Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Kettő dologban kérnék segítséget. Astra H 1.8 kombi autómon 100- 200 km után az olajnyomás jelző lámpa narancssárgán világít. A szerelőm átnézte a kocsit de nem talált semmit. A teknőben a jeladó ki lett cserélve mert az nézett ki úgy, hogy a problémát okozhatja. Csere megtörtént de ez a jelzés továbbra is megjelenik. Egy ismerősöm a Zafirájával ugyanezzel küszködik. Problémát nem érzékelek a jelzés megjelenése után sem. Az olajszint is megfelelő. Tud valaki ezzel kapcsolatban segítségemre lenni?

A másik dolog a kocsi kürtje. Vicces de álló helyzetben működik a kürt, menet közben meg nem. Kérdeztem villamosságis szakembert de még ők sem találkoztak ilyennel. 

A válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Ozoltan írta:

Sziasztok!

Kettő dologban kérnék segítséget. Astra H 1.8 kombi autómon 100- 200 km után az olajnyomás jelző lámpa narancssárgán világít. A szerelőm átnézte a kocsit de nem talált semmit. A teknőben a jeladó ki lett cserélve mert az nézett ki úgy, hogy a problémát okozhatja. Csere megtörtént de ez a jelzés továbbra is megjelenik. Egy ismerősöm a Zafirájával ugyanezzel küszködik. Problémát nem érzékelek a jelzés megjelenése után sem. Az olajszint is megfelelő. Tud valaki ezzel kapcsolatban segítségemre lenni?

A másik dolog a kocsi kürtje. Vicces de álló helyzetben működik a kürt, menet közben meg nem. Kérdeztem villamosságis szakembert de még ők sem találkoztak ilyennel. 

A válaszokat előre is köszönöm.

Milyen olajat használsz, milyen gyakran cseréled? Az olajnyomás lámpa azt is jelezheti, hogy az olaj minőségével van probléma. A kürttel kapcsolatban nézd meg, hogy álló autónál bekapcsolt és kikapcsolt lámpánál megy-e. Általában a lámpa állapotától függően jön elő ez a probléma. Gondolom, menet közben felkapcsolod a lámpát, ezért tűnhet úgy, hogy menet közben nem megy. Ha sikerül reprodukálni, akkor jó eséllyel CIM modul hiba.

Imre

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

21 órája, Ozoltan írta:

Sziasztok!

Kettő dologban kérnék segítséget. Astra H 1.8 kombi autómon 100- 200 km után az olajnyomás jelző lámpa narancssárgán világít. A szerelőm átnézte a kocsit de nem talált semmit. A teknőben a jeladó ki lett cserélve mert az nézett ki úgy, hogy a problémát okozhatja. Csere megtörtént de ez a jelzés továbbra is megjelenik. Egy ismerősöm a Zafirájával ugyanezzel küszködik. Problémát nem érzékelek a jelzés megjelenése után sem. Az olajszint is megfelelő. Tud valaki ezzel kapcsolatban segítségemre lenni?

A másik dolog a kocsi kürtje. Vicces de álló helyzetben működik a kürt, menet közben meg nem. Kérdeztem villamosságis szakembert de még ők sem találkoztak ilyennel. 

A válaszokat előre is köszönöm.

Az olajnyomás lámpa pirosan világít. A szintjelző, meg citromsárgán. Most akkor melyikről van szó? Az olajteknőben nem a szintjelző van? Az olajnyomás jeladó el szokott fáradni, szivárogni is szokott ott az olaj kezdetnek. Egyik ismerősömnek az 1.4-es D Corsán menet közben ömlött ki az olaj a jeladónál.

A másik valószínű, hogy CIM probléma lesz. A kormány mögötti modul forrasztásai szoktak elfáradni. Újra kell forrasztani, és valószínűleg egy ideig bírni fogja. Más jelenséget nem produkál? Mondjuk duda megnyomására hangosodik a rádió?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gyári riasztó beszerelésén gondolkodom, de nincs kábelköteg behúzva. Van valakinek rajza az ATWS bekötésről, esetleg csinált már ilyet? Az megvan, hogy az ablaktörlő alá kell tenni az egységet, de nem tudom, pontosan hová? Vagy tegyem a motortérbe inkább, ne kinlódjak? Az ultrahang szenzorok 4 kábeléből melyik micsoda? Gondolom, GND, VCC, Trigger és Echo?

Köszönöm!

Imre

Módosítva : Imre75
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Az alábbi hiba megoldásában kérném a segítségeteket. Mielőtt tovább lépnék kérem a véleményeteket, hogy bárki találkozott e hasonló jelenséggel mielőtt beleugranék egy néhány százezres szerelő karjaiba.

Adott egy 2006 évjáratú 1.6 benzin/LPG H astra, kezdetben hírtelen gázadásra megtorpan majd lassan de reagál és az üzemanyag fogyasztás is érezhetően magasabb. De jelzem a műszerfalon a check lámpa jelezte hogy valami van, gépre dugva hozta is a lamdbaszondát, illetve, hogy kulcs probléma van.

Alig néhány napja egyre nehezebben de beindúlt, majd egyszer csak indulás után menet közben erőtlen, mintha gyújtás kimaradás lenne és váratlanul gázadásra leáll. 

Leállás után indítózás hosszan ha el is kapta döcögösen alig érte el az alapjáratot és még ha gázt is adtam neki azonnal leállt. 

Ezt követően szonda csere, a szerelő biztatott hogy ha mázlim van a csere megoldja a problémát.

Nem oldotta, szomorú lettem, viszont a kulcs hibát továbbra is hozta, egy ehhez állítólag értő értő szakival telefonon egyeztetettem és az Ő elmondása szerint indításgátló hibánál a check lámpa villog és nem világít, hát nálam folyamatosan világít és a gép továbbra is hozza a kulcs hibát.

Válaszokat, észrevételeket, kritikát, esetleges megoldási alternatívákat előre is köszönöm! 

 

M.Laci

Link to comment
Megosztás:

45 minutes ago, TripLoad said:

Adott egy 2006 évjáratú 1.6 benzin/LPG H astra, kezdetben hírtelen gázadásra megtorpan majd lassan de reagál és az üzemanyag fogyasztás is érezhetően magasabb. De jelzem a műszerfalon a check lámpa jelezte hogy valami van, gépre dugva hozta is a lamdbaszondát, illetve, hogy kulcs probléma van.

Alig néhány napja egyre nehezebben de beindúlt, majd egyszer csak indulás után menet közben erőtlen, mintha gyújtás kimaradás lenne és váratlanul gázadásra leáll. 

Leállás után indítózás hosszan ha el is kapta döcögösen alig érte el az alapjáratot és még ha gázt is adtam neki azonnal leállt. 

Ezt követően szonda csere, a szerelő biztatott hogy ha mázlim van a csere megoldja a problémát.

Nem oldotta, szomorú lettem, viszont a kulcs hibát továbbra is hozta, egy ehhez állítólag értő értő szakival telefonon egyeztetettem és az Ő elmondása szerint indításgátló hibánál a check lámpa villog és nem világít, hát nálam folyamatosan világít és a gép továbbra is hozza a kulcs hibát.

Szerintem itt több, különböző hiba van. Hibakódokat tudsz esetleg mondani? A kulcshiba nem hiszem, hogy összefügg a motor hibájával. A lambdaszonda hiba  el is tűnt a cserével. Igaz? Valószínűleg az új szondával majd a fogyasztás is normalizálódik. A gázadásra megtorpanást benzinnel és LPG-vel is csinálja?

Igaz, nem Asrtánál, de nekem is volt ilyen gázadásra megtorpanás, erőtlenné válás és leállás hibám, de benzinnel. Az oka az volt, hogy a motor nem kapott megfelelő mennyiségű üzemanyagot. Nekem alapjáraton még többé kevésbé normálisan ment, aztán gázadásra leállt. Szerencsére nem az üzemanyagszivattyú adta meg magát, csak egy buta testelési hiba miatt nem kapott megfelelő feszültséget. Szóval én az üzemanyag szivattyú környékén néznék szét először. Bár ha gázzal is csinálja akkor máshol van a hiba. Ha jól tudom, a gázos rendszer beavatkozik az injektorok működésébe. így akár azzal is lehet gond.

Módosítva : quad405
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, quad405 írta:

Szerintem itt több, különböző hiba van. Hibakódokat tudsz esetleg mondani? A kulcshiba nem hiszem, hogy összefügg a motor hibájával. A lambdaszonda hiba  el is tűnt a cserével. Igaz? Valószínűleg az új szondával majd a fogyasztás is normalizálódik. A gázadásra megtorpanást benzinnel és LPG-vel is csinálja?

Igaz, nem Asrtánál, de nekem is volt ilyen gázadásra megtorpanás, erőtlenné válás és leállás hibám, de benzinnel. Az oka az volt, hogy a motor nem kapott megfelelő mennyiségű üzemanyagot. Nekem alapjáraton még többé kevésbé normálisan ment, aztán gázadásra leállt. Szerencsére nem az üzemanyagszivattyú adta meg magát, csak egy buta testelési hiba miatt nem kapott megfelelő feszültséget. Szóval én az üzemanyag szivattyú környékén néznék szét először. Bár ha gázzal is csinálja akkor máshol van a hiba. Ha jól tudom, a gázos rendszer beavatkozik az injektorok működésébe. így akár azzal is lehet gond.

A kódot megnézem, igen a szonda hiba az megszünt és törlés után el is tűnt. A megtorpanás benzinnel történik a gáz részét csak nagyon ritkán használom vagy is inkább nem használom. 

Így nem is tudom ellenőrizni mivel indításnál benzinnel indít majd gázra vált át, de mivel be sem tudom indítani így nem tudom tesztelni azt sem. Igazság szerint az LPG rendszert egy benti kapcsolóval ki lehet kapcsolni hogy csak benzinnel működjön. 

Mondjuk a szivattyúnál csak hang alapján mondták hogy működik illetve az injektoroknál nézték valahol hogy odáig eljut a benzin, egy golyóscsap jellegű vmit megnyomtak és spriccelt belőlle az üzemanyag, tehát nyomás is volt benne. Az viszont kérdés hogy megfelelő mértékű volt e. 

Minden esetre köszönöm az értékes észrevételt és ha vkinek van még ötlete szívesen veszem. 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 05. 21. at 11:29, Astra555 írta:

Az olajnyomás lámpa pirosan világít. A szintjelző, meg citromsárgán. Most akkor melyikről van szó? Az olajteknőben nem a szintjelző van? Az olajnyomás jeladó el szokott fáradni, szivárogni is szokott ott az olaj kezdetnek. Egyik ismerősömnek az 1.4-es D Corsán menet közben ömlött ki az olaj a jeladónál.

A másik valószínű, hogy CIM probléma lesz. A kormány mögötti modul forrasztásai szoktak elfáradni. Újra kell forrasztani, és valószínűleg egy ideig bírni fogja. Más jelenséget nem produkál? Mondjuk duda megnyomására hangosodik a rádió?

Szintjelző ( kancsó narancssárga  :) ) Ezért lett a jeladó is kicserélve a teknőben. Olajfolyás az nincs.  Castrol Edge van benne azt mondta a szerelőm. Esetleg az lehet, hogy felhígul az olaj egy idő után és azt jelzi?  Olajcserét én szeretek tízezrenként megejteni, bár most tizenkétezret futott az autó. 

 

A duda tesztet kipróbáltam és felkapcsolt világításnál nem működik  a kürt. Még annyit produkál, hogy a kormányon lévő hangosító gomb nem mindig működik hangosításnál. 

Köszönöm a segítségeket.   

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Ozoltan írta:

Szintjelző ( kancsó narancssárga  :) ) Ezért lett a jeladó is kicserélve a teknőben. Olajfolyás az nincs.  Castrol Edge van benne azt mondta a szerelőm. Esetleg az lehet, hogy felhígul az olaj egy idő után és azt jelzi?  Olajcserét én szeretek tízezrenként megejteni, bár most tizenkétezret futott az autó. 

 

A duda tesztet kipróbáltam és felkapcsolt világításnál nem működik  a kürt. Még annyit produkál, hogy a kormányon lévő hangosító gomb nem mindig működik hangosításnál. 

Köszönöm a segítségeket.   

A szintjelző nálam mindig akkor jelzett, ha az olajjal már elértem a kb. 10-12 ezres futásteljesítményt. Én a gyári olajat használtam és 10-15 ezer között cseréltem. Azt hozzáteszem, hogy a szinttel soha semmi bajom nem volt. Amikor elsőre produkálta, kapott egy kis rátöltést a biztonság kedvéért, de nem volt a minimum közelében sem. Másnap kb. 500 km után ismét bejelzett. Tiszta ideg lettem, hogy megint világít, arra gondoltam, hogy valahol folyik az olaj, de semmi, szint ugyanaz mint előző nap. Enni sem ette, főleg, hogy akkor volt benne vagy 70 ekm. Szóval, ha neked is csak ilyen táv után jelez, lehet, hogy az olajcserét akarja jelezni, bár erre semmi konkrétumot nem találtam még. Egyébként az autó tudja kalkulálni az olaj állapotát, így nem tartom kizártnak, hogy így jelezze.

A CIM-edre meg ezek szerint ráfér majd egy kis javítás.

Link to comment
Megosztás:

18 perce, Astra555 írta:

A szintjelző nálam mindig akkor jelzett, ha az olajjal már elértem a kb. 10-12 ezres futásteljesítményt. Én a gyári olajat használtam és 10-15 ezer között cseréltem. Azt hozzáteszem, hogy a szinttel soha semmi bajom nem volt. Amikor elsőre produkálta, kapott egy kis rátöltést a biztonság kedvéért, de nem volt a minimum közelében sem. Másnap kb. 500 km után ismét bejelzett. Tiszta ideg lettem, hogy megint világít, arra gondoltam, hogy valahol folyik az olaj, de semmi, szint ugyanaz mint előző nap. Enni sem ette, főleg, hogy akkor volt benne vagy 70 ekm. Szóval, ha neked is csak ilyen táv után jelez, lehet, hogy az olajcserét akarja jelezni, bár erre semmi konkrétumot nem találtam még. Egyébként az autó tudja kalkulálni az olaj állapotát, így nem tartom kizártnak, hogy így jelezze.

Amelyik szamolgat, az nem igy jelzi a cseret...

Volt mar errol egyebkent szo, es jobb hijan arra jutottunk, hogy az elhasznalodo olajnak az a parametere, amit a szintjelzo mer (minden bizonnyal a vezetokepessege) ugy valtozik, hogy at tudja lepni a riasztasi kuszobot, hiaba van eleg olaj.

Link to comment
Megosztás:

15 órája, csaba66 írta:

Amelyik szamolgat, az nem igy jelzi a cseret...

Volt mar errol egyebkent szo, es jobb hijan arra jutottunk, hogy az elhasznalodo olajnak az a parametere, amit a szintjelzo mer (minden bizonnyal a vezetokepessege) ugy valtozik, hogy at tudja lepni a riasztasi kuszobot, hiaba van eleg olaj.

