Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

On 2020. 03. 17. at 6:22, KPeter01 írta:

Sziasztok.

Z17DTH Astra H kapcsán volna egy generátorhoz kapcsolódó kérdésem. A hiba valószínű okát tekintve nem teljesen elektromos, de talán ebben a témába a legjobb megkérdezni.

2 generátor csere után, ismét ugyan az a jelenség merül fel, még pedig a tekercs külső részén elég nagy menyyiségű olaj jelenik meg - lásd csatolt kép. (4 hónapos) Ez később, teljes töltés vesztéshez vezet, ami ugye generátor cseréhez.

Kérdésem az volna, hogy vajon honnan jöhet az olaj? Létezik, hogy a vákuumpumpából?

Mivel ez a második egység, uyan azzal a hibamóddal, nem vagyok benne biztos. Viszont mást nem látok a környéken, ahonnan jöhetne.

A válaszokat, elöre is köszönöm.

https://drive.google.com/file/d/1qj0Vd4ygs3Be0RpjQtl21s_SkJXXNGvL/view?usp=drivesdk

 

Igen, létezik, a vákuumpumpából átenged, rossz a tömítés. Ettől nem kell feltétlenül a kukába dobni a komplett generátort, cserélhető a tömítés.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném az autót multikormányossá tenni (2007-es évjárat.) A baj csak az, hogy nincsenek benne a kormányban a kezelőszervek kábelei. Látom a helyét, ahol át kellene vezetni (a légzsák mögé megy egy négyszögletes nyílás), a takarólemez alatt is szerintem elég hely lenne. Lehetséges, hogy a kormányban lévő alaplapon meg van a kábelek helye? Vagy ilyenkor 100% hogy azt is cserélni kell?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok.

 

Találkozott már valaki olyan problémával, hogy az autó hirtelen egy halom hibát dob?


023002 Üzemanyag szivattyú elsődleges áramkör magas feszültség
030400 4. Henger gyújtáskimaradás B-025
065070 CAN-Bus nincs kommunikáció a CIM modullal
111306 Port inaktiváló pozíciószenzor áramkör magas
155060 Elektronikus fojtószelep vezérlő Kényszerített alapjárat C-032
160040 Motorvezérlő újraprogramozás vagy csere szükséges (ECU)
161300 Nincs vagy hibás jel az indításgáltónál Indításgátló B-008
210300 CAN-Bus áramkör üzemzavar C-005
210400 CAN-Bus számláló újraindítás túlcsordult C-005
210870 
213970 Érvénytelen adat a CIM modultó
000000 Jármű sebességjel üzemzavar C-028

Próbáltam beindítani az autót, majdnem beindult, tekert egy kicsit majd megállt. Ezután kb 1 percig nem tudtam indítani, hiába forgattam a kulcsot.

Ezután sikerült beindítani, de érezhető volt, hogy nem megy minden henger, plusz ugye a végtelen hibák hadát sikerült kivillogtatni...

ECU + CIM hibára gondolok, de hátha valaki találkozott már hasonlóval....
Az autó típusa: ASTRA H 2004, motor: Z16XEP

 

Előre is köszi, ha valaki ír erről valamit.

Link to comment
Megosztás:

42 perce, pontazok írta:

Sziasztok.

 

Találkozott már valaki olyan problémával, hogy az autó hirtelen egy halom hibát dob?


023002 Üzemanyag szivattyú elsődleges áramkör magas feszültség
030400 4. Henger gyújtáskimaradás B-025
065070 CAN-Bus nincs kommunikáció a CIM modullal
111306 Port inaktiváló pozíciószenzor áramkör magas
155060 Elektronikus fojtószelep vezérlő Kényszerített alapjárat C-032
160040 Motorvezérlő újraprogramozás vagy csere szükséges (ECU)
161300 Nincs vagy hibás jel az indításgáltónál Indításgátló B-008
210300 CAN-Bus áramkör üzemzavar C-005
210400 CAN-Bus számláló újraindítás túlcsordult C-005
210870 
213970 Érvénytelen adat a CIM modultó
000000 Jármű sebességjel üzemzavar C-028

Próbáltam beindítani az autót, majdnem beindult, tekert egy kicsit majd megállt. Ezután kb 1 percig nem tudtam indítani, hiába forgattam a kulcsot.

Ezután sikerült beindítani, de érezhető volt, hogy nem megy minden henger, plusz ugye a végtelen hibák hadát sikerült kivillogtatni...

ECU + CIM hibára gondolok, de hátha valaki találkozott már hasonlóval....
Az autó típusa: ASTRA H 2004, motor: Z16XEP

 

Előre is köszi, ha valaki ír erről valamit.

A nem tudtam beinditani azt jelenti, hogy a starter sem forgott?

Kosd le az akkut egy fel orara, utana talan helyrejon... De maga az akku is lehet a hunyo, erdemes beleprobalni egy masikat.

Link to comment
Megosztás:

2 perce, pontazok írta:

Starter forgott, hallottam, hogy indul a motor, olyan volt, mintha indítás után hirtelen levettem volna a gyújtást.
Akku jónak tűnik, azonnal indít, azóta azt vettem észre, hogy az egyik henger nem jár, érezhetően rángat és 1000-1100 körül van az alapjárat.

Illetve még ehhez, miután ez történt, a starter sem forgott.
Tehát:
1.: szinte beindult a motor, majd hirtelen le is állt.

2. Ezután kb. 1 percig hiába fordítottam a kulcsot, a starter sem forgott. (Kivillogtattam a fent látható hibákat)

3. Ezután szépen beindult, azóta is indítható, de egy henger nem megy (még nem tudom melyik)

Link to comment
Megosztás:

13 órája, csaba66 írta:

A nem tudtam beinditani azt jelenti, hogy a starter sem forgott?

Kosd le az akkut egy fel orara, utana talan helyrejon... De maga az akku is lehet a hunyo, erdemes beleprobalni egy masikat.

Akkulehúzás nem segített. 1 óráig lett úgy hagyva, de ugyanazok a hibák.

Link to comment
Megosztás:

19 perce, pontazok írta:

Akkulehúzás nem segített. 1 óráig lett úgy hagyva, de ugyanazok a hibák.

Nehez ugy... De ha pl. a "nincs kommunikacio a CIM modullal" allando hiba lenne, akkor el sem indulna, ugyhogy kontakthiba gyanus.

A CIM-nel ez tipushiba, bar nem ilyen tuneteket szokott produkalni, de kidorzsolodott szigetelesu motorvezerlo kabelre is volt mar pelda. Ezt a motort nem ismerem, de nem ez az, amelyiknel a vezerlo a motorhoz van rogzitve?

Szoval a modulok csereje elott erdemesebb atnezni a kabeleket, lehuzni a csatlakozokat, hatha szemre is latszik valami, illetve a piszkalas is okozhat valamilyen valtozast.

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 03. 31. at 10:31, csaba66 írta:

Nehez ugy... De ha pl. a "nincs kommunikacio a CIM modullal" allando hiba lenne, akkor el sem indulna, ugyhogy kontakthiba gyanus.

A CIM-nel ez tipushiba, bar nem ilyen tuneteket szokott produkalni, de kidorzsolodott szigetelesu motorvezerlo kabelre is volt mar pelda. Ezt a motort nem ismerem, de nem ez az, amelyiknel a vezerlo a motorhoz van rogzitve?

Szoval a modulok csereje elott erdemesebb atnezni a kabeleket, lehuzni a csatlakozokat, hatha szemre is latszik valami, illetve a piszkalas is okozhat valamilyen valtozast.

Elég fura, gyújtás trafó + gyertyák csere lett a vége. Régiek voltak a gyertyák, valszeg emiatt adta meg magát a trafó, ezért nem ment a 4. henger. VIszont nem tudom miért dobta be azt a sok hibát, mert trafócsere után törölve lett az összes és azóta minden olyan mint régen.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok! 

Egyik nap beremegett az autó, villant minden a műszerfalon ami volt (check engine, szerviz ikon), majd a pedálteszt kidobta 13008,30101,30001.  Laptop rá, a diagnózis lambaszonda első, végét járja csakúgy mint a trafó. 

Nézegettem a neten mi mennyi, szonda 20-50e, trafó 30-70e Huf plusz amit a szervizben még rádobnak. Szóval simán benne lehet 120-130e-be a történet. YouTube videón egyáltalán nem tűnik nehéznek ezeknek a cseréje, így talán magam is meg tudnám csinálni. A kérdésem az, mennyire érdemes olcsóbb cuccot venni ezekből. Gondolnám, h ugyanúgy ellátják a feladatot max nem 6 évet bírnak hanem 4-et.. Köszi a hozzászólásokat! 

Astra H 1.4 Zexp 163000km

Link to comment
Megosztás:

10 perce, Peter80 írta:

Sziasztok! 

Egyik nap beremegett az autó, villant minden a műszerfalon ami volt (check engine, szerviz ikon), majd a pedálteszt kidobta 13008,30101,30001.  Laptop rá, a diagnózis lambaszonda első, végét járja csakúgy mint a trafó. 

Nézegettem a neten mi mennyi, szonda 20-50e, trafó 30-70e Huf plusz amit a szervizben még rádobnak. Szóval simán benne lehet 120-130e-be a történet. YouTube videón egyáltalán nem tűnik nehéznek ezeknek a cseréje, így talán magam is meg tudnám csinálni. A kérdésem az, mennyire érdemes olcsóbb cuccot venni ezekből. Gondolnám, h ugyanúgy ellátják a feladatot max nem 6 évet bírnak hanem 4-et.. Köszi a hozzászólásokat! 

Astra H 1.4 Zexp 163000km

Nem tudom hogy mennyire jók az olcsóbb cuccok, szonda például Bosch van 20 ezerért, és ugye ez azért egy márka. De én első körben csak trafót cserélnék mert az oxigén szenzor hibaüzenetet generálhatta a trafó miatti égéskimaradás is, szerintem. Sőt én még várnák vele, hogy ismétlődik-e a hiba , egy alkalom után nem kezdenék alkatrészt cserélgetni. Nekem a gyári Bosch benzinpumpán egyszer egy sima csatlakozó kontakthiba miatt állt meg, a szerelő a pumpát cserélte volna egyből. 

Link to comment
Megosztás:

23 perce, zotya975 írta:

Nem tudom hogy mennyire jók az olcsóbb cuccok, szonda például Bosch van 20 ezerért, és ugye ez azért egy márka. De én első körben csak trafót cserélnék mert az oxigén szenzor hibaüzenetet generálhatta a trafó miatti égéskimaradás is, szerintem. Sőt én még várnák vele, hogy ismétlődik-e a hiba , egy alkalom után nem kezdenék alkatrészt cserélgetni. Nekem a gyári Bosch benzinpumpán egyszer egy sima csatlakozó kontakthiba miatt állt meg, a szerelő a pumpát cserélte volna egyből. 

Köszi! 

Megmondom őszintén, én a Bárdi és az Unix oldalait nézegettem eddig, onnan vannak ezek az árak. A lamdbaszonda érték pedig alapjáraton 600-as értéket is mutatott. Erről fingom sincs h mit jelent, de a hátsó szonda konstans 200 körül maradt. Innen van az elgondolás a cserére. Trafóval meg úgy vagyok, h ha megint kijön - bár tény, h többedik napja semmi jele - hát elég necces lenne tovább menni vele főleg ha távol vagyok vhonnan. Ugyanakkor eszembe jutott, h a lambdaszonda miatt a fogyasztásnak is nőni kellene, de az meg rendben van 5.5-6l / 100km.

Most jár az agyam. Érdemes lenne más webshopban is kutakodni.. Nem fillérb.. s, csak már annyiszor lehúzták az embert. :)

Link to comment
Megosztás:

11 perce, Peter80 írta:

Köszi! 

Megmondom őszintén, én a Bárdi és az Unix oldalait nézegettem eddig, onnan vannak ezek az árak. A lamdbaszonda érték pedig alapjáraton 600-as értéket is mutatott. Erről fingom sincs h mit jelent, de a hátsó szonda konstans 200 körül maradt. Innen van az elgondolás a cserére. Trafóval meg úgy vagyok, h ha megint kijön - bár tény, h többedik napja semmi jele - hát elég necces lenne tovább menni vele főleg ha távol vagyok vhonnan. Ugyanakkor eszembe jutott, h a lambdaszonda miatt a fogyasztásnak is nőni kellene, de az meg rendben van 5.5-6l / 100km.

Most jár az agyam. Érdemes lenne más webshopban is kutakodni.. Nem fillérb.. s, csak már annyiszor lehúzták az embert. :)

Érdemes több oldalt is megnézni mert elég nagy az árszórás. 

Link to comment
Megosztás:

18 perce, Peter80 írta:

Köszi! 

Megmondom őszintén, én a Bárdi és az Unix oldalait nézegettem eddig, onnan vannak ezek az árak. A lamdbaszonda érték pedig alapjáraton 600-as értéket is mutatott. Erről fingom sincs h mit jelent, de a hátsó szonda konstans 200 körül maradt. Innen van az elgondolás a cserére. Trafóval meg úgy vagyok, h ha megint kijön - bár tény, h többedik napja semmi jele - hát elég necces lenne tovább menni vele főleg ha távol vagyok vhonnan. Ugyanakkor eszembe jutott, h a lambdaszonda miatt a fogyasztásnak is nőni kellene, de az meg rendben van 5.5-6l / 100km.

Most jár az agyam. Érdemes lenne más webshopban is kutakodni.. Nem fillérb.. s, csak már annyiszor lehúzták az embert. :)

Hali.Cromax-ot is nézd meg.Olcsóbb mindkettőnél.Unix-nál minden nagyon drága.

Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...

Sziasztok! Van egy problémám. Egy H Astránál világít a légzsák ikon. Van egy ELM327-es adapterem amihez van mobil app is. Ezzel viszont nem mutat hibát ezért ki sem tudom törölni. Kb fél éve volt már ugyanez akkor a szerelő kitörölte de neki laptopon volt programja. Azóta most jött elő ismét. A kérdésem , hogy mobil appal nem lehet ezt törölni muszáj elvinnem szerelőhöz.

Módosítva : kisapa63
Link to comment
Megosztás:

On 2020. 06. 15. at 11:09, kisapa63 írta:

Sziasztok! Van egy problémám. Egy H Astránál világít a légzsák ikon. Van egy ELM327-es adapterem amihez van mobil app is. Ezzel viszont nem mutat hibát ezért ki sem tudom törölni. Kb fél éve volt már ugyanez akkor a szerelő kitörölte de neki laptopon volt programja. Azóta most jött elő ismét. A kérdésem , hogy mobil appal nem lehet ezt törölni muszáj elvinnem szerelőhöz.

Az ELM327 egy altalanos eszkoz es nem mutat minden hibat. Opel specifikus kutyu kell, pl. OpCom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vezérműtengely jeladó problémám lenne (P0365)  astra h gtc 1.6 xer, de már totál össze vagyok zavarodva. Mond mindenki mindent. Annyit vettem észre hogy néha elmegy a kocsi ereje kb mintha csak 3 henger menne. Opel márkaszervizben lett diagnosztizálva a hiba ahol így mondták (valószínű a tömítőgyűrű van elrohadva és mozog a szenzor mert ők még sosem hallottak olyanról hogy ez tönkremehet, egyszer ad jelet egyszer nem....), ehhez le kell venni a szelepfedelet stb...stb... közben kiderült hogy semmi köze a szelepfedéllevételhez mert a jobb oldalon(okoskerékkel ellentétes oldalon) kívül elhelyezkedő nem is egy hanem 2 db szenzorról van szó... ennyit a hivatalos opelszervizről, a gyűrű persze hibátlan volt benne, így nincs mozgása amiből kifolyólag hibás jelet adhatna... azt nem értem viszont hogy, ha valami teljesen tönkremegy(ebből kifolyólag nem ad jelet) akkor egyik pillanatban, hogy lehet erős az autó, másik pillanatban gyenge... a szerelő azzal magyarázta hogy valószínű csak az egyik rossz.... de nem értem ha az egyik rossz hogy lehet egyszer tökéletes az autó egyszer meg gyenge... 2-t nem akarok cserélni blinkre, lehet az sem oldaná meg... volt valakinek ilyennel tapasztalata már?

Köszi a válaszokat!

Módosítva : toto001
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma beszereltem a nappali menetfényemet (Philips-Opel koperációs, facelifthez). Az UEC-ben kikapcsoltam a menetfényt, minden működik szépen, de szeretném, ha a hátsó lámpa továbbra is bekapcsolna indításkor. Sajnos hiába állítgatom a REC-ben, indításnál nem kapcsol (ott is van ugye DRL funkció). Lehetésges, hogy a kettő csak együtt működik?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Azt tapasztaltam, hogy a hátsó DRL csak akkor működik, ha az első aktív. Hasonló okból kerestem én is a megoldást: elöl Osram menetfény szabályosan bekötve, de hátul jó lenne a helyzetjelző vagy annak 70%-os fényereje (verzió 5). Nem sikerült megoldanom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Fogjuk rá, hogy elektromos kérdés. Ma be akartam szerelni a kormány vezérlésem. Sajnos most jöttem rá, hogy a kormányomba nem lehet a kapcsolókat beépíteni. Van valakinek ötlete kormány csere nélkül is, vagy kezdhetek faragni?

Link to comment
Megosztás:

On 12/22/2004 at 4:47 PM, uhuhu said:

CIM modul = kormányoszlop modul:

 

A CIM működésének általános leírása

 

A CIM (Column Integration Module) a kormányoszlopon elhelyezett modul, amely többek között a gyújtászárat és a villogó- és ablaktörlő-kapcsolót tartalmazza. A következő (részben extra) alrendszereket egyesíti:

 

Indításgátló, kormánykerék-távirányító, transzponder-antenna, gyújtászár, irányjelző kar, fényszóró/tompított fényszóró kar, Sebességszabályozó kar, információs kijelző kapcsolók, ablaktörlő kar, rádióvevő a kulcs-távvezérléshez, kormányszög-érzékelő, kürtkapcsoló, PEPS (kulcs nélküli hozzájutási és indítórendszer) indítógomb és ESCL (elektromos kormányzár). A CIM a kormányoszlop huzalozás költségeiknek és súlyának csökkentése érdekében került kifejlesztésre.

 

CIM-vezérlőkészülék

 

A CIM-vezérlőkészülék két CAN porttal rendelkezik, eggyel a Low-Speed CAN buszhoz és eggyel a High-Speed CAN buszhoz. A High-Speed busz és a Low-Speed busz közötti portként is szolgál a CAN buszok közötti információcsere végett. A saját RF-vevővel / adóval (transzponder) rendelkező gyújtáskulcs kivételével a CIM valamennyi eleme közvetlen (dugaszolt) kapcsolatban áll a CIM-vezérlőkészülékkel, ezért nincs szükségük kiegészítő kábelezésre.

 

Feszültségmenedzsment, áramellátás, gyújtászár

 

A feszültségmenedzsment feladatát a CIM-vezérlőkészülék látja el a gépkocsiban. Ez felelős a gyújtászár-információk (a gyújtáskulcs állása) dekódolásáért, valamint az információk CAN-információkénti továbbításáért a gépkocsi többi részéhez, továbbá keménykábelezéssel vezérel a CIM két áramellátó-relét az UEC-ben és REC-ben. Ugyancsak keménykábelezéssel jut el az ACC-jel (gyújtászár 1. állása) az ECM-hez annak érdekében, hogy az hamarabb felgyorsuljon. Ezáltal gyorsabban beindul a motor.

 

Busz-portok a High-Speed CAN-hoz (HS CAN) és Low-Speed CAN-hoz (LS CAN)

 

A CIM az adatcserét szolgáló két CAN porttal rendelkezik.

 

High-Speed CAN motor-rendszerekhez, hajtáslánc-rendszerekhez, indításgátlóhoz stb.

 

Single Wire (egyvezetékes) Low-Speed CAN karosszéria-rendszerekhez

 

HS CAN és LS CAN közötti port

 

A CIM a Low-Speed busz és a High-Speed busz közötti port (áttételező). A kiválasztott busz-információk a Low-Speed busztó a High-Speed buszhoz áramlanak és viszont.

 

Diagnosztikai port

 

A CIM-vezérlőkészülék a HS CAN-hoz és az LS CAN-hoz szolgáló CAN diagnosztikai porttal rendelkezik. A HS és LS buszvezetékek a CIM-en keresztül jut a diagnosztikai csatlakozóhoz. Figyelem: A dugasz CIM-ről történő lehúzása esetén megszakad az összeköttetés a HS és LS busz között!

 

A CIM-kötésben szereplő vezérlőkészülékek külső feszültség- vagy testzárlat miatti sérülésének megakadályozása végett a CIM-vezérlőkészülék mind a HS CAN-hoz, mind az LS CAN-hoz szolgáló belső védőkapcsolóval rendelkezik. A CIM diagnózisa is a CAN busz segítségével megy végbe.

 

A kormánykerék-távirányító világításának tompítása

 

A kormánykerék-távirányító gombjai meg vannak világítva. A megvilágítás tompítása az LS CAN által az IPC-től a CIM-hez továbbított információ alapján történik.

 

Villogók működése

 

A CIM-vezérlőkészülék az irányjelző kar 4 állását regisztrálja digitális formában. Az irányjelző kar már nem kattan be mechanikusan, hanem bekapcsolt villogók esetén is visszatér alapállásába. A kikapcsolás vagy a kormányszög-érzékelő, vagy a kar másik irányba mozdítása révén történik. A szükséges információk az LS CAN-on keresztül jutnak a CIM-vezérlőkészüléktől a REC-hez, amely azután meghatározza a villogás frekvenciáját és a kapcsoló teendőjét.

 

Sebességszabályozás művelet

 

A CIM-vezérlőkészülék a sebességszabályozás 3 kapcsolóállását regisztrálja digitális formában. A szükséges információk a HS CAN-on keresztül jutnak a CIM-vezérlőkészüléktől az ECM-vezérlőkészülékhez.

 

Ablaktörlés művelet

 

A CIM-vezérlőkészülék az ablaktörlő kar 6 fokozatát regisztrálja digitális formában. A szükséges információk az LS CAN-on keresztül jutnak a CIM-vezérlőkészüléktől az UEC-vezérlőkészülékhez. Az ablaktörlő kar már nem kattan be mechanikusan, hanem bekapcsolt ablaktörlők esetén is visszatér alapállásába. A kikapcsolás a kar másik irányba mozdítása révén történik.

 

Kürt művelet

 

A CIM-vezérlőkészülék regisztrálja a kürtkapcsoló állását. A szükséges információk az LS CAN-on keresztül jutnak a CIM-vezérlőkészüléktől az UEC-vezérlőkészülékhez.

 

Indításgátló (Immobiliser 3) művelet

 

A CIM-vezérlőkészüékbe beépítésre került az indításgátló művelet (Immobiliser 3). A CIM-vezérlőkészülék a feldugott transzponder-antenna segítségével kommunikál a transzponderrel a gyújtáskulcsban, és kiértékeli a transzponder jelét. Ha a gyújtáskulcsot érvényesnek ismeri fel, még ellenőrzi a REC, UEC, IPC-vezérlőkészülék azonosítóit. Ha ebből legalább 2-t érvényesnek ismer fel, folytatódik az engedélyezési művelet az ECM-vezérlőkészülékkel végbemenő kommunikációval, gyújtás BE állásban. Az ECM-vezérlőkészülék az indítás engedélyezését kéri a CIM vezérlőkészüléktől. Sikertelen engedélyezés setén el kel távolítani a gyújtáskulcsot a gyújtászárból, , és a Key IN státus ismételt felismertetésével kell kezdeményezni az új engedélyezést a transzponderen keresztül. A analóg jelek digitális jellé alakítása a CIM-vezérlőkészülék feladata.

 

Hangszóró művelet

 

AZ UEC, REC, PA, PEPS, IPS, DIS, SDM, SLM vagy TPMS vezérlőkészülékek felhívására a CIM megszólaltatja a beépített hangszórót. Ez a jel mindegyik művelet számára más-más. Pl. a REC vezérlőkészülék olyan információt küld a CIM-hez, hogy milyen frekvenciával kell megszólalnia a villogó hangjának (normál villogófrekvencia vagy hibás villogólámpa esetén magasabb villogófrekvencia). További műveletek, amelyeknél hangjelzés adására irányuló igény érkezik a CIM-vezérlőkészülékhez, pl. a helyzetjelző bekapcsolása, ajtó, csomagtér vagy hátsó csapófedél nyitva, parkolás segítése, alkalmazkodó sebességszabályozás, ablaktörlő kikapcsolása és szállítási üzemmód kikapcsolása.

 

Kormánykerék-távirányító művelet (speciális felszereltség)

 

A CIM-vezérlőkészülék regisztrálja a kormánykerék-távirányító működtetett gombját, és többszörös működtetés esetén mindig a legmagasabb prioritású gomb kerül értékelésre. A szükséges információk a CAN-on keresztül jutnak a CIM-vezérlőkészüléktől a DIS-vezérlőkészülékhez. Az információ egy része azután a DIS porton át tovább kerül a rádió-vezérlőkészülékhez.

 

Információs kijelző művelet (speciális felszereltség)

 

A CIM-vezérlőkészülék regisztrálja az információs kijelző kezelésére szolgáló kapcsoló működtetését. A szükséges információk a CAN-on keresztül jutnak a CIM-vezérlőkészüléktől a DIS-vezérlőkészülékhez.

 

Kormánykar-állás funkció

 

A CIM-modul kormányszög-érzékelővel rendelkezik. Ez az érzékelő regisztrálja a kormány pillanatnyi szögállását vagy a pillanatnyi kormánymozgást, és az információt átadja a CIM-vezérlőkészüléknek. A kormányszög-érzékelő jelét a CIM-vezérlőkészülék az irányjelző visszaállítására használja. A kormány szögállására vonatkozó információ a CIM-vezérlőkészüléktől a HS CAN-on keresztül az ABS / ESP-vezérlőkészülékhez jut, amennyiben a gépkocsi ESP-vel rendelkezik (ESP extra felszerelés). A továbbiakban az EHPS hasznosítja az információt. Az ESP változat esetén a "multi-turn" érzékelő a teljes kormánytartományban megadja a pontos szögállást. ESP-vel nem rendelkező gépkocsik esetében egyszerűsített változat kerül beépítésre, amely 360° után ismét 0-nál kezd.

 

Légzsák gyújtás-jel

 

A légzsák gyújtóköre a CIM-vezérlőkészülék érintkező-egységén keresztül kapcsolódik a vezetőoldali légzsákhoz (a bekapcsoló gyutacshoz) a kormánykerékben.

 

Kulcs-távirányítás művelet

 

A CIM-vezérlőkészülék olyan vevővel rendelkezik, amely fogadja a kulcsról érkező jeleket. A CIM-vezérlőkészülék kiértékeli az információt, és a CAN-on keresztül a REC-hez továbbítja.

 

Fényszóró / tompított fény művelet

 

A CIM-vezérlőkészülék regisztrálja a fényszóró-/tompított fény kapcsoló 2 állását. Ezt az információt a CAN-on keresztül továbbítja a CIM-vezérlőkészülék az UEC-vezérlőkészülékhez.

 

Kulcsreteszelés művelet

 

A kulcsreteszelési művelet csak automata váltóval szerelt gépkocsik esetében működik. A TCM-vezérlőkészülék a HS CAN-on keresztül továbbítja a választókar pillanatnyi állását a CIM-vezérlőkészülékhez. Ha a választókar "P" helyzetben van, a CIM kikapcsolja a kulcs reteszelését, és a gyújtáskulcsot ki lehet venni.

 

Önindító ellenőrzése művelet

 

Amikor a CIM felismeri a gyújtáskulcs "motor indítása" állását, az önindító működtetéséhez szükséges CAN információt küld az ECM-hez. Ez az információ vétele után további busz-információt küld a CIM porton keresztül az UEC-hez, amely azután az ott beépített indítórelét vezérli. Az indítórelé CIM általi közvetlen vezérlése az ECM-hez tett "kerülőút" nélkül nem lenne ésszerű, mivel az ECM dönti el, hogy az önindítót működtetni kell-e (ha a motor már jár, az ECM nem küld az önindító működtetésére irányuló busz-információt az UEC-hez akkor sem, ha a kulcsot "start" állásba fordítják).

 

ActiveSelect érintőkapcsolók művelet

 

A CIM regisztrálja az ActiveSelect érintőkapcsolók működtetését a kormánykeréken, és a kapcsolási igényt a HS CAN-on keresztül továbbítja a TCM / MTA-hoz.

Hello!

2010. decemberi Astra-H típusnál az alábbi hibát tapasztalom. 

A tempomat és a hátsó ablaktörlő nem működik. Ez szintén CIM hiba vagy valami más? 

köszi a Választ. 

üdv. Józsi 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, József75 írta:

2010. decemberi Astra-H típusnál az alábbi hibát tapasztalom. 

A tempomat és a hátsó ablaktörlő nem működik. Ez szintén CIM hiba vagy valami más? 

A tempomat csak a motor inditasat koveto elso fekezes utan mukodik. Ha ekkor sem, az lehet akar a CIM hibaja is, bar annak nem ezek a tipikus tunetei.

Egy atforrasztas proba azert nem art:  http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/193/cim_modul_javitas


 

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 06. 28. at 15:30, koco írta:

Szia!

Azt tapasztaltam, hogy a hátsó DRL csak akkor működik, ha az első aktív. Hasonló okból kerestem én is a megoldást: elöl Osram menetfény szabályosan bekötve, de hátul jó lenne a helyzetjelző vagy annak 70%-os fényereje (verzió 5). Nem sikerült megoldanom.

Köszi, akkor ilyen verzió nem létezik komolyabb elektronikai beavatkozás nélkül.Pl, hogy a menetfényt a tompítottra kötni, de oda is kell valami okosság, hogy a CAN nem bolonduljon be (nálam most a helyzetjelző helyén egy ellenállásköteg van és erre van a menetfény kötve). Így akkor lehetne az 5-ös verziót aktiválni. Habár nekem dereng erről valami, hogy ezt csak automatás fényszórókapcsolóval lehet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.