Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Lényegében van egy zafira b hez kompatibilis bicskakulcsom, aminek az a baja, hogy egy két nap után leszívja az elemet, valószínű, hogy valami tönkre mehetett e az elektronikában. Most láttam meghirdetve egy astra h bicskakulcsot zárrésszel ami tudtommal ugyan az mint a zafiráé, arra gondoltam, hogy az astra h bicskakulcs elektronikáját áttenném a zafira b kulcsházába és op- commal engedélyezném a kulcsot. Szerinted így működhet? Új gyári kulcs beszerzése az Opelnál elég drága mulatság lenne...

Elvi akadalyat nem latom, de sosem csinaltam meg ilyet, sot, nem is ismerek olyat, aki igen :)

Ami az elemet szivo kulcsot illeti: erdemes alaposan lepucolni az elektronikat (pl. alkohollal), mert lehet, hogy csak valami trutyi van rajta, es annak az atvezetese miatt eszi az elemet.

Elküldve

Elvi akadalyat nem latom, de sosem csinaltam meg ilyet, sot, nem is ismerek olyat, aki igen :)

Ami az elemet szivo kulcsot illeti: erdemes alaposan lepucolni az elektronikat (pl. alkohollal), mert lehet, hogy csak valami trutyi van rajta, es annak az atvezetese miatt eszi az elemet.

Első körben, akkor megpróbálom átnézni az elektronikát, bár már egyszer javítottam, az egyik elem érintkező sarut és a nyitó mikrokapcsoló érintkezőjét, a nyáklapra újra kellett forrasztani. Elképzelhető, hogy a forrasztásnál sülhetett ki valami balul, lehet, hogy a cinből máshová is jutott és ezáltal zár valami más áramkört is. :) Valahogyan szétfeszítem a kulcsházat, bár nem lesz egyszerű, mert körbe is ragasztottam, bízva abban, hogy minden rendesen működni fog... :)

Elküldve

Sziasztok!

A következő kérdésem lenne. Adott egy másik autó bicskakulcsa ami nem lett letanítva. Azt a kulcsot hozzá tudom rendelni az én autómhoz, vagy mindenképen elöte le kell tanítani a kulcsot.

És, ha le kell tanítani a kulcsot azt csak a kulcshoz tartozó gépjárműben lehet tech 2 segítségével?

Még egy kérdésem lenne. Vajon az astra h hoz való bicskakulcsot össze lehet hangolni/ házasítani a zafira b rendszerével? A kulcsszár rész maradna a zafira b és az elektronika pedig az astra h kulcsból lenne áthelyezve?

Köszönöm!

Szia!

Én úgy tudom, hogy egy kulcsot csak egy autóhoz lehet feltanítani, de, ha nem, biztosan megmondják, mi az igazság.

Elküldve

Szia!

Én úgy tudom, hogy egy kulcsot csak egy autóhoz lehet feltanítani, de, ha nem, biztosan megmondják, mi az igazság.

Szia!

Azt tudom, meg tapasztaltam is saját bőrömön, hogy a saját kulcsok jogosultságát meg lehet szüntetni op- commal az imobiliser programozás menü alatt. Csak azt nem tudom, hogy egy idegen kulcsot (elektronikáját) fel lehet- e ismertetni vele. A kulcsnak a szár része maradna az eredeti, csak a másik idegen kulcsban lévő panelt (elektronikát) szeretném átszerelni... Nem egy horror áron találtam astra h bicskakulcsot zárbetéttel, és ezért gondoltam erre a megoldásra. Nem kéne vesződnöm a régi kulcs nyáklap hibájának a feltárásával, egyszerűen csak kicserélném a két kulcs elektronikáját és fel ismertetném a rendszerrel, ha lehet ilyet...

Elküldve

Megtennéd, hogy leírod részletesen a menetét, hogy mi kell hozzá, és mekkora összegre lehet számítani?

Az enyémben elméletileg 120 A-es generátor van, gondolom az elég hozzá?

Nem voltam itt pár napig, azért nem válaszoltam.

Az autóm Zafira B, 1.9CDTI (88kW), kézi váltó, 100A generátor.

Quickheat-hez szükséges:

- elektromos fűtéspanel, (GM ár kb.: 380 eFt, ebay: 70EUR + 20EUR szállítás)

- betáp kábel, (GM ár kb.: 30 eFt

- fűtésbox alsó tálca, (GM ár kb.: 15 eFt

- biztosítés, 100A (800 Ft)

Én Nagytarcsán vettem a komplett egységet (fűtéspanel+tálca+betáp+can kábel+biztosíték) 15 eFt-ért. Opelnél csak két rögzítőt kellett venni 360 Ft-ért.

Beszerelés: a fűtésbox alsó tálcáját kell kiszerelni, ehhez akna is kell, mert két csavart a motortérből lehet elérni. A QH-s tálca behelyezése után a tűzfalon lévő gumidugót kell kinyomni, a furaton átvezetni a betáp igen combos két kábelét, és a rajtuk lévő gumidugót a furatba nyomni. A megfelelő helyeken el kell vezetni a kábelt és rögzíteni. A motortérben a biztosítéktábla tetején, külön fedél alatt vannak a nagy biztosítékok, oda kell betenni a 100A-t, és bekötni a pozitív vezetéket, a testkábelt a doboz melletti testpontra. A can csatlakozóra három vezetéket kell kötni: gyújtás +12V, test, LS CAN (ezek az elakadásjelző kapcsolósorban megvannak). A low speed vezérlőknél kell megadni, hogy van QH, a programozás ennyi.

Generátor: a 120A már elég a fűtéshez.

  • Like 1
Elküldve

Meg egy kerdesem lenne 2005 1.7 cdti astraban a kozpontizar vezerlo resze merre talalhato hogy amit a kulcssal lehet iranyitani hogy lezarja az ajtokat

Elküldve

Lécci lécci, valaki SOS segítsen.

Új aksit kell izibe vásárolnom 1.7 DTH.

Milyen magas lehet az aksi ? Valki azt irta korábban hogy alacsonyabb kell az átlagostól, nehogy beleéren a motorháztetőbe.

190 mm még jó lehet ?

Előre is köszönöm a segítséget!

Elküldve (edited)

Lécci lécci, valaki SOS segítsen.

Új aksit kell izibe vásárolnom 1.7 DTH.

Milyen magas lehet az aksi ? Valki azt irta korábban hogy alacsonyabb kell az átlagostól, nehogy beleéren a motorháztetőbe.

190 mm még jó lehet ?

Előre is köszönöm a segítséget!

Befér a magasabbik fajta is. Ugyan ez a motorom van és egy 77Ah-s Bosch S5-ös akksi van benne, ami szintén 190mm magas.

Módosítva : Cserenkov
  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni, a zafira b topikban eddig nem igazán kaptam választ...

Valaki telepített már utólag első ködfényszórókat az autójába? Állítólag a zafíra b- be utólag nem lehet felprogramozni az első ködfényszórókat... Szerintem ugyan úgy fel lehet tanítani mint ahogyan a multi kapcsolókat. Ha kicserélem a világítás kapcsolót olyanra amiben van első ködfényszóró kapcsoló is és remélhetőleg megtalálom a gyári kikábelezést is a ködfényszórókhoz, akkor már csak op commal engedélyeztetni kell. Javítson ki Valaki, ha nem jól gondolom.

Köszönöm szépen!

Elküldve

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni, a zafira b topikban eddig nem igazán kaptam választ...

Valaki telepített már utólag első ködfényszórókat az autójába? Állítólag a zafíra b- be utólag nem lehet felprogramozni az első ködfényszórókat... Szerintem ugyan úgy fel lehet tanítani mint ahogyan a multi kapcsolókat. Ha kicserélem a világítás kapcsolót olyanra amiben van első ködfényszóró kapcsoló is és remélhetőleg megtalálom a gyári kikábelezést is a ködfényszórókhoz, akkor már csak op commal engedélyeztetni kell. Javítson ki Valaki, ha nem jól gondolom.

Köszönöm szépen!

Szerintem menne....

Elküldve

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni, a zafira b topikban eddig nem igazán kaptam választ...

Valaki telepített már utólag első ködfényszórókat az autójába? Állítólag a zafíra b- be utólag nem lehet felprogramozni az első ködfényszórókat... Szerintem ugyan úgy fel lehet tanítani mint ahogyan a multi kapcsolókat. Ha kicserélem a világítás kapcsolót olyanra amiben van első ködfényszóró kapcsoló is és remélhetőleg megtalálom a gyári kikábelezést is a ködfényszórókhoz, akkor már csak op commal engedélyeztetni kell. Javítson ki Valaki, ha nem jól gondolom.

Köszönöm szépen!

Szerintem is mennie kellene.

Viszont úgy emlékszem, hogy kell, hozzá egy relé, mert a többi külső világítással ellentétben, a ködlámpán nincs "felügyelet" (parasztosan nem CANBUS-os), hanem mind a két ködlámpa egy relén keresztül kapja a 12V-tot.

Elküldve

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni, a zafira b topikban eddig nem igazán kaptam választ...

Valaki telepített már utólag első ködfényszórókat az autójába? Állítólag a zafíra b- be utólag nem lehet felprogramozni az első ködfényszórókat... Szerintem ugyan úgy fel lehet tanítani mint ahogyan a multi kapcsolókat. Ha kicserélem a világítás kapcsolót olyanra amiben van első ködfényszóró kapcsoló is és remélhetőleg megtalálom a gyári kikábelezést is a ködfényszórókhoz, akkor már csak op commal engedélyeztetni kell. Javítson ki Valaki, ha nem jól gondolom.

Köszönöm szépen!

Ha megvan a ködlámpák csatlakozója a lökhárító alatt, akkor csak be kell tenni a helyére, kicserélni a kapcsolót és op-com vagy tech2 segítségével aktiválni kell a ködlámpát, azt hiszem 1 vagy 2 helyen és mennie kell!

Elküldve

Köszönöm szépen a segítségeket! Ha esetleg nem lennének ott a csatlakozók a lökösnél, akkor utólag nagy macera lehet kiépíteni a vezetékelést? Ha nem, akkor viszont jól jönne egy kis kapcsolási rajz. :)

Elküldve

Köszönöm szépen a segítségeket! Ha esetleg nem lennének ott a csatlakozók a lökösnél, akkor utólag nagy macera lehet kiépíteni a vezetékelést? Ha nem, akkor viszont jól jönne egy kis kapcsolási rajz. :)

Egy pici buktató lehet az utólagos ködlámpaszerelésben, érdemes kapcsoló megvásárlásakor, fizetés előtt "belepróbálni" az autóba, és op-commal megnézni, hogy a ködlámpa kapcsoló jel a műszercsoportban megjelenik-e. Nekem annó 2004-es Astra H-n minden kábel megvolt, beraktam a relét, biztosítékot ködlámpát, de hiába programozták fel a műszerfalra és a motortér elektronikára nem lehetett bekapcsolni a kapcsolóval, nem jutott el a jel a műszercsoportba. A megoldás műszercsoport csere lett. Úgy néz ki van ilyen és olyan műszercsoport. Reméljük nálad nem lesz ilyen probléma.

Elküldve

Ez nagyon hasznos dolog amit írtál, nagyon meg kell néznem, hogy mi merre :) igazándibol az lenne a legjobb, ha tudnék szerezni egy kapcsolót egy próba erejéig. Hétvégén megnézem a vezetékelés meglétét, meg op commal is rákukkantok, hogy most mit mutat. Egy pár hete tanítottam fel a multikapcsolókat azután átnéztem a teljes rendszert, emlékeim szerint a ködlámpa funkció kapcsolható volt, vagyis be lehetett állítani, hogy jelen van. Említettél még relét meg biztosítékot, azoknak megvan a számozott helye?

Elküldve

Ez nagyon hasznos dolog amit írtál, nagyon meg kell néznem, hogy mi merre :) igazándibol az lenne a legjobb, ha tudnék szerezni egy kapcsolót egy próba erejéig. Hétvégén megnézem a vezetékelés meglétét, meg op commal is rákukkantok, hogy most mit mutat. Egy pár hete tanítottam fel a multikapcsolókat azután átnéztem a teljes rendszert, emlékeim szerint a ködlámpa funkció kapcsolható volt, vagyis be lehetett állítani, hogy jelen van. Említettél még relét meg biztosítékot, azoknak megvan a számozott helye?

Merre laksz? Mert ha nem vagyunk messze egymástól szivesen odaadom az én kapcsolómat egy próba erejéig amíg aktiválod op-commal.
Elküldve

Floppy vagy IDE HDD kabelbol lehet faragni :)

Gondoltam rá én is, és valószínű ez lesz. Már nézegettem este, hogy a floppy-nak 2-vel több luka van, a pluszt le kell faragni, de barkácsolás előtt gondoltam megkérdezem, hátha ha van itt valakinek...

Elküldve (edited)

Gondoltam rá én is, és valószínű ez lesz. Már nézegettem este, hogy a floppy-nak 2-vel több luka van, a pluszt le kell faragni, de barkácsolás előtt gondoltam megkérdezem, hátha ha van itt valakinek...

Nekem van, de jo helyen van az itt :) Egyebkent szerintem nem teljesen egyformak, a rajzodon van egy plusz melyedes az enyemhez kepest; gondolom, minden funkciohoz mas az oldalain levo bordazat.

Ja, a szama alapjan ez a csatlakozo, meg a kepe is titkos :) http://www.te.com/catalog/pn/en/967597-1

Módosítva : csaba66
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.