Hanem hogyan? Az Insignia pl. simán azt az adatot írja ki a műszerfalra, ami a motorvezérlőben van. Nem tartom lehetetlennek, hogy egy bizonyos % elérése után jelezzen ilyen módon.

Magyarán akkor valamilyen szinten csak lehet köze az olajcseréhez, meg az elhasználódó olajhoz.

Link to comment
Megosztás:

16 hours ago, csaba66 said:

Amelyik szamolgat, az nem igy jelzi a cseret...

Volt mar errol egyebkent szo, es jobb hijan arra jutottunk, hogy az elhasznalodo olajnak az a parametere, amit a szintjelzo mer (minden bizonnyal a vezetokepessege) ugy valtozik, hogy at tudja lepni a riasztasi kuszobot, hiaba van eleg olaj.

 

43 minutes ago, Astra555 said:

Hanem hogyan? Az Insignia pl. simán azt az adatot írja ki a műszerfalra, ami a motorvezérlőben van. Nem tartom lehetetlennek, hogy egy bizonyos % elérése után jelezzen ilyen módon.

Magyarán akkor valamilyen szinten csak lehet köze az olajcseréhez, meg az elhasználódó olajhoz.

Nekem a problémaleírás sem teljesen egyértelmű: "100-200 Km után világít". OK de mihez képest? Olajcsere után vagy minden hosszabb útnál? Vagy ezt már tisztáztátok?

Link to comment
Megosztás:

44 perce, Astra555 írta:

Hanem hogyan? Az Insignia pl. simán azt az adatot írja ki a műszerfalra, ami a motorvezérlőben van. Nem tartom lehetetlennek, hogy egy bizonyos % elérése után jelezzen ilyen módon.

Magyarán akkor valamilyen szinten csak lehet köze az olajcseréhez, meg az elhasználódó olajhoz.

Ahogy a tobbi is: Insp felirat a gyujtas raadasa utan. Lehet, hogy itt meg nem sokan lattak ilyet, mert sem az egy evet, sem a 30ezret nem vartak ki :)

Amelyik szamol is, ott annyi a kulonbseg, hogy nem okvetlenul egy ev vagy 30ezer utan fog jelezni.

Igen, valamilyen szinten van koze, de azert akarhogy nezzuk, ez inkabb hiba, mert megteveszto alacsony szintet jelezni, amikor ilyesmirol szo sincs.

Link to comment
Megosztás:

On 5/27/2018 at 9:58 AM, TripLoad said:

A kódot megnézem, igen a szonda hiba az megszünt és törlés után el is tűnt. A megtorpanás benzinnel történik a gáz részét csak nagyon ritkán használom vagy is inkább nem használom. 

Így nem is tudom ellenőrizni mivel indításnál benzinnel indít majd gázra vált át, de mivel be sem tudom indítani így nem tudom tesztelni azt sem. Igazság szerint az LPG rendszert egy benti kapcsolóval ki lehet kapcsolni hogy csak benzinnel működjön. 

Mondjuk a szivattyúnál csak hang alapján mondták hogy működik illetve az injektoroknál nézték valahol hogy odáig eljut a benzin, egy golyóscsap jellegű vmit megnyomtak és spriccelt belőlle az üzemanyag, tehát nyomás is volt benne. Az viszont kérdés hogy megfelelő mértékű volt e. 

A szivattyúnak nálam is volt hangja, csak ereje nem. Egyáltalán nem indul már be? írtad, hogy nagy nehezen sikerült a múltkor beindítani. Szóval, ha sikerülne beindítani és nem fullad le alapjáraton, próbáld kivárni amíg bemelegszik annyira, hogy átkapcsoljon gázra. Ha gázzal jól müxik és azzal nincs megtorpanás akkor egyértelműen a benzinellátásban van a  hiba szerintem.

