Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

3 hours ago, KovácsRobi said:

Astra H ban   letilt a gáz  és csak Szervíz üzemmodban megy ugye olyankor  és Szeretném kérdezni hogy valaki járt már igy??  

És hogy mi volt pontosan a probléma !  Megköszönnem segítségetek !!

Úgy érted, hogy kigyullad a villáskulcs és nem igazán reagál a gázpedálra? Hibakódot tudsz mondani? A féket és a gázt tökig nyomod és ráadod a gyújtást. Ekkor kiírja a hibakódokat.  Ha az amire gondolok, akkor itt találsz róla infót: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/249/p1120___p1122_gazpedal_pozicio_hibak_javitasa Először párszor jó alaposan taposs a gázpedálba (leállított motornál). Nekem ez eddig bevállt 2x. Illetve azt hiszem ez segített. A gázpedál csatlakozóját is levettem mind2 alkalommal de szerintem nem az oldotta meg. Próbáld megmozgatni kicsit a biztosíték dobozát. Hátha attól helyrejön. A villáskulcs még égni fog egy ideig, akkor is ha eltűnik a hiba. Jópár indítás után törlődik csak a hibakód.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítség kellene.

Astra H-n egy 140A-es generátor van. Levettem, mert akku lemerült, akku feltöltés után a BC-ben 11,7-12,2V-ot mutat (járó motornál) mondom ok, elromlott a generátor.

Próbapadon 80A terheléssel 14,2V-ot töltött a generátor...

Visszatettem. Generátoron mért töltés 14,3V, BCben 11,7-12,2V

Valakinek ötlete?

Köszönöm előre is!

Üdv. Nektek!

Link to comment
Megosztás:

33 perce, Karsai87 írta:

Sziasztok!

Segítség kellene.

Astra H-n egy 140A-es generátor van. Levettem, mert akku lemerült, akku feltöltés után a BC-ben 11,7-12,2V-ot mutat (járó motornál) mondom ok, elromlott a generátor.

Próbapadon 80A terheléssel 14,2V-ot töltött a generátor...

Visszatettem. Generátoron mért töltés 14,3V, BCben 11,7-12,2V

Valakinek ötlete?

Köszönöm előre is!

Üdv. Nektek!

Szia!

Sajnos gyakori hiba, legjellemzőbb oka a generátoron lévő csatlakozók állapota. Ezek vezetékre sajtolt saruk, amik egy idő után nem biztosítják a nagyobb terhelés áramigényét (a rossz kontakt miatt "elfűtődik" a generátor által előállított energia. Pongyola megfogalmazás, elnézést). Megoldás: a generátortól az akkuig és testpontig menő vezetékek teljes cseréje, forrasztott sarukkal.

Üdv 

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok! 

Nem ismertem még ki a sit-ot ezért nem kerestem vissza...

Kérdésem:

Astra H caravan 2013.   

H7  cserénél arra lettem figyelmes h a bajonett zárat nem tudom bezárni (izzó csere után). 

Hosszú bassz@mágolás után azt látom, h a régi izzó csúcsából , le van törve h beférjen a helyére...

Létezik? 

Köszi.....

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, laCiSajt írta:

Astra H caravan 2013.   

H7  cserénél arra lettem figyelmes h a bajonett zárat nem tudom bezárni (izzó csere után). 

Hosszú bassz@mágolás után azt látom, h a régi izzó csúcsából , le van törve h beférjen a helyére...

Létezik?

A tompitottrol beszelunk? Oda be kell menjen a H7, hacsak nincs az eredeti foglalat elpiszkalva.

Link to comment
Megosztás:

4 hours ago, laCiSajt said:

Astra H caravan 2013.   

H7  cserénél arra lettem figyelmes h a bajonett zárat nem tudom bezárni (izzó csere után). 

Hosszú bassz@mágolás után azt látom, h a régi izzó csúcsából , le van törve h beférjen a helyére...

Kínlódtam már én is izzócserével még az elején. Vagy az izzó vagy a foglalat van 180 fokkal elforgatva a helyes helyzethez képest. Bár, ha az izzót dugod be fordítva akkor azt hiszem be sem megy a helyére a foglalat. Nekem az a taktikám, hogy mikor kiveszem a foglalatot, nem engedem el, így ugyan úgy megy vissza és nincs kínlódás. :)

Link to comment
Megosztás:

"Vagy az izzó vagy a foglalat van 180 fokkal elforgatva a helyes helyzethez képest."

 

Egyértelműen nem ez a helyzet.

Tudom nem ismerjük egymást és itt egy fórumban sem jön elő ki mit tud. (szőke, béna vagy papírkutya, online betyár hardware ism. nélkül).

Műszaki végzettséggel , és józan paraszti ésszel is próbáltam a dolgot megoldani, de sajnos nem ez a helyzet.

Én is ezzel próbálkoztam: "Nekem az a taktikám, hogy mikor kiveszem a foglalatot, nem engedem el, így ugyan úgy megy vissza és nincs kínlódás." 

A helyzet változatlan. Majd hét végén most már szerszámos ládával megyek le a kocsihoz... (Nem csak izzókkal)

A végeredményről beszámolok, még ha újra is kellett gyártatni az autót az izzóhoz, akkor is..... :)

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! Adott egy Opel Astra H 1.6 kombi ! Próblémám a következő : A központi zár nem működik ellemet is cseréltem a kulcsba , de csak a csomagtér ajtót csukja le ! Kezdődött azzal, hogy a ball hátsó ajtót nem zárta le a többit viszont igen .Megnéztem a biztosítékokat es jó mind , de kiszedés és vissza rakás után jelenkezett ez a probléma a kp zárral ! A középső konzolon található gombra se reagál ! Szerintetek mi lehet a probléma ? 

Link to comment
Megosztás:

29 perce, benegabi19 írta:

Sziasztok ! Adott egy Opel Astra H 1.6 kombi ! Próblémám a következő : A központi zár nem működik ellemet is cseréltem a kulcsba , de csak a csomagtér ajtót csukja le ! Kezdődött azzal, hogy a ball hátsó ajtót nem zárta le a többit viszont igen .Megnéztem a biztosítékokat es jó mind , de kiszedés és vissza rakás után jelenkezett ez a probléma a kp zárral ! A középső konzolon található gombra se reagál ! Szerintetek mi lehet a probléma ? 

Neked szerintem erre van szükséged: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/268/hatso_ajto_kabelkoteg_szakadas

Link to comment
Megosztás:

19 perce, benegabi19 írta:

Sziasztok ! Adott egy Opel Astra H 1.6 kombi ! Próblémám a következő : A központi zár nem működik ellemet is cseréltem a kulcsba , de csak a csomagtér ajtót csukja le ! Kezdődött azzal, hogy a ball hátsó ajtót nem zárta le a többit viszont igen .Megnéztem a biztosítékokat es jó mind , de kiszedés és vissza rakás után jelenkezett ez a probléma a kp zárral ! A középső konzolon található gombra se reagál ! Szerintetek mi lehet a probléma ? 

A hatso ajtoknal el szokott torni a kabel az atvezetesnel, ott az lesz a gond. Az viszont furcsa, hogy csak a csomagtarto megy... A tanksapka ajtajat nezted? Jobb hijan probalj egy resetet (akku lekot 20-30 percre), talan csak a vezerlo kerult valamilyen hibas allapotba.

Link to comment
Megosztás:

44 perce, benegabi19 írta:

Sziasztok ! Adott egy Opel Astra H 1.6 kombi ! Próblémám a következő : A központi zár nem működik ellemet is cseréltem a kulcsba , de csak a csomagtér ajtót csukja le ! Kezdődött azzal, hogy a ball hátsó ajtót nem zárta le a többit viszont igen .Megnéztem a biztosítékokat es jó mind , de kiszedés és vissza rakás után jelenkezett ez a probléma a kp zárral ! A középső konzolon található gombra se reagál ! Szerintetek mi lehet a probléma ? 

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! Adott egy Opel Astra H 1.6 kombi ! Próblémám a következő : A központi zár nem működik ellemet is cseréltem a kulcsba , de csak a csomagtér ajtót csukja le ! Kezdődött azzal, hogy a ball hátsó ajtót nem zárta le a többit viszont igen .Megnéztem a biztosítékokat es jó mind , de kiszedés és vissza rakás után jelenkezett ez a probléma a kp zárral ! A középső konzolon található gombra se reagál ! Szerintetek mi lehet a probléma ? 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, benegabi19 írta:

És azt hogy tudom be állítani be tanítani az ablakokat ? Bocsi a sok kérdésért !!

Ha nem akar magatol vegigmenni az ablak, akkor a gombot folyamatosan nyomva kell eljuttatni a ket vegallasba, es ott par masodpercig meg nyomni a gombot. Ekkor magtanulja a vegpontokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lehet, hogy a motor hűtő ventilátor csa akkor megy, ha bekapcsolom a belső ventilátor? 106 fokos volt a víz. Amint bekapcsolom a belső ventilátor forog a hűtő ventilátor, amit kikapcsolom leáll. Mintha azzal lehetne ki-be kapcsolgatni. Volt már valakinek hasonló tapasztalata vagy ezt összegányolták? Másfél hónapja vásáróltam az autót, Hollandiából jött. 1,6 xep digitális klímás.

Köszönöm a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, R.Robi írta:

Sziasztok!

Az lehet, hogy a motor hűtő ventilátor csa akkor megy, ha bekapcsolom a belső ventilátor? 106 fokos volt a víz. Amint bekapcsolom a belső ventilátor forog a hűtő ventilátor, amit kikapcsolom leáll. Mintha azzal lehetne ki-be kapcsolgatni. Volt már valakinek hasonló tapasztalata vagy ezt összegányolták? Másfél hónapja vásáróltam az autót, Hollandiából jött. 1,6 xep digitális klímás.

Köszönöm a válaszokat.

Elvileg semmi koze a kettonek egymashoz, mivel az egyiket az ECU, a masikat az ECC vezerli.

Nem tudom, az 1.6XEP hogy nez ki, de szerintem a klima huto ventilatorat nezed, nem a motoret.

Modositas:

Elfogyott az 5 hozzaszolasom, amit 24 ora alatt megejthetek, ugyhogy itt valaszolok quad405-nek is: igen, van kulon ventilator a klima huton (legalabbis a Z17DTH-n), igaz, takarja a hutoracs, igy alaposan kell kukkolni.

A Z17DTH-n igy nez ki a dolog:


                                ventilator
    h u t o v i z         h u t o j e
    klima huto       intercooler   
    klima vent.

                 kocsi eleje

A benzineseken intercooler nincs, a tobbi pedig vagy igy van elrendezve, vagy nem :)

A klimaval egyutt indulas jogos, es ezek szerint ha a ventilatort 0-ra teszi az ember, leall a klima. Ilyet sosem probaltam, mert automatan van mindig...

 

 

Módosítva : csaba66
Link to comment
Megosztás:

 

19 minutes ago, R.Robi said:

Sziasztok!

Az lehet, hogy a motor hűtő ventilátor csa akkor megy, ha bekapcsolom a belső ventilátor? 106 fokos volt a víz. Amint bekapcsolom a belső ventilátor forog a hűtő ventilátor, amit kikapcsolom leáll. Mintha azzal lehetne ki-be kapcsolgatni. Volt már valakinek hasonló tapasztalata vagy ezt összegányolták? Másfél hónapja vásáróltam az autót, Hollandiából jött. 1,6 xep digitális klímás.

Köszönöm a válaszokat.

Sima AC-nél a klíma is indul a belső ventivel együtt és amiatt indul a külső venti. A digitálisnál nem tudom hogy van, de lehet hasonlóan.

3 minutes ago, csaba66 said:

Elvileg semmi koze a kettonek egymashoz, mivel az egyiket az ECU, a masikat az ECC vezerli.

Nem tudom, az 1.6XEP hogy nez ki, de szerintem a klima huto ventilatorat nezed, nem a motoret.

Létezik olyan, hogy külön külső ventilátora van a klímának?

Link to comment
Megosztás:

13 órája, quad405 írta:

Létezik olyan, hogy külön külső ventilátora van a klímának?

 

8 órája, R.Robi írta:

Nincs külön hűtője a klímának.

Kell legyen neki, mert kulonben nem mukodne... Esetleg kulon ventilator nincs hozza, bar az is furcsa lenne. Ezen a videon latszik a ket ventilator, de nem tudom, milyen motor:
 



Az indito kepen latszik a ventilator mogott a klima huto, mogotte pedig a viz huto. Kozvetlenul egymason van a ketto, nem okvetlenul tunik fel, ha nem keresi az ember.

 

Link to comment
Megosztás:

On 2/27/2019 at 10:02 PM, csaba66 said:

 

Kell legyen neki, mert kulonben nem mukodne... Esetleg kulon ventilator nincs hozza, bar az is furcsa lenne. Ezen a videon latszik a ket ventilator, de nem tudom, milyen motor:
 



Az indito kepen latszik a ventilator mogott a klima huto, mogotte pedig a viz huto. Kozvetlenul egymason van a ketto, nem okvetlenul tunik fel, ha nem keresi az ember.

 

Az én H Astrámban csak egy ventilátor van, belül a motorhűtőn. Valószínűleg a Zafira nagyobb belső tere miatt szükséges a plusz "tuning". Az általam eddig látott autók mindegyikén 1 ventilátor volt csak, igaz egyik sem volt nagy belsőterű. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.