Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

2 órája, quad405 írta:

Ezek a szimptómák töltetlen akkura utalhatnak. Vagy a végét járja, vagy nem tud feltöltődni rövid utak miatt vagy pedig valami szívja az akksit kikapcsolt állapotban. Az, hogy induláskor, illetve az első 10 percben jön elő szintén erre utalhat, mivel ilyenkor még alacsony az akku töltöttsége/feszültsége. A szervó elég nagyot tud rántani egy töltött akku feszültségén is indítás után. Próbáld megmérni az akku feszültdségét közvetlen indulás előtt.

Ilyesmit mar en is hallottam, bar ott az volt az ok, hogy inditas kozben annyira lement az akku feszultsege, hogy egyes elektronikus egysegek ujraindultak, amibol aztan valtozatos hibak alltak elo. De ezt egy sima feszultsegmeres nem fogja mutatni, mert csak a starter terhelese kozben van gond.

Ha nem csak rogton az inditas utan jonnek elo hibak, akkor azert nem konnyu ezt a magyarazatot elkepzelni, hacsak nem a generator (is) hibas... Azt mindenkeppen erdemes megmerni, hogy a toltes rendben van-e, es ha van keznel egy biztosan jo akku, azt beleprobalni.

Módosítva : csaba66
Link to comment
Megosztás:

1 minute ago, csicsó said:

Elektromos ablakot hogyan kell tanítani?próbáltam fel le 2-szer de nem megy utána sem automatán

Nyomva tartod az emelő gombot és nem engeded el amíg az ablak le nem megy végállásba és nem kattan egyet. Ugyan ez felfelé is kattanásig. Kész.

Link to comment
Megosztás:

Köszi az eddigi tanácsokat! A töltésre eddig többször rá lett mérve (indítás előtt és után is) és mindig rendben volt. Tegnap viszont végre sikerült hibás állapotban a szervízbe juttatni. Ott még kiderült, hogy a szervó és az első világítások mellett a klíma és a szellőztetés sem megy. Első blikkre ők is töltési problémára vagy a bus rendszeren kontakthibára gondolnak. Az mondjuk érdekes, hogy a 120000 km-es szervíz után kezdődött a probléma.

Link to comment
Megosztás:

59 perce, comeonyouirons írta:

Köszi az eddigi tanácsokat! A töltésre eddig többször rá lett mérve (indítás előtt és után is) és mindig rendben volt. Tegnap viszont végre sikerült hibás állapotban a szervízbe juttatni. Ott még kiderült, hogy a szervó és az első világítások mellett a klíma és a szellőztetés sem megy. Első blikkre ők is töltési problémára vagy a bus rendszeren kontakthibára gondolnak. Az mondjuk érdekes, hogy a 120000 km-es szervíz után kezdődött a probléma.

Meg kell nezni, ha ezek mind egy CAN buszon vannak, akkor van ra esely, hogy ott a bibi. Az elso vilagitas LS CAN, tehat ez a kerdeses. No meg az, hogy szerviz kozben mit piszkaltak meg (ha nem veletlen egybeeses). 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, csaba66 írta:

Meg kell nezni, ha ezek mind egy CAN buszon vannak, akkor van ra esely, hogy ott a bibi. Az elso vilagitas LS CAN, tehat ez a kerdeses. No meg az, hogy szerviz kozben mit piszkaltak meg (ha nem veletlen egybeeses). 

Most szólt a szervíz, hogy a motorvezérlő ecu a hibás. Laikusként érdeklődve lehetséges, hogy tényleg attól vannak a problémák? Bontottan is 100e körül van egy ilyen...

Link to comment
Megosztás:

1 óra, comeonyouirons írta:

Most szólt a szervíz, hogy a motorvezérlő ecu a hibás. Laikusként érdeklődve lehetséges, hogy tényleg attól vannak a problémák? Bontottan is 100e körül van egy ilyen...

Nem inkabb UEC? Az ECU-nek a hibas dolgokhoz nincs semmi koze...

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 06. 08. at 16:24, csaba66 írta:

Nem inkabb UEC? Az ECU-nek a hibas dolgokhoz nincs semmi koze...

Igen UEC. Ezért kérdeztem rá itt, mert az ECU a google szerint is más dolgokért felel. Ma pontosítottam a szervízzel, hogy az UEC a felelős a dolgokért (az ügyfélszolgálatos mondta rosszul ECU-nak tegnap). 120-ért van bontott, elvileg péntek délutánra készen is lesz. Még egyszer köszi a segítségeket!

