Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Az akku nagyobb kapacitasa csak akkor segit, ha a plusz cuccok nem folyamatosan mukodnek, mert egyebkent ha a generator nem tudja ellatni oket arammal, akkor hosszu tavon barmekkora akku le fog merulni.

Sokmindenrol hallottam mar, de arrol meg nem, hogy barkinek abbol lett volna gondja, hogy nem a gyarinal nagyobb kapacitasu akkut hasznalt. Sot, nemreg kielemeztuk, miert lehet inkabb hatranyos, de orommel latom, hogy neked is lazan elment a fuled mellett...

Gondolom, ha zenét hallgatsz, vagy megnézel egy filmet az autóban, akkor folyamatosan járatod a motort....

Egy 10 Ah-val erősebb akku pedig inkább előny, mint hátrány, egy bikázásnál, vagy egy hideg téli indításnál. Nyilván egy 100 Ah-ról ez már nem mondható el, mivel képes jobban megdolgoztatni a generátort.

Egyébként 1.6 benzinesekbe tesznek gyárilag 60-Ah-s akksit. Vagyis egy 1.6 benzin, meg egy 1.7 dízel áramfelvétele ugyanaz indításkor?

Link to comment
Megosztás:

Az enyém Astra H 1.7CDTI, 74kW, Z17DTH, 2005-ös. Az akksi gyári mérete: 278*175 és pont passzol a tálcára. Ennél kisebb nálam "lötyögne". (Persze nem tud.)

Nem lehet hogy a facelift után raktak bele rövidebb tálcát?

_______________________________________________________________________________________________

Az akku nagyobb kapacitasa csak akkor segit, ha a plusz cuccok nem folyamatosan mukodnek, mert egyebkent ha a generator nem tudja ellatni oket arammal, akkor hosszu tavon barmekkora akku le fog merulni.

A generátor ha jól tudom, le tud adni 100A-t. Azaz 1,2kW villamos teljesítményt. Nem tudok elképzelni olyan plusz cuccot, ami ezt meghaladja.

Viszont azt nem tartom hátránynak, hogy ha több hétig hidegben áll az autó, netán még a riasztó is be volt kapcsolva ami szívogatta közben az akksit, akkor is indul és nem töltögetéssel kell kezdeni az újraélesztést.

Mint ahogy az sem rossz dolog, hogy ha bemondja a diódasor az unalmast, el tudsz vele menni a legközelebbi szervizig és nem rohad le a kocsi perceken belül az út szélén.

A te meglátásod szerint pedig érthetetlen, mi a fenének költenek az akkumulátorgyártók euró milliókat fejlesztésre. Minek ide powerframe, meg hasonlók... hiszen "tökéletes" mindenbe a 40 éves technika, a 180A indítóáram és a 48Ah.

Gondolom most jön a tőled szokásos kontra...

Link to comment
Megosztás:

Az utolsó bekezdésed első felében feltett kérdésedet, Te magad majdnem megválaszoltad!

Merthogy 1-2 év után a nagyobb, nagyobb is marad. :icon1:

A következő ok is a kapacitás-vesztéssel kapcsolatos: hidegben is több marad benne.

Magasabb fordulat indítózáskor. ( dieselek hálásak lesznek, pláne ha kopottabb kicsit)

Az akkumlátorok fejlődnek, a hat évvel ezelőtt 60Ah -ás dobozba, ma már nagyobb kapacitású aksi fér el. Miért ne profitáljunk a fejlődésből?

Én és még néhányan úgy gondoljuk, egy kicsivel nagyobb aksi jobb nekünk :icon1: Te máshogy vélekedsz, legyen.

Egyaltalan nem biztos, hogy nagyobb marad, mert a kapacitasvesztes nem okvetlenul egyforma utemben zajlik; az egyik akku meghal harom ev alatt, a masik nyolcat is kibir.

De extrem hidegben (ami nalunk azert nem igazan szokott elofordulni) valoban lehet elonyos a nagyobb kapacitas, viszont ha ezt akarja valaki kihasznalni, akkor minden osszel akkut kell csereljen, mert ahogy oregszik, mar nem fogja azt tudni, mint ujonnan.

Tolem akar utanfuton huzhattok egy komplett akkutelepet is, plane, ha ugy gondoljatok, hogy ettol jobb lesz. Viszont mindentol fuggetlenul erdemes megerteni es atgondolni, milyen elonnyel vagy hatrannyal jar ez.

Gondolom, ha zenét hallgatsz, vagy megnézel egy filmet az autóban, akkor folyamatosan járatod a motort....

Egy 10 Ah-val erősebb akku pedig inkább előny, mint hátrány, egy bikázásnál, vagy egy hideg téli indításnál. Nyilván egy 100 Ah-ról ez már nem mondható el, mivel képes jobban megdolgoztatni a generátort.

Egyébként 1.6 benzinesekbe tesznek gyárilag 60-Ah-s akksit. Vagyis egy 1.6 benzin, meg egy 1.7 dízel áramfelvétele ugyanaz indításkor?

Az akkut elsosorban nem az inditasi aramfelvetelhez kell meretezni, mert a starter altal igenyelt aramot kisebb kapacitasu akkuk is le tudjak adni. Normal esetben egy inditozas nem vesz ki tobbet az akkubol, mint par oranyi allas.

Ami pedig a generator "jobban megdolgoztatasat" illeti, az a +10Ah-nal is igaz, legfeljebb kisebb mertekben, viszont minden egyes inditas utan. Ezzel szemben az elonye esetleg csak evi 1-2 napon elvezheto, vagy annyin sem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segitségeteket kérném! Z17dtl motorom hideg inditásakor a műszerfalon nem jelez vissza amikor izzít. A pipán próbalámpával megnéztem, h kb. 4-5mp-ig izzít, tehát van izzítás a műszerfalon villan fel a led. Találkozott már vki ilyen problémával, esetleg vmi ötlet, hogy hogyan lehetne kideríteni , hogy a led rosz-e?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segitségeteket kérném! Z17dtl motorom hideg inditásakor a műszerfalon nem jelez vissza amikor izzít. A pipán próbalámpával megnéztem, h kb. 4-5mp-ig izzít, tehát van izzítás a műszerfalon villan fel a led. Találkozott már vki ilyen problémával, esetleg vmi ötlet, hogy hogyan lehetne kideríteni , hogy a led rosz-e?

Nem tudom, de a kérdés engem is érdekel. Ugyanis nekem a DTH motornál sem jelez semmilyen izzítást a műszeregységen. Még gyújtás ráadásakor sem villan fel az ikon. Pedig ugyan olyan könnyen indul télen több napos -20 fokban történő állás után is, mint nyáron meleg motornál.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, de a kérdés engem is érdekel. Ugyanis nekem a DTH motornál sem jelez semmilyen izzítást a műszeregységen. Még gyújtás ráadásakor sem villan fel az ikon. Pedig ugyan olyan könnyen indul télen több napos -20 fokban történő állás után is, mint nyáron meleg motornál.

Nagyobb hidegben felvillan egy picit, neha mar lattam, de altalaban nalam sincs... Nem csak akkor van izzitas, amikor jelez, de amig jelez, addig nem illendo inditani, viszont a nagynyomasu dizeleket gyakorlatilag egybol lehet.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Akksi, generátor.

Ma úgy jártam, hogy egy 100km-es út után leálltam, bementem egy helyre 10 percre, utána indítanék, de nem volt elég szufla az akksiban.

Tettünk bele egy új akksit, 72Ah, ez volt "kéznél".

Nézegetem a titkos menüben az adatokat és látom, hogy a töltés 12V körül mozog.

Sajnos van úgy, hogy 12V alá is leesik.

Gyorsításnál, magasabb fordulaton, 13V körüli.

Alapjáraton nálatok mennyi a töltőfesz, amit a BC ír?

Tanácsot szeretnék kérni, hogy merre induljak el, mit nézessek meg, mert szerintem a generátornál lesz a hiba.

Debrecenben esetleg jó szervit tudtok-e ajánlani?

Köszönöm szépen!

