csaba66 Elküldve Május30, 2018 Megoszt Elküldve Május30, 2018 27 perce, Astra555 írta: Október 20-án volt csere, a gyári helyett a Total dexos2 olaját kapta az autó, ezt használja a szerviz. Az Insigniában már a műszerfalon kiírja a hátralévő élettartamot. Most 7500 km után 42%-nál jár. Nálam nagyon minimális a hidegindítások mennyisége, hiszen decembertől fűtött garázsban van az autó, előtte meg tényleg csak hetente, kéthetente használtam, mert apósoméknál állt garázsban. Többnyire hosszabb utakra használom, a legrövidebb táv is 15 km szokott lenni. Kíváncsi vagyok, hogy mikorra nullázza le magát. Mondjuk az is kérdés, hogy az autó mit tekint hidegindításnak, mert a garázsban a legnagyobb hidegben is van 10-12 C fok, ráadásul az autó eleje közvetlenül a fali radiátor mögött van. A hideg a motor uzemi homersekletehez kepest ertendo, tehat hiaba van akar nyar is... Azert nyilvan mas a -30 fok, mint a +30, es az elobbiert feltehetoen tobb "buntetopont" jar. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Ozoltan Elküldve Május31, 2018 Megoszt Elküldve Május31, 2018 On 2018. 05. 28. at 10:11, quad405 írta: Nekem a problémaleírás sem teljesen egyértelmű: "100-200 Km után világít". OK de mihez képest? Olajcsere után vagy minden hosszabb útnál? Vagy ezt már tisztáztátok? Most 12000 km futásnál jár az autó olajcsere óta. Amikor először csinálta akkor olajcsere után kb. 8000 - 9000 - et futott. Szerelőmmel megegyeztünk abban, hogy kap most egy olajcserét, aztán meglátjuk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Június1, 2018 Megoszt Elküldve Június1, 2018 On 2018. 05. 31. at 11:59, Ozoltan írta: Most 12000 km futásnál jár az autó olajcsere óta. Amikor először csinálta akkor olajcsere után kb. 8000 - 9000 - et futott. Szerelőmmel megegyeztünk abban, hogy kap most egy olajcserét, aztán meglátjuk. Ha még sokáig szeretnéd használni az autót, ne menj 10 ezer fölé olajcsere intervallumban, a Longlife olajat el kell felejteni, nem létezik ilyen, ahogy LongLife szűrő sem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Június1, 2018 Megoszt Elküldve Június1, 2018 56 perce, Davee írta: Ha még sokáig szeretnéd használni az autót, ne menj 10 ezer fölé olajcsere intervallumban, a Longlife olajat el kell felejteni, nem létezik ilyen, ahogy LongLife szűrő sem. A 345ezer km sokaignak szamit? En itt tartok, csere 30ezrenkent (persze hosszu utakon hasznalva). Sajnos tovabbra sem tudok egyeterteni a 10 ezrenel tovabb nem szabad es az ez meg az nem letezik jellegu kijelentesekkel. Ha mas nem, akkor ott a sok szazezer, akar egymillio kilomtert is futo kamion peldaja, ahol garantaltan nem tizezrenkent cserelnek olajat. Azok a peldak, hogy x vagy y csak 15, vagy 30 ezrenkent cserelt olajat, es lam, szetesett a motorja nem jelentenek semmit, mert van olyan eset, hogy akar 3ezrenkent is indokolt lenne a csere. Tehat minden a hasznalat jellegen mulik... Link to comment Megosztás: More sharing options...
