Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

1 óra, Caravan14 írta:

Az ügyintéző szerint is az immobilizer code a biztonsági kód.

Teszek még egy próbát vele. Elvileg működnie kell mert már volt vele kulcs törlés- tanítás.

Megoldódott, a laptopom (bekapcsolt) NumLock billentyűzetén beírva nem fogadta el. A klaviatúra fölötti számozott billentyűkön beírva meg elfogadta. Fura.......

Mindenkinek köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Caravan14 írta:

Megoldódott, a laptopom (bekapcsolt) NumLock billentyűzetén beírva nem fogadta el. A klaviatúra fölötti számozott billentyűkön beírva meg elfogadta. Fura.......

A billentyuzet kulon kodot kuld minden billentyuhoz; az operacios rendszer es a program dolga eldonteni, melyiket minek ertelmezi. Ugy tunik, az adott Windows verzio + OpCom duo nem jol kezeli a numerikus billentyuzetet...

Link to comment
Megosztás:

10 órája, csaba66 írta:

A kinos az, hogy ezt at lehet irni (akar az OpCommal is), es ha valaki atirta, akkor nincs honnan kideriteni.

Kicsit macerás, de meg lehet oldani. Ki kell bontani az óracsoportot, kiforrasztani a megfelelő chipet, majd azt beforrasztani a megfelelő egységbe, onnan kiolvasni és már kész is. Aztán vissza minden. Kb. 30-40 perc volt az egész és kézbe kaptam carpassra nyomtatva.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A napokban aktiválva lett a sebességfüggő ajtózárás, gond nélkül működik is. Viszont a beállítások között van egy „ Ajtó kinyílás balesetnél relé” itt a nincs jelen opció szerepelt. Ez át lett állítva jelen van -ra. A gép szerint sikeres volt a programozás. A kérdésem az hogy akkor ez a relé valóban megtalálható az autóban? Vagy a program akkor is sikeresnek könyveli el a változtatást ha a relé fizikailag nincs jelen? Biztonságról lévén szó szeretnék biztosra menni, hol keressem ezt a relét az autóban?

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Caravan14 írta:

A napokban aktiválva lett a sebességfüggő ajtózárás, gond nélkül működik is. Viszont a beállítások között van egy „ Ajtó kinyílás balesetnél relé” itt a nincs jelen opció szerepelt. Ez át lett állítva jelen van -ra. A gép szerint sikeres volt a programozás. A kérdésem az hogy akkor ez a relé valóban megtalálható az autóban? Vagy a program akkor is sikeresnek könyveli el a változtatást ha a relé fizikailag nincs jelen? Biztonságról lévén szó szeretnék biztosra menni, hol keressem ezt a relét az autóban?

Attol, hogy beallitottad, biztos nem repult bele... A valtoztatas csak azt jelenti, hogy a rele (helye) is megkapja a tapfeszultseget es a vezerlo jelet, de hogy ez hol van, arrol fogalmam sincs, a kapcsolasi rajzban sem akadtam ra.

A kerdes az, minek kulon rele, amikor a kozponti zar nyithato CAN utasitassal is. Arra jutottam, hogy egyes orszagokban esetleg eloirnak egy masodlagos rendszert is, hogy biztos nyisson a centralzar utkozes eseten, es ehhez valo ez a bellitas.

Amire nem emlekszem, az az, hogy mukodik-e az automatikus zaras a rele behazudasa nelkul is. Ha igen, akkor jobb ugy hagyni, ha nem, akkor en is hazudtam :) 

Link to comment
Megosztás:

17 órája, csaba66 írta:

Attol, hogy beallitottad, biztos nem repult bele... A valtoztatas csak azt jelenti, hogy a rele (helye) is megkapja a tapfeszultseget es a vezerlo jelet, de hogy ez hol van, arrol fogalmam sincs, a kapcsolasi rajzban sem akadtam ra.

A kerdes az, minek kulon rele, amikor a kozponti zar nyithato CAN utasitassal is. Arra jutottam, hogy egyes orszagokban esetleg eloirnak egy masodlagos rendszert is, hogy biztos nyisson a centralzar utkozes eseten, es ehhez valo ez a bellitas.

Amire nem emlekszem, az az, hogy mukodik-e az automatikus zaras a rele behazudasa nelkul is. Ha igen, akkor jobb ugy hagyni, ha nem, akkor en is hazudtam :) 

Köszönöm a választ!