Motor: Z17DTH

Link to comment
Megosztás:

Az enyém Astra H 1.7CDTI, 74kW, Z17DTH, 2005-ös. Az akksi gyári mérete: 278*175 és pont passzol a tálcára. Ennél kisebb nálam "lötyögne". (Persze nem tud.)

Nem lehet hogy a facelift után raktak bele rövidebb tálcát?

Itt látszik a különbség a két tálca között.

Az első a "rövidebb". Elvileg mind a kettő egyforma hosszú, de az első képen látottnak az egyik sarka befelé van, azért csak kisebb akksik férnek bele.

Ha neked az akksi 278 hosszú, akkor szerintem neked a nagyobb tálcád van.

http://www.mopel.hu/files/termekek/opel_astra_h_akkumulator_tarto_1718.jpg

http://www.mopel.hu/files/termekek/opel_astra_h_akkumulator_tarto_1720.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tettünk bele egy új akksit, 72Ah, ez volt "kéznél".

Nézegetem a titkos menüben az adatokat és látom, hogy a töltés 12V körül mozog.

Sajnos van úgy, hogy 12V alá is leesik.

Gyorsításnál, magasabb fordulaton, 13V körüli.

Alapjáraton nálatok mennyi a töltőfesz, amit a BC ír?

Tanácsot szeretnék kérni, hogy merre induljak el, mit nézessek meg, mert szerintem a generátornál lesz a hiba.

Igen, egyertelmuen a generator korul van a gond... Nem kozvetlenul inditas utan nalam nincs nagy kulonbseg az alapjarat es a tobbi kozott, 14 Volt korul vannak.

Link to comment
Megosztás:

Egyaltalan nem biztos, hogy nagyobb marad, mert a kapacitasvesztes nem okvetlenul egyforma utemben zajlik; az egyik akku meghal harom ev alatt, a masik nyolcat is kibir.

De extrem hidegben (ami nalunk azert nem igazan szokott elofordulni) valoban lehet elonyos a nagyobb kapacitas, viszont ha ezt akarja valaki kihasznalni, akkor minden osszel akkut kell csereljen, mert ahogy oregszik, mar nem fogja azt tudni, mint ujonnan.

Tolem akar utanfuton huzhattok egy komplett akkutelepet is, plane, ha ugy gondoljatok, hogy ettol jobb lesz. Viszont mindentol fuggetlenul erdemes megerteni es atgondolni, milyen elonnyel vagy hatrannyal jar ez.

Az akkut elsosorban nem az inditasi aramfelvetelhez kell meretezni, mert a starter altal igenyelt aramot kisebb kapacitasu akkuk is le tudjak adni. Normal esetben egy inditozas nem vesz ki tobbet az akkubol, mint par oranyi allas.

Ami pedig a generator "jobban megdolgoztatasat" illeti, az a +10Ah-nal is igaz, legfeljebb kisebb mertekben, viszont minden egyes inditas utan. Ezzel szemben az elonye esetleg csak evi 1-2 napon elvezheto, vagy annyin sem.

politizálnod kéne

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

H Astram van, amiben gyárilag nincsen vízhőfok mérő, csak egy piros villogó led. Sajnos ez nem feltétlenül elég, pl. erős napfényben nehezen észrevehető, és ilyenkor könnyen megfő a motor. Én pont így jártam.

Van arra lehetőség, hogy pl. egy hangjelzés is megszólaljon (programozás??)? Így már elég nagy esély lenne arra, hogy még idejében leállításra kerüljön a motor a pl. egy vízcső eldurran..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

H Astram van, amiben gyárilag nincsen vízhőfok mérő, csak egy piros villogó led. Sajnos ez nem feltétlenül elég, pl. erős napfényben nehezen észrevehető, és ilyenkor könnyen megfő a motor. Én pont így jártam.

Van arra lehetőség, hogy pl. egy hangjelzés is megszólaljon (programozás??)? Így már elég nagy esély lenne arra, hogy még idejében leállításra kerüljön a motor a pl. egy vízcső eldurran..

Szia.

