Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
On 2018. 12. 24. at 9:28, laczika83 írta:

Sziasztok!

Van egy jelenség amire nem igazán találom a magyarázatot. Olykor-olykor felvillan az olajnyomás, akku és a kézifék jelző lámpa menet közben. De csak egy pillanatra és nem egyszerre, hanem külön külön mindig másik, a hozzá tartozó hangjelzéssel. Annyira pillanatra, hogy nem is mindig látom melyik villan fel, csak a hangjelzésre nézek oda, de addigra elalszik.

Esetleg nincs utólagosan valamilyen CANbus-ra rakott műszered? Az küldhet még olyan üzeneteket, amiket az autó másképp értelmez.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 12. 28. at 23:07, Benö1.4 írta:

Sziasztok.

Tud nekem segíteni valaki abba hogy, nem elekromosan behajlos külső tükröket szeretném lecserélni elekromosan behajlosra ennek a kivezetékelésében kelle szegítség

Kell új kapcsoló, amin rajta van a behajtás gomb is, illetve természetesen olyan tükrök, amiben benne van a behajtó (valahol folding, valahol retract-nak hívják) motor is. A tükör csatlakozója úgy néz ki, hogy

1: vízszintes állítómotor + (fekete-fehér)
2: függőleges állítómotor + (zöld-fehér)
3: Mindkét előző motor - (barna)
4: nem használt
5: Tükör behajtó motor - (fekete-zöld)
6: Tükör behajtó motor + (fekete-barna)
7: nem használt
8: fűtés + (fehér-barna)
9: fűtés - (barna, ez testre megy)

A bal oldal elég egyszerű, mert a kapcsoló is ott van, tehát az ajtó csatlakozóba csak a fűtés+ (fehér-barna) megy, ez az ajtó csatlakozón a 15-ös PIN, ez megy hátra a REC-be (XR4/11-es pont, FR21-es biztosíték, 7.5A). Minden más ajtón belül megy, direktben a csatlakozóra:

tükör 1 -> kapcsoló 30
tükör 2  -> kapcsoló 31
tükör 3 -> kapcsoló 29
A fentiek elvileg megvannak, ha amúgy motoros állítós a tükröd. Amit ki kell építeni:
tükör 5 -> kapcsoló 7
tükör 6 -> kapcsoló 6

A jobb oldal picit bonyolultabb, hiszen át kell menni a jobb, majd a bal ajtó csatlakozón is, de nem vészes. A tükör állításhoz és fűtéshez nekem megvoltak a kábelek előre, természetesen, feltételezem hogy Neked is így van:

tükör 1-> jobb ajtó csati 12 -> bal ajtó csati 12 -> kapcsoló 14 (kék-fekete)
tükör 2 -> jobb ajtó csati 14 -> bal ajtó csati 14 -> kapcsoló 15 (zöld-fekete)
tükör 3 -> jobb ajtó csati 13 -> bal ajtó csati 13 -> kapcsoló 29 (barna)

Amit ki kell építened, az két szál:

tükör 5 -> jobb ajtó csati 25  -> bal ajtó csati 25 -> kapcsoló 22
tükör 6 -> jobb ajtó csati 24 -> bal ajtó csati 24 -> kapcsoló 23

Lényegében ennyi. A kapcsoló csatlakozójában ki kell építeni a 6,7,22 és 23-as PIN-eket, a tükrök kapcsolójában meg az 5-ös és 6-os PIN-eket és a fentiek alapján összekötni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Abban szeretné a segítségeteket kérni, hogy a bal hátsó ajtónyitásnál nem világit a belsőtér világításom, és a műszer falon se jelzi, hogy nyitva van az ajtó.  Hol találom ennek az érzékelőjét, mert nem látok semmi olyan gombot, mint a régi autóknál.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Szobi68 írta:

Abban szeretné a segítségeteket kérni, hogy a bal hátsó ajtónyitásnál nem világit a belsőtér világításom, és a műszer falon se jelzi, hogy nyitva van az ajtó.  Hol találom ennek az érzékelőjét, mert nem látok semmi olyan gombot, mint a régi autóknál.

A mikrokapcsolo a zarszerkezetben van, de elobb a kabeleket nezd meg, azok szoktak megtorni az ajto atvezetesnel.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

11 hours ago, Szobi68 said:

Sziasztok

Abban szeretné a segítségeteket kérni, hogy a bal hátsó ajtónyitásnál nem világit a belsőtér világításom, és a műszer falon se jelzi, hogy nyitva van az ajtó.  Hol találom ennek az érzékelőjét, mert nem látok semmi olyan gombot, mint a régi autóknál.

