csaba66 Elküldve Január21, 2019 Megoszt Elküldve Január21, 2019 14 perce, Matisz írta: Valaki tudna nekem segíteni fejegység és kijelző ügyben? Van pár fogalom amit nem igazán értek. Mit jelent hogy össze van a fejegység és a kijelző párosítva? Utólag hogy lehet őket párosítani? Milyen kódra/kódokra van szükség kijelző vagy fejegység cserénél? Mit jelet ha kijelentett vagy lejelentett vagy ''log off''-olt a fejegység? Nem csak a fejegyseg es a kijelzo, hanem a legtobb CAN buszos modul "fel van tanitva", azert, hogy lopas eseten ne legyen egyszeru oket ujra felhasznalni. Ha egy modult csak ugy atraksz egy masik kocsiba, az ott nem, vagy nem jol fog mukodni (pl. a radio idokozkent csipog, a kijelzon feliratok jelennek meg, stb.). A helyes mukodeshez kiszedes elott szetkodolas, berakas utan osszekodolas szuksegeltetik, amihez kellenek a (kocsikhoz tartozo!) negyjegyu kodok. A lejelentett fejegyseg pont az, amelyik mar nincs a donorhoz parositva, azaz a sajat kocsidhoz hozza tudod tanitani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Matisz Elküldve Január21, 2019 Megoszt Elküldve Január21, 2019 2 perce, csaba66 írta: Nem csak a fejegyseg es a kijelzo, hanem a legtobb CAN buszos modul "fel van tanitva", azert, hogy lopas eseten ne legyen egyszeru oket ujra felhasznalni. Ha egy modult csak ugy atraksz egy masik kocsiba, az ott nem, vagy nem jol fog mukodni (pl. a radio idokozkent csipog, a kijelzon feliratok jelennek meg, stb.). A helyes mukodeshez kiszedes elott szetkodolas, berakas utan osszekodolas szuksegeltetik, amihez kellenek a (kocsikhoz tartozo!) negyjegyu kodok. A lejelentett fejegyseg pont az, amelyik mar nincs a donorhoz parositva, azaz a sajat kocsidhoz hozza tudod tanitani. Értem. Tehát ha lejelentettet vennék akkor is kellene a saját autóm kódja ami sajnos carpass híján nincs... De a kijelzőhöz is külön kód van? Vagy a Security Code amiről szó van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Január21, 2019 Megoszt Elküldve Január21, 2019 17 perce, Matisz írta: Értem. Tehát ha lejelentettet vennék akkor is kellene a saját autóm kódja ami sajnos carpass híján nincs... De a kijelzőhöz is külön kód van? Vagy a Security Code amiről szó van? Csak az autohoz van kod. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Matisz Elküldve Január21, 2019 Megoszt Elküldve Január21, 2019 1 perc, csaba66 írta: Csak az autohoz van kod. Köszi a választ. Igénylek egy CarPass kártyát mindenképpen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imre75 Elküldve Január23, 2019 Megoszt Elküldve Január23, 2019 On 2019. 01. 16. at 7:53, csaba66 írta: A 32 polusu csatlakozon az 1 es 2 a test, 3 es 5 a 12V. A szineket nem tudom, de a piros szokott lenni a 12V es a barna a test. Úgy érted, az 1-esen ÉS 2-esen is kell lennie a testnek, illetve a 3-ason ÉS 5-ös lábon is (vagyis mindkettőn) a 12V-nak? A csatiban, amin van hozzá, csak a 2-es és 3-as pin van bekötve az első 5-ből. A piros a 15-re, a barna a 9-re megy, sajnos nem ellenőriztem rá előtte és rákötöttem a 12V-ot. Neten nem találtam a pin kiosztásról semmit. Esetleg van ötleted, hogy mi van a 9-es és 15-ös lábon? Megsüthettem a kijelzőt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Január23, 2019 Megoszt Elküldve Január23, 2019 (edited) 3 órája, Imre75 írta: Úgy érted, az 1-esen ÉS 2-esen is kell lennie a testnek, illetve a 3-ason ÉS 5-ös lábon is (vagyis mindkettőn) a 12V-nak? A csatiban, amin van hozzá, csak a 2-es és 3-as pin van bekötve az első 5-ből. A piros a 15-re, a barna a 9-re megy, sajnos nem ellenőriztem rá előtte és rákötöttem a 12V-ot. Neten nem találtam a pin kiosztásról semmit. Esetleg van ötleted, hogy mi van a 9-es és 15-ös lábon? Megsüthettem a kijelzőt? Biztos, hogy jol nezed a szamozast? A kijelzo hatan levo apa (aminek a negy sarkanal oda is vannak irva a szamok) kiosztasa alapjan a 15-on nincs semmi, tehat azzal nem okozhattal gondot. Nem kell egyszerre az 1-2 es 3-5, eleg, ha a test vagy 1, vagy 2, a 12V vagy 3 vagy 5. Ha nem GID, vagy CID, akkor a 2 es 3 nincs bekotve. (ECC SAC DAB) MSCAN-H 17 1 fold (ECC SAC DAB) MSCAN-L 18 2 fold (GID, CID) MSCAN-L 19 3 12 V (GID, CID) MSCAN-H 20 4 21 5 12 V MSCAN-H 22 6 MSCAN-L 23 7 (car phone) fold 24 8 radio 39 (?) (car phone) LSCAN 25 9 radio 33 (?) (car phone) 26 10 27 11 LSCAN 28 12 29 13 30 14 31 15 32 16 Kozben megvan a egy masik helyen is: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/222/astra_h_dis__kijelzo__csatlakozo_labkiosztas A szinek viszont nem stimmelnek, megneztem egy bontott csatlakozot, nalam sem a piros viszi a tapot. Ha a 8 es 9 valoban a navi, az erdekes (marmint az, hogy nem CAN buszon mennek az adatok, hanem kulon). Persze ez az egesz H Astra navigacio egy eleg beteg dolog, foleg mai szemmel nezve. Módosítva Január23, 2019 : csaba66 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imre75 Elküldve Január23, 2019 Megoszt Elküldve Január23, 2019 12 órája, csaba66 írta: Biztos, hogy jol nezed a szamozast? A kijelzo hatan levo apa (aminek a negy sarkanal oda is vannak irva a szamok) kiosztasa alapjan a 15-on nincs semmi, tehat azzal nem okozhattal gondot. Nem kell egyszerre az 1-2 es 3-5, eleg, ha a test vagy 1, vagy 2, a 12V vagy 3 vagy 5. Ha nem GID, vagy CID, akkor a 2 es 3 nincs bekotve. Köszönöm szépen a leírást! És pont az Opelműhelyre nem gondoltam, ehelyett külföldi oldalakon keresgéltem... Szerintem jól néztem a bekötést, de fotózom a csatlakozót: Kép 1 Kép 2 Ez alapján szerintem a 2-es pin (zöld, föld) és 3-as pin (kék-zöld, 12V) bekötése után még kéne mozdulni a GID kijelzőnek. De nem teszi. Amikor megkaptam, biztosan működött, megmutatták. Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Január23, 2019 Megoszt Elküldve Január23, 2019 8 perce, Imre75 írta: Köszönöm szépen a leírást! És pont az Opelműhelyre nem gondoltam, ehelyett külföldi oldalakon keresgéltem... Szerintem jól néztem a bekötést, de fotózom a csatlakozót: Kép 1 Kép 2 Ez alapján szerintem a 2-es pin (zöld, föld) és 3-as pin (kék-zöld, 12V) bekötése után még kéne mozdulni a GID kijelzőnek. De nem teszi. Amikor megkaptam, biztosan működött, megmutatták. Köszi! Nincs mit Honnan van ez a csatlakozo? Mert egyaltalan nem ugy fest, mint ami jol van bekabelezve a GID-hez... A tap nem eleg a bekapcsolashoz, ahhoz kell egy megfelelo CAN utasitas is, sot, ugy remlik, folyamatosan kell etetni. Szoval a kocsiban teszteld, illetve miben mesterkedsz egyaltalan? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imre75 Elküldve Január24, 2019 Megoszt Elküldve Január24, 2019 9 órája, csaba66 írta: Nincs mit A tap nem eleg a bekapcsolashoz, ahhoz kell egy megfelelo CAN utasitas is, sot, ugy remlik, folyamatosan kell etetni. Szoval a kocsiban teszteld, illetve miben mesterkedsz egyaltalan? Valahol sejtettem, hogy a csatlakozó nem teljesen hozzá való és azt is, hogy canbus kell. A kijelzőt így kaptam, ezzel a csatival. Van egy cd30mp3 fejegységem, a kettőt akarom "próbapadon" összehozni. Mindkettő letanítva, a display safe nem gond. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Január24, 2019 Megoszt Elküldve Január24, 2019 34 perce, Imre75 írta: Valahol sejtettem, hogy a csatlakozó nem teljesen hozzá való és azt is, hogy canbus kell. A kijelzőt így kaptam, ezzel a csatival. Van egy cd30mp3 fejegységem, a kettőt akarom "próbapadon" összehozni. Mindkettő letanítva, a display safe nem gond. Ez megoldhato, a radio es a kijelzo kozott ossze kell kotni az MSCAN labakat is (mindegy, melyikek, csak H a H-hoz, L az L-hez). Tapot neki, radio bekapcsol, es lesz kijelzes. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
toto01 Elküldve Január26, 2019 Megoszt Elküldve Január26, 2019 Sziasztok! Opel Astra 1.6 XER Lenne egy kérdésem amit hozzá nem értő laikus ember módjára szeretnék itt feltenni. Az auto anélkül, hogy gyújtás lenne rajta vagy akár a kulcs benne lenne, időközönként szokott adni egy par másodpercig tartó finom hangot amit leginkabb egy elektromos keringető rendszerhez tudnék hasonlítani, nem tudom mi ez laikus vagyok de ez megszokott volt. Mostanság ezen hang helyett egy nem túl hangos nyikorgó finoman kerregő recsegő hang szokott lenni ugyanígy pár masodpercben. Lehet hogy szakavatottaknak egyszerű a kérdés de mi lehet ez? KÖSZI! Link to comment Megosztás: More sharing options...
KMilán Elküldve Január26, 2019 Megoszt Elküldve Január26, 2019 (edited) 20 perce, toto01 írta: Sziasztok! Opel Astra 1.6 XER Lenne egy kérdésem amit hozzá nem értő laikus ember módjára szeretnék itt feltenni. Az auto anélkül, hogy gyújtás lenne rajta vagy akár a kulcs benne lenne, időközönként szokott adni egy par másodpercig tartó finom hangot amit leginkabb egy elektromos keringető rendszerhez tudnék hasonlítani, nem tudom mi ez laikus vagyok de ez megszokott volt. Mostanság ezen hang helyett egy nem túl hangos nyikorgó finoman kerregő recsegő hang szokott lenni ugyanígy pár masodpercben. Lehet hogy szakavatottaknak egyszerű a kérdés de mi lehet ez? KÖSZI! Szerintem a belső levegő keringető zsalu (lapát) törött el. Ha kinyitod az autót akkor is csinálja nem? Az állító motor hangja lesz. Ha igazam van, a kesztyűtartó felől fogod hallani a hangot. Digit klíma esetén a középkonzol felől is adhat ki ilyen hangot, de szerintem az csak úgy nem indul be. Módosítva Január26, 2019 : KMilán Link to comment Megosztás: More sharing options...
KMilán Elküldve Január26, 2019 Megoszt Elküldve Január26, 2019 (edited) Ezek a ledek mennyire lehetnek jók belső térbe? Sofita ; T10 . Esetleg valakinek biztos forrásból kipróbált ledek, amiket ajánlana? A 150 Lumen 5000K nem lesz nagyon fényes? Láttam szilikon borításos és üveg búrás verziót is, az jobban tetszene, de nem can bus ledek tönnybire. Továbbá ez a hátsó olvasólámpánál a csatlakozó lekaparásos dolog kicsit aggaszt. Ezeknél a típusoknál sajnos nem lehet csak úgy áthajtani az érintkezőt. Módosítva Január26, 2019 : KMilán Link to comment Megosztás: More sharing options...
toto01 Elküldve Január26, 2019 Megoszt Elküldve Január26, 2019 (edited) 36 perce, KMilán írta: Szerintem a belső levegő keringető zsalu (lapát) törött el. Ha kinyitod az autót akkor is csinálja nem? Az állító motor hangja lesz. Ha igazam van, a kesztyűtartó felől fogod hallani a hangot. Digit klíma esetén a középkonzol felől is adhat ki ilyen hangot, de szerintem az csak úgy nem indul be. Köszi, ha kinyitom az autót akkor is csinálja anélkül, hogy bármit csinálnék meg ha becsukom az ajtót meg alapból kb mindig szokta mintha egy elektromotor elindulna par másodpercre, akinek van ilyen autója szerintem megszokott dolog, sosem foglalkoztam vele csak most hogy megváltozott ez a "keringető hanghatas" vagy kimarad egyáltalán. Módosítva Január26, 2019 : toto01 Link to comment Megosztás: More sharing options...
KMilán Elküldve Január26, 2019 Megoszt Elküldve Január26, 2019 50 perce, toto01 írta: Köszi, ha kinyitom az autót akkor is csinálja anélkül, hogy bármit csinálnék meg ha becsukom az ajtót meg alapból kb mindig szokta mintha egy elektromotor elindulna par másodpercre, akinek van ilyen autója szerintem megszokott dolog, sosem foglalkoztam vele csak most hogy megváltozott ez a "keringető hanghatas" vagy kimarad egyáltalán. Szerintem neked is Delphi klíma rendszered van és eltörött a zsalu tengelye. Próbáld ki, hogy megnyomod a külső-belső levegő keringető gombját és akkor is ugyan azt hallod-e. Szerintem az lesz a ludas a hangot illetően. Link to comment Megosztás: More sharing options...
toto01 Elküldve Január26, 2019 Megoszt Elküldve Január26, 2019 53 perce, KMilán írta: Szerintem neked is Delphi klíma rendszered van és eltörött a zsalu tengelye. Próbáld ki, hogy megnyomod a külső-belső levegő keringető gombját és akkor is ugyan azt hallod-e. Szerintem az lesz a ludas a hangot illetően. Ez a keringetes úgy is megy néhány másodpercet hogy se gyújtas nincs az autón de meg a fejegység sincs bekapcsolva? Link to comment Megosztás: More sharing options...
koco Elküldve Január26, 2019 Megoszt Elküldve Január26, 2019 5 perce, toto01 írta: Ez a keringetes úgy is megy néhány másodpercet hogy se gyújtas nincs az autón de meg a fejegység sincs bekapcsolva? Leállítás után pár perccel alaphelyzetbe állítja a terelőket, akár ennek a hangja is lehet. Ugyanígy "normál" állásba teszi a terelőket amikor nyitod az ajtót (mindjárt elindulsz, és a használt kulcshoz tárolt legutóbbi beállításra kapcsol a klíma). Ettől függetlenül még lehet a belső keringetés zsalu hiba is, de a leírásod alapján előbb ezt is nézd/hallgasd meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Január27, 2019 Megoszt Elküldve Január27, 2019 16 hours ago, KMilán said: Ezek a ledek mennyire lehetnek jók belső térbe? Sofita ; T10 . Esetleg valakinek biztos forrásból kipróbált ledek, amiket ajánlana? A 150 Lumen 5000K nem lesz nagyon fényes? Láttam szilikon borításos és üveg búrás verziót is, az jobban tetszene, de nem can bus ledek tönnybire. Továbbá ez a hátsó olvasólámpánál a csatlakozó lekaparásos dolog kicsit aggaszt. Ezeknél a típusoknál sajnos nem lehet csak úgy áthajtani az érintkezőt. Én inkább valami ismert gyártó termékét választanám, igaz azok nem ennyibe kerülnek. Nem hiszem, hogy ezek tudják a 150 Lument. Csodák szerintem nincsenek. Osram-ot és Philips-et nézegettem egy időben de azok is csak 45 lument tudtak. Az izzószálas 10W-os Sofita 100 lumenes. A hideg LED-ekkel nekem az a bajom, hogy ha rájuk nézel, igen, fényesnek tűnnek, aztán mégsem látsz a fényüknél rendesen. Próbáld feltenni a kérdést az Optikai tunning vagy az Utastér topikokban. Hátha valakinek ott van tapasztalata. Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Január27, 2019 Megoszt Elküldve Január27, 2019 (edited) 15 hours ago, toto01 said: Ez a keringetes úgy is megy néhány másodpercet hogy se gyújtas nincs az autón de meg a fejegység sincs bekapcsolva? Szerintem határozottan nem. Én legalábbis ilyet sosem tapasztaltam. Nálam gyújtás nélkül csak a műszerfal világítás kapcsol be ajtónyitáskor. Leállítás után még pár percig a motortérből hallatszik némi zizegés, de aztán nem. És ezt is csak nyitott motorháztetővel hallani. Gondolom valami nagyon csendes garázsban állsz, amiatt tudod meghallani ezt a hangot. Ezt a hangot több órával a leállítás után is hallod? Az utastérből? Milyen időközönként? Zárt ajtóknál is hallatszik? Az autó lezárt állapotában is hallani? Akku lemerülési gondjaid nem voltak soha? Pl. több napi állás után, főleg hidegben, nem indult már az autó. Arra gondolok, hogy ha ez tényleg valami motor, aminek szerintem nem kellene időközönként felélednie, akkor az fogyaszt is. Nem tudom a digitális klímánál hogy van, nekem sima Delphi AC-m van de ott nem a leállítás után, hanem a következő gyújtás ráadáskor állítja alaphelyzetbe a lapátokat. De gyújtás nélkül ezeket nem állítgatja. De ezt simán kipróbálhatod, hogy valamelyik lapát motorját hallod-e, ha ráadott gyújtással kapcsolgatod a szellőztető állásait. Módosítva Január27, 2019 : quad405 Link to comment Megosztás: More sharing options...
rstwingo Elküldve Január28, 2019 Megoszt Elküldve Január28, 2019 Sziasztok Olyan problémám van, hogy be lett aktiválva az okosságok >> pillanyatni fogyasztás, átlagfogyasztás és a többiek ezzel együt jöt a RANGER 0 figyelmeztetést is kérdésem, ezt milyen formán tudnám öszhangba hozni a tankba levő üzemanyag mennyiséggel, mert jelen pillanatban nem sokkal a fél tank után bejelez és nem tünik el, az ujra tankolásig válaszokat előre is köszönöm Toni Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Január28, 2019 Megoszt Elküldve Január28, 2019 4 perce, rstwingo írta: Olyan problémám van, hogy be lett aktiválva az okosságok >> pillanyatni fogyasztás, átlagfogyasztás és a többiek ezzel együt jöt a RANGER 0 figyelmeztetést is kérdésem, ezt milyen formán tudnám öszhangba hozni a tankba levő üzemanyag mennyiséggel, mert jelen pillanatban nem sokkal a fél tank után bejelez és nem tünik el, az ujra tankolásig Nem Ranger, csak Range Ket fajta tank jelado van, meg kell probalni a masikra allitani. Aki az aktivalast csinalta, az ezt is meg tudja tenni, OpCommal vagy Tech2-vel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
KovácsRobi Elküldve Január28, 2019 Megoszt Elküldve Január28, 2019 Sziasztok ! Szeretnék segítséget kérni Astra H ban letilt a gáz és csak Szervíz üzemmodban megy ugye olyankor és Szeretném kérdezni hogy valaki járt már igy?? És hogy mi volt pontosan a probléma ! Megköszönnem segítségetek !! Link to comment Megosztás: More sharing options...
csilla911006 Elküldve Január28, 2019 Megoszt Elküldve Január28, 2019 Sziasztok. Nemrégiben vásárolt 1.4-es H-s astraról lenne szó (2005-ös). Nincs benne indításgátló, eddíg pöccre indult aztán az egyik indításnál se kép se hang. Nem indul, nincs világítás-központi zár semmi. A szervízben azt mondták ilyen hibával még nem találkoztak ennél a típusnál és mivel megpiszkálták a biztosítéktáblát utána "életre kelt "ezért nem keresték tovább a problémát. Előfordulhat esetleg beázás?Az akkut-akkusarut néztük meg a biztosítékokat, elméletben ott nincs probléma. (Áramot kap) Esetleg a többfeladatú vezérlő? Vagy amblokk biztosítéktábla csere megoldaná esetleg? Valaki találkozott már esetleg ilyen problémával? Link to comment Megosztás: More sharing options...
rstwingo Elküldve Január28, 2019 Megoszt Elküldve Január28, 2019 (edited) 2 órája, csaba66 írta: Nem Ranger, csak Range Ket fajta tank jelado van, meg kell probalni a masikra allitani. Aki az aktivalast csinalta, az ezt is meg tudja tenni, OpCommal vagy Tech2-vel. Köszönöm válaszod, én voltam aki aktiválta op-commal megtudnád mondani, mit keressek, mi a neve amit át kell állítani tank jeladó néven köszönöm válaszod Toni Módosítva Január28, 2019 : rstwingo Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Január28, 2019 Megoszt Elküldve Január28, 2019 48 perce, rstwingo írta: Köszönöm válaszod, én voltam aki aktiválta op-commal megtudnád mondani, mit keressek, mi a neve amit át kell állítani tank jeladó néven köszönöm válaszod Toni Sajnos nem tudom fejbol, valoszinuleg az IPC alatt van valahol, fuel level sensor type, vagy hasonlo neven. De kozben eszembe jutott, lehet, hogy masik Code Indexet kell valasztani a BC-hez, mert a tank jelado atallitas lehet, hogy a mutatos muszert is meghulyiti. Szoval kiserletezni kell... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts