Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2015. 11. 15. at 8:49, farkaska71 írta:

A menetfény funkció aktiválva van. Elvileg ha gyorsan fel és lekapcsolod a lámpát, úgy deaktiválni tudod...

Ha nem, akkor op-com.

Expand  

Én ezt a funkciót magam programoztam fel op-com segítségével. Ezzel a gyors fel-le kapcsolással nem lehet deaktiválni. Most lementem az autóhoz, de már "átléptem a fénysebességet", olyan gyorsan tekergettem, de sehogy nem akart lekapcsolni. Úgyhogy ez szerintem téves info. Vagy esetleg felszereltség függő....

 

  On 2015. 11. 15. at 8:27, ManoBeer írta:

Üdv Mindenkinek!

Pár napja van velünk az új családtag a H Astránk. A világításkapcsolóval kapcsolatban van kérdésem, ugyanis a motor beindítását követően 0 állásban is felgyullad a tompított fényszóróm. Egészen addig világít, amíg a gyújtást le nem veszem róla. Helyzetjelzőnél elalszik, a felkapcsolt állapotban pedig természetesen világít rendesen. A kapcsoló nem AUTOMATA funkciós. Fény és esőérzékelős az autó. Beállítás, vagy valami elektromos bibi lehet?

Köszönöm előre is a segítséget!

 

Expand  

Szerintem nagyon hasznos ez a nappali menetfény funkció. Én speciel hajlamos vagyok a lámpa felkapcsolásának elmulasztására, ezért is aktiváltam.

Elküldve

Köszönet! A gyors fel- és lekapcsolás tényleg nem használt. Valószínűleg fel van programozva :-) Én is hasznosnak tartom, ismerve a feleségem, na jó meg magamat is :-) Most ismerkedem még az autóval és nagyon tetszik idáig :-) Nagyon szeretem vezetni :-)

Elküldve

A gyors fel-le csak az 5-ös verziónál működik. Ha van fényszenzorod, akkor arra érdemes átprogramozni. Opcom-mal is meg lehet csinálni.

Üdv: Laci

Elküldve
  On 2015. 11. 15. at 8:27, ManoBeer írta:

A kapcsoló nem AUTOMATA funkciós. Fény és esőérzékelős az autó. Beállítás, vagy valami elektromos bibi lehet?

 

Expand  

Várjál! Ez csak nekem ellentmondás?

Ha nincs automata állása a világításkapcsolódnak, mi a fényszenzor funkciója? Nálam legalábbis akkor működik a fényszenzor, akkor kapcsolgat a fényviszonyoktól függően ha a világításkapcsoló AUTO állásban van. Értelem szerűen 0 és tompított vagy helyzetjelző állásban én kapcsolgatom manuálisan és akkor a fényszenzor inaktív.

Egyébként én is az 5-ös verziót állítottam be a menetfényből és a világításkapcsolóhoz soha nem kell nyúlnom. Bár egyesek szerint nappal lakott területen kívül nem lehetne használni a "menetfényt", vagyis a főfényszórót az első helyzetjelző nélkül, kizárólag a tompított lenne állítólag szabályos. Mindenesetre én évek óta így használom és még soha senki, még közúti ellenőrzésen sem kötött bele.

Elküldve

Tudom, hogy reménytelen, de megpróbálkozok vele. Menet közben balfék módon lenulláztam a BC1-et, ami a vételtől mutatta a km és fogyasztási adatokat. Nem lehet valahogy visszaállítani, vagy valami programozási trükkel visszaírni? Nagyjából tudom a letörölt értékeket.

Elküldve
  On 2015. 11. 15. at 14:49, Cserenkov írta:

Várjál! Ez csak nekem ellentmondás?

Ha nincs automata állása a világításkapcsolódnak, mi a fényszenzor funkciója? Nálam legalábbis akkor működik a fényszenzor, akkor kapcsolgat a fényviszonyoktól függően ha a világításkapcsoló AUTO állásban van. Értelem szerűen 0 és tompított vagy helyzetjelző állásban én kapcsolgatom manuálisan és akkor a fényszenzor inaktív.

Egyébként én is az 5-ös verziót állítottam be a menetfényből és a világításkapcsolóhoz soha nem kell nyúlnom. Bár egyesek szerint nappal lakott területen kívül nem lehetne használni a "menetfényt", vagyis a főfényszórót az első helyzetjelző nélkül, kizárólag a tompított lenne állítólag szabályos. Mindenesetre én évek óta így használom és még soha senki, még közúti ellenőrzésen sem kötött bele.

Expand  

Milyen igazad van! Valóban kellene AUTO állásnak lennie, ha van fényszenzor. Én is az 5-ös verziót használom, gondom még nem volt vele (a tompított mellett a helyzetjelző amúgy sem látszik). Mivel így soha nem kell a lámpakapcsolót használni, ha idegen autót vezetek előfordul, hogy elfelejtek lámpát kapcsolni nappal, lakott területen kívül.

Elküldve
  On 2015. 11. 15. at 16:02, sasa58 írta:

Tudom, hogy reménytelen, de megpróbálkozok vele. Menet közben balfék módon lenulláztam a BC1-et, ami a vételtől mutatta a km és fogyasztási adatokat. Nem lehet valahogy visszaállítani, vagy valami programozási trükkel visszaírni? Nagyjából tudom a letörölt értékeket.

Expand  

Mért baj ez? Valamikor akkut is fogsz cserélni, vagy végzel olyan javítást, ami miatt ajánlott lecsatlakoztatni a sarut, akkor is nullázódni fog. Nem tudok róla, hogy vissza lehetne állítani, de hátha valakinak van valami ötlete...

 

  On 2015. 11. 15. at 22:57, koco írta:

Milyen igazad van! Valóban kellene AUTO állásnak lennie, ha van fényszenzor. Én is az 5-ös verziót használom, gondom még nem volt vele (a tompított mellett a helyzetjelző amúgy sem látszik). Mivel így soha nem kell a lámpakapcsolót használni, ha idegen autót vezetek előfordul, hogy elfelejtek lámpát kapcsolni nappal, lakott területen kívül.

Expand  

Neked is xenon van? Közelről, ha valaki direktbe megnézi közelről, hogy világít-e, akkor észrevehető. De több száz méterről senki nem szórja ki, hogy a xenon mellett a kis izzó nem ég, ebben biztos vagyok. Valahol egyébként azt olvastam, hogy a kanyarkövetéses fényszóróhoz nem javasolják az 5-ös verziót, de indoklást nem írtak. Ennek ellenére én használom, problémám még nem volt vele.

Céges kocsikon én is úgy vagyok vele, hogy ahogy beülök miután bekötöttem magam, eslő dolgom a világítást felkapcsolni. Még nappal, városban is felkapcsolom, mert különben tutira elfelejteném. :)

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Valaki szerelt már ki REC  modult?

Hogy a fenébe jön ki? A felső 10-es csavart kivettem, mellette a kis műanyag biztosítót kiakasztottam.

Most már mozog egy kicsit, de alul még valami nagyon fogja.

Elküldve
  On 2015. 11. 15. at 14:49, Cserenkov írta:

Várjál! Ez csak nekem ellentmondás?

Ha nincs automata állása a világításkapcsolódnak, mi a fényszenzor funkciója? Nálam legalábbis akkor működik a fényszenzor, akkor kapcsolgat a fényviszonyoktól függően ha a világításkapcsoló AUTO állásban van. Értelem szerűen 0 és tompított vagy helyzetjelző állásban én kapcsolgatom manuálisan és akkor a fényszenzor inaktív.

