istvan212 Elküldve Május25, 2017 Megoszt Elküldve Május25, 2017 Sziasztok! Lehet,hogy nem ide vágó probléma,de hátha tud valaki segíteni. astra h 1.7 cdti ferdehátú.2004. Csomagtér ajtó nehezen nehezen nyílik.Erősen kell megnyomni ugymond a kilincset és csak akkor nyílik ki. A zárat vagy kilincset mikrokapcsolóval kell cserélni? Ha esetleg tud valaki eladót elérhető áron akkor szóljon. Köszönöm a segítséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gola Elküldve Május25, 2017 Megoszt Elküldve Május25, 2017 37 perce, istvan212 írta: Sziasztok! Lehet,hogy nem ide vágó probléma,de hátha tud valaki segíteni. astra h 1.7 cdti ferdehátú.2004. Csomagtér ajtó nehezen nehezen nyílik.Erősen kell megnyomni ugymond a kilincset és csak akkor nyílik ki. A zárat vagy kilincset mikrokapcsolóval kell cserélni? Ha esetleg tud valaki eladót elérhető áron akkor szóljon. Köszönöm a segítséget. Több oka is lehet a problémának de valószínűleg az a baj, hogy nem tudod eléggé benyomni a mikrokapcsolót ahhoz hogy nyisson. Nekem legalábbis ez volt vele a problémám. Ha neked is ez akkor az alábbi videóban láthatod a megoldást. (Tudom, hogy ez kombi, de hasonlóan van összerakva a ferdehátú is, én lebontottam a sajátomat. Csak annyi a feladat, hogy egy kis, kb. 1-1.5 mm vastag műanyag darabot beragasztasz arra a helyre ami nyomja a mikrokapcsolót. Talán úgy derítheted ki egyszerűen hogy ez-e a probléma, hogy rápróbálsz egy jól működő astránál és akkor érezni fogod, hogy hol kell nyitnia. Ha a tiedet jobban meg kell nyomni hogy nyisson akkor egyértelmű.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
istvan212 Elküldve Május25, 2017 Megoszt Elküldve Május25, 2017 Köszi!Ezt megpróbálom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Matuka112 Elküldve Május28, 2017 Megoszt Elküldve Május28, 2017 Sziasztok! Segítséget kérnék tőletek a kocsi hűtésével kapcsolatban. Z16xep 1.6 16V twinsport Opel Astra G Cassic II 2006 Volt egy vízpumpa problémám eresztette a vizet az ki lett cserélve. Amint ki lett cserélve hibakódokkal bombáz. Hibakódok: P1481 P0114 U33FF az utolsóra nem találtam megfejtést. Műszerfalon a vízhőfok 90fokon stagnál 130-as tempónál lemegy 85körülre és eltűnnek a hibakódok. A motor hőfoka óra szerint 90fok OBD szerint motor hőfok 100-105. Motorhőfok(OBD szerint) 110fok bekapcsol a hűtőventilátor, de szerintem az a kettes fokozata nem az egyes fokozat. Relék jók relék helyét direktre kapcsolva a ventilátor megy. Az alsó fokozatú ventilátor reléjénél kimértem a relé behúzó áramot mikor mennie kéne 12V relé nélkül ha berakom a relét 0V lesz a barna-sárga vezeték 12Kohm-os ellenállást mutat ha az aksisaruval mérem. Szerintem itt lesz a probléma. Próbáltam egy 5W-os izzóval a barna-sárga és aksi plusz kábelt az izzó nem világít. Amint fogyasztó kerül rá eltűnik az áram és nem kapcsolja a hűtőventit. Tudnátok segíteni, hogy honnan kapja a relé a negatívot és azt hol találom meg illetve valakinek volt már ilyen jellegű gondja hogy lehet megoldani? Köszönöm segítségeteket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Május28, 2017 Megoszt Elküldve Május28, 2017 14 perce, Matuka112 írta: Sziasztok! Segítséget kérnék tőletek a kocsi hűtésével kapcsolatban. Z16xep 1.6 16V twinsport Opel Astra G Cassic II 2006 Volt egy vízpumpa problémám eresztette a vizet az ki lett cserélve. Amint ki lett cserélve hibakódokkal bombáz. Hibakódok: P1481 P0114 U33FF az utolsóra nem találtam megfejtést. Műszerfalon a vízhőfok 90fokon stagnál 130-as tempónál lemegy 85körülre és eltűnnek a hibakódok. A motor hőfoka óra szerint 90fok OBD szerint motor hőfok 100-105. Motorhőfok(OBD szerint) 110fok bekapcsol a hűtőventilátor, de szerintem az a kettes fokozata nem az egyes fokozat. Relék jók relék helyét direktre