Azt tudod csinálni, hogy a kiegyenlítő tartályban figyelteted a vízszintet. Ha eldurran egy cső, erre pont tökéletes. Ha az autódban be van vezetékezve, akkor egy szondát kell beletenni a tartályba. Ha szerencséd van, akkor nem kell tartályt cserélned.

Üdv,

Link to comment
Megosztás:

Az enyém Astra H 1.7CDTI, 74kW, Z17DTH, 2005-ös. Az akksi gyári mérete: 278*175 és pont passzol a tálcára. Ennél kisebb nálam "lötyögne". (Persze nem tud.)

Nem lehet hogy a facelift után raktak bele rövidebb tálcát?

Dehogynem, lehetséges, az enyém már faceliftes. A tiedben gyárilag mekkora kapacitású ez a méretű akksi? Lehet, hogy idővel a 60Ah kisebb méretben is elérhető lett és a GM ezt tette már be facelift után?

De ha a tiedben ez a méret gyárilag nagyobb kapacitású, akkor azt is el tudom képzelni, hogy az extrák miatt ilyen. És ha sok az elektromos fogyasztó, akkor tesznek nagyobb akksit egy-egy azonos motorral szerelt modellbe. Nálam a te extralistád négyötöde hiányzik. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Akksi, generátor.

Ma úgy jártam, hogy egy 100km-es út után leálltam, bementem egy helyre 10 percre, utána indítanék, de nem volt elég szufla az akksiban.

Tettünk bele egy új akksit, 72Ah, ez volt "kéznél".

Nézegetem a titkos menüben az adatokat és látom, hogy a töltés 12V körül mozog.

Sajnos van úgy, hogy 12V alá is leesik.

Gyorsításnál, magasabb fordulaton, 13V körüli.

Alapjáraton nálatok mennyi a töltőfesz, amit a BC ír?

Motor: Z17DTH

Nekem is volt hasonló (ennyire durva még azért nem, de hosszú menet utáni kehes indulás már igen.) Az a furcsa, hogy elég ritkán csinálja. Néha nézem a töltőáramot, legtöbbször 14,3-at ír (alapjárat ekkor 13,7), de van úgy, hogy magasabb fordulaton is csak 13V körül marad, ahogy nálad is. Hogy ez mitől van, az jó kérdés, erre én is nagyon kíváncsi lennék!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

H Astram van, amiben gyárilag nincsen vízhőfok mérő, csak egy piros villogó led. Sajnos ez nem feltétlenül elég, pl. erős napfényben nehezen észrevehető, és ilyenkor könnyen megfő a motor. Én pont így jártam.

Van arra lehetőség, hogy pl. egy hangjelzés is megszólaljon (programozás??)? Így már elég nagy esély lenne arra, hogy még idejében leállításra kerüljön a motor a pl. egy vízcső eldurran..

Ezzel kapcsolatban szeretnek kerdezni. Nekem is H Astram van es lehet, hogy vagyok tudatlan, de sehol sem latom a muszerfalon, hogy viz hofoka hogy all eppen. Meg olyan visszajelzes sincs, hogy egy ikon pl. keken vilagit, aztan elalszik ha mar bemelegedett a viz, stb. Konkretan soha nincs fogalmam a viz hofokarol. En vagyok vaksi? Vagy hogy mukodik ez a H Astraban?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Akksi, generátor.

Ma úgy jártam, hogy egy 100km-es út után leálltam, bementem egy helyre 10 percre, utána indítanék, de nem volt elég szufla az akksiban.

Tettünk bele egy új akksit, 72Ah, ez volt "kéznél".

Nézegetem a titkos menüben az adatokat és látom, hogy a töltés 12V körül mozog.

Sajnos van úgy, hogy 12V alá is leesik.

Gyorsításnál, magasabb fordulaton, 13V körüli.

Alapjáraton nálatok mennyi a töltőfesz, amit a BC ír?

Tanácsot szeretnék kérni, hogy merre induljak el, mit nézessek meg, mert szerintem a generátornál lesz a hiba.

Debrecenben esetleg jó szervit tudtok-e ajánlani?

