Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
On 2019. 01. 24. at 8:49, csaba66 írta:

Ez megoldhato, a radio es a kijelzo kozott ossze kell kotni az MSCAN labakat is (mindegy, melyikek, csak H a H-hoz, L az L-hez). Tapot neki, radio bekapcsol, es lesz kijelzes.

És tényleg! Köszönöm szépen!

Elküldve
3 hours ago, KovácsRobi said:

Astra H ban   letilt a gáz  és csak Szervíz üzemmodban megy ugye olyankor  és Szeretném kérdezni hogy valaki járt már igy??  

És hogy mi volt pontosan a probléma !  Megköszönnem segítségetek !!

Úgy érted, hogy kigyullad a villáskulcs és nem igazán reagál a gázpedálra? Hibakódot tudsz mondani? A féket és a gázt tökig nyomod és ráadod a gyújtást. Ekkor kiírja a hibakódokat.  Ha az amire gondolok, akkor itt találsz róla infót: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/249/p1120___p1122_gazpedal_pozicio_hibak_javitasa Először párszor jó alaposan taposs a gázpedálba (leállított motornál). Nekem ez eddig bevállt 2x. Illetve azt hiszem ez segített. A gázpedál csatlakozóját is levettem mind2 alkalommal de szerintem nem az oldotta meg. Próbáld megmozgatni kicsit a biztosíték dobozát. Hátha attól helyrejön. A villáskulcs még égni fog egy ideig, akkor is ha eltűnik a hiba. Jópár indítás után törlődik csak a hibakód.

Elküldve

Sziasztok!

Segítség kellene.

Astra H-n egy 140A-es generátor van. Levettem, mert akku lemerült, akku feltöltés után a BC-ben 11,7-12,2V-ot mutat (járó motornál) mondom ok, elromlott a generátor.

Próbapadon 80A terheléssel 14,2V-ot töltött a generátor...

Visszatettem. Generátoron mért töltés 14,3V, BCben 11,7-12,2V

Valakinek ötlete?

Köszönöm előre is!

Üdv. Nektek!

Elküldve
33 perce, Karsai87 írta:

Sziasztok!

Segítség kellene.

Astra H-n egy 140A-es generátor van. Levettem, mert akku lemerült, akku feltöltés után a BC-ben 11,7-12,2V-ot mutat (járó motornál) mondom ok, elromlott a generátor.

Próbapadon 80A terheléssel 14,2V-ot töltött a generátor...

Visszatettem. Generátoron mért töltés 14,3V, BCben 11,7-12,2V

Valakinek ötlete?

Köszönöm előre is!

Üdv. Nektek!

Szia!

Sajnos gyakori hiba, legjellemzőbb oka a generátoron lévő csatlakozók állapota. Ezek vezetékre sajtolt saruk, amik egy idő után nem biztosítják a nagyobb terhelés áramigényét (a rossz kontakt miatt "elfűtődik" a generátor által előállított energia. Pongyola megfogalmazás, elnézést). Megoldás: a generátortól az akkuig és testpontig menő vezetékek teljes cseréje, forrasztott sarukkal.

Üdv 

  • 3 weeks later...
Elküldve

Sziasztok! 

Nem ismertem még ki a sit-ot ezért nem kerestem vissza...

Kérdésem:

Astra H caravan 2013.   

H7  cserénél arra lettem figyelmes h a bajonett zárat nem tudom bezárni (izzó csere után). 

Hosszú bassz@mágolás után azt látom, h a régi izzó csúcsából , le van törve h beférjen a helyére...

Létezik? 

Köszi.....

 

Elküldve
2 órája, laCiSajt írta:

Astra H caravan 2013.   

H7  cserénél arra lettem figyelmes h a bajonett zárat nem tudom bezárni (izzó csere után). 

Hosszú bassz@mágolás után azt látom, h a régi izzó csúcsából , le van törve h beférjen a helyére...

Létezik?

A tompitottrol beszelunk? Oda be kell menjen a H7, hacsak nincs az eredeti foglalat elpiszkalva.

Elküldve
4 hours ago, laCiSajt said:

Astra H caravan 2013.   

H7  cserénél arra lettem figyelmes h a bajonett zárat nem tudom bezárni (izzó csere után). 

Hosszú bassz@mágolás után azt látom, h a régi izzó csúcsából , le van törve h beférjen a helyére...

Kínlódtam már én is izzócserével még az elején. Vagy az izzó vagy a foglalat van 180 fokkal elforgatva a helyes helyzethez képest. Bár, ha az izzót dugod be fordítva akkor azt hiszem be sem megy a helyére a foglalat. Nekem az a taktikám, hogy mikor kiveszem a foglalatot, nem engedem el, így ugyan úgy megy vissza és nincs kínlódás. :)

Elküldve

"Vagy az izzó vagy a foglalat van 180 fokkal elforgatva a helyes helyzethez képest."

 

Egyértelműen nem ez a helyzet.

Tudom nem ismerjük egymást és itt egy fórumban sem jön elő ki mit tud. (szőke, béna vagy papírkutya, online betyár hardware ism. nélkül).