kapcsolva a ventilátor megy. Az alsó fokozatú ventilátor reléjénél kimértem a relé behúzó áramot mikor mennie kéne 12V relé nélkül ha berakom a relét 0V lesz a barna-sárga vezeték 12Kohm-os ellenállást mutat ha az aksisaruval mérem. Szerintem itt lesz a probléma. Próbáltam egy 5W-os izzóval a barna-sárga és aksi plusz kábelt az izzó nem világít. Amint fogyasztó kerül rá eltűnik az áram és nem kapcsolja a hűtőventit. Tudnátok segíteni, hogy honnan kapja a relé a negatívot és azt hol találom meg illetve valakinek volt már ilyen jellegű gondja hogy lehet megoldani? Köszönöm segítségeteket. Az előtét ellenállás egyes fokozata szokott rendszeresen megszakadni. De, ha direktben indul az egyes (Z14XE-nél egyébként 100-101 foknál indul OBD alapján, az óra mindig kevesebbet mutat!) akkor nem tudom mi lehet. Relét cseréld ki, biztos ami biztos. Egyébként a motorvezérlő vezérli a reléket. Ha jól értem kap vezérlést, de relével együtt eltűnik. Akkor vagy a relé a hibás, vagy a motorvezérlő szorul javításra. G-nél az is típushiba, bár inkább a korábbi évjáratokat érintette talán. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Matuka112 Elküldve Május28, 2017 Megoszt Elküldve Május28, 2017 (edited) 5 perce, Stofl írta: Az előtét ellenállás egyes fokozata szokott rendszeresen megszakadni. De, ha direktben indul az egyes (Z14XE-nél egyébként 100-101 foknál indul OBD alapján, az óra mindig kevesebbet mutat!) akkor nem tudom mi lehet. Relét cseréld ki, biztos ami biztos. Egyébként a motorvezérlő vezérli a reléket. Ha jól értem kap vezérlést, de relével együtt eltűnik. Akkor vagy a relé a hibás, vagy a motorvezérlő szorul javításra. G-nél az is típushiba, bár inkább a korábbi évjáratokat érintette talán. Köszi a válaszod! Előtét ellenállás jó, én is motorvezérlőre gyanakodom. De nem akartam szétszedni addig amíg meg nem erősítenek benne. Igazándiból az zavar hogy egy "virtuális 12V" kijön a reléhez, de amint fogyasztó van rajta el is tűnik. Lehet valami kontakt vagy forrasztási hiba lesz. A relét egy másik működő ugyan olyannal teszteltük nem vállt be. Módosítva Május28, 2017 : Matuka112 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Május28, 2017 Megoszt Elküldve Május28, 2017 13 perce, Matuka112 írta: Köszi a válaszod! Előtét ellenállás jó, én is motorvezérlőre gyanakodom. De nem akartam szétszedni addig amíg meg nem erősítenek benne. Igazándiból az zavar hogy egy "virtuális 12V" kijön a reléhez, de amint fogyasztó van rajta el is tűnik. Lehet valami kontakt vagy forrasztási hiba lesz. A relét egy másik működő ugyan olyannal teszteltük nem vállt be. Sajnos esélyes a motorvezérlő. Én megnézetném egy vezérlő javításra specializálódott céggel! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolti25 Elküldve Június7, 2017 Megoszt Elküldve Június7, 2017 Sziasztok! Generátor javításomat szeretném megosztani mindenkivel, hogy másokat ne huzzanak le a szerelők: Ha kezdi megadni magát a generátorod, azaz terhelésnél már nem éri el a 13,5 voltot a BC szerint, vagy teljesen meghalt a generátor, akkor a fesz.szabályzó cseréjével kezdjétek. Ez mint utólag kiderült mindössze 6000 Ft egy magyar boltban és a cseréhez nem kell kiszedni a generátort. Mivel ebben a kütyüben van a szabályzó is és az egyetlen kopó alkatrész, a szénkefe így valószínű ez lesz a ludas. A kütyü így néz ki és akár az ebay-ról is rendelhető. 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
