Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Az mondjuk gyanús, hogy nagyobb volt az enyémen a csatiknak a helye, így faragni kellett az új kormányon, hogy bemenjen. Lehet az a gond, hogy vekiből van, vagy hogy vauxhallos? Két csatim van a forgórészen. Az egyiből két drót jön ki, és 4 pinje van. A másikra nem emlékszem.

Link to comment
Megosztás:

Opel Astra 1.3 cdti 2007 évjáratu autom van. Már egy jó ideje észre vettem, hogy ha felkapcsolom a nappali fényeket, a dudám nem szólal meg és a kormányon a bal oldali gomb, amivel a fogyasztás, km stb. birom kapcsolgatni, nem reagál hiába nyomogatom! Volt már valakinek ilyen problemája?

Link to comment
Megosztás:

Opel Astra 1.3 cdti 2007 évjáratu autom van. Már egy jó ideje észre vettem, hogy ha felkapcsolom a nappali fényeket, a dudám nem szólal meg és a kormányon a bal oldali gomb, amivel a fogyasztás, km stb. birom kapcsolgatni, nem reagál hiába nyomogatom! Volt már valakinek ilyen problemája?

Nekem csak bal oldali gomb és az is csak 110-es tempó fölött nem működött és csak a görgő része.

Pont hétvégén vettem ki. Egy egyszerű mechanikus kapcsoló. Beégést, jelentős kopást nem láttam rajta. Azért megtisztítottam kontaktsprével, visszaraktam. Egyelőre működik 110 fölött is.

Azt nem néztem, hogy a fényszóróval van-e kapcsolatban illetve hogy szól-e ekkor a duda.

Link to comment
Megosztás:

Opel Astra 1.3 cdti 2007 évjáratu autom van. Már egy jó ideje észre vettem, hogy ha felkapcsolom a nappali fényeket, a dudám nem szólal meg és a kormányon a bal oldali gomb, amivel a fogyasztás, km stb. birom kapcsolgatni, nem reagál hiába nyomogatom! Volt már valakinek ilyen problemája?

Típushiba, a CIM modul(kormányoszlop modul) hiba. Van rá visszahívás, a csatlakozó mellé tesznek fel egy bilincset ingyen. Szerelés nem több 30 percnél. Kérdezd meg márkaszervizben, hogy érintett-e az autód. Általában megoldja a hibát. Előző H Astrámon 3 éve csinálták, eladásig (ez év március) nem tért vissza a hiba. Egy ismerős B Zafiráján viszont visszatért, ott CIM modul csere lesz, ami már önerős.
Link to comment
Megosztás:

Típushiba, a CIM modul(kormányoszlop modul) hiba. Van rá visszahívás, a csatlakozó mellé tesznek fel egy bilincset ingyen. Szerelés nem több 30 percnél. Kérdezd meg márkaszervizben, hogy érintett-e az autód. Általában megoldja a hibát. Előző H Astrámon 3 éve csinálták, eladásig (ez év március) nem tért vissza a hiba. Egy ismerős B Zafiráján viszont visszatért, ott CIM modul csere lesz, ami már önerős.

Valóban CIM modul hiba és valóban van rá visszahívás és ingyen meg is csinálják.

Viszont amióta én ezt megcsináltattam, azóta havonta 1-2x kulcsfelismerési hibám van. Előtte soha nem volt, így majdnem biztos vagyok benne, hogy ez a billincselős beavatkozás eredménye.

És nem igazán vigasztal, hogy azóta a gombok viszont működnek.

Most úgy vagyok vele, hogy inkább a gombok ne működnének, minthogy nem tudom beindítani az autót.

Link to comment
Megosztás:

Dízelekben van, benzinesekben nincs. Vannak más zajcsillapító anyagok is, ha ilyesmiben gondolkozol nézz meg pár oldalt, ami ezzel foglalkozik.

Sziasztok,

Igen, a zaj csillapítása miatt gondoltam, de a 46e-s ár kicsit sokkolt. Közben én is azt találtam mindenhol, hogy a dízelekbe rakták,a benyásokba nem. Köszi a tippet, megnézem ezeket a zajcsillapító anyagokat.

Link to comment
Megosztás:

Típushiba, a CIM modul(kormányoszlop modul) hiba. Van rá visszahívás, a csatlakozó mellé tesznek fel egy bilincset ingyen. Szerelés nem több 30 percnél. Kérdezd meg márkaszervizben, hogy érintett-e az autód. Általában megoldja a hibát. Előző H Astrámon 3 éve csinálták, eladásig (ez év március) nem tért vissza a hiba. Egy ismerős B Zafiráján viszont visszatért, ott CIM modul csere lesz, ami már önerős.

A témától kicsit elkanyarodva, hogy tetszik a Z17DTH a Z14XEP-hez képest?
Link to comment
Megosztás:

Valóban CIM modul hiba és valóban van rá visszahívás és ingyen meg is csinálják.

Viszont amióta én ezt megcsináltattam, azóta havonta 1-2x kulcsfelismerési hibám van. Előtte soha nem volt, így majdnem biztos vagyok benne, hogy ez a billincselős beavatkozás eredménye.

És nem igazán vigasztal, hogy azóta a gombok viszont működnek.

Most úgy vagyok vele, hogy inkább a gombok ne működnének, minthogy nem tudom beindítani az autót.

Nekem is volt kulcshibám.igaz hibakódot is generált de passz hogy mit.

10 ből 1 max két alkalommal nem indított.cim frissítéssel előtt volt talán de párszor leejtettem a kulcsot és okozhatja ez a hibát azt mondták.

szervíz 3000párszázért megoldotta a kulcs programozását és azóta jó

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Igen, a zaj csillapítása miatt gondoltam, de a 46e-s ár kicsit sokkolt.

Én már meg sem lepődök rajta. Azt mondják az Opelhoz viszonylag olcsó az alkatrész. Szerintem nem igazán.

Fényszóró 200.000, fűtés ellenállás 60.000, kábelköteg 200.000, ez a bélés majd 50.000... ezek után én már nem tudok meglepődni az árakon.

Elég egy kicsit nagyobb koccanás és máris gazdasági totálkárossá nyilvánítható az autó.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is volt kulcshibám.igaz hibakódot is generált de passz hogy mit.

10 ből 1 max két alkalommal nem indított.cim frissítéssel előtt volt talán de párszor leejtettem a kulcsot és okozhatja ez a hibát azt mondták.

szervíz 3000párszázért megoldotta a kulcs programozását és azóta jó

Mivel nekem a bilincs felrakása előtt egyáltalán nem vol ilyen hibám, és hibakódom sem volt (most van), nem hiszem, hogy egy frissítés megoldaná a problémát.

Valószínű majd szétszedem a CIM-et és csatlakozót át fogom forrasztani, mert azt írják, hogy az a baja. Az orosz oldalon részletsen ecsetelik, hogy mit kell forrasztgatni.

Link to comment
Megosztás:

A témától kicsit elkanyarodva, hogy tetszik a Z17DTH a Z14XEP-hez képest?

Igaz csak 10Le a különbség de dupla akkora Nm-er, a DTH még bőven elindul ott ahol az XEP már alig húzott. Fogyasztás 1-1.5 literrel kevesebb nagyobb menetdinamikával. A négy tárcsafék sokkal hatásosabb mint a tárcsa dob kombo. A párom által kifogásolt nagyobb motorzajt Én nem annyira érzem, szeretem a hangját. Összességében az autó sokkal jobb ezzel a motorral.
Link to comment
Megosztás:

Az nem poti, így van. Optikai elven működik, mert körbeforog.

Van valakinek egy CD30 elfekvőben nagyon olcsón?

Csak a "poti" kellene. Az se baj, ha nincs letanítva a kocsiról.

nekem van cd 30 szétkapva( egy chip miatt) ha kell belőle szólj, csak szemét már nekem:)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Opel Astra 1.3 cdti 2007 évjáratu autom van. Már egy jó ideje észre vettem, hogy ha felkapcsolom a nappali fényeket, a dudám nem szólal meg és a kormányon a bal oldali gomb, amivel a fogyasztás, km stb. birom kapcsolgatni, nem reagál hiába nyomogatom! Volt már valakinek ilyen problemája?

Szia! Nekem ugyanez a gondom, az enyém 1.9-es. A CIM megkapta a bilincset, de ugyanúgy nem működik. :-(
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Viszonylag új vagyok itt a fórumon, febr-ban sikerült szert tenni egy Z17DTH motoros H Astra-ra (kombi).

Tudnátok mondani vmit a köv. két hibakódra?

B3843 - Levegőminőség-érzékelő áramkör alacsony feszültség (ez lehetséges hogy típus probléma? 3 digitklímás Opel van még az ismerős-, családi körben, és mindegyiknél írja...?)

B3055 - Transponder-kulcs probléma

Ill. még egy olyan kérdésem lenne hogy OPcom-al hol tudom bekapcsolni az alábbiakat:

-hazakísérő fény (próbáltam de nem működik)

-komfortablak (ez sem akar, 2005-ös az autó, és van REC modulom is)

-izzó kiégés jelző

-ill. nekem vmiért nem csipog az övem ha nincs becsatolva (nem mintha zavarna, csak kíváncsiságképp hogy tud-e ilyet...?)

Várom válaszotokat, ill. ha privátban írna vki, vagy tel.számot adna úgy is jó, nem kell annyit írni! :)

Köszönettel: Kornél

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Viszonylag új vagyok itt a fórumon, febr-ban sikerült szert tenni egy Z17DTH motoros H Astra-ra (kombi).

Tudnátok mondani vmit a köv. két hibakódra?

B3843 - Levegőminőség-érzékelő áramkör alacsony feszültség (ez lehetséges hogy típus probléma? 3 digitklímás Opel van még az ismerős-, családi körben, és mindegyiknél írja...?)

B3055 - Transponder-kulcs probléma

Ill. még egy olyan kérdésem lenne hogy OPcom-al hol tudom bekapcsolni az alábbiakat:

-hazakísérő fény (próbáltam de nem működik)

-komfortablak (ez sem akar, 2005-ös az autó, és van REC modulom is)

-izzó kiégés jelző

-ill. nekem vmiért nem csipog az övem ha nincs becsatolva (nem mintha zavarna, csak kíváncsiságképp hogy tud-e ilyet...?)

Várom válaszotokat, ill. ha privátban írna vki, vagy tel.számot adna úgy is jó, nem kell annyit írni! :)

Köszönettel: Kornél

Ezt még itt olvastam a fórumon régebben:

Persze ellenőrizd előtte a kábelezettséget!

A biztonsági övednél is!

Próbálj még itt keresgélni a fórumban, mert szinte mindenre megvan itt a válasz.

http://web.t-online.hu/joaopinto/astra-h.htm

"Nos, a következőt tudom elmondani a "Check control"-ról, vagy ahogy magyarul hívják, az "ellenőrző elektronika"-ról.

Azt nem tudom, hogy milyen kijelzőnél lehet, de az biztos, hogy a GID-nél tuti. (valszin a CID-nél is működik)

Két helyen lehet ezt aktiválni. 1: a DIS vezérlőben és 2: az UEC vezérlőben.

1. eset, ha mindent akarsz figyeltetni( folyadékszintek és izzók-vezetékek-biztosítékok-stb). Ilyenkor CSAK a DIS-ben kell aktiválni;

2 .eset, ha csak az izzókat-stb. akkor MINDKETTŐ helyen kell aktiválni, tehát a DIS és UEC vezérlőben is.

Ezt tapasztalatból tudom, mert nekem sokáig nem írt ki üzenetet a folyadékok miatt, de ha kiégett egy izzó, azonnal jött az üzenet."

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kormányba ha utólag teszek multi kapcsolót akkor csak bedugom a helyére vagy kell is programozni a CIM modulban hogy használható legyen?

Üdv.: Peti

Szia!

Ha nem multikormányod van akkor be kell kábelezni is a kormányt, de sok kormány( pl ami nekem volt) nem alkalmas a kormánykapcsolók fogadására. Vagyis új kormány ami alkalmas rá. Plusz utánna tech 2 vel is fel kell programozni, ami pedig nem könnyen megoldható otthon.

Üdv campa

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ha nem multikormányod van akkor be kell kábelezni is a kormányt, de sok kormány( pl ami nekem volt) nem alkalmas a kormánykapcsolók fogadására. Vagyis új kormány ami alkalmas rá. Plusz utánna tech 2 vel is fel kell programozni, ami pedig nem könnyen megoldható otthon.

Üdv campa

Op-com segítségével nem lehet felprogramozni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, menet közben kigyulladt a villáskulcsos autó jel, az autó megtorpant. Megálltam, úja indítóztam, az autó hibátlanul indult, eltűnt a villáskulcsos autó jel, majd kb. 10 km után újra villáskulcs..és a motor leállt. Többet nem indult el. A következő hibakódokat írta ki: ECN062101, 000256, 000275. Miket jelenthetnek ezek (együtt-egyszerre)? Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, menet közben kigyulladt a villáskulcsos autó jel, az autó megtorpant. Megálltam, úja indítóztam, az autó hibátlanul indult, eltűnt a villáskulcsos autó jel, majd kb. 10 km után újra villáskulcs..és a motor leállt. Többet nem indult el. A következő hibakódokat írta ki: ECN062101, 000256, 000275. Miket jelenthetnek ezek (együtt-egyszerre)? Előre is köszönöm.

Szia!

A 0621 generátorral kapcsolatos problémát jelent, a másik kettő az üzemanyag rendszerrel kapcsolatosat, de ez elég tág körülhatárolás.

Közelebbit sikerült már megállapítani? Akksi nem merült le, hogy esetleg emiatt ne indult volna?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ha nem multikormányod van akkor be kell kábelezni is a kormányt, de sok kormány( pl ami nekem volt) nem alkalmas a kormánykapcsolók fogadására. Vagyis új kormány ami alkalmas rá. Plusz utánna tech 2 vel is fel kell programozni, ami pedig nem könnyen megoldható otthon.

Üdv campa

Én most szenvedek vele. Vettem egy multikormányt, de nincs csatim amibe mehetnének a kapcsolók... Ilyenkor mi s teendő? Vauxhall C vectrából vettük ki. A kormányon ki van vágva hely a csatiknak, de amit vettem, azon faragni kellett, mert kisebb hely volt ki alakítva a csatlakozóknak.

Link to comment
Megosztás:

Helló

Érdeklődnék, hogy tudna valaki segíteni ,hogy a belső vilígításnak melyik a biztosítéka ,mert Can- bus ledekre akartam cserélni és hiába cseréltem vissza nem ég a belsőből eggyik sem még a kesztyűtartó-é sem.

Választ előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.