Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

A mai napon úgy néz ki, végleg megbolondult a hátsó ablaktörlőm! Ezelőtt is csinált olyat, hogy nem állt le, de ma olyanokat is produkál, hogy ha törlöm az elsőt, akkor elindul a hátsó is, néha-néha megy egy törlést, illetve ha leállítom a kocsit, utána indítok és törlöm az elsőt, akkor egyszer töröl a hátsó is. Illetve van hogy nem tudom a hátsót kikapcsolni, hiába nyomom a kart még egyszer előre és kattan is, de nem áll le a lapát. Mi okozhatja ezt a problémát? Találkozott már valaki ilyennel? Előre is köszi! G:

Elküldve

Sziasztok!

...illetve ha leállítom a kocsit, utána indítok és törlöm az elsőt, akkor egyszer töröl a hátsó is.

Ilyet nálam is csinál. Meg olyat is, ha az első szélvédőt mosom, akkor töröl hátul is. De azt hittem, mindegyik ilyen.

Elküldve

Megsült a fűtés vezérlő ellenállásom.

A külső/belső levegőkeringető csappantyúnak eltört a tengelye, ami beesett a ventilátorba és teljesen lefogta. Így az ellenállásnak is megszűnt a hűtése és megsült.

Honna szerezhetnék hozzá olcsón egyet? Ja, ráadásul automata klímás az autóm. Gyárit 85.000Ft-ra mondták, eddig utángyártottata 42.000 környékén láttam. Illetve egy bontóban adnának egyet 8000-ért, de az gyanúsan olcsó. Persze semmilyen garancia sem jár hozzá.

Úgyhogy a tanúlság, akinek fura nagot ad a ventilátora, vagy leállt, azonnal kikapcsolni!!!

De ez még mind csak aprópénz a következőhöz képest:

Az egyik kanyarkövető fényszóróm folyton hibakódot ad és villog a visszajelzője. Szervizben le lett tesztelve, tökéletesen működik minden funkciója, ennek ellenére állítómotor hibajelet ad.

Állítólag motort nem lehet hozzá külön kapni, csak komplett lámpával együtt. Eddig a legolcsóbb amit láttam 200.000 Ft fölött van / DARAB!

Természetesen xenon és minden más elektronika nélkül.

Ráadásul bontókban sem tudok sokáig keresgélni, mert pár hét múlva lejár a műszakim.

Nincs valakinek egy ilyen felesleges otthon? Azonnal megvenném.

Akinek ilyen lámpája van, nagyon-nagyon vigyázzon rá, mert pl egy koccanáskor simán fél millió lehet a javítási számla! Ha pedig mindkét lámpa sérül, lehet kis túlzással közel annyiba kerül a két fényszóró cseréje, mint az autó értéke, így meg sem érdemes csináltatni. Kicsit vicces, nem?

Elküldve

Sziasztok!

A mai napon úgy néz ki, végleg megbolondult a hátsó ablaktörlőm! Ezelőtt is csinált olyat, hogy nem állt le, de ma olyanokat is produkál, hogy ha törlöm az elsőt, akkor elindul a hátsó is, néha-néha megy egy törlést, illetve ha leállítom a kocsit, utána indítok és törlöm az elsőt, akkor egyszer töröl a hátsó is. Illetve van hogy nem tudom a hátsót kikapcsolni, hiába nyomom a kart még egyszer előre és kattan is, de nem áll le a lapát. Mi okozhatja ezt a problémát? Találkozott már valaki ilyennel? Előre is köszi! G:

Szia!

Nem csak akkor csinálja ha hátramenetben van a sebességváltó ?

Elküldve

Szia!

Valóban, tegnap felfedeztem, hogy ha hátramenetbe kapcsolok, akkor indul rögtön a hátsó lapát, persze csak akkor, ha törlésen van az első! Kicsit ciki, de 7 év alatt erre csak most jöttem rá. Bocs a hülyeségemért :D és köszi a válaszokat! G.

Elküldve

Sziasztok!

A kürtöt szeretném kicserélni a G Astráéra (annak jobban tetszik a hangja). Ugyanolyan a csatlakozójuk, vagy kell rá másikat rakni?

Köszi a segítséget.

Zoli

Elküldve

A G Astra kürtje kétszólamú, két külön kürt van egy tartóvasra rögzítve (500 Hz és 400 Hz). Ha bontóban veszed, akkor a tartóvasat is meg kell venni. A két kürthöz két vezeték megy, neked most csak egy csatlakozód van, tehát jó lenne, ha a kétágú, szigetelt csatlakozót is adnák hozzá. Ezt és az autódban lévőt kell majd összeforrasztani, szigetelni.

Üdv: Laci

Elküldve

A G Astra kürtje kétszólamú, két külön kürt van egy tartóvasra rögzítve (500 Hz és 400 Hz). Ha bontóban veszed, akkor a tartóvasat is meg kell venni. A két kürthöz két vezeték megy, neked most csak egy csatlakozód van, tehát jó lenne, ha a kétágú, szigetelt csatlakozót is adnák hozzá. Ezt és az autódban lévőt kell majd összeforrasztani, szigetelni.

Üdv: Laci

Köszönöm a segítséget.

Elküldve

Sziasztok!

Találtam egy ilyen kicserélési módot az insignia fúvókákra:

http://www.opcclub.c...ad.php?tid=9541

Csinálta már valaki így, hogy nem bontotta le a karokat és a műanyagot? Nekem csak az nem stimmel, hogy hogyan dugja vissza a mosószemet?! Köszi előre is! G.

Ahogy nézegettem a napokban szerintem is megoldható így(már ha tudod hogy nyúlj hozzá) .igaz nem tudtam mi fogja oda de csak bele kell nyomni a helyére a fúvókát.én is megyek érte hamarosan :icon1:

Igaz az állítgatástól tartok kissé

Elküldve

Sziasztok!

Egy kérdés:

H-s Astra. A középső konzol világítása érdekelne kinek hogy működik.

Nekem alap esetben a BC gomb és környéke (CD-vel együtt) nem világít. Ha bekapcsolom az autó világítását, akkor sem világít, csak a rádió bekapcsoló gombja.(nagy kerek) Viszont ha azt megnyomom, akkor világít minden gomb, meg szól a rádió/cd. Szóval sötétben, ha nem szól a rádió, akkor szinte sötét minden gomb, többek között a BC is.

Mintha nem mindíg lett volna ilyen... :) De lehet csak én vagyok hülye...

Elküldve

Itt egy video a fúvóka cseréjéről, de engem nem nagyon győzött meg. Inkább lebontom a karokat, mint így hajtogassam. Mi van, ha véletlenül elreped? ;)

Elküldve

Pont most néztem azt a videót délután, de nekem is necces kicsit, hogy feszegessem ennyire ezt a műanyagot. Ha elreped, az gondolom nem két pénz lesz, a hülyeségből származó kiadás meg nem hiányzik! Marad a kar levételes módszer, még ha tovább tart is! G.

Elküldve

Pont most néztem azt a videót délután, de nekem is necces kicsit, hogy feszegessem ennyire ezt a műanyagot. Ha elreped, az gondolom nem két pénz lesz, a hülyeségből származó kiadás meg nem hiányzik! Marad a kar levételes módszer, még ha tovább tart is! G.

Ilyenkor télen óvatosan kell bánni a műanyagokkal. Nyáron 30-40 fokban nem vészes, mert nem annyira merev.

Elküldve

Közben nálam pár napja megvolt a fúvóka-csere.

Az ablaktörlő lehúzásával való félelmek miatt és mivel úgyis vittem szervizbe az autót, megkértem ott, hogy csinálják meg. Közben én is ott voltam és figyeltem, okultam.

Az ablaktörlő lehúzása nem volt olyan bonyolult művelet, mint ahogy itt olvastam. Kupak le, rögzítőanya le és egy mozdulattal le lehetett húzni. Nem volt rágyógyulva, nem kellett feszegetni, rángatni.

A nagyobb probléma inkább a műanyagból való kibányászás volt. Nehezen jött ki. Az új meg úgy néz ki a helyén van, mert meg se mozdul a műanyagban, ennek ellenére ha szembe nézünk a fúvókával, az állítókör alsó részét egy ici-picit kitakarja a műanyag.

Jó helyre spriccel, csak az esetleges utánaállítás miatt lehet ez problémás.

Hétvégén majd barkácsolok egy állítószerszámot és megnézem hozzáférek-e.

Egyébként tényleg kevesebb mosófolyadék fogy így, jobban beteríti a szélvédőt.

Erről jut eszembe, a hátsó fúvókát lehet valahogy állítani? Az a probléma, hogy nem az üvegre spriccel, hanem azzal párhuzamosan le a földre. Legalábbis a folyadék 90%-át.

Most meg el vagyok foglalva, hogy fényszórót meg fűtésellenállást cseréjek. Hónap végén lejár az autóm műszakija, ez meg úgy 300.000 Ft-os váratlan kiadást jelent. De emiatt muszáj most megcsinálnom.

Elküldve

Én tavaly B Zafirán cseréltem fúvókát. A régi spricniről volt nehéz lehúzni a csövet. Forró vizes tálba tettem pár percre, utána viszonylag könnyen lejött. Az újra könnyen felment a cső, de masszívan rajta van, nem csúszik le. Ilyen hidegben, kint én nem állnék neki, mert a műanyagok könnyen törhetnek.

Elküldve

Ez így működik. Ameddig nincs bekapcsolva, addig csak a bekapcsológomb van megvilágítva.

Sziasztok!

Egy kérdés:

H-s Astra. A középső konzol világítása érdekelne kinek hogy működik.

Nekem alap esetben a BC gomb és környéke (CD-vel együtt) nem világít. Ha bekapcsolom az autó világítását, akkor sem világít, csak a rádió bekapcsoló gombja.(nagy kerek) Viszont ha azt megnyomom, akkor világít minden gomb, meg szól a rádió/cd. Szóval sötétben, ha nem szól a rádió, akkor szinte sötét minden gomb, többek között a BC is.

Mintha nem mindíg lett volna ilyen... :) De lehet csak én vagyok hülye...

Elküldve

Itt egy video a fúvóka cseréjéről, de engem nem nagyon győzött meg. Inkább lebontom a karokat, mint így hajtogassam. Mi van, ha véletlenül elreped? ;)

Sziasztok!

Én most cseréltem fúvókákat egy Corsa C-n és elég necces volt így télen. Én lebontottam a műanyagot is, mert féltem, hogy eltörik. Ehhez le kellett venni az ablaktörlő lapátokat is, eléggé nehezen jött le, de egy kis csavarlazító segített!

De ha nyáron kiállsz a napra simán fog ennyit engedni a műanyag. A fúvókáról a csövet meg nem barbár módon kell leszedni, hanem hőlégfúvóval kicsit megmelegíteni. Én utána biztos ami biztos gyorskötegelővel rögzítettem, de amúgy is megállt volna.

A videón a bal oldali ember elég barbár azzal a csavarhúzóval a végén, le is csúszik és szerintem nyomot is hagyott... Ránézésre ez pont olyan, mint a C-s Corsáé, az pedig simán bepattanik illetve megszorul a helyén. Nem kell feszegetni...

Viszont nagyon tetszik ez a fúvóka, kicserélném én is a H-s Astrámon, csak miként kell ezt rendelni? Van ennek valami cikkszáma?

Elküldve

Sziasztok!

Én most cseréltem fúvókákat egy Corsa C-n és elég necces volt így télen. Én lebontottam a műanyagot is, mert féltem, hogy eltörik. Ehhez le kellett venni az ablaktörlő lapátokat is, eléggé nehezen jött le, de egy kis csavarlazító segített!

De ha nyáron kiállsz a napra simán fog ennyit engedni a műanyag. A fúvókáról a csövet meg nem barbár módon kell leszedni, hanem hőlégfúvóval kicsit megmelegíteni. Én utána biztos ami biztos gyorskötegelővel rögzítettem, de amúgy is megállt volna.

A videón a bal oldali ember elég barbár azzal a csavarhúzóval a végén, le is csúszik és szerintem nyomot is hagyott... Ránézésre ez pont olyan, mint a C-s Corsáé, az pedig simán bepattanik illetve megszorul a helyén. Nem kell feszegetni...

Viszont nagyon tetszik ez a fúvóka, kicserélném én is a H-s Astrámon, csak miként kell ezt rendelni? Van ennek valami cikkszáma?

Cromax-nál :41694,41695.

opelcentrum 1451330,1451329

amúgy opeléknél insignia ablakmosó fúvóka

miskolcon van opelnél polcon is

Elküldve

Közben nálam pár napja megvolt a fúvóka-csere.

Az ablaktörlő lehúzásával való félelmek miatt és mivel úgyis vittem szervizbe az autót, megkértem ott, hogy csinálják meg. Közben én is ott voltam és figyeltem, okultam.

Az ablaktörlő lehúzása nem volt olyan bonyolult művelet, mint ahogy itt olvastam. Kupak le, rögzítőanya le és egy mozdulattal le lehetett húzni. Nem volt rágyógyulva, nem kellett feszegetni, rángatni.

A nagyobb probléma inkább a műanyagból való kibányászás volt. Nehezen jött ki. Az új meg úgy néz ki a helyén van, mert meg se mozdul a műanyagban, ennek ellenére ha szembe nézünk a fúvókával, az állítókör alsó részét egy ici-picit kitakarja a műanyag.

Jó helyre spriccel, csak az esetleges utánaállítás miatt lehet ez problémás.

Hétvégén majd barkácsolok egy állítószerszámot és megnézem hozzáférek-e.

Egyébként tényleg kevesebb mosófolyadék fogy így, jobban beteríti a szélvédőt.

Erről jut eszembe, a hátsó fúvókát lehet valahogy állítani? Az a probléma, hogy nem az üvegre spriccel, hanem azzal párhuzamosan le a földre. Legalábbis a folyadék 90%-át.

Most meg el vagyok foglalva, hogy fényszórót meg fűtésellenállást cseréjek. Hónap végén lejár az autóm műszakija, ez meg úgy 300.000 Ft-os váratlan kiadást jelent. De emiatt muszáj most megcsinálnom.

Kérdezz rá, hátha ez jó lenne neked: http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/opel_astra_h_xenon_fenyszoro_lampa_parban_1704558527.html

Elküldve

Kérdezz rá, hátha ez jó lenne neked: http://auto-motor.va...1704558527.html

Köszi, igen, már érdeklődtem nála korábban. Ezzel az a baj, hogy nem kanyarkövetős. Abból meg duplájába kerül DARABONKÉNT az olcsóbb helyeken is.

Igazság szerint elég lenne csak egy állítómotort cserélni. Találtam is hozzá külön bontott állítómotort aprópénzért, csakhogy nincs ember aki ki tudná cserélni. Állítólag annyira bonyolultan van összerakva és nem igazán lehet roncsolásmentesen szétszedni, így esélytelen csak az állítómotort kicserélni. Marad a komplett csere.

Elküldve

Köszi, igen, már érdeklődtem nála korábban. Ezzel az a baj, hogy nem kanyarkövetős. Abból meg duplájába kerül DARABONKÉNT az olcsóbb helyeken is.

Igazság szerint elég lenne csak egy állítómotort cserélni. Találtam is hozzá külön bontott állítómotort aprópénzért, csakhogy nincs ember aki ki tudná cserélni. Állítólag annyira bonyolultan van összerakva és nem igazán lehet roncsolásmentesen szétszedni, így esélytelen csak az állítómotort kicserélni. Marad a komplett csere.

De ha mégis szét lehet szedni roncsolás nélkül, akkor van az a szaki, aki meg tudja csinálni.

Keresgélj! Szerintem az egyik kollégám is megcsinálná, csakhogy mi Debrecenben vagyunk.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.