Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Mivel egyértelműen csinálja, de viszonylag random és ritkán, szerintem erre a forgatókönyvre ráillik a sztori.

Érdemes lenne ezt valahogy leellenőrizni. Van valami tippetek, hogy hogyan tudnám kimérni? Esetleg csak a diódá(ka)t, azt talán könnyebb. Bocs ha hülyeséget kérdezek, nem sokat értek ehhez, kicsit el vagyok veszve. Ha nincs házilag is egyszerűen megoldható detektálási módszer, akkor egy megbízható szaki is érdekelne Bp-en, vagy környékén, szeretnék már pontot tenni a dologra és utána venni egy új akksit.

Amiben még egyébként gyanakszom, az a Test Mode "futtatása", ugyanis ha sokat van bekapcsolva, akkor gyakrabban előjött a lemerülős sztori. Az előző héten vizsgálgattam a generátort, többször néztem a rejtett menüben hogy tölt-e és hogyan változik a feszültség. Aztán nem sokkal utána lepett meg ismét ez a két nap alatt csutkára leszívott akksis sztori.

Köszi a segítséget!

Nem tanultam sok autóvillamosságot, és abból is sokat felejtettem :D de azt hiszem, hogy ha te még ennyit sem tudsz a dologról akkor keress egy autó villamosságszerelőt! Egy rossz mozdulattal haza tudod vágni a generátort aminek lehet, hogy semmi baja. Szóval keress egy hozzáértőt, és az megmondja a megoldást.

Üdv!

:hiya:

Link to comment
Megosztás:

:D

edivan: én helyedben egyeztetnék egy időpontot csaba66-tal és megkérném, hogy a mutassa be neked a fent említett tanácsait! De készítsetek róla videó felvételt, mert szerintem rajtam kívül ezen műveletek másokat is érdekelnének.

1: emelőre fel az autót, sebességbe tenni (2, 3, 4 vagy 5-be???), majd kézzel forgatni a kereket??? :D :D :D És? Közben még mit csináljon? Mit és hol mérjen? Gyújtás nélkül vagy csak adja rá a gyújtást? Mit fog tudni mérni az akkumulátor kapocsfeszültségén kívül?

2: szíjat le, generátort forgatni.....és mit mérjen ebben az esetben? Gyújtás nélkül vagy adja azért rá a gyújtást? Esetleg indítsa is be az autót? (ettől azért óva inteném, hogy akkor ott nyúlkáljon!)

Én azt mondom gurulj el egy generátor felújító szakműhelybe és ott még lehet leszerelés nélkül is megmondják, hogy van e gond a generátoroddal. Ha nem, leszedik és próbapadon bevizsgálják.

Többek beszámolójából is kitűnik, hogy nem állandó gerjesztéssel van vezérelve a generátor. Innentől kezdve pedig egy multiméterrel és egy szerelő aknával sem fogsz sokra menni. Az meg hogy forgasd a kereket emelőn vagy vedd le a hosszbordás szíjat és tekergesd a generátort...... :) Persze éntőlem akár ki is próbálhatod ezeket csak vigyázz a testi épségedre!

Az ilyen bolcs rofogesnek nyilvan mindenki sok hasznat veszi, es mivel a gondolkodas lathatoan nem eros oldalad, elmondok nehany trivialitast:

Mivel a kerdes az, hogy allo autonal lehet-e a generator olyan helyzetben, hogy szivja az akkut, nyilvan nem kell se gyujtast raadni, se szuzlanyokat ultetni a hatso ulesre, stb.

Hogy mit kell merni, annak a kitalalasahoz sem kell Nobel dij: ha egy adott pozicioban zarlat van, akkor ott az akku terhelese miatt csokkenni fog a kapocsfeszultseg, tehat azt kell nezni az akkun egy multimeterrel.

Az, hogy milyen sebessegben legyen a valto, hazi feladat. Tegyuk fel, hogy minel konnyebben akarja forgatni a kereket, nem eromuveszkedni szeretne.

