Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
18 órája, csicsó írta:

bal elsö helyzetjelzö izzot kellene cserélnem,biztidobozt ki kell venni?nem fér be a kezem pedig nem lapát méretü:)

Nem kell kivenni semmit azon az oldalon, csak a fel kell nyúlni, mert a felső részén van. A biztosítékdoboz elején van egy csatlakozó azt húzd le egyben és nyomd félre, lesz egy kis helyed.

Elküldve
3 órája, Davee írta:

Nem kell kivenni semmit azon az oldalon, csak a fel kell nyúlni, mert a felső részén van. A biztosítékdoboz elején van egy csatlakozó azt húzd le egyben és nyomd félre, lesz egy kis helyed.

azt megtettem,de nem sokkal lett jobb a helyzet:(

 

Elküldve (edited)

Sziasztok,

2004 Astra H Z16XEP autón jöttek ki ezek a hibák:

P1120 Gázpedál poz. érzékelő 1. és 2. hibás arány

P1550 Fojtószelep, csökkentett teljesítmény

Menetközben kihagy a gézpedál, van amikor nem is érzékel padlóig benyomva csak gurul és lassul az autó, sárga lámpa gyullad. Újra indítás után a motornak csökkenek a teljesítménye alig akar menni az autó.. A kódokat hiába ütöm ki, utána ismét bedobja..

 Alapjáraton üresben ugrál a fordulat szám mérő, van amikor 800ról 1800-2000-re majd szépen visszaáll 800-ra. 

Gázpedál csere volt, nem oldotta meg, foljószelep csere volt, úgy tűnik az sem mert ma reggel megint ugrált a fordulat 1500-ra alapjáraton.

Valakinek valami ötlete? Esetleg a biztosíték dobozt érdemes lenne kipucolni vagy a gázpedál vezetékezést megnézni nem-e kontaktos?

köszi előre is.

Módosítva : borkarico
Elküldve
3 hours ago, borkarico said:

Sziasztok,

2004 Astra H Z16XEP autón jöttek ki ezek a hibák:

P1120 Gázpedál poz. érzékelő 1. és 2. hibás arány

P1550 Fojtószelep, csökkentett teljesítmény

Menetközben kihagy a gézpedál, van amikor nem is érzékel padlóig benyomva csak gurul és lassul az autó, sárga lámpa gyullad. Újra indítás után a motornak csökkenek a teljesítménye alig akar menni az autó.. A kódokat hiába ütöm ki, utána ismét bedobja..

 Alapjáraton üresben ugrál a fordulat szám mérő, van amikor 800ról 1800-2000-re majd szépen visszaáll 800-ra. 

Gázpedál csere volt, nem oldotta meg, foljószelep csere volt, úgy tűnik az sem mert ma reggel megint ugrált a fordulat 1500-ra alapjáraton.

Valakinek valami ötlete? Esetleg a biztosíték dobozt érdemes lenne kipucolni vagy a gázpedál vezetékezést megnézni nem-e kontaktos?

köszi előre is.

A gázpedál hibával kapcsolatban, sanszos, hogy a biztosítékok alatti UEC modult kell tisztítani. Ez a legvalószínűbb. Ha rákeresel itt a fórumon, már többször esett róla szó. A neten is sok leírás van képekkel. De van akinek, csak az oldotta meg a problémát, hogy páronként összeforrasztotta a pedál vezetékeit. Esetleg, ha ez sem oldja meg, akkor a motorvezérlő-csatlakozóban is lehet kontakthiba, vagy a vezetékekkel van a gond, esetleg magával a vezérlővel. De ennyire ne szaladjunk előre.

A fojtószelep hiba, nem tudom, hogy függ össze. Talán valaki tudja. Nekem 1,5 éve volt pedálhibám. 1x-2x  hülyéskedett aztán szerencsére nem jött elő többet. Én csak a pedálból húztam ki a csatlakozót. Valószínűleg ott volt kontaktos.

 

Elküldve
1 óra, quad405 írta:

A gázpedál hibával kapcsolatban, sanszos, hogy a biztosítékok alatti UEC modult kell tisztítani. Ez a legvalószínűbb. Ha rákeresel itt a fórumon, már többször esett róla szó. A neten is sok leírás van képekkel. De van akinek, csak az oldotta meg a problémát, hogy páronként összeforrasztotta a pedál vezetékeit. Esetleg, ha ez sem oldja meg, akkor a motorvezérlő-csatlakozóban is lehet kontakthiba, vagy a vezetékekkel van a gond, esetleg magával a vezérlővel. De ennyire ne szaladjunk előre.

A fojtószelep hiba, nem tudom, hogy függ össze. Talán valaki tudja. Nekem 1,5 éve volt pedálhibám. 1x-2x  hülyéskedett aztán szerencsére nem jött elő többet. Én csak a pedálból húztam ki a csatlakozót. Valószínűleg ott volt kontaktos.

 

Minden egyes alkalommal amikor gyullad a sárga lámpa ezt a kettő hibakódot kapom, szinte ugyanezekkel a hiba jelenségekkel. Megpróbálom majd tisztatni az UEC modul alatti részt kontant srpay-el és esetleg még az ECU-t is kipucolni... Azt is javasolták már hogy UEC alatt direktbe kötni a vezetékeket.. nekem 1,5 éve egyszer már jelentkezett a probléma, aztán megszűnt, és most ismét elő jött... rejtélyes..

Elküldve
21 órája, csicsó írta:

azt megtettem,de nem sokkal lett jobb a helyzet:(

 

Értem, hát mást nem tudok mondani, vastag kezű ismerős is kicserélte bontás nélkül, szóval nem vagy elég hajlékony kezű ezek szerint :D vagy rossz a technika.

Elküldve

Üdv.Mindenkinek!

H Astrámba rádiót kellett cserélnem.

A règinek nem tudom a biztonsági kódját.

Tudna valaki segíteni ,hogy ilyenkor mit lehet tenni?

Elküldve
9 perce, Laci72 írta:

H Astrámba rádiót kellett cserélnem.

A règinek nem tudom a biztonsági kódját.

Tudna valaki segíteni ,hogy ilyenkor mit lehet tenni?

Nem a radionak van kodja, hanem a kocsinak; ha nincs meg, akkor egy markaszerviz megmondja (jo penzert). Ha tudod a kodot, akkor regi radio vissza, OpCommal, vagy mas hasonloval le kell "tanitani", az ujat pedig fel (remelve, hogy a regi autobol ugyanigy volt kiveve.

Elküldve
42 minutes ago, csaba66 said:

Nem a radionak van kodja, hanem a kocsinak; ha nincs meg, akkor egy markaszerviz megmondja (jo penzert). Ha tudod a kodot, akkor regi radio vissza, OpCommal, vagy mas hasonloval le kell "tanitani", az ujat pedig fel (remelve, hogy a regi autobol ugyanigy volt kiveve.

A régit miért kell "letanítani" cserénél?

Elküldve
43 perce, quad405 írta:

A régit miért kell "letanítani" cserénél?

Jobb a bekesseg alapon :)

Anno csinaltam olyat, hogy ket radio is fel volt tanitva, es lehetett cserelgetni oket, de azt nem tudom, hogy egy harmadik is menne-e. Ha a kocsi nem jegyez meg semmit, csak a radio, akkor nyilvan igen, de pl. ha a kivett radiot kesobb hasznalni akarod mashol, akkor jo, ha le van szedve. Szoval ez a korrekt eljaras.

Elküldve
On 2017. 10. 07. at 11:57, borkarico írta:

Minden egyes alkalommal amikor gyullad a sárga lámpa ezt a kettő hibakódot kapom, szinte ugyanezekkel a hiba jelenségekkel. Megpróbálom majd tisztatni az UEC modul alatti részt kontant srpay-el és esetleg még az ECU-t is kipucolni... Azt is javasolták már hogy UEC alatt direktbe kötni a vezetékeket.. nekem 1,5 éve egyszer már jelentkezett a probléma, aztán megszűnt, és most ismét elő jött... rejtélyes..

Nekem is volt vagy 2 év a két hibajelenség között. Aztán a végén már egy nap 2x is megajándékozott vele. Utána jött a tisztítás, azóta semmi, van már vagy 2 éve.

Elküldve (edited)
14 órája, Astra555 írta:

Nekem is volt vagy 2 év a két hibajelenség között. Aztán a végén már egy nap 2x is megajándékozott vele. Utána jött a tisztítás, azóta semmi, van már vagy 2 éve.

Mit tisztítottál és hogyan? UEC modult kontakt sprayvel? nekem is már naponta csinálja...

Módosítva : borkarico
Elküldve
14 órája, borkarico írta:

Köszönöm, megpróbálom. Milyen sprayt ajánlsz?