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, comeonyouirons írta:

Igen UEC. Ezért kérdeztem rá itt, mert az ECU a google szerint is más dolgokért felel. Ma pontosítottam a szervízzel, hogy az UEC a felelős a dolgokért (az ügyfélszolgálatos mondta rosszul ECU-nak tegnap). 120-ért van bontott, elvileg péntek délutánra készen is lesz. Még egyszer köszi a segítségeket!

Mennyi??? Pl: http://www.autoalkatresz.hu/auto-elektromos_alkatreszek/trafok_relek_biztositekok/opel-zafira-b-astra-h-elso-biztositek-tabla-uec-498233

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok lenne egy apró de annál nagyobb problémám. 

A hétvégén kicseréltem a vezérműtengely jeladóját mert hibajelet jelzett. Ezután a motor beindult de rögtön le is állt. Ha lehúzom a jeladó csatlakozóját az autó üzemel az az megy de 120km/h 3500-as fordulaton leszabájoz. Az autó astra h caravan 2005 kiadású 1.6-s benzines  motorral  (Z16xep?). Valakinek valami ötlet, hogy mi okozza ezt a jelenséget. Még annyi adalék, hogy ezzel párhuzamosan kb. 8-10 hibakódot ír ki, mint pl. a befecskendező fúvókák hibája az 1. soron  (?) 

Válaszokat előre köszönöm. 

Módosítva : Dodo969
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,
 
A segítségeteket szeretném kérni.
Egy 2008-as Sedanom van,amiben ugyebár a csomagtérajtót csak belülről vagy kulcsról lehet nyitni,mivel elektronikus a zár.
Valamilyen oknál fogva,minden előjel nélkül megadta magát,és most nem nyílik az ajtó.Egyedül csak a vésznyitóval lehet kinyitni mechanikusan,de az ugye elég cinkes,hogy ledöntöm a hátsó üléseket,bekommandózok a csomagtartóba,és belülről kinyitom az ajtót. :-)
Van valakinek ötlete mi lehet a probléma vagy Sedanosok közül valakinek volt már ilyen hibája?
Külön biztosítékot nem ír hozzá a kezelési.Az az érdekes,hogy amikor rányitok,hallom a REC-ben,hogy valami működne,de a zár nem reagál.A REC-ben megnéztem minden biztit,de minden oké.
Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket és válaszaitokat.
Esetleg valaki hozzáértő Budapesten meg tudná nézni nekem?
Módosítva : jszabi
Link to comment
Megosztás:

11 perce, jszabi írta:
Egy 2008-as Sedanom van,amiben ugyebár a csomagtérajtót csak belülről vagy kulcsról lehet nyitni,mivel elektronikus a zár.
Valamilyen oknál fogva,minden előjel nélkül megadta magát,és most nem nyílik az ajtó.

Motorok mozgatjak a zarakat. Ha a hangot hallod, az azt jelenti, hogy maga a motor mukodik, vagy mukodni probal, igy valami mechanikus baj lehet. Ki kell szedni a zarat, aztan vagy latszik, mi a gond, es esetleg javithato, vagy cserelni kell.

Módosítva : csaba66
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

17 perce, csaba66 írta:

Motorok mozgatjak a zarakat. Ha a hangot hallod, az azt jelenti, hogy maga a motor mukodik, vagy mukodni probal, igy valami mechanikus baj lehet. Ki kell szedni a zarat, aztan vagy latszik, mi a gond, es esetleg javithato, vagy cserelni kell.

Köszönöm a gyors válaszodat.Értem,viszont az az aggasztó,hogy egyfajta elektronikus kattanást nyitáskor a REC-ből hallok,és nem a csomagtér zárja felől.A motorok meg gondolom ott vannak.Remélem javítható a dolog,mert gondolom nem olcsó az alkatrész.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, jszabi írta:

Köszönöm a gyors válaszodat.Értem,viszont az az aggasztó,hogy egyfajta elektronikus kattanást nyitáskor a REC-ből hallok,és nem a csomagtér zárja felől.A motorok meg gondolom ott vannak.Remélem javítható a dolog,mert gondolom nem olcsó az alkatrész.