Köszönöm szépen!

Motor: Z17DTH

Sziasztok!

Kiolvastam a hibakódokat.

7071

210870

5007E

5007F

213970

21397F

Nem találtam még semmit róla. Segítsetek légy szíves!

A generátor 12V alatt tölt.

Link to comment
Megosztás:

Dehogynem, lehetséges, az enyém már faceliftes. A tiedben gyárilag mekkora kapacitású ez a méretű akksi? Lehet, hogy idővel a 60Ah kisebb méretben is elérhető lett és a GM ezt tette már be facelift után?

De ha a tiedben ez a méret gyárilag nagyobb kapacitású, akkor azt is el tudom képzelni, hogy az extrák miatt ilyen. És ha sok az elektromos fogyasztó, akkor tesznek nagyobb akksit egy-egy azonos motorral szerelt modellbe. Nálam a te extralistád négyötöde hiányzik. :)

Nem tudom gyárilag mekkora akksi volt benne. Mikor vettem az autót már egy nem gyári 72Ah-s volt benne.

Itt látszik a különbség a két tálca között.

Az első a "rövidebb". Elvileg mind a kettő egyforma hosszú, de az első képen látottnak az egyik sarka befelé van, azért csak kisebb akksik férnek bele.

Ha neked az akksi 278 hosszú, akkor szerintem neked a nagyobb tálcád van.

http://www.mopel.hu/files/termekek/opel_astra_h_akkumulator_tarto_1718.jpg

http://www.mopel.hu/files/termekek/opel_astra_h_akkumulator_tarto_1720.jpg

Köszi. Nekem egyértelműen a második típusú van.

...Nézegetem a titkos menüben az adatokat és látom, hogy a töltés 12V körül mozog.

Sajnos van úgy, hogy 12V alá is leesik.

Gyorsításnál, magasabb fordulaton, 13V körüli.

Alapjáraton nálatok mennyi a töltőfesz, amit a BC ír?

Tanácsot szeretnék kérni, hogy merre induljak el, mit nézessek meg, mert szerintem a generátornál lesz a hiba.

Debrecenben esetleg jó szervit tudtok-e ajánlani?

Köszönöm szépen!

Motor: Z17DTH

Nálam, amíg 40-45 fok alatt van a hűtőfolyadék hőmérséklete, addig 11,7-11,8V körül van a "töltés". Pörgetve a motort felmegy 12,3-12,5V környékére. Aztán ahogy eléri ezt a hőfokot viszonylag hamar felviszi 14,0V-ra és elég stabilan tartja terheléstől függetlenül.

Link to comment
Megosztás:

Ezzel kapcsolatban szeretnek kerdezni. Nekem is H Astram van es lehet, hogy vagyok tudatlan, de sehol sem latom a muszerfalon, hogy viz hofoka hogy all eppen. Meg olyan visszajelzes sincs, hogy egy ikon pl. keken vilagit, aztan elalszik ha mar bemelegedett a viz, stb. Konkretan soha nincs fogalmam a viz hofokarol. En vagyok vaksi? Vagy hogy mukodik ez a H Astraban?

Szia!

Ha két soros (TID) kijelződ van két gombbal, akkor addig nyomod a rádión a "settings" gombot amíg nem pittyen és a kijelzőn vagy "audio" vagy "test mod" felirat látható. Utána a kijelző jobb oldali gombjával tudod lapozni az oldalakat. Addig kell lépkedni amíg megjelenik az a lap ahol a sebességet, és a vízhőfokot mutatja. Egyéb kijelzőknél már volt fenn leírás, keresd vissza. "Titkos menü" néven emlegetik.

Üdv!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem tudom gyárilag mekkora akksi volt benne. Mikor vettem az autót már egy nem gyári 72Ah-s volt benne.

Köszi. Nekem egyértelműen a második típusú van.

Nálam, amíg 40-45 fok alatt van a hűtőfolyadék hőmérséklete, addig 11,7-11,8V körül van a "töltés". Pörgetve a motort felmegy 12,3-12,5V környékére. Aztán ahogy eléri ezt a hőfokot viszonylag hamar felviszi 14,0V-ra és elég stabilan tartja terheléstől függetlenül.

Szia!

Érdekes összefüggést találtál, de hogy a hűtővíz hőmérsékletének semmi köze a generátorhoz az egészen biztos. Két közös van köztük, a motorblokk, és a hosszbordás szíj :D de ebből csak a szíj befolyásolja a töltést. A 11,7-11,8 v az konkrétan nem töltés, mivel nem éri el az akku névleges feszültségét. Az hogy bemelegedve miért tölt rendesen, számomra talány. Talán a javítás során során nem illesztették a szénkeféket rendesen a csúszógyűrűhöz, és még nem kopott be, vagy nem kap rendes gerjesztést és csak lassan mágneseződik fel. Majd jönnek a villamos szakemberek és megfejtik :icon1: De az biztos, hogy ez nem jól működik így!

Üdv!

:hiya:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kiolvastam a hibakódokat.

7071

210870

5007E

5007F

213970

21397F

Nem találtam még semmit róla. Segítsetek légy szíves!

A generátor 12V alatt tölt.

Szia!

Csináltasd meg a töltést először, aztán töröld a hibákat, és utána ami visszajön avval kel foglalkozni. Az alacsony feszültség miatt több elektromos egység is adhat hibát, de ezek el is tűnnek amint van rendes töltés.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Nálam, amíg 40-45 fok alatt van a hűtőfolyadék hőmérséklete, addig 11,7-11,8V körül van a "töltés". Pörgetve a motort felmegy 12,3-12,5V környékére. Aztán ahogy eléri ezt a hőfokot viszonylag hamar felviszi 14,0V-ra és elég stabilan tartja terheléstől függetlenül.

Valahol azt olvastam, ket fajta feszultsegszabalyzo van, es akkor mukodik igy, ha cserekor nem azt a fajtat teszik be, amelyik eredetileg volt.

Be lehet allitani elvileg az ECU-ban a tipust, de aki irt errol, nem ezt tette, hanem kicsereltette.

Gondolom, az van mogotte, hogy az egyik tipusnal lehet allitani, hogy hideg motor mellett kevesbe terhelje a generatort, a masiknal nem, vagy nem ugy. Ha pedig rosszul tudja a kocsi, melyik fajta van benne, akkor kavarodas lesz.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Érdekes összefüggést találtál, de hogy a hűtővíz hőmérsékletének semmi köze a generátorhoz az egészen biztos. Két közös van köztük, a motorblokk, és a hosszbordás szíj :D de ebből csak a szíj befolyásolja a töltést. A 11,7-11,8 v az konkrétan nem töltés, mivel nem éri el az akku névleges feszültségét. Az hogy bemelegedve miért tölt rendesen, számomra talány. Talán a javítás során során nem illesztették a szénkeféket rendesen a csúszógyűrűhöz, és még nem kopott be, vagy nem kap rendes gerjesztést és csak lassan mágneseződik fel. Majd jönnek a villamos szakemberek és megfejtik :icon1: De az biztos, hogy ez nem jól működik így!

Üdv!

:hiya:

Azért ennyire biztos ne legyél benne. ;) Mert lehet összefüggés és akár jól is működhet!

Ha van elektromos kiegészítő fűtése, akkor a hűtővíz hőmérsékletnek és a mért feszültségnek van köze egymáshoz.

Ugyanis a QuickHeat addig fűt, amíg a motor hideg. Márpedig, ha fűt, akkor azt akár 1KW-tal is megteheti (ha jól tudom 5 lépésben tudja változtatni a teljesítményét).

Fűteni meg akkor fűt, ha hideg a motor, hideg a külső levegő, van töltés és a hőmérséklet fel van tekerve az utastérben (manuális klímánál a max.-ra; automatánál gondolom, ha melegebb van beállítva, mint az utastér hőmérséklete).

Az 1KW-tot pedig alapjáraton a generátor ezek szerint nem tud leadni.

Persze, ha nincs quickheat rendszere, akkor már tényleg talányosabb az észrevétel. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.