Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Az Z16XEP Astra H-m azt játsza néha napján, hogy nem ismeri fel a kulcsot. Bedugom a gyújtáskapcsolóba, fordítok, várok még a lámpák elalszanak, de a kis autó ikon csak villog, nem tűnik el és nem lehet beindítani. Újkorától nálam van az autó, most 6,5 éves, kezdetekben is volt ilyen baja, már adtak hozzá három kulcsot, de amikor rájön, akkor nincs mit tenni. Ma eljutottam odáig, miután tízszer próbáltam indítani sikertelenűl, hogy írok nektek, hátha valaki tud valami okosat. Előre is köszi a válaszokat! G.

Sziasztok nekem ugyan ez a problémám mint huggybear-nek. Valakinek megoldás a problémára?

Köszi előre is!

Módosítva : jaklee
Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

Remélem tud valaki segíteni. Raktam be a kocsiba tolatókamerát. A tolatólámpáról szedtem le neki áramot. Ugye lámpával együtt a kamera is bekapcsol. Ha nem jár a motor tökéletes a kép, ha beindítom 3 db vonal jelenik meg a képen, majd ha gázt adok több vonal és baromi zavaros is lesz a kép. Vettem földhurok leválasztót(zajszűrőt) de sajnos nem segítet semmit. Ezért fordulnék hozzátok, hátha volt már valakinek hasonló problémája. Kicseréltem a kábelt is árnyékoltra, de semmi. Valakinek esetleg ötlete? Mit tudnék vele csinálni?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

Remélem tud valaki segíteni. Raktam be a kocsiba tolatókamerát. A tolatólámpáról szedtem le neki áramot. Ugye lámpával együtt a kamera is bekapcsol. Ha nem jár a motor tökéletes a kép, ha beindítom 3 db vonal jelenik meg a képen, majd ha gázt adok több vonal és baromi zavaros is lesz a kép. Vettem földhurok leválasztót(zajszűrőt) de sajnos nem segítet semmit. Ezért fordulnék hozzátok, hátha volt már valakinek hasonló problémája. Kicseréltem a kábelt is árnyékoltra, de semmi. Valakinek esetleg ötlete? Mit tudnék vele csinálni?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Szia!

Relével vetted le a tolatólámpáról?

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

Remélem tud valaki segíteni. Raktam be a kocsiba tolatókamerát. A tolatólámpáról szedtem le neki áramot. Ugye lámpával együtt a kamera is bekapcsol. Ha nem jár a motor tökéletes a kép, ha beindítom 3 db vonal jelenik meg a képen, majd ha gázt adok több vonal és baromi zavaros is lesz a kép. Vettem földhurok leválasztót(zajszűrőt) de sajnos nem segítet semmit. Ezért fordulnék hozzátok, hátha volt már valakinek hasonló problémája. Kicseréltem a kábelt is árnyékoltra, de semmi. Valakinek esetleg ötlete? Mit tudnék vele csinálni?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Ki kellene próbálni, hogy ha közvetlenül az aksiról veszed le a 12V-ot akkor is csinálja-e. Ha nem csinálja, akkor stabilizálni kell a tolató lámpa 12V-os áramát 2-3 alkatrésszel kb 400 Ft.

Link to comment
Megosztás:

Csak a két első ablakom elektromos és ugye nincs gyári riasztóm se. Próbáltam a leírt módokon működtetni mind kulccsal, mind távirnya hosszú gombnyomással ablak nem megy sehova. Nem akarok a hátsókba elektromos ablakot. Egyetlen dolgot szeretnék, hogy ha bezárom az autót bekapcsoljon a riasztó és húzza fel az ablakokat, ezt mind az autó gyári távirányítójával.Szerinted mit érdemes korlátozni dieselnél? Valamelyik hozzászólásban olvastam egy uniwin típusú ablakemelő modulról amit utólag építettek be H astraba és azzal megy az ablakfelhúzás. Viszont az hogy hova hogyan kellene beépíteni arról nem volt szó.

