Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

1 órával ezelőtt, tolditoma írta:

Érdeklődnék, hogy ti tudtok-e olyan egységről Astrta H, Z16XEP-ben aminek a szerelő szerint Komfort modul a neve. Ebben találtak valamilyen hibát ami állandóan meríti aksit. Ők nem tudják javítani hanem márkaszervizbe irányította mert, hogy a javítás/csere után a CAN hálózathoz kell tanítani.. Ez az egység egyenlő a motorvezérlővel?

A motor nem komfort kerdese, alapbol jar minden Opelhez, ugy, mint a kormany :)

Komfort modul neven egy utolag berakhato kiegeszito ketyere fut, a gyari egysegek kozott ilyen nevu nincs. 

Lemerul az akkud? Nem szoktal veletlenul a "titkos menuben" bogaraszni?

Link to comment
Megosztás:

3 órája, csaba66 írta:

A motor nem komfort kerdese, alapbol jar minden Opelhez, ugy, mint a kormany :)

Komfort modul neven egy utolag berakhato kiegeszito ketyere fut, a gyari egysegek kozott ilyen nevu nincs. 

Lemerul az akkud? Nem szoktal veletlenul a "titkos menuben" bogaraszni?

A titkos menüben annyit néztem nemrég, hogy a generátor mennyire tölt menet közben. Azt hittem az nem megfelelő de a gond nem ott van. Így került a kocsi a villamossági szerelőhöz. De ő nem tudja megoldani a hibát.

Link to comment
Megosztás:

5 hours ago, tolditoma said:

Érdeklődnék, hogy ti tudtok-e olyan egységről Astrta H, Z16XEP-ben aminek a szerelő szerint Komfort modul a neve. Ebben találtak valamilyen hibát ami állandóan meríti aksit. Ők nem tudják javítani hanem márkaszervizbe irányította mert, hogy a javítás/csere után a CAN hálózathoz kell tanítani.. Ez az egység egyenlő a motorvezérlővel?

Nem mondta véletlenül a tisztelt szerelő, hogy mi a funkciója és hol található ez a modul? Hallottam már a REC modult komfort modulnak titulálni. Amúgy ez a csomagtartó bal oldalán van egy kis ajtó mögött. Márkaszervizben tuti nem fognak javítással sz@rakodni. Már ha tényleg ez a modul a ludas. Csere aranyáron!

A titkos menüben való nézelődés előtt is merült az akksi?

Módosítva : quad405
Link to comment
Megosztás:

On 4/1/2018 at 8:13 AM, kinaiinga said:

Opel Astra 2007-es Astránál, a bal hátsó ajtó ha zárva van, akkor a műszerfalon az ajtó nyitva van piktogram világít, nyitott állapotban pedig nem világít. Teljesen fordítva mükődik.

Valószínűleg a kábelek törtek meg. Tipikus H Astra hiba ami a bal hátsó ajtónál jelentkezik (először). Nézz körül itt: http://opelmuhely.com/leirasok/5/astra_h ha jól emlékszem több leírás is van róla, érdemes átnézni az összeset.

Link to comment
Megosztás:

6 perce, quad405 írta:

Nem mondta véletlenül a tisztelt szerelő, hogy mi a funkciója és hol található ez a modul? Hallottam már a REC modult komfort modulnak titulálni. Amúgy ez a csomagtartó bal oldalán van egy kis ajtó mögött. Márkaszervizben tuti nem fognak javítással sz@rakodni. Már ha tényleg ez a modul a ludas. Csere aranyáron!

A titkos menüben való nézelődés előtt is merült az akksi?

Igen merült az aksi előtte is. Emiatt néztem csak a generátort. Nem állítgattam semmit benne még véletlenül sem :-)

Amit mondott, hogy a motortérben helyezkedik el az egység és közben olvasgattam, hogy ez az UEC modul lehet. De még mindig nem tudom, hogy ez okozhat-e olyan hibát ami aksi merülést okozhat álló helyzetben.

Link to comment
Megosztás:

1 perc, tolditoma írta:

Igen merült az aksi előtte is. Emiatt néztem csak a generátort. Nem állítgattam semmit benne még véletlenül sem :-)

Amit mondott, hogy a motortérben helyezkedik el az egység és közben olvasgattam, hogy ez az UEC modul lehet. De még mindig nem tudom, hogy ez okozhat-e olyan hibát ami aksi merülést okozhat álló helyzetben.

Barmi okozhat, ha zarlatos lesz, vagy nem megy standbyba adott ido utan... Azt legalabb kimerte, hogy mekkora az aramfelvetel a motor leallitasa utan mondjuk fel oraval?

Link to comment
Megosztás:

3 perce, tolditoma írta:

Igen 0.75 század ampert mért. Azt mondta h9ogy ez kb 1 nap és kész az aksi.

Az valoban sok, bar egy jo akku 3 napig is birna (18Ah / nap). 

Azt miert gondolja, hogy maga az UEC rossz? Az osszes biztositek kivetele utan sem szunik meg az aramfelvetel?

Link to comment
Megosztás:

33 perce, painkiller írta:

Sziasztok,

A gyári cd 30 rádió helyére be lehet tenni különösebb tákolás nélkül a cd 40 usb fejegységet?

Köszönöm

Üdv,

Painkiller

Természetesen igen.Arra kell csupán figyelni,hogy a régit le kell tanítani,az újat pedig fel kell tanítani a rendszerhez.

Link to comment
Megosztás:

10 hours ago, rotel said:

Természetesen igen.Arra kell csupán figyelni,hogy a régit le kell tanítani,az újat pedig fel kell tanítani a rendszerhez.

Szia,

 

Köszönöm a válaszod. Ezt a tanítási fázist magadnak is megtudom csinálni, vagy esetleg kell hozzá valami speciális eszköz és például csak szakember vagy szervíz tudja megcsinálni?

Üdv,

Painkiller

 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, painkiller írta:

Szia,

 

Köszönöm a válaszod. Ezt a tanítási fázist magadnak is megtudom csinálni, vagy esetleg kell hozzá valami speciális eszköz és például csak szakember vagy szervíz tudja megcsinálni?

Üdv,

Painkiller

 

Nem tudod hacsak nincs otthon Op-Comod vagy Tech2-d. Helyileg merre vagy?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!  A hozzáértéktől kérdezném. A töltésem 13.0-13.3V /reggeli mérés/ között ugrál, a generátor új, az akku új 12.8V-os. A szerelő szerint "intelligens" töltés van, akkor és annyit tölt amikor és amennyire szükség van. Mondjuk van benne logika, de eddig mindenhol azt olvastam, hogy 14.5V körül kell lennie a töltésnek, ezért a kétség. Z13DTH 120amperes generátor. A negatív melegszik a kb 10 perc méricskélés alatt is érezhetően melegebb lett. Műszerrel mérve egyébként 0.2V-al több a töltés, a régi generátornál megegyezett a kocsi és a műszer által mutatott fesz. Most este mikor mértem 13.5-13.6V volt a fedélzeti és 13.7-13.8 V volt a mért érték. Kaptam már ötleteket máshol, a negatív sarú cseréje illetve a negatívnak egy plusz testvezetéket adni. Az bosszant hogy a régi generátoron is ugyan ezek a fesz értékek voltak csak dobta a generátor vezérlő áramkör hibakódot, de az akku nem merült. Lehet hogy feleslegesen cserélte a szerelő? A kérdés tulajdonképen az lenne, hogy ha az akku fullon van akkor a töltés így ugrálhat az akku fesz + pár tized volt között? 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, istyy írta:

Sziasztok!  A hozzáértéktől kérdezném. A töltésem 13.0-13.3V /reggeli mérés/ között ugrál, a generátor új, az akku új 12.8V-os. A szerelő szerint "intelligens" töltés van, akkor és annyit tölt amikor és amennyire szükség van. Mondjuk van benne logika, de eddig mindenhol azt olvastam, hogy 14.5V körül kell lennie a töltésnek, ezért a kétség. Z13DTH 120amperes generátor. A negatív melegszik a kb 10 perc méricskélés alatt is érezhetően melegebb lett. Műszerrel mérve egyébként 0.2V-al több a töltés, a régi generátornál megegyezett a kocsi és a műszer által mutatott fesz. Most este mikor mértem 13.5-13.6V volt a fedélzeti és 13.7-13.8 V volt a mért érték. Kaptam már ötleteket máshol, a negatív sarú cseréje illetve a negatívnak egy plusz testvezetéket adni. Az bosszant hogy a régi generátoron is ugyan ezek a fesz értékek voltak csak dobta a generátor vezérlő áramkör hibakódot, de az akku nem merült. Lehet hogy feleslegesen cserélte a szerelő? A kérdés tulajdonképen az lenne, hogy ha az akku fullon van akkor a töltés így ugrálhat az akku fesz + pár tized volt között? 

Toltes akkor van, amikor aram folyik az akkuba, de a nagyobb feszultseg nem okvetlenul jelenti azt, hogy kulonosebben nagy lesz az aram. Egy teljesen toltott, es jo akku 14.4 volton 0.3A koruli aramot vesz fel, igy ennek a feszultsegnek a forszirozasa csak az izzok elettartamat roviditi. Tehat a szabalyzo siman leviheti a feszultseget, abbol meg nem okvetlenul lesz baj.

Tehat ha akku merulesen a kisebb toltesi feszultseget erted, akkor az nem az. 

A melegedes nem jo, de a merteke kerdeses. Ahol aram folyik, ott ho is keletkezik, ezzel nincs mit tenni. A plusz testvezetek folosleges, a sarut kell rendbetenni, ha abnormalis a melegedes. Ha pedig minden rendben mukodik, akkor nem kell mericskelni...

Link to comment
Megosztás:

1 óra, istyy írta:

Sziasztok!  A hozzáértéktől kérdezném. A töltésem 13.0-13.3V /reggeli mérés/ között ugrál, a generátor új, az akku új 12.8V-os. A szerelő szerint "intelligens" töltés van, akkor és annyit tölt amikor és amennyire szükség van. Mondjuk van benne logika, de eddig mindenhol azt olvastam, hogy 14.5V körül kell lennie a töltésnek, ezért a kétség. Z13DTH 120amperes generátor. A negatív melegszik a kb 10 perc méricskélés alatt is érezhetően melegebb lett. Műszerrel mérve egyébként 0.2V-al több a töltés, a régi generátornál megegyezett a kocsi és a műszer által mutatott fesz. Most este mikor mértem 13.5-13.6V volt a fedélzeti és 13.7-13.8 V volt a mért érték. Kaptam már ötleteket máshol, a negatív sarú cseréje illetve a negatívnak egy plusz testvezetéket adni. Az bosszant hogy a régi generátoron is ugyan ezek a fesz értékek voltak csak dobta a generátor vezérlő áramkör hibakódot, de az akku nem merült. Lehet hogy feleslegesen cserélte a szerelő? A kérdés tulajdonképen az lenne, hogy ha az akku fullon van akkor a töltés így ugrálhat az akku fesz + pár tized volt között? 

Toltes akkor van, amikor aram folyik az akkuba, de a nagyobb feszultseg nem okvetlenul jelenti azt, hogy kulonosebben nagy lesz az aram. Egy teljesen toltott, es jo akku 14.4 volton 0.3A koruli aramot vesz fel, igy ennek a feszultsegnek a forszirozasa csak az izzok elettartamat roviditi. Tehat a szabalyzo siman leviheti a feszultseget, abbol meg nem okvetlenul lesz baj.

Tehat ha akku merulesen a kisebb toltesi feszultseget erted, akkor az nem az. 

A melegedes nem jo, de a merteke kerdeses. Ahol aram folyik, ott ho is keletkezik, ezzel nincs mit tenni. A plusz testvezetek folosleges, a sarut kell rendbetenni, ha abnormalis a melegedes. Ha pedig minden rendben mukodik, akkor nem kell mericskelni...

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 04. 07. at 22:10, csaba66 írta:

Toltes akkor van, amikor aram folyik az akkuba, de a nagyobb feszultseg nem okvetlenul jelenti azt, hogy kulonosebben nagy lesz az aram. Egy teljesen toltott, es jo akku 14.4 volton 0.3A koruli aramot vesz fel, igy ennek a feszultsegnek a forszirozasa csak az izzok elettartamat roviditi. Tehat a szabalyzo siman leviheti a feszultseget, abbol meg nem okvetlenul lesz baj.

Tehat ha akku merulesen a kisebb toltesi feszultseget erted, akkor az nem az. 

A melegedes nem jo, de a merteke kerdeses. Ahol aram folyik, ott ho is keletkezik, ezzel nincs mit tenni. A plusz testvezetek folosleges, a sarut kell rendbetenni, ha abnormalis a melegedes. Ha pedig minden rendben mukodik, akkor nem kell mericskelni...

Szia Csaba! Köszönöm a válaszod. A generátor töltését úgy képzeltem hogy a töltő feszültség állandó és a felvett teljesítmény az áramerősség változtatásával változik. A válaszodban is írod hogy egy teljesen töltött akku is vesz fel töltést 14.4volton. Na ezt a 14.4V-ot hiányoltam. De akkor ez az Opelnél szerinted is normális hogy a töltő feszültség ugrál az akku fesz+ 0.3V között.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, istyy írta:

Szia Csaba! Köszönöm a válaszod. A generátor töltését úgy képzeltem hogy a töltő feszültség állandó és a felvett teljesítmény az áramerősség változtatásával változik. A válaszodban is írod hogy egy teljesen töltött akku is vesz fel töltést 14.4volton. Na ezt a 14.4V-ot hiányoltam. De akkor ez az Opelnél szerinted is normális hogy a töltő feszültség ugrál az akku fesz+ 0.3V között.

Van tobb toltesi taktika, lehet pl. nagy aramot nyomatni akar 15-16V mellett is, de ilyenkor nagyon figyelni kell (pl. savsuruseg meressel), hogy ne tortenjen tultoltes.

A buvos 14.4V onnan jon, hogy ez a feszultseg tartosan is rajta maradhat az akkun, nem lesz mellette olyan szintu gazkepzodes, ami bajt okozhatna.

Amikor az akku toltottnek tekintheto, nyugodtan vissza lehet menni akar 13 voltra is, az akkuba alig fog aram folyni, a generator lat el mindent. Persze ez csak kozelitoleg igaz, mert az egyeniranyitas utan a diodakon hullamos feszultseg jelenik meg, amit az akku simit, illetve hirtelen belepo terhelesnel is besegit, amig a feszultsegszabalyzo noveli a generator altal leadott aramot.

De ettol az akku nem fog lemerulni, illetve egybol visszatolt, igy nem lesz gond. Viszont ha allas kozben nagyon lemerult az akku, vagy sok starterezes kellett az inditashoz, akkor egy rovid uton kisebb feszultseg mellett nem fog tudni visszatoltodni, tehat ezert erdemes legalabb eleinte a 14.4V kozelebe vinni a feszultseget.

Azt nem tudom, a H Astra feszultsegszabalyzoja (plane egy cserelt generatoron) pontosan milyen taktikat kovet, igy azt is nehez eldonteni, hogy jo-e.

 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, csaba66 írta:

Van tobb toltesi taktika, lehet pl. nagy aramot nyomatni akar 15-16V mellett is, de ilyenkor nagyon figyelni kell (pl. savsuruseg meressel), hogy ne tortenjen tultoltes.

A buvos 14.4V onnan jon, hogy ez a feszultseg tartosan is rajta maradhat az akkun, nem lesz mellette olyan szintu gazkepzodes, ami bajt okozhatna.

Amikor az akku toltottnek tekintheto, nyugodtan vissza lehet menni akar 13 voltra is, az akkuba alig fog aram folyni, a generator lat el mindent. Persze ez csak kozelitoleg igaz, mert az egyeniranyitas utan a diodakon hullamos feszultseg jelenik meg, amit az akku simit, illetve hirtelen belepo terhelesnel is besegit, amig a feszultsegszabalyzo noveli a generator altal leadott aramot.

De ettol az akku nem fog lemerulni, illetve egybol visszatolt, igy nem lesz gond. Viszont ha allas kozben nagyon lemerult az akku, vagy sok starterezes kellett az inditashoz, akkor egy rovid uton kisebb feszultseg mellett nem fog tudni visszatoltodni, tehat ezert erdemes legalabb eleinte a 14.4V kozelebe vinni a feszultseget.

Azt nem tudom, a H Astra feszultsegszabalyzoja (plane egy cserelt generatoron) pontosan milyen taktikat kovet, igy azt is nehez eldonteni, hogy jo-e.

 

Köszönöm válaszod. Spéci elektromos szerelőhöz kellett volna vinni, de már bejelentkeztem máshoz más gond miatt. Valószínűleg feleslegesen cserélték a régit, amit már nem fogok megtudni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nincs valami olcsó VÉGLEGES megoldás erre a hátsó ajtóhoz átvezető vezetékrendszerre. A javítókészlet ajtónként kb 20 ezer forint. Tegnap összesen 6 órát szívtam a két ajtó (2*7) szakadt vezetékeinek összeforrasztásával. Persze nem végleges mert a forrasztás tövénél ujra el fog törni kb 1-2 év alatt. Egyébként én még vékony vezetékbe ennyire merev szigetelést még nem láttam. Olyan mintha direkt ilyen pocsék merev vezetéket raktak volna oda. Nincs véletlenül valakinek meg, hogy melyik vezeték mit vezérel. Mert ha nem kellene minden vezeték, már az is segítség lenne. Például nem értem miért kell állandó 12 voltak lenni, kivett indító kulcs mellet. Jól megnehezítette a szerelést :(

 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Zsolti25 írta:

Sziasztok!