Sima konkrakt spray-t ahogy ott is írtam, WD40-nek is van kontakt spray-je meg ezer másik gyártónak is. Márka lényegtelen.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok. Kérdésem lenne,  ha gyári xenon van 2006 os twintopba és kanyarkovetos bixenont szeretnék, az átalakítás nélkül cserélhető? 

Másik kérdés,  ha rózsaszínes lesz a xenon fénye, (csak az egyik, gyári még )ügye halodik az izzó,  de ha ez már 3 éve tart biztos az izzó a hibás? Ha az izzó,  melyiket javasoljatok cserélni?  Nem vagyok elégedett a láthatósagaval,  pedig már a búra is polirozva lett. Ezért kérdezem mit javasoltok. Köszönöm. 

Elküldve
17 órája, pala33 írta:

Sziasztok. Kérdésem lenne,  ha gyári xenon van 2006 os twintopba és kanyarkovetos bixenont szeretnék, az átalakítás nélkül cserélhető? 

Másik kérdés,  ha rózsaszínes lesz a xenon fénye, (csak az egyik, gyári még )ügye halodik az izzó,  de ha ez már 3 éve tart biztos az izzó a hibás? Ha az izzó,  melyiket javasoljatok cserélni?  Nem vagyok elégedett a láthatósagaval,  pedig már a búra is polirozva lett. Ezért kérdezem mit javasoltok. Köszönöm. 

Csere nem ilyen egyszerű AFL-nek vannak plusz szenzorait, stb, illetve az UEC és REC párosnak is tudnia kell, másképp nem fog menni.

Ha elszíneződött akkor izzócsere szükséges.

Elküldve

Üdv!

Cim modult kell cserélnem.Mire kell figyelni bontott vásárlásakor?Hányféle létezik?Miben különböznek,melyik jó melyik helyett stb.

Mindnek más a száma,a szám  nem segít.

Elküldve
7 órája, Vezeték írta:

Cim modult kell cserélnem.Mire kell figyelni bontott vásárlásakor?Hányféle létezik?Miben különböznek,melyik jó melyik helyett stb.

Mindnek más a száma,a szám  nem segít.

Miert kell cserelned? Ha azert, mert ossze-vissza mukodik, akkor jo esellyel csak at kell forrasztani a csatlakozoit. Ha mar ugyis kint van, en ezzel kezdenek.

Elküldve
8 órája, Vezeték írta:

Szalagkábel elvan szakadva.Nem találtam más javítási megoldást.

Akkor az vagy nem CIM modul, vagy nem szalagkabel, mert ezek igy nem jonnek ossze... Tegyel fel kepet a problemas reszrol.

Elküldve
On 2017. 10. 27. at 7:19, csaba66 írta:

Akkor az vagy nem CIM modul, vagy nem szalagkabel, mert ezek igy nem jonnek ossze... Tegyel fel kepet a problemas reszrol.

Hali!

De bizony szalagkábel! A szalagkábel álló részének bekötésénél gyárilag erősen meg van hajlítva és a sok kormánytekeréstől itt be fog repedni a szalagon a réz fólia. Szerencsére elég vastag, elvágás után vékony dróttal toldható. Pepecs munka, mert nehezen lehet hozzáférni. Utána a megfelelő szigetelés!

Elküldve
15 perce, joma írta:

De bizony szalagkábel! A szalagkábel álló részének bekötésénél gyárilag erősen meg van hajlítva és a sok kormánytekeréstől itt be fog repedni a szalagon a réz fólia. Szerencsére elég vastag, elvágás után vékony dróttal toldható. Pepecs munka, mert nehezen lehet hozzáférni. Utána a megfelelő szigetelés!

Tovabbra sem tudom, milyen szalagkabelrol van szo :)

A CIM modul az, amit a 8. perc kornyeken piszkal az ember ezen a videon:  https://ok.ru/video/244728595770

De meg szetszedes kozben sem emlekszem szalagkabelre a kornyeken, amitol persze eppen lehet, de a video elejen sem sikerult azonositanom, mire gondoltok.

Elküldve (edited)
On 2017. 10. 06. at 15:41, csicsó írta:

azt megtettem,de nem sokkal lett jobb a helyzet:(

 

sikerült,bal kézzel igencsak behajlítottt csuklóval kicserélni a bal elsö helyzetjelzőt:)

Módosítva : csicsó
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.