istvan212 Elküldve Június10, 2017 Megoszt Elküldve Június10, 2017 Sziasztok!Olyan kérdésem lenne,hogy külső elektromos tükör motort lehet-e javítani? Mert jelen pillanatban csak kattog a visszapillantó tükör ha belülről szeretném állítani. Vagy valami más baja lehet? Köszönöm a segítséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Június10, 2017 Megoszt Elküldve Június10, 2017 Sok állás után nekem beragadtak a tükrök egy régebbi Agilánál. Próbáld átmozgatni a tükörlapot óvatosan, kézzel. Nekem anno segített és utána tette a dolgát. Kattogásra nem emlékszem. Az utalhat elkopott fogaskerékre is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve Június11, 2017 Megoszt Elküldve Június11, 2017 On 2017. 06. 10. at 8:52, istvan212 írta: Sziasztok!Olyan kérdésem lenne,hogy külső elektromos tükör motort lehet-e javítani? Mert jelen pillanatban csak kattog a visszapillantó tükör ha belülről szeretném állítani. Vagy valami más baja lehet? Köszönöm a segítséget. Nálam a B Vectrának akkor kattogott, amikor a tükörlap kiakadt, így a motor visszahúzni nem tudta, csak előre tolta volna egy darabig és mindig a holtpontnál kattant. Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Június11, 2017 Megoszt Elküldve Június11, 2017 Menet közben hirtelen fél másodpercre 0-ra visszaeső sebesség és fordszam mutatók + karácsonyeruen kigyullado összes lámpa jelenségre tudtok vmi tippet? Még csak egyszer tapasztaltam, semmi egyéb rendellenesség. Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Június11, 2017 Megoszt Elküldve Június11, 2017 14 minutes ago, telo said: Menet közben hirtelen fél másodpercre 0-ra visszaeső sebesség és fordszam mutatók + karácsonyeruen kigyullado összes lámpa jelenségre tudtok vmi tippet? Még csak egyszer tapasztaltam, semmi egyéb rendellenesség. Az akkud rendben van? Télen a nagy hidegekben indult egyből az autó több napos állás után? Azért kérdezem mert nekem akkor csinált ilyet párszor, ritkán, mikor az akkum soha sem tudott 100%-ra töltődni, mert valami folyton merítette (mint utóbb kiderült a fejegység. CD30). Pár napos állás után a mínuszokban már nem indult. Nyáron nem volt gond. Akkor kaptam egy tippet a munkahelyem autóparkjának üzemeltetőjétől, hogy az egyik autón volt ilyen gond, ami akku gondokkal küszködött és egy akkucsere után soha nem jött elő újra. Nekem bevált a tipp. Évek óta tünetmentes. Az az érdekes, hogy a probléma soha nem indulás után (lemerült akku) vagy hidegben jött elő, hanem pl. 1-2 órás út után. 1x pl. autópályán csinálta előzés közben. Majd a frász jött rám, hogy leállt a motor. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Június11, 2017 Megoszt Elküldve Június11, 2017 3 órája, quad405 írta: Az akkud rendben van? Télen a nagy hidegekben indult egyből az autó több napos állás után? Azért kérdezem mert nekem akkor csinált ilyet párszor, ritkán, mikor az akkum soha sem tudott 100%-ra töltődni, mert valami folyton merítette (mint utóbb kiderült a fejegység. CD30). Pár napos állás után a mínuszokban már nem indult. Nyáron nem volt gond. Akkor kaptam egy tippet a munkahelyem autóparkjának üzemeltetőjétől, hogy az egyik autón volt ilyen gond, ami akku gondokkal küszködött és egy akkucsere után soha nem jött elő újra. Nekem bevált a tipp. Évek óta tünetmentes. Az az érdekes, hogy a probléma soha nem indulás után (lemerült akku) vagy hidegben jött elő, hanem pl. 1-2 órás út után. 1x pl. autópályán csinálta előzés közben. Majd a frász jött rám, hogy leállt a motor. Köszi a tippet, valóban volt ilyenem, de csak egyszer tavaly nyáron talán szóval nem is télen. Majd még nézek hibakodot is. Amúgy az akkufesz érdekes módon csak hideg motornál van 14V körül, bemelegedes után már csak 13.5-13.6. Bekapcsolt tompítottnal már csak 13.0-13.1. Lehet még kéne nézetem a feszszabalyzot / generátort. Link to comment Megosztás: More sharing options...
snec Elküldve Június11, 2017 Megoszt Elküldve Június11, 2017 tegnap nekem autópályán mikor néztem, menet közbe 13,5 volt, lámpa, rádió ment közbe. De szerintem a 13 sem gáz még Link to comment Megosztás: More sharing options...
sasa58 Elküldve Június12, 2017 Megoszt Elküldve Június12, 2017 9 órája, snec írta: tegnap nekem autópályán mikor néztem, menet közbe 13,5 volt, lámpa, rádió ment közbe. De szerintem a 13 sem gáz még Szerintem a 13 - 13,5 már kissé karcsú, ott valami nem százas. Nekem sohasem megy 14 alá, esetleg klíma + ablakfűtés + refinél 13,9. Egyébként jellemzően nyáron 14,2 -14,4 között. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Június12, 2017 Megoszt Elküldve Június12, 2017 (edited) 12 órája, snec írta: tegnap nekem autópályán mikor néztem, menet közbe 13,5 volt, lámpa, rádió ment közbe. De szerintem a 13 sem gáz még Nekem ekkora fesznél már nem tudta fullon tartani az akkut. Néhány hetente ráakasztottam a töltőt és folyton belefért 15-20 Ah. Ez nem fog -pláne nyáron- indítási nehézséget vagy más észrevehető bosszantó tünetet okozni, de az akku élettartamát lerövidítheti! Módosítva Június12, 2017 : kisp113 Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Június12, 2017 Megoszt Elküldve Június12, 2017 16 hours ago, telo said: Köszi a tippet, valóban volt ilyenem, de csak egyszer tavaly nyáron talán szóval nem is télen. Majd még nézek hibakodot is. Amúgy az akkufesz érdekes módon csak hideg motornál van 14V körül, bemelegedes után már csak 13.5-13.6. Bekapcsolt tompítottnal már csak 13.0-13.1. Lehet még kéne nézetem a feszszabalyzot / generátort. OpCom híján én nem néztem hibakódot anno. Mostanában nem mértem, de emlékeim szerint 13,8-ra akkor ment csak le, ha a tompított és a klíma (hűtőventillátor+szellőztetőventillátor) is be volt kapcsolva. Lehet valami érintkezési hiba is. Valamelyik akku-saru nem melegszik például? A feszültséget gondolom a szervizmenüben nézed. Volt már itt szó róla a fórumon, hogy a motor leállítása után még aktívak maradnak bizonyos modulok, ha szervizmenüben voltál előtte. Attól is merülhet az akkud. Azt hiszem a következő indításig aktívak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Június12, 2017 Megoszt Elküldve Június12, 2017 4 órája, quad405 írta: Azt hiszem a következő indításig aktívak. Ezt én néztem be nagyon. Nekem a következő akkusaru le/fel ciklusig maradt akkuzabáló módban! Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Június12, 2017 Megoszt Elküldve Június12, 2017 9 órája, quad405 írta: OpCom híján én nem néztem hibakódot anno. Mostanában nem mértem, de emlékeim szerint 13,8-ra akkor ment csak le, ha a tompított és a klíma (hűtőventillátor+szellőztetőventillátor) is be volt kapcsolva. Lehet valami érintkezési hiba is. Valamelyik akku-saru nem melegszik például? A feszültséget gondolom a szervizmenüben nézed. Volt már itt szó róla a fórumon, hogy a motor leállítása után még aktívak maradnak bizonyos modulok, ha szervizmenüben voltál előtte. Attól is merülhet az akkud. Azt hiszem a következő indításig aktívak. Nem néztem még az akkusarut, majd figyelgetem. Volt igen olyan régebben h úgy állítottam le hogy szervizmenu aktív volt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Június12, 2017 Megoszt Elküldve Június12, 2017 4 órája, kisp113 írta: Ezt én néztem be nagyon. Nekem a következő akkusaru le/fel ciklusig maradt akkuzabáló módban! Huh akkor ne nagyon mászkáljak a szervizmenuben? Mindenesetre azért a 13.0 tompítottal elég gyatra így is nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
quad405 Elküldve Június13, 2017 Megoszt Elküldve Június13, 2017 6 hours ago, telo said: Huh akkor ne nagyon mászkáljak a szervizmenuben? Mindenesetre azért a 13.0 tompítottal elég gyatra így is nem? Ezek szerint ne. Bár sokan mászkálnak a szervizmenüben. Nekik vajon nem merül az akksijuk? Vagy csak nem vették még észre? 13.0 nagyon gyatra, igen! Ahogy azt kisp kolléga is említette, egyrészt idő előtt tönkre megy az akkud mert soha sem tud teljesen feltöltődni és elkezd szulfátosodni, másrészt hidegben lehetnek majd indítási gondjaid. Ha van lehetőséged töltőn tartani mikor éppen nem jársz az autóval, akkor eltolhatod a javítást. Töltő alatt itt nem egy pár ezresre gondolok (az meg túltölti az akkut és a sem jó), hanem valami komolyabb automatára ami átáll csepptöltésre mikor feltöltődött az akku és amihez nem kell levenni a sarut. Egy ilyen 15-20.000-től kezdődik. Annyiból lehet megvan a javítás is. Bár ettől függetlenül nem árt ha van egy töltő a háznál... Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Június13, 2017 Megoszt Elküldve Június13, 2017 23 perce, quad405 írta: Ezek szerint ne. Bár sokan mászkálnak a szervizmenüben. Nekik vajon nem merül az akksijuk? Vagy csak nem vették még észre? 13.0 nagyon gyatra, igen! Ahogy azt kisp kolléga is említette, egyrészt idő előtt tönkre megy az akkud mert soha sem tud teljesen feltöltődni és elkezd szulfátosodni, másrészt hidegben lehetnek majd indítási gondjaid. Ha van lehetőséged töltőn tartani mikor éppen nem jársz az autóval, akkor eltolhatod a javítást. A szervizmenüs akkuszipkázás a CD30 hibája, amiből létezik többféle HW azon belül még százféle FW verzió, ezért nem érinthet sokakat. A másik hogy leszívott akkuval a töltés nálam is alacsonyabb feszen ment, erre az a tipp hogy nem ész nélkül tölt, hanem ahogy egy rendes töltő ez is korlátozza az áramot. Ha egy 20%-ra szívott akkura ráeresztené a 14+ V -ot az elég hamar púposodni kezdene. Érdemes lenne megmérni az akku üresjárási feszültségét, vagy egy kiadós külső töltés után újra ellenőrizni a töltőfeszt akár a szervizmenüben, csak hogy változott-e. Ha a bemelegedéssel esik a feszültség akkor az valami kontakt hiba lesz!!! (nálam is volt ilyesmi, de csak 0.3-0.4V esett, generátorsaruk pucolása megoldotta) Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Június13, 2017 Megoszt Elküldve Június13, 2017 16 perce, quad405 írta: Ezek szerint ne. Bár sokan mászkálnak a szervizmenüben. Nekik vajon nem merül az akksijuk? Vagy csak nem vették még észre? 13.0 nagyon gyatra, igen! Ahogy azt kisp kolléga is említette, egyrészt idő előtt tönkre megy az akkud mert soha sem tud teljesen feltöltődni és elkezd szulfátosodni, másrészt hidegben lehetnek majd indítási gondjaid. Ha van lehetőséged töltőn tartani mikor éppen nem jársz az autóval, akkor eltolhatod a javítást. Töltő alatt itt nem egy pár ezresre gondolok (az meg túltölti az akkut és a sem jó), hanem valami komolyabb automatára ami átáll csepptöltésre mikor feltöltődött az akku és amihez nem kell levenni a sarut. Egy ilyen 15-20.000-től kezdődik. Annyiból lehet megvan a javítás is. Bár ettől függetlenül nem árt ha van egy töltő a háznál... Ezt a szervizmenu dolgot anno kimertem, es le is irtam itt; ha jol emlekszem, 300mA korul eszik, vagyis ha csak par napig all az auto, nem fogja teljesen lemeriteni az akkut. Inditas utan torlodik, ami egyszeruen ellenorizheto: aktiv szervizmenuvel motor leall, kulcs ki, par percet var. Ujboli inditas utan mar nem lesz szervizmenu, ujra hosszan kell nyomni a settings gombot. Akku es toltese: azt, hogy fel van-e teljesen toltve egy akku, elvileg csak savsuruseg meressel lehet megmondani, minden mas kozelites es kompromisszum. Egy jol mukodo autoban menet kozben minden fogyasztast a generator fedez, toltessel csak az onkisulest es az onindito altal kivett toltest kell potolni. Ha 1-2 masodperc alatt elindul a motor, akkor az utobbi meglepoen keves, percek alatt is visszatoltodhet. Feszultseg meres: a szervizmenunek nem okvetlenul kell hinni, az a kijelzo tapfeszultsege, sajat maga altal merve. Az akkun ettol lehet mas, tehat ott kell muszerrel merni. A saruk tisztitasa, meghuzasa termeszetesen jot tesz, erdemes idonkent megcsinalni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Június13, 2017 Megoszt Elküldve Június13, 2017 33 perce, kisp113 írta: A szervizmenüs akkuszipkázás a CD30 hibája, amiből létezik többféle HW azon belül még százféle FW verzió, ezért nem érinthet sokakat. Inkabb a GID, bar abbol is van tobb fajta. A CD 30 (vagy eppen mas, ha az van) csak a CAN buszon szol, hogy nyomva van a settings gomb, a tobbit a GID intezi. O marad aktiv, aminek persze semmi ertelme, amikor a feny le van veve rola. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts