Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

1 órával ezelőtt, kisapa63 írta:

Sziasztok! Valami megoldást keresek a navigáció és a telefon kihangosítás problémámra. Jelenleg már kicseréltem a gyári CD30-as rádiót amihez ha jól tudom GID kijelző van beszerelve.Olvasgattam és találtam egy olyan lehetőséget, hogy lehetne tenni bele egy CD70-et vagy esetleg DVD90-et. Ahol találtam ott azt mondta az eladó, hogy a GID kijelzővel nem lesz térképem csak nyilak. A kérdésem ki lehet-e cserélni a kijelzőt is a CID típusra. Az autó egyébként egy 2007-es Astra h.

Persze, ki lehet, csak penz kerdese... Viszont en egy fillert sem adnek azert az elavult navigacioert, ami ezekben van, sokkal jobb es olcsobb egy mobiltelefon, plane online modban, de akar nelkule is.

Tudom, nem gyari kinezet, stb. de egy rendes tartoval a hasznalati erteke sokkal nagyobb.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok egy kis segitségért fordulok hozzátok.

Egy 2005-os Astra H és egy klon V 1.95 os frimware op-com esetéről volna szó, win 10-en futatott VAUXCOM 120309a+131223d GB programmal.

A tempomatot szeretném aktiválni, kapcsolók vezetékek a helyükön. Az IPC ECU részben sikerűlt is aktiválni, de a CIM részbe és a motor részbe való belépéskor nem komunikál. Egyszerű ki írja, hogy nincs táplálás a motor felől. 

Van-e valakinek ötlete? 

Angliában élek itt jelenleg 15 szervizbő 15ben szabadságon vannak az elektros emberek de két  hét múlva szeretnék hazautazni es szeretném kihasználni a tempomat lehetőségeit.

Csatoltam három képet a szerkezet belsejéről hatha ez többet mond.

Valaszaitokat elore is koszonom!

AHSRvGa.jpgmo8LAG0.jpgITwufnI.jpg

 

Módosítva : arcsi
Link to comment
Megosztás:

2 órája, arcsi írta:

A tempomatot szeretném aktiválni, kapcsolók vezetékek a helyükön. Az IPC ECU részben sikerűlt is aktiválni, de a CIM részbe és a motor részbe való belépéskor nem komunikál. Egyszerű ki írja, hogy nincs táplálás a motor felől. 

A gyujtas ra van adva?

Ha altalanos hibakod kiolvasat kersz, melyik modulokat listazza?

Link to comment
Megosztás:

23 perce, arcsi írta:

Semelyiket egyszeruen kiirja hogy az ECU elfoglalt, es hogy nincs ra adva a gyujtas, de termeszetesen ra van adva.

Ha az IPC-ben tudtad aktivalni, akkor legalabb azt ki kene irnia... A relek kattognak az OpCom-ban? A csatlakozoban megmozgatva nem valtozik a helyzet?

Link to comment
Megosztás:

2 minutes ago, csaba66 said:

Ha az IPC-ben tudtad aktivalni, akkor legalabb azt ki kene irnia... A relek kattognak az OpCom-ban? A csatlakozoban megmozgatva nem valtozik a helyzet?

Igen kattog amikor belepek vagy kilepek valamelyik menubol. 

Probaltam mozgatni mind a negy iranyba ovatosan nyomva tartani de semmi...megprobalok csinalni videot es youtubra feltolteni. Utanna kerdeztem az eladotol o azt mondta win7 vagy xp oprendszeren probalkozzak vele.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, arcsi írta:

Igen kattog amikor belepek vagy kilepek valamelyik menubol. 

Probaltam mozgatni mind a negy iranyba ovatosan nyomva tartani de semmi...megprobalok csinalni videot es youtubra feltolteni. Utanna kerdeztem az eladotol o azt mondta win7 vagy xp oprendszeren probalkozzak vele.

Windowst csak vegszukseg eseten hasznalok, ugyhogy van egy regi XP-s notebookom direkt az OpComhoz, es fogalmam sincs, mit csinal vagy nem csinal az ujabbak alatt.

Harom lehetoseged marad; izles es kivitelezhetoseg szerint valaszthato sorrendnen :)

- proba XP alatt

- proba masik OpCommal

- proba masik Opellel

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, csaba66 said:

Windowst csak vegszukseg eseten hasznalok, ugyhogy van egy regi XP-s notebookom direkt az OpComhoz, es fogalmam sincs, mit csinal vagy nem csinal az ujabbak alatt.

Harom lehetoseged marad; izles es kivitelezhetoseg szerint valaszthato sorrendnen :)

- proba XP alatt

- proba masik OpCommal

- proba masik Opellel

Szep sorjaban mindet! :)

Volna itt meg valami. Az interfacehez kapott lenezen 3 kulombozo mappa van. 3 kulonbozo programmal. A kerdesem az volna hogy az usb driver mind a harom programnal mas es mas? 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, arcsi írta:

Szep sorjaban mindet! :)

Volna itt meg valami. Az interfacehez kapott lenezen 3 kulombozo mappa van. 3 kulonbozo programmal. A kerdesem az volna hogy az usb driver mind a harom programnal mas es mas? 

 

Az OpCom lelke egy PIC18F458, ami egyreszt kommunikal a kocsi harom fajta CAN buszaval, masreszt a PC-vel, egy FT232RL USB UART-on keresztul.

A driver az utobbihoz van, es elvileg nem kene valtozzon, bar lehetnek kulonbozo verzioi, de gyanitom, hogy a gondodat nem ez okozza.

Lehet kiserletezni, csak vigyazni kell, mert vannak a neten mindenfele "legfrissebb" OpCom verziok, amik egyszeruen felulirjak a PIC firmware-t, ami hasznalhatatlanna teszi a kutyut (visszaallithato, csak egy kis hozzaertes es utanolvasas kell hozza).

Az sem kizart, hogy valami ilyen kalandban vagy, ez az 1.95-os fw eleg gyanus. Ezt a sw irja ki, vagy csak az elado mondja? Szoktak kutyulni a fw verziot a PCB verzioval...

A rossz fw amugy az gyarto bosszuja a klonozas miatt, ami elvileg ertheto, bar a helyukben en nem ezt csinalnam, hanem nem adnam irrealisan dragan az "eredeti" OpComot. Azert az idezojel, mert az Opel szerint az OpCom gyartoja sem csinalhatna azt, amit...

 

Link to comment
Megosztás:

5 hours ago, csaba66 said:

 

Az OpCom lelke egy PIC18F458, ami egyreszt kommunikal a kocsi harom fajta CAN buszaval, masreszt a PC-vel, egy FT232RL USB UART-on keresztul.

A driver az utobbihoz van, es elvileg nem kene valtozzon, bar lehetnek kulonbozo verzioi, de gyanitom, hogy a gondodat nem ez okozza.

Lehet kiserletezni, csak vigyazni kell, mert vannak a neten mindenfele "legfrissebb" OpCom verziok, amik egyszeruen felulirjak a PIC firmware-t, ami hasznalhatatlanna teszi a kutyut (visszaallithato, csak egy kis hozzaertes es utanolvasas kell hozza).

Az sem kizart, hogy valami ilyen kalandban vagy, ez az 1.95-os fw eleg gyanus. Ezt a sw irja ki, vagy csak az elado mondja? Szoktak kutyulni a fw verziot a PCB verzioval...

A rossz fw amugy az gyarto bosszuja a klonozas miatt, ami elvileg ertheto, bar a helyukben en nem ezt csinalnam, hanem nem adnam irrealisan dragan az "eredeti" OpComot. Azert az idezojel, mert az Opel szerint az OpCom gyartoja sem csinalhatna azt, amit...

 

Na igen! De sajnos ezzel mi nem tudunk mit kezdeni. 

Igazabol eleve ugy adta el hogy win7 es Xp-n mukodik. De kiprobaltam mindenfele op. rendszeren es ugyan ez. Annyi meg hogy az SDM ECC es a PASS menukbe is mukodik. Proba keppen beleptem azokba is. 

Az fw frissitéssel vagy downgradelessel egy bajom van hogy nem talalok sehol hozza fajlt. Pedig egy 1.4... vagy 1.6...-el megprobalkoznek ha tudnek szerezni.  A program is megvan hozza. Annyi meg valtozott hogy mostmar a program stabilan mukodik szoval nem fagy le.

Egyenlore tehetetlen vagyok. :(

Módosítva : arcsi
Link to comment
Megosztás:

37 perce, arcsi írta:

Na igen! De sajnos ezzel mi nem tudunk mit kezdeni. 

Igazabol eleve ugy adta el hogy win7 es Xp-n mukodik. De kiprobaltam mindenfele op. rendszeren es ugyan ez. Annyi meg hogy az SDM ECC es a PASS menukbe is mukodik. Proba keppen beleptem azokba is. 

Az fw frissitéssel vagy downgradelessel egy bajom van hogy nem talalok sehol hozza fajlt. Pedig egy 1.4... vagy 1.6...-el megprobalkoznek ha tudnek szerezni.  A program is megvan hozza. Annyi meg valtozott hogy mostmar a program stabilan mukodik szoval nem fagy le.

Egyenlore tehetetlen vagyok. :(

https://send.firefox.com/download/3f5aecc58a740bbd/#sZ5WGu-Wv76oXAgubwUJFA

Link to comment
Megosztás:

47 minutes ago, csaba66 said:

Koszonom a segitseget. Viszont szerintem itt a vege! Megcsinaltam a cseret es azota nem lehet kiolvasni a fw-t a program pedig ennyit ir mikor a tesztet lefutatta. “Interface is not connected to the car!”

