Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

37 perce, Pali982 írta:

Tudna valaki nekem segíteni? Hová tartozik ez a vezeték? Z16XEP motorról van szó.

https://drive.google.com/open?id=1tqGW8SoVDkYO7vDVlbL_r9su9bDzaiQ5

https://drive.google.com/open?id=1Caav0SGer-wJqUZoKsve-Fae8NZNX4ds

Minden csati le lett húzva hengerfejezés előtt, már összeraktam és minden csatlakozó a helyén kivéve ezt az egyet. Egyeres vezeték, egypólusó csatlakozóval.

Elinditottad? Reklamal valamiert?

Jo esetben megmondja, mi nem jo, vagy kiderul hasznalat kozben. Ha nem, akkor nem is kell bekotni :)

Link to comment
Megosztás:

25 perce, Pali982 írta:

Este végeztem az összerakással, most lesz beindítva, majd kiderül.

Nincs valami elérhető kábelkorbács rajz a neten hozzá? Ilyesmi megoldásra gondoltam. Emlékszem hogy lehúztam szétszedéskor valahonnan,de totál kiesett hogy honnan. :)

A korbacsokrol nem hiszem, hogy lenne nyilvanos rajz, csak kapcsolasi rajzok vannak, bar neten elerhetot abbol sem nem tudok. 

Keress a kozeledben egy elado, azonos evjaratu es motoru autot, abban nezd meg :)

Link to comment
Megosztás:

5 órája, csaba66 írta:

A korbacsokrol nem hiszem, hogy lenne nyilvanos rajz, csak kapcsolasi rajzok vannak, bar neten elerhetot abbol sem nem tudok. 

Keress a kozeledben egy elado, azonos evjaratu es motoru autot, abban nezd meg :)

Az lesz, erre jutottam én is. Autodata sem jó ilyen csatlakozó keresésre.

Más kérdés: Gyárilag a Z16XEP-s széria úgy jött ki állítólag, hogy klíma bekapcsolása nélkül nem indul el a hűtőventillátor a korai példányoknál ha túlmelegszik a motor. Eddig ezt nem teszteltem, mert nem volt gond a motorral,de most próbaúton mire visszaértem forrt a víz és nem indult a ventillátor. Ez az opció kapcsolható opcom-ban?Ha igen,hol? Klímát bekapcsolva rögtön indult a hűtőventillátor és abbahagyta a víz is a forrást a tartályban.

Link to comment
Megosztás:

22 órája, Pali982 írta:

Az lesz, erre jutottam én is. Autodata sem jó ilyen csatlakozó keresésre.

Más kérdés: Gyárilag a Z16XEP-s széria úgy jött ki állítólag, hogy klíma bekapcsolása nélkül nem indul el a hűtőventillátor a korai példányoknál ha túlmelegszik a motor. Eddig ezt nem teszteltem, mert nem volt gond a motorral,de most próbaúton mire visszaértem forrt a víz és nem indult a ventillátor. Ez az opció kapcsolható opcom-ban?Ha igen,hol? Klímát bekapcsolva rögtön indult a hűtőventillátor és abbahagyta a víz is a forrást a tartályban.

Segítettem magamon, mint mindíg: https://drive.google.com/file/d/1XUxfaM4S07uSR-nSkuhUqw116No9onAD/view?usp=drivesdk

forrás: 

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ez mi lehet ez?

290hibakod_xep_k.jpg

Felújított csere twinport szívósort kaptam ötvenezerért,a szakember elutasította hogy a saját potméteremet megtartsam és rászereljük a felújított cseredarabra. A szívósor potmétere okozhatja ezt a hibát(P1112-06), vagy valami másról lehet szó? A másik kód is homály.

Módosítva : Pali982
Link to comment
Megosztás:

13 órája, Pali982 írta:

Sziasztok!

Ez mi lehet ez?

290hibakod_xep_k.jpg

Felújított csere twinport szívósort kaptam ötvenezerért,a szakember elutasította hogy a saját potméteremet megtartsam és rászereljük a felújított cseredarabra. A szívósor potmétere okozhatja ezt a hibát(P1112-06), vagy valami másról lehet szó? A másik kód is homály.

Lehet, hogy pont erre a szolenoidra menne az a kabel, amit nem tudtal hova kotni :)

Link to comment
Megosztás:

5 órája, csaba66 írta:

Lehet, hogy pont erre a szolenoidra menne az a kabel, amit nem tudtal hova kotni :)

Nem,az be van kötve. Amit még most sem tudok honnan hiányzik,az egy egyeres vezeték. :) Ez egy újabb hiba lesz. Megkeresem a vezeték helyét és ha marad ez a két hibakód,akkor gyia a szakihoz vissza,ugyanis 1 év jótállást vállalt.

Link to comment
Megosztás:

14 perce, Pali982 írta:

Nem,az be van kötve. Amit még most sem tudok honnan hiányzik,az egy egyeres vezeték. :) Ez egy újabb hiba lesz. Megkeresem a vezeték helyét és ha marad ez a két hibakód,akkor gyia a szakihoz vissza,ugyanis 1 év jótállást vállalt.

Erre az egy eresre gondoltam :) A twinport rejtelmeit nem latom at, de valami deaktivalo szolenoidrol mesel, amihez pont eleg egy er, ha a testet megkapja a fem hazan at.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, Astra H 1,8 benzinben időnként felgyullad aladdin sárga lámpája. Olaj felső nívón, mégis a jeladó hibát jelez. Hol van a jeladó, benne a karterban? Vagy kintről szerelhető? Vagy a cseréje előtt lenne valmai trükk, amivel orvosolható a hiba? üdv a.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 07. 23. at 13:59, csaba66 írta:

Erre az egy eresre gondoltam :) A twinport rejtelmeit nem latom at, de valami deaktivalo szolenoidrol mesel, amihez pont eleg egy er, ha a testet megkapja a fem hazan at.

Meglett a hibakód oka és a "fölösleges" kábelcsati helye is. 

A twinport szeleptömb rudazatának mozgató motorjára nem dugtam vissza a csatlakozóját.  :)  Csatlakoztatás után a fenti két hibakód el is tűnt. 

Az "árva" kábelcsati pedig nem volt sehol, az a hengerfej jobb oldalán lévő kábelek közé lehetett begyűrve, ugyanis egy szerelő szerint az egy, a gyujtótrafó-sor egyik csavarja alól hiányzó zavarszűrő kondenzátor kábele. Ráadásul oxidos a csatlakozó érintkezője. Ezzel kiderült az is, miért zúg a rádióm. :)

444004a5a56e0ff_tn.jpgMár csak ilyen zavarszűrő kondit kell szereznem. Újonnan ~5000 Ft +posta, de vaterán láttam ~1100Ft + postáért,csak pont szabadságon vannak aug. 9-ig.

Amúgy szuper lett az autó, már 350 km-t belecsavartam mióta elkészült a motor.  :)

Link to comment
Megosztás:

 

On 2019. 07. 23. at 17:03, szokola írta:

Sziasztok, Astra H 1,8 benzinben időnként felgyullad aladdin sárga lámpája. Olaj felső nívón, mégis a jeladó hibát jelez. Hol van a jeladó, benne a karterban? Vagy kintről szerelhető? Vagy a cseréje előtt lenne valmai trükk, amivel orvosolható a hiba? üdv a.

Szia! 

Ez alapján a kép alapján a teknőben van. Az 1.6-os motornál ugyanez a szintjelző és abban is a teknőben van. Ha kiszereled, a teknő oldalán lévő elektromos csatlakozó "O" gyűrújét is cseréld ki, mert ott szivároghat az olaj. Csapágyboltban kb. max 50Ft. 

http://www.kepfeltoltes.eu/images/2019/07/27/557s_l500.jpg

557s_l500_tn.jpg

A képen a mikrofon formájú hengeres fekete alkatrész a szintmérő.

Módosítva : Pali982
Link to comment
Megosztás:

Kedves Mindenki!

Sajnálatos módon (áron alul) megváltam 2006-os autócskámtól. KIA Ceed-et vettem helyette. A 4 keréken kívül szinte semmilyen hasonlóság nincs a két autó között :) de pont ezt akartam.

Ezúton köszönöm mindenkinek a segítségét, akik segítettek abban, hogy a legjobb megoldást találjam a problémáimra (kiemelve CSABA66-nak szakértői tudását). KIA-ban sajnos még nem találtam ilyen kiváló segítőkész, pörgő és szaktudással rendelkező fórumot mint ez. De még reménykedem... Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Mi sípol az autóba,ha kinyitom az ajtót! Ha beülök egy idő után abbahagyj de,ha rá adom a gyújtást újra elkezdi. És menet közben is csinálja. Ez nem vmi visszajelzö nem világít semmi a müszerfalon! Régen is csinálta,de ritkábban!  16xep

Link to comment
Megosztás:

4 órája, kisapa63 írta:

Sziasztok! Van egy 2008-as Astra H típusú autóm. A műszerfalon világít az a lámpa ami az övfeszítő és a légzsák hibáját jelzi ki. Nekem van egy bluetooth-os diagnosztikai kütyüm ami semmi hibát nem mutat ezért törölni sem tudom. Mi lehet a probléma? 

Par uzenettel feljebb volt egy pont ugyanilyen...

Az altalanos diagnosztikai kutyuk ilyesmire nem jok, OpCom kell, es torolni sem lesz eleg, hanem javitani kell a hibat.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Alap kiépítésben elég egy gyújtás pozitív és test (piros és fekete szál). A maradék két szálat ha be akarod kötni, akkor tolatólámpa jel (fehér) és belső világítás test (szürke) vezetékre kell kötni, de bekötés előtt gondosan tanulmányozd át a kapcsolási rajzot. Ez utóbbi kettő hatására egyébként kikapcsol a tompítás, de ezek nélkül is üzemel a tükör és hangulat világítása. 

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Valami megoldást keresek a navigáció és a telefon kihangosítás problémámra. Jelenleg már kicseréltem a gyári CD30-as rádiót amihez ha jól tudom GID kijelző van beszerelve.Olvasgattam és találtam egy olyan lehetőséget, hogy lehetne tenni bele egy CD70-et vagy esetleg DVD90-et. Ahol találtam ott azt mondta az eladó, hogy a GID kijelzővel nem lesz térképem csak nyilak. A kérdésem ki lehet-e cserélni a kijelzőt is a CID típusra. Az autó egyébként egy 2007-es Astra h.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.