De a legutobb meg arrol ertekeztel, hogy a generator biztos nem hibas, igy nem ertem, miert akarod generator felujito szakmuhelybe kuldeni...

Akiben egyaltalan felmerul, hogy a teszt kozben gyujtast kene raadni, vagy a gerjesztes mikentjerol latja szukseget ertekezni, az csak azt demonstralja, hogy egyaltalan nem erti, mirol van szo, mi a problema.

Link to comment
Megosztás:

Nem tanultam sok autóvillamosságot, és abból is sokat felejtettem :D de azt hiszem, hogy ha te még ennyit sem tudsz a dologról akkor keress egy autó villamosságszerelőt! Egy rossz mozdulattal haza tudod vágni a generátort aminek lehet, hogy semmi baja. Szóval keress egy hozzáértőt, és az megmondja a megoldást.

Milyen mozdulattal? :) Nincs se gyujtas, se semmi, csak egyszer korbeforgatja a generatort, hogy megnezze, van-e zarlat valamilyen pozicioban...

Link to comment
Megosztás:

Milyen mozdulattal? :) Nincs se gyujtas, se semmi, csak egyszer korbeforgatja a generatort, hogy megnezze, van-e zarlat valamilyen pozicioban...

Amíg csak az akkun mér feszültségesést addig semmi. Csak amikor nem talál eredményt és tovább megy a felderítésben akkor, lehet egy zárlat valahol, letörhet egy csatlakozó, megéghet a keze, leeshet az emelőről, kilyukadhat a hűtő egy eltévedt szerszámtól.

De azt azért megírhatnád, hogy a generátornak melyik az az alkatrésze amelyik a forgórész forgatásától pozíció függően tud zárlatos lenni, és arrébb fordítva a forgórészt már nem. Az enyémen mértünk nyugalmi áramfelvételt, mert egy kollégám hasonló gonddal küzd a g astráján. Egy fél profi lakatfogós műszerrel 0,01 A volt. Szerintem ez kb annak a mérőnek a mérési hibahatárán belül volt. Szerintem egy piacos multiméterrel sem tud pontosabban mérni feszültség esést az akksin. De próba cseresznye ahogy mondják. Mondjuk elég sz@r helyen van a generátor a dth-n, szóval a szíj leszedése sem egyszerű. A felemelt kerékforgatást meg végképp nem javaslom. Annál jobb megoldás 5,-ben tolni az autót, és akkor is fordul a forgórész. De előre kell tolni, különben a szabadonfutó nem hajtja a generátort :icon1:

Meg még egy kérdésem lenne, nem kötekedés, de nagy gond lenne magyar ékezetes karaktereket használnál? Nagyon nehéz olvasni az írásidat ha ékezet nélkül is értelmes lenne a szó, csak a mondatban nincs értelme.

Üdv!

:hiya:

Link to comment
Megosztás:

Srácok azért ezen ne vesszetek össze. :)

Azért nem gáz a helyzet, szerszámot fogtam már a kezembe, és az elektronikához is értek alapszinten, de a hosszbordás ékszíj leszedésébe nem vágnék bele célszerszámok nélkül, Bp belvárosában az utcán...

Pár kérdésem még lenne:

- 5. fokozatban meg tudom forgatni a motort a kereken keresztül kézzel, ha az egyik oldalt megemelem a kocsit?

- Ellenállást nem tudok esetleg mérni valahogy a generátoron forgatás közben? (ha igen, akkor pontosan hogyan, melyik csatikat kell leszednem, stb?) Szerintem pontosabb és egyértelműbb lenne, mintha az akksi feszültségét nézném.

- Ha tudtok megbízható autovillamossági szakembert, vagy generátor szakit itt Pesten vagy közelében, akkor írjátok meg pls!

- Nem írtátok, hogy a diódá(ka)t hol találom és hogyan tudom megmérni hogy hibásak-e vagy sem.

- A generátor elektronikája (szabályzása) miatt lehet, hogy semmit sem tudok így kimérni. Bár ha belegondolok és kikapcsolt állapotban mégis az szívja az akksit, akkor azt egy multiméterrel is látnom kéne, akármilyen elektronika is van a rendszerben, nemde?

