Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

11 órája, quad405 írta:

Itt van egy jó kis képes útmutató: http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/index.php?threads/how-to-remove-and-clean-uec-on-astra-h-zafira-b.371985/

Ez alapján nem tűnt túl macerásnak (itt a biztiket sem vette ki az alkotó), de most hogy említetted a feszegetést meg a sok tűt már jobban meggondolom mielőtt nekilátok. Minden estere köszi a tanácsokat!

Ez az UEC kivétele. Ezt mindenképpen érdemes megcsinálni, nem túl nehéz. Ha nem használ, akkor lehet az UECen belül is kontakthiba. Nálam az van sajnos.

Az az ahol biztik ki + pár csavar + vonalkódos műanyag alatti panel stb.....  KÉPEK - na itt az a zöld panel jön le nehezen.

Módosítva : Sztaricsnaja
Link to comment
Megosztás:

14 perce, zsoti64 írta:

Kipróbáltam a pótkulccsal és beindult az autó.A bicskakulcsot 10000-ért felújítják.Egyébként 30000-40000 körűl lenne az új kulcs Köszi az infókat,csá!

Akkor jó. :) Ezek szerint nálad is a kulccsal volt a baj. Talán ez a jobbik eset. A felújítás mit jelent pontosan? Nálam annak idején a transzponder antenna forrasztása engedett el. Ezt 3000Ft-ért forrasztották vissza. De még mindig jóval olcsóbb volt, mint másik új kulcsot venni. Annak idején márkaszervizben nekem is 40.000-et mondtak rá. A Csergőnél volt huszonezer egy új bicskakulcs. De szerencsére nem lett rá szükség.

Link to comment
Megosztás:

15 hours ago, Sztaricsnaja said:

Az az ahol biztik ki + pár csavar + vonalkódos műanyag alatti panel stb.....  KÉPEK - na itt az a zöld panel jön le nehezen.

Ja, hogy még egy panel is van tele IC-kkel? Nagyon faxa! Látom ez is Hella mint a pedál. Kezdem megutálni ezt a gyártót. Ha jól értettem, a pedál-mizériában ez a panel nem játszik szerepet. Az UEC-ben csak átcsatlakozik egyik kábel a másikra. gerp-nek is ezért segített a kábelek összefgorrasztása. De szóljatok ha nem jól gondolom. Minden estere köszönöm az infót!

Link to comment
Megosztás:

3 órája, quad405 írta:

Ja, hogy még egy panel is van tele IC-kkel? Nagyon faxa! Látom ez is Hella mint a pedál. Kezdem megutálni ezt a gyártót. Ha jól értettem, a pedál-mizériában ez a panel nem játszik szerepet. Az UEC-ben csak átcsatlakozik egyik kábel a másikra. gerp-nek is ezért segített a kábelek összefgorrasztása. De szóljatok ha nem jól gondolom. Minden estere köszönöm az infót!

Ha az UEC-en belül az átvezetésnél van a hiba akkor szét kell szedni a műanyag burkolatát. Akkor kell a panelt kivenni. Valószínűbb hogy NEM UEC-en belül van a hiba, hanem a modul "nagy" csatlakozóinál, így első körben én csak a modult venném ki, tisztítanám, és tenném vissza. Ha úgy sem jó akkor érdemes csak az UEC szétszedése.  

Link to comment
Megosztás:

18 órája, Sztaricsnaja írta:

Ha az UEC-en belül az átvezetésnél van a hiba akkor szét kell szedni a műanyag burkolatát. Akkor kell a panelt kivenni. Valószínűbb hogy NEM UEC-en belül van a hiba, hanem a modul "nagy" csatlakozóinál, így első körben én csak a modult venném ki, tisztítanám, és tenném vissza. Ha úgy sem jó akkor érdemes csak az UEC szétszedése.  

Nem kell szétszedni az UAC-ot. A nagy csatlakozókról egyszerűen le kell vágni a 2x6 vezetéket és párban összeforrasztani. Meg lehet próbálni a csatlakozók tisztítását, de valószínű csak tüneti kezelés lesz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hát voltam szervízben. Igaz, más miatt, de gondoltam, akkor megpróbálom bekapcsoltatni az autómatikus menetfény dolgot. Meg talán az adott sebesség feletti közpinti zár aktiválást is. Úgy láttam netem, ez is lehetséges talán.

Azt a választ adták, hogy Classic III esetén ezt nem lehet. Ez tényleg így van?

Bár azok alapján, amit a többi hibára mondtak, nem tudom, hihetek-e nekik.

Jobb oldalon (talán az ajtók vagy B oszlop körül) valami recsegő, kopogó hang jön. Vásárláskor még alig volt hallható, most már igen hangos. Azt mondták, nem hallanak semmit. Ha-ha-ha.

A fütóműben is van nyikorgás. Erre befújták a szilenteket. Ez tényleg így volt, mert látni, hogy fújtak oda valamit. Csak éppen a nyikorgás nem szűnt meg. Köszönöm.

Azt hiszem, ebbe a szervízbe nem viszem többet az autót.

Módosítva : RokaRudi
Link to comment
Megosztás:

22 órája, stephan01 írta:

sziasztok,

szerelt már be valaki 7. hangszórót úgy, hogy nem volt ott a gyári kábele? ma néztem meg pont, de nem találom sehol a lyukban a kábelét

Nálam a kábel nem a rács alatt volt közvetlenül. A pollenszűrőház felett volt egy kábelköteghez hozzákötözve, onnan kellett még felküzdenem a rács alá.

Nagyon nehezen elérhető, még azután is miután endoszkóp kamerával már láttam, hogy hova is rögzítették. Nem tudom, hogy minden autóban benne van-e gyárilag, vagy csak mákom volt.

Link to comment
Megosztás:

47 minutes ago, nagyc said:

Nálam a kábel nem a rács alatt volt közvetlenül. A pollenszűrőház felett volt egy kábelköteghez hozzákötözve, onnan kellett még felküzdenem a rács alá.

Nagyon nehezen elérhető, még azután is miután endoszkóp kamerával már láttam, hogy hova is rögzítették. Nem tudom, hogy minden autóban benne van-e gyárilag, vagy csak mákom volt.

na akkor még nincs minden veszve, reménykedem hogy ott van nekem is. nemsokára olajcsere meg szűrőcsere, akkor majd körbenézek hol lehet a kábel. azért is reménykedem, mert a folyadékfigyeléshez szükséges csatlakozók is megvannak, akkor nehogy már ez ne legyen meg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Elsősorban villanyász, vagy hozzáértők válaszát/véleményét várnám.

Szombaton azt vettem észre, hogy járó motornál világít a töltés visszajelző. Rákapcsoltam a tesztmenüre, ott a feszültség valóban 11 V környékén járt. Vártam egy kicsit, adtam egy kis gázt, ekkor hallottam egy rövid nyikkanást, majd elkezdett emelkedni, majd a 13 V-ot is elérte, de ekkor is világított a lámpa. Aztán jött egy újraindítás, és azóta semmi. Volt már, hogy 11 V-környékére esett le a feszültség, de akkor nem jelzett. Most 146 ezer van benne. Utoljára 80 ezernél feküdt ki az önindító, akkor diódahidat kellett benne cserélni. Rossz nyelvek azt mondják, hogy kb. 80 ezer km-t tud a generátor, míg kifekszik.

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, Astra555 said:

Szombaton azt vettem észre, hogy járó motornál világít a töltés visszajelző. Rákapcsoltam a tesztmenüre, ott a feszültség valóban 11 V környékén járt. Vártam egy kicsit, adtam egy kis gázt, ekkor hallottam egy rövid nyikkanást, majd elkezdett emelkedni, majd a 13 V-ot is elérte, de ekkor is világított a lámpa. Aztán jött egy újraindítás, és azóta semmi. Volt már, hogy 11 V-környékére esett le a feszültség, de akkor nem jelzett. Most 146 ezer van benne. Utoljára 80 ezernél feküdt ki az önindító, akkor diódahidat kellett benne cserélni. Rossz nyelvek azt mondják, hogy kb. 80 ezer km-t tud a generátor, míg kifekszik.

Gondolom, a generatorban csereltel diodahidat :) Az enyem 310ezer utan is koszoni, jol van...

A nyikkanas inkabb mechanikara utal, lehet, hogy a szabadonfuto korul nem stimmel valami. A rossz nyelveket meg kell kerdezni, szerintuk mi fekszik ki a generatorban... Ha a tekercsek nem szakadnak meg, vagy egnek el, akkor villanyos dolog csak a feszultsegszabalyzo es a diodahid; minden mas mechanika.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, csaba66 írta:

Gondolom, a generatorban csereltel diodahidat :) Az enyem 310ezer utan is koszoni, jol van...

A nyikkanas inkabb mechanikara utal, lehet, hogy a szabadonfuto korul nem stimmel valami. A rossz nyelveket meg kell kerdezni, szerintuk mi fekszik ki a generatorban... Ha a tekercsek nem szakadnak meg, vagy egnek el, akkor villanyos dolog csak a feszultsegszabalyzo es a diodahid; minden mas mechanika.

Ez inkább csak az 1.9-es motorcsaládra jellemző, a tiéd 1.7-es. Volt kollégámnak már többször nyekkent meg, neki a 150 lovas motorral szerelt Vectrája van és valóban nagyjából ennyi az élettartamuk. Bár kíváncsi volnék, hogy az 1.7-be milyen generátorok vannak, de itt elméletileg a Denso a beszállító. Így japán létére nem értem miért csak ennyit bír.

Link to comment
Megosztás:

59 perce, Astra555 írta:

Bár kíváncsi volnék, hogy az 1.7-be milyen generátorok vannak, de itt elméletileg a Denso a beszállító. Így japán létére nem értem miért csak ennyit bír.

Hitachi a generátor és az önindító is 1.7-ben. (Lagalábbis a DTH-n.) Nekem már mind a kettő adta meg magát. Előbbi többször is.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Z16XER motorra dobott hibakódokat ECN 970-et és ECN 30401-et. Az utóbbi 4-es henger gyújtáshiba. Az elsőt nem tudom. Mielőtt trafósort veszek kérnék megerősítést. A motor megy, de 3 hengeresen.

A gyertyákat megnéztem, hézag és állapot szerint egyformák. A trafósorba multiméterrel belemértem, de értelmes dolgot nem tudtam kikövetkeztetni

Módosítva : joma
Link to comment
Megosztás:

12 órája, joma írta:

Üdv Mindenkinek!

Z16XER motorra dobott hibakódokat ECN 970-et és ECN 30401-et. Az utóbbi 4-es henger gyújtáshiba. Az elsőt nem tudom. Mielőtt trafósort veszek kérnék megerősítést. A motor megy, de 3 hengeresen.

A gyertyákat megnéztem, hézag és állapot szerint egyformák. A trafósorba multiméterrel belemértem, de értelmes dolgot nem tudtam kikövetkeztetni

Nekem dizel autóm van igy nem tudom, de ha nem minden gyertyának van külön trafója, akkor nem a trafónál keresgetném a hibát.

Gyertya csere (akár helycsere), majd a legalattomosabb hibát zárnám ki, a vezeték hibát. Ugyan nem értem mi tud egy vezetékdarabban tönkre menni, de hallottam már ilyet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, beírom ebbe a témába is, mert úgy fest elektromos gond van:

On 2016. 05. 23. at 13:49, comeonyouirons írta:

2009-es 1,6 benzines, manuális 5 sebességes H Astrámnak elég érdekes hibája jött elő kb. 1 hónapja. Majdnem mindennap használom a kocsit és több alkalommal előfordult, hogy vagy menet közben vagy már indulásnál a hőmérséklet kijelzőnél vagy "F" betű vagy vízszintes vonal jelenik meg és ilyenkor elmegy a szervó is. Ez az állapot valamikor pár másodpercig tart, valamikor 5-10 percig is. Aztán mintha mi sem történt volna megint jelzi a hőmérsékletet és megjavul a szervó is. Elvittem már szakszervízbe és maszekhez is. Ott egyszer sem jött elő ez az állapot és átvizsgálásnál sem találtak semmi hibát. Kicsit áttisztogatták a kábeleket, ennyit tudtak csinálni. Kaptam olyan tanácsot, hogy ha továbbra is előfordul akkor talán szervószivattyút kéne cserélni, de mivel nem tudják mi a hiba ez sem garancia, hogy utána jó lesz. Így lutriba meg nem szívesen adnék ki ezért 50e forintot. Azt meg végképp nem tudták megmondani sehol, hogy a hőmérséklet kijelző milyen összefüggésben áll a szervóval. Valaki tudna segíteni, hogy mi lehet a gond? Előre is köszi!

Ma észrevettem, hogy mikor ez az állapot előjön akkor világítás sincs. Se helyzetjelző, se tompított, se fényszóró. Elképzelhető, hogy ezek mind egy rendszeren vannak? (hőmérséklet, szervó, világítás)

Link to comment
Megosztás:

2 perce, comeonyouirons írta:

Ma észrevettem, hogy mikor ez az állapot előjön akkor világítás sincs. Se helyzetjelző, se tompított, se fényszóró. Elképzelhető, hogy ezek mind egy rendszeren vannak? (hőmérséklet, szervó, világítás)

Az biztos, hiszen mindegyik az akkurol kapja a tapfeszultseget :)

Persze ennel tavolabb is lehet kozos pontjuk, pl. valamelyik biztositektablan, de meg kell nezni a kapcsolasi rajzot, aztan minden kiderul. Illetve amikor eppen eloall a hiba, akkor kiszemelt pontokon mericskelni, hogy ott megvan-e a tapfesz.

Link to comment
Megosztás:

22 órája, joma írta:

Üdv Mindenkinek!

Z16XER motorra dobott hibakódokat ECN 970-et és ECN 30401-et. Az utóbbi 4-es henger gyújtáshiba. Az elsőt nem tudom. Mielőtt trafósort veszek kérnék megerősítést. A motor megy, de 3 hengeresen.

A gyertyákat megnéztem, hézag és állapot szerint egyformák. A trafósorba multiméterrel belemértem, de értelmes dolgot nem tudtam kikövetkeztetni

Probléma megoldva: Trafósor és komplett gyertyacsere. Néhány motorindítás után a sárga tengeralattjáró már nem világít.

Link to comment
Megosztás:

39 perce, comeonyouirons írta:

Sziasztok, beírom ebbe a témába is, mert úgy fest elektromos gond van:

Ma észrevettem, hogy mikor ez az állapot előjön akkor világítás sincs. Se helyzetjelző, se tompított, se fényszóró. Elképzelhető, hogy ezek mind egy rendszeren vannak? (hőmérséklet, szervó, világítás)

Nálam is előjött ez a hiba, párás esős időben. Meleg motornál indításkor jelentkezett. Kikapcs, indít, és magától jó lett. Tippem szerint a CAN buszon lehetett valami lefagyás, vagy kommunikációs hiba. Ha menet közben jönne elő az már rázósabb, a kormányszervó miatt.

Volt még hasonló jelenség , amikor menet közben a műszerfalon a mutatók hirtelen kis időre alapállásba mentek, majd vissza. A kocsi simán ment tovább.

Link to comment
Megosztás:

20 órája, joma írta:

Nálam is előjött ez a hiba, párás esős időben. Meleg motornál indításkor jelentkezett. Kikapcs, indít, és magától jó lett. Tippem szerint a CAN buszon lehetett valami lefagyás, vagy kommunikációs hiba. Ha menet közben jönne elő az már rázósabb, a kormányszervó miatt.

Volt még hasonló jelenség , amikor menet közben a műszerfalon a mutatók hirtelen kis időre alapállásba mentek, majd vissza. A kocsi simán ment tovább.

néha menet közben is elő szokott jönni ameddig "hideg" az autó (0-10 perc kb.), utánna ha már üzemi hőmérsékleten van akkor sosem jön elő a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek !

Zafi B 1.9DT-nél visszatérően jön aP042A-02 hiba . Ez a DPF hőmérséklet szenzor hiba . Ki lett cserélve , kb. 2000km után megint be-be villan . Valahol kontakthiba lehet . Hova megy ez a kábel a motorról , hol lehet csatlakozója ? Találkozott már ilyen hibával valaki ? 

Link to comment
Megosztás:

22 hours ago, joma said:

Volt még hasonló jelenség , amikor menet közben a műszerfalon a mutatók hirtelen kis időre alapállásba mentek, majd vissza. A kocsi simán ment tovább.

 

1 hour ago, comeonyouirons said:

néha menet közben is elő szokott jönni ameddig "hideg" az autó (0-10 perc kb.), utánna ha már üzemi hőmérsékleten van akkor sosem jön elő a hiba.

Ezek a szimptómák töltetlen akkura utalhatnak. Vagy a végét járja, vagy nem tud feltöltődni rövid utak miatt vagy pedig valami szívja az akksit kikapcsolt állapotban. Az, hogy induláskor, illetve az első 10 percben jön elő szintén erre utalhat, mivel ilyenkor még alacsony az akku töltöttsége/feszültsége. A szervó elég nagyot tud rántani egy töltött akku feszültségén is indítás után. Próbáld megmérni az akku feszültdségét közvetlen indulás előtt. Lehetőleg terheletlen állapotban. Én úgy szoktam, hogy nyitva hagyom a motorháztetőt, persze ez nem mindenhol megoldható. Másik javaslatom, hogy éjszakára vedd le mondjuk a negatív akku-sarut. Ilyenkor akkufeszültséget is mérhetsz indítás előtt. Ha többszöri próbálkozásra sem jön elő többet a probléma és az akku feszkó is rendben reggel, akkor valami szívja az akksit éjjel. Nekem a gyári fejegység volt. 3 év és 2 akksi után jöttem csak rá sajnos ugyanis nem állandóan csinálta csak véletlenszerűen. :( Mióta kicseréltem egy gagyi Pioneer-ra :) azóta nem merül az akksi. Előtte gyenge akksinál nekem is megcsinálta 2x -3x ezt a "mutatók alapállásba + minden felvillan" trükköt de azóta 1x sem 1,5 év alatt. 

Módosítva : quad405
Link to comment
Megosztás:

1 óra, donkarlos írta:

Üdv mindenkinek !

Zafi B 1.9DT-nél visszatérően jön aP042A-02 hiba . Ez a DPF hőmérséklet szenzor hiba . Ki lett cserélve , kb. 2000km után megint be-be villan . Valahol kontakthiba lehet . Hova megy ez a kábel a motorról , hol lehet csatlakozója ? Találkozott már ilyen hibával valaki ? 

A motortérből indul és a dpf előtti részbe megy bele, kicsit macerás kiszedni ketten könnyebben megy. Nekem akkor csinálta ezt, amikor a hővédőlemezen egy kis sorja szépen elnyírta a kábelt.

Módosítva : Astra555
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.