Egyébként én is az 5-ös verziót állítottam be a menetfényből és a világításkapcsolóhoz soha nem kell nyúlnom. Bár egyesek szerint nappal lakott területen kívül nem lehetne használni a "menetfényt", vagyis a főfényszórót az első helyzetjelző nélkül, kizárólag a tompított lenne állítólag szabályos. Mindenesetre én évek óta így használom és még soha senki, még közúti ellenőrzésen sem kötött bele.

Expand  

Valamikor módosították a kreszt, akkor bekerült a menetfény, és nem kell a helyzetjelző, meg más világítás. De majd astra555 cartárs helyreteszi a dolgot :) 

Elküldve
  On 2015. 11. 16. at 18:03, Frankie64 írta:

Valamikor módosították a kreszt, akkor bekerült a menetfény, és nem kell a helyzetjelző, meg más világítás. De majd astra555 cartárs helyreteszi a dolgot :) 

Expand  

Például az utólag felrakott ledesekről tudom, hogy szabályos, ha a jogszabályban megadott felszerelési távolságnak megfelel, E-jeles, stb. , stb... De nálunk ez a csak főfényszóró felkapcsolása hivatalosan is menetfénynek minősül?

Elküldve
  On 2015. 11. 16. at 18:14, Cserenkov írta:

Például az utólag felrakott ledesekről tudom, hogy szabályos, ha a jogszabályban megadott felszerelési távolságnak megfelel, E-jeles, stb. , stb... De nálunk ez a csak főfényszóró felkapcsolása hivatalosan is menetfénynek minősül?

Expand  

Elvileg gyári opció, jónak kell lennie :) Eddig nem reklamáltak nekem sem a szervek :)

Elküldve
  On 2015. 11. 16. at 20:02, Frankie64 írta:

Elvileg gyári opció, jónak kell lennie :) Eddig nem reklamáltak nekem sem a szervek :)

Expand  

Ha a fényszóróban benne van a nappali menetfény jele, akkor szabályos (ha jól emlékszem "DL").

Ha nincs benne, akkor beleköthetnek.

Nekem utólagos van. A vizsgán nagyon nézegette 2 vizsgabiztos a lámpán lévő jelöléseket, de mivel márkás OSRAM (és nem kínai, amibe szívbaj nélkül beleütnek a sárgák bármilyen jelet), ezért simán átment.

Elküldve (edited)
  On 2015. 11. 18. at 11:56, grep írta:

Ha a fényszóróban benne van a nappali menetfény jele, akkor szabályos (ha jól emlékszem "DL").

Ha nincs benne, akkor beleköthetnek.

Nekem utólagos van. A vizsgán nagyon nézegette 2 vizsgabiztos a lámpán lévő jelöléseket, de mivel márkás OSRAM (és nem kínai, amibe szívbaj nélkül beleütnek a sárgák bármilyen jelet), ezért simán átment.

Expand  

Nekem is osram van, itt is dumáltunk róla 1 éve, bele is raktam apósommal még akkor, most nyáron csont nélkül átment. Igaz, én lekötöttem és szigszalaggal leragasztottam (nem is tűnt fel nekik). Sehol sem írja a kresz, hogy nem lehet egy lekötött és leragasztott DRL az autón, de egyébként is átment volna, mivel a szabályok szerint szereltük be és a jel is megvan rajta.

Módosítva : dsteel
Elküldve

Most nemrég ahogy jöttem haza, láttam egy kombi H Astrát az első lökhárító aljára valami gagyi kék ledcsíkok voltak felbiggyesztve. Ízlések és pofonok, de én soha nem lennék képes ilyen bohócot csinálni szegény autómból.

Ahogy öregszik a H Astra és már talán a legolcsóbbakhoz millió alatt is hozzá lehet jutni, sajnos egyre több ebből is a boyracer módon szétgányolt hülyegyerek autó. Mostanában egyre több ilyet látok. :(

Elküldve
  On 2015. 11. 18. at 17:53, Cserenkov írta:

Most nemrég ahogy jöttem haza, láttam egy kombi H Astrát az első lökhárító aljára valami gagyi kék ledcsíkok voltak felbiggyesztve. Ízlések és pofonok, de én soha nem lennék képes ilyen bohócot csinálni szegény autómból.

Ahogy öregszik a H Astra és már talán a legolcsóbbakhoz millió alatt is hozzá lehet jutni, sajnos egyre több ebből is a boyracer módon szétgányolt hülyegyerek autó. Mostanában egyre több ilyet látok. :(

Expand  

Eljött a váltás ideje Audira! :icon1:

Elküldve

Sziasztok!

Ma reggel meghülyült az Astra- m (2005, 1.7. Cdti) tolató radarja. Tegnap még semmi baja nem volt, ma reggel állok ki a garázsból és elkezdett folyamatosan sípolni. Azóta nem működik rendesen, csak folyamatosan sípol. Valakinek esetleg tippje, hogy mi okozhatja ezt? Valami elmozdult, vagy valami komolyabb gond lehet?

Köszi előre is!

Elküldve
  On 2015. 11. 19. at 16:15, Koti23 írta:

Sziasztok!

Ma reggel meghülyült az Astra- m (2005, 1.7. Cdti) tolató radarja. Tegnap még semmi baja nem volt, ma reggel állok ki a garázsból és elkezdett folyamatosan sípolni. Azóta nem működik rendesen, csak folyamatosan sípol. Valakinek esetleg tippje, hogy mi okozhatja ezt? Valami elmozdult, vagy valami komolyabb gond lehet?

Köszi előre is!

Expand  

Megoldódott! :)

 

Elküldve
  On 2015. 11. 18. at 11:56, grep írta:

Ha a fényszóróban benne van a nappali menetfény jele, akkor szabályos (ha jól emlékszem "DL").

Ha nincs benne, akkor beleköthetnek.

Nekem utólagos van. A vizsgán nagyon nézegette 2 vizsgabiztos a lámpán lévő jelöléseket, de mivel márkás OSRAM (és nem kínai, amibe szívbaj nélkül beleütnek a sárgák bármilyen jelet), ezért simán átment.

Expand  

Szia!

Nekem a gyári fapados opel lámpám van, és az 5-s opció van beállítva. Eddig sem műszakin, sem a szerv nem nehezményezte, hogy járó motornál világít a tompított, és a hátsó lámpa, minden egyéb (helyzetjelző, rendszámvilágítás) világítás nélkül. Nekem működik a kapcsolós lekapcsolás is rendesen.

Elküldve

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni GID kód index módosításban.Csak TECH2-vel megoldható.

Budapest és környékén akinek van ilyen műszere és vállalná privátban jelezné nekem?

Köszönöm.

Elküldve
  On 2015. 11. 20. at 17:30, Frankie64 írta:

Szia!

Nekem a gyári fapados opel lámpám van, és az 5-s opció van beállítva. Eddig sem műszakin, sem a szerv nem nehezményezte, hogy járó motornál világít a tompított, és a hátsó lámpa, minden egyéb (helyzetjelző, rendszámvilágítás) világítás nélkül. Nekem működik a kapcsolós lekapcsolás is rendesen.

Expand  

Én ezt elhiszem. Meg kell nézni, hogy a lámpában benne van-e a jelölés.

Elvileg egy lámpa csak arra a funkcióra használható, aminek a jelölése benne van. Ezért írtam, hogy amiben nincs benne, abba elvileg beleköthetnek.

Elküldve
  On 2015. 11. 22. at 10:50, grep írta:

Én ezt elhiszem. Meg kell nézni, hogy a lámpában benne van-e a jelölés.

Elvileg egy lámpa csak arra a funkcióra használható, aminek a jelölése benne van. Ezért írtam, hogy amiben nincs benne, abba elvileg beleköthetnek.

Expand  

Vállalom a kockázatot :) 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.