 

4 hours ago, csaba66 said:

A mikrokapcsolo a zarszerkezetben van, de elobb a kabeleket nezd meg, azok szoktak megtorni az ajto atvezetesnel.

http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/268/hatso_ajto_kabelkoteg_szakadas

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

8 órája, Imre75 írta:

Sziasztok!

Meg tudja légyszí mondani valaki, hogy a GID kijelzőnél (SiemensVDO, 2006-os) milyen színű kábelre megy a +12V és a GND? Előre is köszönöm a leírást.

Imre

A 32 polusu csatlakozon az 1 es 2 a test, 3 es 5 a 12V. A szineket nem tudom, de a piros szokott lenni a 12V es a barna a test.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

5 órája, motorosgabor írta:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék Tőletek!

Szeretnék hőfokmérőt rakni az autóba. Hova érdemes tenni? A felső csövébe a radiátornak (hűtő és motor/termosztát közé)? Én legalábbis oda tenném....

Ha a termosztaton tulra rakod, akkor csak a termosztat nyitasa utan fog valamennyire realis erteket mutatni, de az is a cso homerseklete lesz, nem a blokke. 

Ha mindenkeppen sajat jeladot akarsz, akkor azt a blokk valamelyik viz kozeli reszere erdemes rakni, de helybol van gyari erzekelo is... Ha rakeresel a "titkos menu"-re, ott le van irva, hogy lehet kiiratni a homersekletet.

Link to comment
Megosztás:

Hello. Információra lenne szükségem. Van egy Astra H 1.8 2004es kiadású autóm,GID kijelző van benne. Opcommal aktiváltam rajta a board computert de a pillanatnyi fogyasztást illetve a megtehető utat nem mutatja. Ezt nem is tudja az autó vagy nem jó a Code Index amit rátettem? 

Link to comment
Megosztás:

21 perce, Matisz írta:

Hello. Információra lenne szükségem. Van egy Astra H 1.8 2004es kiadású autóm,GID kijelző van benne. Opcommal aktiváltam rajta a board computert de a pillanatnyi fogyasztást illetve a megtehető utat nem mutatja. Ezt nem is tudja az autó vagy nem jó a Code Index amit rátettem? 

Amennyiben 2 soros GID-ed van,akkor a pillanatnyi fogyasztást nem fogja mutatni.Ellenben a megtehető utat annak is meg kellene jelenítenie.3 soros GID esetén valami hiba lesz.

 

Link to comment
Megosztás:

2 perce, rotel írta:

Amennyiben 2 soros GID-ed van,akkor a pillanatnyi fogyasztást nem fogja mutatni.Ellenben a megtehető utat annak is meg kellene jelenítenie.3 soros GID esetén valami hiba lesz.

Ha 2004-es, akkor ket soros, de attol meg mutat mindent, legfeljebb valtani kell a kepernyok kozott. Nekem alapbol a megteheto utat es a pillanatnyi fogyasztast mutatja.

Link to comment
Megosztás:

23 hours ago, zsolt5566 said:

A sárga villaskulcsos emberke felvilant a műszerfalon egy fél percre az mit jelent. 

Járó motornál menet közben? Először is egy pedálteszttel ki kellene olvasni ha van hibakód. A Használati útmutató szerint a következőket jelentheti: Járó motornál világít Meghibásodott a motorvezérlő elektronika vagy a sebességváltó elektronikája. Az elektronika szükségprogramra kapcsol. Ilyenkor megnőhet az üzemanyag-fogyasztás, és romlik a gépkocsi vezethetősége. Amennyiben a hiba a gépkocsi újraindítása után is fennáll, forduljon szervizhez. A szervizkijelzőn az InSP4 jelzéssel együtt világít Szervizben távolítassa el a vizet a dízelüzemanyag-szűrőből. Bekapcsolt gyújtásnál villog Az indításgátló rendszer meghibásodott. A motort nem lehet beindítani. Kapcsolja ki a gyújtást, majd próbáljon újra indítani. Ha az ellenőrzőlámpa tovább villog, kísérelje meg a motor indítását a pótkulccsal, és vegye fel a kapcsolatot egy szervizzel.

Link to comment
Megosztás:

Valaki tudna nekem segíteni fejegység és kijelző ügyben?

Van pár fogalom amit nem igazán értek.

Mit jelent hogy össze van a fejegység és a kijelző párosítva?

Utólag hogy lehet őket párosítani?

Milyen kódra/kódokra van szükség kijelző vagy fejegység cserénél?

Mit jelet ha kijelentett vagy lejelentett vagy ''log off''-olt a fejegység?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.