nzsancy7 Elküldve Június1, 2018 Megoszt Elküldve Június1, 2018 (edited) Sziasztok! 2006-os évjáratú, 1.9 tdi H Astrám van, kanyarkövetős xenon lámpával. A jobb első tompított nem világít. Izzó többször cserélve. Majd jobban megnézve, van egy vezeték, ami az izzót köti össze a trafóval, annak a trafóba bemenő csatlakozó vége van elégve, ezért nem ég. Lehet ezt a kábelt cserélni? Neten keresgetve külön nem lehet venni. Tudtok rá valami megoldást? Előre is köszönöm! Módosítva Június1, 2018 : nzsancy7 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Marsinnen Elküldve Június1, 2018 Megoszt Elküldve Június1, 2018 (edited) Sziasztok! Egy olyan problémával voltam kenytelen szembesülni, hogy a drága, szeretett Astra H Gtc 2007 rádiójának/fedélzeti komputerének gombjai nem azt csinálják, amit eddig. Tekerő melletti balra-jobbra nyíl, mindkettő a jobbra gomb szerint állít, az elmentett rádió állomás kiválasztó számok is elállítódtak. Pl: 2es, 6os a 8as rádióra állítja, a 3as gomb meg a CDre rakja át azt hiszem. (Tehát minden gomb érzékel, működik, csak nem azt csinálja, amit kéne). A probléma előtt kimentem vele a rétre, ezért előfordulhat, hogy csak valamilyen csatlakozó szétcsúszott, vagy mi lehet a gondja? (A kormányon lévő gombok rendesen működnek). Előre is köszönöm a segítségeteket! Módosítva Június1, 2018 : Marsinnen Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Június1, 2018 Megoszt Elküldve Június1, 2018 24 perce, Marsinnen írta: Egy olyan problémával voltam kenytelen szembesülni, hogy a drága, szeretett Astra H Gtc 2007 rádiójának/fedélzeti komputerének gombjai nem azt csinálják, amit eddig. Tekerő melletti balra-jobbra nyíl, mindkettő a jobbra gomb szerint állít, az elmentett rádió állomás kiválasztó számok is elállítódtak. Pl: 2es, 6os a 8as rádióra állítja, a 3as gomb meg a CDre rakja át azt hiszem. (Tehát minden gomb érzékel, működik, csak nem azt csinálja, amit kéne). A probléma előtt kimentem vele a rétre, ezért előfordulhat, hogy csak valamilyen csatlakozó szétcsúszott, vagy mi lehet a gondja? (A kormányon lévő gombok rendesen működnek). Huzd ki a radiot par percre, lehet, hogy csak eltevedt a gombokat kezelo szoftver reszlet. Ha ez nem segit, akkor a gombok paneljenel kell keresni hibas forrasztast, kabelt, stb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Marsinnen Elküldve Június1, 2018 Megoszt Elküldve Június1, 2018 (edited) 23 minutes ago, csaba66 said: Huzd ki a radiot par percre, lehet, hogy csak eltevedt a gombokat kezelo szoftver reszlet. Ha ez nem segit, akkor a gombok paneljenel kell keresni hibas forrasztast, kabelt, stb. A rádió kiszereléséhez ahogy láttam szükség van az OPEL autórádió kiszedő villára. Megoldható mashogy is, vagy érdemesebb megvenni azt? Edit: Utánaneztem, és 1e Ft környékén mozog, ezért majd veszek egyet Módosítva Június1, 2018 : Marsinnen Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Június1, 2018 Megoszt Elküldve Június1, 2018 1 órával ezelőtt, Marsinnen írta: A rádió kiszereléséhez ahogy láttam szükség van az OPEL autórádió kiszedő villára. Megoldható mashogy is, vagy érdemesebb megvenni azt? Edit: Utánaneztem, és 1e Ft környékén mozog, ezért majd veszek egyet Negy, megfelelo meretu szog is megteszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Június3, 2018 Megoszt Elküldve Június3, 2018 Sziasztok! Bár J Astra/B Meriva volt amiket elkezdtem nézegetni, de lehet h inkább H-ra váltanék a G-ről. A 105 lóerős és a 116 lóerős motorok közt mi a differencia? Melyik az ami inkább megbízhatóbb? Link to comment Megosztás: More sharing options...
