Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

A következő dologban kérnék segítséget.

Fantasztikus módon beléptem a teszt menübe,de úgy tűnik nem tűnik el.Hogy kell belőle kilépni?Ha az FM gombbal átváltok,szól a rádió.Ha Kétszer megnyomom a BC gombot,újra bejön a rejtett teszt menü.

A baj az,hogy valószínűleg emiatt(vagy ebből eredően) egyáltalán nem működik tegnap óta a központi záram.A belső reteszelő gomb sem.(tegnap léptem be először ebbe a menübe)

Kulccsal mechanikusan nyitható/zárható a vezető oldali ajtó,de kinyitni csak belülről lehet a többit.Viszont azok örökre nyitva maradnak,mert nincs pöcök amit lenyomjak:)

Van ötlete, tapasztalata valakinek?

A teszt menünek szerintem semmi köze a központi záradhoz. Az csak információkat ad nakad, nem módosít semmit. (Már ha a bekapcsolt rádió melletti hosszan nyomott Settings gombbal jutottál oda.)

Kilépni meg úgy tudsz, hogy a BC gommbal ellépkedsz a BC felületig, majd a nyilakkal vagy a MAINra, vagy a RETURNra állsz, és leOKézod.

Én akksira gyanakszom. Nekem mikor merült már nem nyitotta a kp. zárat, de gyújtást ráadva minden rendben tűnt. Beindul egyáltalán a kocsid?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Aktiváltattam a Check Control opciót TECH-2-vel ezen leírás szerint

Két helyen lehet ezt aktiválni.

1: a DIS vezérlőben és

2: az UEC vezérlőben.

1. eset, ha mindent akarsz figyeltetni (folyadékszintek és izzók-vezetékek-biztosítékok-stb).

Ilyenkor CSAK a DIS-ben kell aktiválni;

2 .eset, ha csak az izzókat-stb. akkor MINDKETTŐ helyen kell aktiválni, tehát a DIS és UEC vezérlőben is.

Nem tudom nálad mi a helyzet.Én nemrég aktiváltattam a check controlt. Amikor mindkettő helyen aktiválva lett, akkor elkezdett cseszegetni a hűtőfolyadék szintre, meg a spricni szintjére. Az utóbbi miatt rövidre zárás után nem cseszeget, a kiegyenlítő tartály csere után működik minden aminek kell /Izzók, keréknyomás, stb./. Üdv.

Link to comment
Megosztás:

A teszt menünek szerintem semmi köze a központi záradhoz. Az csak információkat ad nakad, nem módosít semmit. (Már ha a bekapcsolt rádió melletti hosszan nyomott Settings gombbal jutottál oda.)

Kilépni meg úgy tudsz, hogy a BC gommbal ellépkedsz a BC felületig, majd a nyilakkal vagy a MAINra, vagy a RETURNra állsz, és leOKézod.

Én akksira gyanakszom. Nekem mikor merült már nem nyitotta a kp. zárat, de gyújtást ráadva minden rendben tűnt. Beindul egyáltalán a kocsid?

A kocsi szépen indul.

Az a dühítő,hogy tegnap előtt este gond nélkül lezártam,tegnap kipróbáltam ezt a menüt,akkor is még bezárt,rá 1,5 órával mentem volna dolgozni és a távirányító nem nyitotta a kocsit.Visszaszaladtam a pótkulcsért,az sem.Erre kinyitottam kulccsal,indult a kocsi nagy megkönnyebbülésemre.A cég előtt lezártam,de megnéztem a többi ajtó zárva van-e.igen,zárva volt,de ma kiderült,h csak azért,mert a kulcsos nyitás/zárás csak a vezető oldali ajtóra érvényes.A többit leszarja.Ez korrekt szerintem.

Szóval itt tartok.Kinyitottam a bal hátsóajtót hogy a hátsó ülést ledöntve elővegyek egy 10-e kulcsot az aksi saru levételéhez,azóta fingom sincs hogy lesz a hátsó ajtó a parkolóban lezárva.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A teszt menüből kilép, ha a gyújtáskulcsot kiveszed, vagy gyújtás mellett (ha él a teszt menü) 9-10 sec-ig nyomod a Settings gombot (ugyanúgy, mint a belépésnél).

A központi zárnak és a teszt menünek semmi köze egymáshoz.

Bezárni úgy tudod (ha nem működik a központi zár), hogy a jobb oldali ajtót nyitva hagyva (a többi becsukva) benyomod a műszerfalon az ajtó záró gombot, majd becsukod a jobb oldali ajtót (a kézikönyvben le van írva, el kéne olvasni).

A belső ajtó záró gomb is inaktív.Már próbáltam.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem tudom nálad mi a helyzet.Én nemrég aktiváltattam a check controlt. Amikor mindkettő helyen aktiválva lett, akkor elkezdett cseszegetni a hűtőfolyadék szintre, meg a spricni szintjére. Az utóbbi miatt rövidre zárás után nem cseszeget, a kiegyenlítő tartály csere után működik minden aminek kell /Izzók, keréknyomás, stb./. Üdv.

Szóval pont fordítva, mint a leírásban?

Mindkét helyen kellett aktiválni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kaptam egy ablakmosó szintérzékelőt, de ez Omegában volt, a cikkszáma: 90 346 056.

Ez úgy működik, hogy mikor felemelődik az úszója (a fehér), akkor bont, ha leejt az úszója, tehát mikor kevés a folyadék a tartályban, akkor rövidre zárja a kimenetét.

Kinézetre ugyanúgy néz ki:

ablakfolyszint.png

Jól gondolom, hogy pont fordított működésű kell az Astrába?

Tehát ha kevés a folyadék, akkor adjon rövidzárat ugye?

Lehet egy relével megfordítom a kontaktust...

Bár nem kellene feszültséget járatni a kapcsolón.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kaptam egy ablakmosó szintérzékelőt, de ez Omegában volt, a cikkszáma: 90 346 056.

Ez úgy működik, hogy mikor felemelődik az úszója (a fehér), akkor bont, ha leejt az úszója, tehát mikor kevés a folyadék a tartályban, akkor rövidre zárja a kimenetét.

Kinézetre ugyanúgy néz ki:

ablakfolyszint.png

Jól gondolom, hogy pont fordított működésű kell az Astrába?

Tehát ha kevés a folyadék, akkor adjon rövidzárat ugye?

Lehet egy relével megfordítom a kontaktust...

Bár nem kellene feszültséget járatni a kapcsolón.

Nem oldalról kell bedugni a tartályba az érzékelőt?

Mert akkor még jó lehet.

Link to comment
Megosztás:

Akkor pár kép, hol kell keresni a folyadék érzékelők vezetékeit.

1. a pirossal bekarikázott helyen kell keresni a zölddel bekarikázott csatlakozót:

P1150874_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

2: a hűtővíz szonda vezetékének helye:

P1150881_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

3: a hűtővíz szonda vezeték csatlakozó:

P1150882_e_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kaptam egy ablakmosó szintérzékelőt, de ez Omegában volt, a cikkszáma: 90 346 056.

Ez úgy működik, hogy mikor felemelődik az úszója (a fehér), akkor bont, ha leejt az úszója, tehát mikor kevés a folyadék a tartályban, akkor rövidre zárja a kimenetét.

Kinézetre ugyanúgy néz ki:

ablakfolyszint.png

Jól gondolom, hogy pont fordított működésű kell az Astrába?

Tehát ha kevés a folyadék, akkor adjon rövidzárat ugye?

Lehet egy relével megfordítom a kontaktust...

Bár nem kellene feszültséget járatni a kapcsolón.

Ez a mikrokapcsoló jó lehet, egyébként úgy kell beletenni a tartályba, hogy a fehér úszó vízszintesen álljon.

http://www.astra-h.ru/pages/view_img/~images~electronics~inst_datch~inst_datch_11_big.jpg/%D0%A3%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B0%20%D0%B4%D0%B0%D1%82%D1%87%D0%B8%D0%BA%D0%B0%20%D0%B2%20%D0%B1%D0%B0%D1%87%D0%BE%D0%BA%20%D0%BE%D0%BC%D1%8B%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F%20%D0%9E%D0%BF%D0%B5%D0%BB%D1%8C%20%D0%90%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0

Méghozzá úgy, hogy a fehér úszó lefelé tudjon mozogni. Tehát ahogy fogy a víz, akkor lefelé "esik" az úszó.

(de persze 180 fokkal el tudod forgatni, tehát nem kell relézned, csak átforgatod, és máris jól működik, mindegy melyik irányban old, vagy zár) ;)

Ha jobban megnézed ezt a képet, a csatlakozónál a pöcök felfelé áll

http://www.astra-h.ru/pages/view_img/~images~electronics~inst_datch~inst_datch_9_big.jpg/%D0%A3%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B0%20%D0%B4%D0%B0%D1%82%D1%87%D0%B8%D0%BA%D0%B0%20%D0%B2%20%D0%B1%D0%B0%D1%87%D0%BE%D0%BA%20%D0%BE%D0%BC%D1%8B%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F%20%D0%9E%D0%BF%D0%B5%D0%BB%D1%8C%20%D0%90%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Aktiváltattam a Check Control opciót TECH-2-vel ezen leírás szerint

Két helyen lehet ezt aktiválni.

1: a DIS vezérlőben és

2: az UEC vezérlőben.

1. eset, ha mindent akarsz figyeltetni (folyadékszintek és izzók-vezetékek-biztosítékok-stb).

Ilyenkor CSAK a DIS-ben kell aktiválni;

2 .eset, ha csak az izzókat-stb. akkor MINDKETTŐ helyen kell aktiválni, tehát a DIS és UEC vezérlőben is.

A DIS-ben aktiváltuk.

Egy listát kért a szaki, amiben írta, hogy Mosószint bekapcsolva, keréknyomás érzékelő kikapcsolva, és egyéb sok minden be- és kikapcsolva.

Így az izzókra figyelmeztet is.

De nem szólt hogy alacsony lenne valamelyik szint.

Ugye, ha nincs érzékelő, de aktiválva van, akkor jelezne, ezért kell rövidre zárni?

Mi lehet még, amiért nem jelez, azon kívül, hogy rövidre zárta az előző tulaj?

Még nincs bent a 2 folyadékszint érzékelő (ablakmosó, hűtőfolyadék)

A hűtőfolyadék szintérzékelő csatlakozóját hiába kerestem nem találtam meg.

Levettem a biztosíték táblát, ellenőriztem X2-ben be van vezetékelve.

Válaszokat előre is köszönöm!

Nos, akkor fussunk neki még 1x.

"a következőt tudom elmondani a "Check control"-ról, vagy ahogy magyarul hívják, az "ellenőrző elektronika"-ról.

Azt nem tudom, hogy milyen kijelzőnél lehet, de az biztos, hogy a GID-nél tuti. (valszin a CID-nél is működik)

Két helyen lehet ezt aktiválni. 1: a DIS vezérlőben és 2: az UEC vezérlőben.

1. eset, ha mindent akarsz figyeltetni( folyadékszintek és izzók-vezetékek-biztosítékok-stb). Ilyenkor CSAK a DIS-ben kell aktiválni;

2 .eset, ha csak az izzókat-stb. akkor MINDKETTŐ helyen kell aktiválni, tehát a DIS és UEC vezérlőben is.

Ezt tapasztalatból tudom, mert nekem sokáig nem írt ki üzenetet a folyadékok miatt, de ha kiégett egy izzó, azonnal jött az üzi.

Nos, aztán beszereltem az ablakmosó tartályba az úszós mikrokapcsolót, aztán semmi info a vízszintről. Gondoltam baj van, de itt a fórunom kérdezett e témában valaki valamit, és Mc-elek megmondta a tutit. ;) Aztán kiderült, hogy a szakszervizben mindkét helyen bekapcsolták az ellenőrző elektronikát.

Amióta az UEC-ben kikapcsoltam, azóta jön az info a folyadékokról is."

Azon én is meglepődtem, és nem tartom logikusnak, hogy miért csak az egyiknél(DIS) kell aktívvá tennem, hogy mindenre figyelmeztessen, és ha mindkettőben, akkor miért csak az izzókra. Úgy tartanám logikusnak, hogy ha mindkettőben aktív, akkor figyelmeztet az összesre.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy hete vettem meg egy 2007 es H Astrat, sokat olvastam itt a fórumon a bizonyos elektromos problémákról mikor elmenetem megnézni az autót, kipróbáltam benne az összes elektromos dolgot főleg a kormányon az összes kapcsolót és a dudát is persze felkapcsolt lámpánál,minden jónak tűnt. Tegnap este egy kutyára szerettem volna rádudálni ami az útközepén állt és milyen meglepő a duda meg sem nyikkant . Megnéztem a szervizkönyvet abba be van írva a CIM modul csere és a volt a tulaj is mondta, hogy volt visszahíváson e miatt . Azt szeretném megkérdezni, hogy egy szoftver frissítés megoldhatja e a dolgok vagy megint csere? Annak persze nagyon örülnék....

Link to comment
Megosztás:

Biztosítékok rendben vannak?

Ellenőrizd mindet!

Bemásztam egy elemlámpával meg a kocsi használati útmutatójával a csomagtartóba a hátsó ülést ledöntve és kikerestem melyik a k.zár biztije. Egy 25A-es szürkés-fehér biztosíték és ki volt égve.Kicseréltem,még mindig nem jó.Megint megnéztem,eza bizti nem égett el.

Valahol valami zárlat lehet? Rajz nélkül gőzöm sincs hol keressem a hibát.Addig nem tudom bezárni a kocsit.A többi biztosítékot még nem néztem át,majd ma vagy holnap szánok rá egy kis időt.

Pali

Link to comment
Megosztás:

Bemásztam egy elemlámpával meg a kocsi használati útmutatójával a csomagtartóba a hátsó ülést ledöntve és kikerestem melyik a k.zár biztije. Egy 25A-es szürkés-fehér biztosíték és ki volt égve.Kicseréltem,még mindig nem jó.Megint megnéztem,eza bizti nem égett el.

Valahol valami zárlat lehet? Rajz nélkül gőzöm sincs hol keressem a hibát.Addig nem tudom bezárni a kocsit.A többi biztosítékot még nem néztem át,majd ma vagy holnap szánok rá egy kis időt.

Pali

Küldtem mail-ben kapcsrajzot.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Küldtem mail-ben kapcsrajzot.

Ma szántam rá időt és újra működik a központi zár.Vettem a hétvégén bele való biztosítékot,a 38-as(de lehet hogy 33-as) számú 25A-es biztit kicseréltem,Még nem működött,de levettem az egyik akku sarut,bementem számítógépezni,majd bő 1 óra múlva visszaraktam a sarut és láss csodát,újra be tudom zárni,sőt ki is tudom utána nyitni!;)

Megáll az ész!:)))

Pali

Link to comment
Megosztás:

Ma szántam rá időt és újra működik a központi zár.Vettem a hétvégén bele való biztosítékot,a 38-as(de lehet hogy 33-as) számú 25A-es biztit kicseréltem,Még nem működött,de levettem az egyik akku sarut,bementem számítógépezni,majd bő 1 óra múlva visszaraktam a sarut és láss csodát,újra be tudom zárni,sőt ki is tudom utána nyitni! ;)

Megáll az ész! :)))

Pali

Szia, a számítógép volt a kulcs momentum :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az oldalsó indexben hogy kell izzót cserélni?

Nem találtam rá leírást.

Köszi!

Kézikönyv szerint szervizben cseréltesd ki :omg:

opel astra h kézikönyv 189.oldal.minden mást izzócserét leír de erre ezt javasolja ,

gondolom le kell pattintani a búrát és lehet hogy ennyi a megoldás,de hátha már cserélt valaki ilyet

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kézikönyv szerint szervizben cseréltesd ki :omg:

opel astra h kézikönyv 189.oldal.minden mást izzócserét leír de erre ezt javasolja ,

gondolom le kell pattintani a búrát és lehet hogy ennyi a megoldás,de hátha már cserélt valaki ilyet

:icon1:

Ezért kérdeztem, mert nem találtam a kézikönyvben.

Onnan indult az egész, hogy tesztelni akartam, hogy a Check Control jelez-e a kiégett index izzóra.

de nem akartam nekiesni feszegetni...

Link to comment
Megosztás:

Ja, csak ennyi? Javaslom, húzd le a hátsó lámpa-csatlakozót, és máris jönnek a figyelmeztetések az izzók "használásakor". Tehát fék benyom, index, világítás, tolatás. Ha kombid van, kicsit macerásabb a stekkert lehúzni, ott asszem ki kell először venni a búrát, és utána húzod le, de ha 5 ajtós, ott könnyű. Vagy esetleg az első tompított izzót vedd ki, az sem olyan macerás.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ja, csak ennyi? Javaslom, húzd le a hátsó lámpa-csatlakozót, és máris jönnek a figyelmeztetések az izzók "használásakor". Tehát fék benyom, index, világítás, tolatás. Ha kombid van, kicsit macerásabb a stekkert lehúzni, ott asszem ki kell először venni a búrát, és utána húzod le, de ha 5 ajtós, ott könnyű. Vagy esetleg az első tompított izzót vedd ki, az sem olyan macerás.

Köszönöm!

Lehúztam az egyik hátsó lámpát.

Az az érdekes, hogy mikor felprogramozták, akkor csak a féket jelezte.

Most jelezte a világítást, indexet, féket.

A tolató lámpára nem emlékszem. :-)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.