A REC-ben rele kattan, viszont ha a zarnal nincs hang, akkor lehet, hogy csak a motor nem kap tapot. Szet kell szedni, es kideriteni, hogy a motor rossz, vagy a vezerlese. Lehet, hogy csak egy eltort kabel, beteg csatlakozo, vagy hasonlo.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Kellene egy kis segítség! Az ablaktörlőm megbolondult a minap! a probléma az hogy nem tudom vele mosni a szélvédőt, egyszeri lefelé billentésre nem töröl automatán csak ha folyamatosan tartom! bekapcsolom működik minden fokozat de kikapcsolni egy rémálom!hátsó ablakon kifogástalanul működik minden,kapcsol ki be, mossa stb...! elég lenne kart cserélni vagy beljebb van a hiba!? A következő probléma az a abs jeladó, jobb első, műszer szerint! mivel hogy ez egybe van építve a csapággyal ezért k...a drága de egy éven belül már a másodikat cserélem!először kapott egy GSP csapágyat bírta félévig aztán kapott egy Skf et az se bírta tovább! A csapágynak semmi baja de a jeladó nem nagyon bírja ! valakinek valami ötlete hogy mit lehetne vele kezdeni a cserén kívül?! 1.7 cdti 2007 böl kombi Astra H   THX mindenkinek

 

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 06. 20. at 20:55, opelesjocco írta:

Sziasztok! Kellene egy kis segítség! Az ablaktörlőm megbolondult a minap! a probléma az hogy nem tudom vele mosni a szélvédőt, egyszeri lefelé billentésre nem töröl automatán csak ha folyamatosan tartom! bekapcsolom működik minden fokozat de kikapcsolni egy rémálom!hátsó ablakon kifogástalanul működik minden,kapcsol ki be, mossa stb...! elég lenne kart cserélni vagy beljebb van a hiba!? A következő probléma az a abs jeladó, jobb első, műszer szerint! mivel hogy ez egybe van építve a csapággyal ezért k...a drága de egy éven belül már a másodikat cserélem!először kapott egy GSP csapágyat bírta félévig aztán kapott egy Skf et az se bírta tovább! A csapágynak semmi baja de a jeladó nem nagyon bírja ! valakinek valami ötlete hogy mit lehetne vele kezdeni a cserén kívül?! 1.7 cdti 2007 böl kombi Astra H   THX mindenkinek

 

Nem valószínű, hogy a kar a rossz. Ha folyamatos tartásnál működik, akkor jelet ad.

A CIM modul a gyanús. Első körben próbáld meg leszedni a kormány burkolatot.

A kormány mögött kettő /kormányt elfordítod látszik a műanyag takarója/ Ezeket kivetted akkor lepattintható a burkolat felső része. Három csavar tartja az alsó felét. Egy a gyújtáskapcsolónál, egy a túloldalon és egy alul.  Ha leszedted bal alul van a CIM csatlakozója. Mozgasd meg, fújd be kontakt spray-vel. Ha így sem megy próbáld meg a modul műanyag burkolatát összeszorítani (főleg a csatlakozója oldalán. Ha így sem megy, akkor valószínű cserélni, vagy javítani kell.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy megadta magát a külső visszapillantó tükröm. Cserélnem kell. Melyik megoldást ajánlanátok? Gyári tükörlap, vagy utángyártott? Az utángyártott milyen minőséget képvisel? Pl: Alkar.

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Ernie írta:

Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy megadta magát a külső visszapillantó tükröm. Cserélnem kell. Melyik megoldást ajánlanátok? Gyári tükörlap, vagy utángyártott? Az utángyártott milyen minőséget képvisel? Pl: Alkar.

Előre is köszönöm!

Utángyártottat javaslom. Nekem az van már 2 éve jobb oldalon és teljesen jó. Olcsó, tükörképe normális, jobban fűt a gyárinál. Sajna pontosan nem tudom milyen fajta az enyém, de kb a legolcsóbb, 1800 ft-os fajtából. Alvázszám alapján hozták nekem (állítólag több fajta rögzítésű létezik, azért hasonlítsd össze a mostanival).

 

Link to comment
Megosztás:

13 órája, telo írta:

Utángyártottat javaslom. Nekem az van már 2 éve jobb oldalon és teljesen jó. Olcsó, tükörképe normális, jobban fűt a gyárinál. Sajna pontosan nem tudom milyen fajta az enyém, de kb a legolcsóbb, 1800 ft-os fajtából. Alvázszám alapján hozták nekem (állítólag több fajta rögzítésű létezik, azért hasonlítsd össze a mostanival).

 

Köszönöm szépen!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki tudna nekem valami véleményt mondani a következő dologról? Ha le van húzva a két első ablak, mert ez a kettő elektromos, ha becsukom a bal hátsó ajtót az ablakok automatikusan felhúzódnak. Miért csinálja ezt? Ki lehet kapcsolni valahol, vagy valami elektromos probléma okozza?

Még valami, a biztonsági öv emlékeztető lámpát hol lehet visszakapcsolni, esetleg van neki külön biztosítéka?

Módosítva : Alex07
Link to comment
Megosztás:

21 órája, Alex07 írta:

Sziasztok!

Valaki tudna nekem valami véleményt mondani a következő dologról? Ha le van húzva a két első ablak, mert ez a kettő elektromos, ha becsukom a bal hátsó ajtót az ablakok automatikusan felhúzódnak. Miért csinálja ezt? Ki lehet kapcsolni valahol, vagy valami elektromos probléma okozza?

Még valami, a biztonsági öv emlékeztető lámpát hol lehet visszakapcsolni, esetleg van neki külön biztosítéka?

Akár hányszor próbálod mindig felhúzza, vagy véletlenszerűen?

Biztonsági öv emlékeztetőhöz opcom vagy tech2 kell, úgy emlékszem ipc-ben meg rec-ben van, de ha nincs rec modulod akkor nem tudod aktiválni, illetve ha van akkor is bent kell lennie a szenzoroknak stb.

Véleményem szerint felesleges bekapcsolni, mert idegesíteni fog, ha dobj valami 1kg körüli dolgot az anyós ülésre már csipog.

Link to comment
Megosztás:

40 perce, Davee írta:

Akár hányszor próbálod mindig felhúzza, vagy véletlenszerűen?

Biztonsági öv emlékeztetőhöz opcom vagy tech2 kell, úgy emlékszem ipc-ben meg rec-ben van, de ha nincs rec modulod akkor nem tudod aktiválni, illetve ha van akkor is bent kell lennie a szenzoroknak stb.

Véleményem szerint felesleges bekapcsolni, mert idegesíteni fog, ha dobj valami 1kg körüli dolgot az anyós ülésre már csipog.

Ja, nekem van REC, de itt kitárgyalva már, nem tudtam aktiválni, nyilván nincs benne az érzékelő.

Más elektromosság: Itt a jó kis Imolai nyárban (37 fok) egy napos parkolóból indulva bekapcsoltam a klímát. Vigyázva, hogy alapjáraton kapcsoljam be, mindig úgy csinálom és korábban havonta egyszer megjárattam télen is, ahogy kell. Sajna füsttel indult, büdös volt, és dőlt a meleg, gyorsan kikapcsoltam. Egy éve ugyanilyen volt, szerintem ide is beírtam, nem tudom már, akkor kompresszorcsere lett a vége, mert leégett, marha pipa lettem, hogy 1 évet bír, meg hogy a nyaralásom klíma nélkül kell végigcsinálni. Gondoltam egyet, 5 km szaunázás után újra rányomtam a klímát, azzal, hogy elrontani úgysem tudom, hisz leégett. 5 mp múlva szépen elkezdett hűteni. Na most mi lehetett ez? csúszik a klíma kuplungja az füstöl? Vagy mi a fene? Hogy tudom jól használni és ezt elkerülni? Vagy ennek megint leégés lesz a vége? Volt valakinek már ilyen? (Hál istennek az autó egyébként prímán szuperál)

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Davee írta:

Akár hányszor próbálod mindig felhúzza, vagy véletlenszerűen?

Biztonsági öv emlékeztetőhöz opcom vagy tech2 kell, úgy emlékszem ipc-ben meg rec-ben van, de ha nincs rec modulod akkor nem tudod aktiválni, illetve ha van akkor is bent kell lennie a szenzoroknak stb.

Véleményem szerint felesleges bekapcsolni, mert idegesíteni fog, ha dobj valami 1kg körüli dolgot az anyós ülésre már csipog.

Akárhányszor próbálom, mindig felhúzza. Ha nincs lehúzva az ablak és becsukom a hátsó ajtót akkor még egy kattanást is lehet hallani, mintha egy microkapcsoló kapcsolna!

A biztonsági öv meg annyira éppen nem izgat, mindig be szoktam kapcsolni, csak furcsa, hogy az előző öregebb autóm visszajelezte!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.