Nekem sem húzta fel a távirányitóval először. Azt először engedélyeztetni kell valamilyen programmal. Szerintem OPCom nem lesz jó, de majd okosabbak megmondják. Ezután meg kell neki mutatni az ablekemelő végállásait. Ezt egyébként minden aksi saru levétel után ujra kell tanítani. Lehet, hogy neked is csak ennyit kell csinálnod és működik a kulccsal, ha sokáig nyomod.

Hogy mit kellene megszakítani ? Jó kérdés. Mindenki az adagolót szokta. És pont ez amit minden autótolvaj is tud :)

Hogy hogyan kell beépíteni ? Gondolom a dobozban lesz valamilyen leírás. Talán azt tudják még itt megmondani, hogy a CAN jelet honann vedd le. A rádió fejegységnél van kivezetés, talán onnan is lehet.

Link to comment
Megosztás:

Hello

Nem egyből rákötöttem. Relével kellett volna?

Zsolti25: Mire gondolsz mivel stabilizáljam?

Potenciál-külömbség a jelenség.nem egy helyről kapják a testet. emlékszel a generátor-zajos rádiókra?

A legegyszerübb,ha egy vékony kábellel összekötöd a készülékeket: a hátsó egységet az elsővel.a testeket,vagy a készülékházakat.

Link to comment
Megosztás:

Nekem sem húzta fel a távirányitóval először. Azt először engedélyeztetni kell valamilyen programmal. Szerintem OPCom nem lesz jó, de majd okosabbak megmondják. Ezután meg kell neki mutatni az ablekemelő végállásait. Ezt egyébként minden aksi saru levétel után ujra kell tanítani. Lehet, hogy neked is csak ennyit kell csinálnod és működik a kulccsal, ha sokáig nyomod.

Hogy mit kellene megszakítani ? Jó kérdés. Mindenki az adagolót szokta. És pont ez amit minden autótolvaj is tud :)

Hogy hogyan kell beépíteni ? Gondolom a dobozban lesz valamilyen leírás. Talán azt tudják még itt megmondani, hogy a CAN jelet honann vedd le. A rádió fejegységnél van kivezetés, talán onnan is lehet.

Nekem sikerült op-com-mal is felprogramozni az enyémen :) Az ablakok is mozognak kulccsal, meg sebességre záródnak az ajtók, van nappali menetfényem is, és mind mind op-com által. Sőt le tudom választani a kijelzőt, meg a fejegységet is, és vissza is megy a dolog. Szerintem ez kiadási idő függő.

Link to comment
Megosztás:

Ja-ja biztos :) én nem értek a motorhoz (sajnos). Szóval az az elektromos kütyü ami a gázolajat előre juttatja.

Már két-három céggel is beszéltem Moro, Ceasar, illetve egy Győri céget is, mivel helyileg ott vagyok, de mindegyik hajlandó riasztót eladni és olyan leírást adni hozzá ami lapján beszerelhető, de mindegyik állítja, hogy ha nem komfort modulos a kocsi akkor ablakfelhúzó modullal sem lehet megoldani. Mivel az autó 2007-es, illetve nincs gyári riasztó és csak 2 elektromos ablak van ezért Uhuhu és Cserenkov leírásai alapján biztosan nincs benn. Találtam több olyan hozzászólást is (LEV, S.D.I, Csaba_Gyor) fórumtársaktól akik határozottan állították, hogy megoldották, vagy megoldatták ezt a problémát egy ablakfelhúzó modullal, de sajnos mostanság az aktivitásuk nem túl nagy. Lassan egy hónapja túrom a netet, de nem jutok előbbre

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok, örülök hogy végre találtam egy olyan fórumot ahol nemi technikai tanácsadás is van folyamatban.

Ennek fényében kerem hogy segitsetek megoldani a problémám.

A H astra fórumot végig olvasva és annak tudatában hogy N+1 szer kivesézve lett a vonóhorog téma mégis csak folteszem kérdésem.

2007es h astra 1,7 cdti, cargo verzio, Rec modulos.

Vonóhorgot szeretnék rá szerelni, Megtaláltam a vonohorog villamos csatlakozojat a rec modul alatt rogzitve. Számomra az a furcsa hogy az OpelWis serint ha jol emlékszem a 46. biztositek a rec modulon a vonohorog modulé ami természetesen üres, es nincsen meg a modulban a 46-os biztositek laba, Magyarán ki esik ha behelyezem(mivel nincsenek meg a réz-nikkel érintkezők amelyek az áramot vezetik).

Mivel még nem áll rendelkezésemre a pin kod hogy Opcommal aktiválni tudjam a modult a hiányzó biztositek ellenére is működne aktiválás után?

Ui. BÍZOM bennetek ;)

Szia Wippo69!

Keress rá a Jaeger termékeire, nálunk egy nyírségi cég forgalmazza. Részletes leírást adnak hozzá, modult bedugod, egy biztosítékot beteszel (ő adja és írja hova) és kész. Nem kell semmi programozás. Nekem is ez van, magam kötöttem be.

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

Remélem tud valaki segíteni. Raktam be a kocsiba tolatókamerát. A tolatólámpáról szedtem le neki áramot. Ugye lámpával együtt a kamera is bekapcsol. Ha nem jár a motor tökéletes a kép, ha beindítom 3 db vonal jelenik meg a képen, majd ha gázt adok több vonal és baromi zavaros is lesz a kép. Vettem földhurok leválasztót(zajszűrőt) de sajnos nem segítet semmit. Ezért fordulnék hozzátok, hátha volt már valakinek hasonló problémája. Kicseréltem a kábelt is árnyékoltra, de semmi. Valakinek esetleg ötlete? Mit tudnék vele csinálni?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Szia!

Nekem is volt vele gondom, egyszerűn "lengő" kivitelben leszigetelve betettem egy diódát és ha jól emlékszem egy elkót és már jó lett. Időnként villan egyet a monitor, de jó.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Potenciál-külömbség a jelenség.nem egy helyről kapják a testet. emlékszel a generátor-zajos rádiókra?

A legegyszerübb,ha egy vékony kábellel összekötöd a készülékeket: a hátsó egységet az elsővel.a testeket,vagy a készülékházakat.

Szia!

Szerintem nem potenciálkülönbség az oka. Én a tápot, testet a kameráét és a monitorét egy helyről vettem le, mégsem volt tökéletes. Ha már kábelezni kell, akkor célszerű a monitornak is előrevinni legalább két szálat (+12V, test) jól rögzítve, így csak akkor kapcsol be, ha a kamera is kap tápot.

Link to comment
Megosztás:

Hello

Nem egyből rákötöttem. Relével kellett volna?

Zsolti25: Mire gondolsz mivel stabilizáljam?

Relével célszerű megcsinálni. A kamera a hátsó 12V-os aljzat vezetékéről kaphatja a tápot, de csak akkor ha a tolatólámpára kötött relé kapcsolja. Amit én szereltem korábban ott is ez volt a gond. Annak a képe a CID-en jelent meg. (érdekesség, hogy járó motor mellett, a kormányt tekerve kitisztult a kép).

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem is volt vele gondom, egyszerűn "lengő" kivitelben leszigetelve betettem egy diódát és ha jól emlékszem egy elkót és már jó lett. Időnként villan egyet a monitor, de jó.

Én is erre gondoltam a stabilizálás szó alatt. Egy dióda, nehogy a fisszamenő áram valamibe bezavarjon és egy "elko" a simitásra. Ez csekély összeg egy próbára.

Link to comment
Megosztás:

Nekem egy 2007-es évjáratú Opel Astra H 1,7 CDTI kombi típusú autóm van. Az autó központi zárral ellátott 2 db távirányítós kulcs van hozzá, a két első ablak elektromos. Az autó szinte teljesen alap egy két apró módosítást már én végeztem rajta. Hátsó rész sötétítés, TID csere GID-re, tempomat, kormány utólagos bőröztetése. Még két dolog van amit feltétlenül meg szeretnék csinálni és ebben kérném a segítségeteket. Szeretnék egy riasztót az autóba, ami élesítéskor figyelmeztet ha félig nyitva felejtettem valamelyik ajtót, illetve felhúzza az ablakot, mert nagyon feledékeny vagyok. Tudomásom szerint komfortzár nincs az autóban (hiába nyomom tovább a zár gombot a távirányítón nem húzza fel az ablakot). Milyet ajánlanátok ami tudja ezeket és nem kerül egy vagyonba?

Illetve a szeretnék rá DRL-t. Az autó gyári ködlámpás facelift utáni. Annyit már kiderítettem, hogy a facelift pont az első lököst érintette a legnagyobb mértékben, tehát víszintes bordás ködlámpa keret nem jó bele. Más méret, más felfogatás, stb. Tehát csak a méhsejt mintás ami játszik, viszont ezekenél a ködlámpa is jóval közelebb van egymáshoz. Alig van hely a keretben a ködlámpa mellett, talán gyenge 10 cm.

A lököst nem szeretném megvágni, tudnátok valamit ajánlani, esetleg valaki csinált már ilyet?

Előre is köszönöm a segítő hozzászólásokat.

Szia!

Ha nincs REC modulod, akkor nem fog menni a az ablakfelhúzás a távirányítóval.

Lásd topik 1-2. hozzászólását uhuhu kollégától.

Nekem hasonló felszereltségű az autóm, mint a tied.

META EasyCan Digital típusú riasztóm van.

http://www.setech.hu/termekek_easycan-digital_242@1

Az linkelt oldalon árak is vannak, nekem kb. felébe került beépítéssel. :P

Van itt ablakfelhúzó modul is.

http://www.setech.hu/termekek_ablakfelhuzo-modul-2-ablak-vezerlesere_223@1

Link to comment
Megosztás:

Látom egy párszor elküldted :D

Milyen motor(motorkód)?

Milyen kaszni?

Mit akarsz az autóval? (fogyasztás optimalizálást vagy nagyobb teljesítményt)

1.7.TDI 110LE kombi nagyobb teljesitményt szeretnék,akkor gondolom többet fogyaszt. (fogyasztás optimalizálást kevesebbet eszik vele ? Nem értek hozzá ? Vagy egyeltalán érdemes Bele rakatni ? :omg:

Link to comment
Megosztás:

1.7.TDI 110LE kombi nagyobb teljesitményt szeretnék,akkor gondolom többet fogyaszt. (fogyasztás optimalizálást kevesebbet eszik vele ? Nem értek hozzá ? Vagy egyeltalán érdemes Bele rakatni ? :omg:

Én a programozást ajánlom. 60-70ért megcsinálják,speciálisan az autóra.

van barátom,akinek chip-box van az 1,9 dthban. gyönyörü a füst,amit köp, megy is,de szerintem nem egészséges csak egy-két adatot befolyásolni.Tudtommal a chipbox csak a légtömeg-mérőt vágja át,meg a nyomásérzékelőket. a szoftver-átirás mindent figyelembe vesz.Aki nekem irta,először letöltötte az adatokat,és egyenként irta át.gondolj bele.nincs két egyforma motor,nincs két egyforma porlasztó..ezen kivül szoftveresen lényeges adatok változtathatók.pl a sebességkorlátozó is.na meg az egr-szelep. az enyémnél olyan megoldást kaptam,hogy pl a turbóm 2,48 baron dolgozik,de teljes gázadáson néhány másodpercre felmegy 2,58 ig.

A fogyasztás? az enyém 1 decivel feljebb ment( 7,2ről 7,3ra),de szerintem csak azért,mert már nincs sebességkorlátozás a szoftverben( 211km/h),és többet járok felette.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én is erre gondoltam a stabilizálás szó alatt. Egy dióda, nehogy a fisszamenő áram valamibe bezavarjon és egy "elko" a simitásra. Ez csekély összeg egy próbára.

Sziasztok!

Mindenkinek köszönöm a segítséget. Hétvégén mindegyiken végigmegyek, azt kiderül melyik lesz a jó. Majd írok, ha esetleg később valakinek hasonló problémája lesz. Viszont ma volt egy kevés időm és vittem külön aksiról tápot, viszont nem a kamerára kötöttem külön, hanem előre amit levettem a tolatólámpáról áramra, ami átváltja a képet. Így ugye pluszba megtápláltam 12 voltal a tolatólámpát is :). Lehet nem kellett volna. Nem volt rajta gyújtás, nem volt rükvercben se az autó. Azóta minden indításnál kiirja a kijelző, hogy a jobb hátsó lámpában ki van égve az izzó. Viszont megnéztem, Működik mindegyik, helyzetjelző, tolatólámpa, féklámpák, de mégis minden indításnál kiirja. Szerintetek?

Módosítva : cserdi
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mindenkinek köszönöm a segítséget. Hétvégén mindegyiken végigmegyek, azt kiderül melyik lesz a jó. Majd írok, ha esetleg később valakinek hasonló problémája lesz. Viszont ma volt egy kevés időm és vittem külön aksiról tápot, viszont nem a kamerára kötöttem külön, hanem előre amit levettem a tolatólámpáról áramra, ami átváltja a képet. Így ugye pluszba megtápláltam 12 voltal a tolatólámpát is :). Lehet nem kellett volna. Nem volt rajta gyújtás, nem volt rükvercben se az autó. Azóta minden indításnál kiirja a kijelző, hogy a jobb hátsó lámpában ki van égve az izzó. Viszont megnéztem, Működik mindegyik, helyzetjelző, tolatólámpa, féklámpák, de mégis minden indításnál kiirja. Szerintetek?

Szia!

Ez így nem lesz jó, ne kutyuld össze az akksiról jövő feszt a tolatólámpáéval. A monitor részére is a tolatólámpáról vedd le és diófa+elkó. Másik megoldás a relé, persze vigyázva a behúzótekercs kikapcsolása utáni rugásra(védődióda). Aki ilyet szerelt az tudja miről van szó. Ebben az esetben viszont a REC modulnál meg kellene keresni, melyik drót jön az akksiról, nem könnyű beletoldani ott a vezetékbe. Akksiról direktben is küldhetsz hátra feszt, csak itt biztosíték kell az akksiról történő lecsatlakozás után, esetleges rövidzár esetére. Ha nincs biztosíték, akkor a kocsi le is éghet :omg:

Link to comment
Megosztás:

Én a programozást ajánlom. 60-70ért megcsinálják,speciálisan az autóra.

van barátom,akinek chip-box van az 1,9 dthban. gyönyörü a füst,amit köp, megy is,de szerintem nem egészséges csak egy-két adatot befolyásolni.Tudtommal a chipbox csak a légtömeg-mérőt vágja át,meg a nyomásérzékelőket. a szoftver-átirás mindent figyelembe vesz.Aki nekem irta,először letöltötte az adatokat,és egyenként irta át.gondolj bele.nincs két egyforma motor,nincs két egyforma porlasztó..ezen kivül szoftveresen lényeges adatok változtathatók.pl a sebességkorlátozó is.na meg az egr-szelep. az enyémnél olyan megoldást kaptam,hogy pl a turbóm 2,48 baron dolgozik,de teljes gázadáson néhány másodpercre felmegy 2,58 ig.

A fogyasztás? az enyém 1 decivel feljebb ment( 7,2ről 7,3ra),de szerintem csak azért,mert már nincs sebességkorlátozás a szoftverben( 211km/h),és többet járok felette.

Hol lehet programoztatni ? Elörhetöséget tudnál adni ?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.