Bár tesztelésre nem találtam módot ( élesben nem szeretném kipróbálni :-) ), úgy néz ki hogy, rendesen működik az automatikus zárás. Induláskor 10Km/h -nál zár, manuális ajtónyitásra nyit, illetve ha leállítom a motort és kiveszem a gyújtáskulcsot akkor is nyit.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

A következő hibával küzdök. Az autó egy 2007-es 1.7-es DTH motorkódú Astra H.

Az autó menet közben ABS hibát jelez, ezzel egyidőben a kilométer mutató 0-ára esik és a fedélzeti computer minden adata helyén "F" betű jelenik meg.

A hiba, van amikor pár perc után magától megszűnik, van amikor csak újraindítás segít, van amikor napokig nem jelentkezik a hiba. 

OP-COM-os hibakódok a következők:

U210870 CAN BUSZ nincs komunikáció ABS-sel

P05007E Jármű sebességjel nincs névleges tartományban

P05007F Jármű sebességjel nincs névleges tartományban

U210877 CAN BUSZ nincskomunikáció ABS/TC felé

P05005b Jármű sebességjel nincs névleges tartományban

U210500 CAN BUSZ nincs komunikáció ECM-felé

U210570 Can busz CIM üzenet nincs névleges tartományban

P055071 kilométeróra áramkör nincs névleges tartományban

U213971 Érvénytelen adat CIM-től

210000 Nincs komunikáció can busszal (nagy sebességű) 

Ha nincs hiba az ABS teszi a dolgát. Ha a hiba jelen van az autó teljesítményével minden rendben van.

Találkozott már valaki hasonló hibajalenséggel, mi lehet a gond?

Segítséget, tippeket előre is köszönöm. 

Link to comment
Megosztás:

52 perce, nagyc írta:

A következő hibával küzdök. Az autó egy 2007-es 1.7-es DTH motorkódú Astra H.

Az autó menet közben ABS hibát jelez, ezzel egyidőben a kilométer mutató 0-ára esik és a fedélzeti computer minden adata helyén "F" betű jelenik meg.

A hiba, van amikor pár perc után magától megszűnik, van amikor csak újraindítás segít, van amikor napokig nem jelentkezik a hiba. 

Lehet, hogy a CIM modul a hunyo, mert az az osszekoto az LS es HS CAN buszok kozott. Az ABS a HS-en van, a kijelzo es a muszerek az LS-en. Ha meg nem volt meg, akkor elso korben a CIM modult forrasztanam at: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/193/cim_modul_javitas

 

Link to comment
Megosztás:

20 órája, csaba66 írta:

Lehet, hogy a CIM modul a hunyo, mert az az osszekoto az LS es HS CAN buszok kozott. Az ABS a HS-en van, a kijelzo es a muszerek az LS-en. Ha meg nem volt meg, akkor elso korben a CIM modult forrasztanam at: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/193/cim_modul_javitas

 

Köszi a tippet, bár ma reggel nem volt töltésem, így bármi probálkozás előtt generátor felújítás lesz elősször, hátha ez a hibák oka. Ha kész lesz akkor tesztelem, hogy a hiba megmaradt e.

Módosítva : nagyc
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az irányjelzőm csak többszöri bekapcsolás után maradt bekapcsolva, úgyhogy megcsináltam a CIM modul javítását az Opel-műhely leírását követve. Az irányjelző működik is, viszont van három visszatérő hibakódom. Ebben szeretném kérni a segítségeteket.

Azonosító: 0x020F
Hardver szám:13288864
Rendszer neve: CD 30 MP3
Alkatrész szám:13289932
Szoftververzió szám: 74408/-----
Rendszer azonosítás: DELPH0400
Alpha kód: HT
Gyártási dátum: 20090929
Utolsó szoftvermódosítási dátum: 06.02.2008/
Kód index és verzió: 061 01
Audió index és verzió: 024 03
Hőméséklet index és verzió: 021 01

A hibakódok száma: 1

U2100 - Nincs kommunikáció a CAN-busszal (közepes sebesség) (00) - Jelen van

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Azonosító: 0x0106
Alvázszám: W0L0AHL35A2027542
Rendszer neve: FZM INTEDIS
Alkatrész szám:13268304
Szoftververzió szám: FZM 8.16
Hardware key number:  80NMPR   
Alpha kód:  LN
Gyártási dátum: 20091007
Utolsó szoftvermódosítási dátum: 04.11.2004

B004A - <Ismeretlen hibakód> (00) - Jelen van

------------------------------------------------------------------------------

Azonosító: 0x0A11
Alvázszám: W0L0AHL35A2027542
Hardver szám:61208396
Motor típus: Z14XEP
Alkatrész szám:55558787
Szoftververzió szám: 34120501  
Hardware manufacturer number: 0261208396
Programozási dátum: 20090922
Hardware key number: 19TC4670  
Rendszer azonosítás: BOSCH0100
Tipusbizonyítvány szám: B06010
Variáns kódolás: 0x20202020202020202020202020202020
Alpha kód: BB
Utolsó szoftvermódosítási dátum: 16.06.2006
Hardware manufacturer system name: ME7.6.2   
Szoftver verzió: 1037382910
ECU variáns kódolás: 0x000004C5

P0530 - A/C nyomásérzékelő áramkör alacsony bemenet (06) - Jelen van ( erről gyanítom, hogy a klíma alacsony nyomása miatt van, ha nem tévedek)

 

 

Link to comment
Megosztás:

26 perce, Caravan14 írta:

U2100 - Nincs kommunikáció a CAN-busszal (közepes sebesség) (00) - Jelen van

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

B004A - <Ismeretlen hibakód> (00) - Jelen van

------------------------------------------------------------------------------

P0530 - A/C nyomásérzékelő áramkör alacsony bemenet (06) - Jelen van ( erről gyanítom, hogy a klíma alacsony nyomása miatt van, ha nem tévedek)

 

U2100 - ha tartosan nem lenne kommunikacio, akkor a radio sem mukodne, ugyhogy ha ezzel nincs gond, akkor nem kell foglalkozni vele.

B004A - ez allitolag a behazudott crash unlock relay miatt van.

P0530 - klima nyomasra mit ir? nem tudom, mennyire normalis ez, akar alacsony nyomas mellett is, de ha ugyis tolteni kell, akkor csak utana erdemes foglalkozni vele, ha megmarad.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, csaba66 írta:

U2100 - ha tartosan nem lenne kommunikacio, akkor a radio sem mukodne, ugyhogy ha ezzel nincs gond, akkor nem kell foglalkozni vele.

B004A - ez allitolag a behazudott crash unlock relay miatt van.

P0530 - klima nyomasra mit ir? nem tudom, mennyire normalis ez, akar alacsony nyomas mellett is, de ha ugyis tolteni kell, akkor csak utana erdemes foglalkozni vele, ha megmarad.

Köszönöm a segítséget!

Kivettem a képből a crash unlock relay -t. Törlés után a B004A - <Ismeretlen hibakód>Továbbra is jelen van az UEC szerint. A P0530 - A/C nyomásérzékelő áramkör alacsony bemenet (06) hibát és a U2100 - Nincs kommunikáció a CAN-busszal (közepes sebesség) (00) hibát nem hozta fel megint, megnéztem Op-Com szerint a klíma nyomás 0. Alacsony nyomásra hivatkozva le is van tiltva. Futok egy kört a klímásnál aztán kiderül. Az UEC hiba miatt szétszedtem a motortérben a biztosíték dobozt, kontaktot tisztítottam majd összeraktam de maradt a hiba. Beázásnak, víznek nem láttam nyomát.

Link to comment
Megosztás:

8 perce, Caravan14 írta:

Köszönöm a segítséget!

Kivettem a képből a crash unlock relay -t. Törlés után a B004A - <Ismeretlen hibakód>Továbbra is jelen van az UEC szerint. A P0530 - A/C nyomásérzékelő áramkör alacsony bemenet (06) hibát és a U2100 - Nincs kommunikáció a CAN-busszal (közepes sebesség) (00) hibát nem hozta fel megint, megnéztem Op-Com szerint a klíma nyomás 0. Alacsony nyomásra hivatkozva le is van tiltva. Futok egy kört a klímásnál aztán kiderül. Az UEC hiba miatt szétszedtem a motortérben a biztosíték dobozt, kontaktot tisztítottam majd összeraktam de maradt a hiba. Beázásnak, víznek nem láttam nyomát.

Igen, azt irtak, hogy a B004A megjelent, de aztan nem tudtak eltuntetni. Valoszinuleg sok vizet nem zavar.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Korábban már említettem a B1016-os hibát (Alvázszám (VIN) nincs programozva Hardver és Szoftver B-005), tehát nincs felprogramozva az alvázszámom az ECM-hez - talán? -.
Próbálkoztam az Immobiliser menüpontban op-commal, volt ahol azt írta, hogy sikeresen módosítottam, volt ahol hibaüzenettel elszállt (több menüpontban is lehet programozni).

A kérdésem az lenne, hogyan tudom felprogramozni és szükséges-e az ECU Reset procedúrát végrehajtani ehhez a folyamathoz?
Biztonsági idő ki van kapcsolva rajta, de mégis ellenőrzi a VIN-t és időszakosan előforduló hibáról beszélünk. Törölni nem lehet a hibakódot, ezért egyszerűbbnek látom megoldani a problémát. Az ECU resettől kicsit tartok, nehogy bajt csináljak vele, vagy ne tudjam leírás / videó alapján visszaprogramozni a kulcsokra. 

Valaki tudna nekem segíteni ebben? Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

13 perce, ViharVadász írta:

Korábban már említettem a B1016-os hibát (Alvázszám (VIN) nincs programozva Hardver és Szoftver B-005), tehát nincs felprogramozva az alvázszámom az ECM-hez - talán? -.
Próbálkoztam az Immobiliser menüpontban op-commal, volt ahol azt írta, hogy sikeresen módosítottam, volt ahol hibaüzenettel elszállt (több menüpontban is lehet programozni).

A kérdésem az lenne, hogyan tudom felprogramozni és szükséges-e az ECU Reset procedúrát végrehajtani ehhez a folyamathoz?
Biztonsági idő ki van kapcsolva rajta, de mégis ellenőrzi a VIN-t és időszakosan előforduló hibáról beszélünk. Törölni nem lehet a hibakódot, ezért egyszerűbbnek látom megoldani a problémát. Az ECU resettől kicsit tartok, nehogy bajt csináljak vele, vagy ne tudjam leírás / videó alapján visszaprogramozni a kulcsokra. 

A muszerefalon is jelez hibat? Ha nem, en nem piszkalnam... 

Semmi garancia nincs arra, hogy az OpCom tokeletesen mukodik, foleg, hogy kulonfele "ujrahasznositott" valtozatait adjak a kinai klonokhoz, szoval ilyen kritikus muveleteket en csak vegszukseg eseten csinalnek.

Egyebkent pedig nezd meg, melyik egyseghez tartozik a hiba, nyilvan csak annal erdemes probalkozni. Jozan esszel reset nem kell hozza, de ez csak tipp.

Link to comment
Megosztás:

13 perce, csaba66 írta:

A muszerefalon is jelez hibat? Ha nem, en nem piszkalnam... 

Semmi garancia nincs arra, hogy az OpCom tokeletesen mukodik, foleg, hogy kulonfele "ujrahasznositott" valtozatait adjak a kinai klonokhoz, szoval ilyen kritikus muveleteket en csak vegszukseg eseten csinalnek.

Egyebkent pedig nezd meg, melyik egyseghez tartozik a hiba, nyilvan csak annal erdemes probalkozni. Jozan esszel reset nem kell hozza, de ez csak tipp.

Köszönöm, akkor megpróbálom annál a modulnál. Egyébként alapesetben nincs villáskulcs hibajelzés, csak OP-COM írja ki hibakód olvasásnál.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 02. 20. at 20:58, nagyc írta:

A következő hibával küzdök. Az autó egy 2007-es 1.7-es DTH motorkódú Astra H.

Az autó menet közben ABS hibát jelez, ezzel egyidőben a kilométer mutató 0-ára esik és a fedélzeti computer minden adata helyén "F" betű jelenik meg.

........

Találkozott már valaki hasonló hibajalenséggel, mi lehet a gond?

Segítséget, tippeket előre is köszönöm. 

Ezek a hibakódok törölhetően (B és U kezdetűek), nem nagyon kell foglalkozni velük. Amit vázoltál, nekem pontosan ez a hibám volt akkor, ha rádugtam az olcsó kínai op-comot, amivel nem kommunikált az autóm: teleszórta hasonló hibakódokkal az autót, világított az ASR felirat és a fogyasztás helyén egy F betű jelent meg. De nekem hangsúlyozom, op-com olvasásban csinálta csak ezt...
Menetközben csinálja neked?

Módosítva : ViharVadász
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Szevasztok! van egy 2007-es 1,3 cdti Astra H kocsim. Már kétszer szívatott meg a menet közben ki nem gyulladó töltés visszajelző. Egyszer a generátor szabadonfutó probláma miatt merült le az akksi, másodjára pedig elszakadt  és leesett a generátor ékszíj (feszítő görgö miatt). Mindkét esetben utólag derültek ki ezek, miután leállt minden menet közben! Kanyar közben mikor elmegy a szervó, leesenek a mutatók, nem töröl az ablaktörlő....nem kívánom senkinek.

Szóval kérdésem az hogy a fel nem gyulladó töltés visszajelző az  normális eset a kocsiban? (gyujtásnál mindig felgyullad majd a többiekkel együtt egy idő után kialszik)

Link to comment
Megosztás:

7 órája, hcsab írta:

Szevasztok! van egy 2007-es 1,3 cdti Astra H kocsim. Már kétszer szívatott meg a menet közben ki nem gyulladó töltés visszajelző. Egyszer a generátor szabadonfutó probláma miatt merült le az akksi, másodjára pedig elszakadt  és leesett a generátor ékszíj (feszítő görgö miatt). Mindkét esetben utólag derültek ki ezek, miután leállt minden menet közben! Kanyar közben mikor elmegy a szervó, leesenek a mutatók, nem töröl az ablaktörlő....nem kívánom senkinek.

Szóval kérdésem az hogy a fel nem gyulladó töltés visszajelző az  normális eset a kocsiban? (gyujtásnál mindig felgyullad majd a többiekkel együtt egy idő után kialszik)

Ha nem tölt a generátor (leesik a hosszbordás szíj, elszakad, vagy szimplán a generátorod adja meg magát), akkor nem tölti az akkumulátorodat és minden energiát az akkuból szedi le mindaddig, míg le nem merül. A lemerülés jelentkezhet abban a formában, amit Te is vázoltál (kialszanak a fények, leesik a mutató ...stb.) 

A legjobb megoldás az, hogy idénként a titkos menüben ránézel az U30 értékre, hogy mennyi a töltés járó motornál. 13.8 - 14.4V között kell lennie, akkor tölt jól a generátor, ha csak 12.5V-ot mutat, akkor csak az akkumulátorod van jelen az elektromosság fenntartásához, a generátor nem működik.

Digitális multiméterrel érdemes rámérni a generátor B+ lábára és a test között, hogy mennyit ad le. Ha meg van a fent említett érték, akkor tovább kell vizsgálni az akku saruinál. Közben érdemes megvizsgálni: nem-e melegedik valamelyik préselt saru, mert akkor ott kontakthiba lehet.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, hcsab írta:

Szóval kérdésem az hogy a fel nem gyulladó töltés visszajelző az  normális eset a kocsiban? (gyujtásnál mindig felgyullad majd a többiekkel együtt egy idő után kialszik)

Nem normális. Én egyszer jártam így, egyik indítást követően jelzett a lámpa, majd kb. 15 km után amikor megálltam vele, akkor már nem is tudtam beindítani. A fentiek alapján én is javaslom a generátor teljesítményének mérését, illetve valóban az akkusarunál a kábelezés elég gyatra minőségű egyes esetekben. Ha rajta van a multiméter és a saruknál a kábel mozgatásával növekszik a feszültség, akkor a sarut sem árt megtisztítani, rosszabb esetben cserélni, és cserekor szakszerűen forrasztani.

Ha méréskor a feszültség a megadott tartományban (13,5-14,2-14,4 V) van, akkor nem kell világítania a lámpának, azt viszont nem tudom, hogy milyen feszültségesésnél és mennyi idő után kell jeleznie, hiszen ha pl. rákapcsolod az összes fogyasztót és megtekered az elektromos rásegítéssel dolgozó kormányt, akkor 1-2 másodpercig bőven 12 V alá esik. Kérdés, az is, hogy a generátor milyen feszültségtartományban működik.

A helyedben még azért beméretném az akkut is, hátha az (is) szórakozik.Egy rossz akksi meg lehet, hogy ki tudja nyírni a generátort.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 03. 09. at 9:43, Astra555 írta:

Nem normális. Én egyszer jártam így, egyik indítást követően jelzett a lámpa, majd kb. 15 km után amikor megálltam vele, akkor már nem is tudtam beindítani. A fentiek alapján én is javaslom a generátor teljesítményének mérését, illetve valóban az akkusarunál a kábelezés elég gyatra minőségű egyes esetekben. Ha rajta van a multiméter és a saruknál a kábel mozgatásával növekszik a feszültség, akkor a sarut sem árt megtisztítani, rosszabb esetben cserélni, és cserekor szakszerűen forrasztani.

Ha méréskor a feszültség a megadott tartományban (13,5-14,2-14,4 V) van, akkor nem kell világítania a lámpának, azt viszont nem tudom, hogy milyen feszültségesésnél és mennyi idő után kell jeleznie, hiszen ha pl. rákapcsolod az összes fogyasztót és megtekered az elektromos rásegítéssel dolgozó kormányt, akkor 1-2 másodpercig bőven 12 V alá esik. Kérdés, az is, hogy a generátor milyen feszültségtartományban működik.

A helyedben még azért beméretném az akkut is, hátha az (is) szórakozik.Egy rossz akksi meg lehet, hogy ki tudja nyírni a generátort.

Értem én hogy hogy ez történhet ha nem megy a generátor és annak milyen okai lehetnek. De a visszajelzőnek nem kéne világítani ilyen esetben? Magyarul ennél az autónál ez így van rendben hogy nem jelez azonnal ha vmilyen okból megszűnik a töltés??

Link to comment
Megosztás:

14 perce, hcsab írta:

Értem én hogy hogy ez történhet ha nem megy a generátor és annak milyen okai lehetnek. De a visszajelzőnek nem kéne világítani ilyen esetben? Magyarul ennél az autónál ez így van rendben hogy nem jelez azonnal ha vmilyen okból megszűnik a töltés??

Nyilvan nincs rendben, a hasznalati utasitas ezt irja rola:


Az ellenõrzõlámpa piros fénnyel világít. A gyújtás bekapcsolásakor világít, majd a motor beindítását követõen rövid idõn belül kialszik.

Járó motornál világít: Álljon meg, és állítsa le a motort. Az akkumulátor töltése megszûnt. A motor hûtése valószínûleg megszûnt. Dízelmotor esetén a fékrásegítés is megszûnhet. Azonnal keressen fel egy szervizt.

 

Az persze mas kerdes, hogy nalad miert nem jelez, itt van leirva, hogy kell tesztelni a kornyeket:

https://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-h/j__engine_and_engine_aggregates/engine_electrics/alternator/repair_instructions/test_battery/alternator/

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Úgy tudom H Astraban is volt kereknyomas érzékelő DDS gomb. Ez milyen nyomáscsökkenés esetén jelez? Nekem 2010-es Meriva B van és hosszan nyomva kiírja hogy resetel de igazából sose jelez ha pl 2-3 tizedet csökken a nyomas hónapok alatt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Fórum tagok,

 

Tudnátok nekem abban segítnie hogy a műszerfalon felvillan a következő lámpa. (sárga színű autóformájú jel villáskulcssal). Az autó típusa Opel Astra H kombi 1.7cdti 101le 2008  -as évjárat. Már körülbelül 8 hónapja van meg az autó és eddig kétszer jelent meg az a jel. A két megjelenés között eltelt vagy 5 hónap minimum. Utána amikor megjelent müszerfalon az a jel azután leállítottam majd elindítottam és eltünt. Esetleg valami ötlet mi okozhatja/okozhatta?

Előre is köszönöm.

Üdv,

Balázs

 

 

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

21 perce, painkiller írta:

Sziasztok Fórum tagok,

 

Tudnátok nekem abban segítnie hogy a műszerfalon felvillan a következő lámpa. (sárga színű autóformájú jel villáskulcssal). Az autó típusa Opel Astra H kombi 1.7cdti 101le 2008  -as évjárat. Már körülbelül 8 hónapja van meg az autó és eddig kétszer jelent meg az a jel. A két megjelenés között eltelt vagy 5 hónap minimum. Utána amikor megjelent müszerfalon az a jel azután leállítottam majd elindítottam és eltünt. Esetleg valami ötlet mi okozhatja/okozhatta?

Előre is köszönöm.

Üdv,

Balázs

 

 

 

 

 

El kell menni és ki kell olvastatni!

 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.