vagy indíthatom azonnal miután a visszajelzők elaludtak? Eddig mindig megvártam hogy abbahagyja és utána indítottam és inkább jobbnak láttam kérdezni mert sehol nem találtam információt hogy mi lehet ez.

2. kérdés

A hátsó szélvédőhöz gyárilag nincs mosóberendezés vagy én vagyok vak? Mert ez így elég "hülye" megoldás.

 

Köszönöm a válaszokat!

Az 1.kérdéshez kapcsolódva,szerintem inkább a fűtőmotor hangját hallod,annak a tengelye szokott elromlani a H Astrák esetén és állandóan megy a motor,mert nem találja a végpontokat.

Elküldve
8 órája, rotel írta:

Az 1.kérdéshez kapcsolódva,szerintem inkább a fűtőmotor hangját hallod,annak a tengelye szokott elromlani a H Astrák esetén és állandóan megy a motor,mert nem találja a végpontokat.

Ma a feleségem be ment a patikába, én a kocsiban maradtam, és én is hallottam ezt a hangot. Mintha valamit feltöltött volna. Pár másodperc volt az egész. Amikor beülök a kocsiba én is mindig hallom.

Elküldve
On 2018. 01. 11. at 9:50, Davee írta:

Programozni is kell, illetve előtte meg kell nézni, hogy van-e bal hátul REC modulod, mert anélkül nem jó a sima elektronika hozzá.

Szia!

Ez engem is érdekelne. Pont előtte állok. Mivel nem saját magam csinálom hanem szerviz (MAK) vajon ott fel tudják programozni? :unsure:

Elküldve

Sziasztok! Tudja valaki esetleg, hogy milyen határok közt mozog  a 2 gázpedál szenzor feszültsége XER motorok esetén. Előre is köszönöm a választ.

Elküldve
9 perce, quad405 írta:

Sziasztok! Tudja valaki esetleg, hogy milyen határok közt mozog  a 2 gázpedál szenzor feszültsége XER motorok esetén. Előre is köszönöm a választ.

Egyszeruen ket potmeterrol van szo, 5 voltot kapnak, igy 0 es 5V kozott mozoghat, de nem biztos, hogy a szelso ertekeket el tudja erni.  

Elküldve
5 minutes ago, csaba66 said:

Egyszeruen ket potmeterrol van szo, 5 voltot kapnak, igy 0 es 5V kozott mozoghat, de nem biztos, hogy a szelso ertekeket el tudja erni.  

Ezt tudom, csak az érdekelne, hogy valaki tudja-e, hogy a gyakorlatban milyen  értékhatárok közt változnak ezek a feszültségek. Vagy esetleg ha tud valaki egy diagnosztikai leírást ahol ez pontosan le van írva. Ahogy látom ez nem motorfüggő, sőt G astrán is ugyan az a pedál van. Már keresgélek egy idej, de csak J astrához találtam konkrét feszültségértékeket. 

Elküldve (edited)
35 perce, quad405 írta:

Ezt tudom, csak az érdekelne, hogy valaki tudja-e, hogy a gyakorlatban milyen  értékhatárok közt változnak ezek a feszültségek. Vagy esetleg ha tud valaki egy diagnosztikai leírást ahol ez pontosan le van írva. Ahogy látom ez nem motorfüggő, sőt G astrán is ugyan az a pedál van. Már keresgélek egy idej, de csak J astrához találtam konkrét feszültségértékeket. 

Mit akarnal ezzel diagnosztizalni, milyen hibat eszlelsz? A vezerlo figyeli, hogy a ket potmeter (bizonyos turesen belul) egyutt fut-e, es ha nem, akkor kiabal. Ha nincs ilyen hibajelzes, akkor feltetelezheto, hogy a potmeterek jok, es ha az 5V megvan, akkor a feszultsegek is.

Az OpCom egyebkent kiirja a ket feszultseget es a "Calculated Pedal Position"-t. Ha az utobbit tudod 0 es 100% kozott valtoztatni, akkor minden rendben van, es meg a vegpontokhoz tartozo feszultsegeket is le tudod olvasni.

Furja az oldalamat a kivancsisag, hogy mire keszulsz ezen ertekek ismereteben :)

 

Ui: talaltam egy elmetett kepet, nalam 0% -hoz 0.96 es 0.47 V tartozik. Lehet, hogy az egyik 0.5 es 4, a masik 1 es 4.5 V kozott kene menjen. Illetve a fene tudja, nyilvan attol is fugg, mennyi az ADC-k mereshatara.

Módosítva : csaba66
Elküldve
27 minutes ago, csaba66 said:

Mit akarnal ezzel diagnosztizalni, milyen hibat eszlelsz? A vezerlo figyeli, hogy a ket potmeter (bizonyos turesen belul) egyutt fut-e, es ha nem, akkor kiabal. Ha nincs ilyen hibajelzes, akkor feltetelezheto, hogy a potmeterek jok, es ha az 5V megvan, akkor a feszultsegek is.

Az OpCom egyebkent kiirja a ket feszultseget es a "Calculated Pedal Position"-t. Ha az utobbit tudod 0 es 100% kozott valtoztatni, akkor minden rendben van, es meg a vegpontokhoz tartozo feszultsegeket is le tudod olvasni.

Furja az oldalamat a kivancsisag, hogy mire keszulsz ezen ertekek ismereteben :)

 

Ui: talaltam egy elmetett kepet, nalam 0% -hoz 0.96 es 0.47 V tartozik. Lehet, hogy az egyik 0.5 es 4, a masik 1 es 4.5 V kozott kene menjen. Illetve a fene tudja, nyilvan attol is fugg, mennyi az ADC-k mereshatara.

Egyszerűen csak arra vagyok kíváncsi, hogy mik a normális értékhatárok. Köszi, akkor az alsók stimmelnek. Nálam 0,98 és 0,47V. Kiváncsi lennék a felsőkre is. A lehet és a fene tudja értékeket nem tudom elfogadni :) A dolog hátterében az áll, hogy ma reggel újra előjött a 212052-es hibakód, erőtlen motor kíséretében. 2,5 éve volt még ugyan ez kb 50.000 Km-t futott azóta gond nélkül. Kiolvastam OPcommal de sajnos lányos zavaromban, meg a fáradság miatt nem jegyeztem meg a pontos hibaleírást. A lényeg hogy az 1-es potival van valami. Pár alapos pedáltaposás és 2 csatilevétel után megoldódott. Azóta mentem az autóval kb 1/4 órát és 8 Km-t és nem jött elő a hiba..  A múltkor is ennyitől jött helyre. A hiba előtt és után is hasonló határértékeket mértem. Akkor ezek szerint azok jók. Csodálkoztam hogy nem egyforma a 2 feszültség, de végül is most mikor nincs hiba, most is alacsonyabb a 2-es potin. A hiba alatt is 0 és 100% közt volt a számított pedálpozíció. Valószínűleg akkor az együttfutás nem stimmelt a 2 poti közt. Már csak az a kérdés, hogy a csatin volt kontakthiba vagy a poti haldoklik. Érdemes ezeket tisztítani, vagy kuka? Nekem csak audió potikkal van tapasztalatom, de azokkal sem túl bíztató. Ha egyzser elkezdtek sercegni akkor hosszú távon nem igazán volt hatásos a tisztogatás.

Elküldve
8 perce, quad405 írta:

Egyszerűen csak arra vagyok kíváncsi, hogy mik a normális értékhatárok. Köszi, akkor az alsók stimmelnek. Nálam 0,98 és 0,47V. Kiváncsi lennék a felsőkre is. A lehet és a fene tudja értékeket nem tudom elfogadni :) A dolog hátterében az áll, hogy ma reggel újra előjött a 212052-es hibakód, erőtlen motor kíséretében. 2,5 éve volt még ugyan ez kb 50.000 Km-t futott azóta gond nélkül. Kiolvastam OPcommal de sajnos lányos zavaromban, meg a fáradság miatt nem jegyeztem meg a pontos hibaleírást. A lényeg hogy az 1-es potival van valami. Pár alapos pedáltaposás és 2 csatilevétel után megoldódott. Azóta mentem az autóval kb 1/4 órát és 8 Km-t és nem jött elő a hiba..  A múltkor is ennyitől jött helyre. A hiba előtt és után is hasonló határértékeket mértem. Akkor ezek szerint azok jók. Csodálkoztam hogy nem egyforma a 2 feszültség, de végül is most mikor nincs hiba, most is alacsonyabb a 2-es potin. A hiba alatt is 0 és 100% közt volt a számított pedálpozíció. Valószínűleg akkor az együttfutás nem stimmelt a 2 poti közt. Már csak az a kérdés, hogy a csatin volt kontakthiba vagy a poti haldoklik. Érdemes ezeket tisztítani, vagy kuka? Nekem csak audió potikkal van tapasztalatom, de azokkal sem túl bíztató. Ha egyzser elkezdtek sercegni akkor hosszú távon nem igazán volt hatásos a tisztogatás.

Nem kell jarjon a motor, csak a gyujtas legyen rajta, nyomd tovig a gazt, es ha felmegy 100%-ig, akkor a feszultsegek is kiderulnek, es az is, hogy jo-e a pedal (akkor eppen).

A kabelek egyebkent at vannak vezetve az UEC-en, altalaban ott szokott kontakthibas lenni, ugyhogy azokat a csatlakozokat is pucold meg. Ha maga a potmeter haldoklik, azon valoban nehez segiteni, bar kidobas elott egy adag WD40-et erdemes belefujni (ha egyaltalan lehet, mert gyanithatoian ezek alaposan le vannak zarva). De szerintem az UEC kontakthiba a valoszinubb, erre sokan csak pedalcsere utan eszmelnek ra, amikor marad a hiba.

Elküldve
21 hours ago, csaba66 said:

Nem kell jarjon a motor, csak a gyujtas legyen rajta, nyomd tovig a gazt, es ha felmegy 100%-ig, akkor a feszultsegek is kiderulnek, es az is, hogy jo-e a pedal (akkor eppen).

A kabelek egyebkent at vannak vezetve az UEC-en, altalaban ott szokott kontakthibas lenni, ugyhogy azokat a csatlakozokat is pucold meg. Ha maga a potmeter haldoklik, azon valoban nehez segiteni, bar kidobas elott egy adag WD40-et erdemes belefujni (ha egyaltalan lehet, mert gyanithatoian ezek alaposan le vannak zarva). De szerintem az UEC kontakthiba a valoszinubb, erre sokan csak pedalcsere utan eszmelnek ra, amikor marad a hiba.

Igen tegnap reggel így csináltam és szépen ment fel 100%-ra meg vissza. A feszültségek 0,98 - 4V és 0,47 - 2 közt változtak. Akkor tekinthetjük ezt normál állapotnak. Tegnap este mentem be melóba és hiba nélkül működött a 20 perces úton. Erre ma reggel még el sem indítottam és már villáskulccsal fogadott a gyújtás ráadásakor. Ugyan az a hiba. Opcom szerint: P2120 - Accelerator Pedal Position Sensor 1 and 2 Signal Incorrect Ratio. Sajnons a %-ot nem néztem csak a feszültségekre koncentráltam. 0,97 - 4V és 0,23 - 1,56V közt volt. Úgy sikerült megszabadulni tőle, hogy tövig nyomott gázpedálnál adtam rá a gyújtást. Akkor beállt 2 volt körülire a 2-es potin a feszültség. Utána a normális keretek közt volt mind a kettőn. Mintha elvesztené a kalibrálást vagy valami ilyesmi és a tövig nyomott gázpedállal újra tudná kalibrálni magát. Azóta müxik újra. Ezek tudatában is az UEC-re gyanakszol? Szép mutatvány egy ilyen UEC pucolás. Feleslegesen nem csinálnám meg ha nem muszáj. 

Elküldve
53 perce, quad405 írta:

Igen tegnap reggel így csináltam és szépen ment fel 100%-ra meg vissza. A feszültségek 0,98 - 4V és 0,47 - 2 közt változtak. Akkor tekinthetjük ezt normál állapotnak. Tegnap este mentem be melóba és hiba nélkül működött a 20 perces úton. Erre ma reggel még el sem indítottam és már villáskulccsal fogadott a gyújtás ráadásakor. Ugyan az a hiba. Opcom szerint: P2120 - Accelerator Pedal Position Sensor 1 and 2 Signal Incorrect Ratio. Sajnons a %-ot nem néztem csak a feszültségekre koncentráltam. 0,97 - 4V és 0,23 - 1,56V közt volt. Úgy sikerült megszabadulni tőle, hogy tövig nyomott gázpedálnál adtam rá a gyújtást. Akkor beállt 2 volt körülire a 2-es potin a feszültség. Utána a normális keretek közt volt mind a kettőn. Mintha elvesztené a kalibrálást vagy valami ilyesmi és a tövig nyomott gázpedállal újra tudná kalibrálni magát. Azóta müxik újra. Ezek tudatában is az UEC-re gyanakszol? Szép mutatvány egy ilyen UEC pucolás. Feleslegesen nem csinálnám meg ha nem muszáj. 

Az OpCom altal kiirt feszultseg az kell legyen, amit tenylegesen mer; kalibralasrol legfeljebb a %-os erteknel lehetne szo. Feltehetoen az egyik potmeterrel sorba van kotve egy ugyanakkora ellenallas, ezert fele akkora feszultseget kell latni rajta, mint a masikon.
  
Mivel ennel is kisebbet lattal, tovabbi plusz ellenallas is bejott a kepbe, magyarul kontakthiba. Hogy hol, az mas kerdes, de arra nincs semmi garancia, hogy pont a gazpedal lenyomasakor javult meg, csak azt tudjuk, hogy valamikor a ket meres kozott.

Vilagos, hogy az UEC csatlakozok szetszedese nem egy leanyalom, elso korben erdemes WD-40-es befujast es mozgatast probalni, hatha az is eleg, ha egyaltalan megoldhato. Szerencsere meg nem kellett ilyet csinalnom, igy nem tudom, mennyire kivitelezheto a dolog.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Segítségre volna szükségem. Astra H Z16XER . Kb egy hete kigyulladt egy vissza jelző autó és benne egy villáskulcs, motort leállítottam újraindítottam eltűnt a jelzőlámpa. Hibakódnak ECN202052 ír ki. Sajnos nem tudom mit jelent, rá kerestem, de annál analfabétább vagyok, hogy értsem mi a gond. Azóta: tankoltam, műszerfalon a mutató jelzi, de computer kéri, hogy tankoljak. Mi lehet a gond? Járt már így valaki? Azt tudom, hogy a cim modulom nem jó, leforrasztatom, de cim modul vezérelné az üzemanyag szintet is? 

Segítségeteket előre is köszönöm!

Elküldve
9 perce, Balco33 írta:

Segítségre volna szükségem. Astra H Z16XER . Kb egy hete kigyulladt egy vissza jelző autó és benne egy villáskulcs, motort leállítottam újraindítottam eltűnt a jelzőlámpa. Hibakódnak ECN202052 ír ki. Sajnos nem tudom mit jelent, rá kerestem, de annál analfabétább vagyok, hogy értsem mi a gond. Azóta: tankoltam, műszerfalon a mutató jelzi, de computer kéri, hogy tankoljak. Mi lehet a gond? Járt már így valaki? Azt tudom, hogy a cim modulom nem jó, leforrasztatom, de cim modul vezérelné az üzemanyag szintet is? 

Biztos, hogy jol masoltad ide a hibakodot? Mert ilyen valoban nincs...

Miaz, hogy a computer keri? Azt mondja, 50 km alatt van a megteteto tavolsag?

Kosd le az akkut egy fel orara, attol talan meggondolja magat.

Elküldve
5 perce, csaba66 írta:

Biztos, hogy jol masoltad ide a hibakodot? Mert ilyen valoban nincs...

Miaz, hogy a computer keri? Azt mondja, 50 km alatt van a megteteto tavolsag?

Kosd le az akkut egy fel orara, attol talan meggondolja magat.

Nem az 50 km est kéri, hanem a 30 km alattit, azt írja, ill. nem számol hátralévő megtehető utat sem, mintha üres lenne a tank, és kéri hogy tankoljak. Pedig tankoltam és a mutató is jelzi. Igen jól írtam a hibakódot.

 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.