- Ha leszedem a sarut az akksiról, akkor a két saru között van-e értelme ellenállást mérni? Úgy gondolom ha valami zárlat van a rendszerben, akkor ott azt látnom kéne, nem?

Köszi szépen!

Link to comment
Megosztás:

Amíg csak az akkun mér feszültségesést addig semmi. Csak amikor nem talál eredményt és tovább megy a felderítésben akkor, lehet egy zárlat valahol, letörhet egy csatlakozó, megéghet a keze, leeshet az emelőről, kilyukadhat a hűtő egy eltévedt szerszámtól.

De azt azért megírhatnád, hogy a generátornak melyik az az alkatrésze amelyik a forgórész forgatásától pozíció függően tud zárlatos lenni, és arrébb fordítva a forgórészt már nem. Az enyémen mértünk nyugalmi áramfelvételt, mert egy kollégám hasonló gonddal küzd a g astráján. Egy fél profi lakatfogós műszerrel 0,01 A volt. Szerintem ez kb annak a mérőnek a mérési hibahatárán belül volt. Szerintem egy piacos multiméterrel sem tud pontosabban mérni feszültség esést az akksin. De próba cseresznye ahogy mondják. Mondjuk elég sz@r helyen van a generátor a dth-n, szóval a szíj leszedése sem egyszerű. A felemelt kerékforgatást meg végképp nem javaslom. Annál jobb megoldás 5,-ben tolni az autót, és akkor is fordul a forgórész. De előre kell tolni, különben a szabadonfutó nem hajtja a generátort :icon1:

Meg még egy kérdésem lenne, nem kötekedés, de nagy gond lenne magyar ékezetes karaktereket használnál? Nagyon nehéz olvasni az írásidat ha ékezet nélkül is értelmes lenne a szó, csak a mondatban nincs értelme.

Nincs mit tovabb felderiteni: ha nem talal olyan poziciot, ahol zarlat van, akkor nem a generator meriti le az akkut, es ennyi.

Arra azert van esely, hogy az utolso jegy maszkal egy olcso multimeterrel is; ha megvan a problemas pozicio, akkor korulotte ingatva jol ellenorizheto a fel - le valtozas.

Ha igy nem derul ki semmi, akkor nyugodtan le lehet venni a negativ sarut, es aramot merni, mert tul nagy biztos nem lesz. A lakatfogo kis aramokra nem megbizhato, egyenaramot nem is me'r mindegyik.

(Ekezetek: megprobalom kitenni, ha ketertelmu, bar neha elfelejtem. De ha az adott mondatban nincs ertelme, akkor nyilvan a masikat kell valasztani, az igazi gond akkor van, amikor mind a ket verzio ertelmes :)).

Az otosben tolas jo alternativa, de aki ilyesminek nekiall, arrol feltetelezem, hogy tud alapveto dolgokat, vagy ha nem, akkor van annyi esze, hogy megkerdezi, vagy neki sem all.

Zarlat: Ha nem pontosan kor alaku sem az allo, sem a forgoresz, lehet olyan pont, ahol osszeernek. De ez tenyleg csak otleteles, eloszor is azt irtam, hogy ha mindenkeppen a generator a gyanus, akkor az viszonylag egyszeruen tesztelheto; nem kell se kiszerelni, se szakmuhelybe menni.

Srácok azért ezen ne vesszetek össze. :)

Azért nem gáz a helyzet, szerszámot fogtam már a kezembe, és az elektronikához is értek alapszinten, de a hosszbordás ékszíj leszedésébe nem vágnék bele célszerszámok nélkül, Bp belvárosában az utcán...

Pár kérdésem még lenne:

- 5. fokozatban meg tudom forgatni a motort a kereken keresztül kézzel, ha az egyik oldalt megemelem a kocsit?

- Ellenállást nem tudok esetleg mérni valahogy a generátoron forgatás közben? (ha igen, akkor pontosan hogyan, melyik csatikat kell leszednem, stb?) Szerintem pontosabb és egyértelműbb lenne, mintha az akksi feszültségét nézném.

- Ha tudtok megbízható autovillamossági szakembert, vagy generátor szakit itt Pesten vagy közelében, akkor írjátok meg pls!

- Nem írtátok, hogy a diódá(ka)t hol találom és hogyan tudom megmérni hogy hibásak-e vagy sem.

- A generátor elektronikája (szabályzása) miatt lehet, hogy semmit sem tudok így kimérni. Bár ha belegondolok és kikapcsolt állapotban mégis az szívja az akksit, akkor azt egy multiméterrel is látnom kéne, akármilyen elektronika is van a rendszerben, nemde?

- Ha leszedem a sarut az akksiról, akkor a két saru között van-e értelme ellenállást mérni? Úgy gondolom ha valami zárlat van a rendszerben, akkor ott azt látnom kéne, nem?

Kerek forgatas: anno egy dizel BX-en ment, nem hiszem, hogy az Opel mas lenne :)

Ellenallast merni csak kozvetlenul a generatoron, leszedett csatlakozo mellett lenne erdemes, ami macera.

A diodakhoz csak a generator le- es szetszedese utan fernel hozza, igy veluk sem erdemes kulon vacakolni.

Az elektronika nem erdekes; ha zarlat van, akkor az merheto.

Ket saru kozotti ellenallas: igen, ha kiszeded az osszes biztositekot... De tobb helyen is van, sokfele, ugyhogy akkor elotte fenykepezz le mindent, mi hogy volt :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Srácok azért ezen ne vesszetek össze. :)

Azért nem gáz a helyzet, szerszámot fogtam már a kezembe, és az elektronikához is értek alapszinten, de a hosszbordás ékszíj leszedésébe nem vágnék bele célszerszámok nélkül, Bp belvárosában az utcán...

Pár kérdésem még lenne:

- 5. fokozatban meg tudom forgatni a motort a kereken keresztül kézzel, ha az egyik oldalt megemelem a kocsit?

- Ellenállást nem tudok esetleg mérni valahogy a generátoron forgatás közben? (ha igen, akkor pontosan hogyan, melyik csatikat kell leszednem, stb?) Szerintem pontosabb és egyértelműbb lenne, mintha az akksi feszültségét nézném.

- Ha tudtok megbízható autovillamossági szakembert, vagy generátor szakit itt Pesten vagy közelében, akkor írjátok meg pls!

- Nem írtátok, hogy a diódá(ka)t hol találom és hogyan tudom megmérni hogy hibásak-e vagy sem.

- A generátor elektronikája (szabályzása) miatt lehet, hogy semmit sem tudok így kimérni. Bár ha belegondolok és kikapcsolt állapotban mégis az szívja az akksit, akkor azt egy multiméterrel is látnom kéne, akármilyen elektronika is van a rendszerben, nemde?

- Ha leszedem a sarut az akksiról, akkor a két saru között van-e értelme ellenállást mérni? Úgy gondolom ha valami zárlat van a rendszerben, akkor ott azt látnom kéne, nem?

Köszi szépen!

Nézd, a dióda hídra a generátor megbontása nélkül nem tudsz rámérni.

A híd rá van forrasztva az álló rész 3+1 kivezetésére, tehát ezt is szét kellene forrasztanod.Ellenállás mérésének semmi értelme sem a generátoron, sem pedig a lekötött akkumulátor csatlakozóin. Ha ott mérhető lenne a zárlat, akkor már felrobbant volna az aksid, tönkre ment volna a generátor, stb-stb.

A generátor hibáját úgy tudod kiszűrni, hogy a töltő vezetéket (vastag piros) lekötöd róla. Ekkor a generátor ki lenne iktatva az áramkörből (vigyázat, akkor nehogy letesteljen a vezeték, mert az aksi kapocsfeszültsége rajta van!).

Én azt gyanítom, hogy ha régi az akkumulátorod, akkor a cellákból kihullott, alul összegyűlt iszapréteg okoz időnként cellazárlatot és az meríti le neked az aksit.

Ha valaki nem tanulta, akkor vehetné a fáradtságot, és megnézhetné egy generátor metszeti képét.

cikk243_g222_metszet_pici.jpg

A vasmag körbeveszi a forgó rész tekercsét, így az nem tud menetszakadás esetén letestelődni az álló részen.

Szélsőséges esetben a forgórész megvezetése ki tud annyira kopni, hogy a vasmag beleérjen az álló részbe, de akkor nem olyan jelenséggel mutatkozna meg, hogy hol jó, hol nem jó, illetve időnként "leszívja" az aksit!

Ezért bátorkodtam mondani, hogy aki nemért hozzá (mert nem szakmája),az hülye tanácsokat ne adjon már, ha nem muszáj.

Persze lehet, mert engem pl. szórakoztatnak az "okosságok", de véletlenül még valaki komolyan veszi, aztán jó esetben feleslegesen dolgozik, rosszabb esetben pedig nagyobb galibát csinál, mint volt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nézd, a dióda hídra a generátor megbontása nélkül nem tudsz rámérni.

A híd rá van forrasztva az álló rész 3+1 kivezetésére, tehát ezt is szét kellene forrasztanod.Ellenállás mérésének semmi értelme sem a generátoron, sem pedig a lekötött akkumulátor csatlakozóin. Ha ott mérhető lenne a zárlat, akkor már felrobbant volna az aksid, tönkre ment volna a generátor, stb-stb.

A generátor hibáját úgy tudod kiszűrni, hogy a töltő vezetéket (vastag piros) lekötöd róla. Ekkor a generátor ki lenne iktatva az áramkörből (vigyázat, akkor nehogy letesteljen a vezeték, mert az aksi kapocsfeszültsége rajta van!).

Én azt gyanítom, hogy ha régi az akkumulátorod, akkor a cellákból kihullott, alul összegyűlt iszapréteg okoz időnként cellazárlatot és az meríti le neked az aksit.

Ha valaki nem tanulta, akkor vehetné a fáradtságot, és megnézhetné egy generátor metszeti képét.

cikk243_g222_metszet_pici.jpg

A vasmag körbeveszi a forgó rész tekercsét, így az nem tud menetszakadás esetén letestelődni az álló részen.

Szélsőséges esetben a forgórész megvezetése ki tud annyira kopni, hogy a vasmag beleérjen az álló részbe, de akkor nem olyan jelenséggel mutatkozna meg, hogy hol jó, hol nem jó, illetve időnként "leszívja" az aksit!

Ezért bátorkodtam mondani, hogy aki nemért hozzá (mert nem szakmája),az hülye tanácsokat ne adjon már, ha nem muszáj.

Persze lehet, mert engem pl. szórakoztatnak az "okosságok", de véletlenül még valaki komolyan veszi, aztán jó esetben feleslegesen dolgozik, rosszabb esetben pedig nagyobb galibát csinál, mint volt.

így van!

Link to comment
Megosztás:

Ellenállás mérésének semmi értelme sem a generátoron, sem pedig a lekötött akkumulátor csatlakozóin. Ha ott mérhető lenne a zárlat, akkor már felrobbant volna az aksid, tönkre ment volna a generátor, stb-stb.

....

Szélsőséges esetben a forgórész megvezetése ki tud annyira kopni, hogy a vasmag beleérjen az álló részbe, de akkor nem olyan jelenséggel mutatkozna meg, hogy hol jó, hol nem jó, illetve időnként "leszívja" az aksit!

....

Ezért bátorkodtam mondani, hogy aki nemért hozzá (mert nem szakmája),az hülye tanácsokat ne adjon már, ha nem muszáj.

Ez akkora baromsag, mint ide Lachaza... Ezt az akku felrobbanast is egyszer bedobta valaki, es ugy tunik, ragalyos lett...

A zarlat nem csak nulla ohmos lehet, hanem barmilyen nem kivanatos erintkezes is az, ahol mondjuk elfolyik 100 milliamper... Ehhez tartozik egy 120 ohm koruli ellenallas, amit kivaloan meg lehet merni...

...

Tehat akkor bele tud erni, de olyan kopas, vagy deformacio nem lehet, hogy csak bizonyos poziciokban erintkezzen... Zseniktol sosem szegyelltem tanulni :)

...

Nem ertem, mit lovagolsz ennyire ezen a hozzaertesen, plane, hogy fogalmad sincs, kinek mi a szakmaja...

En itt eddig azt lattam, hogy azok irtak a legnagyobb baromsagokat (ld. pl. nem sokkal feljebb), akik

eloszeretettel magyaraztak, ok mennyire ertenek valamihez, bezzeg masok...

Mi lenne, ha az allitolagos hozzaertesed a hozzaszolasaidbol tunne ki, es nem kene mindig kulon elmagyaraznod, milyen baromi okos vagy?

Jobban mukodik, es hitelesebb is, hidd el :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi srácok.

Azt hiszem, hogy a forgatós mérést meg tudom csinálni, a zárlatot talán ki tudom mérni vele. Egyébként egyszer 500-600mA fogyasztást csíptem el nyuglami állapotban a kocsin, ami azért nem kevés. (Közben a kocsi zárva volt, sokat vártam, hogy minden fogyasztó biztosan leállhasson.)

Aztán ha nem tudok zárlatot mérni, akkor talán megveszem az új akksit, hátha azzal nem lesz gáz. Ha meg mégis, akkor megyek a szervizbe.

Köszi mégegyszer.

Link to comment
Megosztás:

Nemrég levettem az akkusarukat.

Nullázódott a BC1, BC2.

Most ránéztem, ugye mindkettőben ugyanazok az adatoknak kellene lenniük.

Kb. 500km tettem meg azóta, de az átlagfogyasztás a kettő között 2 tizeddel eltér.

:icon1:

Érdekes, nem?

Mitől lehet ez?

Link to comment
Megosztás:

Nemrég levettem az akkusarukat.

Nullázódott a BC1, BC2.

Most ránéztem, ugye mindkettőben ugyanazok az adatoknak kellene lenniük.

Kb. 500km tettem meg azóta, de az átlagfogyasztás a kettő között 2 tizeddel eltér.

:icon1:

Érdekes, nem?

Mitől lehet ez?

Ebben nincs semmi érdekes. Nekem is ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Annyiban erdekes, hogy az ember azt varna, hogy nullazas utan egyutt mennek... Viszont az akku levetel az atlagot nem nullazza, ott a regiek mennek tovabb. Ha a gombbal nullaztok mindent, akkor utana egyforma lesz.

Az eltérés azért van, mert az adatok közül az átlagfogyasztás adat megmarad, azaz ez nem törlődik!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Visszavittem az autómat a generátorproblémával a szervizbe. Tudjátok, az enyém, amelyik felújítás után hidegen nem tölt, melegen meg tölt.

Ma reggel pl 11,4V-ig esett az akkufeszültség 3000-rel pörgő motor mellett. Pár km megtétele után 14,1V-tal töltött alapjáraton.

Megnézték és megállapították, hogy tényleg abnormális a működése.

Egyedül amit a felújításkor nem cseréltek rajta az a szabadonfutó. Az is szokott állítólag lelazulni, de akkor pont fordítva kellene viselkednie (Hidegen tölt - melegen nem.) Na meg van az a lehetőség, hogy nem megfelelő fesz szabályozót tettek rá.

Mivel külső cég végezte a felújítást (nem is helyben csinálták), le kell venni a geerátort és nekik elküldeni hogy próbapadon vizsgálják be. Csakhogy ez így hosszadalmas több napos művelet lenne. Nekem meg most szükségem van az autóra. Úgyhogy az ünnepek utánig használom így. Aztán talán most megcsinálják normálisan.

A tartócsavaroknak a menete meg van szakadva az alu öntvény házban. Ebbe majd tesznek egy új menetes perselyt. Ez is akkor lesz mikor úgy is le lesz véve a generátor. Addig marad az, hogy hetente utánahúzok a csavaroknak, hogy ne hulljanak ki útközben.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Visszavittem az autómat a generátorproblémával a szervizbe. Tudjátok, az enyém, amelyik felújítás után hidegen nem tölt, melegen meg tölt.

Ma reggel pl 11,4V-ig esett az akkufeszültség 3000-rel pörgő motor mellett. Pár km megtétele után 14,1V-tal töltött alapjáraton.

Megnézték és megállapították, hogy tényleg abnormális a működése.

Egyedül amit a felújításkor nem cseréltek rajta az a szabadonfutó. Az is szokott állítólag lelazulni, de akkor pont fordítva kellene viselkednie (Hidegen tölt - melegen nem.) Na meg van az a lehetőség, hogy nem megfelelő fesz szabályozót tettek rá.

Mivel külső cég végezte a felújítást (nem is helyben csinálták), le kell venni a geerátort és nekik elküldeni hogy próbapadon vizsgálják be. Csakhogy ez így hosszadalmas több napos művelet lenne. Nekem meg most szükségem van az autóra. Úgyhogy az ünnepek utánig használom így. Aztán talán most megcsinálják normálisan.

A tartócsavaroknak a menete meg van szakadva az alu öntvény házban. Ebbe majd tesznek egy új menetes perselyt. Ez is akkor lesz mikor úgy is le lesz véve a generátor. Addig marad az, hogy hetente utánahúzok a csavaroknak, hogy ne hulljanak ki útközben.

Kíváncsi vagyok, hogy a próbapadi vizsgálat milyen eredményt fog hozni! Reméljük nem a gerjesztő feszültséggel szopat a központi vezérlő egység! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Visszavittem az autómat a generátorproblémával a szervizbe. Tudjátok, az enyém, amelyik felújítás után hidegen nem tölt, melegen meg tölt.

Ma reggel pl 11,4V-ig esett az akkufeszültség 3000-rel pörgő motor mellett. Pár km megtétele után 14,1V-tal töltött alapjáraton.

Megnézték és megállapították, hogy tényleg abnormális a működése.

Egyedül amit a felújításkor nem cseréltek rajta az a szabadonfutó. Az is szokott állítólag lelazulni, de akkor pont fordítva kellene viselkednie (Hidegen tölt - melegen nem.) Na meg van az a lehetőség, hogy nem megfelelő fesz szabályozót tettek rá.

Mivel külső cég végezte a felújítást (nem is helyben csinálták), le kell venni a geerátort és nekik elküldeni hogy próbapadon vizsgálják be. Csakhogy ez így hosszadalmas több napos művelet lenne. Nekem meg most szükségem van az autóra. Úgyhogy az ünnepek utánig használom így. Aztán talán most megcsinálják normálisan.

A tartócsavaroknak a menete meg van szakadva az alu öntvény házban. Ebbe majd tesznek egy új menetes perselyt. Ez is akkor lesz mikor úgy is le lesz véve a generátor. Addig marad az, hogy hetente utánahúzok a csavaroknak, hogy ne hulljanak ki útközben.

Szia!

Szabadonfutó is van benne? Mi célból?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Cserélte már ki valaki a műszerfal világítását? A fő cél ez lenne, de ha vannak további tapasztalatok a többi világítással kapcsolatban pl.: klíma gombjai-tekerői, ajtóban lévő világítás ( a kilincs mögöttit tudom, ahhoz az ajtókárpitot kell leszedni, én az ablakok-külső tükrökért felelős gombokra gondolok elsősorban ) akkor várom őket, a sárga valahogy nekem nem jön be, fehér lenne mindenhol, esetleg LED-es ha megoldható. A videót ahol szinte mindent kiszednek azt láttam, de a klíma kiszedése után például majd' felrobbantam, akkor sem tudtam kipattintani azt a 6 pöcköt ami tartja, (felül 2 oldalt 2 alul 2), akármelyik 4-et kipattintom, a maradék 2 visszapattan, így inkább otthagytam, mielőtt eltörtem volna valamit.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.