Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

nem indul. Az opcom meg azt mondja hogy nyomásėrzėkelő vezetèk szakadt magas feszültsèg. Nem szakadt mert átlett hidalva. A közèpső lábán gyújtáson 0,5 voltnak kène lenni ès 5 volt van

Az erzekelo adja a jelet a vezerlonek, nem forditva... Esetleg a tapot kapja a vezerlorol, szoval az

erzekelot kene kicserelni, illetve meggyozodni arrol, jo tipusu-e (lehet, hogy tobb fele van, esetleg az ECU-nek kell megmondani, melyik fajta).

Link to comment
Megosztás:

data-ból vannak ezek az értékek. Megjött a harmadik motorvezérlő fel lett tanítva és még mindig ez a jelenség. vmi ötlet. mi adhat 5 voltot a vezérlőnek?

Nicsennek összeégve a kábelek, vagy csatlakozó? Nincs zárlat a kábelek között?

Link to comment
Megosztás:

Sosem volt? Amugy csak nagyon rovid idore villan fel, ha nincs tul hideg, szoval valoszinuleg nincs mit javitani, plane, ha rendesen indul.

Néztem a kézikönyvet azt írja,h elvileg van az autóba részecskeszűrő aminek működését az izzítás visszajelző villogása jelzi.

A tisztítási folyamat során nem
ajánlatos megszakítani az utazást,
illetve leállítani a motort.
Figyelem!
Ha a tisztítási folyamat egynél
többször megszakad, fennáll
a jelentős motorkárosodás
előidézésének komoly veszélye.
Na most,ha nincs benne visszajelző akkor ezt hogyan fogom észrevenni?
Hogyan tudom megjavítani a viiszajelzőt?
Link to comment
Megosztás:

Hogyan tudom megjavítani a viiszajelzőt?

Nehezen, ha valoban rossz, bar a LED-ek nem szoktak elromlani. De elobb el kene donteni, hogy valoban rossz-e; emlekeim szerint Opcombol tesztelheto, de ha kiszemelsz egy jo hideg hajnalt, akkor nezessel is.

Nyitas utan azonnal kulcs be, es inditas, akkor elvileg latnod kene, de nem tul hideg idoben nem gyullad ki a visszajelzo.

Link to comment
Megosztás:

Néztem a kézikönyvet azt írja,h elvileg van az autóba részecskeszűrő aminek működését az izzítás visszajelző villogása jelzi.

A tisztítási folyamat során nem
ajánlatos megszakítani az utazást,
illetve leállítani a motort.
Figyelem!
Ha a tisztítási folyamat egynél
többször megszakad, fennáll
a jelentős motorkárosodás
előidézésének komoly veszélye.
Na most,ha nincs benne visszajelző akkor ezt hogyan fogom észrevenni?
Hogyan tudom megjavítani a viiszajelzőt?

Nem minden regenerálásnál villog az izzítás visszajelző.

Alapesetben automatikusan regenerál (ezt nem jelzi), de ha valami folytán nem tudja végrehajtani, és többször megszakad akkor indít egy "kényszer regenerálást". Na akkor villog, és azt nem szabad megszakítani.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az ajtónyitás visszajelző hanggal kapcsolatban kérdezném, hogy van több beállítás rá, vagy csak nálam romlott el valami?

Járó motornál a csomagtartó nyitásakor jelez, viszont az ajtók nyitásánál nem.

Szia!

Szerintem minden rendben van. Nálunk is így működik. Az első nyitott ajtókra csak akkor jelez, ha gurul az autó.

Link to comment
Megosztás:

Nehezen, ha valoban rossz, bar a LED-ek nem szoktak elromlani. De elobb el kene donteni, hogy valoban rossz-e; emlekeim szerint Opcombol tesztelheto, de ha kiszemelsz egy jo hideg hajnalt, akkor nezessel is.

Nyitas utan azonnal kulcs be, es inditas, akkor elvileg latnod kene, de nem tul hideg idoben nem gyullad ki a visszajelzo.

Én még sosem láttam világítani azt a "tekercs" ikont a műszeregységen. Még a legnagyobb téli hidegben sem. Pedig emlékszel, kimértük, van izzítás!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Megoldódott végre a probléma. Bár minden pénzkidobás felesleges volt, de azért szomorú, hogy aki 40 éve autóvill szerelő a másik meg porsche buda autovill szerelő és oktató 15 éve ,nem jöttek rá én meg asztalos létemre igen azért ez durva. A hiba oka az volt hogy a vezérlőbe belemegy kettő csati amiben nem volt benne a müanyag bajonett zár. Tehát mikor rálett dugva a vezérlőre abban a pillanatban kinyomódtak a tüskék és nem érintkeztek. Ugyhogy ha esetleg valakinek kellene 1.7 cdti z17dth autóhoz motorvezérlő, közös nyomócső érzékelővel, és nyomásszabályzó szelep akkor csak szóljon.

És köszönöm mindenkinek a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kérdésem a következő: A "secret" menüben a feszültség értéke 13,5-13,6V mind alapjáraton mind magasabb fodulaton. Ezt kevésnek találtam és megmértem alapjáraton az akkun multiméterrel.

Ott 14,4-14,5V-ot mérek. A különbség kb.0,9V. Egy barátomnál akinek ugyanilyen autója van(1.4 benzines) nem lehet ugyan előhozni a menüt, de az OBD2-őn interface-el megnéztük. Nála is 0,8V-al kevesebb mint az akkun mért érték. Ez vajon miért lehet. A fórumon többek leírták, hogy náluk 14V fölött mutat a menü.

Ha tudtok rá magyarázatot megköszönném.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Milyen elaktronikus trükkök, beállítások léteznek H astrához. Pl tech2-vel vagy OPcom-mal ki és bekapcsolaható funkciók?

Nagyban függ attól, hogy van-e REC modulod vagy nincs, van olyan, hogy pl indítás után automatán bekapcsolja a tompítottat, bc programozás kijelző függvényében, akkor távirányítóval ablak lehúzás/felhúzás (csak REC esetén), akkor ha van REC modulod könnyen csatlakoztatható a vonóhorog, akkor rövid index villogásának számát lehet állítani 1-től 3-ig ha jól rémlik, a kattogó visszajelző hangerejét 1-től valameddig, talán 7-ig, menet közben automatán záródó ajtók 30 vagy 40 felett, akkor ha olyan tükrök vannak azoknak az automata becsukása bezáráskor, meg még millió lehetőség, csak nem emlékszem már mindre.

Illetve nézegettem 2 fajta elektronikát az egyik azthiszem lengyel, az felokosítja a kijelződet, ha GID,BID vagy CID, illetve TID-re is tud valami azthiszem.

Amit tegnap néztem az meg HappyLightShow néven fut, ez német kütyü, ezzel meg pár figyelmeztetést lehet beállítani a középkijelzőre, pl magas vízhőfoknál jelezzen, ami jó dolog mert nincs ugye vízhőfok visszajelző, aztán ezeket az automata zárás stb dolgokat lehet diagnosztikai műszer nélkül ki/be kapcsolgatni, pedál meg indexkar lökködéssel, 30-35 ezer pénz körül van, ahogy az előző is kb.

Szóval a lehetőségek tárháza nagyjából végtelen, ha valaki ért a CAN-BUS-hoz űrhajtót is lehet belőle csinálni... :D

Link to comment
Megosztás:

Értem.

Mit jelent ez a bc programozás dolog? Azt tudom hogy ha folyamatosan nyomom a bc gombot előjön egy menü, de mit lehet ezen programozni? Van REC modulom mert az ablak és a tető is nyitható-zárható távirányítóval.

BC programozás az az, hogy írja a fogyasztási adatokat, megtehető km, megtett km, átlagfogyasztás stb, illetve van egy érték amivel elvileg lehet pontosítani a valóshoz a bc által számolt fogyasztás értéket, persze teletanktól teletankig érdemes, de ezt személy szerint még nem próbáltam ki csak beszédtéma volt egy időben.

Aztán CID-nél láttam még olyat, hogy a BC-nél váltogatta a Code indexet és mindig más dologokat mutatott a BC, lehet, hogy GID/BID-nél is megy, ezt pontosan nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Nagyban függ attól, hogy van-e REC modulod vagy nincs, van olyan, hogy pl indítás után automatán bekapcsolja a tompítottat...

...ha olyan tükrök vannak azoknak az automata becsukása bezáráskor, meg még millió lehetőség, csak nem emlékszem már mindre.

...pl magas vízhőfoknál jelezzen, ami jó dolog mert nincs ugye vízhőfok visszajelző...

Nem csak a tompítottat, hanem a menetfényt is be tudja kapcsolni, különböző módokban 5 féle opció van erre.

Az automata tükörbecsukást hol kell beállítani? Én mindig megnyomom a gombot hozzá. De nem lenne rossz, ha ezt automatikusan megcsinálná? Op-com elég hozzá, vagy Tech2-vel lehet csak?

Vízhőfok mérő óra nincs, visszajelző van a műszeregységen ha túlmelegedne a hűtőfolyadék.

Link to comment
Megosztás:

Nem csak a tompítottat, hanem a menetfényt is be tudja kapcsolni, különböző módokban 5 féle opció van erre.

Az automata tükörbecsukást hol kell beállítani? Én mindig megnyomom a gombot hozzá. De nem lenne rossz, ha ezt automatikusan megcsinálná? Op-com elég hozzá, vagy Tech2-vel lehet csak?

Vízhőfok mérő óra nincs, visszajelző van a műszeregységen ha túlmelegedne a hűtőfolyadék.

Tükör becsukást pontosan én sem tudom, csak futólag beszéltünk a kollégámmal aki aktiválta nekem anno a BC-t, de szerintem ahhoz alap a Tech2. OP-COM klón nagyon sok dolgot nem enged.

Menetfényben mi az az 5 opció? :)

Link to comment
Megosztás:

Tükör becsukást pontosan én sem tudom, csak futólag beszéltünk a kollégámmal aki aktiválta nekem anno a BC-t, de szerintem ahhoz alap a Tech2. OP-COM klón nagyon sok dolgot nem enged.

Menetfényben mi az az 5 opció? :)

Nem baj, mert időnként van térítésmentes hozzáférésem Tech2-höz, csak jó lenne tudni, hogy egyáltalán melyik vezérlőben keressem az opciót...

A menetfény variációkról ez az a táblázat. Az otthoni gépemen megvan nagyobb olvasható méretben, most csak ezt találtam. De hátha valakinek megvan és belinkeli, mert itt az oldalon is volt már:

BIG_0012567599.jpg

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Nem baj, mert időnként van térítésmentes hozzáférésem Tech2-höz...

Ilyesmim van nekem is :D

Legközelebb elcsípem az emberem akkor megkérdezem majd pontosabban, úgy is taníttatni akarok 1 kulcsot az autóhoz mert csak egy van.

OpCommal nem lehet igaz?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.