Módosítva : quad405
Link to comment
Megosztás:

22 órája, Ozoltan írta:

Szintjelző ( kancsó narancssárga  :) ) Ezért lett a jeladó is kicserélve a teknőben. Olajfolyás az nincs.  Castrol Edge van benne azt mondta a szerelőm. Esetleg az lehet, hogy felhígul az olaj egy idő után és azt jelzi?  Olajcserét én szeretek tízezrenként megejteni, bár most tizenkétezret futott az autó. 

 

A duda tesztet kipróbáltam és felkapcsolt világításnál nem működik  a kürt. Még annyit produkál, hogy a kormányon lévő hangosító gomb nem mindig működik hangosításnál. 

Köszönöm a segítségeket.   

Nekem is ugyanez volt a problémám, de kizárólag akkor amikor GM gyári olajat tettem bele. Idegesített a dolog, kb. 1000 km után le is cseréltem Mobil olajra, onnantól megszűnt a probléma. Olcsó olajnak híg a leve :)

Link to comment
Megosztás:

44 perce, MésziPeti írta:

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem:

Tegnap óta a hátsó ablaktörlőm nem működik...(Astra H, kombi) hallom h kattog a relé hátul, de nem moccan a kar. Létezik, h beázott volna a nagy esőzések miatt?

Valami ötlet vagy valakinek volt már hasonló?

Hali! Én ellenőrizném a csomagtartó ajtajába menő kábelköteget. Tipikus hiba, hogy az ajtó nyitása/zárása miatt egy idő után elfárad és elszakad néhány vezeték. Ha ez a hiba akkor csak kell bele egy toldás és összeforrasztani.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

7 órája, csaba66 írta:

Ahogy a tobbi is: Insp felirat a gyujtas raadasa utan. Lehet, hogy itt meg nem sokan lattak ilyet, mert sem az egy evet, sem a 30ezret nem vartak ki :)

Amelyik szamol is, ott annyi a kulonbseg, hogy nem okvetlenul egy ev vagy 30ezer utan fog jelezni.

Igen, valamilyen szinten van koze, de azert akarhogy nezzuk, ez inkabb hiba, mert megteveszto alacsony szintet jelezni, amikor ilyesmirol szo sincs.

A logikát ebben nem értem. Ha az autó képes az olaj minőségének romlását felismerni, akkor valójában az insp kijelzésű futhat még hónapokat/kilométereket a "rossz" olajjal. Szerintem mindegyik motorvezérlőben benne van az olaj élettartamára vonatkozó információ, legalábbis eddig amelyikre op-comot tettem, mindegyik tudta.

Megtévesztő valóban, és aki nem tapasztalta nem is tudja mire vélni. Kérdés, hogy ez szándékosan, vagy véletlenül került a rendszerbe.

Link to comment
Megosztás:

58 perce, Astra555 írta:

A logikát ebben nem értem. Ha az autó képes az olaj minőségének romlását felismerni, akkor valójában az insp kijelzésű futhat még hónapokat/kilométereket a "rossz" olajjal. Szerintem mindegyik motorvezérlőben benne van az olaj élettartamára vonatkozó információ, legalábbis eddig amelyikre op-comot tettem, mindegyik tudta.

Megtévesztő valóban, és aki nem tapasztalta nem is tudja mire vélni. Kérdés, hogy ez szándékosan, vagy véletlenül került a rendszerbe.

Valojaban nem felismeri (azaz nem az olaj parameterit meri), hanem a megtett ut, a motor fordulatszama, nyomateka, az inditasok szama, a hutoviz es az olaj homerseklete alapjan szamolja az elvi oregedest.

A Tech2 valoban ir ertekeket, de en probaltam igy kovetni a romlast, es hulyeseg jott ki, tehat ezek az adatok nem tunnek valosnak.

Ez persze nem azt jelenti, hogy problema lenne megkapni oket, de a pletykak szerint azert hagytak abba ezt a jatekot, mert a ritkabb olajcsere nagy forgalomkiesest okozott a szervizeknek.


Valoszinuleg tobbnyire nem rossz az olaj mar a jelzes elott is, hanem eppen hogy az insp hamarabb jelenik meg a kelletenel. Az egy ev vagy 30e km csak akkor lehet tulzas, ha napi sok hideginditas van, de ez is le van fedve a "fokozott igenybevetel" vagy valami hasonlo fedonevu, surubb olajcseret eloiro kategoriaval.

Ironikus modon a tenyleges "minosegmerest" a szintjelzo vegzi, persze fogalmunk sincs, hogy ez az ertek hogy fugg ossze az olaj allapotaval. Szoftverbol egyebkent siman javithato lenne, de gondolom, eleinte nem fordult elo ez a teves riasztas, azert nem foglalkoztak vele. Az ujabb olajokban lehet valami adalek, ami miatt elojohet, bar megjegyzem, en meg 30ezerig hasznalt gyari olajjal sem lattam ilyet (Z17DTH). De lehet elteres a kulonfele motorok szintjelzoi kozott is, a konkret autotol is fugghet, azaz hogy mennyi benzin vagy gazolaj kerul az olajba, stb. stb.


 

Link to comment
Megosztás:

23 órája, csaba66 írta:

Valojaban nem felismeri (azaz nem az olaj parameterit meri), hanem a megtett ut, a motor fordulatszama, nyomateka, az inditasok szama, a hutoviz es az olaj homerseklete alapjan szamolja az elvi oregedest.

A Tech2 valoban ir ertekeket, de en probaltam igy kovetni a romlast, es hulyeseg jott ki, tehat ezek az adatok nem tunnek valosnak.

Ez persze nem azt jelenti, hogy problema lenne megkapni oket, de a pletykak szerint azert hagytak abba ezt a jatekot, mert a ritkabb olajcsere nagy forgalomkiesest okozott a szervizeknek.


Valoszinuleg tobbnyire nem rossz az olaj mar a jelzes elott is, hanem eppen hogy az insp hamarabb jelenik meg a kelletenel. Az egy ev vagy 30e km csak akkor lehet tulzas, ha napi sok hideginditas van, de ez is le van fedve a "fokozott igenybevetel" vagy valami hasonlo fedonevu, surubb olajcseret eloiro kategoriaval.

Ironikus modon a tenyleges "minosegmerest" a szintjelzo vegzi, persze fogalmunk sincs, hogy ez az ertek hogy fugg ossze az olaj allapotaval. Szoftverbol egyebkent siman javithato lenne, de gondolom, eleinte nem fordult elo ez a teves riasztas, azert nem foglalkoztak vele. Az ujabb olajokban lehet valami adalek, ami miatt elojohet, bar megjegyzem, en meg 30ezerig hasznalt gyari olajjal sem lattam ilyet (Z17DTH). De lehet elteres a kulonfele motorok szintjelzoi kozott is, a konkret autotol is fugghet, azaz hogy mennyi benzin vagy gazolaj kerul az olajba, stb. stb.


 

Hali!

Pár éve használom én is a gépsárkányt (2011), van már pár közös kilométerünk :) nekem eddig 6500 km körül volt a legrövidebb ciklus amit jelzett. Naponta többszöri 2-3 km-s út hideg motorral, évi 12-15 e km. Évente olaj, és összes szűrű csere, bár ez néhányak szerint pazarlás :) de 270 e környékén nincs jelentős olajfogyás, motor gondok. Csak GM 5/30 olajat használok, fél nívónyi fogy évente, eddig még nem találkoztam a szintjelző lámpával, csak olajcserekor :) 

Régebben volt itt téma, hogy bizonyos olajokkal előfordult a habosodás, és akkor jelzett a szintjelző, majd pihenő után rendben volt minden. 

Szóval szerintem a jó olaj a bele való olaj, csereperiódus, meg hozzáigazítva a használathoz :) 

A többi meg pénztárca kérdése :) 

 

    

Link to comment
Megosztás:

15 perce, Frankie64 írta:

Pár éve használom én is a gépsárkányt (2011), van már pár közös kilométerünk :) nekem eddig 6500 km körül volt a legrövidebb ciklus amit jelzett. Naponta többszöri 2-3 km-s út hideg motorral, évi 12-15 e km. Évente olaj, és összes szűrű csere, bár ez néhányak szerint pazarlás :) de 270 e környékén nincs jelentős olajfogyás, motor gondok. Csak GM 5/30 olajat használok, fél nívónyi fogy évente, eddig még nem találkoztam a szintjelző lámpával, csak olajcserekor :) 

Akkor van flex szervizfigyelesed?

Azt viszont nem ertem, miert evente cserelsz, miert nem amikor jelez, tehat akar 6500km, azaz fel ev utan.

Link to comment
Megosztás:

39 perce, csaba66 írta:

Akkor van flex szervizfigyelesed?

Azt viszont nem ertem, miert evente cserelsz, miert nem amikor jelez, tehat akar 6500km, azaz fel ev utan.

Hali!

Van, de ennyi erővel ki is lehetne kapcsolni :) ez volt a legrövidebb táv,  általában 8-10 között jelez, de maradok az évenkénti cserénél. Ha több a hosszú út, akkor később jelenik meg. Biztos, hogy a hideg üzemet számolja, és abból kalkulál olaj állapotot. A szervízkönyve szerint a németek szigorúan 30 ezrenként cserélték 130 e ig. 170 nél került hozzám. Egyébként nincsen semmi tudományos magyarázat :) 

Link to comment
Megosztás:

2 perce, Frankie64 írta:

Van, de ennyi erővel ki is lehetne kapcsolni :) ez volt a legrövidebb táv,  általában 8-10 között jelez, de maradok az évenkénti cserénél. Ha több a hosszú út, akkor később jelenik meg. Biztos, hogy a hideg üzemet számolja, és abból kalkulál olaj állapotot. A szervízkönyve szerint a németek szigorúan 30 ezrenként cserélték 130 e ig. 170 nél került hozzám. Egyébként nincsen semmi tudományos magyarázat :) 

De pont ez az, hogy ha hamarabb jelez, akkor hamarabb kell cserelni, meg szerintem is :)

A hideg uzem, es meg par masik dolog alapjan szamol, nehany hozzaszolassal ezelott irtam le oket. Ha a nemet tulaj hosszu utakra hasznalta, akkor lehet, hogy neki meg 30 utan sem jelzett, csak ugy gondolta, hogy annal tovabb nem megy, barmit is gondol a gyarto.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, csaba66 írta:

De pont ez az, hogy ha hamarabb jelez, akkor hamarabb kell cserelni, meg szerintem is :)

A hideg uzem, es meg par masik dolog alapjan szamol, nehany hozzaszolassal ezelott irtam le oket. Ha a nemet tulaj hosszu utakra hasznalta, akkor lehet, hogy neki meg 30 utan sem jelzett, csak ugy gondolta, hogy annal tovabb nem megy, barmit is gondol a gyarto.

Október 20-án volt csere, a gyári helyett a Total dexos2 olaját kapta az autó, ezt használja a szerviz. Az Insigniában már a műszerfalon kiírja a hátralévő élettartamot. Most 7500 km után 42%-nál jár. Nálam nagyon minimális a hidegindítások mennyisége, hiszen decembertől fűtött garázsban van az autó, előtte meg tényleg csak hetente, kéthetente használtam, mert apósoméknál állt garázsban. Többnyire hosszabb utakra használom, a legrövidebb táv is 15 km szokott lenni. Kíváncsi vagyok, hogy mikorra nullázza le magát.

Mondjuk az is kérdés, hogy az autó mit tekint hidegindításnak, mert a garázsban a legnagyobb hidegben is van 10-12 C fok, ráadásul az autó eleje közvetlenül a fali radiátor mögött van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.