Persze kiprobaltam radugva gyujtason de semmi. Nem kattog mostmar, csak a ket szelso ledbol a piros folyamatosan a sarga pedig csak 2-3 masodpercre villan fel. 

Link to comment
Megosztás:

6 perce, arcsi írta:

Koszonom a segitseget. Viszont szerintem itt a vege! Megcsinaltam a cseret es azota nem lehet kiolvasni a fw-t a program pedig ennyit ir mikor a tesztet lefutatta. “Interface is not connected to the car!”

Persze kiprobaltam radugva gyujtason de semmi. Nem kattog mostmar, csak a ket szelso ledbol a piros folyamatosan a sarga pedig csak 2-3 masodpercre villan fel. 

https://send.firefox.com/download/368edacd07d2b1bd/#3-pxOxZIToP9biYtWGlL_Q

Nincs vege, csak valoszinuleg a bootloader is at volt mar irva...

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 08. 18. at 22:15, csaba66 írta:

https://send.firefox.com/download/368edacd07d2b1bd/#3-pxOxZIToP9biYtWGlL_Q

Nincs vege, csak valoszinuleg a bootloader is at volt mar irva...

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni! Opel astra h caravan2005évjárat!Néha hónapokig nincs vele semmi tökéletesen müködik,s egyszer csak megjelenik a kijelzön a csuszos ut felül,alul pedig a szerviz! ujra inditás néha eltünk ilyenkor s megint pár hónapig jó.Aztán megint megjelenik ! Opel szervíz ,azt mondták teljes fék csere! Megtörtént,de a probléma ujra jelentkezett! s ha ujra indításnál(többszöri)nem tünik el akkor letilt 1200-as fordulatra beáll,és nem enged gyorsabban menni...Volt számitögépre rakva de nem tudják mi lehet a probléma!Tud valaki segíteni?Elöre is köszönöm! Eras63

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni! Opel astra h caravan2005évjárat!Néha hónapokig nincs vele semmi tökéletesen müködik,s egyszer csak megjelenik a kijelzön a csuszos ut felül,alul pedig a szerviz! ujra inditás néha eltünk ilyenkor s megint pár hónapig jó.Aztán megint megjelenik ! Opel szervíz ,azt mondták teljes fék csere! Megtörtént,de a probléma ujra jelentkezett! s ha ujra indításnál(többszöri)nem tünik el akkor letilt 1200-as fordulatra beáll,és nem enged gyorsabban menni...Volt számitögépre rakva de nem tudják mi lehet a probléma!Tud valaki segíteni?Elöre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

8 órája, meligen66 írta:

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni! Opel astra h caravan2005évjárat!Néha hónapokig nincs vele semmi tökéletesen müködik,s egyszer csak megjelenik a kijelzön a csuszos ut felül,alul pedig a szerviz! ujra inditás néha eltünk ilyenkor s megint pár hónapig jó.Aztán megint megjelenik ! Opel szervíz ,azt mondták teljes fék csere! Megtörtént,de a probléma ujra jelentkezett! s ha ujra indításnál(többszöri)nem tünik el akkor letilt 1200-as fordulatra beáll,és nem enged gyorsabban menni...Volt számitögépre rakva de nem tudják mi lehet a probléma!Tud valaki segíteni?Elöre is köszönöm!

A "csuszos ut" az ESP visszajelzoje, es csak tajekoztat arrol, hogy valami gond van vele, de ez meg nem ok a letiltasra, hiszen eleve nincs ESP a legtobb H-ban.

A teljes fek csere, barmit is jelentsen, biztos folosleges, legfeljebb az ABS vezerlo lehet benne a tortenetben.

Ha nincs eltarolt hibakod, akkor az egyetlen esely az, ha a fennallo hiba kozben sikerul hibakodot kiolvasni. Sajnos valami kontakthiba, vagy hasonlo, nehezen behatarolhato dolog lehet...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Olyan problémám lenne, hogy már a harmadik fojtószelepet cseréltem, igaz bontottat, de egy két napig jó, utána bedobja kulcsos autót, és akkor ha nem veszem vissza gázt ugyanúgy megy, de ha gázt visszaveszem, egyből el megy az erő és nem akar menni az autó! Amúgy 1.9 cdti 120l. Mi lehet a probléma? 

Módosítva : norbika74
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Segítséget szeretnék kérni egy hibajelenséggel kapcsolatban. 

2006os 1.6 benzines astra, alapjáraton mintha 3 henger menne de gázadásnál és menetközben ebből semmi nem érződik, nincs rángatás nincs teljesítményben visszaesés, nincs érezhető hatása csak az alapjáratnál a klasszik 3 henger jelenség. 