Műszaki végzettséggel , és józan paraszti ésszel is próbáltam a dolgot megoldani, de sajnos nem ez a helyzet.

Én is ezzel próbálkoztam: "Nekem az a taktikám, hogy mikor kiveszem a foglalatot, nem engedem el, így ugyan úgy megy vissza és nincs kínlódás." 

A helyzet változatlan. Majd hét végén most már szerszámos ládával megyek le a kocsihoz... (Nem csak izzókkal)

A végeredményről beszámolok, még ha újra is kellett gyártatni az autót az izzóhoz, akkor is..... :)

 

Elküldve

Sziasztok ! Adott egy Opel Astra H 1.6 kombi ! Próblémám a következő : A központi zár nem működik ellemet is cseréltem a kulcsba , de csak a csomagtér ajtót csukja le ! Kezdődött azzal, hogy a ball hátsó ajtót nem zárta le a többit viszont igen .Megnéztem a biztosítékokat es jó mind , de kiszedés és vissza rakás után jelenkezett ez a probléma a kp zárral ! A középső konzolon található gombra se reagál ! Szerintetek mi lehet a probléma ? 

Elküldve
29 perce, benegabi19 írta:

Sziasztok ! Adott egy Opel Astra H 1.6 kombi ! Próblémám a következő : A központi zár nem működik ellemet is cseréltem a kulcsba , de csak a csomagtér ajtót csukja le ! Kezdődött azzal, hogy a ball hátsó ajtót nem zárta le a többit viszont igen .Megnéztem a biztosítékokat es jó mind , de kiszedés és vissza rakás után jelenkezett ez a probléma a kp zárral ! A középső konzolon található gombra se reagál ! Szerintetek mi lehet a probléma ? 

Neked szerintem erre van szükséged: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/268/hatso_ajto_kabelkoteg_szakadas

Elküldve
19 perce, benegabi19 írta:

Sziasztok ! Adott egy Opel Astra H 1.6 kombi ! Próblémám a következő : A központi zár nem működik ellemet is cseréltem a kulcsba , de csak a csomagtér ajtót csukja le ! Kezdődött azzal, hogy a ball hátsó ajtót nem zárta le a többit viszont igen .Megnéztem a biztosítékokat es jó mind , de kiszedés és vissza rakás után jelenkezett ez a probléma a kp zárral ! A középső konzolon található gombra se reagál ! Szerintetek mi lehet a probléma ? 

A hatso ajtoknal el szokott torni a kabel az atvezetesnel, ott az lesz a gond. Az viszont furcsa, hogy csak a csomagtarto megy... A tanksapka ajtajat nezted? Jobb hijan probalj egy resetet (akku lekot 20-30 percre), talan csak a vezerlo kerult valamilyen hibas allapotba.

Elküldve
44 perce, benegabi19 írta:

Sziasztok ! Adott egy Opel Astra H 1.6 kombi ! Próblémám a következő : A központi zár nem működik ellemet is cseréltem a kulcsba , de csak a csomagtér ajtót csukja le ! Kezdődött azzal, hogy a ball hátsó ajtót nem zárta le a többit viszont igen .Megnéztem a biztosítékokat es jó mind , de kiszedés és vissza rakás után jelenkezett ez a probléma a kp zárral ! A középső konzolon található gombra se reagál ! Szerintetek mi lehet a probléma ? 

 

Elküldve
18 perce, benegabi19 írta:

Köszönöm a tippeket , tanácsokat !! Ha le árramtalanítom akkor kódokat nem fog kérni ?

Kodot nem ker, csak a BC bizonyos adatai torlodnek es esetleg az ablakok vegallasat kell ujratanitani.

Elküldve

Sziasztok ! Adott egy Opel Astra H 1.6 kombi ! Próblémám a következő : A központi zár nem működik ellemet is cseréltem a kulcsba , de csak a csomagtér ajtót csukja le ! Kezdődött azzal, hogy a ball hátsó ajtót nem zárta le a többit viszont igen .Megnéztem a biztosítékokat es jó mind , de kiszedés és vissza rakás után jelenkezett ez a probléma a kp zárral ! A középső konzolon található gombra se reagál ! Szerintetek mi lehet a probléma ? 

Elküldve
1 óra, benegabi19 írta:

És azt hogy tudom be állítani be tanítani az ablakokat ? Bocsi a sok kérdésért !!

Ha nem akar magatol vegigmenni az ablak, akkor a gombot folyamatosan nyomva kell eljuttatni a ket vegallasba, es ott par masodpercig meg nyomni a gombot. Ekkor magtanulja a vegpontokat.

Elküldve

Sziasztok! Egy olyan probléma lépett fel a kocsimon h a ball hátulja felől menet közbe kopogás hallatszik . Én lengéscsillapítóra gyanakszok !  De esetleg vkinek valami más ötlet / tapasztalat ? Köszönöm .

Elküldve

Sziasztok!

Tudtok valahol kapcsolasi rajzot gyari riasztohoz?

Szeretnek egy plusz 5mm 12v villogo ledet bekotni egy jol lathato helyre, csak nem tudom hol van riaszto on allasaban kapcsolt 12v...  Koszi elore is...

Elküldve

Sziasztok!

Az lehet, hogy a motor hűtő ventilátor csa akkor megy, ha bekapcsolom a belső ventilátor? 106 fokos volt a víz. Amint bekapcsolom a belső ventilátor forog a hűtő ventilátor, amit kikapcsolom leáll. Mintha azzal lehetne ki-be kapcsolgatni. Volt már valakinek hasonló tapasztalata vagy ezt összegányolták? Másfél hónapja vásáróltam az autót, Hollandiából jött. 1,6 xep digitális klímás.

Köszönöm a válaszokat.

Elküldve (edited)
1 óra, R.Robi írta:

Sziasztok!

Az lehet, hogy a motor hűtő ventilátor csa akkor megy, ha bekapcsolom a belső ventilátor? 106 fokos volt a víz. Amint bekapcsolom a belső ventilátor forog a hűtő ventilátor, amit kikapcsolom leáll. Mintha azzal lehetne ki-be kapcsolgatni. Volt már valakinek hasonló tapasztalata vagy ezt összegányolták? Másfél hónapja vásáróltam az autót, Hollandiából jött. 1,6 xep digitális klímás.

Köszönöm a válaszokat.

Elvileg semmi koze a kettonek egymashoz, mivel az egyiket az ECU, a masikat az ECC vezerli.

Nem tudom, az 1.6XEP hogy nez ki, de szerintem a klima huto ventilatorat nezed, nem a motoret.

Modositas:

Elfogyott az 5 hozzaszolasom, amit 24 ora alatt megejthetek, ugyhogy itt valaszolok quad405-nek is: igen, van kulon ventilator a klima huton (legalabbis a Z17DTH-n), igaz, takarja a hutoracs, igy alaposan kell kukkolni.

A Z17DTH-n igy nez ki a dolog:


                                ventilator
    h u t o v i z         h u t o j e
    klima huto       intercooler   
    klima vent.

                 kocsi eleje

A benzineseken intercooler nincs, a tobbi pedig vagy igy van elrendezve, vagy nem :)

A klimaval egyutt indulas jogos, es ezek szerint ha a ventilatort 0-ra teszi az ember, leall a klima. Ilyet sosem probaltam, mert automatan van mindig...

 

 

Módosítva : csaba66
Elküldve

 

19 minutes ago, R.Robi said:

Sziasztok!

Az lehet, hogy a motor hűtő ventilátor csa akkor megy, ha bekapcsolom a belső ventilátor? 106 fokos volt a víz. Amint bekapcsolom a belső ventilátor forog a hűtő ventilátor, amit kikapcsolom leáll. Mintha azzal lehetne ki-be kapcsolgatni. Volt már valakinek hasonló tapasztalata vagy ezt összegányolták? Másfél hónapja vásáróltam az autót, Hollandiából jött. 1,6 xep digitális klímás.

Köszönöm a válaszokat.

Sima AC-nél a klíma is indul a belső ventivel együtt és amiatt indul a külső venti. A digitálisnál nem tudom hogy van, de lehet hasonlóan.

3 minutes ago, csaba66 said:

Elvileg semmi koze a kettonek egymashoz, mivel az egyiket az ECU, a masikat az ECC vezerli.

Nem tudom, az 1.6XEP hogy nez ki, de szerintem a klima huto ventilatorat nezed, nem a motoret.

Létezik olyan, hogy külön külső ventilátora van a klímának?

Elküldve
13 órája, quad405 írta:

Létezik olyan, hogy külön külső ventilátora van a klímának?

 

8 órája, R.Robi írta:

Nincs külön hűtője a klímának.

Kell legyen neki, mert kulonben nem mukodne... Esetleg kulon ventilator nincs hozza, bar az is furcsa lenne. Ezen a videon latszik a ket ventilator, de nem tudom, milyen motor:
 



Az indito kepen latszik a ventilator mogott a klima huto, mogotte pedig a viz huto. Kozvetlenul egymason van a ketto, nem okvetlenul tunik fel, ha nem keresi az ember.

 

Elküldve
On 2/27/2019 at 10:02 PM, csaba66 said:

 

Kell legyen neki, mert kulonben nem mukodne... Esetleg kulon ventilator nincs hozza, bar az is furcsa lenne. Ezen a videon latszik a ket ventilator, de nem tudom, milyen motor:
 



Az indito kepen latszik a ventilator mogott a klima huto, mogotte pedig a viz huto. Kozvetlenul egymason van a ketto, nem okvetlenul tunik fel, ha nem keresi az ember.

 

Az én H Astrámban csak egy ventilátor van, belül a motorhűtőn. Valószínűleg a Zafira nagyobb belső tere miatt szükséges a plusz "tuning". Az általam eddig látott autók mindegyikén 1 ventilátor volt csak, igaz egyik sem volt nagy belsőterű. 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.