Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
50 perce, Roberth írta:

Üdv!Olvasgattam a CIM modul hibáról,hogy mik a jelei,itt az oldalon írták a jeleit,pl. kormány cicergés stb, na nálam a cicergés érzékelhető! Lehet ezt javítani vagy mindenképpen csere? Átmentem ide,mégis csak ide való  " Elektronikák, elektromos kérdések "

Szia! Jellemző hibák többek között:

- balra index nem marad bekapcsolt állapotban, csak villan egyet

- kormány gombot mást csinálnak vagy nem működnek->rádió halkul-hangosodik, bc gombra sávot vált

- ablaktörlő önállósítja magát

Első körben ki kell venni, szét kell szerelni, és a csatlakozók forrasztását ellenőrizni, javítani. Ha biztos vagy magadban és van OP-COM-od, csak akkor állj neki!

Leírást találsz az opelműhelyen. :)

  • Like 2
Elküldve
3 hours ago, Stofl said:

Szia! Jellemző hibák többek között:

- balra index nem marad bekapcsolt állapotban, csak villan egyet

- kormány gombot mást csinálnak vagy nem működnek->rádió halkul-hangosodik, bc gombra sávot vált

- ablaktörlő önállósítja magát

Első körben ki kell venni, szét kell szerelni, és a csatlakozók forrasztását ellenőrizni, javítani. Ha biztos vagy magadban és van OP-COM-od, csak akkor állj neki!

Leírást találsz az opelműhelyen. :)

Köszi az infót!A kormánykerék cicergésén kívűl mást még nem tapasztaltam!A szétszedéséről néztem videót,az talán még menne is,de inkább várok még vele!Itt Győrben tudtok valakit aki bevállalná!Az Opel szervíz az cserélheti vagy javítják,tudja valaki?

Elküldve
16 perce, Roberth írta:

Köszi az infót!A kormánykerék cicergésén kívűl mást még nem tapasztaltam!A szétszedéséről néztem videót,az talán még menne is,de inkább várok még vele!Itt Győrben tudtok valakit aki bevállalná!Az Opel szervíz az cserélheti vagy javítják,tudja valaki?

Eddigi tapasztalataim alapján szakszerviz nem javít csak cserél....

Elküldve
4 hours ago, Stofl said:

Szia! Jellemző hibák többek között:

- balra index nem marad bekapcsolt állapotban, csak villan egyet

Nekem ezt csak hidegben csinálja, de azt már évek óta. Lehet, hogy ez csak a kezdet és rosszabbodni fog?

Elküldve
2 órája, quad405 írta:

Nekem ezt csak hidegben csinálja, de azt már évek óta. Lehet, hogy ez csak a kezdet és rosszabbodni fog?

Tapasztalatok alapján egyre rosszabb, nem javul. Nekem egyelőre sikerült ezt orvosolni, a rádióval kapcsolatos problémáim maradtak, de nem olyan idegesítőek. Az indexen viszont elborult az agyam párszor. Azt meg kellett oldani.

 

Elküldve
51 perce, Stofl írta:

Tapasztalatok alapján egyre rosszabb, nem javul. Nekem egyelőre sikerült ezt orvosolni, a rádióval kapcsolatos problémáim maradtak, de nem olyan idegesítőek. Az indexen viszont elborult az agyam párszor. Azt meg kellett oldani.

 

Nálam a kormánykapcsolókkal voltak gondok, össze vissza vezérelte a kijelzőt és sajnos az index is problémás volt. Egy éve szétszedtem és megforrasztottam, de sajnos az indexes problémámat nem oldotta meg, a kormánykapcsolók viszont megfelelően működnek hidegben is. Az index viszont nem jó nálam sem hideg időben, leginkább fagypont közeli hőmérsékleten vagy alatta. Szerintem azért nem jó ilyen hőmérsékleten, mert valahol még mindig problémásan érintkezik, és ez hideg időben jelentkezik. Lehet, hogy hülyeség de én szerintem a hőtágulás miatt.

Elküldve

Sziasztok!

Ismer valaki olyan szakembert Nyíregyházán aki kormányoszlop modul (cim modul) javításával foglalkozik? Egyáltalán javítható? Balra indexelést nem szokta nekem bevenni ezért kellene javítani. Válaszotokat előre is köszi!

Elküldve
On 2017. 03. 31. at 19:06, Astra555 írta:

A kormány felől nem hiszem, hogy jönne bármi. Ha legközelebb leállítod, inkább a gázpedál irányába fülelj. Ha onnan jön, akkor csak a mellette, a belül lévő fehér kereket kell egy picit megzsírozni, ami állítja a légterelő lapátokat.

Nekem pont van ilyen hang, csak eddig nem tudtam, mi is az. Hogyan tudok hozzáférni? A kesztyűtartót leszedtem, onnan nem találtam meg a nyitját. Grafitos zsír jó? Köszi!

Elküldve

Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, hogy 5 ajtós (ferdehátú) H Astránál a tankajtó központi zár motor romlott-e már el valakinek. A kollégámnak tegnap adta meg magát, nem tudta kinyitni tankoláskor az ajtót, most reggel megnéztük, rásegítve a motor rudazatára megmozdult, de egy-két nyitás-zárás után füstöt kezdett el eregetni magából - égett bakelit szaggal párosítva. A bovden ami a motor és az ajtó között van hibátlanul szorulás mentesen mozog, nincs megtörve. Lehet javítani a motort vagy kuka? Lehúztuk róla a csatlakozót, most nyitva van állandóan a tankajtó. Nekem több caravanom volt, de még ilyen problémával nem találkoztam - ott nincs a bovdenes megoldás, közvetlenül a motor rudazata nyit-zár.

Elküldve
7 órája, Kombitomi írta:

Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, hogy 5 ajtós (ferdehátú) H Astránál a tankajtó központi zár motor romlott-e már el valakinek. A kollégámnak tegnap adta meg magát, nem tudta kinyitni tankoláskor az ajtót, most reggel megnéztük, rásegítve a motor rudazatára megmozdult, de egy-két nyitás-zárás után füstöt kezdett el eregetni magából - égett bakelit szaggal párosítva. A bovden ami a motor és az ajtó között van hibátlanul szorulás mentesen mozog, nincs megtörve. Lehet javítani a motort vagy kuka? Lehúztuk róla a csatlakozót, most nyitva van állandóan a tankajtó. Nekem több caravanom volt, de még ilyen problémával nem találkoztam - ott nincs a bovdenes megoldás, közvetlenül a motor rudazata nyit-zár.

Megesik, nem típushiba, de előfordult, motorcsere és kész.

Elküldve
13 perce, Davee írta:

Nem típusfüggő, miért ne működne?

Inkabb az a kerdes, fog-e minden mukodni rajta, es szinte biztos, hogy nem. De ha eleg a sebesseg, fordulatszam, homerseklet, azoknak meg kell lenni. Az is kerdeses, nappal mi latszik belole, bar erre vonatkozoan az elado sem iger semmit...

Elküldve
2 minutes ago, csaba66 said:

Inkabb az a kerdes, fog-e minden mukodni rajta, es szinte biztos, hogy nem. De ha eleg a sebesseg, fordulatszam, homerseklet, azoknak meg kell lenni. Az is kerdeses, nappal mi latszik belole, bar erre vonatkozoan az elado sem iger semmit...

igen en is ezt nezem :) bar most nezem, hogy ezt kabellel kellene levezetni...mar igy is annyi kabel van... :S

csak probalok valami extrat belecsempeszni az autoba :D :) eleg fapados :) 

amugy kihangositas utolag nagyon draga lenne bele nyomni? 

46 minutes ago, Davee said:

Nem típusfüggő, miért ne működne?

koszonom!

Elküldve
16 perce, bazs7 írta:

igen en is ezt nezem :) bar most nezem, hogy ezt kabellel kellene levezetni...mar igy is annyi kabel van... :S

csak probalok valami extrat belecsempeszni az autoba :D :) eleg fapados :) 

amugy kihangositas utolag nagyon draga lenne bele nyomni?

Tapot ugyis kell adni neki, igy sokat az sem segitene, ha az adat drot nelkul menne. Ha csak l'art pour l'art extra kell, itt egy olcsobb valtozat: http://www.ebay.com/itm/2017-LED-Car-Head-Up-Display-HUD-OBD2-Interface-Plug-Play-Speed-Warn-/262926935892

Kihangositobol is van filleres; ami jo is, az valamivel dragabb, de azert ahhoz sem kell Meszaros Lorincnek lenni :)

Elküldve
2 minutes ago, csaba66 said:

Tapot ugyis kell adni neki, igy sokat az sem segitene, ha az adat drot nelkul menne. Ha csak l'art pour l'art extra kell, itt egy olcsobb valtozat: http://www.ebay.com/itm/2017-LED-Car-Head-Up-Display-HUD-OBD2-Interface-Plug-Play-Speed-Warn-/262926935892

Kihangositobol is van filleres; ami jo is, az valamivel dragabb, de azert ahhoz sem kell Meszaros Lorincnek lenni :)

egy jo minosegu kihangositot mennyiert lehetne kihozni?

Elküldve
14 órája, bazs7 írta:

egy jo minosegu kihangositot mennyiert lehetne kihozni?

A boltbol mar 10-20ezerert is kihozhatod, aztan kerdes, magad rakod-e be, vagy szerelteted, egyaltalan, kell-e szerelni.

Ezt pl. nem kell: https://autos-kihangosito.arukereso.hu/nokia/hf-210-p44269033/ , szemelyesen nem talakoztam vele, de valoszinuleg nem rossz.

Van kijelzos is, mindenfele plusz funkciokkal, ra lehet kotni a kocsi hangrendszerere, automatikusan nemitja a radiot, stb., van a gyari UHP-4, arban siman el lehet menni a fenti Nokia tobbszoroseig is.

  • Like 1
Elküldve
6 hours ago, csaba66 said:

A boltbol mar 10-20ezerert is kihozhatod, aztan kerdes, magad rakod-e be, vagy szerelteted, egyaltalan, kell-e szerelni.

Ezt pl. nem kell: https://autos-kihangosito.arukereso.hu/nokia/hf-210-p44269033/ , szemelyesen nem talakoztam vele, de valoszinuleg nem rossz.

Van kijelzos is, mindenfele plusz funkciokkal, ra lehet kotni a kocsi hangrendszerere, automatikusan nemitja a radiot, stb., van a gyari UHP-4, arban siman el lehet menni a fenti Nokia tobbszoroseig is.

igen, en inkabb olyanra gondoltam, hogy az auto hangrendszerere rakotve ...

ha az annyira draga :d akkor lehet marad a fules :D

Elküldve

Rendszámtábla világitás búrája pattintós?izzót kell cserélnem,ha jól láttam egy müanyag fület kell benyomni utána kijön az egész ház

Jól gondolom?

Elküldve
1 óra, csicsó írta:

Rendszámtábla világitás búrája pattintós?izzót kell cserélnem,ha jól láttam egy müanyag fület kell benyomni utána kijön az egész ház

Jól gondolom?

Igen, így van. A lámpa egyik oldalán van egy kis fül, azt kell benyomni és kihúzható a lámpatest. w5w izzó megy bele. Visszafelé csak be kell nyomni és bepattan a helyére.

Elküldve
4 órája, Cserenkov írta:

Igen, így van. A lámpa egyik oldalán van egy kis fül, azt kell benyomni és kihúzható a lámpatest. w5w izzó megy bele. Visszafelé csak be kell nyomni és bepattan a helyére.

Köszi:)

Elküldve (edited)
On ‎2017‎.‎04‎.‎07‎. at 16:26, csaba66 írta:

Inkabb az a kerdes, fog-e minden mukodni rajta, es szinte biztos, hogy nem. De ha eleg a sebesseg, fordulatszam, homerseklet, azoknak meg kell lenni. Az is kerdeses, nappal mi latszik belole, bar erre vonatkozoan az elado sem iger semmit...

Én rendeltem ebayről polarizált fóliát, az feltettem a szélvédőre, alá egy csúszásgátló pad és egy  sima 5" mobiltelefon, Torque és OBD2 csatlakozó Bluetooth-al összekötve. A fizetős Torque-ban van HUD mód, ki lehet vetíteni néhány adatot a szélvédőre. Napsütésben így sem látható, de borult időben, szürkületkor és este működik. A fólia kb. 2.000 Ft volt, a fizetős Torgue is kb annyi, de arra már nem emlékszem pontosan, kb. 5 éve megvan.

Belülről így néz ki:

www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=548IMG_20170410_100137.jpg

Létezik HUD-s navigáció is, így az is ki lehetne vetíteni, de még nem próbáltam.

Módosítva : kezdőkabriós
Elküldve
4 órája, kezdőkabriós írta:

...alá egy csúszásgátló pad...

Neked ez ottmarad? Ugyan ilyenem van nekem is. Minden felületen szuperül tapad, kivéve egyet: a H Astra műszerfalát! :(

Elküldve
On 2017. 03. 25. at 8:44, Stofl írta:

Akkor tényleg úgy tűnik, hogy a drl elektronikja nem boldogul a feszültség különbséggel. 

Sziasztok,

bocs, még mindig a DRL-lel szenvedek, bármilyen tanács jól jönne mert már kezd az agyamra menni. Még mindig erről van szó: https://led.digitalsat.hu/Ivelt-Nappali-menetfeny-LED-DRL-E-jeles-10W-650-Lu tehát a gond az, hogy ha jár a motor, akkor helyzetjelző kapcsolására nem kapcsol le, csak dimel. Ha nem jár a motor, akkor rendesen működik. (Nem reklámozni akarom, de tök jó a fénye egyébként, ezért szeretném mindenképp összehozni.) Mivel nem volt használati utasítás, írtam a boltnak. Ezt küldték vissza, nesze semmi, nyilván így van bekötve:

unnamed.jpg

Járó motornál a helyzetjelzőn 12,4V-ot mérek, az akksiről 14,3V jön le. Anno kérdeztem is, hogy ez okozhat-e problémát. Kipróbáltam, ha 3V-ot kötök a DRL-re, nyilván meg sem szólal, tehát nem egyszerűen arról van szó, hogy a feszültség különbség miatt világít halványabban. Rendeltem kínából egy ilyet, ami, ha az inputra érkező feszültség > 13V, felkapcsolja az output-on a feszt, és ha a jel vezetékén érzékel jelet, akkor meg lekapcsol. Gyakorlatilag ezzel megcsinálja ugyanazt, amit a DRL elektronikája kellene hogy megcsináljon, így a DRL-re csak két vezetéket kell rákötni, a + és - kábelt, és nem kell használni annak a jel vezetékét:

s-l1600.md.jpg

Nem fogjátok elhinni, de ugyanúgy viselkedett!!! Na ez hogy van? Tehát két egymástól független elektronika is azt csinálta, hogy ha a +- dróton 14,3V megy, a jel vezetéken meg 12,4V akkor csak dimel. Mindjárt azt fogjátok mondani, amit én is ki akartam próbálni, hogy hány voltot is ad ki a DRL+- vezetékeken, amikor éppen ledimmel? Hát sajnos elcsesztem, a multimétert ugyan volt mérésre állítottam, de a kábelét az amper mérő csatlakozóban felejtettem. Mivel párhuzamosba bekötöttem ezzel a kis vezérlővel és csináltam egy rövidzárat, sajnos el is szállt az egész. :-( Rendeltem egy újat, remélem már nem leszek ennyire balfék legközelebb és közelebb jutok a megoldáshoz.

Arra gondoltam még, hogy összeüthetnék egy 12V feszültségszabályozó áramkört, a múltkori csappantyú szerelésből még maradt egy LM317-em. :) Ilyesmire gondoltam:

12vfesszabalyzolm317.jpg

Bocs a minőségért, paint-ben rajzoltam meg. :) Ez megoldhatná a gondot, miszerint 12V helyett 14,3-at kap a DRL. Szerintetek érdemes kipróbálni vagy totál mellékvágányon vagyok?

Köszi,

Imre

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.