 

Előre is Thx! 

Link to comment
Megosztás:

Help! Ezek miért nem akarnak megmozdulni?

 

Frissítve:

Az akkusaru levétele megoldotta a gondot. Igaz, csak másodszorra állt helyre rendesen. Először valamiért elkezdte állítgatni, végül "beragadt" alsó állásba. Második akku saru levételre helyre állt, most jónak tűnik. Teszi a dolgát. Ablakok feltanítása és egy rövid kocsikázás a karácsonyfa izzók elaltatására a műszerfalon és kész.

 

Módosítva : KMilán
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 08. 20. at 23:19, meligen66 írta:

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni! Opel astra h caravan2005évjárat!Néha hónapokig nincs vele semmi tökéletesen müködik,s egyszer csak megjelenik a kijelzön a csuszos ut felül,alul pedig a szerviz! ujra inditás néha eltünk ilyenkor s megint pár hónapig jó.Aztán megint megjelenik ! Opel szervíz ,azt mondták teljes fék csere! Megtörtént,de a probléma ujra jelentkezett! s ha ujra indításnál(többszöri)nem tünik el akkor letilt 1200-as fordulatra beáll,és nem enged gyorsabban menni...Volt számitögépre rakva de nem tudják mi lehet a probléma!Tud valaki segíteni?Elöre is köszönöm!

A motortérben lévő biztosítéktábla alatti bejövőkábel hibás forrasztása miatt van. Ha tartósan előjön mozgasd meg alúl a kábeleket, egy időre megjavul :)

tipushiba

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Sziasztok,
Nem old az Astra H TT tanksapka ajtajának a reteszelése. Volt már régebben hasonló gond, de akkor csak biztosítékot cseréltem és működött, sajnos ez most nem jött be. Kérdésem csupán annyi, hogy valahogyan nem lehet kézileg kinyitni a reteszelést, hogy legalább annyit tudjak tankolni, hogy el tudjam vinni a szervizbe? Próbáltam keresni valami bowdent, amit h meghúzódik oldja a reteszr, de nem nagyon találtam. Vagy csak jól el van rejtve.
Köszi szépen előre is a válaszokat:)
Módosítva : Maci93
Link to comment
Megosztás:

A TT-t pontosan nem ismerem, de Astra H, Zafira B-nél a motor szokott elromlani. Ilyenkor a csomagtartón keresztül kell benyúlni közel a tanksapkához és a záró szerkezetet kipattintani a tartójából. Ez egy U alakú műanyag rész ahol az egyik a sárvédő felé van a másik a csomagtér felé. A csomagtér felé oldalt elég könnyen ki lehet pattintani, utána erősebb húzásra és mozgatásra (hátrafelé) az egész szerkezet kijön. Javaslom, hogy keress róla pár képet a neten és fogod tudni mit merre feszíts. Sok sikert!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az irányjelző kapcsolóval az elmúlt időben akadt egy kis problémám. Szerelő szerint ez típus hiba, ennyivel elintézte. Viszont nagyon zavaró így szeretnék rá megoldást találni. Balra-jobbra indexelve kattan kettőt, hármat majd visszaugrik mielőtt még elkezdek kanyarodni vagy közben, nem kell megvárni, hogy ellenkező kormány mozdulatra ugorjon vissza. Bajuszkapcsoló hibája esetleg relé vagy a Cim modul ahová csatlakozik. Minden segítséget szívesen fogadok, nem szeretnék találgatni és úgy cserélni dolgokat. Az úgy költséges. Köszönöm ha időt szánsz rám. 

Link to comment
Megosztás:

5 perce, janyka19 írta:

Sziasztok!

Az irányjelző kapcsolóval az elmúlt időben akadt egy kis problémám. Szerelő szerint ez típus hiba, ennyivel elintézte. Viszont nagyon zavaró így szeretnék rá megoldást találni. Balra-jobbra indexelve kattan kettőt, hármat majd visszaugrik mielőtt még elkezdek kanyarodni vagy közben, nem kell megvárni, hogy ellenkező kormány mozdulatra ugorjon vissza. Bajuszkapcsoló hibája esetleg relé vagy a Cim modul ahová csatlakozik. Minden segítséget szívesen fogadok, nem szeretnék találgatni és úgy cserélni dolgokat. Az úgy költséges. Köszönöm ha időt szánsz rám. 

Probaltad hosszabban nyomni a kart? :)

Rovid nyomasra harmat villog, ez nem hiba. Ha hosszabb nyomas utan sem hajlando tobbre, az sem a kar hibaja, hanem az elektronikae. Elso korben akku le 10-20 percre, hatha az rendbeteszi.

Egyebkent talan OpCommal lehet allitani, hogy hanyat villogjon rovid nyomasra, de erre nem teszem a nyakamat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.