sz.dani25 Elküldve Június3, 2018 Megoszt Elküldve Június3, 2018 Sziasztok! Vettem egy Opel H Astra 1.8-as benzines 140LE-s Caravan Cosmo kombit. Fekete fejegységem sima CD30-as, én szeretnék MP3-as zenéket is lejátszani, így találtam a neten olcsón ugyanolyan színű fejegységet ami CD30 MP3-as feliratú. Lehetséges a cseréje erre, illetve be kell-e taníttatni? Előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolti25 Elküldve Június4, 2018 Megoszt Elküldve Június4, 2018 8 órája, sz.dani25 írta: Sziasztok! Vettem egy Opel H Astra 1.8-as benzines 140LE-s Caravan Cosmo kombit. Fekete fejegységem sima CD30-as, én szeretnék MP3-as zenéket is lejátszani, így találtam a neten olcsón ugyanolyan színű fejegységet ami CD30 MP3-as feliratú. Lehetséges a cseréje erre, illetve be kell-e taníttatni? Előre is köszönöm! Lehetséges, de erről már sokat irtak itt a fórumon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Június4, 2018 Megoszt Elküldve Június4, 2018 9 hours ago, Janó32 said: Bár J Astra/B Meriva volt amiket elkezdtem nézegetni, de lehet h inkább H-ra váltanék a G-ről. A 105 lóerős és a 116 lóerős motorok közt mi a differencia? Melyik az ami inkább megbízhatóbb? Ha ezekről beszélsz, akkor Davee jóvoltából itt egy jó kis leírás: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/230/z16xep_vs_z16xer Hacsak nem nagyon rozsdás vagy nincs valami gyógyíthatatlan baja, én nem cserélném le a G-t, ha a motorja megbízhatóan működik. Nem ismerem ugyan a motorod típushibáit, de a fent említetteknek van bőven. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Június4, 2018 Megoszt Elküldve Június4, 2018 1 óra, quad405 írta: Ha ezekről beszélsz, akkor Davee jóvoltából itt egy jó kis leírás: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/230/z16xep_vs_z16xer Hacsak nem nagyon rozsdás vagy nincs valami gyógyíthatatlan baja, én nem cserélném le a G-t, ha a motorja megbízhatóan működik. Nem ismerem ugyan a motorod típushibáit, de a fent említetteknek van bőven. Köszönöm! Eléggé lelombozódtam... Reméltem hogy mindenben egyértelmű előrelépés lenne a G-hez mérten. Nincs vele különösebb gondom csak már korosodik, mondjuk az olajat csipegeti elég jól (Mobil 3000 XE 5w30-ból 4-5dl/1000km) és mostanában mintha jobban melegedne (mindig kapcsolja a motorhűtést) de talán hirtelen ennyi... Link to comment Megosztás: More sharing options...
gerigeree Elküldve Június6, 2018 Megoszt Elküldve Június6, 2018 Sziasztok ! Tanácsotokat szeretném kérni , hogy egyáltalán merre induljak (autovillamosságis már 3 elhajtott mondván gyári a riasztó) , hogy a kocsi riasztója magától megszólal ! Teljesen random helyeken és módon. H astra. Nálam okosabbak mondták , hogy lehet a nyár végett bogarak maradnak bent de a belső érzékelő kikapcsolása után is csinálta szintén random módon ! Egyetlen egy halvány összefüggést találtam két megszólalás helyszíne között mégpedig azt , hogy ahol álltam egy hangyányit lejtette balra. És arra gondoltam , hogy nem e valami emelésérzékelő (lehet , hogy nagy hülyeség amit írtam) romlott el. Most talán el tudom vinni valakihez de mindenképpen szerettelek volna Titeket is erről megkérdezni ! Válaszotokat , segítségeteket előre is köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Június6, 2018 Megoszt Elküldve Június6, 2018 14 perce, gerigeree írta: Tanácsotokat szeretném kérni , hogy egyáltalán merre induljak (autovillamosságis már 3 elhajtott mondván gyári a riasztó) , hogy a kocsi riasztója magától megszólal ! Teljesen random helyeken és módon. H astra. Nálam okosabbak mondták , hogy lehet a nyár végett bogarak maradnak bent de a belső érzékelő kikapcsolása után is csinálta szintén random módon ! Egyetlen egy halvány összefüggést találtam két megszólalás helyszíne között mégpedig azt , hogy ahol álltam egy hangyányit lejtette balra. És arra gondoltam , hogy nem e valami emelésérzékelő (lehet , hogy nagy hülyeség amit írtam) romlott el. Most talán el tudom vinni valakihez de mindenképpen szerettelek volna Titeket is erről megkérdezni ! Egy hangyanyi lejtes nem lehet ok, ha egyaltalan van ilyen erzekelo (es ha van, akkor sem poziciora, hanem mozgasra erzekeny). Alapvetoen ket eset van: vagy valamelyik erzekelo (beleertve a kabeleit is) hulyul meg, vagy a kozponti egyseg. Talan Tech2 vagy Opcom jelzi a hibat, esetleg ki tudja olvasni, mi volt az utolso riasztas oka, ugyhogy inkabb ilyennel is rendelkezo emberhez, esetleg markaszervizbe erdemes vinni. Egy altalanos szerelonek nyilvan tul sok ido vegigbogaraszni egy ismeretlen rendszert, amihez aztan alkatresze sem lesz, hacsak nem egy kabeldarabot kell cserelni, szoval ertheto, hogy nem kapkodnak a munka utan. Szamomra az is kerdeses, mennyi haszna van egy ilyen riasztonak. Lehet persze olyan amator probalkozo, akit mar a megszolalasa is elriaszt, de ha valaki komolyan akar valamit, azt biztos nem fogja gatolni semmiben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gerigeree Elküldve Június6, 2018 Megoszt Elküldve Június6, 2018 (edited) 10 perce, csaba66 írta: Egy hangyanyi lejtes nem lehet ok, ha egyaltalan van ilyen erzekelo (es ha van, akkor sem poziciora, hanem mozgasra erzekeny). Alapvetoen ket eset van: vagy valamelyik erzekelo (beleertve a kabeleit is) hulyul meg, vagy a kozponti egyseg. Talan Tech2 vagy Opcom jelzi a hibat, esetleg ki tudja olvasni, mi volt az utolso riasztas oka, ugyhogy inkabb ilyennel is rendelkezo emberhez, esetleg markaszervizbe erdemes vinni. Egy altalanos szerelonek nyilvan tul sok ido vegigbogaraszni egy ismeretlen rendszert, amihez aztan alkatresze sem lesz, hacsak nem egy kabeldarabot kell cserelni, szoval ertheto, hogy nem kapkodnak a munka utan. Szamomra az is kerdeses, mennyi haszna van egy ilyen riasztonak. Lehet persze olyan amator probalkozo, akit mar a megszolalasa is elriaszt, de ha valaki komolyan akar valamit, azt biztos nem fogja gatolni semmiben. Na erre nem is gondoltam , hogy a ki lehet olvasni. Nagyon szépen köszönöm. Módosítva Június6, 2018 : gerigeree Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolti25 Elküldve Június6, 2018 Megoszt Elküldve Június6, 2018 3 órája, gerigeree írta: Na erre nem is gondoltam , hogy a ki lehet olvasni. Nagyon szépen köszönöm. Simán lehet akár az ajtó átvezető kábel törései miatt is. Ahogy hül az autó vagy épp melegszik a napon. Emelésre van érzékelő, én egy gumisnál kipróbáltam. Az is igaz, hogy nagyon meg kellett emelni mire riasztott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imre75 Elküldve Június8, 2018 Megoszt Elküldve Június8, 2018 Sziasztok, ha már riasztók. Milyen nem gyárit ajánlanátok. Ez pl. megfelelne? https://www.autoriasztoshop.hu/webshop/can-bus-rendszer-riasztok/35-phobos-ds-500u-can.html Értem, hogy "attól függ, mit akarok", erre a kérdésem, hogy ki mit használ? Canbusos riasztó, váltózár, egyedi megoldások? Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve Június8, 2018 Megoszt Elküldve Június8, 2018 11 perce, Imre75 írta: Sziasztok, ha már riasztók. Milyen nem gyárit ajánlanátok. Ez pl. megfelelne? https://www.autoriasztoshop.hu/webshop/can-bus-rendszer-riasztok/35-phobos-ds-500u-can.html Értem, hogy "attól függ, mit akarok", erre a kérdésem, hogy ki mit használ? Canbusos riasztó, váltózár, egyedi megoldások? Köszönöm https://www.autoriasztoshop.hu/webshop/inditasgatlok/40-skybrake-inditasgatlo-es-rablasgatlo.html Igaz, nem riasztó, de én ezt használtam (meg egy rejtett kapcsolót az üzemanyagszivattyú áramkörében), ezzel is adtam el az autót, 6 éven át tökéletesen működött. Csendes, teszi a dolgát. A riasztóra már nem nagyon figyelnek fel. Ha van cascod, arra is figyelj, hogy a biztosító is elfogadja a azt, vagyis érdemes MABISZ által javasoltat venni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
MésziPeti Elküldve Június9, 2018 Megoszt Elküldve Június9, 2018 Sziasztok. Ismét segítséget kérnék, előre is köszönöm. Adott Astra H, klíma működés közben a ventiláros erős fordulattal be-ki kapcsolgat. Azt már sikerült kideríteni, hogy a venti előtét ellenállását kell cserélni, de azt hol találom? Nem szeretnék ezért szerelőhöz menni, annyi műszaki érzékem van Várom, és köszönöm a választ. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Június9, 2018 Megoszt Elküldve Június9, 2018 26 perce, MésziPeti írta: Adott Astra H, klíma működés közben a ventiláros erős fordulattal be-ki kapcsolgat. Azt már sikerült kideríteni, hogy a venti előtét ellenállását kell cserélni, de azt hol találom? Meg csak rajzon lattam, de a kesztyutarto mogott, a ventilatoros egysegtol balra, fent mutatja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hellos Elküldve Június10, 2018 Megoszt Elküldve Június10, 2018 Sziasztok! Az alany egy 2009 évjáratú 1.6 benzin 115LE XER16 Essentia felszereltségű H. Gyárilag nincs benne ESP, se tempomat. Milyen megoldással lehetne egyiket, másikat a tudástárhoz adni? Esetleg, van-e köztünk olyan aki vállal is eféle mókát. Mi a reális ára egy-egy ilyen műveletnek? Köszi előre is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Június10, 2018 Megoszt Elküldve Június10, 2018 2 hours ago, hellos said: 2009 évjáratú 1.6 benzin 115LE XER16 .... Gyárilag nincs benne ESP, se tempomat. Milyen megoldással lehetne egyiket, másikat a tudástárhoz adni? Esetleg, van-e köztünk olyan aki vállal is eféle mókát. Mi a reális ára egy-egy ilyen műveletnek? Úgy tudom, hogy az ESP-t tudnia kell az ABS kockának. Szó volt róla itt a fórumon, hogy melyik, mit tud. Keress rá, hátha megtalálod. Tempomatról itt találsz egy jó leírást: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/248/tempomat_utolag__hogyan_/oldal/1 Én még youtube-ról is inspirálódtam a biztonság kedvéért. Nekem szerencsére gyárilag bent volt a kuplungkapcsoló így csak bajuszkapcsolót kellett vennem (20-25.000 Ft közt van az ára) és 3 helyen be kellett állítanom Opcommal. Kb. ennyi a költsége. Pár perces művelet az egész. Ha először csinálod akkor sem több negyed óránál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imre75 Elküldve Június11, 2018 Megoszt Elküldve Június11, 2018 21 órája, hellos írta: Sziasztok! Az alany egy 2009 évjáratú 1.6 benzin 115LE XER16 Essentia felszereltségű H. Gyárilag nincs benne ESP, se tempomat. Szia! A megfelelő ABS kocka mellett kell egy perdület-érzékelő, ami a kardánboxban van a kézifék körül. Nem vagyok 100%-ig biztos, de az IPC (óracsoport) is kell tudja elvileg, legalább annyira, hogy az ESP led benne kell legyen (de ez lehet, hogy nem fontos, csak ezzel lesz komplett, hogy ott van a "csúszkálós autó" ikon). Sajnos a "retrofit Astra H ESP" nem hoz gyors találatot a neten. Az, hogy milyen kódjelű ABS kocka tudja az ESP-t, azt az opelmuhely.com-on el tudod olvasni (regisztrálni kell, de hidd el, megéri!): http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/261/abs_kocka_variaciok Nekem pl. BL kódú ABS kockám van, ez az utánfutó becsuklás-gátlót és az ESP-t tudja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts