kisp113 Elküldve Március2, 2017 Megoszt Elküldve Március2, 2017 10 órája, csaba66 írta: Persze, DIS, hiszen az jelzi ki... Bar hogy ott miert kell, illetve lehet egyaltalan kapcsolgatni, azt nem tudom, hiszen ha nem kapja meg az utasitast az UEC-tol, akkor nem fog jelezni ugysem. Sikerült beállítanom mindkét helyen. Rögtön jelzett is egy mosószintet, hűtővizet nem. (szenzorok nem voltak rádugva) Aztán többet nem nyivákolt, bár rá nem indítottam mert éppen nincs feltöltve, az alsó hűtőcsövet várja. Indításra kéne jeleznie vagy már gyujtásra is? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Március2, 2017 Megoszt Elküldve Március2, 2017 (edited) 15 órája, Stofl írta: Én a hűtőrácsba raktam. A dimbes-dombos vidékeken az alul elhelyezett DRL sokszor ki van takarva, jóval alacsonyabban van mint az eredeti lámpa. Ezért döntöttem így, hogy felülre rakom. Az eredménnyel én elégedett vagyok. Ez így szabályos? Módosítva Március2, 2017 : Cserenkov Link to comment Megosztás: More sharing options...
dsteel Elküldve Március2, 2017 Megoszt Elküldve Március2, 2017 1 perc, Cserenkov írta: Ez így szabályos? Nekem is ez volt az első gondolatom, kicsit közel ülő szeműnek tűnik + a földtől való távolság...? Már nem emlékszem az adatokra, rajta volt az OSRAM-os dobozon, mikor beszereltem leolvastam és méregettem, de a dobozt már kidobtam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve Március2, 2017 Megoszt Elküldve Március2, 2017 23 perce, dsteel írta: Nekem is ez volt az első gondolatom, kicsit közel ülő szeműnek tűnik + a földtől való távolság...? Már nem emlékszem az adatokra, rajta volt az OSRAM-os dobozon, mikor beszereltem leolvastam és méregettem, de a dobozt már kidobtam. 25 cm és 1,5 m között kell lennie. Inkább a szélesség ami problémás lehet. Max. 40 cm-re nyúlhat be, de közöttük kell lennie min. 60 cm-nek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Március2, 2017 Megoszt Elküldve Március2, 2017 23 perce, Cserenkov írta: Ez így szabályos? 20 perce, dsteel írta: Nekem is ez volt az első gondolatom, kicsit közel ülő szeműnek tűnik + a földtől való távolság...? Már nem emlékszem az adatokra, rajta volt az OSRAM-os dobozon, mikor beszereltem leolvastam és méregettem, de a dobozt már kidobtam. Alulról minimum 250 mm, magasság max 1500mm. Tehát bőven. Az autó szélétől a lámpa széle max 400mm lehet, ebbe is simán belefér. A két lámpa belső felének a távolsága széles autónál 600 mm, keskeny autónál legalább 400 mm-nek kell lennie. Az Astra széles autónak számít. A 600 mm nincs meg, hanem csak 575 mm. Ha ebbe belekötnek, ám legyen. Viszont biztonság szempontjából az fontosabb, hogy magasabban legyen. Felénk az Alföldön pont olyan utak vannak, hogy a rendszámtábla vonaláig folyton ki vannak takarva a szemből érkezők. Nekem ez a tapasztalatom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dsteel Elküldve Március2, 2017 Megoszt Elküldve Március2, 2017 10 perce, Stofl írta: Ha ebbe belekötnek, ám legyen. Nekem ok akkor Ha szemre nem gyanús a rendőrnek, sztem nem kötnek bele. Én vizsgára mindig kikötöm egyébként a DRL-t és fekete szigszalaggal leragasztom. Nekem szabályszerű a bekötés, pozíció teljesen, de jobb a békesség és ez csak 1-2 mozdulat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Still Elküldve Március2, 2017 Megoszt Elküldve Március2, 2017 Sziasztok! Még új vagyok a topicban, és lehet volt már hasonló kérdés/probléma, külföldi forumokon is láttam itt ott. 1 hete vettünk egy 2007-es Benzines Astrát.1 hétig semmi probléma, majd ma kigyulladt az ABS visszajelző és megszűnt működni a Km óra. OBD olvasóval nem dob hibát. Pedállal kiiratva az alábbiak jönnek: ECN: 210870; 152651 ;50070 ;50071; 50072 . Mennyire legyek megijedve? Mi lehet a probléma? (ABS jeladót tippelek a olvasgatottak alapján, erről hogyan bizonyosodhatok meg?) Ha tényleg ABS jeladó, megoldható DIY? Vagy ezzel mindenképpen szerelőhöz kell mennem? Ha valaki mond valamit érdemben annak köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Március2, 2017 Megoszt Elküldve Március2, 2017 (edited) 13 órája, kisp113 írta: Sikerült beállítanom mindkét helyen. Rögtön jelzett is egy mosószintet, hűtővizet nem. (szenzorok nem voltak rádugva) Aztán többet nem nyivákolt, bár rá nem indítottam mert éppen nincs feltöltve, az alsó hűtőcsövet várja. Indításra kéne jeleznie vagy már gyujtásra is? Hutoviznel valoszinulag azert nem jelez, mert amikor lemegy a magnes, akkor zarja a reed patront. Szoval nezd meg rovidrezart kontaktusokkal. 1 óra, Still írta: Sziasztok! Még új vagyok a topicban, és lehet volt már hasonló kérdés/probléma, külföldi forumokon is láttam itt ott. 1 hete vettünk egy 2007-es Benzines Astrát.1 hétig semmi probléma, majd ma kigyulladt az ABS visszajelző és megszűnt működni a Km óra. OBD olvasóval nem dob hibát. Pedállal kiiratva az alábbiak jönnek: ECN: 210870; 152651 ;50070 ;50071; 50072 . Mennyire legyek megijedve? Mi lehet a probléma? (ABS jeladót tippelek a olvasgatottak alapján, erről hogyan bizonyosodhatok meg?) Ha tényleg ABS jeladó, megoldható DIY? Vagy ezzel mindenképpen szerelőhöz kell mennem? Ha valaki mond valamit érdemben annak köszönöm Az ABS szenzorok a kerekcsapagyakba vannak epitve, ha a km ora sem megy, az valamelyik elsot jelenti. Ki kell deriteni, melyik (OpCom pl. megmondja), megnezni a kabeleket, stb. Ha valoban a szenzor beteg, akkor csapagycsere. Nem lehetelen hazilag, a legnagyobb gond nekem a berohadt kerekanya leszedese volt. Feknyereg, fektarcsa le, stb., szoval nem csak egy kabel lekotes, es egy kis kutyu kicserelese, ha esetleg ilyesmire gondoltal. Módosítva Március2, 2017 : csaba66 Link to comment Megosztás: More sharing options...
jszabi Elküldve Március2, 2017 Megoszt Elküldve Március2, 2017 1 óra, Still írta: Sziasztok! Még új vagyok a topicban, és lehet volt már hasonló kérdés/probléma, külföldi forumokon is láttam itt ott. 1 hete vettünk egy 2007-es Benzines Astrát.1 hétig semmi probléma, majd ma kigyulladt az ABS visszajelző és megszűnt működni a Km óra. OBD olvasóval nem dob hibát. Pedállal kiiratva az alábbiak jönnek: ECN: 210870; 152651 ;50070 ;50071; 50072 . Mennyire legyek megijedve? Mi lehet a probléma? (ABS jeladót tippelek a olvasgatottak alapján, erről hogyan bizonyosodhatok meg?) Ha tényleg ABS jeladó, megoldható DIY? Vagy ezzel mindenképpen szerelőhöz kell mennem? Ha valaki mond valamit érdemben annak köszönöm http://opelmuhely.com/hibakodok 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Still Elküldve Március3, 2017 Megoszt Elküldve Március3, 2017 9 órája, csaba66 írta: Hutoviznel valoszinulag azert nem jelez, mert amikor lemegy a magnes, akkor zarja a reed patront. Szoval nezd meg rovidrezart kontaktusokkal. Az ABS szenzorok a kerekcsapagyakba vannak epitve, ha a km ora sem megy, az valamelyik elsot jelenti. Ki kell deriteni, melyik (OpCom pl. megmondja), megnezni a kabeleket, stb. Ha valoban a szenzor beteg, akkor csapagycsere. Nem lehetelen hazilag, a legnagyobb gond nekem a berohadt kerekanya leszedese volt. Feknyereg, fektarcsa le, stb., szoval nem csak egy kabel lekotes, es egy kis kutyu kicserelese, ha esetleg ilyesmire gondoltal. Ok. Szabi által linkelt hibakódos oldalon is ABS problémára mutat (a kódok alapján). Kérdés: Akkor ez tutira szenzor lesz, vagy van más is ami lehet? Ha ABS szenzor, akkor az egész csapágyat cserélni kell? ABS jeladót árulnak külön az autóalkatrész boltok, ezt nem lehet magában cserélni? ABS szenzornál, ha jól gondolom a bal első lehet a ludas, mert az interneten fellelt infók alapján innen kapja a jelet a km/h is. OBD adapterem van (bluetooth-os), van-e valami bevált progitok ami működik ezzel, akár androidra akár windows-ra és ki tudnám vele olvasni a hibát? Opcom diagnosztika azt is megmondja hogy melyik oldali szenzor a halott, ha ez a probléma? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imre75 Elküldve Március3, 2017 Megoszt Elküldve Március3, 2017 On 2017. 02. 24. at 20:16, Stofl írta: Csak akkor, ha az ABS kocka tamogatja. A kockan levo ket nagy betujelbol lehet megtudni. Es kell a kozepkonzollra kalibralo gomb is. Úgy emlékszem, BL az ABS kockám kódja, ez tamogatja a DDS-t?. A kalibralo gomb az valamelyik rádióhoz tartozik, vagy hogyan? CD30mp3 van nekem. Nem lehet a kalibraciot opcommal is bekapcsolni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Március3, 2017 Megoszt Elküldve Március3, 2017 1 órával ezelőtt, Still írta: Ok. Szabi által linkelt hibakódos oldalon is ABS problémára mutat (a kódok alapján). Kérdés: Akkor ez tutira szenzor lesz, vagy van más is ami lehet? Ha ABS szenzor, akkor az egész csapágyat cserélni kell? ABS jeladót árulnak külön az autóalkatrész boltok, ezt nem lehet magában cserélni? ABS szenzornál, ha jól gondolom a bal első lehet a ludas, mert az interneten fellelt infók alapján innen kapja a jelet a km/h is. OBD adapterem van (bluetooth-os), van-e valami bevált progitok ami működik ezzel, akár androidra akár windows-ra és ki tudnám vele olvasni a hibát? Opcom diagnosztika azt is megmondja hogy melyik oldali szenzor a halott, ha ez a probléma? Lehet az ABS vezerlo is, vagy barmi a kornyeken (kabel, csatlakozo, szenzor). Amint mar irtam volt, szenzor hiba eseten csapaggyal egyutt lehet csak cserelni, ebben az autoban igy van megoldva. Itt lathatod, mit es hogy kell tenni: Amit a 6. perc kornyeken piszkal, az a csapagy + jelado + kerekagy egyben. Az OBD ilyen esetben semmit sem er, az csak a motorral foglalkozik. Ahogy szinten irtam volt, az OpCom azt is megmondja, melyik szenzor rossz, illetve hogy egyaltalan az-e a hiba. Egyebkent a videon is latszik, hogy a vegen tesz egy kupakot a kerekanya fole, ami gyarilag nincs, ezert rohad ra az anya. Az, hogy neki egybol lejott, arra utal, hogy vagy irgalmatlan nagy nyomateku a legkulcsa (ranezesre azert nem az), vagy mazlija volt, es nem rohadt nagyon be. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Still Elküldve Március3, 2017 Megoszt Elküldve Március3, 2017 11 perce, csaba66 írta: Lehet az ABS vezerlo is, vagy barmi a kornyeken (kabel, csatlakozo, szenzor). Amint mar irtam volt, szenzor hiba eseten csapaggyal egyutt lehet csak cserelni, ebben az autoban igy van megoldva. Itt lathatod, mit es hogy kell tenni: Amit a 6. perc kornyeken piszkal, az a csapagy + jelado + kerekagy egyben. Az OBD ilyen esetben semmit sem er, az csak a motorral foglalkozik. Ahogy szinten irtam volt, az OpCom azt is megmondja, melyik szenzor rossz, illetve hogy egyaltalan az-e a hiba. Egyebkent a videon is latszik, hogy a vegen tesz egy kupakot a kerekanya fole, ami gyarilag nincs, ezert rohad ra az anya. Az, hogy neki egybol lejott, arra utal, hogy vagy irgalmatlan nagy nyomateku a legkulcsa (ranezesre azert nem az), vagy mazlija volt, es nem rohadt nagyon be. Van itt olyan aki "kicsi pénzért" meg tud csinálni egy ilyen opcom diagnosztikát? Legalább tudjam mivel állok szemben :/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Március3, 2017 Megoszt Elküldve Március3, 2017 (edited) 49 perce, Still írta: Van itt olyan aki "kicsi pénzért" meg tud csinálni egy ilyen opcom diagnosztikát? Legalább tudjam mivel állok szemben :/ Az nem all semmibol, en egy tabla csokiert is megcsinalom, vagy siman csak azert, ha annyit mondasz, hogy koszonom. De legkorabban hetfon lehet jo. Módosítva Március3, 2017 : csaba66 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Still Elküldve Március3, 2017 Megoszt Elküldve Március3, 2017 1 órával ezelőtt, csaba66 írta: Az nem all semmibol, en egy tabla csokiert is megcsinalom, vagy siman csak azert, ha annyit mondasz, hogy koszonom. De legkorabban hetfon lehet jo. Azt megköszönném, és játszik a tábla csoki is (vagy sör ha az jobban csúszik ).Helyileg hol? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Március3, 2017 Megoszt Elküldve Március3, 2017 7 órája, Still írta: Azt megköszönném, és játszik a tábla csoki is (vagy sör ha az jobban csúszik ).Helyileg hol? Irok mindjart privatot... A sort nem szeretem, plane ha tablas Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Március4, 2017 Megoszt Elküldve Március4, 2017 Arra van valakinek tippje hogy miért nem működik a hűtővíz szint jelzésem? Amikor bekapcsoltam opcommal akkoris csak az ablakmosó szintre kezdett panaszkodni (szenzorok nélkül). Lehet hogy menni kell vele vagy van valami trükk? (kétlem :() Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imre75 Elküldve Március5, 2017 Megoszt Elküldve Március5, 2017 On 2017. 03. 03. at 9:42, Imre75 írta: On 2017. 02. 24. at 20:16, Stofl írta: Csak akkor, ha az ABS kocka tamogatja. A kockan levo ket nagy betujelbol lehet megtudni. Es kell a kozepkonzollra kalibralo gomb is. Úgy emlékszem, BL az ABS kockám kódja, ez tamogatja a DDS-t?. A kalibralo gomb az valamelyik rádióhoz tartozik, vagy hogyan? CD30mp3 van nekem. Nem lehet a kalibraciot opcommal is bekapcsolni? Ez nehéz, vagy nem eldönthető kérdés? Ha szeretnék DDS-t, mit nézzek meg pontosan és mit kell tennem / beszereznem? Bocs, ha tudatlan vagyok de nem volt még olyan autóm, amiben ennyi elektronika van. Hol tudok utánanézni, tudtok valakit ajánlani, aki foglalkozna velem? Ha arról van szó, nem ingyen kérem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
koco Elküldve Március5, 2017 Megoszt Elküldve Március5, 2017 2 órája, Imre75 írta: Ez nehéz, vagy nem eldönthető kérdés? Ha szeretnék DDS-t, mit nézzek meg pontosan és mit kell tennem / beszereznem? Bocs, ha tudatlan vagyok de nem volt még olyan autóm, amiben ennyi elektronika van. Hol tudok utánanézni, tudtok valakit ajánlani, aki foglalkozna velem? Ha arról van szó, nem ingyen kérem. A BL kódolású ABS egység nem támogatja a DDS funkciót, egész pontosan ESP-t és vontatmány stabilizálást tud. Egyébként a DDS-hez cserélni kell az ABS egységet, megfelelő műszeregység kell hozzá, DDS-es gombsor (netán még keret is, ha emiatt 4 vagy 6 gombnak kell nyílás), egy plusz szál behúzása és egy cseppnyi programozás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Március5, 2017 Megoszt Elküldve Március5, 2017 2 órája, Imre75 írta: Ez nehéz, vagy nem eldönthető kérdés? Ha szeretnék DDS-t, mit nézzek meg pontosan és mit kell tennem / beszereznem? Bocs, ha tudatlan vagyok de nem volt még olyan autóm, amiben ennyi elektronika van. Hol tudok utánanézni, tudtok valakit ajánlani, aki foglalkozna velem? Ha arról van szó, nem ingyen kérem. Annyival tudok segíteni, hogy a következő kódú ABS kockákra van szükség, hogy működjön a DDS: HC, HK, HD, AM, AJ, AK, AS, AT, BG, BM, BN, BP, BQ, BR. Ezen felül OP-CPM-mal engedélyezni kell. Ez a minimum, de lehet, hogy másik egység is kell még hozzá, majd más még kiegészít! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Március5, 2017 Megoszt Elküldve Március5, 2017 Közben nekiálltam a jobb hátsó ajtókábel köteg javításának. Talán holnap már rakom össze. Hát gyalázat. G Astrásként eléggé meglepnek az ilyen "típushibák". Megszoktam, hogy elfordítom a kulcsot és megyek....amit megnyomok az meg működik addig, amíg nem nyomom meg megint. De ha már belevágtam a modellfrissítésbe, megpróbálom végigvinni, hogy el merjek vele indulni hosszú útra is. Az ajtó átvezetőben kábelek szétszakadva, kirepedezve. Csoda hogy nem füstölt el az egész.....ez mindegyik ajtót érintő probléma? Vagy elképzelhető, hogy csak a jobb hátsó a rossz? És jövő héten folytathatom a CIM modul javítással. Opelműhelyen olvastam, hogy sokan sikerrel javították. Mennyire macera úgy szétszedni, hogy utána ne legyen gond a kormányszöggel ESP-vel stb? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sztaricsnaja Elküldve Március5, 2017 Megoszt Elküldve Március5, 2017 5 perce, Stofl írta: Közben nekiálltam a jobb hátsó ajtókábel köteg javításának. Talán holnap már rakom össze. Hát gyalázat. G Astrásként eléggé meglepnek az ilyen "típushibák". Megszoktam, hogy elfordítom a kulcsot és megyek....amit megnyomok az meg működik addig, amíg nem nyomom meg megint. De ha már belevágtam a modellfrissítésbe, megpróbálom végigvinni, hogy el merjek vele indulni hosszú útra is. Az ajtó átvezetőben kábelek szétszakadva, kirepedezve. Csoda hogy nem füstölt el az egész.....ez mindegyik ajtót érintő probléma? Vagy elképzelhető, hogy csak a jobb hátsó a rossz? És jövő héten folytathatom a CIM modul javítással. Opelműhelyen olvastam, hogy sokan sikerrel javították. Mennyire macera úgy szétszedni, hogy utána ne legyen gond a kormányszöggel ESP-vel stb? Nekem mindkét hátsó ajtó rossz volt. A CIM-nél, meg ha szétszeded jelöld meg a tárcsát, és ha ugyanúgy visszateszed nem lesz gond. Összerakás után párszor tekerd át a kormányt ütközéstől ütközésig. Nekem nem kellett kalibrálni a NULL helyzetet sem. De Op-com tudja ha mégis kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Március5, 2017 Megoszt Elküldve Március5, 2017 8 perce, Sztaricsnaja írta: Nekem mindkét hátsó ajtó rossz volt. A CIM-nél, meg ha szétszeded jelöld meg a tárcsát, és ha ugyanúgy visszateszed nem lesz gond. Összerakás után párszor tekerd át a kormányt ütközéstől ütközésig. Nekem nem kellett kalibrálni a NULL helyzetet sem. De Op-com tudja ha mégis kell. Köszi! Remélem nem törik repül el semmi majd szétszedés közben. Az automata lámpakapcsolóhoz tartozó fényérzékelő érzékenységén lehet állítani? Túl hamar lámpát kapcsol, néhány csepp esőre is szerintem. Én sokkal tovább hagynám a DRL-t dolgozni. Valaki állított már ezen? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kishenceg Elküldve Március6, 2017 Megoszt Elküldve Március6, 2017 Azért nem feltétlenül kellene azonnal "lesz@rozni" olyan hibákért egy típust, amiket egy érdeklődő tulajdonos (mivel a fórumot olvasod, téged is annak tartalak) nagyjából ismerhet. Főleg, használtan vett autónál nem kell meglepődni, ha előjön ez-az. A G sem volt hibátlan, annak is voltak "típushibái". Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Március6, 2017 Megoszt Elküldve Március6, 2017 6 órája, Kishenceg írta: Azért nem feltétlenül kellene azonnal "lesz@rozni" olyan hibákért egy típust, amiket egy érdeklődő tulajdonos (mivel a fórumot olvasod, téged is annak tartalak) nagyjából ismerhet. Főleg, használtan vett autónál nem kell meglepődni, ha előjön ez-az. A G sem volt hibátlan, annak is voltak "típushibái". Elnézést, ha így értetted, senkit nem akartam megsérteni a gyalázat szóval. A szerelésre-tervezésre gondoltam, nem magára az autóra. 12 év 160e km G Astrázás 1 db EGR szelep hiba és 1 akksi csere után rozsdamentességben élve meglepődtem, hogy egy fiatalabb, fejlettebb autóra ennyit kell költeni, és ennyire rohad. Nyilván a hibákat az előző tulajnak kezelnie kellett volna, és néha lemosnia, ha törődik az autóval, de a végig Opel márkaszerviz ellenére nem lett javítva, csak tákolva. Nálam pedig minden összejött, most végig kell mennem ezeken. Természetesen észrevehető a generációs különbség fejlettségben, a H javára, csak hát a G-vel nem volt semmi gond. És ha eljutok odáig, hogy nem fog önálló életet élni az autó, és mindene működik, akkor örülni is fogok neki, csak érjek végig, hogy közben ne jöjjön más elő. De hogy visszatérjek a témához, csatolok képet a jobb hátsó kábelkötegről: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts