Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

14 perce, Cserenkov írta:

Vagy ha nem is vágysz ködlámpára, és nem elsődleges szempont a gyári kinézet, akkor van az olcsóbb "csík" kialakítású DRL. Mint pl ez: http://lumenet.hu/osram-led-drl-401-nappali-menetfeny

Nekem a csík van és jobban is tetszik. Őszintén szólva eddig 4 autóm volt, az elsőben és a mostaniban nem volt / nincs ködlámpa, a többi kettőben volt. Soha, egyszer sem kapcsoltam fel egyikben sem, még nagy ködben sem, csak a hátsókat, de az ugye ott van mindegyikben. Nekem még sosem hiányzott ez a funkció. Csak azért írtam, mert nekem meg se fordult a fejemben, hogy ködlámpásat szerezzek be, meg az asszem némi átépítéssel is jár. Van, akinél hasznos a ködlámpa egyébként? (mármint tényleg érdekel, hogy másnak bejön-e)

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, dsteel said:

Van, akinél hasznos a ködlámpa egyébként? (mármint tényleg érdekel, hogy másnak bejön-e)

Olyan mar volt, hogy lo nagy kodben egy picit jobban veltem latni a kodlapma bekapcsolasa utan, de nem igazan volt meggyozo. Viszont a szembol jovo valoszinuleg jobban lat, ha fel van kapcsolva, igy ilyen teren lehet hasznos.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, dsteel írta:

Nekem a csík van és jobban is tetszik. Őszintén szólva eddig 4 autóm volt, az elsőben és a mostaniban nem volt / nincs ködlámpa, a többi kettőben volt. Soha, egyszer sem kapcsoltam fel egyikben sem, még nagy ködben sem, csak a hátsókat, de az ugye ott van mindegyikben. Nekem még sosem hiányzott ez a funkció. Csak azért írtam, mert nekem meg se fordult a fejemben, hogy ködlámpásat szerezzek be, meg az asszem némi átépítéssel is jár. Van, akinél hasznos a ködlámpa egyébként? (mármint tényleg érdekel, hogy másnak bejön-e)

Én szoktam használni. Nagy ködben, legalább látom, hogy az út merre megy. :-) Nem lesz tőle tökéletes a látási viszony, de szerintem valait segít. Ha még az út is vizes, önmagában a xenonnal nem sokat látok.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, csaba66 írta:

Olyan mar volt, hogy lo nagy kodben egy picit jobban veltem latni a kodlapma bekapcsolasa utan, de nem igazan volt meggyozo. Viszont a szembol jovo valoszinuleg jobban lat, ha fel van kapcsolva, igy ilyen teren lehet hasznos.

A nagy okosság szerint a ködlámpa szigorúan a köd alatt világít el laposan nem? Szvsz ha ettől lát jobban a szembejövő akkor rosszul van beállítva. 

Egyébiránt az eredeti kérdésre +1 válaszként én sem tartom hasznosnak a ködlámpát. Szoktam vele próbálkozni, de attól hogy nagy ködben az autó előtti 5 méter jobban látszik nem érzem magam kellemesebben. Ha lenne olcsóbban a helyére szerelhető egyfunkciós DRL én gondolkodás nélkül beáldoznám!

Link to comment
Megosztás:

Kösz mindenkinek, volt a TC-n is valami cikk, hogy általában nem sokat ér (vagy valami ilyesmi jött le nekem, már nem emlékszem pontosan). Ott is a köd alá világításról volt szó, de ez kételkedő reakciókat váltott ki. Meg asszem arról volt szó, hogy az is csak egy fény, ami ha ködre vetül, szétszóródik. Kérdés, tényleg be tud-e a köd alá világítani. Mondjuk én ritkán autózom, akkor is főleg nyáron, családdal, szóval ezért sem használtam ezt a fícsört.

Link to comment
Megosztás:

57 minutes ago, kisp113 said:

A nagy okosság szerint a ködlámpa szigorúan a köd alatt világít el laposan nem? Szvsz ha ettől lát jobban a szembejövő akkor rosszul van beállítva. 

Hat ha a kod olyan rendes, hogy nem er le a foldig...

De barmi is legyen, valamennyire azert latod a szembol jovo lampait es kodlampait is, es ha mindketto eg, akkor azert valoszinuleg elobb es jobban.

 

Link to comment
Megosztás:

19 órája, csaba66 írta:

Hat ha a kod olyan rendes, hogy nem er le a foldig...

De barmi is legyen, valamennyire azert latod a szembol jovo lampait es kodlampait is, es ha mindketto eg, akkor azert valoszinuleg elobb es jobban.

 

Én szoktam használni a ködlámpát helyzetjelzővel. Annyi előnye van a tompítotthoz képest, hogy nem fénylik előttem annyira a köd, jobban látom a szembe jövők fényeit.

Link to comment
Megosztás:

2 perce, kezdőkabriós írta:

Én szoktam használni a ködlámpát helyzetjelzővel. Annyi előnye van a tompítotthoz képest, hogy nem fénylik előttem annyira a köd, jobban látom a szembe jövők fényeit.

Illegális :) Szerintem... Persze egy csomó autónál maga a ködlámpa a DRL, vagy legalábbis nekem úgy tűnik, hogy az, nem tudom, hogy állapítja meg a rendőr, hogy DRL-ként vagy sima ködlámpaként világít-e. Szerintem úgy, hogy ha az ég, akkor sem a tompított, sem a helyzetjelző nem éghet, de ez csak egy tipp. Ha így van, micsoda hülyeség: mi van akkor, ha a ködlámpa/DRL mellett még ég egy helyzetjelző is?

Link to comment
Megosztás:

7 perce, dsteel írta:

Illegális :) Szerintem... Persze egy csomó autónál maga a ködlámpa a DRL, vagy legalábbis nekem úgy tűnik, hogy az, nem tudom, hogy állapítja meg a rendőr, hogy DRL-ként vagy sima ködlámpaként világít-e. Szerintem úgy, hogy ha az ég, akkor sem a tompított, sem a helyzetjelző nem éghet, de ez csak egy tipp. Ha így van, micsoda hülyeség: mi van akkor, ha a ködlámpa/DRL mellett még ég egy helyzetjelző is?

Én is ezt akartam írni, hogy ez nem biztos, hogy így szabályos. Annak ellenére, hogy látok számtalaszor olyat, hogy városban, kristálytiszta látási viszonyok között a kocsin a helyzetjelző + ködlámpa (99% hogy nem DRL!) van felkapcsolva.

Link to comment
Megosztás:

24 perce, Cserenkov írta:

Én is ezt akartam írni, hogy ez nem biztos, hogy így szabályos. Annak ellenére, hogy látok számtalaszor olyat, hogy városban, kristálytiszta látási viszonyok között a kocsin a helyzetjelző + ködlámpa (99% hogy nem DRL!) van felkapcsolva.

Az utólagos nappali menetfényekkel kapcsolatban ezekkel a dolgokkal tudok segíteni nektek.

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.koh

http://www.mogi.bme.hu/TAMOP/jamu_optika/ch07.html

http://totalcar.hu/tanacsok/kutyudoktor/2016/04/25/szerelhetek_fel_ledes_menetfenyt/

Utólagosan is szabályos a DRL,sőt a tompított fényszóróval együtt is működhet,de akkor tudnia kell a DIM funkciót (fényerő csökkentés),illetve ebben az esetben a gyári helyzetjelző helyére egy a CAN busz rendszert megviccelő "vakizzót" szoktak tenni,amit általában a szettel együtt adnak.

Módosítva : jszabi
Link to comment
Megosztás:

3 órája, jszabi írta:

Az utólagos nappali menetfényekkel kapcsolatban ezekkel a dolgokkal tudok segíteni nektek.

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.koh

http://www.mogi.bme.hu/TAMOP/jamu_optika/ch07.html

http://totalcar.hu/tanacsok/kutyudoktor/2016/04/25/szerelhetek_fel_ledes_menetfenyt/

Utólagosan is szabályos a DRL,sőt a tompított fényszóróval együtt is működhet,de akkor tudnia kell a DIM funkciót (fényerő csökkentés),illetve ebben az esetben a gyári helyzetjelző helyére egy a CAN busz rendszert megviccelő "vakizzót" szoktak tenni,amit általában a szettel együtt adnak.

A DRL az oké, de itt a ködlámpa + helyzetjelző kombináció a kérdés. :)

Az a DRL, amelyik tudja a dimm funkciót, a tompítottal együtt felkapcsolva csökkentett fényerővel helyzetjelzőként funkcionálhat. De két első helyzetjelző nem lehet az autón, ezért szoktak a gyári helyére vakot tenni. Legalábbis én így tudom.

 

Módosítva : Cserenkov
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2007-es H astra-m van, amiben (remélem nem fogalmazok nagyon hülyén) nem tudom megnézni a fedélzeti computeren a megtett utat, elfogyasztott üzemanyag mennyiséget, stb. Tehát az úttal kapcsolatos infókat. Csak a stopper van.

A kérdésem az lenne, hogy van rá lehetőség, hogy "felokosítsuk" az autó computerét, vagy ez nem ilyen egyszerű művelet?

Köszönöm a válaszokat előre is,

Gábor

Link to comment
Megosztás:

41 perce, Gaben87 írta:

Sziasztok!

2007-es H astra-m van, amiben (remélem nem fogalmazok nagyon hülyén) nem tudom megnézni a fedélzeti computeren a megtett utat, elfogyasztott üzemanyag mennyiséget, stb. Tehát az úttal kapcsolatos infókat. Csak a stopper van.

A kérdésem az lenne, hogy van rá lehetőség, hogy "felokosítsuk" az autó computerét, vagy ez nem ilyen egyszerű művelet?

Köszönöm a válaszokat előre is,

Gábor

Nem nehéz, Opcom vagy Tech2 kell hozzá, ellenőrizni kell, hogy a Board Computer aktív-e, ha igen akkor a CodeIndex-et kell átállítani és menni fog.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Cserenkov írta:

de itt a ködlámpa + helyzetjelző kombináció a kérdés. :)

"Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják."

"Álló járművön – a forgalmi okból megálló járművet kivéve – tompított fényszórót csak erős ködben vagy sűrű hóesésben szabad használni; távolsági fényszórót, ködfényszórót használni tilos."

"A ködfényszóró elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy e fényszóró csak a helyzetjelző lámpákkal együtt, illetőleg akkor legyen bekapcsolható, ha a helyzetjelző lámpákat már bekapcsolták."

Tehát másképpen nem fog működni.:)

Módosítva : Astra555
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Astra555 írta:

Tehát másképpen nem fog működni.:)

Nem az volt a kérdés, hogy a helyzetjelző működése nélkül kapcsolható-e.

Olvasd el az előzményeket! A kérdés az volt hogy csak az első helyzetjelző (tehát D2S vagy H7 nélkül, csak a két kis w5w-vel, tompított nélkül) + ködlámpával mi a helyzet. Pontosabban nem is az, hogy fizikailag föl lehet-e kapcsolni. Azt én is tudom, hogy föl lehet. Hanem hogy szabályos-e.

" ...Tompított vagy távolsági fényszóró helyett... "

Tehát igen?

 

Közben én is rákerestem, ezt találtam:

"A KRESZ korábban említett szabályozásából pedig az is kiderül, hogy a helyzetjelzőt és a ködfényszórót együttesen alkalmazni kizárólag akkor szabad, ha ezt a látási viszonyok az előző bekezdésben felsoroltak szerint indokolják. Más esetekben ködfényszóróval a tompított fényszóró használata nem váltható ki."

Ezek szerint legálisan használható így, ha a látási viszonyok ezt indokolják. Bevallom én még sosem használtam így, de ezentúl ki fogom próbálni, hogy segít-e valamit a látásban kezdőkabriós kolléga módszere. Viszont kristálytiszta időben, biztos, hogy nem legális a ködfényszóró kapcsolójához nyúlkálni, akármi is van felkapcsolva mellette. :)

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Cserenkov írta:

Nem az volt a kérdés, hogy a helyzetjelző működése nélkül kapcsolható-e.

Olvasd el az előzményeket! A kérdés az volt hogy csak az első helyzetjelző (tehát D2S vagy H7 nélkül, csak a két kis w5w-vel, tompított nélkül) + ködlámpával mi a helyzet. Pontosabban nem is az, hogy fizikailag föl lehet-e kapcsolni. Azt én is tudom, hogy föl lehet. Hanem hogy szabályos-e.

" ...Tompított vagy távolsági fényszóró helyett... "

Tehát igen?

 

Közben én is rákerestem, ezt találtam:

"A KRESZ korábban említett szabályozásából pedig az is kiderül, hogy a helyzetjelzőt és a ködfényszórót együttesen alkalmazni kizárólag akkor szabad, ha ezt a látási viszonyok az előző bekezdésben felsoroltak szerint indokolják. Más esetekben ködfényszóróval a tompított fényszóró használata nem váltható ki."

Ezek szerint legálisan használható így, ha a látási viszonyok ezt indokolják. Bevallom én még sosem használtam így, de ezentúl ki fogom próbálni, hogy segít-e valamit a látásban kezdőkabriós kolléga módszere. Viszont kristálytiszta időben, biztos, hogy nem legális a ködfényszóró kapcsolójához nyúlkálni, akármi is van felkapcsolva mellette. :)

A KRESZ ilyet nem ír, az első két idézet pedig onnan van szó szerint. Akkor logikázzunk.

Ha nem használod a távolságit vagy a tompítottat, a ködfényszóró csak akkor működik, ha a helyzetjelző is működik. Tehát minimum helyzetjelző + ködlámpa a legalapabb világítás. Ehhez jöhet hozzá a tompított és vagy a távolsági.

Link to comment
Megosztás:

38 perce, Astra555 írta:

A KRESZ ilyet nem ír, az első két idézet pedig onnan van szó szerint. Akkor logikázzunk.

Ha nem használod a távolságit vagy a tompítottat, a ködfényszóró csak akkor működik, ha a helyzetjelző is működik. Tehát minimum helyzetjelző + ködlámpa a legalapabb világítás. Ehhez jöhet hozzá a tompított és vagy a távolsági.

Na, figyi! Ugyan azt írjuk, de úgy látom valahogy mégis sikerül embeszélnünk egymás mellett. :)

 

"A KRESZ korábban említett.." így kezdi, amit én beidéztem. Ezzel szó szerint arra hivatkozik, amit te is bemásoltál. Itt a teljes cikk: http://www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=658 Tehát ír ilyet a KRESZ hiszen te is onnan másoltad be.

Ott a "helyett" szó a KRESZ szövegében, ami pont a lényeg és amit pont ezért emeltem ki. A tompított, vagy távolsági helyett használhatod a ködfényszórót ha indokolt. Te is ezt írtad, amit bemásoltál az is, meg amit én bemásoltam az is:

"Tompított vagy távolsági fényszóró helyett(!!!!!) vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják."

Tehát mindenki azt mondja, hogy mehet a ködlámpa + helyzetjelző rossz látási viszonyok mellett. Erre voltam csak kíváncsi. Amire ily módon meg is kaptam a választ. Köszönöm. :) Tiszta sor. Szerintem ne ragozzuk tovább! :)

Az nem volt kérdés, hogy helyzetjelző nélkül önmagában mehet-e a ködlámpa. Egyébként próbáld ki, úgy fel sem tudod kapcsolni! :)

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Davee írta:

Nem nehéz, Opcom vagy Tech2 kell hozzá, ellenőrizni kell, hogy a Board Computer aktív-e, ha igen akkor a CodeIndex-et kell átállítani és menni fog.

Köszi szépen, most már minden világos! :)

Komolyra fordítva a szót, le tudjátok írni pontosabban? Az a problémám hogy nem értek az autókhoz, szóval nem tudom hogy mi az az Opcom és Tech2, illetve a CodeIndex átállítását sem oktatták le a suliban. :)

Ki tudja ezt megcsinálni és milyen összegre kell számítanom?

Köszi szépen.

Link to comment
Megosztás:

3 perce, Gaben87 írta:

Köszi szépen, most már minden világos! :)

Komolyra fordítva a szót, le tudjátok írni pontosabban? Az a problémám hogy nem értek az autókhoz, szóval nem tudom hogy mi az az Opcom és Tech2, illetve a CodeIndex átállítását sem oktatták le a suliban. :)

Ki tudja ezt megcsinálni és milyen összegre kell számítanom?

Köszi szépen.

Szervizben beaktiválják 5000-től felfelé, inkább 10 ezer.

Facebookon keresd meg az Opel Astra H Hungary csoportot, sokunknak van hozzá kütyüje és legtöbben ingyen van sörért megcsinálják neked!

OP-com és TECH2 diagnosztikai eszközök, amikkel hibát lehet kiolvasni az autóból, programozni azt, élő adatokat figyelni, tesztelni, stb.

TECH2 a gyári kütyü, az opcom a magyar változat kb 150-250 ezer között mozog, de létezik kínai klón változata amit én is használok, alap dolgokra teljesen jó.

A Board Computer jelenti a fedélzeti számítógépet, ami jelen esetben ezt a fogyasztásos dolgot tartalmazza, a CodeIndex-el az adott moduloknak mondod meg, hogy melyik beállításokat használja, van mindennek ilyen Indexe, a kijelzőnek, a műszeregységnek, a kasztni vezérlőnek, a rec-nek stb.

Ha érdekelnek ezek a modulok itt olvashatsz részletesen róluk:

http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/201/kormanyoszlop_modul__cim_

http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/200/instrument_panel_cluster__ipc_

http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/199/hatso_elektronika_modul__rec_

http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/198/motorter_elektronika_modul__uec_

Link to comment
Megosztás:

15 órája, Davee írta:

Szervizben beaktiválják 5000-től felfelé, inkább 10 ezer.

Facebookon keresd meg az Opel Astra H Hungary csoportot, sokunknak van hozzá kütyüje és legtöbben ingyen van sörért megcsinálják neked!

OP-com és TECH2 diagnosztikai eszközök, amikkel hibát lehet kiolvasni az autóból, programozni azt, élő adatokat figyelni, tesztelni, stb.

TECH2 a gyári kütyü, az opcom a magyar változat kb 150-250 ezer között mozog, de létezik kínai klón változata amit én is használok, alap dolgokra teljesen jó.

A Board Computer jelenti a fedélzeti számítógépet, ami jelen esetben ezt a fogyasztásos dolgot tartalmazza, a CodeIndex-el az adott moduloknak mondod meg, hogy melyik beállításokat használja, van mindennek ilyen Indexe, a kijelzőnek, a műszeregységnek, a kasztni vezérlőnek, a rec-nek stb.

Ha érdekelnek ezek a modulok itt olvashatsz részletesen róluk:

http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/201/kormanyoszlop_modul__cim_

http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/200/instrument_panel_cluster__ipc_

http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/199/hatso_elektronika_modul__rec_

http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/198/motorter_elektronika_modul__uec_

Köszi szépen Davee, sokat segítettél! ;) 

Tegnap én is utána olvasgattam és láttam hogy nagyon hasznos kis kütyük ezek és meg voltam lepődve hogy mi mindent lehet ezekkel állítani. :) Te esetleg rá tudnál nézni? Én Budapesti vagyok, de meg szoktam fordulni az ország több pontján is! 

Mennyibe lenne ez nekem, ha vállalod? 

Köszi szépen előre is a választ!

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Gaben87 said:

Köszi szépen Davee, sokat segítettél! ;) 

Tegnap én is utána olvasgattam és láttam hogy nagyon hasznos kis kütyük ezek és meg voltam lepődve hogy mi mindent lehet ezekkel állítani. :) Te esetleg rá tudnál nézni? Én Budapesti vagyok, de meg szoktam fordulni az ország több pontján is! 

Mennyibe lenne ez nekem, ha vállalod? 

Köszi szépen előre is a választ!

Szia!

@Davee hez hasonloan nekem is kinai klon van...de teljesen jol mukodik! en 13.keruletben lakom, szoval ha gondolod kolcson adom! 

szerk: meg is csinalhatjuk egyutt. bar en sem vagyok profi :)

Módosítva : bazs7
add info
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.