Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

szia. macerás volt az egész, mármint biztos, csak időben egy nap kb.? én is gondolkozom tempomaton, és akkor már ezeket a plusz dolgokat is fel lehetne programozni...

ajánlani lehet itt aki megcsinálja, vagy csak nézzek szét és szinte mindegy ki csinálja meg?

Sziasztok!

Ma sikeresen aktiváltattam a tempomatot, egyedül a kuplungkapcsoló beszerelésénél volt egy kis gubanc:

a kábel megvolt (a lámpakapcsoló mellé volt kötegelve), de a kapcsolót csak nem akarta érzékelni az ECU (hibajelzést adott).

Némi méregetés után kiderült, hogy a kuplungkapcsolótól több szakaszon át jut el a jel a motorhoz (kapcsoló->küszöb alatt lévő csatlakozó->ECU->motor), ebből a "küszöb alatti csatlakozó->ECU" szakasz vezetéke hiányzott. Érthetetlen...

A vezeték pótlása után minden tökéletesen ment.

Egyúttal aktiválták a Safety Lock zárat és a komfortablak opciót is, mindkettő hibátlanul működik.

(Az autóm egy 2005-ös Astra H Caravan Essentia Z14XEP.)

Köszi mindenkinek az eddigi segítséget a témában!

Üdv,

HG

Elküldve
szia. macerás volt az egész, mármint biztos, csak időben egy nap kb.? én is gondolkozom tempomaton, és akkor már ezeket a plusz dolgokat is fel lehetne programozni...

ajánlani lehet itt aki megcsinálja, vagy csak nézzek szét és szinte mindegy ki csinálja meg?

Szia!

A vezetékbehúzással együtt kb. 2,5 óra volt az egész. Ha nem kell a vezetéket húzgálni, akkor bő 1 óra alatt készen van, szereléssel és felprogramozással együtt. Szerintem érdeklődj itt a fórumban, hogy a lakóhelyedhez közel van-e valaki, aki "maszekban" megcsinálja. (Márkaszervizben a "maszek" árhoz képest általában 2-2,5-szeres áron végzik el a teljes beszerelést és programozást.)

Kell hozzá szoftver és megfelelő csatlakozó, na és szükség van a kocsid Car Pass kódjára. Ha ez a négyjegyű szám nincs meg, akkor a szoftverben nem lehet továbblépni a programozásra (csak diagnosztika). A kód elvileg egy kis fehér kártyán van, amit a dokumentumcsomaghoz mellékelnek (a szervizkönyv/kezelési útmutató/assistance kártya mellé).

Ha végképp nincs meg, Opel szervizben alvázszám alapján lekérhető, de jópárezer Ft.

Alkatrészt (index-kar+kuplung-kapcsoló) szerintem az adok-veszek rovatban is találsz.

Sok sikert.

Elküldve
Szia!

A vezetékbehúzással együtt kb. 2,5 óra volt az egész. Ha nem kell a vezetéket húzgálni, akkor bő 1 óra alatt készen van, szereléssel és felprogramozással együtt. Szerintem érdeklődj itt a fórumban, hogy a lakóhelyedhez közel van-e valaki, aki "maszekban" megcsinálja. (Márkaszervizben a "maszek" árhoz képest általában 2-2,5-szeres áron végzik el a teljes beszerelést és programozást.)

Kell hozzá szoftver és megfelelő csatlakozó, na és szükség van a kocsid Car Pass kódjára. Ha ez a négyjegyű szám nincs meg, akkor a szoftverben nem lehet továbblépni a programozásra (csak diagnosztika). A kód elvileg egy kis fehér kártyán van, amit a dokumentumcsomaghoz mellékelnek (a szervizkönyv/kezelési útmutató/assistance kártya mellé).

Ha végképp nincs meg, Opel szervizben alvázszám alapján lekérhető, de jópárezer Ft.

Alkatrészt (index-kar+kuplung-kapcsoló) szerintem az adok-veszek rovatban is találsz.

Sok sikert.

Nekem márkaszervízben 6000 volt a beszerelés (nem kellett vezetékezni) és a programozás, a kapcsolókat egy márkatárstól vettem itt a fórumon. Kb. 20 perc alatt megvolt.

Elküldve
Nekem márkaszervízben 6000 volt a beszerelés (nem kellett vezetékezni) és a programozás, a kapcsolókat egy márkatárstól vettem itt a fórumon. Kb. 20 perc alatt megvolt.

Az korrekt ár. Valahol itt a fórumon 15e körüli márkaszervizes árat olvastam a szerelésre. Én vaterán vettem a cuccokat 12e-ért.

Elküldve
Az korrekt ár. Valahol itt a fórumon 15e körüli márkaszervizes árat olvastam a szerelésre. Én vaterán vettem a cuccokat 12e-ért.

Igen, nekem mondta az a szerviz, ahova eddig jártam a 15k-t, viszont bevittem egy munkahelyemhez közelibe, ahol 7k-ért megoldották a feladatot, korrektek voltak és a kis zöld visszajelző is megy :D (Konkrét neveket nem merek írni, korábbi hozzászólásokban sem láttam, de kérésre nevesítek.)

Amúgy eddig úgy tudtam, hogy a SpeedLock 2005-től már nem volt a kocsikban, és be sem lehet utólag kapcsolni. Akkor lehet, hogy az én 2005/12-es Astra H-mnál is megoldható lenne?

Más dolog: valaki okosította már a hátsó ablakokat manuálisról elektromosra? Meg lehet egyáltalán oldani? Árakról van valakinek elképzelése?

Elküldve
Az korrekt ár. Valahol itt a fórumon 15e körüli márkaszervizes árat olvastam a szerelésre. Én vaterán vettem a cuccokat 12e-ért.

Hali!

Mikori az astra? Az enyém 2007. 9 havi, enjoy+, én abba szeretnék tempomatot, de csak akkor ha minden tökéletesen működik...

Kuplungkapcsoló volt benne?

Köszi

R

Elküldve
Hali!

Mikori az astra? Az enyém 2007. 9 havi, enjoy+, én abba szeretnék tempomatot, de csak akkor ha minden tökéletesen működik...

Kuplungkapcsoló volt benne?

Köszi

R

Az enyém 2005/7 havi, Essentia. Kuplungkapcsoló nem volt benne.

A fő kérdés, hogy a CIM (kormányoszlop) modulod és a motorvezérlés tudja-e kezelni a tempomat funkciót (mindkét helyen aktiválni kell). Ez a szoftveres diagnosztika során kiderül. Ha a két modulban a tempomat opció nem szürkével van jelölve, és a legördülő listában átállítható "jelen van"-ra, akkor szerencséd van, és az alkatrészek beszerelése + a szoftveres programozás után tökéletesen fog működni a tempomat.

Szerintem első körben nézd meg, hogy van-e kuplungpedál-kapcsolód. Ha igen, akkor elég valószínű, hogy a tempomat aktiválható lesz. Ha nincs, akkor jöhet a diagnosztika.

Állítólag 2006 eleje körül kezdte el kigyomlálni az Opel ezeket a plusz "ajándék" funkciókat az autókból, de nehéz konkrétan megmondani, mikor, mert a sorozatgyártás közben később sem szakították meg a sort egy-egy nagyobb tétel közben, tehát könnyen lehet, hogy néhány későbbi autóban is benne vannak a lehetőségek.

A szerelő srác mesélte, hogy csomó más Opelnél is találkozott ezzel az érdekes stratégiával: pl. amikor egy gyári kp.zár nélkül rendelt Corsába utólag szereltek kp.zárat, meglepve tapasztalták, hogy a vezető oldali ajtóban és a tanksapka-fedélnél is benn volt a gyári zármotor és a komplett kábelezés, a többi ajtóban viszont nem. Vagy pl. voltak olyan Vectrák, amelyekbe (kérés nélkül) belerakták az elektromos tükörbehajtáshoz szükséges motort, így elég volt aktiválni szoftveresen ezt a funkciót.

A nagyszériás gyártás sajátosságai...

Elküldve
Az enyém 2005/7 havi, Essentia. Kuplungkapcsoló nem volt benne.

A fő kérdés, hogy a CIM (kormányoszlop) modulod és a motorvezérlés tudja-e kezelni a tempomat funkciót (mindkét helyen aktiválni kell). Ez a szoftveres diagnosztika során kiderül. Ha a két modulban a tempomat opció nem szürkével van jelölve, és a legördülő listában átállítható "jelen van"-ra, akkor szerencséd van, és az alkatrészek beszerelése + a szoftveres programozás után tökéletesen fog működni a tempomat.

Szerintem első körben nézd meg, hogy van-e kuplungpedál-kapcsolód. Ha igen, akkor elég valószínű, hogy a tempomat aktiválható lesz. Ha nincs, akkor jöhet a diagnosztika.

Állítólag 2006 eleje körül kezdte el kigyomlálni az Opel ezeket a plusz "ajándék" funkciókat az autókból, de nehéz konkrétan megmondani, mikor, mert a sorozatgyártás közben később sem szakították meg a sort egy-egy nagyobb tétel közben, tehát könnyen lehet, hogy néhány későbbi autóban is benne vannak a lehetőségek.

A szerelő srác mesélte, hogy csomó más Opelnél is találkozott ezzel az érdekes stratégiával: pl. amikor egy gyári kp.zár nélkül rendelt Corsába utólag szereltek kp.zárat, meglepve tapasztalták, hogy a vezető oldali ajtóban és a tanksapka-fedélnél is benn volt a gyári zármotor és a komplett kábelezés, a többi ajtóban viszont nem. Vagy pl. voltak olyan Vectrák, amelyekbe (kérés nélkül) belerakták az elektromos tükörbehajtáshoz szükséges motort, így elég volt aktiválni szoftveresen ezt a funkciót.

A nagyszériás gyártás sajátosságai...

Köszi az infót!

Ez nem túl jó előjel, mert az enyémben nincsenek azok az opciók, amik az ablakokat, meg a központi zárat proramozzák.

Elküldve

Mindenkinek köszönöm a segítséget. Akksi tönkrement. Ma reggel beraktam az újat, minden OK. Mindent újra kell installni BC-ben, rádióban, de végre megy!!! :D)))) Úgy látszik ennyit bírt, 112e km, 4 év. Valszeg nem mindegy mekkora a motor, fogyasztók, stb.

az enyém 2006/05. forgalombahelyezés, viszont valahogy 2005 év végi dátumok is vannak bizonyos alkatrészeken, 1.8-as Enjoy felszereltség (plusz egyéb extrák), akkor elvileg ebbe is egyszerűbb lehet a tempomat... én egy helyen cakkom-pakk 16-ért láttam, ezek szerint az sok.

Helló nagyi80!

Szerintem az akkumulátorod ment tönkre mert én a héten Hétfőn vettem az enyémbe újat, mert ugyanezeket a tüneteket produkálta mint amit leírtál ( inditásnál kattanás, az összes visszajelző lámpa kialudt és a nagy képernyőn a hőmérséklet helyett F betűt mutatott ill. az akksi jelzője is fekete volt).

Én autóvillamossági szerelővel bemérettem és egyértelműen megállapította,hogy vége az akksinak. Ja, és az én autóm 2007 Márciusi kiadás 63 000 km-rel. Én is furcsáltam,hogy 3 évesen tönkrement az akku de ez van (Apám Daewoo-ja 10 éves és még mindig az eredeti akku van benne).

Elküldve

Nekem 2008/5 havi, 1.9 CDTI Zafirám van Enjoy+, riasztóval, kilátás csomaggal. Voltam márkaszervízben. A komfortzárat lehetett aktiválni, viszont a speedlock-ot nem, ha jól emlékszem a "nincs ilyen" szöveg volt a Tech2-n. Kár. A komfortzár nem hozott lázba, a speedlock annál inkább. Programozáshoz még egy érdekesség: nekem aktiválni lehetne a nappali világítás funkciót, ami 15eFt-os tétel volt az extralistán.

Sonek kollégának: láttam véletlenül egy összetört Zafirát, felhívtam az eladót és érdeklődtem. Eladja a hátsó elektromos ablakemelőt belőle. Utánajártam szakértő opeles barátomnál, hogyan is megy ez. Ha sikerül a törött autóból az összes szükséges kábelköteget (levágott), vagy csatlakozót megszerezni, akkor is legalább 10-12 munkaóra a szerelés. Ami kell: két hátsó mechanika, két hátsó kárpit a kapcsolókkal, bal első kapcsoló, kábelkötegek. Az én esetemben az eladó 80eFt-t kér plusz az én mechanikus cuccaimat. És rengeteget kell bontani a kocsin. Még nem döntöttem.

Üdv: Laci

Elküldve
Nekem 2008/5 havi, 1.9 CDTI Zafirám van Enjoy+, riasztóval, kilátás csomaggal. Voltam márkaszervízben. A komfortzárat lehetett aktiválni, viszont a speedlock-ot nem, ha jól emlékszem a "nincs ilyen" szöveg volt a Tech2-n. Kár. A komfortzár nem hozott lázba, a speedlock annál inkább. Programozáshoz még egy érdekesség: nekem aktiválni lehetne a nappali világítás funkciót, ami 15eFt-os tétel volt az extralistán.

Sonek kollégának: láttam véletlenül egy összetört Zafirát, felhívtam az eladót és érdeklődtem. Eladja a hátsó elektromos ablakemelőt belőle. Utánajártam szakértő opeles barátomnál, hogyan is megy ez. Ha sikerül a törött autóból az összes szükséges kábelköteget (levágott), vagy csatlakozót megszerezni, akkor is legalább 10-12 munkaóra a szerelés. Ami kell: két hátsó mechanika, két hátsó kárpit a kapcsolókkal, bal első kapcsoló, kábelkötegek. Az én esetemben az eladó 80eFt-t kér plusz az én mechanikus cuccaimat. És rengeteget kell bontani a kocsin. Még nem döntöttem.

Üdv: Laci

Laci,

Köszi a részletes infót, akkor kb 100k lenne a művelet... Hát megmondom őszintén ennyit nem ér meg, főleg hogy levágott kábelkötegekről beszélgetünk. Azt hittem ez is olyan, hogy kiveszem csatikkal mindennel együtt és bepattintom + kis programozás és örülünk.

Esetleg a fűthető tükrökkel kapcsolatban is van tapasztalat? :D

Üdv,

Sonek

Elküldve

Szia,

A fűthető tükörről sajnos nem tudok semmit (nekem fűthető és motorosan behajtható). Az ablakemelőhöz még egy kis adalék: a szerelő barátom mondta, hogy még a combosabb tápkábel sincs az ajtóig elhúzva. Megint más: szereltünk az autóba kilincsvilágítást. A kárpit belsejében látszott a helye, de valamiért olyan műanyagot öntöttek, amin nincs kivágás (nagyon nehéz volt szépen meggyártani). A H Astra tudtommal ki van vágva és le van dugózva. Vezeték természetesen nem volt. A kábelkötegre egyébként azért lett volna szükség, mert különben a csatlakozókat kellene gányolni. Végül nem lett az ablakemelőből semmi. Azért a fűthető tükör talán másképp is megoldható: lehet kapni a tükörlapra ragasztható fűtőszálat, annak kell a hátsó ablakfűtésről tápot adni. Persze ezt így leírni könnyű, megcsinálni azért sok időbe telik.

Üdv: Laci

Laci,

Köszi a részletes infót, akkor kb 100k lenne a művelet... Hát megmondom őszintén ennyit nem ér meg, főleg hogy levágott kábelkötegekről beszélgetünk. Azt hittem ez is olyan, hogy kiveszem csatikkal mindennel együtt és bepattintom + kis programozás és örülünk.

Esetleg a fűthető tükrökkel kapcsolatban is van tapasztalat? :D

Üdv,

Sonek

Elküldve
Szia,

A fűthető tükörről sajnos nem tudok semmit (nekem fűthető és motorosan behajtható). Az ablakemelőhöz még egy kis adalék: a szerelő barátom mondta, hogy még a combosabb tápkábel sincs az ajtóig elhúzva. Megint más: szereltünk az autóba kilincsvilágítást. A kárpit belsejében látszott a helye, de valamiért olyan műanyagot öntöttek, amin nincs kivágás (nagyon nehéz volt szépen meggyártani). A H Astra tudtommal ki van vágva és le van dugózva. Vezeték természetesen nem volt. A kábelkötegre egyébként azért lett volna szükség, mert különben a csatlakozókat kellene gányolni. Végül nem lett az ablakemelőből semmi. Azért a fűthető tükör talán másképp is megoldható: lehet kapni a tükörlapra ragasztható fűtőszálat, annak kell a hátsó ablakfűtésről tápot adni. Persze ezt így leírni könnyű, megcsinálni azért sok időbe telik.

Üdv: Laci

Ez a kilincs világítás érdekelne. GTC -ben láttam gyárit, az esetleg beszerelhető sima H-ba is? Mondjuk sehol nem találok ilyesmit használtan...

Elküldve

Itt a fórumon hirdette tavaly télen egy emberke a kárpitját, kilincsvilágítással. Én csak a kis fényvető műanyagokat vettem meg (2500 Ft/pár). Az eredeti izzó már nem volt meg, ezért - a többi világításhoz passzoló színű - ledet tettem bele. Utólag azt kell mondjam, jobban jártam volna, ha csak fúrok egy lyukat a kilics fölé és oda teszek egy ledet. Mint azt írtam nekem (Zafira B 2008/5) nem volt meg a helye a kárpitban, oldalanként 3 óra alatt lehetett kifaragni, mert nem lehet hozzáférni. Az áramot egyébként az ablakemelő kapcsoló világításáról le lehet szedni.

Azért hogy bíztassalak is: a led szépen rávilágít a kilincsre, aminek a krómozás miatt a felső éle világít.

Megpróbálok majd pár képet feltenni.

Üdv: Laci

Ez a kilincs világítás érdekelne. GTC -ben láttam gyárit, az esetleg beszerelhető sima H-ba is? Mondjuk sehol nem találok ilyesmit használtan...
Elküldve

Sziasztok!

Az előző autómban (Focus Ghia) volt lábtérvilágítás az első ülések előtt, és nagyon szerettem.

Az Astra H-ban létezik ilyen opció? Ha igen, előfordulhat, hogy be van vezetékelve?

Elküldve
Sziasztok!

Az előző autómban (Focus Ghia) volt lábtérvilágítás az első ülések előtt, és nagyon szerettem.

Az Astra H-ban létezik ilyen opció? Ha igen, előfordulhat, hogy be van vezetékelve?

Gyárilag nincs lábtérvilágítás.

De ha szeretsz barkácsolni itt találsz leírást:

http://translate.google.hu/translate?hl=hu...lla:hu:official

elektronika/összes szakasz/Világítás/fények lábtér "menüben"

Elküldve

Sziasztok !

Nagy bajban vagyok... szerintem.

2006 decemberi astra-H tulaj vagyok. Enjoy plussz felszereltség 1,4-es motor.

Gond volt a klímámmal (automata), elvittem egy klímáshoz aki feltöltötte gázzal. Utánna én kicseréltem a pollen szűrömet. Minden rendben volt! Viszont a klíma kikapcsolása után büdös levegőt fújt az utastérbe. Vettem az autósboltban egy klímarendszer tisztító spray-t. A spray csövét bedugtam a kifújó nyílásokba feltöltöttem habbal. A kimeneteken megjelent a hab, aztán kb 1 órás szünet után bekapcsoltam a klímát és azt tapasztaltam hogy nem hűt a rendszer csak a meleg levegőt nyomja. De a vezérlőpanel is megbolondult, nem azt csinálta amit kell. A rádión benyomtam a 4-es csatornát erre bejött a 6-os. Minden össze vissza.

Ekkor már tudtam az a spray művelet tette be neki a kaput.

Elmentem egy szakszervízbe ahol azt mondták hogy tegyem ki a napra hátha kiszárad az elektronika 2-3 nap alatt.

Valós lehet amit a szervízben mondtak, hogy ha így nem oldódik meg akkor vmi klíma panel csere kell, ami kb 200 e Ft lesz. Hol található ez a panel? Nem lehet kiszedni és megszárítani vagy megjavítani vagy bármi megoldás érdekelne.

Az elektromos hibák megszüntek ( a rádió stb már jó) viszont a klíma továbbra sem megy. Mitévő legyek?

Tud vki egy normális szerelőt aki nem azzal jön egyből hogy csere?

Segítség!!!

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv

Elküldve
Sziasztok !

Nagy bajban vagyok... szerintem.

2006 decemberi astra-H tulaj vagyok. Enjoy plussz felszereltség 1,4-es motor.

Gond volt a klímámmal (automata), elvittem egy klímáshoz aki feltöltötte gázzal. Utánna én kicseréltem a pollen szűrömet. Minden rendben volt! Viszont a klíma kikapcsolása után büdös levegőt fújt az utastérbe. Vettem az autósboltban egy klímarendszer tisztító spray-t. A spray csövét bedugtam a kifújó nyílásokba feltöltöttem habbal. A kimeneteken megjelent a hab, aztán kb 1 órás szünet után bekapcsoltam a klímát és azt tapasztaltam hogy nem hűt a rendszer csak a meleg levegőt nyomja. De a vezérlőpanel is megbolondult, nem azt csinálta amit kell. A rádión benyomtam a 4-es csatornát erre bejött a 6-os. Minden össze vissza.

Ekkor már tudtam az a spray művelet tette be neki a kaput.

Elmentem egy szakszervízbe ahol azt mondták hogy tegyem ki a napra hátha kiszárad az elektronika 2-3 nap alatt.

Valós lehet amit a szervízben mondtak, hogy ha így nem oldódik meg akkor vmi klíma panel csere kell, ami kb 200 e Ft lesz. Hol található ez a panel? Nem lehet kiszedni és megszárítani vagy megjavítani vagy bármi megoldás érdekelne.

Az elektromos hibák megszüntek ( a rádió stb már jó) viszont a klíma továbbra sem megy. Mitévő legyek?

Tud vki egy normális szerelőt aki nem azzal jön egyből hogy csere?

Segítség!!!

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv

A panel benne van abban a dobozban, amin a klimat vezerlo gombok vannak... Az Ebayen joval olcsobb, ez a szam pl. egy nem automata klimahoz valo: 220627254268. Ha kihuzod a radiot, akkor ki lehet pattintani a klimas reszt, nezd meg, lehet, hogy tocsog benne a le... Egy kis kulon szaritasi kiserletet meger.

Elküldve

Sziasztok!

Sikerult szert tennem egy ilyen autocskara... a kerdesem az lenne hogy hogy lehetne OLCSON utolag tempomatot beleszereltetni, mi kell hozza es tud e valaki olcso szerolt aki be is tudja szerelni. 2005-os modell 1.6 benzines

Koszi a valaszt!

Elküldve
Sziasztok!

Sikerult szert tennem egy ilyen autocskara... a kerdesem az lenne hogy hogy lehetne OLCSON utolag tempomatot beleszereltetni, mi kell hozza es tud e valaki olcso szerolt aki be is tudja szerelni. 2005-os modell 1.6 benzines

Koszi a valaszt!

Mi az olcso? :rolleyes: Jo esetben a kuplungkapcsolo mar benne van a kocsidban, ha nem, akkor kell egy ilyen, plusz maga a tempomatos indexkar. Berakas, beprogramozas, es mar kesz is <_<

A kapcsolok 12ezertol szoktak indulni, ennyiert most eppen en is tudok adni egy part.

Kuplung kapcsolot meg nem raktam be, bar ha megvan a vezetek, az sem lehet nagy ugy; a kar csereje fel perc, es a programozas sem sokkal tobb, persze kell hozza a megfelelo ketyere.

Aki megveszi a kapcsolokat, es a kuplungos resze megvan, annak a programozast megcsinalom ingyen es bermentve a XI. vagy XXI. keruletben megbeszelendo helyen -_-

Elküldve

Csaba!

Köszönöm a kapcsolókat. Nagyon szuper.

Abban tudnál segíteni hogy a bajuszkapcsolót h lehet kiszedni? Azt láttam anno CIM modul csere közben, h egy kis pálcával csinálják, csak azt nem tudom h azt pontosan hová kell dugni? vagy ahhoz a kormányt is le kell szedni?

Elküldve
Csaba!

Köszönöm a kapcsolókat. Nagyon szuper.

Abban tudnál segíteni hogy a bajuszkapcsolót h lehet kiszedni? Azt láttam anno CIM modul csere közben, h egy kis pálcával csinálják, csak azt nem tudom h azt pontosan hová kell dugni? vagy ahhoz a kormányt is le kell szedni?

Szivesen, remelem, sikerul majd a beepites is!

A kormanyt ne bantsd, legalabbis a kocsiban levot :rolleyes:

Ha megnezed az indexkart, az oldalaban van egy horony, amelyikbe pont bemegy egy 1.5-os hex kulcs.

Huzd el a gumit, told be utkozesig a hex kulcsot, es akkor ki tudod huzni a kart. A masikat csak be kell dugni, es latszolag mar van is tempomatod <_<

A latszaton tuli dologhoz kell meg a kuplungkapcsolo (ha nincs eleve bent), es a programozas.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.