Nincs valami olcsó VÉGLEGES megoldás erre a hátsó ajtóhoz átvezető vezetékrendszerre. A javítókészlet ajtónként kb 20 ezer forint. Tegnap összesen 6 órát szívtam a két ajtó (2*7) szakadt vezetékeinek összeforrasztásával. Persze nem végleges mert a forrasztás tövénél ujra el fog törni kb 1-2 év alatt. Egyébként én még vékony vezetékbe ennyire merev szigetelést még nem láttam. Olyan mintha direkt ilyen pocsék merev vezetéket raktak volna oda. Nincs véletlenül valakinek meg, hogy melyik vezeték mit vezérel. Mert ha nem kellene minden vezeték, már az is segítség lenne. Például nem értem miért kell állandó 12 voltak lenni, kivett indító kulcs mellet. Jól megnehezítette a szerelést :(

 

Nem ott szokták forrasztani ahol eltörik, kiváltják egy hosszabb vezetékkel, és ott forrasztják ahol már nem mozog. Kicsit el kell tolni a forrasztásokat hogy ne egy helyre essenek mert akkor ott túl vastag lesz a kábelkorbács.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Nem ott szokták forrasztani ahol eltörik, kiváltják egy hosszabb vezetékkel, és ott forrasztják ahol már nem mozog. Kicsit el kell tolni a forrasztásokat hogy ne egy helyre essenek mert akkor ott túl vastag lesz a kábelkorbács.

Tapasztalatom szerint 7 vezetéket nem lehet elcsúsztatni egymástól, főleg nem úgy, hogy mind ott legyen ahol már nem mozog a vezeték. De most komolyan minek kell egy hátsó ajtóba ennyi vezetéknek menni ?

file-1a.md.jpg

Módosítva : Zsolti25
Link to comment
Megosztás:

1 óra, Zsolti25 írta:

Tapasztalatom szerint 7 vezetéket nem lehet elcsúsztatni egymástól, főleg nem úgy, hogy mind ott legyen ahol már nem mozog a vezeték. De most komolyan minek kell egy hátsó ajtóba ennyi vezetéknek menni ?

Minek egyaltalan hatso ajto? :) Egyebkent mi ritkan hasznaljuk, nem is volt meg gond vele...

Ami a kabeleket illeti, a zar motor egysegnek ot kivezetese van, plusz meg ket hangszoro, es meg is van a het... Ha motoros ablak lenne hatul, tobb is lenne :)

A zarhoz az ot valoban kicsit tulzasnak tunik, de van a csukottsag visszajelzes, nyitas, zaras, szoval ugy tunik, mind a het kell.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

VXR-ről származó óracsoport (IPC) mennyiben különbözik a normál európaitól? Nekem Sport gomb és DDS miatt kéne, de egyelőre még csak fontolgatom. A számlapot lehet cserélni? Van vele egyéb szívás, ha át akarom szerelni?

Hogyan tudom meg, hogy hány kilométert mutat, ez az eladó jóindulatán múlik? Jól gondolom ugye, hogy a km állást tárolja az IPC (nem az ECU-ból szedi)? Ha előrefelé kell tekerni, az gondolom kisebb gond, mintha visszafelé. Ha tekerem akármerre is, az kiolvasható lesz majd Opcommal vagy Tech2-vel, ugye (mármint az, hogy tekerve vagyon)?

Köszi szépen!

Imre

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hátsó ajtó kábel szakadás: az átvezető gumi belsejét és a vezetékeket szilikon spray-vel évente egyszer be kell fújni (ha még hibátlan, vagy ha ki lettek cserélve a sérült kábelek). A szakadás oka, hogy egymáson megtapadnak a kábelek, a külső íven megfeszülnek, majd egy idő után elszakadnak. Én évente kenem és eddig (10 év) nincs szakadás.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Zsolti25 írta:

Tapasztalatom szerint 7 vezetéket nem lehet elcsúsztatni egymástól, főleg nem úgy, hogy mind ott legyen ahol már nem mozog a vezeték. De most komolyan minek kell egy hátsó ajtóba ennyi vezetéknek menni ?

 

El lehet csak csak ki kell szedni a kábelkorbácsot, és akár 20-30 centis darabokat is bele kell toldani. 

2816955-20180416-4dVGyL.jpg

Ez a csomagtér ajtóm kábelkötege ide is megy pár vezeték, és szoktak törni.

2816956-20180416-FasGA2.jpg

Ez utóbbi nem az én autómról készült kép, én nem vártam eddig.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.